עתיד ללא פקקים בכביש?מחקר מראה כי רכבים אוטונומיים יעזרו לכך

מצב
הנושא נעול.
עתיד ללא פקקים בכביש?מחקר מראה כי רכבים אוטונומיים יעזרו לכך

עתיד ללא פקקים בכביש?מחקר מראה כי רכבים אוטונומיים יעזרו לכך
הנושא די OFF, נוגע בסוגיית התח"צ רק אם מתייחסים לרכב אוטונומי כסוג של תח"צ. אבל תכל'ס זה נושא מעניין בתחום התחבורה אז החלטתי בכל זאת להביא ואם המנהלים יחליו שלא שייך אז סליחה מראש:
כלי רכב אוטונומיים, יכולים לעזור לשפר את זרימת התנועה. כך עולה ממחקרם של
חוקר מאוניברסיטת Rutgers ממדינת ניו ג'רזי וצוות חוקרים שהציגו לאחרונה את
ממצאיהם בוושינגטון.
החוקרים קובעים כי אפילו אחוז קטן של כלי רכב אוטונומיים (5%) יכולים להיות בעלי
השפעה משמעותית ואף להפחית בכך את צריכת הדלק הכוללת ב-עד 40%.
לפירוט המלא במקור באנגלית:

[URL]https://phys.org/news/2018-02-autonomous-vehicles-traffic.html[/URL]

מקור באתר רוטר

בתגובות שם מובא סרטון יפיפה (עם כתוביות בעברית, אגב. צריך להפעיל בהגדרות של יוטיוב) שמסביר כיצד נוצרים פקקים ומנסה לשכנע (לא בהצלחה, במקרה שלי לפחות) שהרכב האוטונומי יחסל אותם. חציו הראשון לפחות שווה צפיה לעניות דעתי
 

נתנאל531

Well-known member
לדעתי בדיוק להפך

עתיד ללא פקקים בכביש?מחקר מראה כי רכבים אוטונומיים יעזרו לכך
הנושא די OFF, נוגע בסוגיית התח"צ רק אם מתייחסים לרכב אוטונומי כסוג של תח"צ. אבל תכל'ס זה נושא מעניין בתחום התחבורה אז החלטתי בכל זאת להביא ואם המנהלים יחליו שלא שייך אז סליחה מראש:
כלי רכב אוטונומיים, יכולים לעזור לשפר את זרימת התנועה. כך עולה ממחקרם של
חוקר מאוניברסיטת Rutgers ממדינת ניו ג'רזי וצוות חוקרים שהציגו לאחרונה את
ממצאיהם בוושינגטון.
החוקרים קובעים כי אפילו אחוז קטן של כלי רכב אוטונומיים (5%) יכולים להיות בעלי
השפעה משמעותית ואף להפחית בכך את צריכת הדלק הכוללת ב-עד 40%.
לפירוט המלא במקור באנגלית:

[URL]https://phys.org/news/2018-02-autonomous-vehicles-traffic.html[/URL]

מקור באתר רוטר

בתגובות שם מובא סרטון יפיפה (עם כתוביות בעברית, אגב. צריך להפעיל בהגדרות של יוטיוב) שמסביר כיצד נוצרים פקקים ומנסה לשכנע (לא בהצלחה, במקרה שלי לפחות) שהרכב האוטונומי יחסל אותם. חציו הראשון לפחות שווה צפיה לעניות דעתי
לדעתי בדיוק להפך
ררכב אוטונומי יכניס למעגל הנהיגה רבים שלא יכולים לנהוג (עייפות זמנית, בעיות בריאותיות קבועות) ויגדיל מאוד את מספר הרכבים בכבישים, ולכן למרות תוספת יעילות בנהיגה אוטונומית בהשוואה לנהיגה רגילה, הפקקים רק יחמירו.
 

Ccyclist

Well-known member
השאלה היא אם מדובר ב"ספשל" או "שירות"

לדעתי בדיוק להפך
ררכב אוטונומי יכניס למעגל הנהיגה רבים שלא יכולים לנהוג (עייפות זמנית, בעיות בריאותיות קבועות) ויגדיל מאוד את מספר הרכבים בכבישים, ולכן למרות תוספת יעילות בנהיגה אוטונומית בהשוואה לנהיגה רגילה, הפקקים רק יחמירו.
השאלה היא אם מדובר ב"ספשל" או "שירות"
אם הולכים על מודל של "מונית ספשל" אז אכן יהיו יותר נוסעים עם גישה לרכב, אך יהיה גם אלמנט של פתרון לבעיות החנייה (רכב אוטונומי אינו חייב לחנות איפה שהנוסעים יורדים) כך שתהיה ירידה ניכרת במספר הרכבים שמסתובבים בחיפוש חנייה.
&nbsp
אם הולכים על מודל שיתופי של מונית שירות במסלול דינאמי אז אפשר לכרוך 2-3 קבוצות נוסעים נפרדות ברכב אחד שיחולק ל 2-3 תאי נוסעים נפרדים וזה יחסוך אחוז ניכר ממספר הרכבים שעל הכביש. שיתוף יאפשר גם מחיר נמוך יותר וזה יהיה המפתח לעודד התנהגות נסיעה רצויה למערכת כמו הקפצות לקווי רכבת במקום הסעות מדלת לדלת.
 

matrix200200

Active member
לדעתי יהיה גם וגם

השאלה היא אם מדובר ב"ספשל" או "שירות"
אם הולכים על מודל של "מונית ספשל" אז אכן יהיו יותר נוסעים עם גישה לרכב, אך יהיה גם אלמנט של פתרון לבעיות החנייה (רכב אוטונומי אינו חייב לחנות איפה שהנוסעים יורדים) כך שתהיה ירידה ניכרת במספר הרכבים שמסתובבים בחיפוש חנייה.
&nbsp
אם הולכים על מודל שיתופי של מונית שירות במסלול דינאמי אז אפשר לכרוך 2-3 קבוצות נוסעים נפרדות ברכב אחד שיחולק ל 2-3 תאי נוסעים נפרדים וזה יחסוך אחוז ניכר ממספר הרכבים שעל הכביש. שיתוף יאפשר גם מחיר נמוך יותר וזה יהיה המפתח לעודד התנהגות נסיעה רצויה למערכת כמו הקפצות לקווי רכבת במקום הסעות מדלת לדלת.
לדעתי יהיה גם וגם
יהיה מן הסתם שרות ספיישל וגם שרותים זולים יותר.
בעצם למה לא גם אוטובוס ללא נהג?
 

Ccyclist

Well-known member
עובדים כבר על אוטובוסים ללא נהג.

לדעתי יהיה גם וגם
יהיה מן הסתם שרות ספיישל וגם שרותים זולים יותר.
בעצם למה לא גם אוטובוס ללא נהג?
עובדים כבר על אוטובוסים ללא נהג.
והנה למענך דוגמה משנזן שבסין.
&nbsp
העניין הוא שליחידות קטנות יותר יש יתרון במסלולים מבוססי דרישה שאין בהם קו סדיר או מחוסר דרישה או מחשיבה אירגונית מדי של הרשויות (רחובות וקניוני רשל"צ ? ). בנסיעה שהביאה אותי להסתכן מאחורי ההגה תמיד הבאתי את האופניים לאזור אופניים / נכים משותף ברכבת ותמיד היו נכים / קשישים / נשים עם עגלות שעשו את כל שתי הרכבות מאזורי לברייטון. זה היה רק אזור אחד מתוך רכבת שלמה. אם היה מערך בינעירוני לפי דרישה היה אפשר למלא בקלות כלי רכב אחד כל חצי שעה או פחות מכך, והיה אפשר למשוך את שעות הפעילות לתוך הלילה (או מעבר לרכבת האחרונה ב 8 בערב כששאר המערכת מתפקדת עד אחרי חצות) ואם מערכת אוטונומית כזו היתה מתפקדת כחלק ממערך התנועה הסדיר (אישור להפעלה בינעירונית במקום הזנה על בסיס חוסר תדירות וחוסר ישירות) אז המערכת הסדירה היתה צריכה לחשב איך לתגבר את התדירות ואת השעות. כיום אינני נוסע לברייטון אלא נוהג ולכן המערכת אינה סופרת אותי כחלק מהדרישה.

 

matrix200200

Active member
יפה, מעניין אגב איך העניין ישפיע על עלויות הנסיעה.

עובדים כבר על אוטובוסים ללא נהג.
והנה למענך דוגמה משנזן שבסין.
&nbsp
העניין הוא שליחידות קטנות יותר יש יתרון במסלולים מבוססי דרישה שאין בהם קו סדיר או מחוסר דרישה או מחשיבה אירגונית מדי של הרשויות (רחובות וקניוני רשל"צ ? ). בנסיעה שהביאה אותי להסתכן מאחורי ההגה תמיד הבאתי את האופניים לאזור אופניים / נכים משותף ברכבת ותמיד היו נכים / קשישים / נשים עם עגלות שעשו את כל שתי הרכבות מאזורי לברייטון. זה היה רק אזור אחד מתוך רכבת שלמה. אם היה מערך בינעירוני לפי דרישה היה אפשר למלא בקלות כלי רכב אחד כל חצי שעה או פחות מכך, והיה אפשר למשוך את שעות הפעילות לתוך הלילה (או מעבר לרכבת האחרונה ב 8 בערב כששאר המערכת מתפקדת עד אחרי חצות) ואם מערכת אוטונומית כזו היתה מתפקדת כחלק ממערך התנועה הסדיר (אישור להפעלה בינעירונית במקום הזנה על בסיס חוסר תדירות וחוסר ישירות) אז המערכת הסדירה היתה צריכה לחשב איך לתגבר את התדירות ואת השעות. כיום אינני נוסע לברייטון אלא נוהג ולכן המערכת אינה סופרת אותי כחלק מהדרישה.
יפה, מעניין אגב איך העניין ישפיע על עלויות הנסיעה.
לדעתי יהיה ניתן להוריד מחירי נסיעה בצורה משמעותית (גם בספיישל וגם באוטובוסים).
מה שאתה מתאר ביחידה קטנה לפי דרישה שמחכים למלא אותה ויוצאים לדרך, זה בעצם מונית שרות
רק ללא נהג.
שלא תבין אותי, אני מאוד בעד, אבל נדמה לי שזה בעיקר למעוטי יכולת.
אני חושב שמישהוא שלא רוצה לחכות, יעדיף להזמין מונית ספיישל אוטונומית (מה גם שמחירה יירד באופן דרסטי ביחס למוניות של היום).
אגב גם בענייני תחבורה ציבורית יש לצפות לירידת תעריפים חדה אחרי השקת אוטובוסים אוטונומיים.
חלק גדול מבעיות של תחבורה ציבורית של אוטובוסים כאן נובע ממחסור בכוח אדם והצורך לשלם משכורת ולספק תנאים לנהגים.
לדעתי ללא הדרישה הזאת, עלות תחזוקת שרות תחבורה ציבורית תרד בחדות.
ייתכן אפילו שאולי תחבורה ציבורית תוכל להפוך לעסק פרטי ולא יהיה צורך יותר בסובסידיות ממשלתיות.
לפחות בתוך הערים, אבל בעצם גם בקווים שיש בהם מעט נוסעים.
 

Ccyclist

Well-known member
מוניות בריטיות עולות סכומים גבוהים. £20 לנסיעה עירונית.

יפה, מעניין אגב איך העניין ישפיע על עלויות הנסיעה.
לדעתי יהיה ניתן להוריד מחירי נסיעה בצורה משמעותית (גם בספיישל וגם באוטובוסים).
מה שאתה מתאר ביחידה קטנה לפי דרישה שמחכים למלא אותה ויוצאים לדרך, זה בעצם מונית שרות
רק ללא נהג.
שלא תבין אותי, אני מאוד בעד, אבל נדמה לי שזה בעיקר למעוטי יכולת.
אני חושב שמישהוא שלא רוצה לחכות, יעדיף להזמין מונית ספיישל אוטונומית (מה גם שמחירה יירד באופן דרסטי ביחס למוניות של היום).
אגב גם בענייני תחבורה ציבורית יש לצפות לירידת תעריפים חדה אחרי השקת אוטובוסים אוטונומיים.
חלק גדול מבעיות של תחבורה ציבורית של אוטובוסים כאן נובע ממחסור בכוח אדם והצורך לשלם משכורת ולספק תנאים לנהגים.
לדעתי ללא הדרישה הזאת, עלות תחזוקת שרות תחבורה ציבורית תרד בחדות.
ייתכן אפילו שאולי תחבורה ציבורית תוכל להפוך לעסק פרטי ולא יהיה צורך יותר בסובסידיות ממשלתיות.
לפחות בתוך הערים, אבל בעצם גם בקווים שיש בהם מעט נוסעים.
מוניות בריטיות עולות סכומים גבוהים. £20 לנסיעה עירונית.
לשדה תעופה כמו לוטון זה לפחות £30-£40 מצפון לונדון (אזורים שמתחברים למערכת הכבישים המהירים לשם בלי מעבר במרכז או אפילו בכבישי הטבעת). נסיעות בינעיורניות כמו זו שתיארתי יעלו סכום תלת ספרתי בשטרלינג. מהסיבה הזו נסיעה שיתופית אוטונומית שמורידה גם את מרכיב המשכורת וגם מחלקת את עלות הנסיעה בין מספר קבוצות נוסעים לרכב תהיה מפתה גם עבור שכבות במעמד הביניים ומעלה. בימינו מונית לשדה התעופה אינה משתלמת לנוסע יחיד אך היא משתלמת כלכלית לזוג.
&nbsp
בשיטה הבריטית מחוץ ללונדון מערכות האוטובוסים הראשיות הן פרטיות ובלתי מסובסדות. מה שמסובסד הוא קווים משניים ומשלימים במערכת ומי שמסבסת אותן היא הרשות המקומית. ישנה בעיה נוספת לקווים המסובסדים משום שנוסעים בגיל הפנסיה מקבלים כרטיס נסיעה חינם באוטובוסים (אני חושב שברכבות מדובר בהנחה בלבד) הקווים המסובסדים שאינם אטרקטיבים לנוסעים שיש להם ברירות אחרות אינם יכולים להכניס כסף כי מרבית הנוסעים בהם זכאים לנסיעות חינם. לצערי השיטה הזו די כושלת כי הנסועה באוטובוסים מחוץ ללונדון קרסה ב 50% מ 2 מיליארד ב1985 שבה עברו מחברות עירוניות להפעלה פרטית למיליארד נסיעות נוסע בשנה בלבד כיום. בלונדון שבה יש רשות עירונית הנסועה עלתה ממיליארד נוסעים ב 1985 ל 2 מיליארד כיום. תחבורה ציבורית היא תשתית שאי אפשר תמיד להרוויח ממנה. הרווח הוא עקיף - זמן, יכולת להתגורר במקום מרוחק, ופנאי. כל הדברים האלו תורמים לנוסע ולעסקים שסביבו אך אינם תורמים ישירות לגורם המסיע.
 
בדובר במהפכה הרבה יותר רחבה ממה שנהוג לחשוב

עתיד ללא פקקים בכביש?מחקר מראה כי רכבים אוטונומיים יעזרו לכך
הנושא די OFF, נוגע בסוגיית התח"צ רק אם מתייחסים לרכב אוטונומי כסוג של תח"צ. אבל תכל'ס זה נושא מעניין בתחום התחבורה אז החלטתי בכל זאת להביא ואם המנהלים יחליו שלא שייך אז סליחה מראש:
כלי רכב אוטונומיים, יכולים לעזור לשפר את זרימת התנועה. כך עולה ממחקרם של
חוקר מאוניברסיטת Rutgers ממדינת ניו ג'רזי וצוות חוקרים שהציגו לאחרונה את
ממצאיהם בוושינגטון.
החוקרים קובעים כי אפילו אחוז קטן של כלי רכב אוטונומיים (5%) יכולים להיות בעלי
השפעה משמעותית ואף להפחית בכך את צריכת הדלק הכוללת ב-עד 40%.
לפירוט המלא במקור באנגלית:

[URL]https://phys.org/news/2018-02-autonomous-vehicles-traffic.html[/URL]

מקור באתר רוטר

בתגובות שם מובא סרטון יפיפה (עם כתוביות בעברית, אגב. צריך להפעיל בהגדרות של יוטיוב) שמסביר כיצד נוצרים פקקים ומנסה לשכנע (לא בהצלחה, במקרה שלי לפחות) שהרכב האוטונומי יחסל אותם. חציו הראשון לפחות שווה צפיה לעניות דעתי
בדובר במהפכה הרבה יותר רחבה ממה שנהוג לחשוב
רכבים אוטונומיים ישנו סדרי עולם בהתנהלותנו בכלל. אני ממליץ מאוד לצפות בפרקי Autonomous Driving Future - מדובר בפרקים של 7-10 דקות שנעשים ע"י אנשים פרטיים אך יודעים ומקצועיים בתחום תחביבם, שהוא: Tesla בפרט ומכוניות חשמליות בכלל. אציין שמדובר בתוכן באנגלית.
----------------
אגב, ופחות קשור לתחב"צ, הסדרה הזו היא רק חלק (קטן) של פעילות הרשת שלהם (ראו כאן): למרות שהם פעילים רק קצת יותר משנה, יש להם קהל עוקבים נאמן כל כך שהם מוזמנים אישית לחשיפות השונות של Tesla, ואף מקבלים מכוניות חינם מהחברה בגלל שהם מפנים כל כך הרבה אנשים לרכישות בTesla -- כולל המשאית שלהם בשנה הבאה למרות שאין להם מה לעשות כל כך עם משאית בתור אנשים פרטיים... אז לא, הם לא לגמרי אובייקטיביים: הם לחלוטין בעד הכיוון של Tesla. שוב, מממליץ על התוכן שלהם (יש משהו נוסף מדי יום-יומיים).
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה