השר כץ מתכנן רק״ל מבית שמש לירושלים

מצב
הנושא נעול.
פרשנות, הסחת הדעת מזה שפתיחת הקו לירושלים תדחה.

השר כץ מתכנן רק״ל מבית שמש לירושלים
שישתמש בתוואי הרכבת הקיים, לאחר פתיחת A1. עלות המיזם: 5 מיליארד ש״ח!

כתבה מכלכליסט:

https://www.calcalist.co.il/local/articles/0,7340,L-3729801,00.html
פרשנות, הסחת הדעת מזה שפתיחת הקו לירושלים תדחה.
תחזית: בקרוב שוב ידברו על פרויקטים שלא יבוצעו בעשור הקרוב, כמו הרכבת לאילת לאריאל ועוד...
 

easylivin

New member
ולי יש הצעה לסקר בפורום. מזמן לא שיחקנו פה בקזינו!


פרשנות, הסחת הדעת מזה שפתיחת הקו לירושלים תדחה.
תחזית: בקרוב שוב ידברו על פרויקטים שלא יבוצעו בעשור הקרוב, כמו הרכבת לאילת לאריאל ועוד...
ולי יש הצעה לסקר בפורום. מזמן לא שיחקנו פה בקזינו!

"האם קו הרכבת החדש לירושלים ייפתח ב-30/3/2018 במתכונת שהוצגה על ידי שר התחבורה?" (כן/לא)

מספיק עם תחזיות, יאללה הימורים (ואני מהמר על כן חזק והחלטי!)
 
לא!

ולי יש הצעה לסקר בפורום. מזמן לא שיחקנו פה בקזינו!

"האם קו הרכבת החדש לירושלים ייפתח ב-30/3/2018 במתכונת שהוצגה על ידי שר התחבורה?" (כן/לא)

מספיק עם תחזיות, יאללה הימורים (ואני מהמר על כן חזק והחלטי!)
לא!
פתיחת קו חלקית ביוני, פתיחת קו מלאה (2 המסילות, רכבת עד הרצליה) בתחילת 2019
 
מעניין

לא!
פתיחת קו חלקית ביוני, פתיחת קו מלאה (2 המסילות, רכבת עד הרצליה) בתחילת 2019
מעניין
לפני מספר שבועות (כלומר לפני ההודעה האחרונה של השר על התאריך המתוכנן) , החשיבה בפורום הייתה פסימית יותר כאשר האופטימיים חשבו שהקו יפתח באמצע 2019, אחרים מתישהו ב-2020 וחבר פורום נוסף שטען שהקו לא יפתח כלל שכן הוא אחיזת עיניים של פוליטיקאים ועיתונאים.

עושה רושם שלפחות שנה "גולחה" מהתחזיות שהיו בעבר.
 

GLSRA

Active member
אתה צודק

מעניין
לפני מספר שבועות (כלומר לפני ההודעה האחרונה של השר על התאריך המתוכנן) , החשיבה בפורום הייתה פסימית יותר כאשר האופטימיים חשבו שהקו יפתח באמצע 2019, אחרים מתישהו ב-2020 וחבר פורום נוסף שטען שהקו לא יפתח כלל שכן הוא אחיזת עיניים של פוליטיקאים ועיתונאים.

עושה רושם שלפחות שנה "גולחה" מהתחזיות שהיו בעבר.
אתה צודק
יש הרגשת אי נוחות לכתוב "לא יהיה" כשהשר וכל הפמליה שלו אומרים שרכבת תיסע ב 31.03.
לכאורה אנחנו אמורים להגיד לעצמנו שהוא וודאי מעודכן יותר מאיתנו.

ובכל זאת, אני חושב שהשר מנסה להפין מנהיגות ולהציב יעדים שאפתניים מתוך רצון להפעיל לחץ על כל הגורמים לקדם את הפרויקט כמה שרק אפשר.

אנחנו נמצאים פחות מ 75 ימים ממועד הפתיחה. לא יתחילו לנסוע רכבות נוסעים סדירות בתאריך הזה.

עדיין אני עומד על כך שלא יהיו ארבע רכבות חשמליות מהרצליה עד ירושלים עד אמצע 2019. כל מיני פתרונות ביניים עם שילובי דיזל-חשמל, על מסילה אחת או שתיים על חלק מהמסלול, ייתכן לפני זה. אבל צריך להשוות תפוחים לתפוחים.

אותם אלו שכינית פסימיים התייחסו לפרויקט בכללותו ולא לתלאי על תלאי של משהו מקרטע וזמני. אז לסיכום אולע משהו עוד יקרה מתישהו במהלך 2018, אבל לא קו החשמלי שהבטיחו עד ל 31.03.2018. הרעיון וההתחייבות החדשה של השר היא נסיגה עצומה לעומת ההתחייבויות של כלל הגורמים בשלוש השנים האחרונות.
 
ל GLSRA,משהו חיובי מתוך הכתבה של כלכליסט, ראה שורות אחרונות:

אתה צודק
יש הרגשת אי נוחות לכתוב "לא יהיה" כשהשר וכל הפמליה שלו אומרים שרכבת תיסע ב 31.03.
לכאורה אנחנו אמורים להגיד לעצמנו שהוא וודאי מעודכן יותר מאיתנו.

ובכל זאת, אני חושב שהשר מנסה להפין מנהיגות ולהציב יעדים שאפתניים מתוך רצון להפעיל לחץ על כל הגורמים לקדם את הפרויקט כמה שרק אפשר.

אנחנו נמצאים פחות מ 75 ימים ממועד הפתיחה. לא יתחילו לנסוע רכבות נוסעים סדירות בתאריך הזה.

עדיין אני עומד על כך שלא יהיו ארבע רכבות חשמליות מהרצליה עד ירושלים עד אמצע 2019. כל מיני פתרונות ביניים עם שילובי דיזל-חשמל, על מסילה אחת או שתיים על חלק מהמסלול, ייתכן לפני זה. אבל צריך להשוות תפוחים לתפוחים.

אותם אלו שכינית פסימיים התייחסו לפרויקט בכללותו ולא לתלאי על תלאי של משהו מקרטע וזמני. אז לסיכום אולע משהו עוד יקרה מתישהו במהלך 2018, אבל לא קו החשמלי שהבטיחו עד ל 31.03.2018. הרעיון וההתחייבות החדשה של השר היא נסיגה עצומה לעומת ההתחייבויות של כלל הגורמים בשלוש השנים האחרונות.
ל GLSRA,משהו חיובי מתוך הכתבה של כלכליסט, ראה שורות אחרונות:
״כעת הבטיחה ספקית הציוד בומברדיה הקנדית, שתוך מספר שבועות רוב הציוד להפעלת הקו יהיה בישראל, כך שלמרות העיכובים, הוא אמור לפעול כבר במהלך המחצית השנייה של 2018״.
היום הגיעה האניה* לחיפה כדי לפרוק קרונות.....אז כנראה שבסבוב הבא שלה(מרץ?) היא תביא כמות גדולה של קטרים.

* = Normed Antwerpen עכשיו בשם החדש שלה Hannah S.
 

arseny92

Well-known member
מנהל
אכן

ל GLSRA,משהו חיובי מתוך הכתבה של כלכליסט, ראה שורות אחרונות:
״כעת הבטיחה ספקית הציוד בומברדיה הקנדית, שתוך מספר שבועות רוב הציוד להפעלת הקו יהיה בישראל, כך שלמרות העיכובים, הוא אמור לפעול כבר במהלך המחצית השנייה של 2018״.
היום הגיעה האניה* לחיפה כדי לפרוק קרונות.....אז כנראה שבסבוב הבא שלה(מרץ?) היא תביא כמות גדולה של קטרים.

* = Normed Antwerpen עכשיו בשם החדש שלה Hannah S.
אכן
https://www.marinetraffic.com/en/ais/home/shipid:363794/zoom:12
&nbsp
https://www.marinetraffic.com/en/ai...94/mmsi:518100380/imo:9351361/vessel:HANNAH_S
&nbsp
https://www.marinetraffic.com/en/ais/index/port_moves/all/shipid:363794/shipname:HANNAH S
&nbsp
https://www.marinetraffic.com/en/ai...hipid:363794/mmsi:518100380/shipname:HANNAH S
&nbsp
https://www.marinetraffic.com/en/ai...hipid:363794/mmsi:518100380/shipname:HANNAH S
 

25306yosef

New member
חחחחחחחח


מעניין
לפני מספר שבועות (כלומר לפני ההודעה האחרונה של השר על התאריך המתוכנן) , החשיבה בפורום הייתה פסימית יותר כאשר האופטימיים חשבו שהקו יפתח באמצע 2019, אחרים מתישהו ב-2020 וחבר פורום נוסף שטען שהקו לא יפתח כלל שכן הוא אחיזת עיניים של פוליטיקאים ועיתונאים.

עושה רושם שלפחות שנה "גולחה" מהתחזיות שהיו בעבר.
חחחחחחחח

חכו חכו לכתבות בעיתונות, כתבות לא אוהדות בכלל וזה בלשון המעטה, כתבות שיחלו להיות מפורסמות בעיתונות החל מתאריך 2/4/18 וזאת אם בכלל הקו לירושלים "ייפתח" במתכונת החלקית והמצומצמת כפי שמתכנן לפתוח מר כץ בערב פסח.

צפו לעומסים חריגים "בלתי צפויים" בתחנות הרכבת, עומסים חריגים "בלתי צפויים" ברכבות עצמן מעבר לכמות המקסימלית האפשרית, לאיחורים רבים של רכבות, לביטולי רכבות, לתקלות רבות מכל הסוגים ומכל המינים, חבלי לידה רבים, חוסר מוכנות, חוסר הערכות, ועוד, ועוד, ועוד...

שימו לב, אם אכן הקו "ייפתח" במתכונת החלקית והמצומצמת כפי שמתכנן מר כץ, כל הבעיות הרבות יחלו לצוץ "פתאום" רק בתאריך 1/4/18 מאחר ועל פי תוכניתו של מר כץ זהו היום האמיתי הראשון ל"הפעלת" הקו.

אז כפי שכבר כתבתי, חכו לתאריך 2/4/18 ולכתבות הלא אוהדות שיפורסמו בעיתונות ולמה שיהיה בהמשך לאחר תאריך 8/4/18......
 

alantan

New member
Care to make it interesting?


ולי יש הצעה לסקר בפורום. מזמן לא שיחקנו פה בקזינו!

"האם קו הרכבת החדש לירושלים ייפתח ב-30/3/2018 במתכונת שהוצגה על ידי שר התחבורה?" (כן/לא)

מספיק עם תחזיות, יאללה הימורים (ואני מהמר על כן חזק והחלטי!)
Care to make it interesting?

לצערי, גם בסכומים קטנים אין אפשרות חוקית להמר בארץ, פעילות חברתית בלתי מזיקה שדינה כגון הימור במאות ואלפי ש"ח.
&nbsp
מזכיר לכם משהו מתחום אחר שהוא בלתי־חוקי בצורה מוחלטת?
 

easylivin

New member
לא ידוע לי על מישהו מהפורום שנענש על כך...

Care to make it interesting?

לצערי, גם בסכומים קטנים אין אפשרות חוקית להמר בארץ, פעילות חברתית בלתי מזיקה שדינה כגון הימור במאות ואלפי ש"ח.
&nbsp
מזכיר לכם משהו מתחום אחר שהוא בלתי־חוקי בצורה מוחלטת?
לא ידוע לי על מישהו מהפורום שנענש על כך...
אגב, בדקתי: הביקור האחרון בקזינו היה ב-2008.

כן, זה מזכיר, ואפילו עולה לי בראש יותר מאפשרות אחת...
 

amit1270

New member
אי-תיקוף ברכבת הקלה בירושלים


Care to make it interesting?

לצערי, גם בסכומים קטנים אין אפשרות חוקית להמר בארץ, פעילות חברתית בלתי מזיקה שדינה כגון הימור במאות ואלפי ש"ח.
&nbsp
מזכיר לכם משהו מתחום אחר שהוא בלתי־חוקי בצורה מוחלטת?
אי-תיקוף ברכבת הקלה בירושלים
 

david80

Member
יפתח עם החלפה בדניאל

ולי יש הצעה לסקר בפורום. מזמן לא שיחקנו פה בקזינו!

"האם קו הרכבת החדש לירושלים ייפתח ב-30/3/2018 במתכונת שהוצגה על ידי שר התחבורה?" (כן/לא)

מספיק עם תחזיות, יאללה הימורים (ואני מהמר על כן חזק והחלטי!)
יפתח עם החלפה בדניאל
 
לא, אלא בסוכות הבא (סוף ספטמבר 2018)

ולי יש הצעה לסקר בפורום. מזמן לא שיחקנו פה בקזינו!

"האם קו הרכבת החדש לירושלים ייפתח ב-30/3/2018 במתכונת שהוצגה על ידי שר התחבורה?" (כן/לא)

מספיק עם תחזיות, יאללה הימורים (ואני מהמר על כן חזק והחלטי!)
לא, אלא בסוכות הבא (סוף ספטמבר 2018)
 

easylivin

New member
מקווה שיוחלט על tram-train כך שהמסילה תתאים גם לרכבות כבדות.

השר כץ מתכנן רק״ל מבית שמש לירושלים
שישתמש בתוואי הרכבת הקיים, לאחר פתיחת A1. עלות המיזם: 5 מיליארד ש״ח!

כתבה מכלכליסט:

https://www.calcalist.co.il/local/articles/0,7340,L-3729801,00.html
מקווה שיוחלט על tram-train כך שהמסילה תתאים גם לרכבות כבדות.
המערכים כנראה יהיו היברידיים, אבל אם יוחלט בכל זאת על חשמול הקו, מקווה שיהיה גם כן במתח 25 קילווולט מאותה הסיבה - אפשר להזמין מערכים שיוכלו לעבוד עם שני המתחים בלי שום בעיה. חושב שבהחלט צריכים להשאיר מקום גם לרכבות משא בקו הזה - א. כי אין שום מניעה, קרונות משא וקטרי G12 (או אחרים בעתיד, אולי אפילו חשמליים ייעודיים - אם רוצים, לא חסרים פתרונות) לא מפחדים מהפיתולים; וב. כי הפרוייקט הזה הוא ההזדמנות האחרונה "לקפוץ על העגלה" ולהחזיר את שירות רכבות המשא לעיר הבירה. במלחה יש שפע של מקום למסוף מטענים ואפילו שלוחת מסילה שממשיכה מעבר לתחנת הנוסעים. אם לא יוקם בשלב הזה, כנראה שכבר לא יוקם מעולם.

ברור שבלי קו המשך ארוך ויעיל של הרק"ל בתוך בית שמש, כל זה פשוט לא שווה כלום. ואולי זה מסביר את הסכום הלא קטן בכלל של 5 מיליארד ש"ח... אם יתבצע נכון, לדעתי שווה כל אגורה. לגבי ירושלים, מעניין האם הכוונה היא לחבר אותו לקו הירוק או לקו אחר כלשהו. על פי הכתבה, נדע זאת בקרוב.
 

Ccyclist

Well-known member
אולי כדאי שתהיה שלוחה שתתפצל להדסה ולעמק שממערב לעיר.

מקווה שיוחלט על tram-train כך שהמסילה תתאים גם לרכבות כבדות.
המערכים כנראה יהיו היברידיים, אבל אם יוחלט בכל זאת על חשמול הקו, מקווה שיהיה גם כן במתח 25 קילווולט מאותה הסיבה - אפשר להזמין מערכים שיוכלו לעבוד עם שני המתחים בלי שום בעיה. חושב שבהחלט צריכים להשאיר מקום גם לרכבות משא בקו הזה - א. כי אין שום מניעה, קרונות משא וקטרי G12 (או אחרים בעתיד, אולי אפילו חשמליים ייעודיים - אם רוצים, לא חסרים פתרונות) לא מפחדים מהפיתולים; וב. כי הפרוייקט הזה הוא ההזדמנות האחרונה "לקפוץ על העגלה" ולהחזיר את שירות רכבות המשא לעיר הבירה. במלחה יש שפע של מקום למסוף מטענים ואפילו שלוחת מסילה שממשיכה מעבר לתחנת הנוסעים. אם לא יוקם בשלב הזה, כנראה שכבר לא יוקם מעולם.

ברור שבלי קו המשך ארוך ויעיל של הרק"ל בתוך בית שמש, כל זה פשוט לא שווה כלום. ואולי זה מסביר את הסכום הלא קטן בכלל של 5 מיליארד ש"ח... אם יתבצע נכון, לדעתי שווה כל אגורה. לגבי ירושלים, מעניין האם הכוונה היא לחבר אותו לקו הירוק או לקו אחר כלשהו. על פי הכתבה, נדע זאת בקרוב.
אולי כדאי שתהיה שלוחה שתתפצל להדסה ולעמק שממערב לעיר.
גם אני מקווה שמדובר בטראם-טריין שלא תשבש אופציות עתידיות אך לדעתי יהיה צורך במספר הכפלות כדי ליצור תדירות סבירה ושמבחינה תחבורתית יתכן שעדיף שתחנת בית שמש תחובר לA1 דרך כביש 38.
&nbsp
אינני ליד המחשב אז לא אוכל לשרטט עד מחר או יום שישי.
 

easylivin

New member
קראתי עכשיו בשבתשתיות שאכן מדובר על tram-train

אולי כדאי שתהיה שלוחה שתתפצל להדסה ולעמק שממערב לעיר.
גם אני מקווה שמדובר בטראם-טריין שלא תשבש אופציות עתידיות אך לדעתי יהיה צורך במספר הכפלות כדי ליצור תדירות סבירה ושמבחינה תחבורתית יתכן שעדיף שתחנת בית שמש תחובר לA1 דרך כביש 38.
&nbsp
אינני ליד המחשב אז לא אוכל לשרטט עד מחר או יום שישי.
קראתי עכשיו בשבתשתיות שאכן מדובר על tram-train
להבנתי, התוכנית מתבססת על התוואי הישן בלבד ואילו מסילה לאורך כביש 38 יורדת (בינתיים?) מהפרק. על התוואי הישן תופעל גם רכבת תיירותית מהמרכז, משמע - מסילה כבדה. עלות הפרוייקט מרמזת אולי על כך שיהיו גם שיפורים בתשתית הקו הישן (הכפלות? יישורים? ואולי מסוף מכולות במלחה בכל זאת?..)
&nbsp
בגדר חלומות רחוקים ממש, נוכל להמשיך ולחלום על שלוחות בתוך ירושלים ועל חיבור לתחנת האומה... אבל שום דבר מכל אלה כנראה שאינו כלול בתוכנית. אם כי עוד יכול להיות שיפתיעו, כי התוכנית טרם פורסמה ואולי גם טרם גובשה סופית.
&nbsp
חשמול והכפלה של קטע נען-בית שמש מהווה השלמה מתבקשת ואפילו מחייבת לתוכנית הזו.
 

Ccyclist

Well-known member
הנה ברמה של שירטוט על מסך מגע.

קראתי עכשיו בשבתשתיות שאכן מדובר על tram-train
להבנתי, התוכנית מתבססת על התוואי הישן בלבד ואילו מסילה לאורך כביש 38 יורדת (בינתיים?) מהפרק. על התוואי הישן תופעל גם רכבת תיירותית מהמרכז, משמע - מסילה כבדה. עלות הפרוייקט מרמזת אולי על כך שיהיו גם שיפורים בתשתית הקו הישן (הכפלות? יישורים? ואולי מסוף מכולות במלחה בכל זאת?..)
&nbsp
בגדר חלומות רחוקים ממש, נוכל להמשיך ולחלום על שלוחות בתוך ירושלים ועל חיבור לתחנת האומה... אבל שום דבר מכל אלה כנראה שאינו כלול בתוכנית. אם כי עוד יכול להיות שיפתיעו, כי התוכנית טרם פורסמה ואולי גם טרם גובשה סופית.
&nbsp
חשמול והכפלה של קטע נען-בית שמש מהווה השלמה מתבקשת ואפילו מחייבת לתוכנית הזו.
הנה ברמה של שירטוט על מסך מגע.
בחום - התוואי הישן (בערך)
באדום, תכלת וירוק קווי רק"ל ירושלים.
בכחול A1
&nbsp
ההצעות:
&nbsp
בסגול: פיצול לעמק שממערב לעיר לאורך כבישים וטופוגרפיה קיימים תוך חיבור לגולדה מאיר והר חוצבים. לקו זה תהיה תחנה בהדסה (הקו האדום) ובצומת רמות (הקו הירוק)
&nbsp
בוודוד: קו ממחלף חמד והקסטל ( יתכן שיהיה תת קרקעי בחלקו) דרך עמק בית זית ותוואי מקביל לכביש 16. חיבור לקו האדום בציר הרצל ולירוק בגבעת רם. הקו יכול להמשיך לעמק המצלבה ומשם או לחתוך לתלפיות מתחת לכובשי קטמון ("אנטי ויקטוריה") או מתחת לדרך עזה ורחוב אגרון לממילא (ענף של אופציות הקו הסגול בציר הרצוג, ללא החיבור בין הכחול לאדום) השקה עם קו העמק במוצא תחתית תאפשר גישה מהירה ממבשרת ומחלף חמד להדסה
&nbsp
המחשבה היא שפיתוחים כאלו (פחות או יותר) יאפשרו את פיתוח העמקים שממערב לעיר, המטרה למענה נבנה בית החולים הדסה עין כרם באזור מלכתחילה.
&nbsp

 

aryeri

Member
הקו לשכונת רמות הוא הקו הכחול, לא הירוק.

הנה ברמה של שירטוט על מסך מגע.
בחום - התוואי הישן (בערך)
באדום, תכלת וירוק קווי רק"ל ירושלים.
בכחול A1
&nbsp
ההצעות:
&nbsp
בסגול: פיצול לעמק שממערב לעיר לאורך כבישים וטופוגרפיה קיימים תוך חיבור לגולדה מאיר והר חוצבים. לקו זה תהיה תחנה בהדסה (הקו האדום) ובצומת רמות (הקו הירוק)
&nbsp
בוודוד: קו ממחלף חמד והקסטל ( יתכן שיהיה תת קרקעי בחלקו) דרך עמק בית זית ותוואי מקביל לכביש 16. חיבור לקו האדום בציר הרצל ולירוק בגבעת רם. הקו יכול להמשיך לעמק המצלבה ומשם או לחתוך לתלפיות מתחת לכובשי קטמון ("אנטי ויקטוריה") או מתחת לדרך עזה ורחוב אגרון לממילא (ענף של אופציות הקו הסגול בציר הרצוג, ללא החיבור בין הכחול לאדום) השקה עם קו העמק במוצא תחתית תאפשר גישה מהירה ממבשרת ומחלף חמד להדסה
&nbsp
המחשבה היא שפיתוחים כאלו (פחות או יותר) יאפשרו את פיתוח העמקים שממערב לעיר, המטרה למענה נבנה בית החולים הדסה עין כרם באזור מלכתחילה.
&nbsp
הקו לשכונת רמות הוא הקו הכחול, לא הירוק.
במסלול של קווים 71,72.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה