לו היה קו בירושלים בשבת מה היה המסלול המועדף

מצב
הנושא נעול.
לו היה קו בירושלים בשבת מה היה המסלול המועדף

לו היה קו בירושלים בשבת מה היה המסלול המועדף
נניח שהיה קו למשפחות וצעירים בין אתרי הבילוי בירושלים כמו , מתחם התחנה , איזור המוזאונים וגן החיות התנכי למשל, כך שמשפחה תוכל לעבור בין האתרים מה המסלול הכי טוב שהייתם בוחרים לו?
 

Ccyclist

Well-known member
מניתם יעדים נכונים, אך על הקו להיות דו כיווני.

לו היה קו בירושלים בשבת מה היה המסלול המועדף
נניח שהיה קו למשפחות וצעירים בין אתרי הבילוי בירושלים כמו , מתחם התחנה , איזור המוזאונים וגן החיות התנכי למשל, כך שמשפחה תוכל לעבור בין האתרים מה המסלול הכי טוב שהייתם בוחרים לו?
מניתם יעדים נכונים, אך על הקו להיות דו כיווני.
נקבתם במרבית המקומות הפתוחים במערב ירושלים למעט עין כרם (ואולי גם גישה "פרובוקטיבית" לביה"ח הדסה), מרכז העיר, וחסרה התייחסות לעיר העתיקה (שער שכם וכיכר ספרא או ממילא יספיקו, עדיף שלא להתעמת בשער האשפות) אך לא בשכונות של קהל היעד הפוטנציאלי או בשאלת הישובים מחוץ לעיר שנסמכים עליה. בשלב הראשון אני חושב שהמסלול הסיבובי של שבוס עם כמה תוספות מינוריות לגן החיות ולרופין (בית הכרם-גבעת רם-רופין-נחלאות- עזה או בצלאל - מרכז העיר) יכול לעשות את העבודה. בגלל הטבע הסיבובי של המסלול שמנסה לכסות כמה שיותר שכונות חילוניות בסיבוב אחד במקום קווים שונים ישנם יעדים שקרובים יותר בכיוון אחד שיהיו מרוחקים מדי בכיוון השני ומשום שמדובר בקהל נוסעים פוטנציאלי הכולל משפחות עם ילדים צריך שהמסלול יהיה דו כיווני כי אינני חושב שלילדים יש סבלנות לנסוע את כל הסיבוב בכיוון ההפוך.
&nbsp
בנוסף אני ממליץ לנסות להתקשר עם מלונות ובתי הארחה משום שיעדי מערב העיר (עין כרם, מוזיאונים, גן החיות) אינם נגישים לתיירים באזורי המלונות הגובלים במרכז העיר ביום שבת ומשום שמרכז העיר שומם יחסית למעט מספר מסעדות והעיר העתיקה פתוחה 7 ימים בשבוע יתכן מאד שהם כבר ביקרו בה וירצו יעד אחר. לצערי התדירות השעתית או פחות מכך לא תצדיק שימוש ממלונות המלך דוד וקרן היסוד לעיר העתיקה אף שבכל מדינה מודרנית היו מציעים שירות תח"צ כזה 7 ימים בשבוע.
&nbsp
כמו כן צריך לברר מה הדרישה במעלה אדומים שיתכן שיש בה משפחות תלויות תח"צ ואם הסתמכות על קישור בין שבוס למוניות הרב קוק מספיקה כקישור לתל אביב או שישנה הצדקה להפעלת קו זה כל השנה (חבל שלא היה פיילוט בשבת של חנוכה כדי לבדוק דרישת חורף).
&nbsp
מבחינתי ברור שבמערכת הסדירה קו אוטובוס כמו 19 צריך לפעול לפחות פעם ב20 דקות ביום שבת מ7 או 8 בבוקר, וכך גם קו ה 3X מגילה בשדרות הרצוג, וקווים מקדימים או מקבילים לקווי הרק"ל המתוכננים וגם הקו האדום. צריך גם קו בקטמון הישנה ורסקו וכל מעוזי החילונות והאוכלוסייה האוניברסיטאית בעיר. זו המטרה לטווח ארוך אך שבוס מגשרת על הפער בטווח הקצר וככל שרמת הנסועה בה גדולה יותר כך היא ממחישה את הצורך בתח"צ 7 ימים בשבוע ממש כמו בטהראן.
 
מכיוון שצריך להרשם לשבוס ורצוי מאוד להזמין מקום

מניתם יעדים נכונים, אך על הקו להיות דו כיווני.
נקבתם במרבית המקומות הפתוחים במערב ירושלים למעט עין כרם (ואולי גם גישה "פרובוקטיבית" לביה"ח הדסה), מרכז העיר, וחסרה התייחסות לעיר העתיקה (שער שכם וכיכר ספרא או ממילא יספיקו, עדיף שלא להתעמת בשער האשפות) אך לא בשכונות של קהל היעד הפוטנציאלי או בשאלת הישובים מחוץ לעיר שנסמכים עליה. בשלב הראשון אני חושב שהמסלול הסיבובי של שבוס עם כמה תוספות מינוריות לגן החיות ולרופין (בית הכרם-גבעת רם-רופין-נחלאות- עזה או בצלאל - מרכז העיר) יכול לעשות את העבודה. בגלל הטבע הסיבובי של המסלול שמנסה לכסות כמה שיותר שכונות חילוניות בסיבוב אחד במקום קווים שונים ישנם יעדים שקרובים יותר בכיוון אחד שיהיו מרוחקים מדי בכיוון השני ומשום שמדובר בקהל נוסעים פוטנציאלי הכולל משפחות עם ילדים צריך שהמסלול יהיה דו כיווני כי אינני חושב שלילדים יש סבלנות לנסוע את כל הסיבוב בכיוון ההפוך.
&nbsp
בנוסף אני ממליץ לנסות להתקשר עם מלונות ובתי הארחה משום שיעדי מערב העיר (עין כרם, מוזיאונים, גן החיות) אינם נגישים לתיירים באזורי המלונות הגובלים במרכז העיר ביום שבת ומשום שמרכז העיר שומם יחסית למעט מספר מסעדות והעיר העתיקה פתוחה 7 ימים בשבוע יתכן מאד שהם כבר ביקרו בה וירצו יעד אחר. לצערי התדירות השעתית או פחות מכך לא תצדיק שימוש ממלונות המלך דוד וקרן היסוד לעיר העתיקה אף שבכל מדינה מודרנית היו מציעים שירות תח"צ כזה 7 ימים בשבוע.
&nbsp
כמו כן צריך לברר מה הדרישה במעלה אדומים שיתכן שיש בה משפחות תלויות תח"צ ואם הסתמכות על קישור בין שבוס למוניות הרב קוק מספיקה כקישור לתל אביב או שישנה הצדקה להפעלת קו זה כל השנה (חבל שלא היה פיילוט בשבת של חנוכה כדי לבדוק דרישת חורף).
&nbsp
מבחינתי ברור שבמערכת הסדירה קו אוטובוס כמו 19 צריך לפעול לפחות פעם ב20 דקות ביום שבת מ7 או 8 בבוקר, וכך גם קו ה 3X מגילה בשדרות הרצוג, וקווים מקדימים או מקבילים לקווי הרק"ל המתוכננים וגם הקו האדום. צריך גם קו בקטמון הישנה ורסקו וכל מעוזי החילונות והאוכלוסייה האוניברסיטאית בעיר. זו המטרה לטווח ארוך אך שבוס מגשרת על הפער בטווח הקצר וככל שרמת הנסועה בה גדולה יותר כך היא ממחישה את הצורך בתח"צ 7 ימים בשבוע ממש כמו בטהראן.
מכיוון שצריך להרשם לשבוס ורצוי מאוד להזמין מקום
נסיעה לתייר שמגיע לשבת אחת רוצה יעדים אחרים, (גן החיות זה לא יעד תיירותי למשל)
וצריך להתעסק בבירוקרטיה של ההרשמה והתשלום יוותר על זה ויקח מונית או ילך ברגל,(רבים מהתיירים מאירופה נהנים ללכת מעל חצי שעה ברחובות ירושלים).
&nbsp
&nbsp
&nbsp
 

Ccyclist

Well-known member
מותר לבית עסק להתקשר עם ספקים חיצוניים כולל הסעות.

מכיוון שצריך להרשם לשבוס ורצוי מאוד להזמין מקום
נסיעה לתייר שמגיע לשבת אחת רוצה יעדים אחרים, (גן החיות זה לא יעד תיירותי למשל)
וצריך להתעסק בבירוקרטיה של ההרשמה והתשלום יוותר על זה ויקח מונית או ילך ברגל,(רבים מהתיירים מאירופה נהנים ללכת מעל חצי שעה ברחובות ירושלים).
&nbsp
&nbsp
&nbsp
מותר לבית עסק להתקשר עם ספקים חיצוניים כולל הסעות.
הזיקה לקואופרטיב במקרה זה תהיה של בתי ההארחה והשירותים אותם הם מספקים לאורחיהם. יתכן שיהיה קשה לספק שירות למלון גדול עם תעודת כשרות אך בית הארחה עצמאי יכול לשכור את שירותי הקואופרטיב או לשלם דמי חברות ארגוניים ולהיות חלק מהעניין.
&nbsp
באשר לגן החיות - מדובר ביעד תיירותי מובהק.
 
תודה לך, Ccyclist

מניתם יעדים נכונים, אך על הקו להיות דו כיווני.
נקבתם במרבית המקומות הפתוחים במערב ירושלים למעט עין כרם (ואולי גם גישה "פרובוקטיבית" לביה"ח הדסה), מרכז העיר, וחסרה התייחסות לעיר העתיקה (שער שכם וכיכר ספרא או ממילא יספיקו, עדיף שלא להתעמת בשער האשפות) אך לא בשכונות של קהל היעד הפוטנציאלי או בשאלת הישובים מחוץ לעיר שנסמכים עליה. בשלב הראשון אני חושב שהמסלול הסיבובי של שבוס עם כמה תוספות מינוריות לגן החיות ולרופין (בית הכרם-גבעת רם-רופין-נחלאות- עזה או בצלאל - מרכז העיר) יכול לעשות את העבודה. בגלל הטבע הסיבובי של המסלול שמנסה לכסות כמה שיותר שכונות חילוניות בסיבוב אחד במקום קווים שונים ישנם יעדים שקרובים יותר בכיוון אחד שיהיו מרוחקים מדי בכיוון השני ומשום שמדובר בקהל נוסעים פוטנציאלי הכולל משפחות עם ילדים צריך שהמסלול יהיה דו כיווני כי אינני חושב שלילדים יש סבלנות לנסוע את כל הסיבוב בכיוון ההפוך.
&nbsp
בנוסף אני ממליץ לנסות להתקשר עם מלונות ובתי הארחה משום שיעדי מערב העיר (עין כרם, מוזיאונים, גן החיות) אינם נגישים לתיירים באזורי המלונות הגובלים במרכז העיר ביום שבת ומשום שמרכז העיר שומם יחסית למעט מספר מסעדות והעיר העתיקה פתוחה 7 ימים בשבוע יתכן מאד שהם כבר ביקרו בה וירצו יעד אחר. לצערי התדירות השעתית או פחות מכך לא תצדיק שימוש ממלונות המלך דוד וקרן היסוד לעיר העתיקה אף שבכל מדינה מודרנית היו מציעים שירות תח"צ כזה 7 ימים בשבוע.
&nbsp
כמו כן צריך לברר מה הדרישה במעלה אדומים שיתכן שיש בה משפחות תלויות תח"צ ואם הסתמכות על קישור בין שבוס למוניות הרב קוק מספיקה כקישור לתל אביב או שישנה הצדקה להפעלת קו זה כל השנה (חבל שלא היה פיילוט בשבת של חנוכה כדי לבדוק דרישת חורף).
&nbsp
מבחינתי ברור שבמערכת הסדירה קו אוטובוס כמו 19 צריך לפעול לפחות פעם ב20 דקות ביום שבת מ7 או 8 בבוקר, וכך גם קו ה 3X מגילה בשדרות הרצוג, וקווים מקדימים או מקבילים לקווי הרק"ל המתוכננים וגם הקו האדום. צריך גם קו בקטמון הישנה ורסקו וכל מעוזי החילונות והאוכלוסייה האוניברסיטאית בעיר. זו המטרה לטווח ארוך אך שבוס מגשרת על הפער בטווח הקצר וככל שרמת הנסועה בה גדולה יותר כך היא ממחישה את הצורך בתח"צ 7 ימים בשבוע ממש כמו בטהראן.
תודה לך, Ccyclist
 
אני הייתי מתחיל מסלול במתחם התחנה דרך רחוב קרן היסוד

לו היה קו בירושלים בשבת מה היה המסלול המועדף
נניח שהיה קו למשפחות וצעירים בין אתרי הבילוי בירושלים כמו , מתחם התחנה , איזור המוזאונים וגן החיות התנכי למשל, כך שמשפחה תוכל לעבור בין האתרים מה המסלול הכי טוב שהייתם בוחרים לו?
אני הייתי מתחיל מסלול במתחם התחנה דרך רחוב קרן היסוד
המלך גורג, בצלאל לבנייני האומה ומשם למוזאון ישראל דרך ניות להרצוג ובגשר מלחה שמאלה לגן החיות התנכי.
 

Ccyclist

Well-known member
הנה שתי הצעות על בסיס עיקרון הלולאה של שבוס

לו היה קו בירושלים בשבת מה היה המסלול המועדף
נניח שהיה קו למשפחות וצעירים בין אתרי הבילוי בירושלים כמו , מתחם התחנה , איזור המוזאונים וגן החיות התנכי למשל, כך שמשפחה תוכל לעבור בין האתרים מה המסלול הכי טוב שהייתם בוחרים לו?
הנה שתי הצעות על בסיס עיקרון הלולאה של שבוס
&nbsp
הצעת הלולאה הדו כיוונית:
&nbsp
בערך מסלול שבוס בלילות, עם מספר שינוים להכללת יעדים כגון מוזיאון ישראל, גן החיות התנ"כי, המושבה הגרמנית, צומת פת וצומת אורנים (תחנות דלק עם חנויות מכולת). הפרט המעניין הוא שכדי להפוך את הקו לרלוונטי עבור תיירי אזור המלונות אני מציע שיכול קל באזור גן הפעמון וקרן היסוד כדי שיהיה חיבור ישיר בין המלונות למוזיאון ישראל וגן החיות התנ"כי במקום שיסעו דרך גילה.
&nbsp
ההצעת הלולאה החד כיוונית, עם צביעה שונה לשלבים השונים:
&nbsp
ניסיתי לשכל את סיבוב בית הכרם / קריית היובל עם המסלול הראשי וזה מה שיצא. הרעיון הוא שתהיה לולאה אחת, אך שתיאום בתחנות ההחלפה יאפשר לחצות את העיר בכמה וכמה כיוונים שונים ע"י שילוב שני שבוסים. בגלל הסיבוך שבעניין פירקתי את הקו למספר קטעים בצבעים שונים.
&nbsp
לצערי אני לא מכליל את מעלה אדומים וצור הדסה בהצעה זו של לולאה ירושלמית יחידה אך יתכן שאם יש אופציה לקו ביניהן דרך עין כרם יהיה לו פוטנציאל תיירותי.



 

Ccyclist

Well-known member
הערה: בלולאה האחת ניתן להרחיב את השיכול למתחם התחנה.

הנה שתי הצעות על בסיס עיקרון הלולאה של שבוס
&nbsp
הצעת הלולאה הדו כיוונית:
&nbsp
בערך מסלול שבוס בלילות, עם מספר שינוים להכללת יעדים כגון מוזיאון ישראל, גן החיות התנ"כי, המושבה הגרמנית, צומת פת וצומת אורנים (תחנות דלק עם חנויות מכולת). הפרט המעניין הוא שכדי להפוך את הקו לרלוונטי עבור תיירי אזור המלונות אני מציע שיכול קל באזור גן הפעמון וקרן היסוד כדי שיהיה חיבור ישיר בין המלונות למוזיאון ישראל וגן החיות התנ"כי במקום שיסעו דרך גילה.
&nbsp
ההצעת הלולאה החד כיוונית, עם צביעה שונה לשלבים השונים:
&nbsp
ניסיתי לשכל את סיבוב בית הכרם / קריית היובל עם המסלול הראשי וזה מה שיצא. הרעיון הוא שתהיה לולאה אחת, אך שתיאום בתחנות ההחלפה יאפשר לחצות את העיר בכמה וכמה כיוונים שונים ע"י שילוב שני שבוסים. בגלל הסיבוך שבעניין פירקתי את הקו למספר קטעים בצבעים שונים.
&nbsp
לצערי אני לא מכליל את מעלה אדומים וצור הדסה בהצעה זו של לולאה ירושלמית יחידה אך יתכן שאם יש אופציה לקו ביניהן דרך עין כרם יהיה לו פוטנציאל תיירותי.
הערה: בלולאה האחת ניתן להרחיב את השיכול למתחם התחנה.
במקום לפנות לקרן היסוד בחיבור מרחוב המלך דוד הקו יכול להגיע עד לכיכר בדוד רמז בכניסה למתחם התחנה ולהסתובב חזרה לעבר קרן היסוד.
&nbsp
בצורה כזו כל מלונות המלך דוד וקרן היסוד (ע"י הליכה למלך דוד) יחוברו למתחם התחנה, מוזיאון ישראל וגן החיות התנ"כי בקו שיסע דרך המלך דוד.
&nbsp
ללא השיכול הקו מהמלך דוד היה מגיע לגילה דרך שכונות מגורים שאין בהן עניין תיירותי. השיכול הופך את הקו לרלוונטי לתיירים וכפי שחברי הקואופרטיב חופשיים לשכור שירות הסעה פרטית כך המלונות או הסעות תיירים חופשיים לעשות עבור אורחיהם. חיבור שבוס לשוק התיירות חיוני בעיניי. בתיירות עירונית הרכב הוא נטל בגלל בעיות חנייה ולכן עדיף שלא לשכור אותו גם כשיש כסף לעשות כן. ע"י חיבור חוקי בין שירות ההסעות של שבוס ובתי עסק שיצטרפו לקואופרטיב (בדמי חבר עסקיים הקשורים לנסועה מהם) ניתן להגיע לרמת שירות גבוהה יותר כתוצאה מחיבור להכנסות מענף התיירות.
 
תודה רבה!

הנה שתי הצעות על בסיס עיקרון הלולאה של שבוס
&nbsp
הצעת הלולאה הדו כיוונית:
&nbsp
בערך מסלול שבוס בלילות, עם מספר שינוים להכללת יעדים כגון מוזיאון ישראל, גן החיות התנ"כי, המושבה הגרמנית, צומת פת וצומת אורנים (תחנות דלק עם חנויות מכולת). הפרט המעניין הוא שכדי להפוך את הקו לרלוונטי עבור תיירי אזור המלונות אני מציע שיכול קל באזור גן הפעמון וקרן היסוד כדי שיהיה חיבור ישיר בין המלונות למוזיאון ישראל וגן החיות התנ"כי במקום שיסעו דרך גילה.
&nbsp
ההצעת הלולאה החד כיוונית, עם צביעה שונה לשלבים השונים:
&nbsp
ניסיתי לשכל את סיבוב בית הכרם / קריית היובל עם המסלול הראשי וזה מה שיצא. הרעיון הוא שתהיה לולאה אחת, אך שתיאום בתחנות ההחלפה יאפשר לחצות את העיר בכמה וכמה כיוונים שונים ע"י שילוב שני שבוסים. בגלל הסיבוך שבעניין פירקתי את הקו למספר קטעים בצבעים שונים.
&nbsp
לצערי אני לא מכליל את מעלה אדומים וצור הדסה בהצעה זו של לולאה ירושלמית יחידה אך יתכן שאם יש אופציה לקו ביניהן דרך עין כרם יהיה לו פוטנציאל תיירותי.
תודה רבה!
.
 
יש עוד רעיונות לחברי פורום אחרים?

לו היה קו בירושלים בשבת מה היה המסלול המועדף
נניח שהיה קו למשפחות וצעירים בין אתרי הבילוי בירושלים כמו , מתחם התחנה , איזור המוזאונים וגן החיות התנכי למשל, כך שמשפחה תוכל לעבור בין האתרים מה המסלול הכי טוב שהייתם בוחרים לו?
יש עוד רעיונות לחברי פורום אחרים?
?
 
קו 19 מהדסה הר הצופים להדסה עין כרם

לו היה קו בירושלים בשבת מה היה המסלול המועדף
נניח שהיה קו למשפחות וצעירים בין אתרי הבילוי בירושלים כמו , מתחם התחנה , איזור המוזאונים וגן החיות התנכי למשל, כך שמשפחה תוכל לעבור בין האתרים מה המסלול הכי טוב שהייתם בוחרים לו?
קו 19 מהדסה הר הצופים להדסה עין כרם
הבעייה שהוא לא מגיע למתחם התחנה :(
 

Ccyclist

Well-known member
הצעה לקטע עירוני שונה בקו 19ש

קו 19 מהדסה הר הצופים להדסה עין כרם
הבעייה שהוא לא מגיע למתחם התחנה :(
הצעה לקטע עירוני שונה בקו 19ש
להבנתי רחוב הנביאים אינו קריטי ואף בעייתי בגלל שהוא על הגבול עם האזור החרדי אז אני מציע שבין רחביה למוסררה יהיה מסלול שונה שיתבסס על פנייה בקרן היסוד למתחם התחנה דרך טלביה ויעלה את המלך דוד למוסררה.
&nbsp
בהתאם למידת החשיבות של רחוב אושיסקין, נחלאות, רחביה, מוזיאון ישראל והכניסה המשנית לקמפוס גבעת רם ברחוב בורלא ניתן להוסיף את הסיבוב האדום, הסגול או שילוב כלשהו ביניהם בשירטוט המצורף.
&nbsp
בצורה כזו הקו דומה ל19 אך מהווה חלופת שבת למתחם התחנה במקום צומת הנביאים - שטראוס.


לגולשים שאינם ירושלמים אבהיר שמדובר במסלול ברחובות שכולם פתוחים בשבת. אל תבואו להגן על "דתיות" הרחובות שבמסלול.



 
מגניב! באמת הגיע כבר זמן לקו בשבת בירושלים

הצעה לקטע עירוני שונה בקו 19ש
להבנתי רחוב הנביאים אינו קריטי ואף בעייתי בגלל שהוא על הגבול עם האזור החרדי אז אני מציע שבין רחביה למוסררה יהיה מסלול שונה שיתבסס על פנייה בקרן היסוד למתחם התחנה דרך טלביה ויעלה את המלך דוד למוסררה.
&nbsp
בהתאם למידת החשיבות של רחוב אושיסקין, נחלאות, רחביה, מוזיאון ישראל והכניסה המשנית לקמפוס גבעת רם ברחוב בורלא ניתן להוסיף את הסיבוב האדום, הסגול או שילוב כלשהו ביניהם בשירטוט המצורף.
&nbsp
בצורה כזו הקו דומה ל19 אך מהווה חלופת שבת למתחם התחנה במקום צומת הנביאים - שטראוס.


לגולשים שאינם ירושלמים אבהיר שמדובר במסלול ברחובות שכולם פתוחים בשבת. אל תבואו להגן על "דתיות" הרחובות שבמסלול.
מגניב! באמת הגיע כבר זמן לקו בשבת בירושלים
.
 

Ccyclist

Well-known member
לטובת הגולשים: מסלול הקו והצעת החלופה העירונית

מגניב! באמת הגיע כבר זמן לקו בשבת בירושלים
.
לטובת הגולשים: מסלול הקו והצעת החלופה העירונית
כפי שניתן לראות עיקר המסלול המוצע בסגול בין בית החולים הדסה עין כרם לבית החולים הדסה הר הצופים זהה למסלול הרשמי בנקודות ירוקות. ההבדל סביב מרכז העיר מינורי בקונטקסט הקו בכללותו אף שבשירטוט החלופה במרכז העיר זו נראית כמו הסטה גדולה של הקו ממסלולו. בגדול לא הכי משנה שהקו יסוב את מרכז העיר מדרום וממזרח במקום ממערב ומצפון (כשבצד הצפוני הדרישה החלשה ביותר עקב הקרבה לשכונות החרדיות).
&nbsp
משום שמסלול קו 19 משרת שני בתי חולים החוק מאפשר לשר התחבורה להפעילו בשבת.

 
מצב
הנושא נעול.
למעלה