נסיעה שיתופית בארץ

מצב
הנושא נעול.
נסיעה שיתופית בארץ

נסיעה שיתופית בארץ
מישהו יכול להסביר לי איזה דברים מותרים בארץ ואיזה אסורים?
ומה החוק אומר על חברות הסעים או נסיעות מאורגנות
 
אנסה לענות

נסיעה שיתופית בארץ
מישהו יכול להסביר לי איזה דברים מותרים בארץ ואיזה אסורים?
ומה החוק אומר על חברות הסעים או נסיעות מאורגנות
אנסה לענות
1. מותר לעשות נסיעה שיתופית בארץ שלא כרוכה ברווח לנהג, כאשר מותר לשלם לנהג את עלות החלק היחסי של הנוסע מעלות הנסיעה (עלות דלק+בלאי חלקי מספר הנוסעים ברכב כולל הנהג), כלומר - לא משהו שניתן להתפרנס ממנו. אפליקציות הקארפול של ווייז ומוביט מבוססות על זה ולכן מצהירות שהן משדכות נוסעים לנהגים שמבצעים את הנסיעה בכל מקרה. כמובן שיש מקום לפרשנות על העלות המותרת לגבייה אך היא תמיד תהיה נמוכה.
זה כמובן גם מסביר למה אובר, במתכונתה הרווחת בחו"ל, לא יכולה לפעול בארץ, כי המודל של אובר מתבסס על רווח לנהגים.
2. למוניות ספיישל מותר לאסוף יותר מנוסע אחד (שינוי שעבר לתקנות לפני פחות משנה)), ובתנאי ששני הנוסעים הזמינו את הנסיעה בטלפון/אפליקציה תוך ידיעה שהיא נסיעה שניתן לחלוק. והעלות אמורה להיות כ-20% פחות ממונית "לבד". (אגב יכול להיות שתהיו לבד במונית אם לא ישדכו לכם פרטנר אך המחיר הנמוך הוא בגלל שהסכמתם מראש לחלוקת המונית). זה קישור למחשבון של משרד התחבורה.
עד עכשיו אני לא חושב שמישהו יישם את התקנות החדשות (אפליקציית "גט" היא כמובן המועמדת הטבעית לכך), אבל נראה שעובדים על זה גם אחרים.
3. הזמנת הסעות. כל אחד יכול להזמין הסעה מחברות ההסעה השונות, ויש להן את כל גדלי הרכב האפשריים. אבל אתה שוכר את האוטובוס והנהג ומשלם על כולו, כאשר אסור שהנוסעים ישלמו לנהג. אם אתה גובה כסף מהנוסעים זה עניינך (כל עוד כמובן זה נעשה באופן מסודר וחוקי). על העקרון הזה עובדים ארגונים כמו שבוס ונוע תנוע, וגם כל טיול של ביה"ס , תנועת הנוער, הסעות לפסטיבלים או קבוצות תיירים מאורגנות. לעיתים מחיר ההסעה מופיע בנפרד (לדוגמה בהסעה לפסטיבל), ולעיתים הוא כלול בכל החבילה (לדוגמה טיול מאורגן), אך מה שחשוב הוא שהתשלום הוא לא לחברת ההסעה אלא לחברה המארגנת.
הרחבה כאן.
 

joeire

New member
לגבי נסיעה שיתופית

אנסה לענות
1. מותר לעשות נסיעה שיתופית בארץ שלא כרוכה ברווח לנהג, כאשר מותר לשלם לנהג את עלות החלק היחסי של הנוסע מעלות הנסיעה (עלות דלק+בלאי חלקי מספר הנוסעים ברכב כולל הנהג), כלומר - לא משהו שניתן להתפרנס ממנו. אפליקציות הקארפול של ווייז ומוביט מבוססות על זה ולכן מצהירות שהן משדכות נוסעים לנהגים שמבצעים את הנסיעה בכל מקרה. כמובן שיש מקום לפרשנות על העלות המותרת לגבייה אך היא תמיד תהיה נמוכה.
זה כמובן גם מסביר למה אובר, במתכונתה הרווחת בחו"ל, לא יכולה לפעול בארץ, כי המודל של אובר מתבסס על רווח לנהגים.
2. למוניות ספיישל מותר לאסוף יותר מנוסע אחד (שינוי שעבר לתקנות לפני פחות משנה)), ובתנאי ששני הנוסעים הזמינו את הנסיעה בטלפון/אפליקציה תוך ידיעה שהיא נסיעה שניתן לחלוק. והעלות אמורה להיות כ-20% פחות ממונית "לבד". (אגב יכול להיות שתהיו לבד במונית אם לא ישדכו לכם פרטנר אך המחיר הנמוך הוא בגלל שהסכמתם מראש לחלוקת המונית). זה קישור למחשבון של משרד התחבורה.
עד עכשיו אני לא חושב שמישהו יישם את התקנות החדשות (אפליקציית "גט" היא כמובן המועמדת הטבעית לכך), אבל נראה שעובדים על זה גם אחרים.
3. הזמנת הסעות. כל אחד יכול להזמין הסעה מחברות ההסעה השונות, ויש להן את כל גדלי הרכב האפשריים. אבל אתה שוכר את האוטובוס והנהג ומשלם על כולו, כאשר אסור שהנוסעים ישלמו לנהג. אם אתה גובה כסף מהנוסעים זה עניינך (כל עוד כמובן זה נעשה באופן מסודר וחוקי). על העקרון הזה עובדים ארגונים כמו שבוס ונוע תנוע, וגם כל טיול של ביה"ס , תנועת הנוער, הסעות לפסטיבלים או קבוצות תיירים מאורגנות. לעיתים מחיר ההסעה מופיע בנפרד (לדוגמה בהסעה לפסטיבל), ולעיתים הוא כלול בכל החבילה (לדוגמה טיול מאורגן), אך מה שחשוב הוא שהתשלום הוא לא לחברת ההסעה אלא לחברה המארגנת.
הרחבה כאן.
לגבי נסיעה שיתופית
נכתב שנוספה תקנה חדשה.
https://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-5051818,00.html
 

trilliane

Well-known member
מנהל
אוף, נשמע שהם לוחצים לכיוון אובר, שהם לא באמת נסיעה שיתופית

לגבי נסיעה שיתופית
נכתב שנוספה תקנה חדשה.
https://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-5051818,00.html
אוף, נשמע שהם לוחצים לכיוון אובר, שהם לא באמת נסיעה שיתופית
אלא פשוט עוד מוניות (בלי הסדרה).
בנקודה הזאת אני דווקא בעד משרד התחבורה.
 
זו התקנה שמסדירה את הקארפול

אוף, נשמע שהם לוחצים לכיוון אובר, שהם לא באמת נסיעה שיתופית
אלא פשוט עוד מוניות (בלי הסדרה).
בנקודה הזאת אני דווקא בעד משרד התחבורה.
זו התקנה שמסדירה את הקארפול
של וייז ומוביט ודומיהם
 

Ccyclist

Well-known member
אני חייב להגיד שתמיד היו נסיעות שיתופיות במוניות אך "בשחור"

אנסה לענות
1. מותר לעשות נסיעה שיתופית בארץ שלא כרוכה ברווח לנהג, כאשר מותר לשלם לנהג את עלות החלק היחסי של הנוסע מעלות הנסיעה (עלות דלק+בלאי חלקי מספר הנוסעים ברכב כולל הנהג), כלומר - לא משהו שניתן להתפרנס ממנו. אפליקציות הקארפול של ווייז ומוביט מבוססות על זה ולכן מצהירות שהן משדכות נוסעים לנהגים שמבצעים את הנסיעה בכל מקרה. כמובן שיש מקום לפרשנות על העלות המותרת לגבייה אך היא תמיד תהיה נמוכה.
זה כמובן גם מסביר למה אובר, במתכונתה הרווחת בחו"ל, לא יכולה לפעול בארץ, כי המודל של אובר מתבסס על רווח לנהגים.
2. למוניות ספיישל מותר לאסוף יותר מנוסע אחד (שינוי שעבר לתקנות לפני פחות משנה)), ובתנאי ששני הנוסעים הזמינו את הנסיעה בטלפון/אפליקציה תוך ידיעה שהיא נסיעה שניתן לחלוק. והעלות אמורה להיות כ-20% פחות ממונית "לבד". (אגב יכול להיות שתהיו לבד במונית אם לא ישדכו לכם פרטנר אך המחיר הנמוך הוא בגלל שהסכמתם מראש לחלוקת המונית). זה קישור למחשבון של משרד התחבורה.
עד עכשיו אני לא חושב שמישהו יישם את התקנות החדשות (אפליקציית "גט" היא כמובן המועמדת הטבעית לכך), אבל נראה שעובדים על זה גם אחרים.
3. הזמנת הסעות. כל אחד יכול להזמין הסעה מחברות ההסעה השונות, ויש להן את כל גדלי הרכב האפשריים. אבל אתה שוכר את האוטובוס והנהג ומשלם על כולו, כאשר אסור שהנוסעים ישלמו לנהג. אם אתה גובה כסף מהנוסעים זה עניינך (כל עוד כמובן זה נעשה באופן מסודר וחוקי). על העקרון הזה עובדים ארגונים כמו שבוס ונוע תנוע, וגם כל טיול של ביה"ס , תנועת הנוער, הסעות לפסטיבלים או קבוצות תיירים מאורגנות. לעיתים מחיר ההסעה מופיע בנפרד (לדוגמה בהסעה לפסטיבל), ולעיתים הוא כלול בכל החבילה (לדוגמה טיול מאורגן), אך מה שחשוב הוא שהתשלום הוא לא לחברת ההסעה אלא לחברה המארגנת.
הרחבה כאן.
אני חייב להגיד שתמיד היו נסיעות שיתופיות במוניות אך "בשחור"
למשל:
&nbsp
-מונית היתה עוצרת ליד תחנת אוטובוס במקום שיש בו קו חצי שעתי ליעד בעל ביקוש גבוה ו 2-3 נוסעים שונים היו עולים ומשלמים כל אחד שליש מחיר.
&nbsp
-מונית היתה מעלה מספר תיכוניסטים או סטודנטים במרכז העיר ומורידה נוסעים בדרך לפי המסלול, תוך מחיר מוזל לנוסעים בהשוואה למחיר המלא. (פעם אחת הנהג עקץ אותי בנסיעה ע"י הסעה לפרבר מרוחק וחזרה תמורת מחיר מופקע במקום להוריד אותי בדרך ולא אסלח לרמאות הזו אך בדרך כלל השיטה עבדה)
&nbsp
- מונית עם נוסע בודד תמיד היתה עוצרת לנוסעים בדרך והנהג היה שואל אם יעדם דומה לכיוונו. במקרה כזה לא היתה הנחה לנוסע שבמונית והכרתי אנשים שסירבו לתת לנהג להעלות נוסעים אחרים.
&nbsp
כל זה בסיס תרבותי מסויים לרעיון שמונית יכולה להיות מרחב משותף עם נוסעים זרים, דבר שדי זר לציבור במדינות דוברות אנגלית (למעט מקרי חירום כמו שביתות בתחתית) ודי זר למי שמנסים לתכנן תחבורה אוטונומית מבוססת דרישה.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה