מקווה שיוחלט על tram-train כך שהמסילה תתאים גם לרכבות כבדות.
המערכים כנראה יהיו היברידיים, אבל אם יוחלט בכל זאת על חשמול הקו, מקווה שיהיה גם כן במתח 25 קילווולט מאותה הסיבה - אפשר להזמין מערכים שיוכלו לעבוד עם שני המתחים בלי שום בעיה. חושב שבהחלט צריכים להשאיר מקום גם לרכבות משא בקו הזה - א. כי אין שום מניעה, קרונות משא וקטרי G12 (או אחרים בעתיד, אולי אפילו חשמליים ייעודיים - אם רוצים, לא חסרים פתרונות) לא מפחדים מהפיתולים; וב. כי הפרוייקט הזה הוא ההזדמנות האחרונה "לקפוץ על העגלה" ולהחזיר את שירות רכבות המשא לעיר הבירה. במלחה יש שפע של מקום למסוף מטענים ואפילו שלוחת מסילה שממשיכה מעבר לתחנת הנוסעים. אם לא יוקם בשלב הזה, כנראה שכבר לא יוקם מעולם.
ברור שבלי קו המשך ארוך ויעיל של הרק"ל בתוך בית שמש, כל זה פשוט לא שווה כלום. ואולי זה מסביר את הסכום הלא קטן בכלל של 5 מיליארד ש"ח... אם יתבצע נכון, לדעתי שווה כל אגורה. לגבי ירושלים, מעניין האם הכוונה היא לחבר אותו לקו הירוק או לקו אחר כלשהו. על פי הכתבה, נדע זאת בקרוב.