בקונקטסט של רחובות: 15 דק לרכבת מכל נקודה בעיר.
אופניים זה לא פיתרון לכלום
כי זה רק לאנשים יחסית בריאים וצעירים וגם כי מזג אוויר בארץ לא ממש מיטיב עם רכיבה ממושכת רוב השנה.
גם לא כל האנשים שמסוגלים לרכב יאהבו את החוויה (אתה אמרת את זה בעצמך).
בחזרה לתחילת הוויכוח, עד שתהיה מערכת הסעת המונים בגוש דן שום אוטובוס לא ייתן פיתרון והרוב המוחלט של אנשים ימשיכו להשתמש ברכב הפרטי.
בינתיים (כפי שהפקקים בזמן השבתות הרכבת מראים) רק רכבת מהווה חלופה ראויה שעבורה אנשים מוכנים לוותר על הרכב פרטי שלהם.
אוטובוס לא מסוגל לעשות זאת ולעולם לא יהיה מסוגל לעשות זאת ואף יותר מזה הוא לא אמור להיות מסוגל זאת.
בקונקטסט של רחובות: 15 דק לרכבת מכל נקודה בעיר.
כרוכב אני יכול להגיד מניסיון שמי שאינם רוכבים לא מודעים לטווחי הנסיעה והזמן של האופניים, וההערכות שלהם פחותות מהיכולת של כלי התחבורה הזה ודומות יותר ליכולות הליכה.
 
אופניים יכולות לעשות 16 ק"מ בשעה בתחום עירוני, נתון שכולל עצירה ברמזורים. בתחום בינעירוני או בנתיב רכיבה שטוח יחסית (מסילה לשעבר, טיילת) ללא רכבים אפשר להגיע למהירות רכיבה של 30 קמ"ש באופן רציף ולכסות מרחקים בהתאם.
 
בגוש דן הייתי אומר שצריך להיות אפשרי להגיע מהים לכביש 4 בפחות מחצי שעה מכל נקודה בחוף. את 2.5 הקילומטרים שבין האיילון לים צריך להיות אפשרי לחצות ב 8-9 דקות. מהסיבה הזו ישנו יתרון משמעותי לרכיבה במקום מרכזי כמו תל אביב שבו הכל נמצא ברצועת שטח מצומצמת יחסית. לו היו בונים שביל אופניים רציף על קירוי האיילון היה אפשר לרכב מההגנה לאוניברסיטה ב 23 דקות.
 
לדעתי הטווח הסביר לרכיבת אופניים יומית הוא 8 ק"מ או חצי שעת רכיבה. באזור רחובות זה אומר שלנס ציונה, מרכז רשל"צ המזרחי, באר יעקב ואפילו רמלה ויבנה הייתי רוכב אם התנאים היו מתאימים. אני רוכב על כבישים בינעירוניים של 80 קמ"ש בספרד אך אינני ממליץ על כך, באנגליה יש בדרך כלל מסלולים מקבילים או מדרכה באחד מצידי הכביש במקרים כאלו וכך היה נהוג גם בין שכונות ירושלמיות.
 
בתוך רחובות עצמה אין נקודה אחת שנמצאת יותר מ15 דקות רכיבה מתחנת הרכבת ומדדתי לפי צומת בילו וצומת כפר גבירול. רוב העיר נמצאת 10 דקות רכיבה מהתחנה. אם אין כיום חניון אופניים מסודר בתחנה יש לדרוש זאת ואם יש שירולי בטיחות (לא שרחובות זו רמלה) אז יש פתרון בריטי שנוקטים בו בתחנות ליד שכונות לא אידאליות כמו Walthamstow ו Finsbury Park והוא של ביתן עם שומר ודלת כפולה (נכנסים דרך דלת אחת, סוגרים, הדלת השניה נפתחת ע"י השומר) ומחנים את האופניים בביתן הזה.
 
היתרון בשילוב האופניים עם הרכבת הוא שאין המתנה לאוטובוס לתחנה. יוצאים לדרך לפי לו"ז הרכבת ומקדם בטיחות הכולל רכיבה, החנייה, כירטוס ובארץ גם אבטחה.
 
נכון שלא מדובר באמצעי תחבורה לכולם אלא לשכבת גיל מסויימת (בבריטניה אופניים חשמליות אינן נפוצות כל כך, רוב הרכיבה היא בכוח אנושי בלבד) אבל במערכות עמוסות אפילו הוצאה של 2%-5% מהמערכת (רכבים, אוטובוסים, הקו האדום במרכז ת"א) יכולה לתרום להורדת פקקים וצפיפות. בבריטניה אוהבים לעשות שימוש בכיכרות כאמצעי לוויסות צמתים והן נוטות להתקע מדי פעם בגלל שיש בהן רכב אחד יותר מדי ולפעמים זה כל מה שצריך - רוכב אופניים אחד במקום רכב אחד מתוך עשרות רכבים בכיכר.