עודף באוטובוס בבאר שבע

מצב
הנושא נעול.

olli3

New member
מנהל
זה רעיון... כמו הרבה דברים, אם אין אכיפה...

אז בוא נבטל לגמרי את הלוז אם הוא המלצה בלבד.
ונוסיף למערכת המידע את הערה גם לתחנת המוצא הראשונה:"★ שעת יציאה משוערת - תיתכן גם הקדמה".
בתקופה של מטרודן לא כול הקווים שיוצאים באותה שעה הקדימו.

משרד התחבורה מוזמן לאשר את דגמי האוטובוסים ולהוסיף דרישות אמינות.
ברור שההצעה הגבוה של דן ב"ש/דרום במכרז באה על חשבון משהו.

המכונות לא זהות- בדן בצפון\כרמלית המכונות החיצונית שונות, המכשירי כרטוס של אגד,דן ותח"צ גולן שונים.
המדפסות הטרמיות במכונות ברחוב סטנדרטיות והמבחר עצום.

משרד התחבורה גם מאשר לפקחים לעבור על החוק ולעבוד בלי מדים\תעודות זיהוי?

מה מועילה בקרה שבודקת את מה שלא "מעניין את הציבור"- בהעשרת קופת הקנסות של מ.האוצר\תחבורה?
זה רעיון... כמו הרבה דברים, אם אין אכיפה...
אם משרד התחבורה יודיע שתהיה אכיפה מהקמ"ש הבודד שמעל למהירות המותרת בכביש, אז נהגים יחשבו טוב יותר אם לנסוע 100 כשמותר 90.
&nbsp
אותו הדבר.
&nbsp
לגבי שאר הדברים הטכנולוגיים, נראה שאתה בקיא ממני. אבל יכול להיות שלא מאשרים מכונות כמו שיש במטרונית ובכרמלית אלא רק במקומות מיועדים כמו רציפי המטרונית וכו'? לא יודע.
&nbsp
לגבי השאלה האחרונה, נראה שענית בעצמך...
 

אורי404

New member
אני גם ראיתי עמדות כרטוס, שלא פועלות

לא ניתן לקנות בהם כ.נייר (בד"כ המדפסת לא עובדת) והתור ארוך
בתחנה מכרזית. בפעם היחידה שהייתי בקריית הממשלה, העמדה הייתה סגורה.
כדי שדן ב"ש תרוויח יותר שובר הזיכוי לא מספיק, צריך להציג גם את כרטיס הנסיעה המקורי.

אבל היי, "תחבורה ציבורית מתקדמת!" הכוונה כנראה רק לגינג'ל בסוף הנסיעה (במידה והמערכת תקינה).
כי לרוב מסכי מידע באוטובוסים לא עובדים, נסיעות שאף פעם לא יוצאות בזמן, אי עצירה, פקחים סטייל סיטיפס- דברים שוליים בסה"כ.
בדירוג של משרד התחבורה הם הגיעו למקום ה-5, כנראה שבזכות היעלמות הבקרה מב"ש.
אני גם ראיתי עמדות כרטוס, שלא פועלות
במכרזים או בהסכמים שונים דורשים עמדות כרטוס. ברם כבר לא מעט פעמים ברחבי השרון וגוש דן עמדות הכרטוס לא פעלו.
כנראה תנאי המכרז או ההסכם צריך להיות "עמדות פעילות"

בכל מקרה הסכם או לא הסכם מול משרד התחבורה; יש כאן לדעתי זלזול בציבור הנוסעים ומוטב, שהחברות השונות המפעילות יקפידו, שעמדות אלה יפעלו.
 

Ccyclist

Well-known member
בכל תחנת תחתית ובכל תחנת רכבת בלונדון יש מכונות אויסטר.

מהן מכונות הכרטוס שאתה מדבר עליהן?
ברחבי העיר פזורות 40 מכונות שאינן על אוטובוס כמובן וניתן לטעון בהן כל דבר ואם אני לא טועה, ניתן להנפיק בהן גם כרטיס נייר בודד. הן נמצאות במקומות מרכזיים בעיר, כך שלמשתמש המזדמן שבדרך כלל מגיע למוקדי המשיכה בעיר, נראה שיש פתרון.
&nbsp
3 העמדות עליהם דיברתי הן עמדות שירות שבהן ניתן להמיר את הזיכוי לכסף מזומן.
בכל תחנת תחתית ובכל תחנת רכבת בלונדון יש מכונות אויסטר.
ובעידן הנייר המגנטי (מה שהיה בר"י לפני הרב קו) היו שם מכונות דומות מאד (בשנות הנייר האחרונות אלו היו אותן המכונות) שמכרו את כרטיסי הנייר. מבחינת הנוסע הלונדוני התדיר מה שהיה לו בנייר (שבועי / חודשי / שנתי) פשוט עבר לצורה האלקטרונית ומבחינת הנוסע התדיר פחות היתה אמנם מהפכה עם המעבר לשיטת הערך הצבור אך התשלום הוא באותם המקומות וכמובן שהמכונות מחזירות עודף אם קונים במזומן. האוטובוסים הם אמצעי משלים לתחתית ולרכבת ולא אמצעי ראשי ולכן טבעי ללכת לתחנה מסודרת עם בניין ולא לסככה או עמוד ברחוב כדי לטפל בענייני תשלום והאחריות לכרטיס היא אחידה ושל TFL. השיטה פשוט קשה לתרגום במקום שאין בו תשתית של תחנות רכבת בכל מקום. גם עם סגירת משרדי הכרטיסים ניתן לקבל עזרה בתפעול המכונות מעובדי התחנה, שיטה שראיתי גם במאלגה וסיביליה.
&nbsp
&nbsp
 

Dorian Cohen

New member
אני אמורה גם לקחת אוטובוס מבאר שבע קו 669

עודף באוטובוס בבאר שבע
עליתי לאוטובוס בבאר שבע. אפשר לשלם רק במכונה. המכונה לא מחזירה עודף אלא שובר לקבלת עודף. מישהו יכול להסביר לי למה אני אמור לנסוע במיוחד לתחנה המרכזית בבאר שבע בשביל לקבל עודף על נסיעה באוטובוס? למה ההרעה הזאת בשירות לציבור?
אני אמורה גם לקחת אוטובוס מבאר שבע קו 669
לא הבנתי שאני אעלה לאוטובוס לא יקחו ממני מזומן ?
אפשר הסבר בבקשה
 

olli3

New member
מנהל
יקחו, הדיון דיבר על קווי דן באר שבע.

אני אמורה גם לקחת אוטובוס מבאר שבע קו 669
לא הבנתי שאני אעלה לאוטובוס לא יקחו ממני מזומן ?
אפשר הסבר בבקשה
יקחו, הדיון דיבר על קווי דן באר שבע.
מה שכן, בקו 1 בגוש דן שמקשר אותך ממחלף גהה ליעד שלך בפתח תקווה (בין יתר שאר הקווים), נוהל התשלום זהה, הנהג רק נוהג ולא מתעסק בכסף, יש בתוך האוטובוס מכונת כרטיסים שאינה מחזירה עודף, ניתן לשלם בה גם באמצעות כרטיס אשראי.
&nbsp
אם יש לך רב קו, השתמשי בו, זה גם ככה יחסוך לך בעלויות (הנחה של 20%).
 

Dorian Cohen

New member
אני ממש מודה לך על המענה . הכוונה לרב קו

יקחו, הדיון דיבר על קווי דן באר שבע.
מה שכן, בקו 1 בגוש דן שמקשר אותך ממחלף גהה ליעד שלך בפתח תקווה (בין יתר שאר הקווים), נוהל התשלום זהה, הנהג רק נוהג ולא מתעסק בכסף, יש בתוך האוטובוס מכונת כרטיסים שאינה מחזירה עודף, ניתן לשלם בה גם באמצעות כרטיס אשראי.
&nbsp
אם יש לך רב קו, השתמשי בו, זה גם ככה יחסוך לך בעלויות (הנחה של 20%).
אני ממש מודה לך על המענה . הכוונה לרב קו
להטעין אותו מראש ? ידוע לך אולי את העלות של קו 669 מבאר שבע לפתח תקווה ?
 

olli3

New member
מנהל
15 ש"ח. כן, לטעון מראש או אצל הנהג בערך צבור.

אני ממש מודה לך על המענה . הכוונה לרב קו
להטעין אותו מראש ? ידוע לך אולי את העלות של קו 669 מבאר שבע לפתח תקווה ?
15 ש"ח. כן, לטעון מראש או אצל הנהג בערך צבור.
כך במידה ותסיימי את עניינך בטווח של שעה וחצי מרגע העליה על האוטובוס העירוני, לא תיאלצי לשלם על נסיעת החזור מהסיבים למחלף גהה.
&nbsp
במקרה כזה, טעינת 30 ש"ח ברב קו יספיקו לך לכל הנסיעות שלך (669 בשני הכיוונים ונסיעה פנימית בפתח תקווה בשני הכיוונים).
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה