רכבת IC3

מצב
הנושא נעול.
רכבת IC3

רכבת IC3
אני אישית מאוד אוהב רכבות מסוג IC3
אני פחות יודע כמה IC3 הצלחה הנדסית או תפעולית, אך מבחינת חוויה של הנוסעים לפי דעתי נכון להיום זו הרכבת הכי נוחה בישראל.
השאלה שלי האם חברת רכבת ישראל מתכוונת לרכוש רכבות נוספות מסוג IC3 או מכוון שאנחנו נכנסים לעדין של חישמול פסי רכבת ,אז אולי קיימת אופציה ל IC4?
 

zvir1

New member
IC3 IC4 לא קיימות יותר וגם המפעל

רכבת IC3
אני אישית מאוד אוהב רכבות מסוג IC3
אני פחות יודע כמה IC3 הצלחה הנדסית או תפעולית, אך מבחינת חוויה של הנוסעים לפי דעתי נכון להיום זו הרכבת הכי נוחה בישראל.
השאלה שלי האם חברת רכבת ישראל מתכוונת לרכוש רכבות נוספות מסוג IC3 או מכוון שאנחנו נכנסים לעדין של חישמול פסי רכבת ,אז אולי קיימת אופציה ל IC4?
IC3 IC4 לא קיימות יותר וגם המפעל
 
הזוכה במכרז לאספקת הקרונועים החשמליים הבאים לר"י היא סימנס.

רכבת IC3
אני אישית מאוד אוהב רכבות מסוג IC3
אני פחות יודע כמה IC3 הצלחה הנדסית או תפעולית, אך מבחינת חוויה של הנוסעים לפי דעתי נכון להיום זו הרכבת הכי נוחה בישראל.
השאלה שלי האם חברת רכבת ישראל מתכוונת לרכוש רכבות נוספות מסוג IC3 או מכוון שאנחנו נכנסים לעדין של חישמול פסי רכבת ,אז אולי קיימת אופציה ל IC4?
הזוכה במכרז לאספקת הקרונועים החשמליים הבאים לר"י היא סימנס.
מדובר ברכש של כ-60 מערכי קרונועים, חלקם בני ארבעה קרונות וחלקם בני שישה קרונות, בסך כולל של כ- 330 קרונות.

תוכלו להכנס לידיעה המצורפת כדי להתרשם בכיוון הכללי של איך יראו הקרונות פחות או יותר, אך לשים לב שמדובר במערכים חדשים שעדיין נמצאים בפיתוח ועשויים מעט להשתנות בהתאם לדרישת הלקוח.
[URL]http://railcolornews.com/2017/10/01/il-siemens-selected-as-preferred-supplier-of-new-emus-for-israel/[/URL]
 

Ccyclist

Well-known member
חבל שאין אפשרות למעבר בקדמת הקרונוע שבתמונה.

הזוכה במכרז לאספקת הקרונועים החשמליים הבאים לר"י היא סימנס.
מדובר ברכש של כ-60 מערכי קרונועים, חלקם בני ארבעה קרונות וחלקם בני שישה קרונות, בסך כולל של כ- 330 קרונות.

תוכלו להכנס לידיעה המצורפת כדי להתרשם בכיוון הכללי של איך יראו הקרונות פחות או יותר, אך לשים לב שמדובר במערכים חדשים שעדיין נמצאים בפיתוח ועשויים מעט להשתנות בהתאם לדרישת הלקוח.
[URL]http://railcolornews.com/2017/10/01/il-siemens-selected-as-preferred-supplier-of-new-emus-for-israel/[/URL]
חבל שאין אפשרות למעבר בקדמת הקרונוע שבתמונה.
במערכי קרונועים חשמליים פרבריים רבים באנגליה תא הנהג נמצא בצד ימין ויש דלת עם קטע מפרקי שיכולה להתחבר למערך אחר.
&nbsp
בוידאו המצורף שתי רכבות מתחברות בתחנת נוסעים כדי לנצל סלוט מסילתי בודד בכיוון לונדון (מה שמאפשר לפצל שני קווי שלוחה מאותו סלוט על המסילות הראשיות יותר). בחיבור כזה הנוסעים נמצאים ברכבת ויש עיכוב מסויים בין החיבור לפתיחת הדלתות (שלא נעשית עד שהחיבור מושלם) אך זה אינו עיכוב משמעותי. בעת פיצול המערך הראשון פשוט ממשיך בדרכו והשני ממתין עד לסלוט הבא.
&nbsp
בשיטה כזו מערכי 4 ו 6 קרונות יכולים ליצור רכבות של 8, 10, 12 קרונות בצירופים שונים ולהתפצל לפי הצורך. זו יכולה להיות תשובה לחוסר שיווי המשקל בין מספר השלוחות שמדרום לאיילון שגדול ממספר השלוחות שמצפון לאיילון ואמצעי לחיסכון בסלוטים המועטים כיום באיילון. אם לדוגמה יפצלו רכבת לראשונים ובית שמש בלוד יחסך סלוט שלם באיילון.
&nbsp
בקו הנגב המערבי וקו חולון איחוד ופיצול בין הרכבת המהירה לאיטית בשער חולון (לצערי עדיף שלא לבסס תהליך כזה שיש בו אלמנט של המתנה ותיאום על ההגנה בגלל המסילה הבודדת שמצפון לה) כך שהרכבת המהירה תעשה את מסילת חולון ללא עצירה והאיטית תעצור בכל התחנות שאחריה. בכיוון צפון הרכבת המהירה תצא מרשל"צ דיין ראשונה ותתחבר לרכבת האיטית מזוג הרכבות הקודם בשער חולון. בצפון הקו פיצול באוניברסיטה יאפשר ארבע רכבות בשעה לכיוןן בשני ענפי לולאת השרון במקום הקיצוץ המתוכנן כיום.

 

easylivin

New member
לרוב, לקרונועים שאינם עירוניים יש תאי ניהוג "אוירודינאמיים"

חבל שאין אפשרות למעבר בקדמת הקרונוע שבתמונה.
במערכי קרונועים חשמליים פרבריים רבים באנגליה תא הנהג נמצא בצד ימין ויש דלת עם קטע מפרקי שיכולה להתחבר למערך אחר.
&nbsp
בוידאו המצורף שתי רכבות מתחברות בתחנת נוסעים כדי לנצל סלוט מסילתי בודד בכיוון לונדון (מה שמאפשר לפצל שני קווי שלוחה מאותו סלוט על המסילות הראשיות יותר). בחיבור כזה הנוסעים נמצאים ברכבת ויש עיכוב מסויים בין החיבור לפתיחת הדלתות (שלא נעשית עד שהחיבור מושלם) אך זה אינו עיכוב משמעותי. בעת פיצול המערך הראשון פשוט ממשיך בדרכו והשני ממתין עד לסלוט הבא.
&nbsp
בשיטה כזו מערכי 4 ו 6 קרונות יכולים ליצור רכבות של 8, 10, 12 קרונות בצירופים שונים ולהתפצל לפי הצורך. זו יכולה להיות תשובה לחוסר שיווי המשקל בין מספר השלוחות שמדרום לאיילון שגדול ממספר השלוחות שמצפון לאיילון ואמצעי לחיסכון בסלוטים המועטים כיום באיילון. אם לדוגמה יפצלו רכבת לראשונים ובית שמש בלוד יחסך סלוט שלם באיילון.
&nbsp
בקו הנגב המערבי וקו חולון איחוד ופיצול בין הרכבת המהירה לאיטית בשער חולון (לצערי עדיף שלא לבסס תהליך כזה שיש בו אלמנט של המתנה ותיאום על ההגנה בגלל המסילה הבודדת שמצפון לה) כך שהרכבת המהירה תעשה את מסילת חולון ללא עצירה והאיטית תעצור בכל התחנות שאחריה. בכיוון צפון הרכבת המהירה תצא מרשל"צ דיין ראשונה ותתחבר לרכבת האיטית מזוג הרכבות הקודם בשער חולון. בצפון הקו פיצול באוניברסיטה יאפשר ארבע רכבות בשעה לכיוןן בשני ענפי לולאת השרון במקום הקיצוץ המתוכנן כיום.
לרוב, לקרונועים שאינם עירוניים יש תאי ניהוג "אוירודינאמיים"
ומעבר רציף בין סטים הוא פיצ'ר נדיר, כאשר IC3 ו-IR4 הם יוצאי דופן בולטים (גם את BR Class 375 אפשר לכלול בקטגוריה).

יחד עם זאת, צורת תא הניהוג לא קשורה ליכולת פיצול תוך כדי נסיעה. בטוח שהדבר אפשרי גם עם הסימנסים, אלא שהנוסעים חייבים לדעת מראש לאיזה קרון לעלות, ויש לסמן זאת בבירור על הרציפים. זה משהו שעושים בעולם, אבל מן הסתם זה פחות נוח מלבקש מהנוסעים לעבור קרון כבר במהלך הנסיעה.

על פניו נראה שרכבת ישראל כלל לא רואה לנכון לעשות את זה, או לפחות לא בעתיד הנראה לעין. זה לא היה תנאי או יתרון לקבלת נקודות במכרז, ואני גם מהמר שאף אחת מהמשתתפות לא הציעה זאת "מיוזמתה" (גם לא בומברדייה).
 
לצערי אני מתקשה לראות כיצד הציבור בישראל יצליח (...)

לרוב, לקרונועים שאינם עירוניים יש תאי ניהוג "אוירודינאמיים"
ומעבר רציף בין סטים הוא פיצ'ר נדיר, כאשר IC3 ו-IR4 הם יוצאי דופן בולטים (גם את BR Class 375 אפשר לכלול בקטגוריה).

יחד עם זאת, צורת תא הניהוג לא קשורה ליכולת פיצול תוך כדי נסיעה. בטוח שהדבר אפשרי גם עם הסימנסים, אלא שהנוסעים חייבים לדעת מראש לאיזה קרון לעלות, ויש לסמן זאת בבירור על הרציפים. זה משהו שעושים בעולם, אבל מן הסתם זה פחות נוח מלבקש מהנוסעים לעבור קרון כבר במהלך הנסיעה.

על פניו נראה שרכבת ישראל כלל לא רואה לנכון לעשות את זה, או לפחות לא בעתיד הנראה לעין. זה לא היה תנאי או יתרון לקבלת נקודות במכרז, ואני גם מהמר שאף אחת מהמשתתפות לא הציעה זאת "מיוזמתה" (גם לא בומברדייה).
לצערי אני מתקשה לראות כיצד הציבור בישראל יצליח (...)
(...) להתמודד עם מורכבות כזאת של המתנה על הרציף באיזור המיועד, ועליה לקרונות המיועדים.

הלוואי ואתבדה ביום מן הימים.
 

easylivin

New member
גם אני, למען האמת...

לצערי אני מתקשה לראות כיצד הציבור בישראל יצליח (...)
(...) להתמודד עם מורכבות כזאת של המתנה על הרציף באיזור המיועד, ועליה לקרונות המיועדים.

הלוואי ואתבדה ביום מן הימים.
גם אני, למען האמת...
 

Ccyclist

Well-known member
בגלל מבנה תא הנהג הנוסעים יכולים לעבור בקלות בין המערכים

גם אני, למען האמת...
בגלל מבנה תא הנהג הנוסעים יכולים לעבור בקלות בין המערכים
&nbsp
אין בישראל רכבות בעלות טווח נסיעה או מהירות גבוהה מהרכבת שהעליתי ונושא המערכת כמקבילה למערכות פרבריות או אזוריות בלבד.
&nbsp
קדמת הרכבות האלו מחולקת ל 3 שלישים. באמצע ישנו מסדרון שהנוסעים יכולים ללכת דרכו כאשר דלתות סוגרות את שני השלישים שמצידי המסדרון. בתא שמצד ימין (צד הנהג בבריטניה) יש עמדת נהג שמאויישת כאשר מדובר בראש המערך ובתא השמלי יש מושב וכו' לאיש צוות שני במידה שמתלווה כזה. כאשר האזור משמש כתא נהג הדלת בינו לקרון סגורה לציבור והמרחב כולו הופך לתא אחד ע"י פתיחת הדלתות (דלתות הזזה ?).
&nbsp
מבחינת נוסע ברכבת אחודה כזו ההבדל היחיד במעבר בין שני קרונות רגילים במערך למעבר בין החיבור שבין המערכים הוא באורך המסדרון שבאמצע תא הניהוג. מי שממש סקרן יכול להציץ פנימה דרך חלון בדלתות התאים אך אין אינטראקציה בין הציבור לתאי הניהוג ולמעשה אם היו שני תאי שירותים מלבניים משני צידי המסדרון זה היה מרגיש אותו דבר.
&nbsp
שיטת הכריזה די פשוטה. בכל קרון מופיע מידע אלקטרוני שמודיע: זהו קרון X מתוך Y קרונות. בכריזה מודיעים שקרונות 1-? יהיו הרכבת ל A וקרונות ?-?? יהיו הרכבת ל B. לפני תחנת הפיצול תהיה כריזה ספציפית יותר עם כל שמות התחנות בחלק האחר של הרכבת אליו צריך להחליף (הכריזה בשני המערכים יכולה להיות נפרדת) ושאלו הקרונות האחרים.
&nbsp
השיטה מתבצעת אצל מספר צפעילות שונות בקווים רבים בדרום מזרח אנגליה והיא מאפשרת חיסכון ניכר בסלוטים.
 

קצף גל

New member
חברת סימנס העסיקו אסירים ופועלים בכפיה במלחמת העולם השניה

הזוכה במכרז לאספקת הקרונועים החשמליים הבאים לר"י היא סימנס.
מדובר ברכש של כ-60 מערכי קרונועים, חלקם בני ארבעה קרונות וחלקם בני שישה קרונות, בסך כולל של כ- 330 קרונות.

תוכלו להכנס לידיעה המצורפת כדי להתרשם בכיוון הכללי של איך יראו הקרונות פחות או יותר, אך לשים לב שמדובר במערכים חדשים שעדיין נמצאים בפיתוח ועשויים מעט להשתנות בהתאם לדרישת הלקוח.
[URL]http://railcolornews.com/2017/10/01/il-siemens-selected-as-preferred-supplier-of-new-emus-for-israel/[/URL]
חברת סימנס העסיקו אסירים ופועלים בכפיה במלחמת העולם השניה
שיתפו פעולה עם הנאצים
האם הם משלמים פיצויים לאנשים אלה?
אינני אומרת לא לזכות אותם במיכרזים ולא ממש בא לי הדיון כאן ועכשיו, רק שלא נשכח את העובדות.
 
סימנס בחברה "טובה" עם פולקסווגן,מרסדס,אופל,דגוסה,טיסנקרופ

חברת סימנס העסיקו אסירים ופועלים בכפיה במלחמת העולם השניה
שיתפו פעולה עם הנאצים
האם הם משלמים פיצויים לאנשים אלה?
אינני אומרת לא לזכות אותם במיכרזים ולא ממש בא לי הדיון כאן ועכשיו, רק שלא נשכח את העובדות.
סימנס בחברה "טובה" עם פולקסווגן,מרסדס,אופל,דגוסה,טיסנקרופ
י.ב.מ , דויטשה באן ועוד רבות .כל הכלכלה והמשק הגרמני גוייס והתגייס לשירות המשטר הנאצי
 

Ccyclist

Well-known member
חיל האוויר הוקם עם מסרשמיטים, בטחון המדינה תלוי בצוללות גרמנ

סימנס בחברה "טובה" עם פולקסווגן,מרסדס,אופל,דגוסה,טיסנקרופ
י.ב.מ , דויטשה באן ועוד רבות .כל הכלכלה והמשק הגרמני גוייס והתגייס לשירות המשטר הנאצי
חיל האוויר הוקם עם מסרשמיטים, בטחון המדינה תלוי בצוללות גרמנ
ומכונית 5 המארק העממית (הונאה של המשטר נגד הציבור הגרמני לצורך גיוס כספים לחימוש, נבנו כמה אבות טיפוס אך המפעלים בנו טנקים) הפכה לרכבי השלום והאהבה של ההיפים בשנות השישים.
 

25306yosef

New member
שכחת את החברה הגרמנית לורנץ....

סימנס בחברה "טובה" עם פולקסווגן,מרסדס,אופל,דגוסה,טיסנקרופ
י.ב.מ , דויטשה באן ועוד רבות .כל הכלכלה והמשק הגרמני גוייס והתגייס לשירות המשטר הנאצי
שכחת את החברה הגרמנית לורנץ....
לורנץ היתה חברת ענק, חברה בת גרמנית של ITT שהמטה שלה היה מאז הקמתה בברלין וגם היא שיתפה פעולה עם הנאצים והעסיקה פועלים בכפיה במלחמת העולם השניה.

לאחר מלחמת העולם השניה המטה שלה עבר לשטוטגרט והיא הפכה להיות הספקית העיקרית (ביחד עם חברת סימנס) של הרפובליקה הפדרלית של גרמניה (מערב גרמניה). ובעקבות זאת הפכה לאחר מכן להיות גם הספק היחיד של ציוד ומערכות האיתות החשמלי והאלקטרוני לרכבת ישראל.

בשנת 1958 חברת לורנץ מוזגה עם חברה נוספת שעסקה בייצור טלפונים ומערכות מיתוג לטלפוניה שהיתה גם היא בבעלות ITT, והפכה להיות חברת SEL. כעבור כ-30 שנה ITT מכרה את אחזקות התקשורת שלה לענקית התקשורת אלקטל הצרפתית וחברת הבת הגרמנית שלה הפכה להיות Alcatel SEL. בשנת 2007 מוזגה אלקטל הצרפתית עם המתחרה שלה לוסנט האמריקאית והפכה להיות אלקטל לוסנט. בעקבות המיזוג הועברה פעילות התחבורה של אלקטל גרמניה לחברת תאלס הצרפתית.

עד היום דגמי המוצרים של תאלס בתחום הרכבות כוללים את האות L, זהו השריד האחרון שנותר מחברת הענק הגרמנית לורנץ.

ואילו חברת אלקטל לוסנט הענקית הממוזגת נרכשה על ידי נוקיה הפינית ולמעשה נבלעה בתוכה וכיום לא נשאר כל זכר מן העבר המפואר שלה בגרמניה. השרידים נמצאים כאמור אצל תאלס וזאת מאחר ותפעול הרכבות ממשיך וימשיך גם בעתיד להיות מבוסס על השיטה הגאוגרפית, שיטה שכבר לא פועלת כיום בתחום הטלפוניה.
 

Ccyclist

Well-known member
לורנץ מוכרת בבריטניה "בזכות" קוד הלורנץ של הפיקוד הגרמני.

שכחת את החברה הגרמנית לורנץ....
לורנץ היתה חברת ענק, חברה בת גרמנית של ITT שהמטה שלה היה מאז הקמתה בברלין וגם היא שיתפה פעולה עם הנאצים והעסיקה פועלים בכפיה במלחמת העולם השניה.

לאחר מלחמת העולם השניה המטה שלה עבר לשטוטגרט והיא הפכה להיות הספקית העיקרית (ביחד עם חברת סימנס) של הרפובליקה הפדרלית של גרמניה (מערב גרמניה). ובעקבות זאת הפכה לאחר מכן להיות גם הספק היחיד של ציוד ומערכות האיתות החשמלי והאלקטרוני לרכבת ישראל.

בשנת 1958 חברת לורנץ מוזגה עם חברה נוספת שעסקה בייצור טלפונים ומערכות מיתוג לטלפוניה שהיתה גם היא בבעלות ITT, והפכה להיות חברת SEL. כעבור כ-30 שנה ITT מכרה את אחזקות התקשורת שלה לענקית התקשורת אלקטל הצרפתית וחברת הבת הגרמנית שלה הפכה להיות Alcatel SEL. בשנת 2007 מוזגה אלקטל הצרפתית עם המתחרה שלה לוסנט האמריקאית והפכה להיות אלקטל לוסנט. בעקבות המיזוג הועברה פעילות התחבורה של אלקטל גרמניה לחברת תאלס הצרפתית.

עד היום דגמי המוצרים של תאלס בתחום הרכבות כוללים את האות L, זהו השריד האחרון שנותר מחברת הענק הגרמנית לורנץ.

ואילו חברת אלקטל לוסנט הענקית הממוזגת נרכשה על ידי נוקיה הפינית ולמעשה נבלעה בתוכה וכיום לא נשאר כל זכר מן העבר המפואר שלה בגרמניה. השרידים נמצאים כאמור אצל תאלס וזאת מאחר ותפעול הרכבות ממשיך וימשיך גם בעתיד להיות מבוסס על השיטה הגאוגרפית, שיטה שכבר לא פועלת כיום בתחום הטלפוניה.
לורנץ מוכרת בבריטניה "בזכות" קוד הלורנץ של הפיקוד הגרמני.
אניגמה המפורסמת היתה מכונת הקוד הרגילה של הצבא הגרמני והצי הגרמני בעת המלחמה, והיא נתנה למפעיליה קוד אותו הם שלחו במורס ידני.
&nbsp
המכונה של לורנץ וקוד הלורנץ היתה מכונת טלפרינטר שעבדה על שיטה בינארית ששודרה מכאנית ללא מגע יד אדם. מכונות הלורנץ היו מועטות ונבנו עבור הפיקוד הגבוה. בסרט Der Untergang ( Downfall / הנפילה ) המידע הקריטי מגיע לבונקר של היטלר במכשיר לורנץ שמדפיס את הפלט במכאניות.
&nbsp
ערך המכונה בוויקיפדיה:
&nbsp
https://en.m.wikipedia.org/wiki/Lorenz_cipher
 

sweetums

New member
תודה רבה. הוספתי את Bletchley Park לביקור עתידי באנגליה

לורנץ מוכרת בבריטניה "בזכות" קוד הלורנץ של הפיקוד הגרמני.
אניגמה המפורסמת היתה מכונת הקוד הרגילה של הצבא הגרמני והצי הגרמני בעת המלחמה, והיא נתנה למפעיליה קוד אותו הם שלחו במורס ידני.
&nbsp
המכונה של לורנץ וקוד הלורנץ היתה מכונת טלפרינטר שעבדה על שיטה בינארית ששודרה מכאנית ללא מגע יד אדם. מכונות הלורנץ היו מועטות ונבנו עבור הפיקוד הגבוה. בסרט Der Untergang ( Downfall / הנפילה ) המידע הקריטי מגיע לבונקר של היטלר במכשיר לורנץ שמדפיס את הפלט במכאניות.
&nbsp
ערך המכונה בוויקיפדיה:
&nbsp
https://en.m.wikipedia.org/wiki/Lorenz_cipher
תודה רבה. הוספתי את Bletchley Park לביקור עתידי באנגליה
 

Ccyclist

Well-known member
לעניין הפורום תקפוץ גם ל Milton Keynes ואל תתעטש !

תודה רבה. הוספתי את Bletchley Park לביקור עתידי באנגליה
לעניין הפורום תקפוץ גם ל Milton Keynes ואל תתעטש !
בשיטת הכירטוס הבריטית קנה כרטיס הלוך חזור מהתחנה העילית ביוסטון ( London Euston ) למילטון קינס. בצורה כזו תוכל לכלול את שני היעדים בטיול אחד ולרדת בבלצ'לי (וודא שאתה עולה על רכבת איטית שעוצרת שם) לפני המשך רכבתי או אוטובוסי למילטון קינס.
&nbsp
בבלצ'לי עיקר המוזיאון הוא בבקתות ומבני הבטון מעידן המלחמה ולא בבית האחוזה שבשטחו הם נמצאים. יש מכשירים רבים וגם שיחזור של המכונות מעידן המלחמה (המקוריות פורקו אחריה בלחץ הפיקוד וכן בלחץ אמריקאי מסויים).
&nbsp
מילטון קינס היא חוויה אחרת. תיכנון מודרניסטי משנות השישים לעיר מבוססת רכב פרטי על שדרות גריד מהיר ללא בנייה, כשהשכונות עצמן נמצאות בתוך מרובעי הגריד. בלצ'לי כיום היא פרבר של מילטון קינס אז יהיה וודאי קו אוטובוס לשם ואם אין אפשר לחזור לתחנת הרכבת ולהמשיך תחנה אחת צפונה על כרטיס ההלוך. במילטון קינס אפשר להגיע למרכז המסחרי שנמצא בלב הגריד מעל לאחת השדרות המרכזיות של הגריד ולהתרשם מהניסוי הייחודי הזה שמהווה אנטיתזה לכל מה שאנחנו תומכים בו בפורום. כמו כן יש בעיר מערכת מעברי הולכי רגל ישירה יחסית בין מרובעי הגריד ללא צעבר בשדרות ובימינו יש שם ניסויים ברכבים אוטונומיים קטנים ואיטיים. זה מקום כל חובב תח"צ צריך לבקר בו כדי לראות איך לא לבנות עיר.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה