ריבוי דעות בתחבורה הציבורית

מצב
הנושא נעול.

ronatd

New member
ריבוי דעות בתחבורה הציבורית

ריבוי דעות בתחבורה הציבורית
לאחרונה שמתי לב תופעה מעניינית:
ישנם ארגונים רבים שעוסקים בנושא של תחבורה ציבורית, כמו גם קבוצות ופורומים שונים. אני עוקב אחרי הנושא הזה, שהוא קרוב לליבי. אולי ריבוי הקבוצות והפורומים מעיד על כמה הנושא בעייתי במדינתינו הקטנה:

קבוצות שנתקלתי בהם:
1. ארגון נוסעי התחבורה הציבורית / תחבורה בדרך שלנו, בראשות איתי חיים וסטלה אבידן.
2. תחבורה היום ומחר, בראשות תמר קינן.
3 ארגון 15 דקות, בראשות גיל יעקב, יוסי סעידוב, ולארה פארן.

כמו כן, ישנם כמה קבוצות ופורומים: ביניהם: ת' זה תחבורה ציבורית, פורום תחבורה ציבורית ב"תפוז", הרוכב לאוטובוסים, וכו'.

יש כמה התארגנויות שנגיע אליהם בהמשך, כמו אמהות של חיילים, ארגון של תושבי הדרום, וכו'.

עכשיו גם ראיתי שיש מספר נושאים שנויים במחלוקת, דבר שמעלה את השאלה את מי הארגונים האלה מייצגים:
1. הרכבת מתל אביב לבאר שבע, שנוסעות דרך חולון, בת ים, אשדוד, אשקלון, נתיבות, ואופקים. האם הרכבת הזו צריכה לעצור בחולון ובבת ים, או שצריכים גם רכבות אקספרס? לאחרונה, הרכבת חנכה מספר רכבות שאינם עוצרים בחולון ובבת ים, דבר שהעלה את חמתם של חלק מהארגונים. נראה שאין ארגון שמייצג פה את כלל תושבי המדינה, כי אתה לא יכול לייצג את תושבי הדרום, שלהם יש אינטרסים שונים מאשר תושבי חולון ובת ים.
2. נושא הסעות החיילים ברכבת בימי ראשון. בעבר, החליטו להעמיד הסעות מיוחדות לחיילים בימי ראשון בין 6:00 ל- 9:00, ובשעות האלה חיילים לא יכלו לנסוע ברכבת. כמה זעקה של הורים של חיילים, שדרשו לאפשר גם לחיילים לנוסע ברכבת, מה שהפך את הרכבות לעמוסות מאוד.
3. נושא הלגיטימציה של מוניות השירות. חלק מהפורומים והארגונים, כמו למשל פורום תחבורה ציבורית ב"תפוז" וארגון נוסעי התחבורה הציבורית, פתחו במסע דה לגיטימציה של מוניות השירות, כמו גם כמה כתבות עוינות באתר TheMarker. מצד שני, ארגון 15 דקות, ניהל מאבק לאפשר שימוש ברב קו במוניות השירות. מי פה הצודק?
4 לפני כמה שנים, היתה כתבה (מוטה לדעתי) על קו 9 בתל אביב, ששינו את המסלול שלו כמה פעמים. ישנם תושבים שונים שלהם אינטרסים שונים לגבי מסלול הקו, ואין מישהו אביקטיבי שיכול לקבוע מה יהיה מסלול הקו. ואולי צריך לפצל את הקו, לקבוע קו 9 וקו 9א', שכל אחד יסע מבסלול שונה?

ועוד לא דיברנו על תחבורה ציבורית בשבת.

בקיצור, יש הרבה דברים שנויים במחלוקת, וההכרעה פה אינה קלה.
 

ronatd

New member
קו 9 בתל אביב

ריבוי דעות בתחבורה הציבורית
לאחרונה שמתי לב תופעה מעניינית:
ישנם ארגונים רבים שעוסקים בנושא של תחבורה ציבורית, כמו גם קבוצות ופורומים שונים. אני עוקב אחרי הנושא הזה, שהוא קרוב לליבי. אולי ריבוי הקבוצות והפורומים מעיד על כמה הנושא בעייתי במדינתינו הקטנה:

קבוצות שנתקלתי בהם:
1. ארגון נוסעי התחבורה הציבורית / תחבורה בדרך שלנו, בראשות איתי חיים וסטלה אבידן.
2. תחבורה היום ומחר, בראשות תמר קינן.
3 ארגון 15 דקות, בראשות גיל יעקב, יוסי סעידוב, ולארה פארן.

כמו כן, ישנם כמה קבוצות ופורומים: ביניהם: ת' זה תחבורה ציבורית, פורום תחבורה ציבורית ב"תפוז", הרוכב לאוטובוסים, וכו'.

יש כמה התארגנויות שנגיע אליהם בהמשך, כמו אמהות של חיילים, ארגון של תושבי הדרום, וכו'.

עכשיו גם ראיתי שיש מספר נושאים שנויים במחלוקת, דבר שמעלה את השאלה את מי הארגונים האלה מייצגים:
1. הרכבת מתל אביב לבאר שבע, שנוסעות דרך חולון, בת ים, אשדוד, אשקלון, נתיבות, ואופקים. האם הרכבת הזו צריכה לעצור בחולון ובבת ים, או שצריכים גם רכבות אקספרס? לאחרונה, הרכבת חנכה מספר רכבות שאינם עוצרים בחולון ובבת ים, דבר שהעלה את חמתם של חלק מהארגונים. נראה שאין ארגון שמייצג פה את כלל תושבי המדינה, כי אתה לא יכול לייצג את תושבי הדרום, שלהם יש אינטרסים שונים מאשר תושבי חולון ובת ים.
2. נושא הסעות החיילים ברכבת בימי ראשון. בעבר, החליטו להעמיד הסעות מיוחדות לחיילים בימי ראשון בין 6:00 ל- 9:00, ובשעות האלה חיילים לא יכלו לנסוע ברכבת. כמה זעקה של הורים של חיילים, שדרשו לאפשר גם לחיילים לנוסע ברכבת, מה שהפך את הרכבות לעמוסות מאוד.
3. נושא הלגיטימציה של מוניות השירות. חלק מהפורומים והארגונים, כמו למשל פורום תחבורה ציבורית ב"תפוז" וארגון נוסעי התחבורה הציבורית, פתחו במסע דה לגיטימציה של מוניות השירות, כמו גם כמה כתבות עוינות באתר TheMarker. מצד שני, ארגון 15 דקות, ניהל מאבק לאפשר שימוש ברב קו במוניות השירות. מי פה הצודק?
4 לפני כמה שנים, היתה כתבה (מוטה לדעתי) על קו 9 בתל אביב, ששינו את המסלול שלו כמה פעמים. ישנם תושבים שונים שלהם אינטרסים שונים לגבי מסלול הקו, ואין מישהו אביקטיבי שיכול לקבוע מה יהיה מסלול הקו. ואולי צריך לפצל את הקו, לקבוע קו 9 וקו 9א', שכל אחד יסע מבסלול שונה?

ועוד לא דיברנו על תחבורה ציבורית בשבת.

בקיצור, יש הרבה דברים שנויים במחלוקת, וההכרעה פה אינה קלה.
קו 9 בתל אביב
מה שדיברתי עליו לגבי קו 9 פה: https://tahbura.wordpress.com/2011/07/29/route-9-at-azrieli/
 
מכיר את המשפט "שני יהודים, אלף דעות"?

ריבוי דעות בתחבורה הציבורית
לאחרונה שמתי לב תופעה מעניינית:
ישנם ארגונים רבים שעוסקים בנושא של תחבורה ציבורית, כמו גם קבוצות ופורומים שונים. אני עוקב אחרי הנושא הזה, שהוא קרוב לליבי. אולי ריבוי הקבוצות והפורומים מעיד על כמה הנושא בעייתי במדינתינו הקטנה:

קבוצות שנתקלתי בהם:
1. ארגון נוסעי התחבורה הציבורית / תחבורה בדרך שלנו, בראשות איתי חיים וסטלה אבידן.
2. תחבורה היום ומחר, בראשות תמר קינן.
3 ארגון 15 דקות, בראשות גיל יעקב, יוסי סעידוב, ולארה פארן.

כמו כן, ישנם כמה קבוצות ופורומים: ביניהם: ת' זה תחבורה ציבורית, פורום תחבורה ציבורית ב"תפוז", הרוכב לאוטובוסים, וכו'.

יש כמה התארגנויות שנגיע אליהם בהמשך, כמו אמהות של חיילים, ארגון של תושבי הדרום, וכו'.

עכשיו גם ראיתי שיש מספר נושאים שנויים במחלוקת, דבר שמעלה את השאלה את מי הארגונים האלה מייצגים:
1. הרכבת מתל אביב לבאר שבע, שנוסעות דרך חולון, בת ים, אשדוד, אשקלון, נתיבות, ואופקים. האם הרכבת הזו צריכה לעצור בחולון ובבת ים, או שצריכים גם רכבות אקספרס? לאחרונה, הרכבת חנכה מספר רכבות שאינם עוצרים בחולון ובבת ים, דבר שהעלה את חמתם של חלק מהארגונים. נראה שאין ארגון שמייצג פה את כלל תושבי המדינה, כי אתה לא יכול לייצג את תושבי הדרום, שלהם יש אינטרסים שונים מאשר תושבי חולון ובת ים.
2. נושא הסעות החיילים ברכבת בימי ראשון. בעבר, החליטו להעמיד הסעות מיוחדות לחיילים בימי ראשון בין 6:00 ל- 9:00, ובשעות האלה חיילים לא יכלו לנסוע ברכבת. כמה זעקה של הורים של חיילים, שדרשו לאפשר גם לחיילים לנוסע ברכבת, מה שהפך את הרכבות לעמוסות מאוד.
3. נושא הלגיטימציה של מוניות השירות. חלק מהפורומים והארגונים, כמו למשל פורום תחבורה ציבורית ב"תפוז" וארגון נוסעי התחבורה הציבורית, פתחו במסע דה לגיטימציה של מוניות השירות, כמו גם כמה כתבות עוינות באתר TheMarker. מצד שני, ארגון 15 דקות, ניהל מאבק לאפשר שימוש ברב קו במוניות השירות. מי פה הצודק?
4 לפני כמה שנים, היתה כתבה (מוטה לדעתי) על קו 9 בתל אביב, ששינו את המסלול שלו כמה פעמים. ישנם תושבים שונים שלהם אינטרסים שונים לגבי מסלול הקו, ואין מישהו אביקטיבי שיכול לקבוע מה יהיה מסלול הקו. ואולי צריך לפצל את הקו, לקבוע קו 9 וקו 9א', שכל אחד יסע מבסלול שונה?

ועוד לא דיברנו על תחבורה ציבורית בשבת.

בקיצור, יש הרבה דברים שנויים במחלוקת, וההכרעה פה אינה קלה.
מכיר את המשפט "שני יהודים, אלף דעות"?
אז בדיוק זה.
אתה רואה בעיקר את השונה אבל יש גם הרבה דמיון בין הקבוצות: הרעיון הבסיסי שצריך להשקיע בתח"צ. משם זה קצת משתנה אבל בעיקרון לדעתי יש הסכמה על רוב הנושאים: חשמול, פיתוח הרכבת, תמיכה בנת"צים ורכבות קלות ועוד

זה שיפור לעומת ה-NIMBY וארגונים "ירוקים" כאלו ואחרים שבדר"כ מתנגדים לפיתוח.
 

Ccyclist

Well-known member
ריבוי טוב לפיתוח הפעילות בתחום.

ריבוי דעות בתחבורה הציבורית
לאחרונה שמתי לב תופעה מעניינית:
ישנם ארגונים רבים שעוסקים בנושא של תחבורה ציבורית, כמו גם קבוצות ופורומים שונים. אני עוקב אחרי הנושא הזה, שהוא קרוב לליבי. אולי ריבוי הקבוצות והפורומים מעיד על כמה הנושא בעייתי במדינתינו הקטנה:

קבוצות שנתקלתי בהם:
1. ארגון נוסעי התחבורה הציבורית / תחבורה בדרך שלנו, בראשות איתי חיים וסטלה אבידן.
2. תחבורה היום ומחר, בראשות תמר קינן.
3 ארגון 15 דקות, בראשות גיל יעקב, יוסי סעידוב, ולארה פארן.

כמו כן, ישנם כמה קבוצות ופורומים: ביניהם: ת' זה תחבורה ציבורית, פורום תחבורה ציבורית ב"תפוז", הרוכב לאוטובוסים, וכו'.

יש כמה התארגנויות שנגיע אליהם בהמשך, כמו אמהות של חיילים, ארגון של תושבי הדרום, וכו'.

עכשיו גם ראיתי שיש מספר נושאים שנויים במחלוקת, דבר שמעלה את השאלה את מי הארגונים האלה מייצגים:
1. הרכבת מתל אביב לבאר שבע, שנוסעות דרך חולון, בת ים, אשדוד, אשקלון, נתיבות, ואופקים. האם הרכבת הזו צריכה לעצור בחולון ובבת ים, או שצריכים גם רכבות אקספרס? לאחרונה, הרכבת חנכה מספר רכבות שאינם עוצרים בחולון ובבת ים, דבר שהעלה את חמתם של חלק מהארגונים. נראה שאין ארגון שמייצג פה את כלל תושבי המדינה, כי אתה לא יכול לייצג את תושבי הדרום, שלהם יש אינטרסים שונים מאשר תושבי חולון ובת ים.
2. נושא הסעות החיילים ברכבת בימי ראשון. בעבר, החליטו להעמיד הסעות מיוחדות לחיילים בימי ראשון בין 6:00 ל- 9:00, ובשעות האלה חיילים לא יכלו לנסוע ברכבת. כמה זעקה של הורים של חיילים, שדרשו לאפשר גם לחיילים לנוסע ברכבת, מה שהפך את הרכבות לעמוסות מאוד.
3. נושא הלגיטימציה של מוניות השירות. חלק מהפורומים והארגונים, כמו למשל פורום תחבורה ציבורית ב"תפוז" וארגון נוסעי התחבורה הציבורית, פתחו במסע דה לגיטימציה של מוניות השירות, כמו גם כמה כתבות עוינות באתר TheMarker. מצד שני, ארגון 15 דקות, ניהל מאבק לאפשר שימוש ברב קו במוניות השירות. מי פה הצודק?
4 לפני כמה שנים, היתה כתבה (מוטה לדעתי) על קו 9 בתל אביב, ששינו את המסלול שלו כמה פעמים. ישנם תושבים שונים שלהם אינטרסים שונים לגבי מסלול הקו, ואין מישהו אביקטיבי שיכול לקבוע מה יהיה מסלול הקו. ואולי צריך לפצל את הקו, לקבוע קו 9 וקו 9א', שכל אחד יסע מבסלול שונה?

ועוד לא דיברנו על תחבורה ציבורית בשבת.

בקיצור, יש הרבה דברים שנויים במחלוקת, וההכרעה פה אינה קלה.
ריבוי טוב לפיתוח הפעילות בתחום.
למשל - הרוכב לאוטובוסים הוא גולש פעיל בפורום זה והבלוג שלו מהווה דרך טובה להביא סיקור מפורט יותר מפוסט פורום. פעילותו במקביל אינה סותרת או מחלקת אלא מרחיבה.
&nbsp
באשר לארגונים השונים - היו כאלו שהחלו בירושלים (15 דקות אם אינני טועה, ושמו מבוסס על קביעה שזה צריך להיות זמן הנסיעה בטבעת השניה של העיר) והיו שהחלו בגוש דן ולכן ההיכרות וההתמרכזות שלהם במה באזורים שונים או בימינו - בתחומי הסניפים השונים. פעילות מקבילה באזורים שונים היא מבורכת אם כי כאשר הפעילות היא באותם האזורים עדיף שיהיה יותר תיאום כדי שארגוני הנוסעים יפעלו ביחד מול משרד התחבורה.
&nbsp
לעניין ארגוני הנוסעים ושאלת השבת אפתיע ואגיד שלדעתי (כתורם שבוס ומי שמדגים בפורום תח"צ בימי מנוחה במקומות אחרים) אם ארגון נוסעים רוצה לעבוד ישירות ובמיידי לשיפור קווים קיימים ולא רוצה להכנס לעימותים מול משרד התחבורה אז עמדה של לא להתעסק בשאלת השבת היא עמדה לגיטימית למי שבוחר להתעסק בשיפורים מיידיים בטווח הקצר.
&nbsp
וספציפית לפורום הזה: אין לו עמדות כלשהן למעט בנושא החישמול. כל סיקור המדגים דיעה (בייחוד בנושא השבת, אך גם בנושאים כמו מוניות השירות) זוכה לדיון וויכוח לכאן ולכאן. אין תמימות דעים מוחלטת אלא מגוון דיעות של מגוון משתתפים המסתמכים על דוגמאות ממדינות מוצא ומגורים רבות בחו"ל. הפורום כולל ניסיון מאוסטרליה ועד סקנדינביה, ממקסיקו ועד רוסיה, מטאייוון ועד בריטניה. רק קמפיין השקרים נגד החישמול גרם לכל משתתפי הפורום הקבועים לנקוט באותה הדיעה כי רק שקר בוטה נגד מגוון הדיעות וניסיונות החיים שלנו יכול לאחד אותנו כאיש אחד סביב דיעה אחת.
&nbsp
באשר למוניות השירות: למונית משותפת יכול להיות תפקיד אחר וחשוב בסתימת חורים ברשת. אם הדרישה במסלולי הקווים החזקים דגולה יותר ממה שמשרד התחבורה מקציב להם הרי שצריך לתגבר את הקווים החזקים באוטובוסים נוספים ולבנות גם שירותי אקספרס במקביל לקווים אלו אם הדבר אפשרי (בדוגמה שעולה מרחובות - קו שיסע ישירות מרחובות לת"א עם תחנה או שתיים בצמתים עיקריות במקום לנסוע בכל הערים שבין רחובות לת"א). המתכונת הנוכחית של פעילות שבעיקרה על המסלולים החזקים ביותר היא יותר מטרד מתועלת.
 

mister K

New member
סטלה אבידן כבר מזמן לא בתחבורה בדרך שלנו

ריבוי דעות בתחבורה הציבורית
לאחרונה שמתי לב תופעה מעניינית:
ישנם ארגונים רבים שעוסקים בנושא של תחבורה ציבורית, כמו גם קבוצות ופורומים שונים. אני עוקב אחרי הנושא הזה, שהוא קרוב לליבי. אולי ריבוי הקבוצות והפורומים מעיד על כמה הנושא בעייתי במדינתינו הקטנה:

קבוצות שנתקלתי בהם:
1. ארגון נוסעי התחבורה הציבורית / תחבורה בדרך שלנו, בראשות איתי חיים וסטלה אבידן.
2. תחבורה היום ומחר, בראשות תמר קינן.
3 ארגון 15 דקות, בראשות גיל יעקב, יוסי סעידוב, ולארה פארן.

כמו כן, ישנם כמה קבוצות ופורומים: ביניהם: ת' זה תחבורה ציבורית, פורום תחבורה ציבורית ב"תפוז", הרוכב לאוטובוסים, וכו'.

יש כמה התארגנויות שנגיע אליהם בהמשך, כמו אמהות של חיילים, ארגון של תושבי הדרום, וכו'.

עכשיו גם ראיתי שיש מספר נושאים שנויים במחלוקת, דבר שמעלה את השאלה את מי הארגונים האלה מייצגים:
1. הרכבת מתל אביב לבאר שבע, שנוסעות דרך חולון, בת ים, אשדוד, אשקלון, נתיבות, ואופקים. האם הרכבת הזו צריכה לעצור בחולון ובבת ים, או שצריכים גם רכבות אקספרס? לאחרונה, הרכבת חנכה מספר רכבות שאינם עוצרים בחולון ובבת ים, דבר שהעלה את חמתם של חלק מהארגונים. נראה שאין ארגון שמייצג פה את כלל תושבי המדינה, כי אתה לא יכול לייצג את תושבי הדרום, שלהם יש אינטרסים שונים מאשר תושבי חולון ובת ים.
2. נושא הסעות החיילים ברכבת בימי ראשון. בעבר, החליטו להעמיד הסעות מיוחדות לחיילים בימי ראשון בין 6:00 ל- 9:00, ובשעות האלה חיילים לא יכלו לנסוע ברכבת. כמה זעקה של הורים של חיילים, שדרשו לאפשר גם לחיילים לנוסע ברכבת, מה שהפך את הרכבות לעמוסות מאוד.
3. נושא הלגיטימציה של מוניות השירות. חלק מהפורומים והארגונים, כמו למשל פורום תחבורה ציבורית ב"תפוז" וארגון נוסעי התחבורה הציבורית, פתחו במסע דה לגיטימציה של מוניות השירות, כמו גם כמה כתבות עוינות באתר TheMarker. מצד שני, ארגון 15 דקות, ניהל מאבק לאפשר שימוש ברב קו במוניות השירות. מי פה הצודק?
4 לפני כמה שנים, היתה כתבה (מוטה לדעתי) על קו 9 בתל אביב, ששינו את המסלול שלו כמה פעמים. ישנם תושבים שונים שלהם אינטרסים שונים לגבי מסלול הקו, ואין מישהו אביקטיבי שיכול לקבוע מה יהיה מסלול הקו. ואולי צריך לפצל את הקו, לקבוע קו 9 וקו 9א', שכל אחד יסע מבסלול שונה?

ועוד לא דיברנו על תחבורה ציבורית בשבת.

בקיצור, יש הרבה דברים שנויים במחלוקת, וההכרעה פה אינה קלה.
סטלה אבידן כבר מזמן לא בתחבורה בדרך שלנו
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה