עיכובים של שעתיים: רכבת נתקעה בת"א, כאוס ברחבי הארץ

מצב
הנושא נעול.

trilliane

Well-known member
מנהל
עיכובים של שעתיים: רכבת נתקעה בת"א, כאוס ברחבי הארץ

עיכובים של שעתיים: רכבת נתקעה בת"א, כאוס ברחבי הארץ
https://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-5069271,00.html

אני כבר למדתי לא לסמוך על רכבת ישראל כשיש לי יעד הגעה קשיח... לקחת מקדם ביטחון טוב ולהתפלל. הבעיה שבמקרים רבים הם אומרים "עוד כמה דקות" ולא באמת מיידעים... ומקשים על הנוסעים לקבל הערכת מצב אמיתית ולהיערך לחלופות. נכון שגם ברכב אפשר לפעמים להיתקע בפקק, אבל זה מצב עדיף מלהיתקע בחוסר אונים אי שם על הפסים...
 

25306yosef

New member
עכשיו את יודעת היטב שלא ניתן לסמוך על רכבת ישראל.

עיכובים של שעתיים: רכבת נתקעה בת"א, כאוס ברחבי הארץ
https://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-5069271,00.html

אני כבר למדתי לא לסמוך על רכבת ישראל כשיש לי יעד הגעה קשיח... לקחת מקדם ביטחון טוב ולהתפלל. הבעיה שבמקרים רבים הם אומרים "עוד כמה דקות" ולא באמת מיידעים... ומקשים על הנוסעים לקבל הערכת מצב אמיתית ולהיערך לחלופות. נכון שגם ברכב אפשר לפעמים להיתקע בפקק, אבל זה מצב עדיף מלהיתקע בחוסר אונים אי שם על הפסים...
עכשיו את יודעת היטב שלא ניתן לסמוך על רכבת ישראל.
אם את לא רוצה להגיע באיחור גדול במקרה של תקלה ברכבת ("עוד כמה דקות"), אז עדיף למצוא דרכים חלופיות ויצירתיות לצורך ההגעה לתל אביב.

אחת הדרכים היצירתיות לנסיעה מחוף הכרמל לתל אביב במקרה שקו האוטובוס הישיר עמוס, היא לנסוע עם קו 947 עד נתניה או צומת רעננה ושם להחליף לקו אחר. זה אמנם לוקח יותר זמן מרכבת שפועלת בצורה תקינה, אבל את לא צריכה להיתקע שעתיים או יותר ברכבת ואת יכולה להעריך מתי תגיעי.

אם לא מוצא חן בעינייך לנסוע עם קו 947 ולהחליף בדרך או לנסוע עם קו 921 ואת לא רוצה להסתמך על הרכבת (וכאמור הקו הישיר עמוס ודחוס), אז החלופה האחרת היא רק רכב פרטי או מונית.
 

trilliane

Well-known member
מנהל
הבנת הנקרא: "אני כבר למדתי" זה לא "עכשיו"...

עכשיו את יודעת היטב שלא ניתן לסמוך על רכבת ישראל.
אם את לא רוצה להגיע באיחור גדול במקרה של תקלה ברכבת ("עוד כמה דקות"), אז עדיף למצוא דרכים חלופיות ויצירתיות לצורך ההגעה לתל אביב.

אחת הדרכים היצירתיות לנסיעה מחוף הכרמל לתל אביב במקרה שקו האוטובוס הישיר עמוס, היא לנסוע עם קו 947 עד נתניה או צומת רעננה ושם להחליף לקו אחר. זה אמנם לוקח יותר זמן מרכבת שפועלת בצורה תקינה, אבל את לא צריכה להיתקע שעתיים או יותר ברכבת ואת יכולה להעריך מתי תגיעי.

אם לא מוצא חן בעינייך לנסוע עם קו 947 ולהחליף בדרך או לנסוע עם קו 921 ואת לא רוצה להסתמך על הרכבת (וכאמור הקו הישיר עמוס ודחוס), אז החלופה האחרת היא רק רכב פרטי או מונית.
הבנת הנקרא: "אני כבר למדתי" זה לא "עכשיו"...
 

25306yosef

New member
אז עכשיו יש לך עוד הוכחה לכך שלא ניתן לסמוך על רכבת ישראל.

הבנת הנקרא: "אני כבר למדתי" זה לא "עכשיו"...
אז עכשיו יש לך עוד הוכחה לכך שלא ניתן לסמוך על רכבת ישראל.
הצורה שבה בנויה רכבת ישראל לא מאפשרת גמישות תפעולית במקרה של תקלות בלתי צפויות.
 

trilliane

Well-known member
מנהל
תודה שהבאת לי את ההוכחה הזאת.


אז עכשיו יש לך עוד הוכחה לכך שלא ניתן לסמוך על רכבת ישראל.
הצורה שבה בנויה רכבת ישראל לא מאפשרת גמישות תפעולית במקרה של תקלות בלתי צפויות.
תודה שהבאת לי את ההוכחה הזאת.
 
חייב להגיד שהחוויה שלי שונה

עיכובים של שעתיים: רכבת נתקעה בת"א, כאוס ברחבי הארץ
https://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-5069271,00.html

אני כבר למדתי לא לסמוך על רכבת ישראל כשיש לי יעד הגעה קשיח... לקחת מקדם ביטחון טוב ולהתפלל. הבעיה שבמקרים רבים הם אומרים "עוד כמה דקות" ולא באמת מיידעים... ומקשים על הנוסעים לקבל הערכת מצב אמיתית ולהיערך לחלופות. נכון שגם ברכב אפשר לפעמים להיתקע בפקק, אבל זה מצב עדיף מלהיתקע בחוסר אונים אי שם על הפסים...
חייב להגיד שהחוויה שלי שונה
אני משתמש באופן תדיר ברכבת במסלול ארוך יחסית שדורש החלפה (מראש העין לת"א ומשם לחיפה) כבר יותר משלוש שנים ועד עתה אני זוכר פעמים בודדות של נסיעות שבהן ההגעה הייתה באיחור של יותר משתיים שלוש דקות.
בפעמים של השבתות לצורכי תחזוקה/שיפור התשתית שבהן נאלצתי להשתמש באוטובוס כדי לעשות א אותו מסלול החוויה הייתה זוועתית ואני לעולם לא עושה את המסלול באוטובוס אלא אם כן אין ברירה אחרת.
 

trilliane

Well-known member
מנהל
אני דווקא לא נוסעת הרבה (פעמים ספורות בחודש) ולמרות זאת

חייב להגיד שהחוויה שלי שונה
אני משתמש באופן תדיר ברכבת במסלול ארוך יחסית שדורש החלפה (מראש העין לת"א ומשם לחיפה) כבר יותר משלוש שנים ועד עתה אני זוכר פעמים בודדות של נסיעות שבהן ההגעה הייתה באיחור של יותר משתיים שלוש דקות.
בפעמים של השבתות לצורכי תחזוקה/שיפור התשתית שבהן נאלצתי להשתמש באוטובוס כדי לעשות א אותו מסלול החוויה הייתה זוועתית ואני לעולם לא עושה את המסלול באוטובוס אלא אם כן אין ברירה אחרת.
אני דווקא לא נוסעת הרבה (פעמים ספורות בחודש) ולמרות זאת
חוויתי מקרים של איחורים יותר משתיים-שלוש דקות (אם כי בד"כ לא מעל חצי שעה...
). לא הרבה, אבל ביחס לכמות הנסיעות שלי האחוזים גבוהים יותר. בכל מקרה הבעיה היא פחות האיחורים הקלים ויותר האיחורים הכבדים... כבר כתבתי כאן לפני כחצי שנה שנתקעתי ברכבת בלילה והגעתי באיחור של שעה. אכן, אוטובוס אינו בהכרח חלופה טובה (תלוי מתי ולאן) ולכן אין הרבה ברירה.

&nbsp
אבל מה שכתבתי אז ומה שאני כותבת עכשיו הוא שהבעיה שלי היא לא שיש תקלות או בעיות לא צפויות, אלא האופן שבו מתמודדים איתן – איך משקפים זאת לנוסעים, איך מנסים למצוא פתרונות שיפגעו בהם פחות. התחושה שלי הייתה שמבחינת הרכבת הם יתנו את הפיצוי הקבוע שלהם (כרטיס חינם עבור כל 30 דקות איחור, לא ממש עוזר ולא רלוונטי לבעלי מינוי) לנוסעים שיתלוננו, ובזאת תם העניין.
 

25306yosef

New member
למה בהשבתות החוויה באוטובוסים הייתה זוועתית?

חייב להגיד שהחוויה שלי שונה
אני משתמש באופן תדיר ברכבת במסלול ארוך יחסית שדורש החלפה (מראש העין לת"א ומשם לחיפה) כבר יותר משלוש שנים ועד עתה אני זוכר פעמים בודדות של נסיעות שבהן ההגעה הייתה באיחור של יותר משתיים שלוש דקות.
בפעמים של השבתות לצורכי תחזוקה/שיפור התשתית שבהן נאלצתי להשתמש באוטובוס כדי לעשות א אותו מסלול החוויה הייתה זוועתית ואני לעולם לא עושה את המסלול באוטובוס אלא אם כן אין ברירה אחרת.
למה בהשבתות החוויה באוטובוסים הייתה זוועתית?
אתה הרי כתבת שלמעשה אתה נוסע מראש העין לחיפה, ולא מתל אביב לחיפה. כך שבמקרה של השבתה אתה יכול לקחת מכביש 40 (צומת גנים) את קו 947 עד לחיפה. במקרה של השבתה אתה בכלל לא צריך להגיע מראש העין לתל אביב בשביל להגיע לחיפה באוטובוס מתל אביב.

האם הנסיעה מצומת גנים לחיפה בקו 947 היא זוועתית?

אין כל ספק בכך שבמקרה של השבתה הנסיעה בקו האוטובוס מתל אביב לחיפה היא זוועתית ביותר. אבל כאמור אין כל צורך להגיע מראש העין לתל אביב בשביל לנסוע לחיפה מאחר ויש את קו 947 מצומת גנים והנסיעה בו נעימה הרבה יותר מאשר בקו 900 מתל אביב. גם הרבה יותר פשוט להגיע מראש העין לצומת גנים מאשר לתחנה של קו 900 בתל אביב.
 

tenen

New member
יש נושא שלא ממש מדברים עליו בהקשר של רכבות מאחרות / מבוטלות

עיכובים של שעתיים: רכבת נתקעה בת"א, כאוס ברחבי הארץ
https://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-5069271,00.html

אני כבר למדתי לא לסמוך על רכבת ישראל כשיש לי יעד הגעה קשיח... לקחת מקדם ביטחון טוב ולהתפלל. הבעיה שבמקרים רבים הם אומרים "עוד כמה דקות" ולא באמת מיידעים... ומקשים על הנוסעים לקבל הערכת מצב אמיתית ולהיערך לחלופות. נכון שגם ברכב אפשר לפעמים להיתקע בפקק, אבל זה מצב עדיף מלהיתקע בחוסר אונים אי שם על הפסים...
יש נושא שלא ממש מדברים עליו בהקשר של רכבות מאחרות / מבוטלות
יש לא מעט מתאבדים על הפסים, למעשה התאבדות על פסי הרכבת הפכה לדרך ההתאבדות הפופולארית בישראל ובשל הבנה שכל מקרה כזה שמדברים עליו בתקשורת מעודד נוספים כאלו אז משתדלים שלא לדבר על זה.
&nbsp
שאדם מתאבד על הפסים לרכבת אין שום יכולת להמשיך לנוע על הפסים עד שהמשטרה נותנת אישור לחידוש תנועת הרכבות וזה לוקח זמן בהתחשב בכך שהפסים לא תמיד נגישים צמוד לכביש ולא תמיד יש ניידת צמודה.
&nbsp
מאחר וגם כך הלוז צפוף כל התאבדות כזו גורמת לבלגאן גדול והרכבת חוטפת את הריקושטים מצד אחד ומצד שני לא יכולה להסביר למה כדי לא לעודד התאבדויות נוספות שיגרמו לעיכובים נוספים.
&nbsp
אם יש לך פיתרון קסם לנושא את מוזמנת להציע.
זו לא בעיה שפוליטיקאי זה או אחר או משרד ממשלתי זה או אחר יכולים למנוע בקלות
 

trilliane

Well-known member
מנהל
מי ביקש פתרון קסם? התלונה היא על הטיפול הכושל במצבים כאלה

יש נושא שלא ממש מדברים עליו בהקשר של רכבות מאחרות / מבוטלות
יש לא מעט מתאבדים על הפסים, למעשה התאבדות על פסי הרכבת הפכה לדרך ההתאבדות הפופולארית בישראל ובשל הבנה שכל מקרה כזה שמדברים עליו בתקשורת מעודד נוספים כאלו אז משתדלים שלא לדבר על זה.
&nbsp
שאדם מתאבד על הפסים לרכבת אין שום יכולת להמשיך לנוע על הפסים עד שהמשטרה נותנת אישור לחידוש תנועת הרכבות וזה לוקח זמן בהתחשב בכך שהפסים לא תמיד נגישים צמוד לכביש ולא תמיד יש ניידת צמודה.
&nbsp
מאחר וגם כך הלוז צפוף כל התאבדות כזו גורמת לבלגאן גדול והרכבת חוטפת את הריקושטים מצד אחד ומצד שני לא יכולה להסביר למה כדי לא לעודד התאבדויות נוספות שיגרמו לעיכובים נוספים.
&nbsp
אם יש לך פיתרון קסם לנושא את מוזמנת להציע.
זו לא בעיה שפוליטיקאי זה או אחר או משרד ממשלתי זה או אחר יכולים למנוע בקלות
מי ביקש פתרון קסם? התלונה היא על הטיפול הכושל במצבים כאלה
התחושה שלי היא שזמן הנוסעים הוא הפקר, ואם יש תקלה לא באמת ינסו להקל או לשקף את המצב לאשורו או יחפשו פתרונות לסייע לנוסעים. מתייחסים לנוסעים כאל לקוחות שבויים.
 

tenen

New member
יש לך דרך לא כושלת לטפל במקרים האלו?

מי ביקש פתרון קסם? התלונה היא על הטיפול הכושל במצבים כאלה
התחושה שלי היא שזמן הנוסעים הוא הפקר, ואם יש תקלה לא באמת ינסו להקל או לשקף את המצב לאשורו או יחפשו פתרונות לסייע לנוסעים. מתייחסים לנוסעים כאל לקוחות שבויים.
יש לך דרך לא כושלת לטפל במקרים האלו?
הם לא משקפים כדי לא לעודד את התופעה. וזו מדיניות רבת שנים לא רק של רכבת ישראל אלא של משרד החינוך (את לא באמת חושבת שתלמידים הפסיקו להתאבד נכון?), של צה"ל, וגם של הרכבת מתוך הבנה שדיון בנושא פשוט מביא יותר מתאבדים.
&nbsp
לסייע לנוסעים? איך בדיוק? את מצפה שיחזיקו עשרות אוטובוסים ונהגים בתחנות שיחכו למתאבדים ויהיו זמינים מעכשיו לעכשיו? הרי עד שמרימים אופרציה של שאטלים כבר ממילא המשטרה פינתה הגופה והרכבת חוזרת ללוז סביר פחות או יותר.
&nbsp
יש דברים שפשוט אין להם פיתרון טוב. מתאבדים על הפסים זה אחד מהם, תאמיני או לא הרכבת מאוד רוצה שלא יתאבדו לה על הפסים.
 

trilliane

Well-known member
מנהל
כן, להפסיק לשקר! ומי ביקש מהם לשקף מה קרה? איך זה יעזור?

יש לך דרך לא כושלת לטפל במקרים האלו?
הם לא משקפים כדי לא לעודד את התופעה. וזו מדיניות רבת שנים לא רק של רכבת ישראל אלא של משרד החינוך (את לא באמת חושבת שתלמידים הפסיקו להתאבד נכון?), של צה"ל, וגם של הרכבת מתוך הבנה שדיון בנושא פשוט מביא יותר מתאבדים.
&nbsp
לסייע לנוסעים? איך בדיוק? את מצפה שיחזיקו עשרות אוטובוסים ונהגים בתחנות שיחכו למתאבדים ויהיו זמינים מעכשיו לעכשיו? הרי עד שמרימים אופרציה של שאטלים כבר ממילא המשטרה פינתה הגופה והרכבת חוזרת ללוז סביר פחות או יותר.
&nbsp
יש דברים שפשוט אין להם פיתרון טוב. מתאבדים על הפסים זה אחד מהם, תאמיני או לא הרכבת מאוד רוצה שלא יתאבדו לה על הפסים.
כן, להפסיק לשקר! ומי ביקש מהם לשקף מה קרה? איך זה יעזור?
למה אתה חושב שאכפת לי אם מישהו התאבד על הפסים או שזו תקלה טכנית? אכפת לי להגיע למחוז חפצי בלי לאחר יותר מדי ובלי לתלוש את השערות בייאוש! אכפת לי שעובדי הרכבת אדישים, שאין עם מי לדבר, שלא מקבלים תשובות, שאין התייחסות מינימלית למצוקת הנוסעים שהפכו לשבויים ועכשיו הם תקועים באי-ודאות בלי יכולת לתכנן פתרון להמשך (למשל, אולי עכשיו מישהו צריך לבוא לקחת אותי מהתחנה כי כבר אין לי אוטובוס, אבל מתי בערך להגיד לו לבוא? לא נותנים אפילו רמז!).
&nbsp
כשאירועים כאלה קורים (וקרה לי, ולכן הייאוש של הנוסעים שהתראיינו בכתבות נשמע לי כ"כ מוכר...) הנוסעים רק שומעים מנטרות חסרות משמעות כמו "הרכבת מתעכבת כמה דקות" בלי לשקף להם שה"כמה" יכול להיות גם 30 וגם 60 דקות.
&nbsp
ולא, אני לא מצפה שיחזיקו אוטובוסים במיוחד בשבילי, אני כן מצפה שלא יחזיקו אותי בת ערובה. שיאפשרו לנוסעים לרדת בבטחה בתחנה (ואם אפשר שיקחו את הרכבת לתחנה אם היא לא נמצאת בה), שיחזירו להם את כרטיס הנסיעה, שידאגו לדווח לחברות האוטובוסים שיש בעיה ואם זה רלוונטי, שינסו לתגבר, כן!
&nbsp
שאם יש נוסעים שמתייבשים בקרון והוא בתחנה, יאפשרו להם לצאת ולקנות משהו לאכול ולשתות. ואם הרכבת תקועה אי שם על הפסים ולא ניתן להסיע אותה בבטחה לתחנה, שלפחות יציעו מים לנוסעים. כי כשנסיעה פתאום מכפילה את עצמה, זה לא נעים, ולא כולם נערכו מראש עם מזון ושתייה ל"עוצר" בתוך הקרון.
&nbsp
וכמובן, שידאגו גם לנוסעים העתידיים: שיכרזו מיד על הבעיה לנוסעים שמתייבשים בתחנה, שיאפשרו להם לקבל החלטה אם להמשיך לחכות או להזדכות על הכרטיס ולחפש דרכי הגעה חלופיות. שיפרסמו מיד שיש בעיה בכל אמצעי התקשורת (וכמובן ביישום ובאתר הרכבת), כדי שמי שמתכוון להשתמש ברכבת מראש לא יגיע לתחנה בעייתית (או לפחות יהיה מודע לבעיות הצפויות).
&nbsp
יש הרבה דברים בסיסיים שאפשר לעשות אם רק רוצים, אבל לא נראה שלמישהו ברכבת אכפת.
 

Bus Nerd

Active member
בפעם האחרונה שדבר כזה קרה לי

כן, להפסיק לשקר! ומי ביקש מהם לשקף מה קרה? איך זה יעזור?
למה אתה חושב שאכפת לי אם מישהו התאבד על הפסים או שזו תקלה טכנית? אכפת לי להגיע למחוז חפצי בלי לאחר יותר מדי ובלי לתלוש את השערות בייאוש! אכפת לי שעובדי הרכבת אדישים, שאין עם מי לדבר, שלא מקבלים תשובות, שאין התייחסות מינימלית למצוקת הנוסעים שהפכו לשבויים ועכשיו הם תקועים באי-ודאות בלי יכולת לתכנן פתרון להמשך (למשל, אולי עכשיו מישהו צריך לבוא לקחת אותי מהתחנה כי כבר אין לי אוטובוס, אבל מתי בערך להגיד לו לבוא? לא נותנים אפילו רמז!).
&nbsp
כשאירועים כאלה קורים (וקרה לי, ולכן הייאוש של הנוסעים שהתראיינו בכתבות נשמע לי כ"כ מוכר...) הנוסעים רק שומעים מנטרות חסרות משמעות כמו "הרכבת מתעכבת כמה דקות" בלי לשקף להם שה"כמה" יכול להיות גם 30 וגם 60 דקות.
&nbsp
ולא, אני לא מצפה שיחזיקו אוטובוסים במיוחד בשבילי, אני כן מצפה שלא יחזיקו אותי בת ערובה. שיאפשרו לנוסעים לרדת בבטחה בתחנה (ואם אפשר שיקחו את הרכבת לתחנה אם היא לא נמצאת בה), שיחזירו להם את כרטיס הנסיעה, שידאגו לדווח לחברות האוטובוסים שיש בעיה ואם זה רלוונטי, שינסו לתגבר, כן!
&nbsp
שאם יש נוסעים שמתייבשים בקרון והוא בתחנה, יאפשרו להם לצאת ולקנות משהו לאכול ולשתות. ואם הרכבת תקועה אי שם על הפסים ולא ניתן להסיע אותה בבטחה לתחנה, שלפחות יציעו מים לנוסעים. כי כשנסיעה פתאום מכפילה את עצמה, זה לא נעים, ולא כולם נערכו מראש עם מזון ושתייה ל"עוצר" בתוך הקרון.
&nbsp
וכמובן, שידאגו גם לנוסעים העתידיים: שיכרזו מיד על הבעיה לנוסעים שמתייבשים בתחנה, שיאפשרו להם לקבל החלטה אם להמשיך לחכות או להזדכות על הכרטיס ולחפש דרכי הגעה חלופיות. שיפרסמו מיד שיש בעיה בכל אמצעי התקשורת (וכמובן ביישום ובאתר הרכבת), כדי שמי שמתכוון להשתמש ברכבת מראש לא יגיע לתחנה בעייתית (או לפחות יהיה מודע לבעיות הצפויות).
&nbsp
יש הרבה דברים בסיסיים שאפשר לעשות אם רק רוצים, אבל לא נראה שלמישהו ברכבת אכפת.
בפעם האחרונה שדבר כזה קרה לי
נתקעתי בתחנה שעתיים וחצי, באמצע הלילה כשכבר אין אוטובוסים מהאיזור. יכולתי לצאת כשעוד היו אוטובוסים, אבל כל פעם אמרו (גם מנהל התחנה וגם השלטים האלקטרוניים) שהרכבת תגיע "עוד 5 דקות" או "ממש עוד מעט", אז האמנתי להם, וחיכיתי, וכשכבר חשבתי לוותר ולנסוע באוטובוס לא היו אוטובוסים.
 

trilliane

Well-known member
מנהל
זו בדיוק הנקודה! ואותם סיפורים בכל פעם מחדש.


בפעם האחרונה שדבר כזה קרה לי
נתקעתי בתחנה שעתיים וחצי, באמצע הלילה כשכבר אין אוטובוסים מהאיזור. יכולתי לצאת כשעוד היו אוטובוסים, אבל כל פעם אמרו (גם מנהל התחנה וגם השלטים האלקטרוניים) שהרכבת תגיע "עוד 5 דקות" או "ממש עוד מעט", אז האמנתי להם, וחיכיתי, וכשכבר חשבתי לוותר ולנסוע באוטובוס לא היו אוטובוסים.
זו בדיוק הנקודה! ואותם סיפורים בכל פעם מחדש.

קראתי בעבר על מישהו שפספס ככה טיסה... אומנם במקרה שלו הוא לקח מקדם ביטחון קטן מדי, אבל לו היו משקפים את המצב שהעיכוב עלול להימשך זמן רב, הוא היה מוותר על הנסיעה ברכבת ולוקח מונית. בשלב שהוא הבין שסתם מורחים אותו כבר היה מאוחר מדי.
 
לו לתושבים כאן היה אכפת יותר אחד מהשני מאשר מנסיעה ללא תקלות

כן, להפסיק לשקר! ומי ביקש מהם לשקף מה קרה? איך זה יעזור?
למה אתה חושב שאכפת לי אם מישהו התאבד על הפסים או שזו תקלה טכנית? אכפת לי להגיע למחוז חפצי בלי לאחר יותר מדי ובלי לתלוש את השערות בייאוש! אכפת לי שעובדי הרכבת אדישים, שאין עם מי לדבר, שלא מקבלים תשובות, שאין התייחסות מינימלית למצוקת הנוסעים שהפכו לשבויים ועכשיו הם תקועים באי-ודאות בלי יכולת לתכנן פתרון להמשך (למשל, אולי עכשיו מישהו צריך לבוא לקחת אותי מהתחנה כי כבר אין לי אוטובוס, אבל מתי בערך להגיד לו לבוא? לא נותנים אפילו רמז!).
&nbsp
כשאירועים כאלה קורים (וקרה לי, ולכן הייאוש של הנוסעים שהתראיינו בכתבות נשמע לי כ"כ מוכר...) הנוסעים רק שומעים מנטרות חסרות משמעות כמו "הרכבת מתעכבת כמה דקות" בלי לשקף להם שה"כמה" יכול להיות גם 30 וגם 60 דקות.
&nbsp
ולא, אני לא מצפה שיחזיקו אוטובוסים במיוחד בשבילי, אני כן מצפה שלא יחזיקו אותי בת ערובה. שיאפשרו לנוסעים לרדת בבטחה בתחנה (ואם אפשר שיקחו את הרכבת לתחנה אם היא לא נמצאת בה), שיחזירו להם את כרטיס הנסיעה, שידאגו לדווח לחברות האוטובוסים שיש בעיה ואם זה רלוונטי, שינסו לתגבר, כן!
&nbsp
שאם יש נוסעים שמתייבשים בקרון והוא בתחנה, יאפשרו להם לצאת ולקנות משהו לאכול ולשתות. ואם הרכבת תקועה אי שם על הפסים ולא ניתן להסיע אותה בבטחה לתחנה, שלפחות יציעו מים לנוסעים. כי כשנסיעה פתאום מכפילה את עצמה, זה לא נעים, ולא כולם נערכו מראש עם מזון ושתייה ל"עוצר" בתוך הקרון.
&nbsp
וכמובן, שידאגו גם לנוסעים העתידיים: שיכרזו מיד על הבעיה לנוסעים שמתייבשים בתחנה, שיאפשרו להם לקבל החלטה אם להמשיך לחכות או להזדכות על הכרטיס ולחפש דרכי הגעה חלופיות. שיפרסמו מיד שיש בעיה בכל אמצעי התקשורת (וכמובן ביישום ובאתר הרכבת), כדי שמי שמתכוון להשתמש ברכבת מראש לא יגיע לתחנה בעייתית (או לפחות יהיה מודע לבעיות הצפויות).
&nbsp
יש הרבה דברים בסיסיים שאפשר לעשות אם רק רוצים, אבל לא נראה שלמישהו ברכבת אכפת.
לו לתושבים כאן היה אכפת יותר אחד מהשני מאשר מנסיעה ללא תקלות
היו הרבה פחות מתאבדים. חברות בהם הקהילתיות חזקה ולאנשים אכפת אחד מהשני מתאבדים בהם פחות. הלוואי שפה זה יהיה כך!
 

trilliane

Well-known member
מנהל
דמגוגיה בשנקל. לתלונות המוצדקות על התנהלות הרכבת אין שום קשר

לו לתושבים כאן היה אכפת יותר אחד מהשני מאשר מנסיעה ללא תקלות
היו הרבה פחות מתאבדים. חברות בהם הקהילתיות חזקה ולאנשים אכפת אחד מהשני מתאבדים בהם פחות. הלוואי שפה זה יהיה כך!
דמגוגיה בשנקל. לתלונות המוצדקות על התנהלות הרכבת אין שום קשר
לחוסר אכפתיות של מתאבדים, ואני בכלל לא יודעת אם זו הייתה סיבת התקלה במקרה דנן.
 
מדוע זאת דמגוגיה? איך לדעתך החברה צריכה להקטין התאבדויות

דמגוגיה בשנקל. לתלונות המוצדקות על התנהלות הרכבת אין שום קשר
לחוסר אכפתיות של מתאבדים, ואני בכלל לא יודעת אם זו הייתה סיבת התקלה במקרה דנן.
מדוע זאת דמגוגיה? איך לדעתך החברה צריכה להקטין התאבדויות
טענתי שהזמן שבהם מתלוננים כלפי תקלות במדינה גדול מידי והוא בא על חשבון זמן בהם אכפת מהזולת, למשל הנוסעת שיושבת לידך באוטובוס או ברכבת.
אילו היינו יותר אמפתיים ואכפתיים אז היו פחות מתאבדים.
אשמח לראות הפרכה לטענה שלי, מעולם לא שמעתי שצריך להיות יותר אנוכיים כדי להקטין התאבדויות.
&nbsp
לא טענתי האם התקלות ברכבת טופלו כיאות או לא.
 

trilliane

Well-known member
מנהל
כי זו צדקנות פופוליסטית ופשטנית שלא גיבית בשום מחקר

מדוע זאת דמגוגיה? איך לדעתך החברה צריכה להקטין התאבדויות
טענתי שהזמן שבהם מתלוננים כלפי תקלות במדינה גדול מידי והוא בא על חשבון זמן בהם אכפת מהזולת, למשל הנוסעת שיושבת לידך באוטובוס או ברכבת.
אילו היינו יותר אמפתיים ואכפתיים אז היו פחות מתאבדים.
אשמח לראות הפרכה לטענה שלי, מעולם לא שמעתי שצריך להיות יותר אנוכיים כדי להקטין התאבדויות.
&nbsp
לא טענתי האם התקלות ברכבת טופלו כיאות או לא.
כי זו צדקנות פופוליסטית ופשטנית שלא גיבית בשום מחקר
אף אחד לא צריך להפריך את הטענה שלך, התבלבלת: "המוציא מחברו, עליו הראיה" – מכיר? אתה זה שמפריח טענה לאוויר, אתה זה שצריך לגבות אותה, לא תפקידנו להפריך אותה.
&nbsp
הגבת לי, ואתה שואל את דעתי בתור מה? נבחרת ציבור? פסיכולוגית מדופלמת?
זה פורום תח"צ, לא פורום פסיכולוגיה. את הטענה שלך לגבי התאבדויות כתבת בתגובה לתלונה שלי, שלא קשורה במאום להתאבדויות. אז תסלח לי אם אין לי רצון לשתף פעולה עם טענה לא רלוונטית (ולא מגובה) שרק מסיטה את הדיון מהנקודה שרציתי להעביר. מה שמכעיס במיוחד הוא ההאשמה המרומזת בחוסר אכפתיות, כאילו זה לא בסדר שלנוסעי הרכבת אכפת מהטיפול הכושל של הרכבת במצבים שבהם היא נתקעת, וצריך להיות לי אכפת יותר מזה שאנשים מתאבדים (אף שאין לי מושג אם זה בכלל מה שקרה במקרה הזה או במקרה שאני חוויתי לפני כחצי שנה).
&nbsp
התאבדויות הן נושא חשוב ורציני, ללא ספק, אבל אין לי יכולת או רצון לדון בו. זה פורום תחבורה ציבורית, אני מתלוננת מהזווית הצרכנית של נוסעת ברכבת, על הטיפול של הרכבת במצבים שבהם היא מושבתת. לא האשמתי את הרכבת בהתאבדויות, ובכל מקרה מצבים כאלה יכולים לקרות מסיבות שונות שאינן קשורות במאום להתאבדות, כך שזו ממש לא הנקודה.
 

amit1270

New member
שיעור ההתאבדויות בישראל בכלל לא גבוה. אפילו נמוך מאוד יחסית

לו לתושבים כאן היה אכפת יותר אחד מהשני מאשר מנסיעה ללא תקלות
היו הרבה פחות מתאבדים. חברות בהם הקהילתיות חזקה ולאנשים אכפת אחד מהשני מתאבדים בהם פחות. הלוואי שפה זה יהיה כך!
שיעור ההתאבדויות בישראל בכלל לא גבוה. אפילו נמוך מאוד יחסית
מקום 90 (מתוך 150 מדינות) לפי הדירוג הזה.

[ד"א, במקומות הנמוכים ביותר בדירוג נמצאות מדינות כמו ערב הסעודית וסוריה, ואני לא בטוח שיש בהן כל כך מעט התאבדויות כמו שהדיווחים משם לא הכי אמינים.]
 

trilliane

Well-known member
מנהל
כך גם בוויקיפדיה:

שיעור ההתאבדויות בישראל בכלל לא גבוה. אפילו נמוך מאוד יחסית
מקום 90 (מתוך 150 מדינות) לפי הדירוג הזה.

[ד"א, במקומות הנמוכים ביותר בדירוג נמצאות מדינות כמו ערב הסעודית וסוריה, ואני לא בטוח שיש בהן כל כך מעט התאבדויות כמו שהדיווחים משם לא הכי אמינים.]
כך גם בוויקיפדיה:
"אחוז המתאבדים בישראל נמוך משמעותית ביחס לממוצע במדינות אירופה, ונמצא במגמת ירידה."
https://he.wikipedia.org/wiki/התאבדות#התאבדויות_בישראל
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה