נו? ינואר 2018 ועדין מרכזית המפרץ עבור קו העמק לא מוכנה

מצב
הנושא נעול.

gsi13579

New member
נו? ינואר 2018 ועדין מרכזית המפרץ עבור קו העמק לא מוכנה

נו? ינואר 2018 ועדין מרכזית המפרץ עבור קו העמק לא מוכנה
רכבת ישראל הבטיחה שבינואר 2018 תפתח תחנת "מרכזית המפרץ" אשר תאפשר לרכבות בקו עתלית-בית שאן לעצור באזור לב המפרץ, אנחנו בחודש ינואר 2018 ועדין אין עצירות בקו העמק בלב המפרץ.. למישהו יש מידע מתי היא תפתח כבר?
 

Bus Nerd

Active member
לא אשמת הרכבת, אשמת יפה נוף

נו? ינואר 2018 ועדין מרכזית המפרץ עבור קו העמק לא מוכנה
רכבת ישראל הבטיחה שבינואר 2018 תפתח תחנת "מרכזית המפרץ" אשר תאפשר לרכבות בקו עתלית-בית שאן לעצור באזור לב המפרץ, אנחנו בחודש ינואר 2018 ועדין אין עצירות בקו העמק בלב המפרץ.. למישהו יש מידע מתי היא תפתח כבר?
לא אשמת הרכבת, אשמת יפה נוף
 

25306yosef

New member
את ממשיכה עדיין להאמין להבטחות ולפרסומי יחסי ציבור?

נו? ינואר 2018 ועדין מרכזית המפרץ עבור קו העמק לא מוכנה
רכבת ישראל הבטיחה שבינואר 2018 תפתח תחנת "מרכזית המפרץ" אשר תאפשר לרכבות בקו עתלית-בית שאן לעצור באזור לב המפרץ, אנחנו בחודש ינואר 2018 ועדין אין עצירות בקו העמק בלב המפרץ.. למישהו יש מידע מתי היא תפתח כבר?
את ממשיכה עדיין להאמין להבטחות ולפרסומי יחסי ציבור?
ובמחשבה שנייה,

למה כל כך חשוב לך שתיפתח עכשיו תחנת הרכבת מרכזית המפרץ?

פתיחת התחנה תגדיל את איחורי הרכבות בקו העמק שקיימים כיום (וסביר להניח שגם תגרום לאיחורים של רכבות מנהריה / כרמיאל לתל אביב). אז מה בדיוק התועלת לתושב עפולה שרוצה רק רכבת מהירה וישירה מעפולה לתל אביב?
 

gsi13579

New member
כאשר תפתח תחנת לב המפרץ (מרכזית המפרץ) מספר הנוסעים ישתנה

את ממשיכה עדיין להאמין להבטחות ולפרסומי יחסי ציבור?
ובמחשבה שנייה,

למה כל כך חשוב לך שתיפתח עכשיו תחנת הרכבת מרכזית המפרץ?

פתיחת התחנה תגדיל את איחורי הרכבות בקו העמק שקיימים כיום (וסביר להניח שגם תגרום לאיחורים של רכבות מנהריה / כרמיאל לתל אביב). אז מה בדיוק התועלת לתושב עפולה שרוצה רק רכבת מהירה וישירה מעפולה לתל אביב?
כאשר תפתח תחנת לב המפרץ (מרכזית המפרץ) מספר הנוסעים ישתנה
ויגדל, כיוון שמרבית הנוסעים מעפולה לחיפה הם לאזור לב המפרץ (קו 301 עמוס מאוד מדי פעם עד כדי כך שיותר מ10 נוסעים הם בעמידה - שלפי חוק אסור להסיע יותר מ10 נוסעים בעמידה)
ברגע שתתאפשר עצירה בלב המפרץ בקו העמק אז השימוש ברכבת העמק יגדל (כי אני בספק אם נוסעים מעפולה ללב המפרץ מרגע פתיחת הקו ועד עכשיו נסעו למרכז השמונה והחליפו רכבת כי אין טעם לנסוע ואז לחזור לאחור) ואז תהיה גישה לכל האזורים בחיפה (מלבד חוצות המפרץ וקריית חיים שמספר הנוסעים לשם מעפולה הוא דליל אז לא רלוונטי)
מה שכן - ייתכן ומשרד התחבורה ידלל נסיעות בקו 301 היות והתדירות שלו גבוהה יחסית
לגבי האיחורים - לא חושבת שהמצב ישתנה כי רכבת ישראל תשנה את הלו"ז של הרכבות ברגע שהתחנה תפתח כדי להתאים את מפגשי הרכבות של הקו כדי למגר כמה שיותר את האיחורים
 

gsi13579

New member
אולי כשהתחנה תפתח הקו יקוצר לחוף הכרמל כדי לפתור את הבעיה

כאשר תפתח תחנת לב המפרץ (מרכזית המפרץ) מספר הנוסעים ישתנה
ויגדל, כיוון שמרבית הנוסעים מעפולה לחיפה הם לאזור לב המפרץ (קו 301 עמוס מאוד מדי פעם עד כדי כך שיותר מ10 נוסעים הם בעמידה - שלפי חוק אסור להסיע יותר מ10 נוסעים בעמידה)
ברגע שתתאפשר עצירה בלב המפרץ בקו העמק אז השימוש ברכבת העמק יגדל (כי אני בספק אם נוסעים מעפולה ללב המפרץ מרגע פתיחת הקו ועד עכשיו נסעו למרכז השמונה והחליפו רכבת כי אין טעם לנסוע ואז לחזור לאחור) ואז תהיה גישה לכל האזורים בחיפה (מלבד חוצות המפרץ וקריית חיים שמספר הנוסעים לשם מעפולה הוא דליל אז לא רלוונטי)
מה שכן - ייתכן ומשרד התחבורה ידלל נסיעות בקו 301 היות והתדירות שלו גבוהה יחסית
לגבי האיחורים - לא חושבת שהמצב ישתנה כי רכבת ישראל תשנה את הלו"ז של הרכבות ברגע שהתחנה תפתח כדי להתאים את מפגשי הרכבות של הקו כדי למגר כמה שיותר את האיחורים
אולי כשהתחנה תפתח הקו יקוצר לחוף הכרמל כדי לפתור את הבעיה
של האיחורים, כי גם ככה מיותר שהרכבת ממשיכה לעתלית.. לא מבינה את הטרחה הזו של רכבת ישראל.. דלק עולה כסף והמרחק בין חוף הכרמל לעתלית הוא לא קטן
&nbsp
 
איך קיצור לחוף הכרמל יפתור איזושהי בעיית איחורים?

אולי כשהתחנה תפתח הקו יקוצר לחוף הכרמל כדי לפתור את הבעיה
של האיחורים, כי גם ככה מיותר שהרכבת ממשיכה לעתלית.. לא מבינה את הטרחה הזו של רכבת ישראל.. דלק עולה כסף והמרחק בין חוף הכרמל לעתלית הוא לא קטן
&nbsp
איך קיצור לחוף הכרמל יפתור איזושהי בעיית איחורים?
יש פקקים במסילות בין עתלית לחוף הכרמל שגורמים לאיחורים?
אין בחוף הכרמל מקום פנוי לחניה של רכבות בקו העמק בשעות השיא, כי רציפים 3 ו 4 משמשים רכבות בקו לכרמיאל ובקו הפרברי לעכו.
 

babushka1911

New member
סופסוף

איך קיצור לחוף הכרמל יפתור איזושהי בעיית איחורים?
יש פקקים במסילות בין עתלית לחוף הכרמל שגורמים לאיחורים?
אין בחוף הכרמל מקום פנוי לחניה של רכבות בקו העמק בשעות השיא, כי רציפים 3 ו 4 משמשים רכבות בקו לכרמיאל ובקו הפרברי לעכו.
סופסוף
תודה רבה!
 

25306yosef

New member
לא ניתן לשנות בהרבה את לוח הזמנים

כאשר תפתח תחנת לב המפרץ (מרכזית המפרץ) מספר הנוסעים ישתנה
ויגדל, כיוון שמרבית הנוסעים מעפולה לחיפה הם לאזור לב המפרץ (קו 301 עמוס מאוד מדי פעם עד כדי כך שיותר מ10 נוסעים הם בעמידה - שלפי חוק אסור להסיע יותר מ10 נוסעים בעמידה)
ברגע שתתאפשר עצירה בלב המפרץ בקו העמק אז השימוש ברכבת העמק יגדל (כי אני בספק אם נוסעים מעפולה ללב המפרץ מרגע פתיחת הקו ועד עכשיו נסעו למרכז השמונה והחליפו רכבת כי אין טעם לנסוע ואז לחזור לאחור) ואז תהיה גישה לכל האזורים בחיפה (מלבד חוצות המפרץ וקריית חיים שמספר הנוסעים לשם מעפולה הוא דליל אז לא רלוונטי)
מה שכן - ייתכן ומשרד התחבורה ידלל נסיעות בקו 301 היות והתדירות שלו גבוהה יחסית
לגבי האיחורים - לא חושבת שהמצב ישתנה כי רכבת ישראל תשנה את הלו"ז של הרכבות ברגע שהתחנה תפתח כדי להתאים את מפגשי הרכבות של הקו כדי למגר כמה שיותר את האיחורים
לא ניתן לשנות בהרבה את לוח הזמנים
מאחר והרכבת לבית שאן (להלן עפולה בלבד) נוסעת בעקבות רכבת אחרת שנוסעת לנהריה וצריך מקדמי ביטחון. מה גם שלוח הזמנים בנוי כך שהנוסעים ברכבת מתל אביב לנהריה יכולים לרדת בחיפה ולהמתין כמה דקות לרכבת לעפולה. אם יקדימו את הרכבת לעפולה ב-3 דקות הדבר יצור קונפליקט עם הרכבת לנהריה.

אז בעצם הפתרון שלך הוא להוציא את הרכבת לעפולה לפני הרכבת לנהריה ובכך לגרום לנוסעים מתל אביב לעפולה לחכות 50-55 דקות להחלפה?

גם בכיוון הנסיעה הנגדי המצב לא טוב יותר ואפילו גרוע הרבה יותר.

ראשית כל מדובר בקו שיש בו רק מסילה אחת כך שלא ניתן להתגמש. במקרה שהרכבת מחיפה מאחרת הדבר יפגע גם ברכבת מעפולה בגלל ההמתנה למפגש הרכבות. כך שלא ניתן להקדים את יציאת הרכבת מעפולה.

הדבר היחידי שאפשר לעשות על מנת למנוע איחורים לחלוטין הוא ליצור לוח זמנים שבו הרכבת עומדת כ-10 דקות או יותר באחת התחנות בקו העמק לצורך מפגש רכבות. כך שבמקרה של איחור (וכאמור סביר להניח שרוב הרכבות יאחרו) 10 דקות ההמתנה יהפכו לשתי דקות המתנה.

אם האיחור הקבוע הוא למעלה מ-10 דקות, אז יש ליצור את לוח הזמנים בצורה כזו שהרכבת ממתינה למפגש הרכבות בתחנה התפעולית 20 דקות, כך שבמקרה של 13 דקות איחור, הרכבת תמתין רק 7 דקות.

אני לא רואה שום אפשרות אחרת למנוע את האיחורים בלי להאריך את זמן הנסיעה של הרכבת (הארכת זמן הנסיעה בגלל ההמתנה בתחנה התפעולית למפגש רכבות במטרה למנוע איחור מהרכבת הנוסעת בכיוון הנגדי). ככה זה שהחליטו להקים רק מסילה בודדת ולא כפולה.

תחנת לב המפרץ תגדיל כאמור את האיחורים ברכבות וסביר להניח שגם תפגע ברכבות מנהריה / כרמיאל לתל אביב.
 

WarDog

New member
יש עוד 25 ימים בינואר

נו? ינואר 2018 ועדין מרכזית המפרץ עבור קו העמק לא מוכנה
רכבת ישראל הבטיחה שבינואר 2018 תפתח תחנת "מרכזית המפרץ" אשר תאפשר לרכבות בקו עתלית-בית שאן לעצור באזור לב המפרץ, אנחנו בחודש ינואר 2018 ועדין אין עצירות בקו העמק בלב המפרץ.. למישהו יש מידע מתי היא תפתח כבר?
יש עוד 25 ימים בינואר
 

Ccyclist

Well-known member
תשתית תמיד מתעכבת ועולה פי 4 אבל בסוף היא נבנית.

נו? ינואר 2018 ועדין מרכזית המפרץ עבור קו העמק לא מוכנה
רכבת ישראל הבטיחה שבינואר 2018 תפתח תחנת "מרכזית המפרץ" אשר תאפשר לרכבות בקו עתלית-בית שאן לעצור באזור לב המפרץ, אנחנו בחודש ינואר 2018 ועדין אין עצירות בקו העמק בלב המפרץ.. למישהו יש מידע מתי היא תפתח כבר?
תשתית תמיד מתעכבת ועולה פי 4 אבל בסוף היא נבנית.
זה מה שמסקרן בתחום הזה - הוא כמו גינון ולוקח שנים לדברים לקרות אבל הבניין שראית במדור הכלכלי או הקו ממדור התשתית נפתחים בסוף.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה