מה קרה לזמן הנסיעה בקו אחד בדרום אנגליה על פני 50 שנה?

מצב
הנושא נעול.

shaiby

New member
מה קרה לזמן הנסיעה בקו אחד בדרום אנגליה על פני 50 שנה?

מה קרה לזמן הנסיעה בקו אחד בדרום אנגליה על פני 50 שנה?
ספויילר: כלום. אפילו לא דקה אחת של קיצור זמן הנסיעה.

נתקלתי ביוטיוב בפנינה הבאה, שחגגה זה עתה יומולדת 50:
https://www.youtube.com/watch?v=UUT7TUAKegk
בדקה 2:07 אומר הקריין שהנוסע יגיע למשרדו בלונדון, מהתחנה ב- Bournemouth תוך 105 דקות בלבד, בזכות חישמול הקו, שזה עתה הסתיים.
פתחתי גוגל מפות, חיפשתי את הנסיעה הקצרה ביותר כיום באותו קו - ובכן, 105 דקות... הזמן הממוצע נע סביב שעתיים, פלוס מינוס 5 דקות.
צפוי? מפתיע? צירוף מקרים?

שי
 

Ccyclist

Well-known member
זו הסיבה שאסור להתפשר על חישמול פס שלישי במקום חישמול עילי.

מה קרה לזמן הנסיעה בקו אחד בדרום אנגליה על פני 50 שנה?
ספויילר: כלום. אפילו לא דקה אחת של קיצור זמן הנסיעה.

נתקלתי ביוטיוב בפנינה הבאה, שחגגה זה עתה יומולדת 50:
https://www.youtube.com/watch?v=UUT7TUAKegk
בדקה 2:07 אומר הקריין שהנוסע יגיע למשרדו בלונדון, מהתחנה ב- Bournemouth תוך 105 דקות בלבד, בזכות חישמול הקו, שזה עתה הסתיים.
פתחתי גוגל מפות, חיפשתי את הנסיעה הקצרה ביותר כיום באותו קו - ובכן, 105 דקות... הזמן הממוצע נע סביב שעתיים, פלוס מינוס 5 דקות.
צפוי? מפתיע? צירוף מקרים?

שי
זו הסיבה שאסור להתפשר על חישמול פס שלישי במקום חישמול עילי.
מערכת חישמול הפס השלישי בדרום אנגליה נועדה במקור לקווי יוממים ברדיוס מסויים סביב לונדון ובמחוזות שמדרום מזרח ומדרום לעיר יש הגיון בכך כי המרחק מהעיר לחוף הדרומי הוא של בין 75 ל 100 ק"מ וניתן לקבל הגבלות מהירות של 160 קמ"ש כמהירות עליונה בתחום כזה (מהירות ההפעלה היא יותר בסביבות ה 120-130 קמ"ש ויש גם קטעים של 80 קמ"ש בקווי ענף על תוואים היסטוריים. הבעיה היא שבמערב אזור החישמול פס שלישי הגבול לגאוגרפיה דומה הוא בסאות'האמפטון אך אזור החישמול ממשיך עד לווימו'ת המרוחקת 200 ק"מ מלונדון, בורנמות' המרוחקת 150 ק"מ מלונדון נמצאת על קו זה. יש כיום דיבורים על שידרוג הקו שבין סאות'האמפטון ללונדון לחישמול עילי שיאפשר הפעלת ציוד של 200 קמ"ש על הקו שהוא ישר יחסית ובר שידרוג.
&nbsp
יתכן שפרוייקט חישמול אזור ההפעלה של הקו הראשי המערבי מפאדינגטון לבריסטול ומשם לקורנוול ו-ווילס, כיום אזור ההפעלה היחיד ללא חישמול כלשהו בבריטניה יביא להתפשטות החישמול העילי עד לנקודה שבה הכדאיות של תחזוקת חישמול הקו השלישי במקום שידרוג לחיווט עילי תהיה פחותה.
 

shaiby

New member
אם הטכנולוגיה בת 50, אז בהחלט לא מפליא.. תודה!

זו הסיבה שאסור להתפשר על חישמול פס שלישי במקום חישמול עילי.
מערכת חישמול הפס השלישי בדרום אנגליה נועדה במקור לקווי יוממים ברדיוס מסויים סביב לונדון ובמחוזות שמדרום מזרח ומדרום לעיר יש הגיון בכך כי המרחק מהעיר לחוף הדרומי הוא של בין 75 ל 100 ק"מ וניתן לקבל הגבלות מהירות של 160 קמ"ש כמהירות עליונה בתחום כזה (מהירות ההפעלה היא יותר בסביבות ה 120-130 קמ"ש ויש גם קטעים של 80 קמ"ש בקווי ענף על תוואים היסטוריים. הבעיה היא שבמערב אזור החישמול פס שלישי הגבול לגאוגרפיה דומה הוא בסאות'האמפטון אך אזור החישמול ממשיך עד לווימו'ת המרוחקת 200 ק"מ מלונדון, בורנמות' המרוחקת 150 ק"מ מלונדון נמצאת על קו זה. יש כיום דיבורים על שידרוג הקו שבין סאות'האמפטון ללונדון לחישמול עילי שיאפשר הפעלת ציוד של 200 קמ"ש על הקו שהוא ישר יחסית ובר שידרוג.
&nbsp
יתכן שפרוייקט חישמול אזור ההפעלה של הקו הראשי המערבי מפאדינגטון לבריסטול ומשם לקורנוול ו-ווילס, כיום אזור ההפעלה היחיד ללא חישמול כלשהו בבריטניה יביא להתפשטות החישמול העילי עד לנקודה שבה הכדאיות של תחזוקת חישמול הקו השלישי במקום שידרוג לחיווט עילי תהיה פחותה.
אם הטכנולוגיה בת 50, אז בהחלט לא מפליא.. תודה!
 

Ccyclist

Well-known member
ישנן רכבות מודרניות חדישות אבל הפס השלישי מגביל את המהירות.

אם הטכנולוגיה בת 50, אז בהחלט לא מפליא.. תודה!
ישנן רכבות מודרניות חדישות אבל הפס השלישי מגביל את המהירות.
בגלל החיכוך אי אפשר להגיע ליותר מ160 קמ"ש וגם זה בעירבון מוגבל. כמו כן חלק מהתוואים הם בני למעלה מ150 שנה בחב אזורים עירוניים ואי אפשר סתם ליישר אותם בלי להרוס את מה שמסביב.
&nbsp
&nbsp
 

shaiby

New member
מי שמקים את המערכת הרכבתית הראשונה בעולם עושה יותר שגיאות..

ישנן רכבות מודרניות חדישות אבל הפס השלישי מגביל את המהירות.
בגלל החיכוך אי אפשר להגיע ליותר מ160 קמ"ש וגם זה בעירבון מוגבל. כמו כן חלק מהתוואים הם בני למעלה מ150 שנה בחב אזורים עירוניים ואי אפשר סתם ליישר אותם בלי להרוס את מה שמסביב.
&nbsp
&nbsp
מי שמקים את המערכת הרכבתית הראשונה בעולם עושה יותר שגיאות..
 

Ccyclist

Well-known member
בקונטקסט הנכון של 100 ק"מ מלונדון זו מערכת סבירה.

מי שמקים את המערכת הרכבתית הראשונה בעולם עושה יותר שגיאות..
בקונטקסט הנכון של 100 ק"מ מלונדון זו מערכת סבירה.
ובעבר הרחוק היה לקו מלונדון לברייטון חישמול עילי באיזה מתח ייחודי אך עם ההתמזגות ל"ארבעת הגדולות" בשנות העשרים נוצר האזור הדרומי ובשלב מסויים הוחלט שהוא יחושמל כולו בפס שלישי.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה