חשיפה: המקושרים שקיבלו אישור לעקוף את פקקי התנועה בנת"צ

מצב
הנושא נעול.
חשיפה: המקושרים שקיבלו אישור לעקוף את פקקי התנועה בנת"צ

חשיפה: המקושרים שקיבלו אישור לעקוף את פקקי התנועה בנת"צ
בין 2,000 מקבלי ההיתרים לנסיעה בנתיבי תחבורה ציבורית: מנכ"ל הכנסת וראשי עיריות. ההיתרים אמורים לשמש לצרכים חיוניים בלבד - אבל הגידול המהיר במספרם מעלה חשש שהם הפכו לצ'ופר למקורבים

כל מי שעומד בפקקים בישראל מכיר את התופעה המעצבנת: נהגי מכוניות חסרי סבלנות עוקפים את הפקק מימין דרך נתיב התחבורה הציבורית (נת"צ) — במקום להמתין בתור כמו כולם. ואולם ייתכן מאוד שחלק מאותם נהגים מעצבנים עושים זאת ברשות ובסמכות. מתברר שעל כבישי ישראל נעים כ–2,000 כלי רכב בעלי אישור מיוחד לנסיעה בנתיבים שאמורים להיות שמורים לאוטובוסים ולמוניות בלבד.
מנהלי משרד התחבורה, שמדברים בכל הזדמנות פומבית על הצורך באכיפה של איסור הנסיעה בנת"צים, חילקו 1,954 פטורים מציות לחוק זה ב–2017 — זינוק של כ–80% לעומת מספר הפטורים שניתנו ב–2016. הנתונים נחשפים כאן לראשונה, כתוצאה מבקשות לפי חוק חופש המידע שהגישו עמותת הצלחה והתנועה לחופש המידע.
שרד התחבורה העניק את היתרי הנסיעה החריגים לנושאי תפקידים בעשרות גופים ציבוריים וכן לחברות פרטיות, עמותות ומאות אזרחים. אף שהפנייה לקבלת מידע ממשרד התחבורה ביקשה פירוט שמי לנושאי התפקידים שלרכבם הצמוד מותר לנסוע בנת"צים — במשרד נמנעים ממסירת הפרטים המלאים, והסתפקו במסירה של רשימת הגופים שקיבלו היתרים בשנתיים האחרונות. כמו כן, מהרשימה הושמטו אישורים שניתנו לגופים נוספים מטעמי "מידע רגיש" — כך שמספר האישורים בפועל הוא גבוה יותר.
עו"ד אלעד מן מהצלחה ועו"ד אור סדן מהתנועה לחופש המידע מלינים על מסירת המידע החלקית, למרות המתנה ארוכה של קרוב לשנה — "וזאת מבלי לפרט דבר פרט לסירוב לקוני וגורף שלפיו 'הושמט מידע רגיש שאין להעבירו על פי חוק'", לפי מכתבם של מן וסדן אל הממונה על יישום חוק חופש המידע במשרד התחבורה. שתי העמותות התריעו בפני משרד התחבורה כי יעתרו לבית המשפט אם לא יזכו למענה מלא עד 23 בינואר

מתוך מאגר היתרי הנסיעה בנת"צים שאינם מוגבלים למחוז מסוים, 63 היתרים רשומים על שם משרד ראש הממשלה — זינוק של 50% בהשוואה לנתוני 2016. מדוע ב–2017 גבר כל כך הצורך של המשרד באישורי נסיעה בנת"צים, ואילו עובדים הם משרתים? ממשרד ראש הממשלה נמסר כי "לא מדובר בבעלי תפקידים, אלא בכלי רכב ביטחוניים".
במקום השני מבין משרדי הממשלה נמצא משרד החוץ עם 16 פטורים מלאים מאיסור נסיעה בנת"צ, ובמקום השלישי משרד התחבורה — שחילק לעצמו שבעה אישורים גורפים ב–2017. שאר המשרדים הממשלתיים חלקו 34 היתרים, והיתר אחד נוסף ניתן לבית הנשיא, ככל הנראה עבור רכבו של נשיא המדינה, ראובן ריבלין.
לצי הרכב של כנסת ישראל ניתנו שלושה אישורים מורחבים לנסיעה ברשת הנת"צים הארצית. בתגובה לפניית TheMarker מסרו בכנסת שהאישורים מוצמדים למכוניות השרד של יו"ר הכנסת, ח"כ יולי אדלשטיין (הליכוד), יו"ר האופוזיציה, ח"כ יצחק הרצוג (המחנה הציוני), ומנכ"ל הכנסת, אלברט סחרוביץ.
לפני חודש פורסם ב"הארץ" שיו"ר הקואליציה לשעבר, ח"כ דוד ביטן (הליכוד), הגיע לחקירה משטרתית כשעל רכבו מותקנת "צ'קלקה" (אורות החירום המשטרתיים). בתגובה לפרסום העלה שוקי אורן, החשב הכללי במשרד האוצר ב–2007–2011, פוסט לפייסבוק ובו נכתב: "כשנכנסתי לתפקידי כחשב הכללי הופתעתי לגלות שרכב השרד שקיבלתי מקודמי בתפקיד מצויד בצ׳קלקה ובאישור נסיעה בנתיבי תחבורה ציבוריים".
לדברי אורן, "הסיבה היחידה שהחשב הכללי קיבל זאת היא שהוא היה מקושר מספיק ובעל עוצמה מספקת". ב–2017 הוקצו למשרד האוצר שני היתרי נסיעה בנת"צים.

רשות הנמלים והפטריארך היווני
לצד אנשי הממשלה והכנסת, רשימת הפטורים כוללת גופים מפתיעים יותר. כך, למשל, שלושה היתרי נסיעה מורחבים לכלל הנת"צים בארץ חולקו לרבנות הראשית, שניים חולקו לפטריארכיה היוונית־אורתודוקסית, והיתר אחד ניתן למנהיג הרוחני של העדה הדרוזית, מוואפק טריף. למרבה התמיהה, גם לישיבת הכותל, בראשות הרב ברוך וידר, הונפק אישור בלתי־מוגבל.
חברת החשמל החזיקה ב–2017 ב–272 היתרים אזוריים — כפול ממספר ההיתרים של החברה ב–2016 — ולא ידוע אם הם מוצמדים למכוניות תחזוקה בלבד. עוד בולטות ברשימת זכויות היתר רשות שדות התעופה עם אישורים לשניים מכלי הרכב שלה, ורשות הספנות והנמלים עם אישור נוסף. שתי הרשויות כפופות למשרד התחבורה, שאחראי על חלוקת האישורים. נציבות שירות המדינה זכתה באישור אחד.
כמו כן, הוצאו 308 היתרים לניידות של משטרת ישראל, ודואר ישראל קיבל היתרים ל–17 כלי רכב. בהתאם לנהלים שפירסם משרד התחבורה, היתרים ניתנו גם לארגונים והעמותות יד שרה (50 היתרים), זק"א (35), עזר מציון (27), עזרה למרפא (22) ורפואה ושמחה (6).

מקור בדה מרקר
מקור ברוטר
 
אגב, לנכים מותר ליסוע בנת"צ?

חשיפה: המקושרים שקיבלו אישור לעקוף את פקקי התנועה בנת"צ
בין 2,000 מקבלי ההיתרים לנסיעה בנתיבי תחבורה ציבורית: מנכ"ל הכנסת וראשי עיריות. ההיתרים אמורים לשמש לצרכים חיוניים בלבד - אבל הגידול המהיר במספרם מעלה חשש שהם הפכו לצ'ופר למקורבים

כל מי שעומד בפקקים בישראל מכיר את התופעה המעצבנת: נהגי מכוניות חסרי סבלנות עוקפים את הפקק מימין דרך נתיב התחבורה הציבורית (נת"צ) — במקום להמתין בתור כמו כולם. ואולם ייתכן מאוד שחלק מאותם נהגים מעצבנים עושים זאת ברשות ובסמכות. מתברר שעל כבישי ישראל נעים כ–2,000 כלי רכב בעלי אישור מיוחד לנסיעה בנתיבים שאמורים להיות שמורים לאוטובוסים ולמוניות בלבד.
מנהלי משרד התחבורה, שמדברים בכל הזדמנות פומבית על הצורך באכיפה של איסור הנסיעה בנת"צים, חילקו 1,954 פטורים מציות לחוק זה ב–2017 — זינוק של כ–80% לעומת מספר הפטורים שניתנו ב–2016. הנתונים נחשפים כאן לראשונה, כתוצאה מבקשות לפי חוק חופש המידע שהגישו עמותת הצלחה והתנועה לחופש המידע.
שרד התחבורה העניק את היתרי הנסיעה החריגים לנושאי תפקידים בעשרות גופים ציבוריים וכן לחברות פרטיות, עמותות ומאות אזרחים. אף שהפנייה לקבלת מידע ממשרד התחבורה ביקשה פירוט שמי לנושאי התפקידים שלרכבם הצמוד מותר לנסוע בנת"צים — במשרד נמנעים ממסירת הפרטים המלאים, והסתפקו במסירה של רשימת הגופים שקיבלו היתרים בשנתיים האחרונות. כמו כן, מהרשימה הושמטו אישורים שניתנו לגופים נוספים מטעמי "מידע רגיש" — כך שמספר האישורים בפועל הוא גבוה יותר.
עו"ד אלעד מן מהצלחה ועו"ד אור סדן מהתנועה לחופש המידע מלינים על מסירת המידע החלקית, למרות המתנה ארוכה של קרוב לשנה — "וזאת מבלי לפרט דבר פרט לסירוב לקוני וגורף שלפיו 'הושמט מידע רגיש שאין להעבירו על פי חוק'", לפי מכתבם של מן וסדן אל הממונה על יישום חוק חופש המידע במשרד התחבורה. שתי העמותות התריעו בפני משרד התחבורה כי יעתרו לבית המשפט אם לא יזכו למענה מלא עד 23 בינואר

מתוך מאגר היתרי הנסיעה בנת"צים שאינם מוגבלים למחוז מסוים, 63 היתרים רשומים על שם משרד ראש הממשלה — זינוק של 50% בהשוואה לנתוני 2016. מדוע ב–2017 גבר כל כך הצורך של המשרד באישורי נסיעה בנת"צים, ואילו עובדים הם משרתים? ממשרד ראש הממשלה נמסר כי "לא מדובר בבעלי תפקידים, אלא בכלי רכב ביטחוניים".
במקום השני מבין משרדי הממשלה נמצא משרד החוץ עם 16 פטורים מלאים מאיסור נסיעה בנת"צ, ובמקום השלישי משרד התחבורה — שחילק לעצמו שבעה אישורים גורפים ב–2017. שאר המשרדים הממשלתיים חלקו 34 היתרים, והיתר אחד נוסף ניתן לבית הנשיא, ככל הנראה עבור רכבו של נשיא המדינה, ראובן ריבלין.
לצי הרכב של כנסת ישראל ניתנו שלושה אישורים מורחבים לנסיעה ברשת הנת"צים הארצית. בתגובה לפניית TheMarker מסרו בכנסת שהאישורים מוצמדים למכוניות השרד של יו"ר הכנסת, ח"כ יולי אדלשטיין (הליכוד), יו"ר האופוזיציה, ח"כ יצחק הרצוג (המחנה הציוני), ומנכ"ל הכנסת, אלברט סחרוביץ.
לפני חודש פורסם ב"הארץ" שיו"ר הקואליציה לשעבר, ח"כ דוד ביטן (הליכוד), הגיע לחקירה משטרתית כשעל רכבו מותקנת "צ'קלקה" (אורות החירום המשטרתיים). בתגובה לפרסום העלה שוקי אורן, החשב הכללי במשרד האוצר ב–2007–2011, פוסט לפייסבוק ובו נכתב: "כשנכנסתי לתפקידי כחשב הכללי הופתעתי לגלות שרכב השרד שקיבלתי מקודמי בתפקיד מצויד בצ׳קלקה ובאישור נסיעה בנתיבי תחבורה ציבוריים".
לדברי אורן, "הסיבה היחידה שהחשב הכללי קיבל זאת היא שהוא היה מקושר מספיק ובעל עוצמה מספקת". ב–2017 הוקצו למשרד האוצר שני היתרי נסיעה בנת"צים.

רשות הנמלים והפטריארך היווני
לצד אנשי הממשלה והכנסת, רשימת הפטורים כוללת גופים מפתיעים יותר. כך, למשל, שלושה היתרי נסיעה מורחבים לכלל הנת"צים בארץ חולקו לרבנות הראשית, שניים חולקו לפטריארכיה היוונית־אורתודוקסית, והיתר אחד ניתן למנהיג הרוחני של העדה הדרוזית, מוואפק טריף. למרבה התמיהה, גם לישיבת הכותל, בראשות הרב ברוך וידר, הונפק אישור בלתי־מוגבל.
חברת החשמל החזיקה ב–2017 ב–272 היתרים אזוריים — כפול ממספר ההיתרים של החברה ב–2016 — ולא ידוע אם הם מוצמדים למכוניות תחזוקה בלבד. עוד בולטות ברשימת זכויות היתר רשות שדות התעופה עם אישורים לשניים מכלי הרכב שלה, ורשות הספנות והנמלים עם אישור נוסף. שתי הרשויות כפופות למשרד התחבורה, שאחראי על חלוקת האישורים. נציבות שירות המדינה זכתה באישור אחד.
כמו כן, הוצאו 308 היתרים לניידות של משטרת ישראל, ודואר ישראל קיבל היתרים ל–17 כלי רכב. בהתאם לנהלים שפירסם משרד התחבורה, היתרים ניתנו גם לארגונים והעמותות יד שרה (50 היתרים), זק"א (35), עזר מציון (27), עזרה למרפא (22) ורפואה ושמחה (6).

מקור בדה מרקר
מקור ברוטר
אגב, לנכים מותר ליסוע בנת"צ?
 
למה שיהיה להם מותר?

אגב, לנכים מותר ליסוע בנת"צ?
למה שיהיה להם מותר?
עם כל הכבוד והאמפתיה, אין שום סיבה בעולם לתת לרכב נכה לנוע בנתיבי התחבורה הציבורית.
המטרה העליונה שצריכה להיות לנגד עיני כל: טיהור הנת"צים מכל רכב מלבד אוטובוסים.
וכן, גם מוניות צריכות לעוף משם, ואולי בעיקר הם אלו שצריכים לעוף משם.
 
שמעתי מנכה שכן והוא נוסע חופשי

למה שיהיה להם מותר?
עם כל הכבוד והאמפתיה, אין שום סיבה בעולם לתת לרכב נכה לנוע בנתיבי התחבורה הציבורית.
המטרה העליונה שצריכה להיות לנגד עיני כל: טיהור הנת"צים מכל רכב מלבד אוטובוסים.
וכן, גם מוניות צריכות לעוף משם, ואולי בעיקר הם אלו שצריכים לעוף משם.
שמעתי מנכה שכן והוא נוסע חופשי
ומונית בעיני היא כן תחבורה ציבורית, משום שהיא כלי משלים למי שאינו מחזיק רכב וצריך פעם בכמה זמן להגיע מהר, או לנסוע עם הרבה דברים וכך בעצם מסייעת לאפשרות לחיות בעיר ללא רכב.
בירושלים יש חלוקה ברורה בין תחנות שעובדות בשבת וזמינות יותר לתיירים, לבין תחנות שומרות שבת שזה משתלם להן כי הציבור החרדי הוא לקוח גדול של מוניות מהסיבות לעיל
 

darkshadow1

New member
מי שחי בלי רכב כנראה נוסע הרבה יותר באוטובוסים מאשר במוניות,

שמעתי מנכה שכן והוא נוסע חופשי
ומונית בעיני היא כן תחבורה ציבורית, משום שהיא כלי משלים למי שאינו מחזיק רכב וצריך פעם בכמה זמן להגיע מהר, או לנסוע עם הרבה דברים וכך בעצם מסייעת לאפשרות לחיות בעיר ללא רכב.
בירושלים יש חלוקה ברורה בין תחנות שעובדות בשבת וזמינות יותר לתיירים, לבין תחנות שומרות שבת שזה משתלם להן כי הציבור החרדי הוא לקוח גדול של מוניות מהסיבות לעיל
מי שחי בלי רכב כנראה נוסע הרבה יותר באוטובוסים מאשר במוניות,
ולכן יעדיף שהאוטובוסים יסעו מהר יותר כך ש-95% מהנסיעות שלו יהיו מהירות יותר, מאשר שהמוניות יסעו מהר יותר ויהפכו 5% מהנסיעות שלו לקצרות יותר ומקביל יאטו 95% מהנסיעות האחרות.
 

down und

New member
במרכזי ערים עשירות יחסית (ת"א בעיקר)

מי שחי בלי רכב כנראה נוסע הרבה יותר באוטובוסים מאשר במוניות,
ולכן יעדיף שהאוטובוסים יסעו מהר יותר כך ש-95% מהנסיעות שלו יהיו מהירות יותר, מאשר שהמוניות יסעו מהר יותר ויהפכו 5% מהנסיעות שלו לקצרות יותר ומקביל יאטו 95% מהנסיעות האחרות.
במרכזי ערים עשירות יחסית (ת"א בעיקר)
אתה לא צודק.
מרבית אלו שבלי רכב מתניידים בעיקר ברגל, אופניים (רגילים/חשמליים)
וכן מוניות ספיישל ופה ושם שכירת רכב (קאר 2 גו או תל-רכב [המכוניות הקטנות
הירוקות-לבנות]).

מוניות הן לא בכאלו כמויות שגורמות לפקקים.
פקק ממוצע נגרם בקטע כביש בשל הצטברות של כמה מאות עד אלפי מכוניות
לאותה יחידת זמן-שטח.
תוספת של כ-3% ממצבת המכוניות, שזו הכמות המקסימלית של מוניות,
לא זה מה שיעשה את הפקק.
אה, כן, ממילא רוב המוניות בגוש דן הן כבר בתוך הגוש, כך שהן לא מוסיפות לגודש
המכוניות הנכנסות לגוש דן בשעות הלחץ.

כן יש הגיון וגם הגינות לאפשר למוניות לנסוע בכל מקום בו יש טכנית אפשרות לנסיעת כלי רכב.
 

down und

New member
נא לבצע הבחנה בין נת"ץ/מת"ץ שבו יש גם נתיבים מקבילים

למה שיהיה להם מותר?
עם כל הכבוד והאמפתיה, אין שום סיבה בעולם לתת לרכב נכה לנוע בנתיבי התחבורה הציבורית.
המטרה העליונה שצריכה להיות לנגד עיני כל: טיהור הנת"צים מכל רכב מלבד אוטובוסים.
וכן, גם מוניות צריכות לעוף משם, ואולי בעיקר הם אלו שצריכים לעוף משם.
נא לבצע הבחנה בין נת"ץ/מת"ץ שבו יש גם נתיבים מקבילים
לכל עמך ישראל לבין רת"ץ (רחוב תח"ץ).
בנת"ץ ובמת"ץ בנתיבים המקבילים, שאינם נת"ץ/מת"ץ כן מותר לנסוע לכל העולם,
אשתו וגסתו ואפילו בת דודתו הפוזלת עם השפמפם הקטן.
לכן, אין הגיון לאפשר למוניות או לנכים לנסוע בהם.

מנגד, רת"ץ אין אפשרות אחרת להגיע אליהם מלבד נסיעה בהם.
הכוונה, נניח רח' אלנבי כמעט כולו בת"א, יש בו מלא מוקדי עסקים, אם מוניות
לא תוכלנה לסוע בו הרבה נוסעים בהם לא יוכלו להגיע ליעדם.
זה לא הגון.
כנ"ל בן יהודה לכוון דרום או דיזנגוף מהכיכר לכוון צפון.
או רחובות אילת ויפו לכוון מזרח.
מונית, להבדיל מפרייבט, הניצול שלה גבוה מאוד (מונית ממוצעת אחת מסיעה
ביום כ-20 עד 70 איש לעומת הפרייבט שמסיע איש אחד).
בנוסף היא לא תופסת חניה.
במרבית העולם מאפשרים למוניות ספיישל להכנס לרחובות הסגורים לאוטובוסים בלבד.
אין סיבה לא לאפשר זאת גם בת"א.

אותו דבר גם לנכים קשים (תו עגלה כחול-לבן, להבדיל מתו המשולש הירוק)
זה כן הגון לאפשר להם לנסוע ברחובות הללו שכן אין להם אפשרות מעשית
לעשות את הדרך באוטובוס או במונית.

לסיכום:
בנת"ץ ובמת"ץ יש לאפשר רק לאוטובוסים (או רכבים עם 4 נוסעים ומעלה) לסוע
ברת"ץ גם למוניות ספיישל ולנכים קשים (תו עגלה ולא תו משולש)
 

trilliane

Well-known member
מנהל
אבל ניתן לנסוע ברחובות שציינת, פשוט לא לשני הכיוונים...

נא לבצע הבחנה בין נת"ץ/מת"ץ שבו יש גם נתיבים מקבילים
לכל עמך ישראל לבין רת"ץ (רחוב תח"ץ).
בנת"ץ ובמת"ץ בנתיבים המקבילים, שאינם נת"ץ/מת"ץ כן מותר לנסוע לכל העולם,
אשתו וגסתו ואפילו בת דודתו הפוזלת עם השפמפם הקטן.
לכן, אין הגיון לאפשר למוניות או לנכים לנסוע בהם.

מנגד, רת"ץ אין אפשרות אחרת להגיע אליהם מלבד נסיעה בהם.
הכוונה, נניח רח' אלנבי כמעט כולו בת"א, יש בו מלא מוקדי עסקים, אם מוניות
לא תוכלנה לסוע בו הרבה נוסעים בהם לא יוכלו להגיע ליעדם.
זה לא הגון.
כנ"ל בן יהודה לכוון דרום או דיזנגוף מהכיכר לכוון צפון.
או רחובות אילת ויפו לכוון מזרח.
מונית, להבדיל מפרייבט, הניצול שלה גבוה מאוד (מונית ממוצעת אחת מסיעה
ביום כ-20 עד 70 איש לעומת הפרייבט שמסיע איש אחד).
בנוסף היא לא תופסת חניה.
במרבית העולם מאפשרים למוניות ספיישל להכנס לרחובות הסגורים לאוטובוסים בלבד.
אין סיבה לא לאפשר זאת גם בת"א.

אותו דבר גם לנכים קשים (תו עגלה כחול-לבן, להבדיל מתו המשולש הירוק)
זה כן הגון לאפשר להם לנסוע ברחובות הללו שכן אין להם אפשרות מעשית
לעשות את הדרך באוטובוס או במונית.

לסיכום:
בנת"ץ ובמת"ץ יש לאפשר רק לאוטובוסים (או רכבים עם 4 נוסעים ומעלה) לסוע
ברת"ץ גם למוניות ספיישל ולנכים קשים (תו עגלה ולא תו משולש)
אבל ניתן לנסוע ברחובות שציינת, פשוט לא לשני הכיוונים...
 

down und

New member
לא באלנבי

אבל ניתן לנסוע ברחובות שציינת, פשוט לא לשני הכיוונים...
לא באלנבי
אלנבי (בת"א, כן, לא בעירך הצפונית) החל מ-10 בבוקר ועד לשבע בערב
בשני צידיו הוא סגור רק לתח"ץ, אוטובוסים, מוניות שירות ומוניות ספיישל.
 

trilliane

Well-known member
מנהל
עירי המקורית אינה צפונית... מכירה היטב את אלנבי


לא באלנבי
אלנבי (בת"א, כן, לא בעירך הצפונית) החל מ-10 בבוקר ועד לשבע בערב
בשני צידיו הוא סגור רק לתח"ץ, אוטובוסים, מוניות שירות ומוניות ספיישל.
עירי המקורית אינה צפונית... מכירה היטב את אלנבי

ואני יודעת שהנת"ץ בו היה רק לכיוון אחד ונסעתי בו ברכב פרטי גם בשנים האחרונות. אולי השתנה משהו מבחינת הכיוונים או השעות.
 

down und

New member
פשוט התבלבלת

עירי המקורית אינה צפונית... מכירה היטב את אלנבי

ואני יודעת שהנת"ץ בו היה רק לכיוון אחד ונסעתי בו ברכב פרטי גם בשנים האחרונות. אולי השתנה משהו מבחינת הכיוונים או השעות.
פשוט התבלבלת
אני עבדתי כמעט 7 שנים, עד ללפני שנה וחצי, באלנבי 115.
הוא מאז שאני זוכר את עצמי רת"ץ לכמעט כל אורכו בשני הכוונים.
הקטע היחיד שבו מותר 24/7 לנסוע חוקית בפרייבט/טנדר/משאית הוא
הקטע מהים ועד לככר שניים בנובמבר (המקום ידוע יותר ככיכר או צומת מוגרבי,
קרי בן יהודה פינת אלנבי).

דרומית למה שהיה פעם קולנוע מוגרבי (הקצה הדרומי של רח' בן יהודה)
הוא גם כן רת"ץ וכמובן הקטע מפינת יהודה הלוי/מקווה ישראל
(קטע מוזר בו אותו רחוב עצמו הגדה הצפונית נקראת בשם יהודה הלוי
והגדה הדרומית מקווה ישראל) ועד למה שהיה קולנוע מוגרבי.
 

trilliane

Well-known member
מנהל
לא התבלבלתי; זה מה שאני זוכרת... אולי אני זוכרת לא נכון

פשוט התבלבלת
אני עבדתי כמעט 7 שנים, עד ללפני שנה וחצי, באלנבי 115.
הוא מאז שאני זוכר את עצמי רת"ץ לכמעט כל אורכו בשני הכוונים.
הקטע היחיד שבו מותר 24/7 לנסוע חוקית בפרייבט/טנדר/משאית הוא
הקטע מהים ועד לככר שניים בנובמבר (המקום ידוע יותר ככיכר או צומת מוגרבי,
קרי בן יהודה פינת אלנבי).

דרומית למה שהיה פעם קולנוע מוגרבי (הקצה הדרומי של רח' בן יהודה)
הוא גם כן רת"ץ וכמובן הקטע מפינת יהודה הלוי/מקווה ישראל
(קטע מוזר בו אותו רחוב עצמו הגדה הצפונית נקראת בשם יהודה הלוי
והגדה הדרומית מקווה ישראל) ועד למה שהיה קולנוע מוגרבי.
לא התבלבלתי; זה מה שאני זוכרת... אולי אני זוכרת לא נכון
(הזיכרונות שלי הם מלפני יותר משבע שנים). אני זוכרת שהיה כיוון אחד לתחבורה ציבורית (שאפשר היה לנסוע בו רק בסופ"ש ואולי גם בלילות) וכיוון אחר שאפשר היה לנסוע בו גם ביום ברכב פרטי (ולא רק בחלק שקרוב לטיילת). אולי השתנה בשלב כלשהו. אני מודה שלא נהגתי שם כבר הרבה זמן, וכשנסעתי שם ברכב פרטי זה היה בעיקר בשעות הלילה או בסופ"ש. אולי זה גם תלוי בכך שבאלנבי יש כיוון אחד חד-נתיבי וכיוון אחר שהוא דו-נתיבי...?
 

down und

New member
אלנבי לכל אורכו הוא בן 4 נתיבים

לא התבלבלתי; זה מה שאני זוכרת... אולי אני זוכרת לא נכון
(הזיכרונות שלי הם מלפני יותר משבע שנים). אני זוכרת שהיה כיוון אחד לתחבורה ציבורית (שאפשר היה לנסוע בו רק בסופ"ש ואולי גם בלילות) וכיוון אחר שאפשר היה לנסוע בו גם ביום ברכב פרטי (ולא רק בחלק שקרוב לטיילת). אולי השתנה בשלב כלשהו. אני מודה שלא נהגתי שם כבר הרבה זמן, וכשנסעתי שם ברכב פרטי זה היה בעיקר בשעות הלילה או בסופ"ש. אולי זה גם תלוי בכך שבאלנבי יש כיוון אחד חד-נתיבי וכיוון אחר שהוא דו-נתיבי...?
אלנבי לכל אורכו הוא בן 4 נתיבים
שניים לכל כוון ללא אף מקום חניה אחד חוקי (חוץ ממקטע מאוד קצר קרוב
לים [בין כיכר שניים בנובמבר לבין מגדל האופרה])
וללא הפרדה בין הנתיבים חוץ מקו לבן שבחלקו הוא בכלל מקווקו (ולכן אז מותר
לעשות באותו אזור פניית פרסה).

בן יהודה הוא הרחוב שרק לדרום הוא רת"ץ ואז החלוקה היא 3 נתיבים ציבוריים לצפון ונתיב אחד, הרת"ץ, לדרום.


אלנבי, החל מ-19:01 מותר לכל העולם ואשתו לנסוע בו לכל אורכו בשני הכוונים
והחל משעה, כמדומני, 16:01 ביום שישי ועד ליום א' ב-10:00.

דיזנגוף מהכיכר צפונה הוא רת"ץ ואז יש בו רק נתיב אחד כאשר בכוון הנגדי,
מהנמל דרומה, יש או שניים או שלושה (בוודאות לא נתיב אחד בלבד) נתיבים.
גם הוא ללא גדר הפרדה או אי תנועה, כמו שכן יש (אי תנועה) בנמיר או בארלוזורוב
או באבן גבירול או בשד' רוקח.

אגב, אלנבי מבלבל מאוד.
גם בין 10 בבוקר ל-7 בערב בימי חול יש מקטעים קצרים שמותרים לכולם
וזה רק בתנאי שבאת מאחד הרחובות הקטנים המאונכים שמסתיימים באלנבי.
למשל מי שמגיע מבלפור או מברנר.
הוא חייב אז לפנות ימינה לכוון כיכר מגן דוד ואז לפנות ימינה לשיינקין ו/או לקינג ג'ורג'.

כנ"ל מי שבא מלבונטין.
הוא חייב לפנות ימינה ובעבר, עד לעבודות על הרכבת הקלה, היה עליו לפנות
לרחוב המוזר שיש לו שני שמות (מקווה ישראל ויהודה הלוי), כיום עליו להמשיך
עד לשד' רוטשילד ושם לפנות ימינה.
לכן המשטרה היתה עושה מארבים רק בקטע שצפונית לרוטשילד.
בין שד' רוטשילד לבין ברנר/בלפור (ברנר ובלפור מקבילים והם במרחק של כ-30
מ' זה מזה ושניהם מסתיימים באלנבי) בשעות הרת"ץ אין לאיש תרוץ.

כאמור בין ברנר/בלפור לכיכר מגן דוד מדרום לצפון כן יכול להיות רכב פרטי כחוק,
אם הוא בא מברנר/בלפור.
 

trilliane

Well-known member
מנהל
אם כך אולי אני זוכרת את המקטעים שבהם מותר לנסוע...

אלנבי לכל אורכו הוא בן 4 נתיבים
שניים לכל כוון ללא אף מקום חניה אחד חוקי (חוץ ממקטע מאוד קצר קרוב
לים [בין כיכר שניים בנובמבר לבין מגדל האופרה])
וללא הפרדה בין הנתיבים חוץ מקו לבן שבחלקו הוא בכלל מקווקו (ולכן אז מותר
לעשות באותו אזור פניית פרסה).

בן יהודה הוא הרחוב שרק לדרום הוא רת"ץ ואז החלוקה היא 3 נתיבים ציבוריים לצפון ונתיב אחד, הרת"ץ, לדרום.


אלנבי, החל מ-19:01 מותר לכל העולם ואשתו לנסוע בו לכל אורכו בשני הכוונים
והחל משעה, כמדומני, 16:01 ביום שישי ועד ליום א' ב-10:00.

דיזנגוף מהכיכר צפונה הוא רת"ץ ואז יש בו רק נתיב אחד כאשר בכוון הנגדי,
מהנמל דרומה, יש או שניים או שלושה (בוודאות לא נתיב אחד בלבד) נתיבים.
גם הוא ללא גדר הפרדה או אי תנועה, כמו שכן יש (אי תנועה) בנמיר או בארלוזורוב
או באבן גבירול או בשד' רוקח.

אגב, אלנבי מבלבל מאוד.
גם בין 10 בבוקר ל-7 בערב בימי חול יש מקטעים קצרים שמותרים לכולם
וזה רק בתנאי שבאת מאחד הרחובות הקטנים המאונכים שמסתיימים באלנבי.
למשל מי שמגיע מבלפור או מברנר.
הוא חייב אז לפנות ימינה לכוון כיכר מגן דוד ואז לפנות ימינה לשיינקין ו/או לקינג ג'ורג'.

כנ"ל מי שבא מלבונטין.
הוא חייב לפנות ימינה ובעבר, עד לעבודות על הרכבת הקלה, היה עליו לפנות
לרחוב המוזר שיש לו שני שמות (מקווה ישראל ויהודה הלוי), כיום עליו להמשיך
עד לשד' רוטשילד ושם לפנות ימינה.
לכן המשטרה היתה עושה מארבים רק בקטע שצפונית לרוטשילד.
בין שד' רוטשילד לבין ברנר/בלפור (ברנר ובלפור מקבילים והם במרחק של כ-30
מ' זה מזה ושניהם מסתיימים באלנבי) בשעות הרת"ץ אין לאיש תרוץ.

כאמור בין ברנר/בלפור לכיכר מגן דוד מדרום לצפון כן יכול להיות רכב פרטי כחוק,
אם הוא בא מברנר/בלפור.
אם כך אולי אני זוכרת את המקטעים שבהם מותר לנסוע...
זכור לי גם שכדי לפנות שמאלה לגאולה אי אפשר להגיע מאלנבי אלא צריך להגיע מטשרניחובסקי או משהו כזה... די מסובך שם, וזה בכלל אזור שאני משתדלת להימנע ממנו כבר שנים רבות (בפרט בנהיגה; אבל יצא לי לנסוע עם אחרים). הבנתי שבשנים האחרונות גם בקינג ג'ורג' יש כיוון של תח"צ בלבד.
&nbsp
את הכיוונים הייעודיים בבן יהודה/דיזנגוף ארלוזרוב/ז'בוטינסקי וכו' אני מכירה היטב; זכור לי גם תמרור האין-כניסה הגדול שהיה מתחת לכיכר בדיזנגוף, ובמכונית פרטית היה צריך להמשיך ימינה לריינס. ביוני הייתי באזור וראיתי ששיטחו את הכיכר (זה כ"כ מוזר...) אבל הכול עוד היה בבנייה ולא ביקרתי שם מאז. דווקא חיבבתי את הכיכר הגבוהה...
 

down und

New member
אכן, לגאולה מכוון דרום אלנבי אי אפשר לפנות

אם כך אולי אני זוכרת את המקטעים שבהם מותר לנסוע...
זכור לי גם שכדי לפנות שמאלה לגאולה אי אפשר להגיע מאלנבי אלא צריך להגיע מטשרניחובסקי או משהו כזה... די מסובך שם, וזה בכלל אזור שאני משתדלת להימנע ממנו כבר שנים רבות (בפרט בנהיגה; אבל יצא לי לנסוע עם אחרים). הבנתי שבשנים האחרונות גם בקינג ג'ורג' יש כיוון של תח"צ בלבד.
&nbsp
את הכיוונים הייעודיים בבן יהודה/דיזנגוף ארלוזרוב/ז'בוטינסקי וכו' אני מכירה היטב; זכור לי גם תמרור האין-כניסה הגדול שהיה מתחת לכיכר בדיזנגוף, ובמכונית פרטית היה צריך להמשיך ימינה לריינס. ביוני הייתי באזור וראיתי ששיטחו את הכיכר (זה כ"כ מוזר...) אבל הכול עוד היה בבנייה ולא ביקרתי שם מאז. דווקא חיבבתי את הכיכר הגבוהה...
אכן, לגאולה מכוון דרום אלנבי אי אפשר לפנות
הדרך החוקית היחידה להגיע לגאולה בין השעות 10:00 ל-18:59
היא להגיע בדרך כלשהי לרח' טשרניחובסקי (נניח להגיע אליו מבוגרשוב)
ולסוע בו עד הסוף (המפגש עם אלנבי). ברמזור של טשרניחובסקי את אלנבי
יש לפנות ימינה ומייד, תוך 3 עד 5 מ' (ממש מיידי) לפנות שמאלה לגאולה.

בעצם גם בשבת או ביום חול באמצע הלילה אי אפשר לפנות שמאלה מאלנבי לגאולה.
תמרור האין פניה שמאלה לא מוגבל בזמן.

בשבתות ובאמצע הלילה אפשר אבל לנסוע מצפון לדרום על אלנבי ואז לפנות ימינה לגאולה.
 
מוטב היה להנגיש את האוטובוסים באופן טוב יותר

למה שיהיה להם מותר?
עם כל הכבוד והאמפתיה, אין שום סיבה בעולם לתת לרכב נכה לנוע בנתיבי התחבורה הציבורית.
המטרה העליונה שצריכה להיות לנגד עיני כל: טיהור הנת"צים מכל רכב מלבד אוטובוסים.
וכן, גם מוניות צריכות לעוף משם, ואולי בעיקר הם אלו שצריכים לעוף משם.
מוטב היה להנגיש את האוטובוסים באופן טוב יותר
לציבור הנכים. ראיתי אוטובוסים ורק"ל מונגשים היטב בחו"ל. שם הנהג לא צריך לצאת עם המפתח של הרמפה.
הדבר יקל כלכלית על ציבור הנכים, שלחלקם בעיות תקציב, יותר מאשר היתר לנסוע בנת"ץ ברכב פרטי.
 

down und

New member
לחלק לא מבוטל מן הנכים הקשים באמת (תו עגלה כחול-לבן)

מוטב היה להנגיש את האוטובוסים באופן טוב יותר
לציבור הנכים. ראיתי אוטובוסים ורק"ל מונגשים היטב בחו"ל. שם הנהג לא צריך לצאת עם המפתח של הרמפה.
הדבר יקל כלכלית על ציבור הנכים, שלחלקם בעיות תקציב, יותר מאשר היתר לנסוע בנת"ץ ברכב פרטי.
לחלק לא מבוטל מן הנכים הקשים באמת (תו עגלה כחול-לבן)
זה מאוד מאוד מאוד קשה ומסובך להתנייד באוטובוסים/מוניות.

לכן, במקום שהדרך היחידה להגיע אליו היא בנתיב של תחבורה ציבורית,
וחיה כזו יש רק במקרה שנקרא רת"ץ (כי נת"ץ רגיל וגם מת"ץ כדוגמאת ז'בוטינסקי
בפ"ת, יש במקביל לנת"ץ'מת"ץ נתיבים רגילים שמיועדים לכלל הציבור).

היות ויש מקומות, נניח אלנבי 113, שאחרי 10 בבוקר ולפני 19 (7 בערב)
רק אוטובוס/מונית מגיעים לשם, לא הגיוני אך בעיקר מאוד מאוד לא הגון למנוע
מנכה קשה את ההגעה לכתובת הזאת ומשם הוא יוכל להחנות את רכבו בחניון
שהכניסה אליו היא משם או במידה והמדרכה מספיק רחבה ואחרי שהרכב שלו
יחנה בה ישאר מעל מטר רוחב (לא לדאוג, זה חוקי, החוק מתיר לנכה, גם נכה קל
עם תו משולש ירוק-לבן, להחנות על מדרכה בתנאי שישאר לפחות מטר אחד להולכי הרגל).
 

trilliane

Well-known member
מנהל
גם בחו"ל זה לא תמיד פשוט; ראיתי נהג אוטובוס בחו"ל מתנצל

מוטב היה להנגיש את האוטובוסים באופן טוב יותר
לציבור הנכים. ראיתי אוטובוסים ורק"ל מונגשים היטב בחו"ל. שם הנהג לא צריך לצאת עם המפתח של הרמפה.
הדבר יקל כלכלית על ציבור הנכים, שלחלקם בעיות תקציב, יותר מאשר היתר לנסוע בנת"ץ ברכב פרטי.
גם בחו"ל זה לא תמיד פשוט; ראיתי נהג אוטובוס בחו"ל מתנצל
בפני נכה שהוא לא יכול להעלות אותו כי כבר היו שני נכים באוטובוס שתפסו את המקומות המיועדים לנכים ופיזית באמת כבר לא היה מקום להעלות אותו... ושם האוטובוסים בד"כ פחות צפופים מכאן. אבל גם שם הנהג היה צריך לקום מכיסאו ולבצע פעולה ידנית, כי כדי להעלות את הנכה השני היה צריך לקפל מושבים.
&nbsp
לא פעם האוטובוסים כ"כ מלאים שבקושי אנשים עומדים יכולים להידחס, נכה בד"כ לא יכול לעלות לאוטובוס כ"כ צפוף, אם הוא בכלל יכול לשבת במושב רגיל... אם הוא עולה עם כיסא גלגלים, קל וחומר ממונע, זו כבר בעיה גדולה.
&nbsp
כמו כן, כפי שציין down und, נכים רבים זקוקים לרכב צמוד, כי התחבורה הציבורית לא מספקת להם מענה מלא בלאו הכי (ויש לכך סיבות רבות).
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה