לא ניתן לשנות בהרבה את לוח הזמנים
כאשר תפתח תחנת לב המפרץ (מרכזית המפרץ) מספר הנוסעים ישתנה
ויגדל, כיוון שמרבית הנוסעים מעפולה לחיפה הם לאזור לב המפרץ (קו 301 עמוס מאוד מדי פעם עד כדי כך שיותר מ10 נוסעים הם בעמידה - שלפי חוק אסור להסיע יותר מ10 נוסעים בעמידה)
ברגע שתתאפשר עצירה בלב המפרץ בקו העמק אז השימוש ברכבת העמק יגדל (כי אני בספק אם נוסעים מעפולה ללב המפרץ מרגע פתיחת הקו ועד עכשיו נסעו למרכז השמונה והחליפו רכבת כי אין טעם לנסוע ואז לחזור לאחור) ואז תהיה גישה לכל האזורים בחיפה (מלבד חוצות המפרץ וקריית חיים שמספר הנוסעים לשם מעפולה הוא דליל אז לא רלוונטי)
מה שכן - ייתכן ומשרד התחבורה ידלל נסיעות בקו 301 היות והתדירות שלו גבוהה יחסית
לגבי האיחורים - לא חושבת שהמצב ישתנה כי רכבת ישראל תשנה את הלו"ז של הרכבות ברגע שהתחנה תפתח כדי להתאים את מפגשי הרכבות של הקו כדי למגר כמה שיותר את האיחורים
לא ניתן לשנות בהרבה את לוח הזמנים
מאחר והרכבת לבית שאן (להלן עפולה בלבד) נוסעת בעקבות רכבת אחרת שנוסעת לנהריה וצריך מקדמי ביטחון. מה גם שלוח הזמנים בנוי כך שהנוסעים ברכבת מתל אביב לנהריה יכולים לרדת בחיפה ולהמתין כמה דקות לרכבת לעפולה. אם יקדימו את הרכבת לעפולה ב-3 דקות הדבר יצור קונפליקט עם הרכבת לנהריה.
אז בעצם הפתרון שלך הוא להוציא את הרכבת לעפולה לפני הרכבת לנהריה ובכך לגרום לנוסעים מתל אביב לעפולה לחכות 50-55 דקות להחלפה?
גם בכיוון הנסיעה הנגדי המצב לא טוב יותר ואפילו גרוע הרבה יותר.
ראשית כל מדובר בקו שיש בו רק מסילה אחת כך שלא ניתן להתגמש. במקרה שהרכבת מחיפה מאחרת הדבר יפגע גם ברכבת מעפולה בגלל ההמתנה למפגש הרכבות. כך שלא ניתן להקדים את יציאת הרכבת מעפולה.
הדבר היחידי שאפשר לעשות על מנת למנוע איחורים לחלוטין הוא ליצור לוח זמנים שבו הרכבת עומדת כ-10 דקות או יותר באחת התחנות בקו העמק לצורך מפגש רכבות. כך שבמקרה של איחור (וכאמור סביר להניח שרוב הרכבות יאחרו) 10 דקות ההמתנה יהפכו לשתי דקות המתנה.
אם האיחור הקבוע הוא למעלה מ-10 דקות, אז יש ליצור את לוח הזמנים בצורה כזו שהרכבת ממתינה למפגש הרכבות בתחנה התפעולית 20 דקות, כך שבמקרה של 13 דקות איחור, הרכבת תמתין רק 7 דקות.
אני לא רואה שום אפשרות אחרת למנוע את האיחורים בלי להאריך את זמן הנסיעה של הרכבת (הארכת זמן הנסיעה בגלל ההמתנה בתחנה התפעולית למפגש רכבות במטרה למנוע איחור מהרכבת הנוסעת בכיוון הנגדי). ככה זה שהחליטו להקים רק מסילה בודדת ולא כפולה.
תחנת לב המפרץ תגדיל כאמור את האיחורים ברכבות וסביר להניח שגם תפגע ברכבות מנהריה / כרמיאל לתל אביב.