יש שם גם את זהצלום מיוחד של הקטר 3002
https://flic.kr/p/YcRoe8
מצחיק שמידלו את הקטר הישן (ברקע) עם האבק על השמשהיש שם גם את זה
https://flic.kr/p/Wb9rs9
קצת משעשע השילוב ברקע של מטוס מאיחוד האמירויותצלום מיוחד של הקטר 3002
https://flic.kr/p/YcRoe8
שם דוגלים ברעיון המרחב השמי .... אינשאללה עוד בימינוקצת משעשע השילוב ברקע של מטוס מאיחוד האמירויות
מכירים את זה?שם דוגלים ברעיון המרחב השמי .... אינשאללה עוד בימינו
כן מצחיק, אבל תמונה יפה,קצת משעשע השילוב ברקע של מטוס מאיחוד האמירויות
הנה שאלה מעניינת: מה קורה אם נותנים לקטר מתח נמוך מדי?כן מצחיק, אבל תמונה יפה,
מי שהעלה את התמונה ב Flickr, לא ידע שבמציאות השלוב (ר״י-אמירת איירליין) לא יכול להיות, בגלל שהמטוס הנוחת בגרמניה לא יכול להמצא מעל קטר ישראלי (25קילווולט דרושים ושמה יש רק 15 קילווולט ובתדר אחר).
בגדול ובלי להכנס לפרטים: זה לא יעבוד.הנה שאלה מעניינת: מה קורה אם נותנים לקטר מתח נמוך מדי?
יש מכשירי חשמל ביתיים שיכולים לעבוד גם עם 110V וגם עם 220V בלי בעיה. קומקומים חשמליים למשל פשוט יהיו איטיים יותר ב110V, אבל יעבדו.
אבל מה קורה אם ""בטעות"" לוקחים קטר שאמור לפעול על 25 קילו וולט, ושמים אותו מתחת לחשמולת שמספקת 15 קילו וולט?
יעבוד אבל לאט יותר וביעילות נמוכה מהרגיל? לא יעבוד בכלל? יגרום לקצר בתחנת ההשנאה?
אולי סעודיה קנו את הציוד מהמאמריקאים?בגדול ובלי להכנס לפרטים: זה לא יעבוד.
מעגלים חשמליים אחדים לא יסגרו ולא יגיע זרם למנועים.
תיאורטית, אם מתח של 15 קילווולט ההספק של הקטר הבנוי ל 6 מגה-וואט ירד ל 2.2 מגה-וואט בקירוב, קרי הרכבת לא תוכל לזוז.
נוסף לכך המתח של 15 קילווולט המקובל בכמה ארצות באירופה מוזן בתדר של 16.66 הרץ בלבד, מה שעוד מסבך את הבעיה.
סתם להערה כללית: אנחנו מחשמלים ב 25 קילווולט 50 הרץ כמו בכמה ארצות באירופה אבל בסעודיה(בה מקימים את הקו שיהיה המהיר ביותר במזרח התיכון), החליטו לחשמל ב 25 קילווולט בתדר חריג של 60 הרץ המקובל בארה״ב, לא יודע למה. תודה למי שיש תשובה!
אגב, לגבי הקומקום החשמלי שציינת המוזן ב 110 במקום 220, אכן מחמם אבל ב 4 פעמים יותר זמן בקירוב.
ע"ע ARAMCO חברת הנפט הסעודית-אמריקאית.אולי סעודיה קנו את הציוד מהמאמריקאים?
כמו הסיפור עם יפן, שחצי מהאי הוא ב50 הרץ כי קנה ציוד גרמני כשהתחילו לבנות שם את תשתית החשמל, וחצי 60 הרץ כי קנו ציוד אמריקאי באותה תקופה.
ההבדל בתדר אומר שהרעיון הטפשי של ישראל כץ לרכבת לסעודיה יהיה קצת מסובך
מה הסיבה לכך שבאירופה משתמשים בתדר של 16.66? נשמע הגיוני יותר להשתמש באותו תדר של שאר מערכת החשמל כי אז צריך לשנות רק את המתח ולא את התדירות...
היא כבר מזמן לא סעודית אמריקאית, היא סעודית בלבדע"ע ARAMCO חברת הנפט הסעודית-אמריקאית.
אבל בתקופה הקריטית להקמת רשת החשמל הסעודית היתה מעורבות אמריהיא כבר מזמן לא סעודית אמריקאית, היא סעודית בלבד
עם 100 אחוז אחזקה של ממשלת סעודיה.
זה נכון.אבל בתקופה הקריטית להקמת רשת החשמל הסעודית היתה מעורבות אמרי
חיפוש מהיר בגוגל מוצא את הכתבה הבאהאולי סעודיה קנו את הציוד מהמאמריקאים?
כמו הסיפור עם יפן, שחצי מהאי הוא ב50 הרץ כי קנה ציוד גרמני כשהתחילו לבנות שם את תשתית החשמל, וחצי 60 הרץ כי קנו ציוד אמריקאי באותה תקופה.
ההבדל בתדר אומר שהרעיון הטפשי של ישראל כץ לרכבת לסעודיה יהיה קצת מסובך
מה הסיבה לכך שבאירופה משתמשים בתדר של 16.66? נשמע הגיוני יותר להשתמש באותו תדר של שאר מערכת החשמל כי אז צריך לשנות רק את המתח ולא את התדירות...
כן, היום לאחר פיתוח טכנולוגית ה IGBT אין ייתרון לתדר הגרמני.חיפוש מהיר בגוגל מוצא את הכתבה הבאה
http://www.bueker.net/trainspotting/voltage_sixteentwothirds.php
בקצרה, מסיבות טכניות\היסטוריות.
או יותר נכון מסיבות של טכנולוגיה שהיתה בזמן הקמת רשת הרכבות הגרמנית בתחילת המאה ה20.
ל Bus Nerd: הסעודים קנו את הציוד הנעאולי סעודיה קנו את הציוד מהמאמריקאים?
כמו הסיפור עם יפן, שחצי מהאי הוא ב50 הרץ כי קנה ציוד גרמני כשהתחילו לבנות שם את תשתית החשמל, וחצי 60 הרץ כי קנו ציוד אמריקאי באותה תקופה.
ההבדל בתדר אומר שהרעיון הטפשי של ישראל כץ לרכבת לסעודיה יהיה קצת מסובך
מה הסיבה לכך שבאירופה משתמשים בתדר של 16.66? נשמע הגיוני יותר להשתמש באותו תדר של שאר מערכת החשמל כי אז צריך לשנות רק את המתח ולא את התדירות...
באחת מרכבות היוקרה ביפן הוסיפו גם גנרטור דיזל לעסקל Bus Nerd: הסעודים קנו את הציוד הנע
אצל TALGO הספרדית(חוגונים של Bombardier ) והציוד הנייח אצל חברות שונות בספרד.
https://www.talgo.com/es/comunicacion/noticia/el-ave-espanol-vuela-a-310-km-h-en-arabia-saudi/
https://es.wikipedia.org/wiki/Talgo_350_SRO
בבוא הזמן אם קטרים ישראלים יצטרכו לעלות על מסילות בסעודיה אז יקנו קטרים דו- תדריים ל 50 ו 60 הרץ.
יודעים לעשות את זה, היום ה Thalys נוסע מפאריס ל קלן ב 25kV-50Hz בצרפת, ממשיך ב 3kV-DC בבלגיה ומסיים את נסיעתו בגרמניה ב 15kV-16.66Hz. אותו הדבר עם הTGV פאריס-מינכן.
היום הסטנדרט למערכות חדשות הוא 25kV-50Hz בדרך כלל.
הספור עם התדר הנמוך המקובל בגרמניה, אוסטריה, שוייץ, נורבגיה ועוד, הוא שבתחילת השימוש במנועים לזרם חילופין היו יותר מדי בעיות עם התדר הגבוה(ברמת הקולקטורים שלהם) ומאידך ידעו בקלות יחסית להמיר את התדר התעשייתי (50 הרץ) ל תדר שהיה שליש ממנו(50:3=16.66).
אבל סה״כ העדיפו את המנוע לזרם ישר ואז הצליחו לישר בתוך הקטרים עצמם את ה 50 הרץ לזרם ישר(בעצם ״גלי״/ondulated), בעזרת ignitrons(מישריי כספית); אחר כך באו המיישרים היבשים ודי מהר ה טיריסטורים....עכשיו עושים כל מה שרק רוצים בכל מיני ממירים....
זה ״הספור״ בקצור.
מענין עוד לציין שהקטרים הרב-מתחיים מפתחים ב 25kV-50Hz הספק של 9 מגה-וואט, אבל רק 7 תחת
15kV-16.66Hz ו 3.5 בלבד בזרם ישר 1.5 או 3 kV-DC
לא יודע לגבי קטר, אבל עם מכשירי חשמל ביתיים זה די מסוכןהנה שאלה מעניינת: מה קורה אם נותנים לקטר מתח נמוך מדי?
יש מכשירי חשמל ביתיים שיכולים לעבוד גם עם 110V וגם עם 220V בלי בעיה. קומקומים חשמליים למשל פשוט יהיו איטיים יותר ב110V, אבל יעבדו.
אבל מה קורה אם ""בטעות"" לוקחים קטר שאמור לפעול על 25 קילו וולט, ושמים אותו מתחת לחשמולת שמספקת 15 קילו וולט?
יעבוד אבל לאט יותר וביעילות נמוכה מהרגיל? לא יעבוד בכלל? יגרום לקצר בתחנת ההשנאה?
Copyright©1996-2021,Tapuz Media Ltd. Forum software by XenForo® © 2010-2020 XenForo Ltd.