שתי מפות ישנות של רשת מסילות הברזל של ישראל.

מצב
הנושא נעול.
שתי מפות ישנות של רשת מסילות הברזל של ישראל.

שתי מפות ישנות של רשת מסילות הברזל של ישראל.
מצאתי במחסן שתי מפות ישנות של רשת מסילות הברזל של ישראל, אחת משנת 1975 והשניה משנת 1984.

מצרף להנאתכם.
שבוע טוב.
 
רשת מסילות הברזל 1975.

שתי מפות ישנות של רשת מסילות הברזל של ישראל.
מצאתי במחסן שתי מפות ישנות של רשת מסילות הברזל של ישראל, אחת משנת 1975 והשניה משנת 1984.

מצרף להנאתכם.
שבוע טוב.
רשת מסילות הברזל 1975.









 

easylivin

New member
תודה - מעניין מאוד! אז השלוחה לרמת חובב תוכננה כבר ב-1975

רשת מסילות הברזל 1975.
תודה - מעניין מאוד! אז השלוחה לרמת חובב תוכננה כבר ב-1975
שנות ההקמה בפועל של המסילות "המתוכננות" על פי מפה זו:
מסילת חלץ - 1982 (כעבור 7 שנים)
מסילת האיילון - 1993 (18 שנה)
רמת חובב - 2004 (29 שנים)
 

25306yosef

New member
כמה הערות על המפה משנת 1975


רשת מסילות הברזל 1975.
כמה הערות על המפה משנת 1975

1. שבי ציון שהיתה חנייה* ולא תחנה** מופיעה במפה אבל חניית נהריה שהיתה מדרום לנהריה לא מופיעה במפה וגם בוסתן הגליל שהיתה חנייה לא מופיעה במפה וגם קרית חיים שהיתה חנייה לא מופיעה במפה.

2. צומת רמז שהיא צומת רכבות ולא תחנה מופיעה במפה, אבל צומת זבולון (גשר פז) שגם היא צומת רכבות (גם כיום) לא מופיעה במפה

3. באזור מפרץ חיפה מופיעה תחנה. זוהי תחנה תפעולית קישון שאין לה מגרש*** (נכון לשנת 1975, כיום יש מגרש בתחנה תפעולית זו). מתחנה תפעולית קישון היו שלוחות שונות.

___________________________________
* - חנייה - מקום עצירה לרכבת שאינו בתוך מגרש של תחנה תפעולית.
** - תחנה - הכוונה לתחנה תפעולית שיש בה מגרש ומשני צדי המגרש יש מסוטים וסימנורים.
*** - מגרש - המסילות של התחנה התפעולית הנמצאות פנימה לסימנורי ההתנעה של שני הצדדים. כאשר רכבת חולפת על פני סימנור התנעה היא יוצאת ממגרש התחנה ונכנסת לקטע מסילתי בין שתי תחנות סמוכות.

עכשיו, איך בכלל אפשר להבדיל בין צומת רכבות לבין תחנה תפעולית ולבין קטע מחולק?

בתחנה תפעולית יש מגרש ומשני הצדדים של מגרש התחנה יש מסוטים וסימנורים. לתחנה תפעולית יש סימנורי כניסה משני הצדדים של התחנה (או מארבעת הצדדים של התחנה כמו בלוד) ויש סימנורי התנעה לכל מסילה במגרש התחנה ומשני צדיה. בנוסף לכך, אחרי סימנור הכניסה לתחנה ולפני הכניסה למגרש התחנה ובסמוך למסוטים יש סימנור מסוג נוסף הקרוי סימנור עיתוק והוא נועד לצורך ביצוע עיתוקים (חיוג קטרים) בתחנה.

עמוד של סימנור כניסה לתחנה (הכוונה לתחנה תפעולית) כולל בנוסף לסימנור הכניסה הראשי ולסימנור המוקדם, גם סימנור אזהרה וסימנור כוון. סימנור התנעה כולל בתוכו גם סימנור עיתוק. כאשר עמוד של סימנור ראשי נמצא בקטע מסילתי בין שתי תחנות סמוכות והוא אינו כולל סימנור אזהרה וסימנור כוון והוא אינו כולל סימנור עיתוק, זהו סימנור כניסה לקטע מחולק.

כאשר חולפים על פני עמוד סימנור כניסה לתחנה ונכנסים למגרש התחנה, ביציאה ממגרש התחנה צריך תמיד להיות סימנור התנעה. אם חולפים על פני עמוד של סימנור כניסה לתחנה ולאחר מכן יש פעם נוספת עמוד של סימנור כניסה לתחנה (או סימנור כניסה לקטע מחולק), סימן שהעמוד הראשון היה עמוד כניסה / יציאה מ/ל צומת רכבות.

בתחנה תפעולית וגם בצומת רכבות יהיו תמיד מסוטים. בתחנה תפעולית יהיו כאמור מסוטים וסימנורים ראשיים משני צדי מגרש התחנה. סימנור התנעה להבדיל מסימנור כניסה לקטע מחולק כולל בתוכו כאמור גם סימנור עיתוק. במקרה ואין מגרש זהו צומת רכבות. תחום תחנה הוא כל המסילות שבתחנה מסימנורי הכניסה של צד אחד ועד לסימנורי הכניסה של הצד הנגדי.

קיים בנוסף גם סימנור מסוג נוסף וחזותו שונה לחלוטין. זהו סימנור הגנה על מפגש (מפגש כביש מסילה) והוא נמצא בסמוך לחלק ממפגשי הכביש מסילה, בעיקר באלו שמהירות הנסיעה של הרכבת במקום היא גבוהה והם נמצאים מחוץ לתחום התחנה.

במקרה ומפגש כביש מסילה נמצא בתוך תחום התחנה (פנימה לסימנורי הכניסה של שני הצדדים), אז ההגנה עליו משולבת בתוך הסימנור הראשי. במקרה שכזה מחסום הכביש יופעל אוטומטית על פי הגדרות של מערכת האיתות.
 

25306yosef

New member
המפות הללו חולקו בעבר לעובדי הרכבת.

שתי מפות ישנות של רשת מסילות הברזל של ישראל.
מצאתי במחסן שתי מפות ישנות של רשת מסילות הברזל של ישראל, אחת משנת 1975 והשניה משנת 1984.

מצרף להנאתכם.
שבוע טוב.
המפות הללו חולקו בעבר לעובדי הרכבת.
את המפה משנת 1984 אני זוכר היטב ואני גם זוכר שהשלכתי אותה לאשפה.....

(את המפה משנת 1975 ההורים שלי השליכו לאשפה).
 

25306yosef

New member
עוד מפה ישנה אבל חדשה יותר

שתי מפות ישנות של רשת מסילות הברזל של ישראל.
מצאתי במחסן שתי מפות ישנות של רשת מסילות הברזל של ישראל, אחת משנת 1975 והשניה משנת 1984.

מצרף להנאתכם.
שבוע טוב.
עוד מפה ישנה אבל חדשה יותר
במפה רואים מתקן בשם ת"א מיקוה, זהו מתקן תמסורת של חברת בזק הנמצא ברחוב לבונטין 21 בת"א.

 

25306yosef

New member
הנספחים של המפה

עוד מפה ישנה אבל חדשה יותר
במפה רואים מתקן בשם ת"א מיקוה, זהו מתקן תמסורת של חברת בזק הנמצא ברחוב לבונטין 21 בת"א.
הנספחים של המפה
קצת מידע הנדסי טכני של רכבת ישראל נכון לשנת 2000.





 
מצב
הנושא נעול.
למעלה