בדף הפייסבוק של דן יש פוסט על קו 122

מצב
הנושא נעול.
לפי פרסום של דן באתר שלה, כאשר קו 122 יחל לפעול ב-4.2.2018

בדף הפייסבוק של דן יש פוסט על קו 122
לפי פרסום של דן באתר שלה, כאשר קו 122 יחל לפעול ב-4.2.2018
קווים 12 ו 389 יבוטלו.
[URL]http://www.dan.co.il/download/files/n6960_.pdf[/URL]

קו 12 נכלל במכרז שרון-חולון מרחבי ולפי המכרז היה מתוכנן להתקצר לרכבת האוניברסיטה (במקום רדינג). אם קו 12 מבוטל, סביר להניח שקו 8 של דן יהיה זה שיעבור למטרופולין כי ממילא אם קו 12 היה מקוצר לרכבת האוניברסיטה כבר לא היה טעם יותר בקו 8.
 

DanBus43Maalit72

Active member
כנראה קו 8 הוא זה שיעבור למטרופולין.

לפי פרסום של דן באתר שלה, כאשר קו 122 יחל לפעול ב-4.2.2018
קווים 12 ו 389 יבוטלו.
[URL]http://www.dan.co.il/download/files/n6960_.pdf[/URL]

קו 12 נכלל במכרז שרון-חולון מרחבי ולפי המכרז היה מתוכנן להתקצר לרכבת האוניברסיטה (במקום רדינג). אם קו 12 מבוטל, סביר להניח שקו 8 של דן יהיה זה שיעבור למטרופולין כי ממילא אם קו 12 היה מקוצר לרכבת האוניברסיטה כבר לא היה טעם יותר בקו 8.
כנראה קו 8 הוא זה שיעבור למטרופולין.
כי הוא עושה את המסלול המתואר במכרז.
 

orenhz

Member
אז עכשיו לא יהיה אף קו שיעבור ברח' הברזל

לפי פרסום של דן באתר שלה, כאשר קו 122 יחל לפעול ב-4.2.2018
קווים 12 ו 389 יבוטלו.
[URL]http://www.dan.co.il/download/files/n6960_.pdf[/URL]

קו 12 נכלל במכרז שרון-חולון מרחבי ולפי המכרז היה מתוכנן להתקצר לרכבת האוניברסיטה (במקום רדינג). אם קו 12 מבוטל, סביר להניח שקו 8 של דן יהיה זה שיעבור למטרופולין כי ממילא אם קו 12 היה מקוצר לרכבת האוניברסיטה כבר לא היה טעם יותר בקו 8.
אז עכשיו לא יהיה אף קו שיעבור ברח' הברזל
 

aryeri

Member
לדעתי שיטת המיספור בתל אביב וגוש דן היא לא טובה

לפי פרסום של דן באתר שלה, כאשר קו 122 יחל לפעול ב-4.2.2018
קווים 12 ו 389 יבוטלו.
[URL]http://www.dan.co.il/download/files/n6960_.pdf[/URL]

קו 12 נכלל במכרז שרון-חולון מרחבי ולפי המכרז היה מתוכנן להתקצר לרכבת האוניברסיטה (במקום רדינג). אם קו 12 מבוטל, סביר להניח שקו 8 של דן יהיה זה שיעבור למטרופולין כי ממילא אם קו 12 היה מקוצר לרכבת האוניברסיטה כבר לא היה טעם יותר בקו 8.
לדעתי שיטת המיספור בתל אביב וגוש דן היא לא טובה
אני מדבר בעיקר על שיטת מיספור החלופות והקווים הדומים.

דוגמה מובהקת לכך הם קווים 8 ו-12 הנוכחיים בתל אביב הם דוגמה מצויינת לבזבזנות יתר של מספרים. למה לא קראו לקו 8 קו 12א? הם קווים דומים מאוד. למה לא לקרוא לקו 8 חלופה של קו 12?

למה ביטלו את קווי ה-א'? (כמו 1א, 2א, 3א)? ההתפרעות עם ספרות מאוד שהולכות ותופחות עם כל חלופה היא גרועה לדעתי, מסבכת את ההיגיות והבנת הרשת, ולא אחראית לעתיד. ספרת המאות צריכה לשמש קווים בינעירוניים - ככל שהספרה גדולה יותר המרחק גדול יותר, כמו שהיה פעם. ברור שבשלושת הערים הגדולות יש יותר מ-99 קווים עירוניים, אז לפחות שלא יעברו את ה-200 או ה-300...

הרעה החולה הזאת קורית בכל הארץ, ואם פעם זה היה בעיקר בקווים של חברת "קווים", עכשיו כבר משרד התחבורה נדבק בה (ראו את הקווים המתוכננים במכרז החדש של קווי בית שמש - ירושלים). זה לא אחראי, זה ביזבוז מספרים גבוהים וזה גורם לאי הבנה של הרשת.

לדעתי צריכים לעשות רפורמת מספרים עם שלבים (השלבים למניעת בילבול) בכל הארץ, כדי לחזור לשיטת המספור הישנה והטובה. לא צריכים להשתולל עם ספרת המאות וקווים כמו 8 ו-12 שממש יכולים להיות מוגדרים כחלופה אחד של השני - לאחד תחת קו X וקו Xא'. אם יש יותר מחלופה אחת - אז לתת מספרים עוקבים ולא מספרים שספרות המאות עוקבות.
 

srulak

Member
אתה כל כך צודק

לדעתי שיטת המיספור בתל אביב וגוש דן היא לא טובה
אני מדבר בעיקר על שיטת מיספור החלופות והקווים הדומים.

דוגמה מובהקת לכך הם קווים 8 ו-12 הנוכחיים בתל אביב הם דוגמה מצויינת לבזבזנות יתר של מספרים. למה לא קראו לקו 8 קו 12א? הם קווים דומים מאוד. למה לא לקרוא לקו 8 חלופה של קו 12?

למה ביטלו את קווי ה-א'? (כמו 1א, 2א, 3א)? ההתפרעות עם ספרות מאוד שהולכות ותופחות עם כל חלופה היא גרועה לדעתי, מסבכת את ההיגיות והבנת הרשת, ולא אחראית לעתיד. ספרת המאות צריכה לשמש קווים בינעירוניים - ככל שהספרה גדולה יותר המרחק גדול יותר, כמו שהיה פעם. ברור שבשלושת הערים הגדולות יש יותר מ-99 קווים עירוניים, אז לפחות שלא יעברו את ה-200 או ה-300...

הרעה החולה הזאת קורית בכל הארץ, ואם פעם זה היה בעיקר בקווים של חברת "קווים", עכשיו כבר משרד התחבורה נדבק בה (ראו את הקווים המתוכננים במכרז החדש של קווי בית שמש - ירושלים). זה לא אחראי, זה ביזבוז מספרים גבוהים וזה גורם לאי הבנה של הרשת.

לדעתי צריכים לעשות רפורמת מספרים עם שלבים (השלבים למניעת בילבול) בכל הארץ, כדי לחזור לשיטת המספור הישנה והטובה. לא צריכים להשתולל עם ספרת המאות וקווים כמו 8 ו-12 שממש יכולים להיות מוגדרים כחלופה אחד של השני - לאחד תחת קו X וקו Xא'. אם יש יותר מחלופה אחת - אז לתת מספרים עוקבים ולא מספרים שספרות המאות עוקבות.
אתה כל כך צודק
יש קווים שיש להם מספר הזוי. לדוגמה 279. לא יכלו לתת מספרים יוצר נמוכים שמתאימים לעיר?. השיטה של אגד בעיקר בירושלים עם האות א' זה מעולה. אבל משום מה לא מיושם בגוש דן למעט פ"ת שם אפיקים כן מוסיפים א' למספר. קווי דן יכלו להיות יותר פשוטים. לדוגמה 138 יכול להיות 38א ו- 238 להפוך ל- 38ב'. באירופה זה נהוג למה לא פה?
 

aryeri

Member
קו 617 ירושלים-בית שמש זה גם נורא, וגם X77 מי-ם לאלעד

אתה כל כך צודק
יש קווים שיש להם מספר הזוי. לדוגמה 279. לא יכלו לתת מספרים יוצר נמוכים שמתאימים לעיר?. השיטה של אגד בעיקר בירושלים עם האות א' זה מעולה. אבל משום מה לא מיושם בגוש דן למעט פ"ת שם אפיקים כן מוסיפים א' למספר. קווי דן יכלו להיות יותר פשוטים. לדוגמה 138 יכול להיות 38א ו- 238 להפוך ל- 38ב'. באירופה זה נהוג למה לא פה?
קו 617 ירושלים-בית שמש זה גם נורא, וגם X77 מי-ם לאלעד
נתנו מספרים 277, 377, 477, 577, ונראה לי כבר 677 לקווים מירושלים לאלעד. פשוט לא נורמליים. או למשל קו 716 בירושלים למה שהיה פעם קו 16א, או קו 882 שהוא חלופה של 82.

כשיש לי זמן, אני מנסה "לתכנן" אירגון מחדש של המספור בארץ עפ"י שיטה סדורה עם רווחים הגיונייםלקווים עתידיים חדשים, ולא עפ"י הגחמות של חברת "קווים". בינתיים אני על כל הקווים בירושלים ומירושלים לכל מקום בארץ. נראה מה ייצא לי.

הבעיה היא שאם במשרד התחבורה נפלה שלהבת מה יגידו אזובי חברת "קווים"...
 

orenhz

Member
מוסיפים לקו את האות א' רק אם מתקיימים תנאים מסויימים

אתה כל כך צודק
יש קווים שיש להם מספר הזוי. לדוגמה 279. לא יכלו לתת מספרים יוצר נמוכים שמתאימים לעיר?. השיטה של אגד בעיקר בירושלים עם האות א' זה מעולה. אבל משום מה לא מיושם בגוש דן למעט פ"ת שם אפיקים כן מוסיפים א' למספר. קווי דן יכלו להיות יותר פשוטים. לדוגמה 138 יכול להיות 38א ו- 238 להפוך ל- 38ב'. באירופה זה נהוג למה לא פה?
מוסיפים לקו את האות א' רק אם מתקיימים תנאים מסויימים
ממליץ לך לקרוא את הפוסט המעניין (כרגיל) של הרוכב לאוטובוסים:
http://israelbikebus.blogspot.co.il/2015/04/blog-post_28.html
 

oshri1987sg

Active member
238 לא יכול להיות 38ב ולא 38ג או 38 עם כל אות האחרת

אתה כל כך צודק
יש קווים שיש להם מספר הזוי. לדוגמה 279. לא יכלו לתת מספרים יוצר נמוכים שמתאימים לעיר?. השיטה של אגד בעיקר בירושלים עם האות א' זה מעולה. אבל משום מה לא מיושם בגוש דן למעט פ"ת שם אפיקים כן מוסיפים א' למספר. קווי דן יכלו להיות יותר פשוטים. לדוגמה 138 יכול להיות 38א ו- 238 להפוך ל- 38ב'. באירופה זה נהוג למה לא פה?
238 לא יכול להיות 38ב ולא 38ג או 38 עם כל אות האחרת
ומספר הקו 238 לא מתאים כלל לאותו קו כי כל הקשר בינו לבין 38ו138 זה שהוא
כמוהם יוצא ממסוף כרמלית והוא עובר גם באזור הבורסה ברמת גן וליד איצטדיון המושבה בפתח תקוה,למעט זאת הוא שונה כמעט לגמרי מהם:
38,138 מהכרמלית יוצאים לאלנבי,המלך ג'ורג',כיכר רבין,שאול המלך.
238 הכרמלית יוצא לרחוב הירקון,בן יהודה,בוגרשוב,שדרות בן ציון,חשמונאים
דרך בגין
ליד הבורסה 38,138 נפגשים עם 238 ואז נפרדים
38,138 ממשיכים על ציר ז'בוטינסקי 238 נוסע דרך ציר אבא הלל-אם המושבות.
38,138 נוסעחים שונה באם המושבות מאשר קו 238
38,138 מסיימים בתחנת רכבת קרית אריה,238 ממשיך משם למסוף גני הדר
דרך חלק מאם המושבות,חזון איש,אברבאנל,עין גנים,
 

alantan

New member
תיקון קל: השיטה של צוות תכנית האב בירושלים...

אתה כל כך צודק
יש קווים שיש להם מספר הזוי. לדוגמה 279. לא יכלו לתת מספרים יוצר נמוכים שמתאימים לעיר?. השיטה של אגד בעיקר בירושלים עם האות א' זה מעולה. אבל משום מה לא מיושם בגוש דן למעט פ"ת שם אפיקים כן מוסיפים א' למספר. קווי דן יכלו להיות יותר פשוטים. לדוגמה 138 יכול להיות 38א ו- 238 להפוך ל- 38ב'. באירופה זה נהוג למה לא פה?
תיקון קל: השיטה של צוות תכנית האב בירושלים...
 
במערכות המידע ובקבצי ה GTFS אין ייצוג נפרד לקווים עם אותיות

אתה כל כך צודק
יש קווים שיש להם מספר הזוי. לדוגמה 279. לא יכלו לתת מספרים יוצר נמוכים שמתאימים לעיר?. השיטה של אגד בעיקר בירושלים עם האות א' זה מעולה. אבל משום מה לא מיושם בגוש דן למעט פ"ת שם אפיקים כן מוסיפים א' למספר. קווי דן יכלו להיות יותר פשוטים. לדוגמה 138 יכול להיות 38א ו- 238 להפוך ל- 38ב'. באירופה זה נהוג למה לא פה?
במערכות המידע ובקבצי ה GTFS אין ייצוג נפרד לקווים עם אותיות
השימוש באותיות היה נפוץ לפני עידן המידע.
אבל זה לא מתאים לעידן הנוכחי.
אם 138 יהיה 38א, באתר כל-קו למשל לא תהיה הבחנה בין 38 ל-138 (שני הקווים יופיעו יחד). אגב, הבחנה שנוצרה רק לפני מספר חודשים. לפני כן, מבחינת משרד התחבורה הם נחשבו לקו אחד. כך היה גם עם 92 ו 192.
 

DanBus43Maalit72

Active member
אני מתנגד להוספת אותיות למספר הקו

אתה כל כך צודק
יש קווים שיש להם מספר הזוי. לדוגמה 279. לא יכלו לתת מספרים יוצר נמוכים שמתאימים לעיר?. השיטה של אגד בעיקר בירושלים עם האות א' זה מעולה. אבל משום מה לא מיושם בגוש דן למעט פ"ת שם אפיקים כן מוסיפים א' למספר. קווי דן יכלו להיות יותר פשוטים. לדוגמה 138 יכול להיות 38א ו- 238 להפוך ל- 38ב'. באירופה זה נהוג למה לא פה?
אני מתנגד להוספת אותיות למספר הקו
פרט למקרים מסוימים.
רק אם זה להבדיל בין כיוונים במקרים מסוימים, חלופה ללא הפרש רב במסלול או תחנות.
&nbsp
שיטת המספור במודיעין עילית, ביתר עילית ואלעד דפוקה כאילו רק הערים האלו קיימות במדינה.
&nbsp
בגוש דן זה בעייתי בגלל שיש מספר רב מאוד של קווים עירוניים. בגוש דן קווים עירוניים עד 299 זה בסדר.
&nbsp
באירופה גם מנצלים כל מספר אפשרי מ 1 עד 999 אבל הבעייה פה שזה רשת של מדינה שלמה ולא של מטרופולין אחד.
 

אוהד1110

New member
מבטלים את 12 ומפעילים את 122 בלו"ז שאינו מכסה את כל היום

לפי פרסום של דן באתר שלה, כאשר קו 122 יחל לפעול ב-4.2.2018
קווים 12 ו 389 יבוטלו.
[URL]http://www.dan.co.il/download/files/n6960_.pdf[/URL]

קו 12 נכלל במכרז שרון-חולון מרחבי ולפי המכרז היה מתוכנן להתקצר לרכבת האוניברסיטה (במקום רדינג). אם קו 12 מבוטל, סביר להניח שקו 8 של דן יהיה זה שיעבור למטרופולין כי ממילא אם קו 12 היה מקוצר לרכבת האוניברסיטה כבר לא היה טעם יותר בקו 8.
מבטלים את 12 ומפעילים את 122 בלו"ז שאינו מכסה את כל היום
 

mister K

New member
דווקא הלו"ז טוב מאוד לדעתי

מבטלים את 12 ומפעילים את 122 בלו"ז שאינו מכסה את כל היום
דווקא הלו"ז טוב מאוד לדעתי
לקו כזה עדיפה תדירות גבוהה יותר בשעות העומס והפסקה בשעות השפל, מאשר תדירות של פעם ב-30 דקות כל היום. שעת סיום השירות זהה פחות או יותר לזו של 12.
לי מפריע דווקא דבר אחר. התחנה הראשונה של 122 אחרי הכרמלית תהיה רק בבן יהודה, בדומה לקו 90. לא ברור לי למה לא להעביר אותו דרך אחד העם ואלנבי כמו 389 כיום.
זה לא באמת יאט את הקו (כמה נוסעים כבר יעלו בכרמלית?) אלא רק יישפר את השירות ויחזיר את הקישור בין אלנבי לעתידים.
ברגע שקו 389 יבוטל, לא יהיה משם קישור לעתידים אפילו בבוקר.
 

אוהד1110

New member
גם 13 ו- 238 יוצאים ישירות לבן יהודה במקום דרך אלנבי

דווקא הלו"ז טוב מאוד לדעתי
לקו כזה עדיפה תדירות גבוהה יותר בשעות העומס והפסקה בשעות השפל, מאשר תדירות של פעם ב-30 דקות כל היום. שעת סיום השירות זהה פחות או יותר לזו של 12.
לי מפריע דווקא דבר אחר. התחנה הראשונה של 122 אחרי הכרמלית תהיה רק בבן יהודה, בדומה לקו 90. לא ברור לי למה לא להעביר אותו דרך אחד העם ואלנבי כמו 389 כיום.
זה לא באמת יאט את הקו (כמה נוסעים כבר יעלו בכרמלית?) אלא רק יישפר את השירות ויחזיר את הקישור בין אלנבי לעתידים.
ברגע שקו 389 יבוטל, לא יהיה משם קישור לעתידים אפילו בבוקר.
גם 13 ו- 238 יוצאים ישירות לבן יהודה במקום דרך אלנבי
 

mister K

New member
נכון, אבל זה כבר פחות קריטי

גם 13 ו- 238 יוצאים ישירות לבן יהודה במקום דרך אלנבי
נכון, אבל זה כבר פחות קריטי
קו 122 מגיע ליעדים שאין אליהם אף קישור אחר מאלנבי.
למעט 389 בשעות הבוקר שכאמור יתבטל.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה