נכון שתמיד רציתם להשפיע על התח"צ בעיר שלכם

מצב
הנושא נעול.

trilliane

Well-known member
מנהל
בתיאור קו 4.1 בחיפה כתבו בטעות "דרך הים" במקום "חיל הים"

נכון שתמיד רציתם להשפיע על התח"צ בעיר שלכם
משרד התחבורה מציע לציבור לתת את דעתו בכל רחבי

הארץ על קווי מוניות חדשים קווי שירות

https://www.gov.il/he/Departments/news/influence_the_map_of_service_taxis_in_israel
בתיאור קו 4.1 בחיפה כתבו בטעות "דרך הים" במקום "חיל הים"
"חיפה בת גלים, דרך הים, רח' אלנבי, הציונות, מוריה, חורב, חנקין, הטכניון"
https://www.gov.il/blobFolder/news/influence_the_map_of_service_taxis_in_israel/he/area 4 haifa.pdf
&nbsp
שברתי ת'ראש איך דרך הים קשורה לשם (בפרט שהיא לא נכללה בציור המסלול במפה) עד שבדקתי במפה (אחרת) וגיליתי שלרחוב הראשי שיוצא מבת גלים קוראים "חיל הים" (לא ידעתי שרוטשילד משנה את שמו אחרי הצומת, מעולם לא נזקקתי לכך ולא טרחתי לבדוק...).
 

25306yosef

New member
את חיל הים אני מכיר היטב כבר משנות ה-80.

בתיאור קו 4.1 בחיפה כתבו בטעות "דרך הים" במקום "חיל הים"
"חיפה בת גלים, דרך הים, רח' אלנבי, הציונות, מוריה, חורב, חנקין, הטכניון"
https://www.gov.il/blobFolder/news/influence_the_map_of_service_taxis_in_israel/he/area 4 haifa.pdf
&nbsp
שברתי ת'ראש איך דרך הים קשורה לשם (בפרט שהיא לא נכללה בציור המסלול במפה) עד שבדקתי במפה (אחרת) וגיליתי שלרחוב הראשי שיוצא מבת גלים קוראים "חיל הים" (לא ידעתי שרוטשילד משנה את שמו אחרי הצומת, מעולם לא נזקקתי לכך ולא טרחתי לבדוק...).
את חיל הים אני מכיר היטב כבר משנות ה-80.
בימים הטובים ההם שתחנת רכבת בת גלים היתה התחנה הראשית בחיפה וצמודה לתחנת האוטובוסים המרכזית של חיפה, חיל הים היה הכביש שנפגש עם מסילת הרכבת ומנהרה לכלי רכב לא היתה אז בימים הטובים ההם.

ואגב, כביש חיל הים (השם המקורי זה דרך זווארה*) בקטע שמצומת דולפין ועד אחרי מסילות הרכבת לא הוסדר עדיין באופן רשמי והוא עדיין חלק מגוש שומה 10821 שנוצר בשנת 1928 באופן זמני בתהליך הסדר המקרקעין שהחל כבר אז.

החלק שמצפון למסילות הרכבת (גוש 10822) עבר הסדר מקרקעין בשנות ה-80 לפני כ-30 שנה.

החלק המזרחי של חיל הים שצמוד לבית בוטאג'י היכן שעובר כיום הכביש המזרחי העילי והמדרכה להולכי הרגל הופקע בשנות ה-80 מחלקת שומה 6 שהיתה בעבר בבעלות משפחת בוטאג'י. ההפקעה בוצעה לצורך הקמת ההפרדה המפלסית.

_____________________________
* - זווארה - המתחם ההיסטורי של מנזר הכרמליתיות הנמצא כיום בתחום בית החולים רמב"ם. המבנה ההיסטורי של מנזר הכרמליתיות הוקם בסוף המאה ה-19 עוד בטרם הוקמה שכונת בת גלים.
 

trilliane

Well-known member
מנהל
את הכביש אני מכירה היטב, אבל מעולם לא נזקקתי לשמו...


את חיל הים אני מכיר היטב כבר משנות ה-80.
בימים הטובים ההם שתחנת רכבת בת גלים היתה התחנה הראשית בחיפה וצמודה לתחנת האוטובוסים המרכזית של חיפה, חיל הים היה הכביש שנפגש עם מסילת הרכבת ומנהרה לכלי רכב לא היתה אז בימים הטובים ההם.

ואגב, כביש חיל הים (השם המקורי זה דרך זווארה*) בקטע שמצומת דולפין ועד אחרי מסילות הרכבת לא הוסדר עדיין באופן רשמי והוא עדיין חלק מגוש שומה 10821 שנוצר בשנת 1928 באופן זמני בתהליך הסדר המקרקעין שהחל כבר אז.

החלק שמצפון למסילות הרכבת (גוש 10822) עבר הסדר מקרקעין בשנות ה-80 לפני כ-30 שנה.

החלק המזרחי של חיל הים שצמוד לבית בוטאג'י היכן שעובר כיום הכביש המזרחי העילי והמדרכה להולכי הרגל הופקע בשנות ה-80 מחלקת שומה 6 שהיתה בעבר בבעלות משפחת בוטאג'י. ההפקעה בוצעה לצורך הקמת ההפרדה המפלסית.

_____________________________
* - זווארה - המתחם ההיסטורי של מנזר הכרמליתיות הנמצא כיום בתחום בית החולים רמב"ם. המבנה ההיסטורי של מנזר הכרמליתיות הוקם בסוף המאה ה-19 עוד בטרם הוקמה שכונת בת גלים.
את הכביש אני מכירה היטב, אבל מעולם לא נזקקתי לשמו...

לפני חוף הכרמל הגעתי ברכבת לבת-גלים ויצאתי ממנה באוטובוס, ואחרי חוף הכרמל כמעט שלא הגעתי אליה, אבל אם זה קרה, זה היה באוטובוס או ברכב פרטי.
&nbsp
רק לאחרונה צעדתי בו לראשונה (ברגל) בשעת ערב (כלומר בחושך) ולא הייתי מודעת בכלל למפגש הקיים עם פסי הרכבת. אבל כשהתקרבתי אליו קשה היה לפספס: הפעמונים החלו לצלצל, הפנסים החלו להבהב והשער ירד. רק אז קלטתי שאפשר ממש ללכת שם על פסי רכבת פעילים...
זה אף פעם לא קרה לי!
לא יודעת למה, אבל התלהבתי
.
&nbsp
חיכיתי בסבלנות שהרכבת תחלוף, השער עלה, חציתי אותם, ותוך כדי שאני עליהם הפעמונים החלו שוב לצלצל, מה שדי הלחיץ אותי... אבל עברתי בבטחה ועברו כמה שניות עד שהשער ירד ועוד דקה לפחות (אפילו שתיים, אני חושבת) עד שהרכבת (השנייה) עברה.
&nbsp
יש כיום כ"כ הרבה מחלפים וגשרים שהמפגש הראשוני, הבלתי אמצעי והלא-מתוכנן עם פסי הרכבת הצליח להפתיע (וגם קצת להלחיץ) אותי פתאום...
 

25306yosef

New member
זו היתה הפעם הראשונה שלך שאת חוצה ברגל פסי רכבת פעילים?

את הכביש אני מכירה היטב, אבל מעולם לא נזקקתי לשמו...

לפני חוף הכרמל הגעתי ברכבת לבת-גלים ויצאתי ממנה באוטובוס, ואחרי חוף הכרמל כמעט שלא הגעתי אליה, אבל אם זה קרה, זה היה באוטובוס או ברכב פרטי.
&nbsp
רק לאחרונה צעדתי בו לראשונה (ברגל) בשעת ערב (כלומר בחושך) ולא הייתי מודעת בכלל למפגש הקיים עם פסי הרכבת. אבל כשהתקרבתי אליו קשה היה לפספס: הפעמונים החלו לצלצל, הפנסים החלו להבהב והשער ירד. רק אז קלטתי שאפשר ממש ללכת שם על פסי רכבת פעילים...
זה אף פעם לא קרה לי!
לא יודעת למה, אבל התלהבתי
.
&nbsp
חיכיתי בסבלנות שהרכבת תחלוף, השער עלה, חציתי אותם, ותוך כדי שאני עליהם הפעמונים החלו שוב לצלצל, מה שדי הלחיץ אותי... אבל עברתי בבטחה ועברו כמה שניות עד שהשער ירד ועוד דקה לפחות (אפילו שתיים, אני חושבת) עד שהרכבת (השנייה) עברה.
&nbsp
יש כיום כ"כ הרבה מחלפים וגשרים שהמפגש הראשוני, הבלתי אמצעי והלא-מתוכנן עם פסי הרכבת הצליח להפתיע (וגם קצת להלחיץ) אותי פתאום...
זו היתה הפעם הראשונה שלך שאת חוצה ברגל פסי רכבת פעילים?
בסמוך לכביש חיל הים יש בשכונת אל-עתיקה את רחוב אל זיסו, גם שם בסמוך לחומוס אבו יוסף ניתן לחצות את פסי הרכבת הפעילים.

גם בכניסה לבית הספר הטכני של חיל האויר ניתן לחצות ברגל את פסי הרכבת הפעילים. וגם בסמוך לתחנת חוצות המפרץ ניתן לחצות ברגל את פסי הרכבת הפעילים וגם בכביש חלוצי התעשייה. וגם בסמוך לתחנת קרית מוצקין. כל שאר המפגשים הרבים שהיו בעבר בתחום חיפה בוטלו.

בעבר הרחוק שלי אני הייתי גם צועד על מסילת הרכבת בין קרית מוצקין לקישון ואפילו הלכתי כמה פעמים על המסילה עד לגשר פז, כך שבשבילי לחצות ברגל מסילת רכבת פעילה זה היה דבר שבשגרה.

אבל היום אין כל אפשרות ללכת על מסילת הרכבת בגלל סוג הרבד (החצץ) הגס שלא מאפשר ללכת על המסילה בנוח כמו בימים הטובים ההם. וגם בגלל תנועת הרכבות הרבה שיש כיום (בעבר היתה רכבת רק פעם בשעה) וגם בגלל המצלמות הרבות שיש כיום במקומות רבים לאורך המסילה (לא נעים להיתקל באנשי סיירת* ששואלים אותי שאלות). וגם בגלל שכל תחנות הנוסעים כיום בנויות בצורה שונה מאשר פעם (לא ניתן ולמעשה אסור להיכנס לתחנה דרך המסילה). אבל פעם כאמור הכל היה אחרת.

**************
גם אני מעולם לא נזקקתי לשמו של הכביש, אבל למרות זאת ידעתי תמיד את שמו.

___________________________
* - סיירת - אנשי ביטחון בשירות רכבת ישראל שחלקם סמויים ותפקידם לסרוק את שטחי הרכבת. במקרה של התנהגות חשודה על מסילת הרכבת הם נשלחים למקום.
 

trilliane

Well-known member
מנהל
כן. אני לא מרבה להסתובב באזורים הנ"ל, אם בכלל, וכשנסעתי בהם

זו היתה הפעם הראשונה שלך שאת חוצה ברגל פסי רכבת פעילים?
בסמוך לכביש חיל הים יש בשכונת אל-עתיקה את רחוב אל זיסו, גם שם בסמוך לחומוס אבו יוסף ניתן לחצות את פסי הרכבת הפעילים.

גם בכניסה לבית הספר הטכני של חיל האויר ניתן לחצות ברגל את פסי הרכבת הפעילים. וגם בסמוך לתחנת חוצות המפרץ ניתן לחצות ברגל את פסי הרכבת הפעילים וגם בכביש חלוצי התעשייה. וגם בסמוך לתחנת קרית מוצקין. כל שאר המפגשים הרבים שהיו בעבר בתחום חיפה בוטלו.

בעבר הרחוק שלי אני הייתי גם צועד על מסילת הרכבת בין קרית מוצקין לקישון ואפילו הלכתי כמה פעמים על המסילה עד לגשר פז, כך שבשבילי לחצות ברגל מסילת רכבת פעילה זה היה דבר שבשגרה.

אבל היום אין כל אפשרות ללכת על מסילת הרכבת בגלל סוג הרבד (החצץ) הגס שלא מאפשר ללכת על המסילה בנוח כמו בימים הטובים ההם. וגם בגלל תנועת הרכבות הרבה שיש כיום (בעבר היתה רכבת רק פעם בשעה) וגם בגלל המצלמות הרבות שיש כיום במקומות רבים לאורך המסילה (לא נעים להיתקל באנשי סיירת* ששואלים אותי שאלות). וגם בגלל שכל תחנות הנוסעים כיום בנויות בצורה שונה מאשר פעם (לא ניתן ולמעשה אסור להיכנס לתחנה דרך המסילה). אבל פעם כאמור הכל היה אחרת.

**************
גם אני מעולם לא נזקקתי לשמו של הכביש, אבל למרות זאת ידעתי תמיד את שמו.

___________________________
* - סיירת - אנשי ביטחון בשירות רכבת ישראל שחלקם סמויים ותפקידם לסרוק את שטחי הרכבת. במקרה של התנהגות חשודה על מסילת הרכבת הם נשלחים למקום.
כן. אני לא מרבה להסתובב באזורים הנ"ל, אם בכלל, וכשנסעתי בהם
(או לידם או בסביבתם) לא הלכתי ברגל...

&nbsp
לאחרונה הגעתי חד פעמית לבת-גלים ומשם רציתי להגיע לאזור הנמל, היה לי זמן והחלטתי ללכת ברגל. בדיעבד קצת הצטערתי כי הליכה לצד כביש ראשי ודי סואן + פסי רכבת אינה נעימה לנשימה.
 

down und

New member
אפרופו, מפגשי כביש מסילה בשנות ה-70 וה-80

זו היתה הפעם הראשונה שלך שאת חוצה ברגל פסי רכבת פעילים?
בסמוך לכביש חיל הים יש בשכונת אל-עתיקה את רחוב אל זיסו, גם שם בסמוך לחומוס אבו יוסף ניתן לחצות את פסי הרכבת הפעילים.

גם בכניסה לבית הספר הטכני של חיל האויר ניתן לחצות ברגל את פסי הרכבת הפעילים. וגם בסמוך לתחנת חוצות המפרץ ניתן לחצות ברגל את פסי הרכבת הפעילים וגם בכביש חלוצי התעשייה. וגם בסמוך לתחנת קרית מוצקין. כל שאר המפגשים הרבים שהיו בעבר בתחום חיפה בוטלו.

בעבר הרחוק שלי אני הייתי גם צועד על מסילת הרכבת בין קרית מוצקין לקישון ואפילו הלכתי כמה פעמים על המסילה עד לגשר פז, כך שבשבילי לחצות ברגל מסילת רכבת פעילה זה היה דבר שבשגרה.

אבל היום אין כל אפשרות ללכת על מסילת הרכבת בגלל סוג הרבד (החצץ) הגס שלא מאפשר ללכת על המסילה בנוח כמו בימים הטובים ההם. וגם בגלל תנועת הרכבות הרבה שיש כיום (בעבר היתה רכבת רק פעם בשעה) וגם בגלל המצלמות הרבות שיש כיום במקומות רבים לאורך המסילה (לא נעים להיתקל באנשי סיירת* ששואלים אותי שאלות). וגם בגלל שכל תחנות הנוסעים כיום בנויות בצורה שונה מאשר פעם (לא ניתן ולמעשה אסור להיכנס לתחנה דרך המסילה). אבל פעם כאמור הכל היה אחרת.

**************
גם אני מעולם לא נזקקתי לשמו של הכביש, אבל למרות זאת ידעתי תמיד את שמו.

___________________________
* - סיירת - אנשי ביטחון בשירות רכבת ישראל שחלקם סמויים ותפקידם לסרוק את שטחי הרכבת. במקרה של התנהגות חשודה על מסילת הרכבת הם נשלחים למקום.
אפרופו, מפגשי כביש מסילה בשנות ה-70 וה-80
בקטעים של עיתוק שרביטי, באותם מפגשים שכן היה גם מחסום וגם רמזור (לנהגי
הכביש, לא מדבר על סימנור לנהגי הקטר), מה הפעיל את המחסום המרומזר?

האם האתת בתא הכי קרוב לאותו מפגש היה מפעיל או האוטומט שישנו על המסילה
ומזהה את הרכבת הוא זה שהפעיל?
 

down und

New member
יש לכם תשובה לשאלה?

זו היתה הפעם הראשונה שלך שאת חוצה ברגל פסי רכבת פעילים?
בסמוך לכביש חיל הים יש בשכונת אל-עתיקה את רחוב אל זיסו, גם שם בסמוך לחומוס אבו יוסף ניתן לחצות את פסי הרכבת הפעילים.

גם בכניסה לבית הספר הטכני של חיל האויר ניתן לחצות ברגל את פסי הרכבת הפעילים. וגם בסמוך לתחנת חוצות המפרץ ניתן לחצות ברגל את פסי הרכבת הפעילים וגם בכביש חלוצי התעשייה. וגם בסמוך לתחנת קרית מוצקין. כל שאר המפגשים הרבים שהיו בעבר בתחום חיפה בוטלו.

בעבר הרחוק שלי אני הייתי גם צועד על מסילת הרכבת בין קרית מוצקין לקישון ואפילו הלכתי כמה פעמים על המסילה עד לגשר פז, כך שבשבילי לחצות ברגל מסילת רכבת פעילה זה היה דבר שבשגרה.

אבל היום אין כל אפשרות ללכת על מסילת הרכבת בגלל סוג הרבד (החצץ) הגס שלא מאפשר ללכת על המסילה בנוח כמו בימים הטובים ההם. וגם בגלל תנועת הרכבות הרבה שיש כיום (בעבר היתה רכבת רק פעם בשעה) וגם בגלל המצלמות הרבות שיש כיום במקומות רבים לאורך המסילה (לא נעים להיתקל באנשי סיירת* ששואלים אותי שאלות). וגם בגלל שכל תחנות הנוסעים כיום בנויות בצורה שונה מאשר פעם (לא ניתן ולמעשה אסור להיכנס לתחנה דרך המסילה). אבל פעם כאמור הכל היה אחרת.

**************
גם אני מעולם לא נזקקתי לשמו של הכביש, אבל למרות זאת ידעתי תמיד את שמו.

___________________________
* - סיירת - אנשי ביטחון בשירות רכבת ישראל שחלקם סמויים ותפקידם לסרוק את שטחי הרכבת. במקרה של התנהגות חשודה על מסילת הרכבת הם נשלחים למקום.
יש לכם תשובה לשאלה?
 
מקווה ששבוס יצליחו ויוסף קו מוניות שירות בשבת בתוך ירושלים

נכון שתמיד רציתם להשפיע על התח"צ בעיר שלכם
משרד התחבורה מציע לציבור לתת את דעתו בכל רחבי

הארץ על קווי מוניות חדשים קווי שירות

https://www.gov.il/he/Departments/news/influence_the_map_of_service_taxis_in_israel
מקווה ששבוס יצליחו ויוסף קו מוניות שירות בשבת בתוך ירושלים
 

25306yosef

New member
לא ראוי לתגובה.

נכון שתמיד רציתם להשפיע על התח"צ בעיר שלכם
משרד התחבורה מציע לציבור לתת את דעתו בכל רחבי

הארץ על קווי מוניות חדשים קווי שירות

https://www.gov.il/he/Departments/news/influence_the_map_of_service_taxis_in_israel
לא ראוי לתגובה.
אני לא מתכוון לכלות את זמני בתגובה לגולש שאינו רשום לתפוז.

במדינה מתוקנת שהתחבורה הציבורית פועלת בה בצורה תקינה, אין כל מקום למוניות שירות. הרבה מאוד אנשים היו רוצים להשפיע על התח"צ בעיר שלהם, אבל לא רוצים מוניות שירות
 

trilliane

Well-known member
מנהל
ובכל זאת הגבת...


לא ראוי לתגובה.
אני לא מתכוון לכלות את זמני בתגובה לגולש שאינו רשום לתפוז.

במדינה מתוקנת שהתחבורה הציבורית פועלת בה בצורה תקינה, אין כל מקום למוניות שירות. הרבה מאוד אנשים היו רוצים להשפיע על התח"צ בעיר שלהם, אבל לא רוצים מוניות שירות
ובכל זאת הגבת...
 

עכבר8

New member
אין כפתור "שלח" "אשר" בטופס המקוון ?

נכון שתמיד רציתם להשפיע על התח"צ בעיר שלכם
משרד התחבורה מציע לציבור לתת את דעתו בכל רחבי

הארץ על קווי מוניות חדשים קווי שירות

https://www.gov.il/he/Departments/news/influence_the_map_of_service_taxis_in_israel
אין כפתור "שלח" "אשר" בטופס המקוון ?
מוזר...זה רק אצלי או אצל כולם.
מה זה ? לא ניתן לשלוח טופס, רק למלא :)
 

עכבר8

New member
אוקי, הבנתי.

בדקתי בכרום פיירפוקס IE
איפה אתה רואה את זה בסוף הדף ?
אוקי, הבנתי.

קטע מוזר: אין לי אייקון של כפתור, אבל כשאני מעביר את עכבר בחלקו התחתון של המסך, העכבר משנה את צורתו לצורה של לחצן קישור.
 

matrix200200

Active member
ייתכן שאנטיווירוס שלך עושה את זה בצורה גלובלית עם כל דפדפן.

אוקי, הבנתי.

קטע מוזר: אין לי אייקון של כפתור, אבל כשאני מעביר את עכבר בחלקו התחתון של המסך, העכבר משנה את צורתו לצורה של לחצן קישור.
ייתכן שאנטיווירוס שלך עושה את זה בצורה גלובלית עם כל דפדפן.
 

aryeri

Member
לא הבנתי באיזו מתכונת יהיו קווי השירות. לא מכיר את המושג

נכון שתמיד רציתם להשפיע על התח"צ בעיר שלכם
משרד התחבורה מציע לציבור לתת את דעתו בכל רחבי

הארץ על קווי מוניות חדשים קווי שירות

https://www.gov.il/he/Departments/news/influence_the_map_of_service_taxis_in_israel
לא הבנתי באיזו מתכונת יהיו קווי השירות. לא מכיר את המושג
הם יהיו עם מספר קו כמו קווי אוטובוס, ויהיו קו תח"צ רשמי כמו באוטובוסים וברכבות, עם רב-קו? המחיר יהיה שווה למחיר בנסיעה באוטובוס באותו אזור תעריפי? והאם תהיינה תחנות מוגדרות לאורך הקו, או שזה יתבצע כמו במוניות - על פי הצורך והביקוש, כלומר בהנפת יד לעלייה או בבקשה לעצור בירידה?

אני ירושלמי, ולא מכיר כל-כך את המושג של מוניות שירות. בירושלים יש רק את קו ירושלים-נתב"ג וירושלים-בני ברק, כך על פי האינטרנט.

אגב, אשמח אם תאמרו על הכתבה התעמולתית הבאה אם המשפט הבא נכון:
"לאחר שביום חמישי (4.1) פרסם משרד התחבורה את תוכניתו לפתיחת קווי מוניות שירות ברחבי הארץ מלבד ירושלים, פנה מלכא הבוקר למנכ"לית משרד התחבורה בבקשה להכליל בתוכנית את אשכול ירושלים." לפי הפירסום של משרד התחבורה ירושלים הוכללה בתוכנית לפני חבר המועצה מלכא, מה שאומר שהמשפט לא מדוייק כמו בכל כתבת תעמולה פוליטית. (וכמובן שהפירסום אינו "פרסום ראשון")
הכתבה:
https://www.kolhair.co.il/חדשות/מוניות-שירות-בירושלים-2/
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה