1. בהמשך לדיון בפייסבוק, מישהו יודע למה רכבת ישראל משתמשתיש לי שתי שאלות שלא קשורות אחת לשניה, אציב אותן בשתי תגובות
במקום בשני שרשורים:
צביעת קרונות קומתיים ברכבת ישראל1. בהמשך לדיון בפייסבוק, מישהו יודע למה רכבת ישראל משתמשת
בצביעה זהה כמעט לחלוטין לזאת של הדויטשה באן? אני זוכר שבעבר נטען (מן הסתם כאן), שמדובר בעניין של חיסכון, אבל חבר שעובד בתחום (לא בארץ) טוען שזה לא נכון.
נכון, רק קרונות קומתייםצביעת קרונות קומתיים ברכבת ישראל
ראשית חשוב להדגיש שרק קרונות הקומתיים של רכבת ישראל צבועים בצביעה דומה לזו של עמיתהם הגרמנים. שאר הקטרים והקרונות צבועים בצביעות שונות הייחודיות לארץ.
 
שנית, כפי שכתבת, אין כאן שום חסכון - אמנם הגוונים זהים, אבל התבנית שונה (רוחב הפסים ומיקומם, צורת קרון הניהוג). כמו שכל אחד שרכש צבע בטמבוריה או באייס יודע, בימינו אנו אין כמעט כל משמעות לגוון בעלות רכישת הצבע - חשוב רק להזמין כמות שלא תהיה גדולה מדי.
יכול להיות שזה התחיל כחסכון?נכון, רק קרונות קומתיים
שכחתי את הפרט הזה בהודעה המקורית. ועדיין, אתה בעצם טוען שזה מקרי? כי ישראלי שמגיע לתחנת רכבת (רק Regional Bahn) בגרמניה, לא ירגיש שזה מקרי. לו היו צובעים אותם בכחול-לבן בגוונים שיש בקרונות אחרים ברכבת ישראל, איכשהו זה היה נראה לי הרבה יותר הגיוני...
קרונות הקומתיים הראשונים ברכבת ישראליכול להיות שזה התחיל כחסכון?
האם קרונות הקומותיים הראשונים לא היו מוזמנים במיוחד אלא נרכשו מיד שנייה, או לחלופין בלוחות זמנים קצרים במיוחד שלא איפשרו לדון בשינויים בעיצוב? זו בעיקר שאלה לחן, האם היו/יש קרונות קומותיים ישנים עם עיצוב זהה לחלוטין לדויטשה באהן?
אם כן זה מסביר את ההתחלה, אחרי זה העיצוב הזה התקבל יפה מאד בקרב הציבור והפך לסוג של סמל של רכבת ישראל המתחדשת. הקרונות האדומים מאד פוטוגנים ולכן גם כשהזמינו חדשים לחלוטין, והחליטו על כמה שינויים בעיצוב, שימרו את המראה האדום הדומיננטי.
זה גם עושה הפרדה ברורה בין רכבות הקומותיים לרכבות הכחולות בנות הקומה האחת תוצרת סימנס, שאמנם אין לה משמעות רבה אבל היא כן "נוחה בעיניים".
אגב, בארצנו החמה אדום דוהה מהר יותר מכחול ולכן זו לא רק פטריוטיות. יש סיבה מקצועית לשינוי הצביעה בקרונות חדשים שיוזמנו.
שכחת להזכיר הבדל חשוב נוסף: גובה הכניסה לקרונותקרונות הקומתיים הראשונים ברכבת ישראל
כל קרונות הקומתיים של רכבת ישראל נרכשו חדשים ויוצרו במיוחד עבורה, אחרי מכרז שבו השתתפו למשל גם 'אלסטום'. החל מהסדרה הראשונה (מספרי 4XX) יש הבדלים מבניים בין קרונותינו לאלו של הרכבת הגרמנית, בראש ובראשונה בקרון הניהוג (שהוא שונה לחלוטין ממקביליו הגרמניים) אבל גם בקרונות הרגילים, שמצוידים בפתחי דלתות רחבים יותר ובמזגנים גדולים יותר מבני דורם באירופה, וכמובן שגם בעיצוב פנים מתוצרת ישראל ולא גרמניה.
הצביעה החדשה הבאה שהופיעה על קרונות רכבת ישראל היתה הצביעה הכחולה של קרונות הסימנס, שלימים הותאמה גם לקרונות האלסטום. הצביעה של קרונות הסימנס נבחרה בעקבות משאל ציבורי מבין ארבע אפשרויות שהוצגו, ושכללו גם דוגמה אדומה ודוגמה בכחול ואדום.
גובה הכניסה בקרונות קומתיים גרמנייםשכחת להזכיר הבדל חשוב נוסף: גובה הכניסה לקרונות
בקרונות של הגרמנים הכניסה נמוכה יותר כדי להתאים לרציפים הנמוכים שיש אצלם. אצלנו בארץ הרציפים גבוהים ולכן גם מפלס הכניסה לקרון.
(אגב - למה בישראל הרציפים כל כך גבוהים לעומת צרפת וגרמניה?)
בגרמניה יש לא מעט רציפים בגבהים הנפוצים בישראלשכחת להזכיר הבדל חשוב נוסף: גובה הכניסה לקרונות
בקרונות של הגרמנים הכניסה נמוכה יותר כדי להתאים לרציפים הנמוכים שיש אצלם. אצלנו בארץ הרציפים גבוהים ולכן גם מפלס הכניסה לקרון.
(אגב - למה בישראל הרציפים כל כך גבוהים לעומת צרפת וגרמניה?)
חבל על הצבע, בזבוז כסף, זמן ואנרגיה. צבע כהה מחמם את הרכבקרונות הקומתיים הראשונים ברכבת ישראל
כל קרונות הקומתיים של רכבת ישראל נרכשו חדשים ויוצרו במיוחד עבורה, אחרי מכרז שבו השתתפו למשל גם 'אלסטום'. החל מהסדרה הראשונה (מספרי 4XX) יש הבדלים מבניים בין קרונותינו לאלו של הרכבת הגרמנית, בראש ובראשונה בקרון הניהוג (שהוא שונה לחלוטין ממקביליו הגרמניים) אבל גם בקרונות הרגילים, שמצוידים בפתחי דלתות רחבים יותר ובמזגנים גדולים יותר מבני דורם באירופה, וכמובן שגם בעיצוב פנים מתוצרת ישראל ולא גרמניה.
הצביעה החדשה הבאה שהופיעה על קרונות רכבת ישראל היתה הצביעה הכחולה של קרונות הסימנס, שלימים הותאמה גם לקרונות האלסטום. הצביעה של קרונות הסימנס נבחרה בעקבות משאל ציבורי מבין ארבע אפשרויות שהוצגו, ושכללו גם דוגמה אדומה ודוגמה בכחול ואדום.
ההזמנה התקבלהחבל על הצבע, בזבוז כסף, זמן ואנרגיה. צבע כהה מחמם את הרכב
ואז צריך גם להשקיע יותר בקירור בימים החמים (שהם רוב הימים בישראל). לדעתי האישית עדיף להשקיע את המינימום, לבחור בצבע בהיר ככל הניתן (והכי טוב – לבן; אם רוצים פטריוטיות, אבל להוסיף פסים כחולים) ולהתמקד בדברים החשובים.
הבעיה עם לבן זה שהוא מהר מאוד יהפוך לאפורחבל על הצבע, בזבוז כסף, זמן ואנרגיה. צבע כהה מחמם את הרכב
ואז צריך גם להשקיע יותר בקירור בימים החמים (שהם רוב הימים בישראל). לדעתי האישית עדיף להשקיע את המינימום, לבחור בצבע בהיר ככל הניתן (והכי טוב – לבן; אם רוצים פטריוטיות, אבל להוסיף פסים כחולים) ולהתמקד בדברים החשובים.
2. מה עולה בגורלם של חוזי כרטיסיה בגוש דן ברב קו?יש לי שתי שאלות שלא קשורות אחת לשניה, אציב אותן בשתי תגובות
במקום בשני שרשורים:
תפתח תלונה באתר משרד התחבורה, רק ככה דן "יגלו" את החוזה2. מה עולה בגורלם של חוזי כרטיסיה בגוש דן ברב קו?
רקע לשאלה: אינני גר בארץ ומגיע לביקור פעם בשנה. לפני שנתיים הטענתי כרטיסיות ואפליקציות הרב קו מראות את החוזים האלה. בעליה לאוטובוס כבר לפני כשנה לא ירדו נסיעות מהחוזים האלה, אלא מהערך הצבור. השנה פג תוקפו של כרטיס הרב קו, וכשניגשתי לדן ע"מ לקבל כרטיס חדש, נאמר לי ש"אני לא רואה את זה". אני מסרב לקבל את העובדה שמשרד התחבורה "שתה" לי את הכסף הזה. איך משתמשים בו או לחילופין ממירים אותו לכסף?
אני משער שהקודים השתנו לכן החוזה לא מתקבל2. מה עולה בגורלם של חוזי כרטיסיה בגוש דן ברב קו?
רקע לשאלה: אינני גר בארץ ומגיע לביקור פעם בשנה. לפני שנתיים הטענתי כרטיסיות ואפליקציות הרב קו מראות את החוזים האלה. בעליה לאוטובוס כבר לפני כשנה לא ירדו נסיעות מהחוזים האלה, אלא מהערך הצבור. השנה פג תוקפו של כרטיס הרב קו, וכשניגשתי לדן ע"מ לקבל כרטיס חדש, נאמר לי ש"אני לא רואה את זה". אני מסרב לקבל את העובדה שמשרד התחבורה "שתה" לי את הכסף הזה. איך משתמשים בו או לחילופין ממירים אותו לכסף?
קוד 43אני משער שהקודים השתנו לכן החוזה לא מתקבל
אני רואה מחיפוש, שהקוד צריך היה להיות קוד 42קוד 43
זה אותו קוד שיש גם היום בגוש דן, לא?
יתכן וקנית את הכרטיסיה במכונה של דן בקו 1? אם גוללים אתאני רואה מחיפוש, שהקוד צריך היה להיות קוד 42
מה שמוזר מאוד, כי אני לא נוסע לעולם בצפון גוש דן והסיכוי שקניתי את הכרטיס באוטובוס שנוסע בקוד הזה קלוש.
Copyright©1996-2021,Tapuz Media Ltd. Forum software by XenForo® © 2010-2020 XenForo Ltd.