הודעה של הרכבת שקשורה לעבודות החישמול:

מצב
הנושא נעול.
הודעה של הרכבת שקשורה לעבודות החישמול:

הודעה של הרכבת שקשורה לעבודות החישמול:
שינויים בתנועת הרכבות לנוסעים בקו הרצליה-בית שמש ובקו ת"א-ב"ש מרכז:
"
בשל עבודות חשמול לקראת פתיחת הקו המהיר ת"א - ירושלים, החל מיום א' 4.2.18 (מהשעה 21:00) יחולו שינויים בתנועת הרכבות אל/מ תחנות: הרצליה, בית שמש, רמלה, קריית גת, להבים – רהט ובאר שבע. בנוסף, יתכנו עיכובים של מספר דקות בתחנת ת"א ההגנה לרכבות בקווים נוספים.

להלן עיקרי השינויים:
קו הרצליה - בית שמש:
רכבת מתחנת בית שמש לתחנת הרצליה היוצאת בשעה 19:59 מתחנת בית שמש תסיים את נסיעתה בתחנת ת"א סבידור מרכז.
רכבת מתחנת בית שמש לתחנת הרצליה היוצאת בשעה 20:59 תסיים את נסיעתה בתחנת לוד.
רכבת מתחנת בית שמש לתחנת הרצליה היוצאת בשעה 21:59 מתחנת בית שמש תחל נסיעתה בשעה 22:16 (עיכוב של כ-17 דקות).
רכבות מתחנת הרצליה לתחנת בית שמש היוצאת בשעה 21:29 תחל נסיעתה בתחנת לוד בשעה 22:21. הנוסעים מתחנות הרצליה ות"א יוכלו לחבור לרכבת זו באמצעות רכבת היוצאת מתחנת הרצליה בשעה 21:43 (עצירה בת"א סבידור 21:56) ומגיעה לתחנת לוד בשעה 22:18.
רכבות מתחנת הרצליה לתחנת בית שמש היוצאת בשעה 22:29 תחל נסיעתה בתחנת לוד בשעה 23:23. הנוסעים מתחנות הרצליה ות"א יוכלו לחבור לרכבת זו באמצעות רכבת היוצאת מתחנת הרצליה בשעה 22:43 (עצירה בת"א סבידור 22:56) ומגיעה לתחנת לוד בשעה 23:21.

מקטע ת"א – ב"ש מרכז:
רכבות מתחנת ב"ש מרכז לתחנת ת"א סבידור מרכז היוצאות בשעות: 19:57, 20:57 מתחנת ב"ש מרכז תסיימנה נסיעתן בתחנת לוד.
רכבת מתחנת ב"ש מרכז לתחנת ת"א סבידור מרכז היוצאת בשעה 21:57 מתחנת ב"ש מרכז תצא בשעה 22:12.
רכבות מתחנת ת"א סבידור מרכז לתחנת ב"ש מרכז היוצאות בשעות 22:07, 23:07 תחלנה נסיעתן בתחנת לוד בשעות 22:27 ו 23:27 בהתאמה.

קו נהריה – מודיעין מרכז:
רכבת מתחנת מודיעין מרכז לתחנת נהריה היוצאת בשעה 20:18 תעצור בנוסף בתחנת הרצליה.
רכבות היוצאות מתחנת נהריה לתחנת מודיעין מרכז בשעות: 19:15, 19:54, 20:54 תתעכבנה בתחנת ת"א הגנה כ-7 דקות.

קו נהריה – ב"ש מרכז:
רכבת היוצאת מתחנת נהריה לתחנת ב"ש מרכז בשעה 19:27 תתעכב בתחנת ת"א הגנה כ-6 דקות.

מקטע ת"א – ראשל"צ הראשונים:
רכבת היוצאת מתחנת ת"א סבידור מרכז לתחנת ראשל"צ הראשונים בשעה 21:49 תתעכב בתחנת ת"א הגנה כ-6 דקות.
"
[URL]https://www.rail.co.il/pages/updates/changes-in-.aspx[/URL]
 

25306yosef

New member
בהודעה של הרכבת אין כל רמז על מה שמעניין באמת...

הודעה של הרכבת שקשורה לעבודות החישמול:
שינויים בתנועת הרכבות לנוסעים בקו הרצליה-בית שמש ובקו ת"א-ב"ש מרכז:
"
בשל עבודות חשמול לקראת פתיחת הקו המהיר ת"א - ירושלים, החל מיום א' 4.2.18 (מהשעה 21:00) יחולו שינויים בתנועת הרכבות אל/מ תחנות: הרצליה, בית שמש, רמלה, קריית גת, להבים – רהט ובאר שבע. בנוסף, יתכנו עיכובים של מספר דקות בתחנת ת"א ההגנה לרכבות בקווים נוספים.

להלן עיקרי השינויים:
קו הרצליה - בית שמש:
רכבת מתחנת בית שמש לתחנת הרצליה היוצאת בשעה 19:59 מתחנת בית שמש תסיים את נסיעתה בתחנת ת"א סבידור מרכז.
רכבת מתחנת בית שמש לתחנת הרצליה היוצאת בשעה 20:59 תסיים את נסיעתה בתחנת לוד.
רכבת מתחנת בית שמש לתחנת הרצליה היוצאת בשעה 21:59 מתחנת בית שמש תחל נסיעתה בשעה 22:16 (עיכוב של כ-17 דקות).
רכבות מתחנת הרצליה לתחנת בית שמש היוצאת בשעה 21:29 תחל נסיעתה בתחנת לוד בשעה 22:21. הנוסעים מתחנות הרצליה ות"א יוכלו לחבור לרכבת זו באמצעות רכבת היוצאת מתחנת הרצליה בשעה 21:43 (עצירה בת"א סבידור 21:56) ומגיעה לתחנת לוד בשעה 22:18.
רכבות מתחנת הרצליה לתחנת בית שמש היוצאת בשעה 22:29 תחל נסיעתה בתחנת לוד בשעה 23:23. הנוסעים מתחנות הרצליה ות"א יוכלו לחבור לרכבת זו באמצעות רכבת היוצאת מתחנת הרצליה בשעה 22:43 (עצירה בת"א סבידור 22:56) ומגיעה לתחנת לוד בשעה 23:21.

מקטע ת"א – ב"ש מרכז:
רכבות מתחנת ב"ש מרכז לתחנת ת"א סבידור מרכז היוצאות בשעות: 19:57, 20:57 מתחנת ב"ש מרכז תסיימנה נסיעתן בתחנת לוד.
רכבת מתחנת ב"ש מרכז לתחנת ת"א סבידור מרכז היוצאת בשעה 21:57 מתחנת ב"ש מרכז תצא בשעה 22:12.
רכבות מתחנת ת"א סבידור מרכז לתחנת ב"ש מרכז היוצאות בשעות 22:07, 23:07 תחלנה נסיעתן בתחנת לוד בשעות 22:27 ו 23:27 בהתאמה.

קו נהריה – מודיעין מרכז:
רכבת מתחנת מודיעין מרכז לתחנת נהריה היוצאת בשעה 20:18 תעצור בנוסף בתחנת הרצליה.
רכבות היוצאות מתחנת נהריה לתחנת מודיעין מרכז בשעות: 19:15, 19:54, 20:54 תתעכבנה בתחנת ת"א הגנה כ-7 דקות.

קו נהריה – ב"ש מרכז:
רכבת היוצאת מתחנת נהריה לתחנת ב"ש מרכז בשעה 19:27 תתעכב בתחנת ת"א הגנה כ-6 דקות.

מקטע ת"א – ראשל"צ הראשונים:
רכבת היוצאת מתחנת ת"א סבידור מרכז לתחנת ראשל"צ הראשונים בשעה 21:49 תתעכב בתחנת ת"א הגנה כ-6 דקות.
"
[URL]https://www.rail.co.il/pages/updates/changes-in-.aspx[/URL]
בהודעה של הרכבת אין כל רמז על מה שמעניין באמת...
בהודעה של הרכבת אין כל רמז על השבתת מבצע פברואר בתחנת הרצליה אם בכלל תהיה בפברואר.

רק חבל שהכל נעשה ברגע האחרון. בעת כתיבת שורות אלה (חמישי 1/2/18 בשעה 22:20) ניתן לומר שאנחנו נמצאים כבר בבוקרו של יום ראשון 4/2/18 וזאת מאחר וסביר להניח שלפני יום ראשון לא תצא כל הודעה נוספת בעניין השבתת פברואר בהרצליה.
 
ההשבתה שאתה מתכוון אליה, לפי הגאנט של הפרויקט, מתוכננת לסוף

בהודעה של הרכבת אין כל רמז על מה שמעניין באמת...
בהודעה של הרכבת אין כל רמז על השבתת מבצע פברואר בתחנת הרצליה אם בכלל תהיה בפברואר.

רק חבל שהכל נעשה ברגע האחרון. בעת כתיבת שורות אלה (חמישי 1/2/18 בשעה 22:20) ניתן לומר שאנחנו נמצאים כבר בבוקרו של יום ראשון 4/2/18 וזאת מאחר וסביר להניח שלפני יום ראשון לא תצא כל הודעה נוספת בעניין השבתת פברואר בהרצליה.
ההשבתה שאתה מתכוון אליה, לפי הגאנט של הפרויקט, מתוכננת לסוף
פברואר, לא לתחילת פברואר, ולכן אין עדיין הודעה לגביה ואין שום צורך לקשור את ההודעה שפורסמה היום לאותה השבתה.
הרכבת מפרסמת הודעות כאלה רק לאחר שהפרטים והמועדים נסגרים סופית.
 
ב"שבתשתיות" יש התייחסות לשאלתך:

בהודעה של הרכבת אין כל רמז על מה שמעניין באמת...
בהודעה של הרכבת אין כל רמז על השבתת מבצע פברואר בתחנת הרצליה אם בכלל תהיה בפברואר.

רק חבל שהכל נעשה ברגע האחרון. בעת כתיבת שורות אלה (חמישי 1/2/18 בשעה 22:20) ניתן לומר שאנחנו נמצאים כבר בבוקרו של יום ראשון 4/2/18 וזאת מאחר וסביר להניח שלפני יום ראשון לא תצא כל הודעה נוספת בעניין השבתת פברואר בהרצליה.
ב"שבתשתיות" יש התייחסות לשאלתך:
https://www.facebook.com/permalink.php?story_fbid=950770831741389&id=373566349461843

"מבצע פברואר מתקרב. הסטת מסילות החוף אל התוואי החדש אמורה להסתיים לאחר מבצע זה ואנו נעקוב אחריו כמובן. תאריך הביצוע טרם ידוע לי באופן סופי (מדברים על 18.2)..."
 

25306yosef

New member
כלומר, בעוד כשבועיים אמור להתחיל המבצע.

ב"שבתשתיות" יש התייחסות לשאלתך:
https://www.facebook.com/permalink.php?story_fbid=950770831741389&id=373566349461843

"מבצע פברואר מתקרב. הסטת מסילות החוף אל התוואי החדש אמורה להסתיים לאחר מבצע זה ואנו נעקוב אחריו כמובן. תאריך הביצוע טרם ידוע לי באופן סופי (מדברים על 18.2)..."
כלומר, בעוד כשבועיים אמור להתחיל המבצע.
סביר להניח שהמבצע (אם בכלל יתקיים בפברואר) אכן יחל בשבוע שמתחיל ב-18/2 מאחר ובשבוע שאחרי זה כבר פורים ויש יותר נוסעים ברכבת.

אז יתכן כאמור שבעוד כשבועיים יחל מבצע פברואר, אך עדיין לא יצא לנוסעי התח"צ שום פרסום בעניין זה.
 

scooby5

Member
אותי דווקא מעניין להבין מה הולך לקרות

הודעה של הרכבת שקשורה לעבודות החישמול:
שינויים בתנועת הרכבות לנוסעים בקו הרצליה-בית שמש ובקו ת"א-ב"ש מרכז:
"
בשל עבודות חשמול לקראת פתיחת הקו המהיר ת"א - ירושלים, החל מיום א' 4.2.18 (מהשעה 21:00) יחולו שינויים בתנועת הרכבות אל/מ תחנות: הרצליה, בית שמש, רמלה, קריית גת, להבים – רהט ובאר שבע. בנוסף, יתכנו עיכובים של מספר דקות בתחנת ת"א ההגנה לרכבות בקווים נוספים.

להלן עיקרי השינויים:
קו הרצליה - בית שמש:
רכבת מתחנת בית שמש לתחנת הרצליה היוצאת בשעה 19:59 מתחנת בית שמש תסיים את נסיעתה בתחנת ת"א סבידור מרכז.
רכבת מתחנת בית שמש לתחנת הרצליה היוצאת בשעה 20:59 תסיים את נסיעתה בתחנת לוד.
רכבת מתחנת בית שמש לתחנת הרצליה היוצאת בשעה 21:59 מתחנת בית שמש תחל נסיעתה בשעה 22:16 (עיכוב של כ-17 דקות).
רכבות מתחנת הרצליה לתחנת בית שמש היוצאת בשעה 21:29 תחל נסיעתה בתחנת לוד בשעה 22:21. הנוסעים מתחנות הרצליה ות"א יוכלו לחבור לרכבת זו באמצעות רכבת היוצאת מתחנת הרצליה בשעה 21:43 (עצירה בת"א סבידור 21:56) ומגיעה לתחנת לוד בשעה 22:18.
רכבות מתחנת הרצליה לתחנת בית שמש היוצאת בשעה 22:29 תחל נסיעתה בתחנת לוד בשעה 23:23. הנוסעים מתחנות הרצליה ות"א יוכלו לחבור לרכבת זו באמצעות רכבת היוצאת מתחנת הרצליה בשעה 22:43 (עצירה בת"א סבידור 22:56) ומגיעה לתחנת לוד בשעה 23:21.

מקטע ת"א – ב"ש מרכז:
רכבות מתחנת ב"ש מרכז לתחנת ת"א סבידור מרכז היוצאות בשעות: 19:57, 20:57 מתחנת ב"ש מרכז תסיימנה נסיעתן בתחנת לוד.
רכבת מתחנת ב"ש מרכז לתחנת ת"א סבידור מרכז היוצאת בשעה 21:57 מתחנת ב"ש מרכז תצא בשעה 22:12.
רכבות מתחנת ת"א סבידור מרכז לתחנת ב"ש מרכז היוצאות בשעות 22:07, 23:07 תחלנה נסיעתן בתחנת לוד בשעות 22:27 ו 23:27 בהתאמה.

קו נהריה – מודיעין מרכז:
רכבת מתחנת מודיעין מרכז לתחנת נהריה היוצאת בשעה 20:18 תעצור בנוסף בתחנת הרצליה.
רכבות היוצאות מתחנת נהריה לתחנת מודיעין מרכז בשעות: 19:15, 19:54, 20:54 תתעכבנה בתחנת ת"א הגנה כ-7 דקות.

קו נהריה – ב"ש מרכז:
רכבת היוצאת מתחנת נהריה לתחנת ב"ש מרכז בשעה 19:27 תתעכב בתחנת ת"א הגנה כ-6 דקות.

מקטע ת"א – ראשל"צ הראשונים:
רכבת היוצאת מתחנת ת"א סבידור מרכז לתחנת ראשל"צ הראשונים בשעה 21:49 תתעכב בתחנת ת"א הגנה כ-6 דקות.
"
[URL]https://www.rail.co.il/pages/updates/changes-in-.aspx[/URL]
אותי דווקא מעניין להבין מה הולך לקרות
בשינויים המיוחדים הללו
 
הפסקת חשמל = אין רכבת ?

הודעה של הרכבת שקשורה לעבודות החישמול:
שינויים בתנועת הרכבות לנוסעים בקו הרצליה-בית שמש ובקו ת"א-ב"ש מרכז:
"
בשל עבודות חשמול לקראת פתיחת הקו המהיר ת"א - ירושלים, החל מיום א' 4.2.18 (מהשעה 21:00) יחולו שינויים בתנועת הרכבות אל/מ תחנות: הרצליה, בית שמש, רמלה, קריית גת, להבים – רהט ובאר שבע. בנוסף, יתכנו עיכובים של מספר דקות בתחנת ת"א ההגנה לרכבות בקווים נוספים.

להלן עיקרי השינויים:
קו הרצליה - בית שמש:
רכבת מתחנת בית שמש לתחנת הרצליה היוצאת בשעה 19:59 מתחנת בית שמש תסיים את נסיעתה בתחנת ת"א סבידור מרכז.
רכבת מתחנת בית שמש לתחנת הרצליה היוצאת בשעה 20:59 תסיים את נסיעתה בתחנת לוד.
רכבת מתחנת בית שמש לתחנת הרצליה היוצאת בשעה 21:59 מתחנת בית שמש תחל נסיעתה בשעה 22:16 (עיכוב של כ-17 דקות).
רכבות מתחנת הרצליה לתחנת בית שמש היוצאת בשעה 21:29 תחל נסיעתה בתחנת לוד בשעה 22:21. הנוסעים מתחנות הרצליה ות"א יוכלו לחבור לרכבת זו באמצעות רכבת היוצאת מתחנת הרצליה בשעה 21:43 (עצירה בת"א סבידור 21:56) ומגיעה לתחנת לוד בשעה 22:18.
רכבות מתחנת הרצליה לתחנת בית שמש היוצאת בשעה 22:29 תחל נסיעתה בתחנת לוד בשעה 23:23. הנוסעים מתחנות הרצליה ות"א יוכלו לחבור לרכבת זו באמצעות רכבת היוצאת מתחנת הרצליה בשעה 22:43 (עצירה בת"א סבידור 22:56) ומגיעה לתחנת לוד בשעה 23:21.

מקטע ת"א – ב"ש מרכז:
רכבות מתחנת ב"ש מרכז לתחנת ת"א סבידור מרכז היוצאות בשעות: 19:57, 20:57 מתחנת ב"ש מרכז תסיימנה נסיעתן בתחנת לוד.
רכבת מתחנת ב"ש מרכז לתחנת ת"א סבידור מרכז היוצאת בשעה 21:57 מתחנת ב"ש מרכז תצא בשעה 22:12.
רכבות מתחנת ת"א סבידור מרכז לתחנת ב"ש מרכז היוצאות בשעות 22:07, 23:07 תחלנה נסיעתן בתחנת לוד בשעות 22:27 ו 23:27 בהתאמה.

קו נהריה – מודיעין מרכז:
רכבת מתחנת מודיעין מרכז לתחנת נהריה היוצאת בשעה 20:18 תעצור בנוסף בתחנת הרצליה.
רכבות היוצאות מתחנת נהריה לתחנת מודיעין מרכז בשעות: 19:15, 19:54, 20:54 תתעכבנה בתחנת ת"א הגנה כ-7 דקות.

קו נהריה – ב"ש מרכז:
רכבת היוצאת מתחנת נהריה לתחנת ב"ש מרכז בשעה 19:27 תתעכב בתחנת ת"א הגנה כ-6 דקות.

מקטע ת"א – ראשל"צ הראשונים:
רכבת היוצאת מתחנת ת"א סבידור מרכז לתחנת ראשל"צ הראשונים בשעה 21:49 תתעכב בתחנת ת"א הגנה כ-6 דקות.
"
[URL]https://www.rail.co.il/pages/updates/changes-in-.aspx[/URL]
הפסקת חשמל = אין רכבת ?
אם כן זה יקרה המון אחרי כל גשם קטן
 

arseny92

Well-known member
מנהל
כנ"ל גם לגבי קריעת החשמלת באמצע נסיעה

הפסקת חשמל = אין רכבת ?
אם כן זה יקרה המון אחרי כל גשם קטן
כנ"ל גם לגבי קריעת החשמלת באמצע נסיעה
במילים אחרות אין כל מידע על איך ר"י הולכת להתמודד עם אירועים מהסוג הזה אם יקרו : http://www.tapuz.co.il/forums/viewmsg/394/181864291/אקטואליה/תחבורה_ציבורית
 

easylivin

New member
עם זה לא "מתמודדים" אלא מונעים

כנ"ל גם לגבי קריעת החשמלת באמצע נסיעה
במילים אחרות אין כל מידע על איך ר"י הולכת להתמודד עם אירועים מהסוג הזה אם יקרו : http://www.tapuz.co.il/forums/viewmsg/394/181864291/אקטואליה/תחבורה_ציבורית
עם זה לא "מתמודדים" אלא מונעים
קודם כל, שום רוח ושום גשם לא מסוגל לפגוע בחשמולת. עצים נופלים למשל - כן. אז כורתים את העצים הסמוכים למסילות, המרחק המינימלי נקוב בתוכניות (וזה עוד משהו שהיו צריכים לעשות מזמן, כי זה לא בטיחותי גם ללא חשמול). מה שעוד יכול לפגוע זו תחזוקה לקויה של ציוד נייד, פנטוגרפים שנשברים ולוקחים איתם את החשמולת. ועוד כל מיני תרחישים שאולי רלוונטיים לבריה"מ לשעבר אבל לא לישראל.
&nbsp
כמובן שאי אפשר למנוע תקלות בצורה מוחלטת - ואז, אם קורה משהו, אז מתמודדים כמו שמתמודדים בכל העולם (בטח ייקח זמו ללמוד ולהפיק לקחים, אז שיסתכלו למשל על שוויץ עם 100% מסילות מחושמלות, ולא על רוסיה וכדומה).
&nbsp
שורה תחתונה: לא ממציאים פה את הגלגל. ואם כבר, אז מסילת ברזל היא תשתית קבועה, יקרה ופגיעה, גם עם הסולר האהוב על חלק מאיתנו, וגם עם חשמל שיש לו בכל זאת כמה וכמה יתרונות אחרים.
 

easylivin

New member
תחנות ההשנאה לא מתחברות לרשת בנק' אחת

הפסקת חשמל = אין רכבת ?
אם כן זה יקרה המון אחרי כל גשם קטן
תחנות ההשנאה לא מתחברות לרשת בנק' אחת
בניגוד לבית שלך שיש בו הפסקות חשמל, תחנות ההשנאה מתחברות לרשת הארצית באופן שמאפשר גיבוי ושרידות.
 

25306yosef

New member
השאלה האמיתית היא מה בדיוק יקרה בימים של צריכת שיא

תחנות ההשנאה לא מתחברות לרשת בנק' אחת
בניגוד לבית שלך שיש בו הפסקות חשמל, תחנות ההשנאה מתחברות לרשת הארצית באופן שמאפשר גיבוי ושרידות.
השאלה האמיתית היא מה בדיוק יקרה בימים של צריכת שיא
בשיא החום של הקיץ (או השרב האביבי) כאשר צריכת החשמל בישראל מגיעה לשיא, האם חברת החשמל תוכל להמשיך ולספק חשמל לכולם כולל כולם על מנת שכולם יוכלו להמשיך להנות בבית שלהם ובמשרדים שלהם ממערכות מיזוג האויר?

או שחברת החשמל לא תוכל בכלל לעמוד בביקושי השיא ותאלץ לבצע הפסקות חשמל?

אם חברת החשמל לא מסוגלת לעמוד בביקושי שיא של צריכת החשמל, אז אין כל משמעות לגיבוי ולשרידות. משמעות יש רק אם חברת החשמל תנתק אלפי בתים בישראל מרשת החשמל על מנת שרכבת ישראל תוכל להמשיך ולפעול.
 

darkshadow1

New member
במצבים כאלה חברת החשמל אמורה לבצע תיעדוף,

השאלה האמיתית היא מה בדיוק יקרה בימים של צריכת שיא
בשיא החום של הקיץ (או השרב האביבי) כאשר צריכת החשמל בישראל מגיעה לשיא, האם חברת החשמל תוכל להמשיך ולספק חשמל לכולם כולל כולם על מנת שכולם יוכלו להמשיך להנות בבית שלהם ובמשרדים שלהם ממערכות מיזוג האויר?

או שחברת החשמל לא תוכל בכלל לעמוד בביקושי השיא ותאלץ לבצע הפסקות חשמל?

אם חברת החשמל לא מסוגלת לעמוד בביקושי שיא של צריכת החשמל, אז אין כל משמעות לגיבוי ולשרידות. משמעות יש רק אם חברת החשמל תנתק אלפי בתים בישראל מרשת החשמל על מנת שרכבת ישראל תוכל להמשיך ולפעול.
במצבים כאלה חברת החשמל אמורה לבצע תיעדוף,
ובתיעדוף כזה החשמל לשכונות מגורים אמור להיפסק ראשון- בעיקר כשמדובר על הפסקות חשמל קצרות לצורך הורדת צריכת החשמל. אם יפסיקו לך את החשמל בבית לחצי שעה- לא יקרה כלום. אם יפסיקו לרכבת ישראל את החשמל לחצי שעה- יהיו עיכובי ענק שימשכו לשארית היום.
 

25306yosef

New member
אם יפסיקו לי את החשמל בבית אז המזגן יפסיק לעבוד....

במצבים כאלה חברת החשמל אמורה לבצע תיעדוף,
ובתיעדוף כזה החשמל לשכונות מגורים אמור להיפסק ראשון- בעיקר כשמדובר על הפסקות חשמל קצרות לצורך הורדת צריכת החשמל. אם יפסיקו לך את החשמל בבית לחצי שעה- לא יקרה כלום. אם יפסיקו לרכבת ישראל את החשמל לחצי שעה- יהיו עיכובי ענק שימשכו לשארית היום.
אם יפסיקו לי את החשמל בבית אז המזגן יפסיק לעבוד....
וזה בדיוק אומר שלחברת החשמל אין כל יכולות לספק חשמל לכל עם ישראל בעת ביקושי שיא בעקבות מזג אויר חריג וחם ביותר.

מעניין מאוד כמה שכונות מגורים בישראל יאלצו לנתק מרשת החשמל של מדינת ישראל (למיטב ידיעתי לא קיימת בעיה שכזו במערב אירופה) על מנת שתנועת הרכבות תוכל להמשיך להתנהל כסדרה בעת ביקושי שיא בצריכת החשמל.
 

arseny92

Well-known member
מנהל
ואם יפסיקו לי את החשמל, אז לא יהיה לא רק מזגן

אם יפסיקו לי את החשמל בבית אז המזגן יפסיק לעבוד....
וזה בדיוק אומר שלחברת החשמל אין כל יכולות לספק חשמל לכל עם ישראל בעת ביקושי שיא בעקבות מזג אויר חריג וחם ביותר.

מעניין מאוד כמה שכונות מגורים בישראל יאלצו לנתק מרשת החשמל של מדינת ישראל (למיטב ידיעתי לא קיימת בעיה שכזו במערב אירופה) על מנת שתנועת הרכבות תוכל להמשיך להתנהל כסדרה בעת ביקושי שיא בצריכת החשמל.
ואם יפסיקו לי את החשמל, אז לא יהיה לא רק מזגן
ואם בדיוק ברגע ה-X אני מעלה איזה דבר ענק לאינטרנט וצריך שהרשת תהיה ללא ניתוקים? אתה לא מחבר את הכל כולל הכל לאל פסק אחרי הכל וברוב המקרים אתה מסתמך על כל שיהיה לך אספקת חשמל תקינה
כן, מחשב נייד ישרוד כי יש לו סוללה, אבל אין סוללה לכל ציוד אחר (או שאני צריך לטרוח לחבר את כל הציוד בגיבוי לסוללה שמחוברת ללוח סולארית?), ואם אין לך חשמל אתה נעול לנתונים לא מקוונים בלבד, ולא יכול להמשיך למשל להזרים סרט מהנטפליקס
&nbsp
כנ"ל לגבי פעולות אחרות, אם ברגע X אני בדיוק מעדכן קושחא לאיזה התקן?
 

25306yosef

New member
בשביל מחשבים ומערכות ממוחשבות יש אל פסק.

ואם יפסיקו לי את החשמל, אז לא יהיה לא רק מזגן
ואם בדיוק ברגע ה-X אני מעלה איזה דבר ענק לאינטרנט וצריך שהרשת תהיה ללא ניתוקים? אתה לא מחבר את הכל כולל הכל לאל פסק אחרי הכל וברוב המקרים אתה מסתמך על כל שיהיה לך אספקת חשמל תקינה
כן, מחשב נייד ישרוד כי יש לו סוללה, אבל אין סוללה לכל ציוד אחר (או שאני צריך לטרוח לחבר את כל הציוד בגיבוי לסוללה שמחוברת ללוח סולארית?), ואם אין לך חשמל אתה נעול לנתונים לא מקוונים בלבד, ולא יכול להמשיך למשל להזרים סרט מהנטפליקס
&nbsp
כנ"ל לגבי פעולות אחרות, אם ברגע X אני בדיוק מעדכן קושחא לאיזה התקן?
בשביל מחשבים ומערכות ממוחשבות יש אל פסק.
וכל מי שמאוד זקוק לחשמל ולא יכול להרשות לעצמו פעילות ללא חשמל, יודע היטב שלא ניתן להסתמך על חברת החשמל ולכן הוא מחזיק גנרטור למקרה של הפסקות חשמל.

במקרה של הפסקת חשמל הגנרטור נכנס באופן אוטומטי לפעולה. כך אגב פועלת מערכת האיתות של רכבת ישראל שהיא מערכת חיונית. במערכת האיתות של רכבת ישראל יש תוסף מיוחד הנקרא ממיר קונרטור שנועד למנוע נפילות מתח בעת המעבר מרשת חח"י לרשת המילואים כך שלמעשה מערכת האיתות מקבלת את המתח מממיר הקונרטור ולא ישירות מחח"י.
 

luckydude

Active member
אין ממש בעייה כזו יותר, יש מספיק רזרבת ייצור היום

השאלה האמיתית היא מה בדיוק יקרה בימים של צריכת שיא
בשיא החום של הקיץ (או השרב האביבי) כאשר צריכת החשמל בישראל מגיעה לשיא, האם חברת החשמל תוכל להמשיך ולספק חשמל לכולם כולל כולם על מנת שכולם יוכלו להמשיך להנות בבית שלהם ובמשרדים שלהם ממערכות מיזוג האויר?

או שחברת החשמל לא תוכל בכלל לעמוד בביקושי השיא ותאלץ לבצע הפסקות חשמל?

אם חברת החשמל לא מסוגלת לעמוד בביקושי שיא של צריכת החשמל, אז אין כל משמעות לגיבוי ולשרידות. משמעות יש רק אם חברת החשמל תנתק אלפי בתים בישראל מרשת החשמל על מנת שרכבת ישראל תוכל להמשיך ולפעול.
אין ממש בעייה כזו יותר, יש מספיק רזרבת ייצור היום
וגם לזמן הנראה לאופק.
 

25306yosef

New member
על סמך מה אתה קובע בפסקנות שיש כיום רזרבות?

אין ממש בעייה כזו יותר, יש מספיק רזרבת ייצור היום
וגם לזמן הנראה לאופק.
על סמך מה אתה קובע בפסקנות שיש כיום רזרבות?
האם אתה קובע בפסקנות שלחברת החשמל יש רזרבות על סמך ידע פנימי מקצועי מחברת החשמל? או על סמך פרסום יחסי ציבור שפורסם בעיתונות?

אני יודע בוודאות שבעבר היתה בעיה כזו ואני מניח שהבעיה הזו עדיין קיימת והיא תחזור מתי שיהיו עומסי חום חריגים שיגרמו לכל עם ישראל להפעיל את המזגנים. כך בדיוק היה בפעם הקודמת כשכל עם ישראל הפעיל את המזגנים בגלל מזג אויר חריג.
 

MightyKnight

New member
הבעיה היתה קיימת די מזמן

על סמך מה אתה קובע בפסקנות שיש כיום רזרבות?
האם אתה קובע בפסקנות שלחברת החשמל יש רזרבות על סמך ידע פנימי מקצועי מחברת החשמל? או על סמך פרסום יחסי ציבור שפורסם בעיתונות?

אני יודע בוודאות שבעבר היתה בעיה כזו ואני מניח שהבעיה הזו עדיין קיימת והיא תחזור מתי שיהיו עומסי חום חריגים שיגרמו לכל עם ישראל להפעיל את המזגנים. כך בדיוק היה בפעם הקודמת כשכל עם ישראל הפעיל את המזגנים בגלל מזג אויר חריג.
הבעיה היתה קיימת די מזמן
מאז כושר הייצור גדל, נוספו תחנות כוח פרטיות ואילו ואפילו יש קצת מקורות ירוקים. הידע שלי ממעקב של פרסומים של מספרים מדויקים.
חוץ מזה, יש לך נתון מה ההספק של רכבת חשמל עם קרונות? במצב תחילת נסיעה/נסיעה ב160 קמ''ש?
 

asifp

New member
יש הרבה סלידה בציבור לחברת חשמל

הבעיה היתה קיימת די מזמן
מאז כושר הייצור גדל, נוספו תחנות כוח פרטיות ואילו ואפילו יש קצת מקורות ירוקים. הידע שלי ממעקב של פרסומים של מספרים מדויקים.
חוץ מזה, יש לך נתון מה ההספק של רכבת חשמל עם קרונות? במצב תחילת נסיעה/נסיעה ב160 קמ''ש?
יש הרבה סלידה בציבור לחברת חשמל
הרבה פעמים בצדק (בורות תקציביים עקב תשלומי פנסיה מנופחים, שוחד, ועד חזק ושמן) אבל בסהכ תשתית החשמל בארץ טובה , גם מבחינת כמות הפסקות החשמל ביחס למדינות אחרות בעולם מצבינו טוב וכיום גם יש רזרבות.
&nbsp
 

25306yosef

New member
הסלידה שלי מחברת החשמל לא נובעת משוחד או מתשלומי הפנסיה

יש הרבה סלידה בציבור לחברת חשמל
הרבה פעמים בצדק (בורות תקציביים עקב תשלומי פנסיה מנופחים, שוחד, ועד חזק ושמן) אבל בסהכ תשתית החשמל בארץ טובה , גם מבחינת כמות הפסקות החשמל ביחס למדינות אחרות בעולם מצבינו טוב וכיום גם יש רזרבות.
&nbsp
הסלידה שלי מחברת החשמל לא נובעת משוחד או מתשלומי הפנסיה
המנופחים וגם לא מועד העובדים "החזק".

אני רק שתי שאלות,

1. מדוע ולמה כאשר מגיע הגשם הראשון למדינת ישראל בחודש אוקטובר (או נובמבר) יש פתאום הפלא ופלא הפסקות חשמל? מה זה בדיוק אומר על הרשת של חברת החשמל?

2. מדוע ולמה (ולמרות כל השינויים הרבים שחלו בשנים האחרונות בכלכלה הישראלית) חברת החשמל ממשיכה להיות מונופול ממשלתי ונהנית מחסינויות רבות שחברות אחרות לא נהנות מהן?

שתי השאלות הנ"ל ממחישות את הסלידה שלי מחברת החשמל. לא שוחד ולא פנסיה מטורפת ואף לא ועד עובדים "חזק". אלא מונופול ממשלתי שהמדינה (הממשלה) נותנת לו הגנה וחסינות יתירה ומסיבה לא ברורה. לא מדובר כאן בשוחד כלל אלא במשהו לא ברור כלל.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה