צריכים החלפת רב קו ללא שבב בחודש הקרוב,

מצב
הנושא נעול.

sweetums

New member
לא,יגידו שאין אחריות\ביטוח ותצטרך לבשור תראש מול מ.התחבורה

יחליפו גם רב-קו אנונימי?
לא,יגידו שאין אחריות\ביטוח ותצטרך לבשור תראש מול מ.התחבורה
זה מה שאמרו לי באפיקים כשביקשתי להזדכות על כרטיסיות שבוטלו.
המפעילים מאוד לא אוהבים לטפל באנונימי.
&nbsp
סביר שמשרד התחבורה לא התייחס ,בהודעה שלו או בנוהל הפנימי, לרב קו אנונימי.
 
החלפת רב קו ללא שבב (גלוי)

צריכים החלפת רב קו ללא שבב בחודש הקרוב,
פורסמו מודעות בעיתונים על כך.
החלפת רב קו ללא שבב (גלוי)
באתר הרשמי של משרד התחבורה מופיע הניסוח בדומה לנוסח המודעות בעיתונים (יש גם PDF להורדה), בו לא נכתב שלא יהיה אפשר להמשיך להשתמש ברב קו ללא השבב.
לעומת זאת, באתר אגד פירסמו הודעה בה נכתב שלא ניתן יהיה להמשיך להשתמש בכרטיסי רב קו ללא השבב.

עם מי האמת?

--------------------------

אגב העניין הזה, בעבר כתבו פה על סוגים שונים קיימים של כרטיסי רב קו.
האם מישהו יכול לתת שוב את המידע הטכני בעניין?
האם רב קו ללא שבב גלוי הוא בהכרח מסידרה נחותה יותר טכנולוגית מלבד חוסר החיבור הפיזי?

תודה וערב צח!
 

arseny92

Well-known member
מנהל
אפשר להשתמש, תלוי איפה, אם המסוף אין NFC (כפי שבכספונט) אז

החלפת רב קו ללא שבב (גלוי)
באתר הרשמי של משרד התחבורה מופיע הניסוח בדומה לנוסח המודעות בעיתונים (יש גם PDF להורדה), בו לא נכתב שלא יהיה אפשר להמשיך להשתמש ברב קו ללא השבב.
לעומת זאת, באתר אגד פירסמו הודעה בה נכתב שלא ניתן יהיה להמשיך להשתמש בכרטיסי רב קו ללא השבב.

עם מי האמת?

--------------------------

אגב העניין הזה, בעבר כתבו פה על סוגים שונים קיימים של כרטיסי רב קו.
האם מישהו יכול לתת שוב את המידע הטכני בעניין?
האם רב קו ללא שבב גלוי הוא בהכרח מסידרה נחותה יותר טכנולוגית מלבד חוסר החיבור הפיזי?

תודה וערב צח!
אפשר להשתמש, תלוי איפה, אם המסוף אין NFC (כפי שבכספונט) אז
רק עם שבב
&nbsp
לתיקוף תמיד ישומש רק הטווח אפס שיש בכל כרטיס, כי ממש להכניס כרטיס לחריץ זו פעולה ארוכה מדי בעוד שתיקוף חייב להיות מהיר
&nbsp
http://www.tapuz.co.il/forums/viewmsg/394/182962102/אקטואליה/תחבורה_ציבורית
&nbsp
סוגים שונים הם לפי היצרן שייצר אותם (OEM) עבור משרד התחבורה והמפיעלים
שם היצרן בצד אחורי למעלה בפינה ימנית: ASK, ASK Tango, OTI, watchdata. וזה בעצם כל מה שמאפיין את סוג הכרטיס, כי watchdata פועל טוב יותר מאחרים, אך זה לא ממש משנה אם הכרטיס הוא גם עם שבב חיצוני או לא, זו רק דרך נוספת לגישה אל יישום הכרטיס
&nbsp
אם אין פס מגנטי (יש כרטיסים ללא פס) אל דאגה, כי לא משתמשים בו, פס מגנטי זה ממשק קריאה בלבד ולא יכול להיות משומש לצרכי יישום הרב-קו
 

Bus Nerd

Active member
באיזה חברה מוכרים watchdata ובמה הוא יותר טוב?

אפשר להשתמש, תלוי איפה, אם המסוף אין NFC (כפי שבכספונט) אז
רק עם שבב
&nbsp
לתיקוף תמיד ישומש רק הטווח אפס שיש בכל כרטיס, כי ממש להכניס כרטיס לחריץ זו פעולה ארוכה מדי בעוד שתיקוף חייב להיות מהיר
&nbsp
http://www.tapuz.co.il/forums/viewmsg/394/182962102/אקטואליה/תחבורה_ציבורית
&nbsp
סוגים שונים הם לפי היצרן שייצר אותם (OEM) עבור משרד התחבורה והמפיעלים
שם היצרן בצד אחורי למעלה בפינה ימנית: ASK, ASK Tango, OTI, watchdata. וזה בעצם כל מה שמאפיין את סוג הכרטיס, כי watchdata פועל טוב יותר מאחרים, אך זה לא ממש משנה אם הכרטיס הוא גם עם שבב חיצוני או לא, זו רק דרך נוספת לגישה אל יישום הכרטיס
&nbsp
אם אין פס מגנטי (יש כרטיסים ללא פס) אל דאגה, כי לא משתמשים בו, פס מגנטי זה ממשק קריאה בלבד ולא יכול להיות משומש לצרכי יישום הרב-קו
באיזה חברה מוכרים watchdata ובמה הוא יותר טוב?
לי יש Ask Tango של רכבת ישראל
 

arseny92

Well-known member
מנהל
בדן כן, אבל זה שנציגי מרכזי שרות לא מבדילים כרטיסים הופך את

באיזה חברה מוכרים watchdata ובמה הוא יותר טוב?
לי יש Ask Tango של רכבת ישראל
בדן כן, אבל זה שנציגי מרכזי שרות לא מבדילים כרטיסים הופך את
זה להימור על מה תקבל, כי
- ערמת כרטיסים הלא מונפקים לא ממוינת לפי סוג, בשביל הנציג זה הכל "כרטיס רב-קו" והוא לוקח כל פעם מראש הערמה להנפקה
- הימור על מה תקבל, אני פעמיים קיבלתי ASK (ב-2009 ובשנה שעברה), בעוד שאמי קיבלה ASK Tango, וידיד קיבל watchdata , כל ההנפקות בעמדה של דן במסוף 2000...
- החלטתי לא להתווכח עם הנציג בנושא הטכנולוגי הזה (גם סביר שנציג בכלל לא מוכשר בזה), בעיקר שזה לא ממש חשוב במיוחד, ובנוסף גם כי החלפת כרטיס שמבחינת הנציג פועל תקין, זה כרוך בתשלום מיותר

watchdata "יותר טוב" כי עובד טוב יותר עם מכשירים מסויימים (nexus4 ומטה, samsung4 ומטה, oneplusone ומטה..) . עניין של תאימות יצרני צ'יפי הטווח אפס, ועוד גם העניין ש-NFC הוא בעל כמה פרופילים בסוגים שונים (לכרטיס חכם = B, תקשורת ע"י APDU), ומפרטים כאלו בדרך כלל לא מציגים במפרטים של טלפונים, בד"כ כותבים "NFC: יש" ללא הבהרה "איזה". יש לציין שלא מדובר רק על המשדרים של הטלפונים אלא גם אלו שבכל ציוד אחר לרבות ציוד מכשירי טעינה ותיקוף
במידה מסויימת יש גם את זה https://www.calypsonet-asso.org/content/products ואת זה עם רשימה מאוד חלקית של אישורים http://www.calypsotechnology.net/po-certification/certified-products

מבחינת הסטנדרט - עד כמה שידוע לי, הרשומות בכרטיס של watchdata יכולים להיות מזוהים גם ע"י מזהי נתוני שליטה של הנתונים (FCI) כאשר באחרים זיהוי של שדה "קובץ" מסוים נעשה רק ע"י קיצורים עם מזהי תיקיה, מזהי כתובת, מזהה קובץ או מזהה רשומה שלמה
http://cardwerk.com/smart-card-stan...ns/?elementor-preview&1514313288596#chap5_1_5
http://cardwerk.com/smart-card-standard-iso7816-4-section-5-basic-organizations/#chap5_1_2

כמו כן ייתכן והמידע הציבורי לא ממש מעודכן, והיצרניות האחרות התאימו את הייצור שלהם לסטנדרט עם הזמן... ממש מתסכל שאין שום מידע נורמלי בנושא עבור אזרח קצה (כל מה שמעניין אוספים מהנדסה הפוכה ומהרשת, כשאין בפועל שום דבר סודי בדבר), וגם אתר הנהלים של משרד התחבורה ממש לא מעודכן בכלל

וגם - הדבר אינו קשור לקיום או אי קיום שבב חיצוני, אלא לאפשרויות גישה ותקשורת עם נתוני כרטיס
 

sweetums

New member
הרכבת יצאה במכרז חדש לכרטיסים, לא הוכרז זוכה עדיין.

אפשר להשתמש, תלוי איפה, אם המסוף אין NFC (כפי שבכספונט) אז
רק עם שבב
&nbsp
לתיקוף תמיד ישומש רק הטווח אפס שיש בכל כרטיס, כי ממש להכניס כרטיס לחריץ זו פעולה ארוכה מדי בעוד שתיקוף חייב להיות מהיר
&nbsp
http://www.tapuz.co.il/forums/viewmsg/394/182962102/אקטואליה/תחבורה_ציבורית
&nbsp
סוגים שונים הם לפי היצרן שייצר אותם (OEM) עבור משרד התחבורה והמפיעלים
שם היצרן בצד אחורי למעלה בפינה ימנית: ASK, ASK Tango, OTI, watchdata. וזה בעצם כל מה שמאפיין את סוג הכרטיס, כי watchdata פועל טוב יותר מאחרים, אך זה לא ממש משנה אם הכרטיס הוא גם עם שבב חיצוני או לא, זו רק דרך נוספת לגישה אל יישום הכרטיס
&nbsp
אם אין פס מגנטי (יש כרטיסים ללא פס) אל דאגה, כי לא משתמשים בו, פס מגנטי זה ממשק קריאה בלבד ולא יכול להיות משומש לצרכי יישום הרב-קו
הרכבת יצאה במכרז חדש לכרטיסים, לא הוכרז זוכה עדיין.
https://www.rail.co.il/tenders/pages/2017/11750.aspx
לפי המפרט הטכני, יש דרישה לפס מגנטי.
 

arseny92

Well-known member
מנהל
דרישה זו לא אומרת שנעשה שימוש בפס זה,כי אין קשר בין הפס לבין

הרכבת יצאה במכרז חדש לכרטיסים, לא הוכרז זוכה עדיין.
https://www.rail.co.il/tenders/pages/2017/11750.aspx
לפי המפרט הטכני, יש דרישה לפס מגנטי.
דרישה זו לא אומרת שנעשה שימוש בפס זה,כי אין קשר בין הפס לבין
שאר היישום והמעבד
&nbsp
אם ברשותך קורא שפתיים, באפשרותך לסרוק את הפס ולבדוק אם יש בו משהו למרות שזה רק לקריאה
הדרישה הזו למעשה חלק מדרישת הסטנדרט הקשור לגודל כרטיס ומאפייניו הפיזיים (ISO 7816) ולא קשורה ליישום הקליפסו בפני עצמו
 

arseny92

Well-known member
מנהל
אותי יותר מתסכל שבמסמך "הודעה מס' 1- מענה לשאלות הבהרה"

דרישה זו לא אומרת שנעשה שימוש בפס זה,כי אין קשר בין הפס לבין
שאר היישום והמעבד
&nbsp
אם ברשותך קורא שפתיים, באפשרותך לסרוק את הפס ולבדוק אם יש בו משהו למרות שזה רק לקריאה
הדרישה הזו למעשה חלק מדרישת הסטנדרט הקשור לגודל כרטיס ומאפייניו הפיזיים (ISO 7816) ולא קשורה ליישום הקליפסו בפני עצמו
אותי יותר מתסכל שבמסמך "הודעה מס' 1- מענה לשאלות הבהרה"
לא נתנו מענה נורמלי לשואלים שביקשו הבהרה לתיקון המפרט הטכני כדי שיכלול מפרט של מודול ה-NFC בכרטיס כך שתהיה הבהרה לתאימות עם רוב הטלפונים. עכשיו יוצא שאם הזוכה ייבחר כזה שלא נתן התייחסות לגבי זה אז כל הכרטיסים האלו ייתכן ולא יעבדו עם רוב המכשירים "דרכי הטענה ותשלום חדשות ומגוונות" (מאתר משרד התחבורה) עאלאק....
 

trilliane

Well-known member
מנהל
אין לי שבב ואלמלא נכנסתי עכשיו במקרה לא הייתי יודעת...

צריכים החלפת רב קו ללא שבב בחודש הקרוב,
פורסמו מודעות בעיתונים על כך.
אין לי שבב ואלמלא נכנסתי עכשיו במקרה לא הייתי יודעת...
לא נתקלתי בהודעה רשמית גורפת של משרד התחבורה וגם באתר אגד מתייחסים רק לירושלמים. לפיכך אין לי כוונה להגיע במיוחד להחליף רב-קו, מתישהו אם וכשיצא. עד אז, במקרה הכי גרוע, אשתמש באנונימי.

נוסעי התחבורה הציבורית בירושלים שימו לב!
מעתה מצטיידים בכרטיס רב-קו עם שבב חכם.
https://www.gov.il/he/Departments/news/multi_line_with_smart_chip
 

davidfainshtein

Member
מנהל
אני מסכים. ההתנהלות בענין זה היא אבסורדית.

אין לי שבב ואלמלא נכנסתי עכשיו במקרה לא הייתי יודעת...
לא נתקלתי בהודעה רשמית גורפת של משרד התחבורה וגם באתר אגד מתייחסים רק לירושלמים. לפיכך אין לי כוונה להגיע במיוחד להחליף רב-קו, מתישהו אם וכשיצא. עד אז, במקרה הכי גרוע, אשתמש באנונימי.

נוסעי התחבורה הציבורית בירושלים שימו לב!
מעתה מצטיידים בכרטיס רב-קו עם שבב חכם.
https://www.gov.il/he/Departments/news/multi_line_with_smart_chip
אני מסכים. ההתנהלות בענין זה היא אבסורדית.
מהלך כזה צריך להיות מפורסם בציבור לא שבועיים לפני המועד.
מה גם שלא ראיתי שום פרסום בולט בענין. ראיתי זאת רק במקרה כי אני מנוי לקבוצה של אגד בפייסבוק.
 
ידיעה של אודי עציון ב'ממון'

צריכים החלפת רב קו ללא שבב בחודש הקרוב,
פורסמו מודעות בעיתונים על כך.
ידיעה של אודי עציון ב'ממון'

"לא בטוח שהוא יעבוד"

 
מצב
הנושא נעול.
למעלה