משאל - מה תהיה המסילה הבאה שרכבת ישראל תסלול?

מצב
הנושא נעול.
מיקום התחנה בבנימינה - אחד המוצלחים בישראל

תחנת הרכבת בבנימינה ממילא תקועה בחלקה הדרומי של המושבה
ואיננה נגישה בהליכה סבירה לרוב התושבים... מספיק רק לראות את מגרש החניה שם בבוקר
מיקום התחנה בבנימינה - אחד המוצלחים בישראל
זו אולי התחנה היחידה בארץ שמזכירה את המוטיב האירופאי כל-כך של עיירה קטנה עם תחנת רכבת במרכזה.

פתח גוגל ארץ - בערך חצי מבנימינה נמצאת ברדיוס של קילומטר, כלומר כעשר דקות הליכה. מגרשי החניה משרתים מאות כלי רכב המגיעים מיישובי הסביבה ברדיוס נכבד. אני גר בזכרון ומדי פעם משתמש ברכבת, ואני בכלל לא טורח לחפש חניה במגרשים כי דקה אחרי שש וחצי אין אפשרות להכניס שם סיכה, אלא מראש חונה ליד גן יד לבנים והולך עשר דקות ברגל לתחנה.
 

oshlick1

New member
נו. הרגע אמרת שמגרש החניה מפוצץ למרות שהתחנה כביכול במרכז

מיקום התחנה בבנימינה - אחד המוצלחים בישראל
זו אולי התחנה היחידה בארץ שמזכירה את המוטיב האירופאי כל-כך של עיירה קטנה עם תחנת רכבת במרכזה.

פתח גוגל ארץ - בערך חצי מבנימינה נמצאת ברדיוס של קילומטר, כלומר כעשר דקות הליכה. מגרשי החניה משרתים מאות כלי רכב המגיעים מיישובי הסביבה ברדיוס נכבד. אני גר בזכרון ומדי פעם משתמש ברכבת, ואני בכלל לא טורח לחפש חניה במגרשים כי דקה אחרי שש וחצי אין אפשרות להכניס שם סיכה, אלא מראש חונה ליד גן יד לבנים והולך עשר דקות ברגל לתחנה.
נו. הרגע אמרת שמגרש החניה מפוצץ למרות שהתחנה כביכול במרכז
המושבה.
זה רק הוכחה שאנשים לא הולכים לשם ברגל
מי שבא באוטו יסע גם לצומת אור עקיבא
אם היא תהיה שם היא תשרת עוד עיר של 20000 איש.
 
אתה עושה צחוק?

נו. הרגע אמרת שמגרש החניה מפוצץ למרות שהתחנה כביכול במרכז
המושבה.
זה רק הוכחה שאנשים לא הולכים לשם ברגל
מי שבא באוטו יסע גם לצומת אור עקיבא
אם היא תהיה שם היא תשרת עוד עיר של 20000 איש.
אתה עושה צחוק?
1. מגרש החניה מפוצץ במכוניות שמגיעות מרדיוס 10 ק"מ ויותר: זכרון, יישובי אלונה, גבעת עדה, ואדי ערה, פרדס חנה-כרכור, הכרתי אפילו אנשים שהגיעו מרמת ישי. אתה לא מצפה שהם יגיעו ברגל, נכון?

2. תפתח גוגל ארץ ותסתכל מה מרחקי הליכה מבנימינה ומאור עקיבא ביחס לתחנה במיקום שאתה מציע. כרגע יש יישוב אחת שנהנה (בנימינה) ואחר שסובל, אתה מציע שכולם יאכלו חרא באופן שווה, ושלום על ישראל. צדק סוציאליסטי
 

oshlick1

New member
בנימינה בכלל לא סובלת מהמסילה.... יותר קל לך להגיע

אתה עושה צחוק?
1. מגרש החניה מפוצץ במכוניות שמגיעות מרדיוס 10 ק"מ ויותר: זכרון, יישובי אלונה, גבעת עדה, ואדי ערה, פרדס חנה-כרכור, הכרתי אפילו אנשים שהגיעו מרמת ישי. אתה לא מצפה שהם יגיעו ברגל, נכון?

2. תפתח גוגל ארץ ותסתכל מה מרחקי הליכה מבנימינה ומאור עקיבא ביחס לתחנה במיקום שאתה מציע. כרגע יש יישוב אחת שנהנה (בנימינה) ואחר שסובל, אתה מציע שכולם יאכלו חרא באופן שווה, ושלום על ישראל. צדק סוציאליסטי
בנימינה בכלל לא סובלת מהמסילה.... יותר קל לך להגיע
מבנימינה לתל אביב מאשר מבנימינה מזרח לבנימינה מערב.
 

oshlick1

New member
נכון אבל לא בדיוק

בקריות מסתדרים כך כבר שנים
לא בדיוק אותו דבר כי בקריות המסילה מחלקת בין רשויות מוניציפליות, ובנימינה זה רשות אחת.
&nbsp
אבל הרבה יותר זול ומהיר להקים כמה מעברי הולכי רגל, ואפילו מעברי רכב, מאשר להזיז מסילה פעילה
נכון אבל לא בדיוק
גם אם הקריות היו עיר אחת לא הייתי מציע להוציא משם את המסילה מפני שהמרכז העירוני של הקריות לא נפגע מהמסילה
בעוד שבישובים קטנים יותר כמו בנימינה ועתלית לא מתפתח בכלל מרכז כזה בגלל שהאוכלוסיות כל כך מנותקות אחת מהשניה
 

Rubim88

New member
זה גם מה שרוב התושבים רוצים?

הוצאת מסילת הרכבת מבנימינה
תוכנית שמתקדמת בצנרת להוצאת המסילה מתוך היישוב למערב שתהיה בסמוך לכביש 4, החיבור שלה מצפון מאוד טבעי ומגיע מהתוואי הקיים ליד הר הכרמל.
זה גם מה שרוב התושבים רוצים?
יש הגיון להוסיף זוג מסילות לרכבות המהירות במסגרת ריבוע מסילת החוף בצמוד לכביש 4(הרי מתישהו חדרה תהפוך לתחנת ההחלפה בין המהירות לפרבריות).
 

Grosseto

New member
רכבת מבית שאן לטבריה דרך צמח

משאל - מה תהיה המסילה הבאה שרכבת ישראל תסלול?
בשנה-שנתיים הקרובות יסתיימו עבודות ההקמה של המסילה החדשה לירושלים ושל מסילת השרון, מה שמשאיר את רכבת ישראל ללא קווים עתידיים בבנייה כעת.

יש פרוייקטים חשובים אחרים (חשמול, מסילה רביעית באיילון, מערכת שו"ב ואיתות חדשה), תחנות חדשות בבניה ומסופי מטענים מתוכננים, אבל לא מסילות חדשות.

מה לדעתכם תהיה המסילה הבאה שתסלול רכבת ישראל?

האפשרויות הם (מהצפון לדרום):
* מסילת כרמיאל - חצור - קרית שמונה (אפשרות למסלול דרך עמיעד, אפשרות למסלול ממונהר מתחת לצפת, אפשרות לשלוחה לקצרין?, אפשרות לסלילה עד חצור בלבד)
* מסילת עפולה - טבריה/פוריה (דרך רמת יבניאל)
* מסילת מנשה (כפר ברוך - זכרון יעקב דרך רמות מנשה)
* מסילת עירון (עפולה - נחל עירון - חדרה מזרח)
* מסילת בית שאן - מסוף נהר הירדן - אירביד (ירדן)
* שלוחה מחדרה מזרח לחריש
* המסילה המזרחית (צפון) - חריש/חדרה מזרח - טייבה - טירה - ראש העין צפון
* המסילה המזרחית (דרום) - ראש העין צפון - אלעד - תעופה - לוד
* שלוחה מתחנת פתח תקווה קרית אריה לפתח תקווה מרכז
* מסילת 431 מודיעין - רמלה - ראשון לציון
* שלוחה מאשדוד לכיוון קרית גת דרך גדרה
* מסילת באר שבע - נבטים - ערד
* מסילת דימונה - ירוחם
* מסילת דימונה - ערבה - אילת

מה להערכתם הקו הבא שיקודם לסלילה?
רכבת מבית שאן לטבריה דרך צמח
 

Ccyclist

Well-known member
המסילה הרביעית היא המפתח לרשת כולה.

משאל - מה תהיה המסילה הבאה שרכבת ישראל תסלול?
בשנה-שנתיים הקרובות יסתיימו עבודות ההקמה של המסילה החדשה לירושלים ושל מסילת השרון, מה שמשאיר את רכבת ישראל ללא קווים עתידיים בבנייה כעת.

יש פרוייקטים חשובים אחרים (חשמול, מסילה רביעית באיילון, מערכת שו"ב ואיתות חדשה), תחנות חדשות בבניה ומסופי מטענים מתוכננים, אבל לא מסילות חדשות.

מה לדעתכם תהיה המסילה הבאה שתסלול רכבת ישראל?

האפשרויות הם (מהצפון לדרום):
* מסילת כרמיאל - חצור - קרית שמונה (אפשרות למסלול דרך עמיעד, אפשרות למסלול ממונהר מתחת לצפת, אפשרות לשלוחה לקצרין?, אפשרות לסלילה עד חצור בלבד)
* מסילת עפולה - טבריה/פוריה (דרך רמת יבניאל)
* מסילת מנשה (כפר ברוך - זכרון יעקב דרך רמות מנשה)
* מסילת עירון (עפולה - נחל עירון - חדרה מזרח)
* מסילת בית שאן - מסוף נהר הירדן - אירביד (ירדן)
* שלוחה מחדרה מזרח לחריש
* המסילה המזרחית (צפון) - חריש/חדרה מזרח - טייבה - טירה - ראש העין צפון
* המסילה המזרחית (דרום) - ראש העין צפון - אלעד - תעופה - לוד
* שלוחה מתחנת פתח תקווה קרית אריה לפתח תקווה מרכז
* מסילת 431 מודיעין - רמלה - ראשון לציון
* שלוחה מאשדוד לכיוון קרית גת דרך גדרה
* מסילת באר שבע - נבטים - ערד
* מסילת דימונה - ירוחם
* מסילת דימונה - ערבה - אילת

מה להערכתם הקו הבא שיקודם לסלילה?
המסילה הרביעית היא המפתח לרשת כולה.
ולכן לפני שמכבידים על הרשת בקווים נוספים או בחירה לא פופולרית ליצור קווי ענף כמו קו העמק, צריך לדאוג למסילה הרביעית שאיילון שיכולה להגדיל את הקיבולת בלב הרשת מ 18 רכבות לכיוון בשעה ל 28 רכבות לכיוון בשעה בהתבסס על 14 הרכבות לשעה בזוג המסילות המערבי.
&nbsp
המסילה הרביעית אינה בשביל "מדינת תל אביב", היא קריטית לכל מסילה אחרת שתחבנה במדינת ישראל.
 
הבנתי שמתכננים להכפיל לארבע את כמות המסילות בין ת"א ההגנה

המסילה הרביעית היא המפתח לרשת כולה.
ולכן לפני שמכבידים על הרשת בקווים נוספים או בחירה לא פופולרית ליצור קווי ענף כמו קו העמק, צריך לדאוג למסילה הרביעית שאיילון שיכולה להגדיל את הקיבולת בלב הרשת מ 18 רכבות לכיוון בשעה ל 28 רכבות לכיוון בשעה בהתבסס על 14 הרכבות לשעה בזוג המסילות המערבי.
&nbsp
המסילה הרביעית אינה בשביל "מדינת תל אביב", היא קריטית לכל מסילה אחרת שתחבנה במדינת ישראל.
הבנתי שמתכננים להכפיל לארבע את כמות המסילות בין ת"א ההגנה
ללוד, אבל ראיתי שלא נותר מקום לכך בין הנתיבים של כביש 1. מה מתכוונים לעשות?
 

luckydude

Active member
יזיזו את הכביש היכן שצריך.

הבנתי שמתכננים להכפיל לארבע את כמות המסילות בין ת"א ההגנה
ללוד, אבל ראיתי שלא נותר מקום לכך בין הנתיבים של כביש 1. מה מתכוונים לעשות?
יזיזו את הכביש היכן שצריך.
אני גם מעריך שיפצלו את העבודות למספר מכרזים (אולי סבידור-ההגנה, ההגנה-גנות, וגנות-לוד) וייתכן שלא מייד יוסיפו מסילות בכל התוואי מסבידור ללוד.
 

Grosseto

New member
מבטלים את הנחל עצמו

הבנתי שמתכננים להכפיל לארבע את כמות המסילות בין ת"א ההגנה
ללוד, אבל ראיתי שלא נותר מקום לכך בין הנתיבים של כביש 1. מה מתכוונים לעשות?
מבטלים את הנחל עצמו
ואז באיזור צומת חולון יהיה מין אגם עונתי לציפורים נדנדות
 

luckydude

Active member
הוא דיבר על בין ההגנה ללוד (שם הנחל לא נמצא בין נתיבי הכביש)

מבטלים את הנחל עצמו
ואז באיזור צומת חולון יהיה מין אגם עונתי לציפורים נדנדות
הוא דיבר על בין ההגנה ללוד (שם הנחל לא נמצא בין נתיבי הכביש)
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה