יש לי שתי שאלות שלא קשורות אחת לשניה, אציב אותן בשתי תגובות

מצב
הנושא נעול.

nadav1974

New member
יש לי שתי שאלות שלא קשורות אחת לשניה, אציב אותן בשתי תגובות

יש לי שתי שאלות שלא קשורות אחת לשניה, אציב אותן בשתי תגובות
במקום בשני שרשורים:
 

nadav1974

New member
1. בהמשך לדיון בפייסבוק, מישהו יודע למה רכבת ישראל משתמשת

יש לי שתי שאלות שלא קשורות אחת לשניה, אציב אותן בשתי תגובות
במקום בשני שרשורים:
1. בהמשך לדיון בפייסבוק, מישהו יודע למה רכבת ישראל משתמשת
בצביעה זהה כמעט לחלוטין לזאת של הדויטשה באן? אני זוכר שבעבר נטען (מן הסתם כאן), שמדובר בעניין של חיסכון, אבל חבר שעובד בתחום (לא בארץ) טוען שזה לא נכון.
 
צביעת קרונות קומתיים ברכבת ישראל

1. בהמשך לדיון בפייסבוק, מישהו יודע למה רכבת ישראל משתמשת
בצביעה זהה כמעט לחלוטין לזאת של הדויטשה באן? אני זוכר שבעבר נטען (מן הסתם כאן), שמדובר בעניין של חיסכון, אבל חבר שעובד בתחום (לא בארץ) טוען שזה לא נכון.
צביעת קרונות קומתיים ברכבת ישראל
ראשית חשוב להדגיש שרק קרונות הקומתיים של רכבת ישראל צבועים בצביעה דומה לזו של עמיתהם הגרמנים. שאר הקטרים והקרונות צבועים בצביעות שונות הייחודיות לארץ.
&nbsp
שנית, כפי שכתבת, אין כאן שום חסכון - אמנם הגוונים זהים, אבל התבנית שונה (רוחב הפסים ומיקומם, צורת קרון הניהוג). כמו שכל אחד שרכש צבע בטמבוריה או באייס יודע, בימינו אנו אין כמעט כל משמעות לגוון בעלות רכישת הצבע - חשוב רק להזמין כמות שלא תהיה גדולה מדי.
 

nadav1974

New member
נכון, רק קרונות קומתיים

צביעת קרונות קומתיים ברכבת ישראל
ראשית חשוב להדגיש שרק קרונות הקומתיים של רכבת ישראל צבועים בצביעה דומה לזו של עמיתהם הגרמנים. שאר הקטרים והקרונות צבועים בצביעות שונות הייחודיות לארץ.
&nbsp
שנית, כפי שכתבת, אין כאן שום חסכון - אמנם הגוונים זהים, אבל התבנית שונה (רוחב הפסים ומיקומם, צורת קרון הניהוג). כמו שכל אחד שרכש צבע בטמבוריה או באייס יודע, בימינו אנו אין כמעט כל משמעות לגוון בעלות רכישת הצבע - חשוב רק להזמין כמות שלא תהיה גדולה מדי.
נכון, רק קרונות קומתיים
שכחתי את הפרט הזה בהודעה המקורית. ועדיין, אתה בעצם טוען שזה מקרי? כי ישראלי שמגיע לתחנת רכבת (רק Regional Bahn) בגרמניה, לא ירגיש שזה מקרי. לו היו צובעים אותם בכחול-לבן בגוונים שיש בקרונות אחרים ברכבת ישראל, איכשהו זה היה נראה לי הרבה יותר הגיוני...
 
יכול להיות שזה התחיל כחסכון?

נכון, רק קרונות קומתיים
שכחתי את הפרט הזה בהודעה המקורית. ועדיין, אתה בעצם טוען שזה מקרי? כי ישראלי שמגיע לתחנת רכבת (רק Regional Bahn) בגרמניה, לא ירגיש שזה מקרי. לו היו צובעים אותם בכחול-לבן בגוונים שיש בקרונות אחרים ברכבת ישראל, איכשהו זה היה נראה לי הרבה יותר הגיוני...
יכול להיות שזה התחיל כחסכון?
האם קרונות הקומותיים הראשונים לא היו מוזמנים במיוחד אלא נרכשו מיד שנייה, או לחלופין בלוחות זמנים קצרים במיוחד שלא איפשרו לדון בשינויים בעיצוב? זו בעיקר שאלה לחן, האם היו/יש קרונות קומותיים ישנים עם עיצוב זהה לחלוטין לדויטשה באהן?

אם כן זה מסביר את ההתחלה, אחרי זה העיצוב הזה התקבל יפה מאד בקרב הציבור והפך לסוג של סמל של רכבת ישראל המתחדשת. הקרונות האדומים מאד פוטוגנים ולכן גם כשהזמינו חדשים לחלוטין, והחליטו על כמה שינויים בעיצוב, שימרו את המראה האדום הדומיננטי.
זה גם עושה הפרדה ברורה בין רכבות הקומותיים לרכבות הכחולות בנות הקומה האחת תוצרת סימנס, שאמנם אין לה משמעות רבה אבל היא כן "נוחה בעיניים".

אגב, בארצנו החמה אדום דוהה מהר יותר מכחול ולכן זו לא רק פטריוטיות. יש סיבה מקצועית לשינוי הצביעה בקרונות חדשים שיוזמנו.
 
קרונות הקומתיים הראשונים ברכבת ישראל

יכול להיות שזה התחיל כחסכון?
האם קרונות הקומותיים הראשונים לא היו מוזמנים במיוחד אלא נרכשו מיד שנייה, או לחלופין בלוחות זמנים קצרים במיוחד שלא איפשרו לדון בשינויים בעיצוב? זו בעיקר שאלה לחן, האם היו/יש קרונות קומותיים ישנים עם עיצוב זהה לחלוטין לדויטשה באהן?

אם כן זה מסביר את ההתחלה, אחרי זה העיצוב הזה התקבל יפה מאד בקרב הציבור והפך לסוג של סמל של רכבת ישראל המתחדשת. הקרונות האדומים מאד פוטוגנים ולכן גם כשהזמינו חדשים לחלוטין, והחליטו על כמה שינויים בעיצוב, שימרו את המראה האדום הדומיננטי.
זה גם עושה הפרדה ברורה בין רכבות הקומותיים לרכבות הכחולות בנות הקומה האחת תוצרת סימנס, שאמנם אין לה משמעות רבה אבל היא כן "נוחה בעיניים".

אגב, בארצנו החמה אדום דוהה מהר יותר מכחול ולכן זו לא רק פטריוטיות. יש סיבה מקצועית לשינוי הצביעה בקרונות חדשים שיוזמנו.
קרונות הקומתיים הראשונים ברכבת ישראל
כל קרונות הקומתיים של רכבת ישראל נרכשו חדשים ויוצרו במיוחד עבורה, אחרי מכרז שבו השתתפו למשל גם 'אלסטום'. החל מהסדרה הראשונה (מספרי 4XX) יש הבדלים מבניים בין קרונותינו לאלו של הרכבת הגרמנית, בראש ובראשונה בקרון הניהוג (שהוא שונה לחלוטין ממקביליו הגרמניים) אבל גם בקרונות הרגילים, שמצוידים בפתחי דלתות רחבים יותר ובמזגנים גדולים יותר מבני דורם באירופה, וכמובן שגם בעיצוב פנים מתוצרת ישראל ולא גרמניה.

הצביעה החדשה הבאה שהופיעה על קרונות רכבת ישראל היתה הצביעה הכחולה של קרונות הסימנס, שלימים הותאמה גם לקרונות האלסטום. הצביעה של קרונות הסימנס נבחרה בעקבות משאל ציבורי מבין ארבע אפשרויות שהוצגו, ושכללו גם דוגמה אדומה ודוגמה בכחול ואדום.
 

Bus Nerd

Active member
שכחת להזכיר הבדל חשוב נוסף: גובה הכניסה לקרונות

קרונות הקומתיים הראשונים ברכבת ישראל
כל קרונות הקומתיים של רכבת ישראל נרכשו חדשים ויוצרו במיוחד עבורה, אחרי מכרז שבו השתתפו למשל גם 'אלסטום'. החל מהסדרה הראשונה (מספרי 4XX) יש הבדלים מבניים בין קרונותינו לאלו של הרכבת הגרמנית, בראש ובראשונה בקרון הניהוג (שהוא שונה לחלוטין ממקביליו הגרמניים) אבל גם בקרונות הרגילים, שמצוידים בפתחי דלתות רחבים יותר ובמזגנים גדולים יותר מבני דורם באירופה, וכמובן שגם בעיצוב פנים מתוצרת ישראל ולא גרמניה.

הצביעה החדשה הבאה שהופיעה על קרונות רכבת ישראל היתה הצביעה הכחולה של קרונות הסימנס, שלימים הותאמה גם לקרונות האלסטום. הצביעה של קרונות הסימנס נבחרה בעקבות משאל ציבורי מבין ארבע אפשרויות שהוצגו, ושכללו גם דוגמה אדומה ודוגמה בכחול ואדום.
שכחת להזכיר הבדל חשוב נוסף: גובה הכניסה לקרונות
בקרונות של הגרמנים הכניסה נמוכה יותר כדי להתאים לרציפים הנמוכים שיש אצלם. אצלנו בארץ הרציפים גבוהים ולכן גם מפלס הכניסה לקרון.

(אגב - למה בישראל הרציפים כל כך גבוהים לעומת צרפת וגרמניה?)
 
גובה הכניסה בקרונות קומתיים גרמניים

שכחת להזכיר הבדל חשוב נוסף: גובה הכניסה לקרונות
בקרונות של הגרמנים הכניסה נמוכה יותר כדי להתאים לרציפים הנמוכים שיש אצלם. אצלנו בארץ הרציפים גבוהים ולכן גם מפלס הכניסה לקרון.

(אגב - למה בישראל הרציפים כל כך גבוהים לעומת צרפת וגרמניה?)
גובה הכניסה בקרונות קומתיים גרמניים
דווקא חלק לא מבוטל מקרונות הקומתיים הגרמניים הם בעלי כניסה גבוהה בדומה לשלנו -
הנה דוגמה ישנה (מתחילת שנות ה-90)
והנה דוגמה ישנה פחות (סוף שנות ה-90)

ויש עוד המון דוגמאות - שווה עיון באתר הזה העוסק בקרונות נוסעים גרמניים.
 

Rubim88

New member
בגרמניה יש לא מעט רציפים בגבהים הנפוצים בישראל

שכחת להזכיר הבדל חשוב נוסף: גובה הכניסה לקרונות
בקרונות של הגרמנים הכניסה נמוכה יותר כדי להתאים לרציפים הנמוכים שיש אצלם. אצלנו בארץ הרציפים גבוהים ולכן גם מפלס הכניסה לקרון.

(אגב - למה בישראל הרציפים כל כך גבוהים לעומת צרפת וגרמניה?)
בגרמניה יש לא מעט רציפים בגבהים הנפוצים בישראל
למעשה שליש מהרציפים הם בגובה 760 מ"מ, כמו הגובה במחצית מתחנות ר"י, וכמו שהראה חן, יש גם קרונות מתאימים. כמעט 10 אחוז הם בגובה 960 מ"מ , שדומה לכמעט חצי(השאר הם גבהים שונים בין לבין משום מה..) משאר התחנות של ר"י.

הסיבה שבחרו בגבהים האלו בישראל, היא פשוט התבססות על התקינה הנהוגה בגרמניה(760 כגובה סטנדרטי לקווים בינעירוניים ואזוריים ו960 למערכות פרבריות), רק שמשום הסדר לא נשמר(לדוגמא באר יעקב 760, אשקלון 960).
 

trilliane

Well-known member
מנהל
חבל על הצבע, בזבוז כסף, זמן ואנרגיה. צבע כהה מחמם את הרכב

קרונות הקומתיים הראשונים ברכבת ישראל
כל קרונות הקומתיים של רכבת ישראל נרכשו חדשים ויוצרו במיוחד עבורה, אחרי מכרז שבו השתתפו למשל גם 'אלסטום'. החל מהסדרה הראשונה (מספרי 4XX) יש הבדלים מבניים בין קרונותינו לאלו של הרכבת הגרמנית, בראש ובראשונה בקרון הניהוג (שהוא שונה לחלוטין ממקביליו הגרמניים) אבל גם בקרונות הרגילים, שמצוידים בפתחי דלתות רחבים יותר ובמזגנים גדולים יותר מבני דורם באירופה, וכמובן שגם בעיצוב פנים מתוצרת ישראל ולא גרמניה.

הצביעה החדשה הבאה שהופיעה על קרונות רכבת ישראל היתה הצביעה הכחולה של קרונות הסימנס, שלימים הותאמה גם לקרונות האלסטום. הצביעה של קרונות הסימנס נבחרה בעקבות משאל ציבורי מבין ארבע אפשרויות שהוצגו, ושכללו גם דוגמה אדומה ודוגמה בכחול ואדום.
חבל על הצבע, בזבוז כסף, זמן ואנרגיה. צבע כהה מחמם את הרכב
ואז צריך גם להשקיע יותר בקירור בימים החמים (שהם רוב הימים בישראל). לדעתי האישית עדיף להשקיע את המינימום, לבחור בצבע בהיר ככל הניתן (והכי טוב – לבן; אם רוצים פטריוטיות, אבל להוסיף פסים כחולים) ולהתמקד בדברים החשובים.
 

Rubim88

New member
ההזמנה התקבלה

חבל על הצבע, בזבוז כסף, זמן ואנרגיה. צבע כהה מחמם את הרכב
ואז צריך גם להשקיע יותר בקירור בימים החמים (שהם רוב הימים בישראל). לדעתי האישית עדיף להשקיע את המינימום, לבחור בצבע בהיר ככל הניתן (והכי טוב – לבן; אם רוצים פטריוטיות, אבל להוסיף פסים כחולים) ולהתמקד בדברים החשובים.
ההזמנה התקבלה

 

Bus Nerd

Active member
הבעיה עם לבן זה שהוא מהר מאוד יהפוך לאפור

חבל על הצבע, בזבוז כסף, זמן ואנרגיה. צבע כהה מחמם את הרכב
ואז צריך גם להשקיע יותר בקירור בימים החמים (שהם רוב הימים בישראל). לדעתי האישית עדיף להשקיע את המינימום, לבחור בצבע בהיר ככל הניתן (והכי טוב – לבן; אם רוצים פטריוטיות, אבל להוסיף פסים כחולים) ולהתמקד בדברים החשובים.
הבעיה עם לבן זה שהוא מהר מאוד יהפוך לאפור
 

nadav1974

New member
2. מה עולה בגורלם של חוזי כרטיסיה בגוש דן ברב קו?

יש לי שתי שאלות שלא קשורות אחת לשניה, אציב אותן בשתי תגובות
במקום בשני שרשורים:
2. מה עולה בגורלם של חוזי כרטיסיה בגוש דן ברב קו?
רקע לשאלה: אינני גר בארץ ומגיע לביקור פעם בשנה. לפני שנתיים הטענתי כרטיסיות ואפליקציות הרב קו מראות את החוזים האלה. בעליה לאוטובוס כבר לפני כשנה לא ירדו נסיעות מהחוזים האלה, אלא מהערך הצבור. השנה פג תוקפו של כרטיס הרב קו, וכשניגשתי לדן ע"מ לקבל כרטיס חדש, נאמר לי ש"אני לא רואה את זה". אני מסרב לקבל את העובדה שמשרד התחבורה "שתה" לי את הכסף הזה. איך משתמשים בו או לחילופין ממירים אותו לכסף?
 

sweetums

New member
תפתח תלונה באתר משרד התחבורה, רק ככה דן "יגלו" את החוזה

2. מה עולה בגורלם של חוזי כרטיסיה בגוש דן ברב קו?
רקע לשאלה: אינני גר בארץ ומגיע לביקור פעם בשנה. לפני שנתיים הטענתי כרטיסיות ואפליקציות הרב קו מראות את החוזים האלה. בעליה לאוטובוס כבר לפני כשנה לא ירדו נסיעות מהחוזים האלה, אלא מהערך הצבור. השנה פג תוקפו של כרטיס הרב קו, וכשניגשתי לדן ע"מ לקבל כרטיס חדש, נאמר לי ש"אני לא רואה את זה". אני מסרב לקבל את העובדה שמשרד התחבורה "שתה" לי את הכסף הזה. איך משתמשים בו או לחילופין ממירים אותו לכסף?
תפתח תלונה באתר משרד התחבורה, רק ככה דן "יגלו" את החוזה
 
אני משער שהקודים השתנו לכן החוזה לא מתקבל

2. מה עולה בגורלם של חוזי כרטיסיה בגוש דן ברב קו?
רקע לשאלה: אינני גר בארץ ומגיע לביקור פעם בשנה. לפני שנתיים הטענתי כרטיסיות ואפליקציות הרב קו מראות את החוזים האלה. בעליה לאוטובוס כבר לפני כשנה לא ירדו נסיעות מהחוזים האלה, אלא מהערך הצבור. השנה פג תוקפו של כרטיס הרב קו, וכשניגשתי לדן ע"מ לקבל כרטיס חדש, נאמר לי ש"אני לא רואה את זה". אני מסרב לקבל את העובדה שמשרד התחבורה "שתה" לי את הכסף הזה. איך משתמשים בו או לחילופין ממירים אותו לכסף?
אני משער שהקודים השתנו לכן החוזה לא מתקבל
 

nadav1974

New member
אני רואה מחיפוש, שהקוד צריך היה להיות קוד 42

קוד 43
זה אותו קוד שיש גם היום בגוש דן, לא?
אני רואה מחיפוש, שהקוד צריך היה להיות קוד 42
מה שמוזר מאוד, כי אני לא נוסע לעולם בצפון גוש דן והסיכוי שקניתי את הכרטיס באוטובוס שנוסע בקוד הזה קלוש.
 

arseny92

Well-known member
מנהל
יתכן וקנית את הכרטיסיה במכונה של דן בקו 1? אם גוללים את

אני רואה מחיפוש, שהקוד צריך היה להיות קוד 42
מה שמוזר מאוד, כי אני לא נוסע לעולם בצפון גוש דן והסיכוי שקניתי את הכרטיס באוטובוס שנוסע בקוד הזה קלוש.
יתכן וקנית את הכרטיסיה במכונה של דן בקו 1? אם גוללים את
רשימת החוזים לסופה, אפשר עדיין לטעון נסיעה קוד 41/42/43/44 בנפרד מהערך הצבור, גם אם זה אינו בשימוש יותר
&nbsp
אכן, אם זה "לא נראה" במרכז שירות, זה פועל רק ע"י תלונה שתשובה כלשהי עליה מחכים חצי שנה.... בקיצור ישראבלוף, כי כבר ציינתי כאן כמה פעמים את הסיפור שמרכז שירות רואה רק חוזים שנתמכים כעת, ולא שם גרוש לקיום חוזים ישנים בכרטיס אם הם לא בשיתוף, כמו כן המרכז לא מזהה חוזים שלא תקפים אך עדיין נמצאים בכרטיס ולמעשה אתה תקוע עם מספר חוזים לצמיתות ללא אפשרות לנקותם (ברב-קו אונליין הם מסומנים באפור), גם אתה מנפיק כרטיס מחדש כי העובד פשוט רק מעתיק את כל הדאמפ...
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה