שאלה לגבי ערך צבור

מצב
הנושא נעול.

חגיכי

New member
שאלה לגבי ערך צבור

שאלה לגבי ערך צבור
הבנתי שערך צבור הוא ממש כסף. כלומר אם כרגע יש לי 200 ש"ח טעונים בערך צבור עבור חברת אפיקיםת האם אני יכול לקנות איתם כרטיסיה של אגד?
אם כן, איך זה מבוצע?
אם לא, האם ניתן להוציא את הכסף משם באיזושהי דרך (אין לי שימוש באפיקים כמעט).

תודה!
 

arseny92

Well-known member
מנהל
לא

שאלה לגבי ערך צבור
הבנתי שערך צבור הוא ממש כסף. כלומר אם כרגע יש לי 200 ש"ח טעונים בערך צבור עבור חברת אפיקיםת האם אני יכול לקנות איתם כרטיסיה של אגד?
אם כן, איך זה מבוצע?
אם לא, האם ניתן להוציא את הכסף משם באיזושהי דרך (אין לי שימוש באפיקים כמעט).

תודה!
לא
ערך צבור הוא ערך המוטען עם כלולת הנחת הפרופיל

אם אתה משלם 200 ₪ , והפרופיל הרב-קו רגיל , מווטענים לך 250.00 יחידות ערך צבור, ואז בנסיעות מנוצל מחיר נסיעות המלא, וכיוון שההנחה כבר ניתנה בטעינה, מחיר הנסיעה הוא למעשה ב-20% פחות בתרגום לשקלים, כלומר אם חויב 5.90 ע"צ, מחיר הנסיעה בפועל 4.72 ₪ וכך זה עם כל הנסיעות בערך צבור בהתאם למחיר הנסיעה

כיוון וההנחה כבר ניתנה, לא ניתן לנצל ערך צבור על סוגי חוזים אחרים, תקופתיים וכרטיסיות, אין כפל הנחות
כרטיסיה/תקופתי ניתן לרכישה באמצעות תשלום נפרד בשקלים בלבד, ולא ביתרת ערך צבור
לכן חופשי יומי שעולה 13.5 ₪ שווה לעשור רק אם עושים שלוש או יותר נסיעות 5.90 באותו יום, שהם 17.70 ע"צ , מינוס 20% הם 14.16 ₪, ואם יש פרופיל הנחה נוסף, אז אף יותר

ערך צבור הינו ארצי, לא משנה איפה טוענים, הוא תקף בכל המפעילים בכל הארץ (למעט אזור שומרון, אזורי השטחים בעוטף ירושלים, מפעילי מזרח ירושלים, ורש"פ)
כלומר אתה יכול לנסוע נסיעות בודדות (ובערי המטרופולינים הגדולים אף גם לעשות החלפות חינם במעבר שעתי במשך 90 דקות מהתיקוף הראשון) באגד על חשבון היתרה שטענת באפיקים או כל מפעיל אחר

לעומת זאת כרטיסיה או תקופתי תקפים רק באזור מוגדר, ובמקרה של כרטיסיות אף גם לעתים רק בקווים מסוימים

לגבי כרטיסיה של אגד, אין יותר כרטיסיות, גם לא בירושלים. אגד לא מוכרת כרטיסיות. אגד מקבלת כרטיסיה קוד 62 שנרכשה באגד תעבורה וסיטיפס במצב תאימות לאחור זמני עד שמשרד התחבורה יורה כליל לבטל את הכרטיסיה כפי שנעשה בשאר הארץ
 

trilliane

Well-known member
מנהל
למה באמת ערך צבור נעשה בצורה הזאת? מה היתרונות?

לא
ערך צבור הוא ערך המוטען עם כלולת הנחת הפרופיל

אם אתה משלם 200 ₪ , והפרופיל הרב-קו רגיל , מווטענים לך 250.00 יחידות ערך צבור, ואז בנסיעות מנוצל מחיר נסיעות המלא, וכיוון שההנחה כבר ניתנה בטעינה, מחיר הנסיעה הוא למעשה ב-20% פחות בתרגום לשקלים, כלומר אם חויב 5.90 ע"צ, מחיר הנסיעה בפועל 4.72 ₪ וכך זה עם כל הנסיעות בערך צבור בהתאם למחיר הנסיעה

כיוון וההנחה כבר ניתנה, לא ניתן לנצל ערך צבור על סוגי חוזים אחרים, תקופתיים וכרטיסיות, אין כפל הנחות
כרטיסיה/תקופתי ניתן לרכישה באמצעות תשלום נפרד בשקלים בלבד, ולא ביתרת ערך צבור
לכן חופשי יומי שעולה 13.5 ₪ שווה לעשור רק אם עושים שלוש או יותר נסיעות 5.90 באותו יום, שהם 17.70 ע"צ , מינוס 20% הם 14.16 ₪, ואם יש פרופיל הנחה נוסף, אז אף יותר

ערך צבור הינו ארצי, לא משנה איפה טוענים, הוא תקף בכל המפעילים בכל הארץ (למעט אזור שומרון, אזורי השטחים בעוטף ירושלים, מפעילי מזרח ירושלים, ורש"פ)
כלומר אתה יכול לנסוע נסיעות בודדות (ובערי המטרופולינים הגדולים אף גם לעשות החלפות חינם במעבר שעתי במשך 90 דקות מהתיקוף הראשון) באגד על חשבון היתרה שטענת באפיקים או כל מפעיל אחר

לעומת זאת כרטיסיה או תקופתי תקפים רק באזור מוגדר, ובמקרה של כרטיסיות אף גם לעתים רק בקווים מסוימים

לגבי כרטיסיה של אגד, אין יותר כרטיסיות, גם לא בירושלים. אגד לא מוכרת כרטיסיות. אגד מקבלת כרטיסיה קוד 62 שנרכשה באגד תעבורה וסיטיפס במצב תאימות לאחור זמני עד שמשרד התחבורה יורה כליל לבטל את הכרטיסיה כפי שנעשה בשאר הארץ
למה באמת ערך צבור נעשה בצורה הזאת? מה היתרונות?
אילו הכסף היה פשוט כסף ואת ההנחה היו מקבלים בזמן רכישת הכרטיס, אפשר היה לקנות את כל סוגי הכרטיסים בערך הצבור והיו נמנעות בעיות כמו נעילות פרופיל.
 

arseny92

Well-known member
מנהל
אכן,ציינתי את רוב הבעיות האלה כשדוין בזה בשרשור מוניות השרות

למה באמת ערך צבור נעשה בצורה הזאת? מה היתרונות?
אילו הכסף היה פשוט כסף ואת ההנחה היו מקבלים בזמן רכישת הכרטיס, אפשר היה לקנות את כל סוגי הכרטיסים בערך הצבור והיו נמנעות בעיות כמו נעילות פרופיל.
אכן,ציינתי את רוב הבעיות האלה כשדוין בזה בשרשור מוניות השרות
כרגיל כאן עושים חצי עבודה, וחושבים אחר כך (ועכשיו המחירים והעוותים של החוזים הבינאזוריים של החודש...)
&nbsp
אילו זה היה שווה כסף אז היה אפשר להשמיש את הערך הצבור לרכישת חוזים תקופתיים, ואפילו לקניית שירותים שונים, כגון רכישת חטיפים/קפה/שתיה במכונות האוטומטיות ברציפי המסופים, או למעבר לשירותים ציבוריים, כי לא חסר מקרים שצריך דחוף, השירותים בתמח"ת בשקל בתשלום, לך בארנק יש רק רב-קו ואשראי, ולא עובר ליד איש שיכול לתרום לך כניסה...
&nbsp
הנחה בזמן רכישת (תיקוף) כרטיס, זה מתכון לריבוי קודים כפי שהיה לפני הרב-קו, פלוס כשצריך לתקף מחיר שונה לכל סוג נוסע בהנחה...
&nbsp
כפי שנאמר בשירשור ההוא, משרד התחבורה יכול להחליט שלא ניתן יותר סבסוד ערך צבור ולעבור לכסף תוך המרת היתרות, אבל כעת זו בעיה לא קטנה לחנוך את הציבור להסתגל לשינוי כזה כשהדרך הנוכחית קיימת כבר יותר מעשור. עדיין לא כולם מבינים את כל נושא הפרופילים, הקבלות רושמות יתרה בשקלים כשזה לא כך, ונוסע לאחר זמן קצר שוכח שההנחה כבר ניתנה לו בזמן הטעינה, ואז רבים יכעסו כי או ש-"גונבים" כסף או שעוברים לחיובי יתר כדי לבטל את ההנחה, או שממירים יתרה לכסף וחוזרים לחיובים שונים לכל סוג נוסע....
 

trilliane

Well-known member
מנהל
דווקא לחנך את הציבור למשהו פשוט, הגיוני וקל להבנה זה לא קשה

אכן,ציינתי את רוב הבעיות האלה כשדוין בזה בשרשור מוניות השרות
כרגיל כאן עושים חצי עבודה, וחושבים אחר כך (ועכשיו המחירים והעוותים של החוזים הבינאזוריים של החודש...)
&nbsp
אילו זה היה שווה כסף אז היה אפשר להשמיש את הערך הצבור לרכישת חוזים תקופתיים, ואפילו לקניית שירותים שונים, כגון רכישת חטיפים/קפה/שתיה במכונות האוטומטיות ברציפי המסופים, או למעבר לשירותים ציבוריים, כי לא חסר מקרים שצריך דחוף, השירותים בתמח"ת בשקל בתשלום, לך בארנק יש רק רב-קו ואשראי, ולא עובר ליד איש שיכול לתרום לך כניסה...
&nbsp
הנחה בזמן רכישת (תיקוף) כרטיס, זה מתכון לריבוי קודים כפי שהיה לפני הרב-קו, פלוס כשצריך לתקף מחיר שונה לכל סוג נוסע בהנחה...
&nbsp
כפי שנאמר בשירשור ההוא, משרד התחבורה יכול להחליט שלא ניתן יותר סבסוד ערך צבור ולעבור לכסף תוך המרת היתרות, אבל כעת זו בעיה לא קטנה לחנוך את הציבור להסתגל לשינוי כזה כשהדרך הנוכחית קיימת כבר יותר מעשור. עדיין לא כולם מבינים את כל נושא הפרופילים, הקבלות רושמות יתרה בשקלים כשזה לא כך, ונוסע לאחר זמן קצר שוכח שההנחה כבר ניתנה לו בזמן הטעינה, ואז רבים יכעסו כי או ש-"גונבים" כסף או שעוברים לחיובי יתר כדי לבטל את ההנחה, או שממירים יתרה לכסף וחוזרים לחיובים שונים לכל סוג נוסע....
דווקא לחנך את הציבור למשהו פשוט, הגיוני וקל להבנה זה לא קשה
ונראה לי שכיום רבים לא מבינים למה הם לא יכולים להשתמש בערך הצבור לקניית כרטיסים אחרים וכו', וכפי שכתבת, שוכחים שכבר קיבלו את ההנחה... ואומנם השיטה הנוכחית קיימת (כמה יותר מעשור? ואללה?) אבל השיטה ה"ישנה" שבה כשהייתה הנחה אנשים שילמו במזומן את המחיר המוזל התקיימה עשורים רבים ולמעשה קיימת גם היום בכל עולם הצרכנות, כך שקשה לומר שבאמת נדרשת כאן "הסתגלות".
 

arseny92

Well-known member
מנהל
אכן יותר מעשור, 2007, החל מחברת קווים

דווקא לחנך את הציבור למשהו פשוט, הגיוני וקל להבנה זה לא קשה
ונראה לי שכיום רבים לא מבינים למה הם לא יכולים להשתמש בערך הצבור לקניית כרטיסים אחרים וכו', וכפי שכתבת, שוכחים שכבר קיבלו את ההנחה... ואומנם השיטה הנוכחית קיימת (כמה יותר מעשור? ואללה?) אבל השיטה ה"ישנה" שבה כשהייתה הנחה אנשים שילמו במזומן את המחיר המוזל התקיימה עשורים רבים ולמעשה קיימת גם היום בכל עולם הצרכנות, כך שקשה לומר שבאמת נדרשת כאן "הסתגלות".
אכן יותר מעשור, 2007, החל מחברת קווים
https://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-3439698,00.html
 

raya

Well-known member
ערך צבור - איתו ניתן

שאלה לגבי ערך צבור
הבנתי שערך צבור הוא ממש כסף. כלומר אם כרגע יש לי 200 ש"ח טעונים בערך צבור עבור חברת אפיקיםת האם אני יכול לקנות איתם כרטיסיה של אגד?
אם כן, איך זה מבוצע?
אם לא, האם ניתן להוציא את הכסף משם באיזושהי דרך (אין לי שימוש באפיקים כמעט).

תודה!
ערך צבור - איתו ניתן
לשלם אצל כל מפעיל אחר.
לא מדובר בקניית כרטיסיה , אלא בתשלום עבור הנסיעה.
הערך הצבור אצלי בכרטיס "משוייך" למטרופולין ואני משתמשת בו בנוסף גם ברכבת, בדן באר שבע , ברכבת הקלה בירושלים ובדן בתל אביב.
 

דוד311

New member
אגב, ניתן להמיר ערך צבור לחוזה תקופתי

שאלה לגבי ערך צבור
הבנתי שערך צבור הוא ממש כסף. כלומר אם כרגע יש לי 200 ש"ח טעונים בערך צבור עבור חברת אפיקיםת האם אני יכול לקנות איתם כרטיסיה של אגד?
אם כן, איך זה מבוצע?
אם לא, האם ניתן להוציא את הכסף משם באיזושהי דרך (אין לי שימוש באפיקים כמעט).

תודה!
אגב, ניתן להמיר ערך צבור לחוזה תקופתי
כך אמרו לי בעמדת ׳על הקו׳ של קווים, שאפשר אצלהם בעמדה (לא באוטובוס) להזדכות על ערך צבור ולהשתמש בו לקניית חוזה תקופתי. אני מניח כמובן שמדובר בעלות האמיתית של הערך הצבור ולא בערך המוצג אחרי הנחה. כנראה גם שקווים מאפשרים את זה רק לערך צבור שהוטען אצלם ולא שהוטען בחברה אחרת.
 

arseny92

Well-known member
מנהל
זו לא פעולת המרה, זו פעולת ביטול חוזה עם כל היתרה, החזר כספי

אגב, ניתן להמיר ערך צבור לחוזה תקופתי
כך אמרו לי בעמדת ׳על הקו׳ של קווים, שאפשר אצלהם בעמדה (לא באוטובוס) להזדכות על ערך צבור ולהשתמש בו לקניית חוזה תקופתי. אני מניח כמובן שמדובר בעלות האמיתית של הערך הצבור ולא בערך המוצג אחרי הנחה. כנראה גם שקווים מאפשרים את זה רק לערך צבור שהוטען אצלם ולא שהוטען בחברה אחרת.
זו לא פעולת המרה, זו פעולת ביטול חוזה עם כל היתרה, החזר כספי
וטעינת חוזה תקופתי מחלק הסכום שהוחזר, ואז טעינת ערך צבור גמיש באותו האופן שזה ניתן ברב-קו אונליין (כרטוס מורחב 65) על הכסף שהוחזר
&nbsp
כאמור רק עם חוזה ש-"משוייך" לקווים, אפיקים או מטרופולין בעמדות השירות של המפעיל שעליו משויך החוזה באותה עת, ביורוקרטיה של טיפול רק בחוזים של אותו מפעיל למרות שמדובר בכספי משרד התחבורה וניתן להחליף לדרוס מפעיל משויך לערך הצבור על ידי טעינת 30 ₪ של המפעיל הרצוי ואז להזדכות במלוא היתרה...
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה