הודעה של הרכבת שקשורה לעבודות החישמול:

מצב
הנושא נעול.

matrix200200

Active member
יש פה שני עניינים לא קשורים

הסלידה שלי מחברת החשמל לא נובעת משוחד או מתשלומי הפנסיה
המנופחים וגם לא מועד העובדים "החזק".

אני רק שתי שאלות,

1. מדוע ולמה כאשר מגיע הגשם הראשון למדינת ישראל בחודש אוקטובר (או נובמבר) יש פתאום הפלא ופלא הפסקות חשמל? מה זה בדיוק אומר על הרשת של חברת החשמל?

2. מדוע ולמה (ולמרות כל השינויים הרבים שחלו בשנים האחרונות בכלכלה הישראלית) חברת החשמל ממשיכה להיות מונופול ממשלתי ונהנית מחסינויות רבות שחברות אחרות לא נהנות מהן?

שתי השאלות הנ"ל ממחישות את הסלידה שלי מחברת החשמל. לא שוחד ולא פנסיה מטורפת ואף לא ועד עובדים "חזק". אלא מונופול ממשלתי שהמדינה (הממשלה) נותנת לו הגנה וחסינות יתירה ומסיבה לא ברורה. לא מדובר כאן בשוחד כלל אלא במשהו לא ברור כלל.
יש פה שני עניינים לא קשורים
1. קודם כל אין הרבה הפסקות חשמל, שנית הפסקות חשמל מקומיות יכולות לקרוא מהרבה סיבות ולא בהכרח באשמת חברת חשמל.
בדרך כלל הפסקות חשמל מקומיות נובעות מעצים שצומחים ליד עמודי חשמל שלא עברו גיזום בזמן (שזה אכן אחריות של חברת חשמל אבל לא רק).
הפיתרון האולטימטיבי הוא כמובן הטמנה של כבלי חשמל (וזה מתבצע בחלק מהמקומות), אבל מדובר בעניין מאוד יקר שגם בעצמו גורם ללא מעט הפסקות חשמל וגם מקשה על טיפול בתקלות (וגם עם רשת חשמל מוטמנת תקלות יכולות לקרות ויש גם תקופת חיים מוגדרת לכבלים).
בשכונה שלי השנה, חברת חשמל דווקא הגדילה ראש ועשתה הפסקה יזומה לפני תחילת החורף.
היתה הפסקת חשמל יזומה של כמה שעות (שאגב חברת חשמל הצליחה לסיים לפני הזמן ומגיע לה על זה קרדיט מסוים).
הפסקות חשמל שהיו באיזור שלי בחורף, היו של כמה שניות בודדות בזמן סופת רעמים.
ואת זה לא ממש ניתן למנוע בשום צורה.

2. בגלל אותם דברים שציינת שלא מפריעות לך (וועד חזק והסתדרות שעומדת מאחורי חברת חשמל).
למען ההגינות יש לציין שהכנסת חברות אחרות לתחום אפשרית רק בצורה חלקית (בייצור חשמל זה כבר קורה), אבל לא ממש ניתן להקים עוד "חברות חשמל" בשביל הפצה.
הנסיון היחיד כמדומני היה במדינת קליפורניה בארה"ב וזה היה כשלון חרוץ.
דווקא בקטע ההפצה (שאתה מדבר על הפסקות חשמל מקומיות) לא ממש ניתן לייצר תחרות.
חברת חשמל בתחום הזה היא מה שנקרה "מונופול טבעי" וכנראה תישאר איתנו עד שנוכל לייצר חשמל בעצמינו כל אחד לעצמו.
 

luckydude

Active member
להזכיר גם שהשנאים של הרכבת

יש פה שני עניינים לא קשורים
1. קודם כל אין הרבה הפסקות חשמל, שנית הפסקות חשמל מקומיות יכולות לקרוא מהרבה סיבות ולא בהכרח באשמת חברת חשמל.
בדרך כלל הפסקות חשמל מקומיות נובעות מעצים שצומחים ליד עמודי חשמל שלא עברו גיזום בזמן (שזה אכן אחריות של חברת חשמל אבל לא רק).
הפיתרון האולטימטיבי הוא כמובן הטמנה של כבלי חשמל (וזה מתבצע בחלק מהמקומות), אבל מדובר בעניין מאוד יקר שגם בעצמו גורם ללא מעט הפסקות חשמל וגם מקשה על טיפול בתקלות (וגם עם רשת חשמל מוטמנת תקלות יכולות לקרות ויש גם תקופת חיים מוגדרת לכבלים).
בשכונה שלי השנה, חברת חשמל דווקא הגדילה ראש ועשתה הפסקה יזומה לפני תחילת החורף.
היתה הפסקת חשמל יזומה של כמה שעות (שאגב חברת חשמל הצליחה לסיים לפני הזמן ומגיע לה על זה קרדיט מסוים).
הפסקות חשמל שהיו באיזור שלי בחורף, היו של כמה שניות בודדות בזמן סופת רעמים.
ואת זה לא ממש ניתן למנוע בשום צורה.

2. בגלל אותם דברים שציינת שלא מפריעות לך (וועד חזק והסתדרות שעומדת מאחורי חברת חשמל).
למען ההגינות יש לציין שהכנסת חברות אחרות לתחום אפשרית רק בצורה חלקית (בייצור חשמל זה כבר קורה), אבל לא ממש ניתן להקים עוד "חברות חשמל" בשביל הפצה.
הנסיון היחיד כמדומני היה במדינת קליפורניה בארה"ב וזה היה כשלון חרוץ.
דווקא בקטע ההפצה (שאתה מדבר על הפסקות חשמל מקומיות) לא ממש ניתן לייצר תחרות.
חברת חשמל בתחום הזה היא מה שנקרה "מונופול טבעי" וכנראה תישאר איתנו עד שנוכל לייצר חשמל בעצמינו כל אחד לעצמו.
להזכיר גם שהשנאים של הרכבת
מחוברים ישירות לקווי מתח גבוהים\עורקיים (ובדכ״ל אפילו ישירות לתחנות מיתוג חשמל מרכזיות) של רשת החלוקה של חח״י. הם לא מחוברים לחוטי חשמל שמתפתלים בתוך שכונות. לכן גם אמינות אספקת החשמל לשנאים הרכבתיים תהיה יותר גבוהה ממה שלקוח ממוצע של חברת חשמל מורגל אליו (לא שיש כ״כ הרבה בעיות של אמינות אספקת חשמל במדינה באופן כללי בכל מקרה).
 

matrix200200

Active member


להזכיר גם שהשנאים של הרכבת
מחוברים ישירות לקווי מתח גבוהים\עורקיים (ובדכ״ל אפילו ישירות לתחנות מיתוג חשמל מרכזיות) של רשת החלוקה של חח״י. הם לא מחוברים לחוטי חשמל שמתפתלים בתוך שכונות. לכן גם אמינות אספקת החשמל לשנאים הרכבתיים תהיה יותר גבוהה ממה שלקוח ממוצע של חברת חשמל מורגל אליו (לא שיש כ״כ הרבה בעיות של אמינות אספקת חשמל במדינה באופן כללי בכל מקרה).
 

luckydude

Active member
יש מספיק רזרבה ויש מספיק מקורות מהימנים שמדווחים

על סמך מה אתה קובע בפסקנות שיש כיום רזרבות?
האם אתה קובע בפסקנות שלחברת החשמל יש רזרבות על סמך ידע פנימי מקצועי מחברת החשמל? או על סמך פרסום יחסי ציבור שפורסם בעיתונות?

אני יודע בוודאות שבעבר היתה בעיה כזו ואני מניח שהבעיה הזו עדיין קיימת והיא תחזור מתי שיהיו עומסי חום חריגים שיגרמו לכל עם ישראל להפעיל את המזגנים. כך בדיוק היה בפעם הקודמת כשכל עם ישראל הפעיל את המזגנים בגלל מזג אויר חריג.
יש מספיק רזרבה ויש מספיק מקורות מהימנים שמדווחים
על כושר הייצור והייצור בפועל.
&nbsp
עד לפני 4-5 שנים באמת לא היתה מספיק רזרבה אבל בזמן הזה נכנסו לפעולה מספר תחנות כח חדשות שהיו בבנייה ושבאמצעותם נפטרה בעיית הרזרבה, ואכן בפועל לא נראו הרבה הפסקות כח בגלל מחסור ברזרבות ייצור מאז.
&nbsp
אמנם ישנה כרגע בעייה של הגעה למיצוי כושר תפוקת הגז שנמשכת כמה שעות בשנה אבל זהו מצב זמני כי כרגע עובדים על חיבור מאגר ליוותן לחוף. בנוסף, יש גם את האונייה המגזזת ובכלל, לכל תחנות הכח שמופעלות בגז יש גיבוי לייצור באמצעות מזוט קל או דיזל. בנוסף, מתכננים חיבור של רבות מתחנות הכח האלו ישירות למערכת אספקת הדלקים הארצית של חברת תש״ן כך שיוכלו לספק להן דלק נוזלי ללא מכליות. (בהקשר הזה והרכבת אגב כדאי לציין שפיתוח מערכת הולכת התזקיקים הזו ומערכת ההולכה של נתג״ז היא אחת הסיבות שבגללה נסגרו מספר שלוחות רכבת לתוך מפעלים שהיו קיימות בעבר ושימשו לאספקת דלקים למפעלים).
&nbsp
בכל מקרה, אלו עובדות ואני לא הולך להכנס איתך לויכוח על תיאוריות קונספירציה אלו או אחרות שלך.
 

Rubim88

New member
שעות השיא במערכת הרכבת לא מקבילות לשעות השיא של רשת החשמל

השאלה האמיתית היא מה בדיוק יקרה בימים של צריכת שיא
בשיא החום של הקיץ (או השרב האביבי) כאשר צריכת החשמל בישראל מגיעה לשיא, האם חברת החשמל תוכל להמשיך ולספק חשמל לכולם כולל כולם על מנת שכולם יוכלו להמשיך להנות בבית שלהם ובמשרדים שלהם ממערכות מיזוג האויר?

או שחברת החשמל לא תוכל בכלל לעמוד בביקושי השיא ותאלץ לבצע הפסקות חשמל?

אם חברת החשמל לא מסוגלת לעמוד בביקושי שיא של צריכת החשמל, אז אין כל משמעות לגיבוי ולשרידות. משמעות יש רק אם חברת החשמל תנתק אלפי בתים בישראל מרשת החשמל על מנת שרכבת ישראל תוכל להמשיך ולפעול.
שעות השיא במערכת הרכבת לא מקבילות לשעות השיא של רשת החשמל
ברכבת מדובר בשעות הבוקר והערב, וברשת החשמל בשעות הצהריים. שיא החורף בצריכה נמוך במאות MW משיא הקיץ כך שאין טעם להתייחס אליו.
&nbsp
כבר כתבתי פה בעבר וגם ערכתי חישובים בנושא הזה, הנה ציטוט המתייחס לצריכה שמובא ממסמכי תת"ל 18(פרוייקט החשמול)
"צריכת החשמל של פרויקט חשמול המסילות תהווה כ- 0.7%
בלבד מסך הצריכה הארצית. על פי ההערכה, בשנת 2020 יביא פרויקט
החשמול לעליה של עד 2% בביקוש לחשמל בשעת שיא הביקוש.
גידול זה אינו מצריך הקמת תחנות כוח, כיוון שבמצב סביר של המערכת
בה רזרבה של 10%-20%. .יתר על כן, משק החשמל בישראל מסוגל היום לייצר 9500 MW,
בעוד שההספק הממוצע הרגעי של כל רשת המסילות המחושמלת הינו 82 MW בלבד.
אי לכך פרוייקט החשמול אינו יוצר קושי אמיתי למשק החשמל, אינו
מחייב הקמת תחנת כח חדשה ואינו יוצר עומס שמערכת החשמל
הארצית לא תוכל להתמודד עמו."
 

raya

Well-known member
..זאת אומרת שהשינויים הם רק ברכבות היוצאות

הודעה של הרכבת שקשורה לעבודות החישמול:
שינויים בתנועת הרכבות לנוסעים בקו הרצליה-בית שמש ובקו ת"א-ב"ש מרכז:
"
בשל עבודות חשמול לקראת פתיחת הקו המהיר ת"א - ירושלים, החל מיום א' 4.2.18 (מהשעה 21:00) יחולו שינויים בתנועת הרכבות אל/מ תחנות: הרצליה, בית שמש, רמלה, קריית גת, להבים – רהט ובאר שבע. בנוסף, יתכנו עיכובים של מספר דקות בתחנת ת"א ההגנה לרכבות בקווים נוספים.

להלן עיקרי השינויים:
קו הרצליה - בית שמש:
רכבת מתחנת בית שמש לתחנת הרצליה היוצאת בשעה 19:59 מתחנת בית שמש תסיים את נסיעתה בתחנת ת"א סבידור מרכז.
רכבת מתחנת בית שמש לתחנת הרצליה היוצאת בשעה 20:59 תסיים את נסיעתה בתחנת לוד.
רכבת מתחנת בית שמש לתחנת הרצליה היוצאת בשעה 21:59 מתחנת בית שמש תחל נסיעתה בשעה 22:16 (עיכוב של כ-17 דקות).
רכבות מתחנת הרצליה לתחנת בית שמש היוצאת בשעה 21:29 תחל נסיעתה בתחנת לוד בשעה 22:21. הנוסעים מתחנות הרצליה ות"א יוכלו לחבור לרכבת זו באמצעות רכבת היוצאת מתחנת הרצליה בשעה 21:43 (עצירה בת"א סבידור 21:56) ומגיעה לתחנת לוד בשעה 22:18.
רכבות מתחנת הרצליה לתחנת בית שמש היוצאת בשעה 22:29 תחל נסיעתה בתחנת לוד בשעה 23:23. הנוסעים מתחנות הרצליה ות"א יוכלו לחבור לרכבת זו באמצעות רכבת היוצאת מתחנת הרצליה בשעה 22:43 (עצירה בת"א סבידור 22:56) ומגיעה לתחנת לוד בשעה 23:21.

מקטע ת"א – ב"ש מרכז:
רכבות מתחנת ב"ש מרכז לתחנת ת"א סבידור מרכז היוצאות בשעות: 19:57, 20:57 מתחנת ב"ש מרכז תסיימנה נסיעתן בתחנת לוד.
רכבת מתחנת ב"ש מרכז לתחנת ת"א סבידור מרכז היוצאת בשעה 21:57 מתחנת ב"ש מרכז תצא בשעה 22:12.
רכבות מתחנת ת"א סבידור מרכז לתחנת ב"ש מרכז היוצאות בשעות 22:07, 23:07 תחלנה נסיעתן בתחנת לוד בשעות 22:27 ו 23:27 בהתאמה.

קו נהריה – מודיעין מרכז:
רכבת מתחנת מודיעין מרכז לתחנת נהריה היוצאת בשעה 20:18 תעצור בנוסף בתחנת הרצליה.
רכבות היוצאות מתחנת נהריה לתחנת מודיעין מרכז בשעות: 19:15, 19:54, 20:54 תתעכבנה בתחנת ת"א הגנה כ-7 דקות.

קו נהריה – ב"ש מרכז:
רכבת היוצאת מתחנת נהריה לתחנת ב"ש מרכז בשעה 19:27 תתעכב בתחנת ת"א הגנה כ-6 דקות.

מקטע ת"א – ראשל"צ הראשונים:
רכבת היוצאת מתחנת ת"א סבידור מרכז לתחנת ראשל"צ הראשונים בשעה 21:49 תתעכב בתחנת ת"א הגנה כ-6 דקות.
"
[URL]https://www.rail.co.il/pages/updates/changes-in-.aspx[/URL]
..זאת אומרת שהשינויים הם רק ברכבות היוצאות
בערב/לילה?
שבת שלום!
רעיה
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה