חוזה שכירות חדש לתמח"ת ל־24 שנים

מצב
הנושא נעול.

raminec

New member
חוזה שכירות חדש לתמח"ת ל־24 שנים

חוזה שכירות חדש לתמח"ת ל־24 שנים
נצבא, בעלת התחנה המרכזית, בדרך לעסקה נוחה עם משרד התחבורה: חתימה על חוזה שכירות חדש לתחנה ל־24 שנים, בניגוד לתוכנית המתאר של תל אביב שקובעת כי יש לפנותה ולבנות על שטחה מגדלי מגורים.
https://www.calcalist.co.il/real_estate/articles/0,7340,L-3731106,00.html?ref=ynet
 

oshri1987sg

Active member
רצוי לאטום את התחנה בעתיד

חוזה שכירות חדש לתמח"ת ל־24 שנים
נצבא, בעלת התחנה המרכזית, בדרך לעסקה נוחה עם משרד התחבורה: חתימה על חוזה שכירות חדש לתחנה ל־24 שנים, בניגוד לתוכנית המתאר של תל אביב שקובעת כי יש לפנותה ולבנות על שטחה מגדלי מגורים.
https://www.calcalist.co.il/real_estate/articles/0,7340,L-3731106,00.html?ref=ynet
רצוי לאטום את התחנה בעתיד
אבל בנתיים שאין מסופים חלופיים בתל אביב שיכילו את כל הקווים של אותה תחנה זה לא מעשי
 

oshlick1

New member
אפשר לבטל 50% מהקווים לתל אביב

רצוי לאטום את התחנה בעתיד
אבל בנתיים שאין מסופים חלופיים בתל אביב שיכילו את כל הקווים של אותה תחנה זה לא מעשי
אפשר לבטל 50% מהקווים לתל אביב
מכל הארץ כבר אפשר לנסוע ברכבת לתל אביב
זה שיש מפונקים שצריכים אוטובוס לאזור מסוים בדרום תל אביב
או עובדים זרים שחוששים לעלות על רכבת שלא יתקעו בהם מבטים
זה סיפור אחר
 

raya

Well-known member
לא מסכימה איתך... אין הצדקה לבטל קווי אוטובוסים

אפשר לבטל 50% מהקווים לתל אביב
מכל הארץ כבר אפשר לנסוע ברכבת לתל אביב
זה שיש מפונקים שצריכים אוטובוס לאזור מסוים בדרום תל אביב
או עובדים זרים שחוששים לעלות על רכבת שלא יתקעו בהם מבטים
זה סיפור אחר
לא מסכימה איתך... אין הצדקה לבטל קווי אוטובוסים
לתל אביב.
אני (לדוגמא) נוסעת לא מעט לתל אביב ומעדיפה את קו 370 על פני נסיעה ברכבת.
האוטובוס לתל אביב - בדרך כלל מלא בנוסעים.
בנוסף - לא לשכוח שנסיעה ברכבת עולה כמעט כפול מאשר נסיעה באוטובוס.
 

Ccyclist

Well-known member
אולי חלוקה למסופים כמו שנעשה בחיפה עדיף על המצב הקיים

לא מסכימה איתך... אין הצדקה לבטל קווי אוטובוסים
לתל אביב.
אני (לדוגמא) נוסעת לא מעט לתל אביב ומעדיפה את קו 370 על פני נסיעה ברכבת.
האוטובוס לתל אביב - בדרך כלל מלא בנוסעים.
בנוסף - לא לשכוח שנסיעה ברכבת עולה כמעט כפול מאשר נסיעה באוטובוס.
אולי חלוקה למסופים כמו שנעשה בחיפה עדיף על המצב הקיים
כמובן שהמסופים יצטרכו להיות מרכזיים מספיק ולהתחבר לתחבורה תדירה ומהירה מספיק כדי שיאפשרו את פיזור קווי התחנה המרכזית, אך בימינו מערכת האוטובוסים עברה מהשלב שבו כדי להגיע מכל ישוב בארץ לכל ישוב אחר חייבים לעבור דרך התחנה המרכזית של תל-אביב.
&nbsp
מסוף 2000 עושה עבודה טובה לבאים לצפון הישן ויתכן שכמה מסופים מסוג דומה כולל מסוף כלשהו לרק"ל בבלומפילד יעשה טוב לבאים מדרום כחלק מפיזור קווי התחנה המרכזית ופיתוח האזור מחדש.
 

חעחעחע11

Active member
לדעתי

אולי חלוקה למסופים כמו שנעשה בחיפה עדיף על המצב הקיים
כמובן שהמסופים יצטרכו להיות מרכזיים מספיק ולהתחבר לתחבורה תדירה ומהירה מספיק כדי שיאפשרו את פיזור קווי התחנה המרכזית, אך בימינו מערכת האוטובוסים עברה מהשלב שבו כדי להגיע מכל ישוב בארץ לכל ישוב אחר חייבים לעבור דרך התחנה המרכזית של תל-אביב.
&nbsp
מסוף 2000 עושה עבודה טובה לבאים לצפון הישן ויתכן שכמה מסופים מסוג דומה כולל מסוף כלשהו לרק"ל בבלומפילד יעשה טוב לבאים מדרום כחלק מפיזור קווי התחנה המרכזית ופיתוח האזור מחדש.
לדעתי
אפשר להפוך את מסוף 2000 למרכז תחבורה שישמש בעיקר (אך לא רק) את הקווים לצפון/שומרון/שרון+הקווים הקיימים במסוף כיום, ומי שירצה להמשיך לדרום יוכל לעלות ברכבת מרכז. ובאיזור הת"מ לבנות מסוף קטן יותר לקווים היוצאים דרומה.
 

oshlick1

New member
את הקווים מהשומרון בכלל אפשר לעצור כבר ברכבת ראש העין צפון

לדעתי
אפשר להפוך את מסוף 2000 למרכז תחבורה שישמש בעיקר (אך לא רק) את הקווים לצפון/שומרון/שרון+הקווים הקיימים במסוף כיום, ומי שירצה להמשיך לדרום יוכל לעלות ברכבת מרכז. ובאיזור הת"מ לבנות מסוף קטן יותר לקווים היוצאים דרומה.
את הקווים מהשומרון בכלל אפשר לעצור כבר ברכבת ראש העין צפון
ומשם ברכבת לתל אביב
כמה שפחות אוטובוסים שנכנסים לתל אביב במיוחד דרך ז'בוטינסקי יותר טוב לכולם.
 

חעחעחע11

Active member
סתם סירבול

את הקווים מהשומרון בכלל אפשר לעצור כבר ברכבת ראש העין צפון
ומשם ברכבת לתל אביב
כמה שפחות אוטובוסים שנכנסים לתל אביב במיוחד דרך ז'בוטינסקי יותר טוב לכולם.
סתם סירבול
במשך שנים היה שירות סדיר ותדיר בין אריאל לפ"ת/ת"א, על סמך זה תושבים רבים מהשומרון עובדים בערים הללו בידיעה שיש קו אוטובוס אחד שמביא אותם ליעד, אלו קווים בעלי ביקוש גדול מאוד - אז למה לגרוע שירות של שנים ולסרבל אותו יותר? זה רק יגביר את השימוש ברכב הפרטי/טרמפים בקרב תושבי השומרון.
 

Ccyclist

Well-known member
יש נקודה, אולי בז'בוטינסקי בעידן הקו האדום, שהמעבר בה עדיף.

סתם סירבול
במשך שנים היה שירות סדיר ותדיר בין אריאל לפ"ת/ת"א, על סמך זה תושבים רבים מהשומרון עובדים בערים הללו בידיעה שיש קו אוטובוס אחד שמביא אותם ליעד, אלו קווים בעלי ביקוש גדול מאוד - אז למה לגרוע שירות של שנים ולסרבל אותו יותר? זה רק יגביר את השימוש ברכב הפרטי/טרמפים בקרב תושבי השומרון.
יש נקודה, אולי בז'בוטינסקי בעידן הקו האדום, שהמעבר בה עדיף.
 

olli3

New member
מנהל
אתה מסתכל על תל אביב כיעד היחיד, אי אפשר ככה.

את הקווים מהשומרון בכלל אפשר לעצור כבר ברכבת ראש העין צפון
ומשם ברכבת לתל אביב
כמה שפחות אוטובוסים שנכנסים לתל אביב במיוחד דרך ז'בוטינסקי יותר טוב לכולם.
אתה מסתכל על תל אביב כיעד היחיד, אי אפשר ככה.
כאשר מדובר ביעדים בין עירוניים מובהקים (למעלה מ30 ק"מ), יש הצדקה בסיום קווים בנקודות קצה תוך מעבר לשירות עירוני. כי אין הצדקה שקווי הורדה בלבד יסעו להם בכיף שלהם בצירי תנועה סתם כך - זה מעמיס.
&nbsp
אם היה אוטובוס שיוצא מאונ' תל אביב, דרך נמיר, המסגר, תמח"ת ומשם לבאר שבע למשל, הייתי אומר לך רעיון רע (למעט קו הלילה 469 שזה הנגיש אותו בצורה פנטסטית). אבל כשמדובר באוטובוס לראשון לציון - יש הצדקה.
&nbsp
כשמדובר בשירות מרכבת מרכז למודיעין במסלול הנוכחי - יש הצדקה. כשמדובר בקו כמו 149 או 567 - יש הצדקה. אבל כשמדובר בקו כמו 825,845 וחברים - לא. כשמדובר ב921 - לא.
&nbsp
כשמדובר בקווי השומרון, בהחלט יש הצדקה. לסיים אותם ברכבת ראש העין ואז מה? מה עם פתח תקווה? מה עם בלינסון? מה עם קרית אריה? סיב, מטלון? ומה עם מחלף גהה? נקודה מרכזית של כל ערי האיזור לצורך החלפות...
&nbsp
אני מסכים שאין הצדקה להמשיך אותם עד המרכזית, אבל אי אפשר להפיל את הכל על רכבת ישראל, זה גם לא התפקיד שלה לספק את הקישורים הפנים גוש דנים.
 

Ccyclist

Well-known member
הנה רעיון לעידן הרק"ל: קריית אריה, אם המושבות, עתידים.

אתה מסתכל על תל אביב כיעד היחיד, אי אפשר ככה.
כאשר מדובר ביעדים בין עירוניים מובהקים (למעלה מ30 ק"מ), יש הצדקה בסיום קווים בנקודות קצה תוך מעבר לשירות עירוני. כי אין הצדקה שקווי הורדה בלבד יסעו להם בכיף שלהם בצירי תנועה סתם כך - זה מעמיס.
&nbsp
אם היה אוטובוס שיוצא מאונ' תל אביב, דרך נמיר, המסגר, תמח"ת ומשם לבאר שבע למשל, הייתי אומר לך רעיון רע (למעט קו הלילה 469 שזה הנגיש אותו בצורה פנטסטית). אבל כשמדובר באוטובוס לראשון לציון - יש הצדקה.
&nbsp
כשמדובר בשירות מרכבת מרכז למודיעין במסלול הנוכחי - יש הצדקה. כשמדובר בקו כמו 149 או 567 - יש הצדקה. אבל כשמדובר בקו כמו 825,845 וחברים - לא. כשמדובר ב921 - לא.
&nbsp
כשמדובר בקווי השומרון, בהחלט יש הצדקה. לסיים אותם ברכבת ראש העין ואז מה? מה עם פתח תקווה? מה עם בלינסון? מה עם קרית אריה? סיב, מטלון? ומה עם מחלף גהה? נקודה מרכזית של כל ערי האיזור לצורך החלפות...
&nbsp
אני מסכים שאין הצדקה להמשיך אותם עד המרכזית, אבל אי אפשר להפיל את הכל על רכבת ישראל, זה גם לא התפקיד שלה לספק את הקישורים הפנים גוש דנים.
הנה רעיון לעידן הרק"ל: קריית אריה, אם המושבות, עתידים.
קווי כביש 5 יכולים להסתיים במסוף חדש בעתידים על הקו הירוק ובדרך לשם לעבור דרך תחנות קריית אריה של הקו האדום ורכבת ישראל.
&nbsp
בצורה כזו ישנה השקה למספר אמצעים מסילתיים עירוניים בלב גוש דן אך המסלול עצמו נמנע מלהגיע לטבעת הפנימית ביותר של הגוש.
&nbsp
&nbsp
 

olli3

New member
מנהל
לעידן הרק"ל זה משהו אחר ואני מקבל. כאן מדובר על מחיקת תמח"ת

הנה רעיון לעידן הרק"ל: קריית אריה, אם המושבות, עתידים.
קווי כביש 5 יכולים להסתיים במסוף חדש בעתידים על הקו הירוק ובדרך לשם לעבור דרך תחנות קריית אריה של הקו האדום ורכבת ישראל.
&nbsp
בצורה כזו ישנה השקה למספר אמצעים מסילתיים עירוניים בלב גוש דן אך המסלול עצמו נמנע מלהגיע לטבעת הפנימית ביותר של הגוש.
&nbsp
&nbsp
לעידן הרק"ל זה משהו אחר ואני מקבל. כאן מדובר על מחיקת תמח"ת
תוך התבססות על רכבת ישראל, מהיום למחר.
 

Ccyclist

Well-known member
לדעתי מערכת אוטובוסים ארציים ראשית היא גיבוי טוב

לעידן הרק"ל זה משהו אחר ואני מקבל. כאן מדובר על מחיקת תמח"ת
תוך התבססות על רכבת ישראל, מהיום למחר.
לדעתי מערכת אוטובוסים ארציים ראשית היא גיבוי טוב
מה שצריך להיערך להוצאתו מהתחמ"ת הוא המערך הפרברי שיכול או להסתיים בשולי האיילון או להמשיך לשער חולון תוך חיבור קווים קצרים יחסית, כלומר בריקה של מסופים או קווים חוצים במערכת הפרברית רחוקה ואיזורית קרובה. התחמ"ת היא מטרד כבר 30 שנה וצריך להיפטר ממנה ממגוון סיבות פוליטיות וחברתיות.
&nbsp
ההתעקשות שמערד למשל יהיו קווים הן לצפת והן לטבריה במקום הזנה לבאר שבע ומשם מערכת ראשית לחיפה או הרעיון שיהיה אפשר להגיע מכל ישוב בארץ לכל ישוב אחר דרך התחמ"ת הם רעיונות שעבר זמנם והם מכבידים על מצוקת הנהגים ע"י הסטת תשומות פרבריות לקווים ארציים מנוגדי ביררכיה.
 

oshlick1

New member
אלה בעיות שאפשר לפתור אותן

לא מסכימה איתך... אין הצדקה לבטל קווי אוטובוסים
לתל אביב.
אני (לדוגמא) נוסעת לא מעט לתל אביב ומעדיפה את קו 370 על פני נסיעה ברכבת.
האוטובוס לתל אביב - בדרך כלל מלא בנוסעים.
בנוסף - לא לשכוח שנסיעה ברכבת עולה כמעט כפול מאשר נסיעה באוטובוס.
אלה בעיות שאפשר לפתור אותן
המדינה צריכה לסבסד את הרכבת לבאר שבע ולתגבר אותה במידת הצורך
אין שום סיבה שתושבי דרום תל אביב יצטרכו לחיות לצד חניון של מטרופולין רק כי לתושבי עיר 100 ק''מ משם זה יותר נוח
 

raya

Well-known member
המשך....

אלה בעיות שאפשר לפתור אותן
המדינה צריכה לסבסד את הרכבת לבאר שבע ולתגבר אותה במידת הצורך
אין שום סיבה שתושבי דרום תל אביב יצטרכו לחיות לצד חניון של מטרופולין רק כי לתושבי עיר 100 ק''מ משם זה יותר נוח
המשך....
ידוע לך שבמשך שעות היום (לא בבוקר ) - יש רכבת פעם בשעה מתל אביב לבאר שבע?
מבאר שבע לתל אביב החל מהשעה 10 בבוקר- רכבת אחת כל שעה.
מבאר שבע לתל אביב - בקושי 2 רכבות בשעה.
אוטובוס יש כל 20 דקות, או 40 דקות.
יחי ההבדל הקטן!
 

oshlick1

New member
אוטובוס יש כי החליטו שיהיה רכבת החליטו שלא יהיה

המשך....
ידוע לך שבמשך שעות היום (לא בבוקר ) - יש רכבת פעם בשעה מתל אביב לבאר שבע?
מבאר שבע לתל אביב החל מהשעה 10 בבוקר- רכבת אחת כל שעה.
מבאר שבע לתל אביב - בקושי 2 רכבות בשעה.
אוטובוס יש כל 20 דקות, או 40 דקות.
יחי ההבדל הקטן!
אוטובוס יש כי החליטו שיהיה רכבת החליטו שלא יהיה
 

luckydude

Active member
איך יתגברו את השירות אם האיילון לא יכול להכיל עוד רכבות?

אלה בעיות שאפשר לפתור אותן
המדינה צריכה לסבסד את הרכבת לבאר שבע ולתגבר אותה במידת הצורך
אין שום סיבה שתושבי דרום תל אביב יצטרכו לחיות לצד חניון של מטרופולין רק כי לתושבי עיר 100 ק''מ משם זה יותר נוח
איך יתגברו את השירות אם האיילון לא יכול להכיל עוד רכבות?
 

Ccyclist

Well-known member
לדעתי לקו הירוק יש פוטנציאל רב יותר להוצאת מסופים מת"א

יעשו תחנה סופית בהגנה
לדעתי לקו הירוק יש פוטנציאל רב יותר להוצאת מסופים מת"א
כבר יש תיכנון לתחנת אוטובוסים גדולה בשער חולון ומקבילה באזור תחנת הרצליה (תוך חיבור זרוע הרצליה של הקו הירוק לתחנה) יאפשר מקבילה צפונית לכך. הקו האדום פחות רלוונטי כי צריך להכנס קילומטר עירוני שלם מהתוואי של מסילת הירקון בצפון הקו ובדרומו עדיף כבר לעלות על הקו הפרברי מרשל"צ דיין. חבל שאין תיכנון לקו שאטל אדום משער חולון לשדרות ירושלים.
&nbsp
לדעתי מה שהכי קל לקצץ במקרים כאלו תהיה הרשת הפרברית של גוש דן רבתי. מי שמכירים את העיר יתקשו פחות לבצע מעבר בשולי העיר. את הרשת הארצית כמו האוטובוסים מבאר שבע הייתי משאיר למסוף 2000 או מסופים מרכזיים חדשים בהגנה ובשלום שיחליפו את התחנה המרכזית.
 

olli3

New member
מנהל
מדהים, ואיפה קווי ההמשך ליעדי גוש דן השונים?

יעשו תחנה סופית בהגנה
מדהים, ואיפה קווי ההמשך ליעדי גוש דן השונים?
יעצרו על הגשר או ברחוב החרש (שהדרך אליו לא נגישה)?
&nbsp
כבר כיום התכנון הדפוק הזה שמייצר תנועה ענפה של הולכי רגל ברחוב לוינסקי בין רכבת ההגנה לתמח"ת היא עבור החלפה מרכבת לאוטובוס ולהיפך.
&nbsp
ואין שום הגיון בלהמשיך צפונה לרכבת השלום על מנת להחליף לקווים שיעדם בת ים למשל. ולא תמיד ריאלי לבצע גם החלפת רכבת לבת ים ולאחריה עוד החלפה לאוטובוס נוסף - זה לא מפשט את המערכת לנוסע הממוצע, זה מכביד עליו.
&nbsp
צריך לזכור שאנחנו לא דוגמא מייצגץ, אתמול נסעתי מבן גוריון חולון להעצמאות פתח תקווה ב4 קווים שונים. אני לא דוגמא, רוב האנשים לא היו עושים את זה.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה