התנגדויות לרכבת הקלה בגוש דן

מצב
הנושא נעול.
התנגדויות לרכבת הקלה בגוש דן

התנגדויות לרכבת הקלה בגוש דן
https://cars.walla.co.il/item/3132687

בכתבה טוען כי הרק"ל תהיה איטית ותגרום לפקקים (במקטע שלה בבת ים לפחות), וקורא לצאת ולחסום את העבודות.
סתם NIMBY או שאכן הרק"ל לא תעמוד במטרתה?
 

ofirg4

New member
מה אתה מצפה מעורך חדשות autonews?

התנגדויות לרכבת הקלה בגוש דן
https://cars.walla.co.il/item/3132687

בכתבה טוען כי הרק"ל תהיה איטית ותגרום לפקקים (במקטע שלה בבת ים לפחות), וקורא לצאת ולחסום את העבודות.
סתם NIMBY או שאכן הרק"ל לא תעמוד במטרתה?
מה אתה מצפה מעורך חדשות autonews?
מהירות של 18.7 קמ"ש בתוואי קרקעי עם תחנה כל 450 מטר זה לגמרי סביר. תוואי זה מאפשר הגעה רגלית מחלקים נרחבים בבת ים ויפו. בתוואי תת קרקעי כמו ברמת גן\בני ברק עם תחנות במרחקים של יותר מק"מ הנגישות יורדת. זה לא שחור ולבן או נובע מזה שבת ים "פריפריה". וזה כן מהיר יותר מאוטובוס כיום. 40\240 מהקצה הדרומי של בת ים עד למפתן לב תל אביב לוקח בקלות 40 דקות בשעות העומס, 15 דקות יותר מההבטחה של נת"ע. זה מה שתיעדוף ברמזורים וזכות דרך ללא אוטובוסים שונים שמפריעים אחד לשני נותן.
 
לך בעקבות הכסף והאינטרסים .כך יש להתייחס לכל מאמר דעה

מה אתה מצפה מעורך חדשות autonews?
מהירות של 18.7 קמ"ש בתוואי קרקעי עם תחנה כל 450 מטר זה לגמרי סביר. תוואי זה מאפשר הגעה רגלית מחלקים נרחבים בבת ים ויפו. בתוואי תת קרקעי כמו ברמת גן\בני ברק עם תחנות במרחקים של יותר מק"מ הנגישות יורדת. זה לא שחור ולבן או נובע מזה שבת ים "פריפריה". וזה כן מהיר יותר מאוטובוס כיום. 40\240 מהקצה הדרומי של בת ים עד למפתן לב תל אביב לוקח בקלות 40 דקות בשעות העומס, 15 דקות יותר מההבטחה של נת"ע. זה מה שתיעדוף ברמזורים וזכות דרך ללא אוטובוסים שונים שמפריעים אחד לשני נותן.
לך בעקבות הכסף והאינטרסים .כך יש להתייחס לכל מאמר דעה
 
רכבת קלה היא לא אמצעי מהיר

מה אתה מצפה מעורך חדשות autonews?
מהירות של 18.7 קמ"ש בתוואי קרקעי עם תחנה כל 450 מטר זה לגמרי סביר. תוואי זה מאפשר הגעה רגלית מחלקים נרחבים בבת ים ויפו. בתוואי תת קרקעי כמו ברמת גן\בני ברק עם תחנות במרחקים של יותר מק"מ הנגישות יורדת. זה לא שחור ולבן או נובע מזה שבת ים "פריפריה". וזה כן מהיר יותר מאוטובוס כיום. 40\240 מהקצה הדרומי של בת ים עד למפתן לב תל אביב לוקח בקלות 40 דקות בשעות העומס, 15 דקות יותר מההבטחה של נת"ע. זה מה שתיעדוף ברמזורים וזכות דרך ללא אוטובוסים שונים שמפריעים אחד לשני נותן.
רכבת קלה היא לא אמצעי מהיר
היא אמצעי הסעת המונים, שאמור להיות מהיר ויעיל יותר מאמצעים אחרים בשעות השיא הפקוקות, אך יש להבדיל בין "מהיר יותר" ל-"מהיר".

המהירות בשעות השיא בכבישי גוש דן יורדת ל-11 קמ"ש (אני זוכר את זה מאיזו כתבה), וכמובן עשויה להמשיך ולרדת ככל שעומס התנועה עולה.

רכבת קלה תעשה את המקטע העילי של ב-18 קמ"ש. זה מהיר יותר. וההבדל בינה לביןה רכב הפרטי שהמהירות תישאר 18 קמ"ש ולא צפויה לחוות מגמת ירידה לאורך השנים כמו מהירות הרכב הפרטי.
עבור הנוסע השכיח שצורך גם חלק מהקטע התת קרקעי (כי תחנות היעד העיקריות הן התחנות התת קרקעיות), הרי שהמהירות הממוצעת גדולה עוד יותר.

לגבי שאר גיבובי השטויות, לא ברור איך הוא מעז להשוות מפגש כביש מסילה של רכבת כבדה למפגש כביש מסילה של רכבות קלות... זה כשלעצמו פוסל את הכתב בעיניי. ויש עוד כמה פנינים כאלה בכתבה. בדבלין הרכבת הקלה עוברת גם במדרחוב, אבל מעטים האנשים שמשתמשים כדי לנסוע שתי תחנות לאורך המדרחוב, ורובם מגיעים ממקומות רחוקים יותר וחסוכים זמן בזכותה. גם אני משיג את הרק"ל הירושלמית בין תחנת כלל לתחנת כיכר ציון בהליכה מהירה, אבל לא זו מטרתה, לגבעת התחמושת היא מנצחת את אמצעי ההליכה ברגל בקלות, ובשעות מסוימות גם את הרכב הפרטי.
 

darkshadow1

New member
פשוט גיבוב של שטויות.

התנגדויות לרכבת הקלה בגוש דן
https://cars.walla.co.il/item/3132687

בכתבה טוען כי הרק"ל תהיה איטית ותגרום לפקקים (במקטע שלה בבת ים לפחות), וקורא לצאת ולחסום את העבודות.
סתם NIMBY או שאכן הרק"ל לא תעמוד במטרתה?
פשוט גיבוב של שטויות.
רשימה (חלקית כנראה) של הטעויות במאמר:
1. "לומר כל דקה וחצי תחצה רכבת, בנסיעה לכיוון צפון או דרום, מפגש כביש-מסילה". זה המקרה הגרוע ביותר שלא יתרחש במציאות: הרי אם התחנות במרחקים פחות או יותר קבועים, לרכבות יהיו "גלים ירוקים" לשני הכיוונים במקביל- כך שהמצב הנפוץ יהיה ששתי רכבות משני כיוונים יעברו ביחד צומת באמצע ולא שהן ב-ד-י-ו-ק יהיו בהפרש של דקה וחצי אחת מהשנייה.
2. "תנועת המכוניות בצמתים המרכזיים והפחות מרכזיים בבת ים וביפו תשותק"- אפשר לחשוב שכיום בשעות העומס מדובר באוטוסטרדות שנוסעים בהן במהירות של 100 קמ"ש.
3. "זו מהירות ממוצעת דומה לזו של אוטובוסים בת"א כיום"- איך בדיוק אוטובוס שנוסע בנת"צ (ביחד עם רכבים שרק עוצרים לפרוק סחורה, מוניות, ורכבים שפונים ימינה), עוצר כל כמה מאות מטרים, לא זוכה לשום עדיפות ברמזורים ולעיתים נתקע בתחנות בגלל אוטובוסים אחרים- יסע במהירות זהה לכלי תחבורה שזוכה לדרך בלעדית ולעדיפות ברמזורים?
4. "הנתונים הגרועים האלה הינם של נת"ע אבל המציאות תהיה הרבה יותר גרועה והנסיעה מדרום בת ים לאליפלט תמשך לפחות 40 דקות"- מאיפה בדיוק כותב המאמר הנפיץ את ה"נתון" הזה?
5. "...באזור הזה המהירות הממוצעת של הרכבת לא תעלה על 5 קמ"ש, כולל עצירות"- האם הקו האדום שנוסע בשדרות יפו בירושלים נוסע במהירות ממוצעת של 5 קמ"ש?
6. "לשאלה מדוע בחרו השלטונות לשבש באופן מאסיבי את התחבורה דווקא בבת ים יש גם תשובה: מבחינתם בת ים היא פריפריה ולכן אינה ראויה ליחס מכובד יותר ולהשקעות גבוהות יותר, מאלה שראויים להם ישובי פריפריה"- גם בירושלים הוקמה רכבת קלה בתוואי קרקעי, האם גם ירושלים היא פריפריה?
 

Ccyclist

Well-known member
"שכחת" שגם ארלוזרוב, בן יהודה ואלנבי הם "פריפריה" בקו הסגול

פשוט גיבוב של שטויות.
רשימה (חלקית כנראה) של הטעויות במאמר:
1. "לומר כל דקה וחצי תחצה רכבת, בנסיעה לכיוון צפון או דרום, מפגש כביש-מסילה". זה המקרה הגרוע ביותר שלא יתרחש במציאות: הרי אם התחנות במרחקים פחות או יותר קבועים, לרכבות יהיו "גלים ירוקים" לשני הכיוונים במקביל- כך שהמצב הנפוץ יהיה ששתי רכבות משני כיוונים יעברו ביחד צומת באמצע ולא שהן ב-ד-י-ו-ק יהיו בהפרש של דקה וחצי אחת מהשנייה.
2. "תנועת המכוניות בצמתים המרכזיים והפחות מרכזיים בבת ים וביפו תשותק"- אפשר לחשוב שכיום בשעות העומס מדובר באוטוסטרדות שנוסעים בהן במהירות של 100 קמ"ש.
3. "זו מהירות ממוצעת דומה לזו של אוטובוסים בת"א כיום"- איך בדיוק אוטובוס שנוסע בנת"צ (ביחד עם רכבים שרק עוצרים לפרוק סחורה, מוניות, ורכבים שפונים ימינה), עוצר כל כמה מאות מטרים, לא זוכה לשום עדיפות ברמזורים ולעיתים נתקע בתחנות בגלל אוטובוסים אחרים- יסע במהירות זהה לכלי תחבורה שזוכה לדרך בלעדית ולעדיפות ברמזורים?
4. "הנתונים הגרועים האלה הינם של נת"ע אבל המציאות תהיה הרבה יותר גרועה והנסיעה מדרום בת ים לאליפלט תמשך לפחות 40 דקות"- מאיפה בדיוק כותב המאמר הנפיץ את ה"נתון" הזה?
5. "...באזור הזה המהירות הממוצעת של הרכבת לא תעלה על 5 קמ"ש, כולל עצירות"- האם הקו האדום שנוסע בשדרות יפו בירושלים נוסע במהירות ממוצעת של 5 קמ"ש?
6. "לשאלה מדוע בחרו השלטונות לשבש באופן מאסיבי את התחבורה דווקא בבת ים יש גם תשובה: מבחינתם בת ים היא פריפריה ולכן אינה ראויה ליחס מכובד יותר ולהשקעות גבוהות יותר, מאלה שראויים להם ישובי פריפריה"- גם בירושלים הוקמה רכבת קלה בתוואי קרקעי, האם גם ירושלים היא פריפריה?
"שכחת" שגם ארלוזרוב, בן יהודה ואלנבי הם "פריפריה" בקו הסגול
 

סנוי

New member
1+2 נאמרים גם על הירדן-אלוף שדה בר"ג. וראש העיר מארגן הפגנות

פשוט גיבוב של שטויות.
רשימה (חלקית כנראה) של הטעויות במאמר:
1. "לומר כל דקה וחצי תחצה רכבת, בנסיעה לכיוון צפון או דרום, מפגש כביש-מסילה". זה המקרה הגרוע ביותר שלא יתרחש במציאות: הרי אם התחנות במרחקים פחות או יותר קבועים, לרכבות יהיו "גלים ירוקים" לשני הכיוונים במקביל- כך שהמצב הנפוץ יהיה ששתי רכבות משני כיוונים יעברו ביחד צומת באמצע ולא שהן ב-ד-י-ו-ק יהיו בהפרש של דקה וחצי אחת מהשנייה.
2. "תנועת המכוניות בצמתים המרכזיים והפחות מרכזיים בבת ים וביפו תשותק"- אפשר לחשוב שכיום בשעות העומס מדובר באוטוסטרדות שנוסעים בהן במהירות של 100 קמ"ש.
3. "זו מהירות ממוצעת דומה לזו של אוטובוסים בת"א כיום"- איך בדיוק אוטובוס שנוסע בנת"צ (ביחד עם רכבים שרק עוצרים לפרוק סחורה, מוניות, ורכבים שפונים ימינה), עוצר כל כמה מאות מטרים, לא זוכה לשום עדיפות ברמזורים ולעיתים נתקע בתחנות בגלל אוטובוסים אחרים- יסע במהירות זהה לכלי תחבורה שזוכה לדרך בלעדית ולעדיפות ברמזורים?
4. "הנתונים הגרועים האלה הינם של נת"ע אבל המציאות תהיה הרבה יותר גרועה והנסיעה מדרום בת ים לאליפלט תמשך לפחות 40 דקות"- מאיפה בדיוק כותב המאמר הנפיץ את ה"נתון" הזה?
5. "...באזור הזה המהירות הממוצעת של הרכבת לא תעלה על 5 קמ"ש, כולל עצירות"- האם הקו האדום שנוסע בשדרות יפו בירושלים נוסע במהירות ממוצעת של 5 קמ"ש?
6. "לשאלה מדוע בחרו השלטונות לשבש באופן מאסיבי את התחבורה דווקא בבת ים יש גם תשובה: מבחינתם בת ים היא פריפריה ולכן אינה ראויה ליחס מכובד יותר ולהשקעות גבוהות יותר, מאלה שראויים להם ישובי פריפריה"- גם בירושלים הוקמה רכבת קלה בתוואי קרקעי, האם גם ירושלים היא פריפריה?
1+2 נאמרים גם על הירדן-אלוף שדה בר"ג. וראש העיר מארגן הפגנות
...למשל פוסטרי ענק שמעודדים את התושבים לצפור - אכן עשו את זה בחמישי האחרון בבוקר! מה עוזר לצפור?! (ואני כותב את זה כתושב האיזור ומשתמש בתח"צ!)
 
דרום בת-ים לאליפלט - 25.5 דק' ולא 40. חבל שלא עשה שיעורי בית

פשוט גיבוב של שטויות.
רשימה (חלקית כנראה) של הטעויות במאמר:
1. "לומר כל דקה וחצי תחצה רכבת, בנסיעה לכיוון צפון או דרום, מפגש כביש-מסילה". זה המקרה הגרוע ביותר שלא יתרחש במציאות: הרי אם התחנות במרחקים פחות או יותר קבועים, לרכבות יהיו "גלים ירוקים" לשני הכיוונים במקביל- כך שהמצב הנפוץ יהיה ששתי רכבות משני כיוונים יעברו ביחד צומת באמצע ולא שהן ב-ד-י-ו-ק יהיו בהפרש של דקה וחצי אחת מהשנייה.
2. "תנועת המכוניות בצמתים המרכזיים והפחות מרכזיים בבת ים וביפו תשותק"- אפשר לחשוב שכיום בשעות העומס מדובר באוטוסטרדות שנוסעים בהן במהירות של 100 קמ"ש.
3. "זו מהירות ממוצעת דומה לזו של אוטובוסים בת"א כיום"- איך בדיוק אוטובוס שנוסע בנת"צ (ביחד עם רכבים שרק עוצרים לפרוק סחורה, מוניות, ורכבים שפונים ימינה), עוצר כל כמה מאות מטרים, לא זוכה לשום עדיפות ברמזורים ולעיתים נתקע בתחנות בגלל אוטובוסים אחרים- יסע במהירות זהה לכלי תחבורה שזוכה לדרך בלעדית ולעדיפות ברמזורים?
4. "הנתונים הגרועים האלה הינם של נת"ע אבל המציאות תהיה הרבה יותר גרועה והנסיעה מדרום בת ים לאליפלט תמשך לפחות 40 דקות"- מאיפה בדיוק כותב המאמר הנפיץ את ה"נתון" הזה?
5. "...באזור הזה המהירות הממוצעת של הרכבת לא תעלה על 5 קמ"ש, כולל עצירות"- האם הקו האדום שנוסע בשדרות יפו בירושלים נוסע במהירות ממוצעת של 5 קמ"ש?
6. "לשאלה מדוע בחרו השלטונות לשבש באופן מאסיבי את התחבורה דווקא בבת ים יש גם תשובה: מבחינתם בת ים היא פריפריה ולכן אינה ראויה ליחס מכובד יותר ולהשקעות גבוהות יותר, מאלה שראויים להם ישובי פריפריה"- גם בירושלים הוקמה רכבת קלה בתוואי קרקעי, האם גם ירושלים היא פריפריה?
דרום בת-ים לאליפלט - 25.5 דק' ולא 40. חבל שלא עשה שיעורי בית
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה