פשוט גיבוב של שטויות.
התנגדויות לרכבת הקלה בגוש דן
https://cars.walla.co.il/item/3132687
בכתבה טוען כי הרק"ל תהיה איטית ותגרום לפקקים (במקטע שלה בבת ים לפחות), וקורא לצאת ולחסום את העבודות.
סתם NIMBY או שאכן הרק"ל לא תעמוד במטרתה?
פשוט גיבוב של שטויות.
רשימה (חלקית כנראה) של הטעויות במאמר:
1. "לומר כל דקה וחצי תחצה רכבת, בנסיעה לכיוון צפון או דרום, מפגש כביש-מסילה". זה המקרה הגרוע ביותר שלא יתרחש במציאות: הרי אם התחנות במרחקים פחות או יותר קבועים, לרכבות יהיו "גלים ירוקים" לשני הכיוונים במקביל- כך שהמצב הנפוץ יהיה ששתי רכבות משני כיוונים יעברו ביחד צומת באמצע ולא שהן ב-ד-י-ו-ק יהיו בהפרש של דקה וחצי אחת מהשנייה.
2. "תנועת המכוניות בצמתים המרכזיים והפחות מרכזיים בבת ים וביפו תשותק"- אפשר לחשוב שכיום בשעות העומס מדובר באוטוסטרדות שנוסעים בהן במהירות של 100 קמ"ש.
3. "זו מהירות ממוצעת דומה לזו של אוטובוסים בת"א כיום"- איך בדיוק אוטובוס שנוסע בנת"צ (ביחד עם רכבים שרק עוצרים לפרוק סחורה, מוניות, ורכבים שפונים ימינה), עוצר כל כמה מאות מטרים, לא זוכה לשום עדיפות ברמזורים ולעיתים נתקע בתחנות בגלל אוטובוסים אחרים- יסע במהירות זהה לכלי תחבורה שזוכה לדרך בלעדית ולעדיפות ברמזורים?
4. "הנתונים הגרועים האלה הינם של נת"ע אבל המציאות תהיה הרבה יותר גרועה והנסיעה מדרום בת ים לאליפלט תמשך לפחות 40 דקות"- מאיפה בדיוק כותב המאמר הנפיץ את ה"נתון" הזה?
5. "...באזור הזה המהירות הממוצעת של הרכבת לא תעלה על 5 קמ"ש, כולל עצירות"- האם הקו האדום שנוסע בשדרות יפו בירושלים נוסע במהירות ממוצעת של 5 קמ"ש?
6. "לשאלה מדוע בחרו השלטונות לשבש באופן מאסיבי את התחבורה דווקא בבת ים יש גם תשובה: מבחינתם בת ים היא פריפריה ולכן אינה ראויה ליחס מכובד יותר ולהשקעות גבוהות יותר, מאלה שראויים להם ישובי פריפריה"- גם בירושלים הוקמה רכבת קלה בתוואי קרקעי, האם גם ירושלים היא פריפריה?