תחנות רעננה ייפתחו רק ביולי

מצב
הנושא נעול.
הפתרון מתבסס על מפת 2020

אכן כן, אבל אם אני מבין נכון הוא
מתבסס על מפת 2020 אשר מניחה שהשירות הבינעירוני לצפון יתבסס על ירושלים כרמיאל במקום מודיעין נהריה ( בנוסף לבאר שבע נהריה) ואז רכבות פרבריות לנתניה יצאו ממודיעין, ואז רכבות מרחובות וראשונים יתפנו להמשיך מהרצליה לראש העין דרך מסילת השרון. כל זה מניח חשמול של מסילת החוף.
אך אפילו בלי זה, ניתן להשתמש ברכבות שמסתיימות היום בהרצליה ותל אביב מרכז שמגיעות מבית שמש ( ושבמפת 2020 יוצאות מבית שמש ובאר שבע ומסתיימות בתל אביב מרכז) ולהאריך אותן לראש העין דרך הרצליה ומסילת השרון, נכון?
הפתרון מתבסס על מפת 2020
אבל בשלב שלפני חישמול מסילות החוף אפשר להאריך את הרכבות מבית שמש ואת הרכבות המאספות מבאר שבע למסילות השרון וראש העין ולאחר שמסילות השרון תחושמלנה (ועוד לפני חישמול מסילות החוף) יהיה פתרון אפשרי נוסף - הארכת הקו המהיר לירושלים לראש העין.
לגבי הקו המאסף שמתוכנן בין באר שבע לתל אביב, השאלה היא מתי יתחילו להפעיל אותו.
יש פתרונות נוספים לשלב הביניים לפני שמסילות החוף תחושמלנה עד קרית מוצקין / נהריה, למשל: החישמול עד בנימינה צפוי להיות מוקדם יותר ואז יהיה אפשר להאריך את הקו המהיר לירושלים עד נתניה וזה גם ישחרר את הרכבות מרחובות והראשונים. זה אולי הפתרון הזמני הכי יעיל, כי אחרי שיסיימו את החישמול עד הרצליה, ביצוע החישמול בקטע הרצליה - נתניה לא צריך לקחת הרבה זמן, וממילא הקו המהיר מתוכנן להתארך צפונה.

בטווח הקרוב ממילא מתכננים להאריך את קו משה דיין / אשקלון / באר שבע - הוד השרון עד לרעננה ללא הרצליה וללא החיבור המהיר לתל אביב, כך שאם אכן ייאמצו פתרון מהסוג הזה, יש מספיק זמן לתכנן ולתזמן את העבודות הנוספות שצריך לבצע, כך שניתן יהיה לתת פתרון שלא פוגע באף שירות עם פתיחת מסילות השרון במלואן.
 
אגב, פתרון כזו לא מצריך את הוספת שתי המסילות המזרחיות

אפשר לשלב בין מה שאתה מציע למה שאני הצעתי בהודעה קודמת
שתחנת הרצליה תהיה תחנת קצה לקו שנוסע באיילון הדרומי וראש העין צפון (או דרום) תהיה תחנת קצה לקווים מרחובות והראשונים (במקום הרצליה).
ואז יהיו ארבע רכבות שנוסעות בלולאה בכיוון של היום (עם הארכה עד הרצליה) ושתיים (כפי שמתוכנן) שנוסעות בחלק הצפוני של הלולאה בכיוון ההפוך (עם תחנת קצה בראש העין במקום בהרצליה).
אולי זה הפתרון.
אגב, פתרון כזו לא מצריך את הוספת שתי המסילות המזרחיות
בין תחנת הרצליה (מדרום לתחנה) לבין תחנת האוניברסיטה שזה אחד משלבי הפרויקט (הגדול מביניהם) שגורמים לכך שסיום הפרויקט של מסילת השרון יהיה רק לקראת או במהלך 2019.
ללא הצורך בקטע הזה, מה שצריך זה להשלים את תחנת הרצליה עצמה, החיבור של כל רציפיה לשש המסילות החדשות מצפון לה, פתיחת החיבור בין תחנת הוד השרון להמשך המסילות מערבה והשלמת תחנות רעננה.
 

alantan

New member
נראה לי שהקווים מרחובות והראשונים מגיעים לנתניה

אפשר לשלב בין מה שאתה מציע למה שאני הצעתי בהודעה קודמת
שתחנת הרצליה תהיה תחנת קצה לקו שנוסע באיילון הדרומי וראש העין צפון (או דרום) תהיה תחנת קצה לקווים מרחובות והראשונים (במקום הרצליה).
ואז יהיו ארבע רכבות שנוסעות בלולאה בכיוון של היום (עם הארכה עד הרצליה) ושתיים (כפי שמתוכנן) שנוסעות בחלק הצפוני של הלולאה בכיוון ההפוך (עם תחנת קצה בראש העין במקום בהרצליה).
אולי זה הפתרון.
נראה לי שהקווים מרחובות והראשונים מגיעים לנתניה
 
כיום, אבל לא במפת 2020

נראה לי שהקווים מרחובות והראשונים מגיעים לנתניה
כיום, אבל לא במפת 2020

 

alantan

New member
תכנון לו"ז ראשוני לפתרון בעיית לולאת השרון

תכנון לו"ז ראשוני לפתרון בעיית לולאת השרון
פתחתי שרשור חדש כי הקודם כבר אינו קופץ ונראה לי שמדובר בנושא חשוב דיו.

גנבתי את הרעיון של "עמוד השדרה", ועשיתי קצת חושבין מה ניתן לעשות כדי לא לפגוע בתושבי פתח תקווה וראש העין.

1. את הרכבות מבית שמש להרצליה לסיים בראש העין דרום, וכנ"ל בכיוון השני. זה יתן:
  • רכבת פעם בשעה מתל אביב לכ"ס במסילת השרון החדשה, כולל חיבור מהרצליה וכל תחנות השרון לראש העין דרום.
  • רכבת מראש העין דרום לתל אביב, עם החלפה קצת צפופה בראש העין צפון (31 דקות) או טיול דרך מסילת השרון למי שמתעצל להחליף (47 דקות).

2. קיצור של רכבת אחת בשעה ממשה דיין דרך פתח תקווה, שתסיים בראש העין צפון ולא תמשיך לסוקולוב. היא תחזור למשה דיין לאחר 10 דקות זמן התאוששות בראש העין צפון. הרכבת מבית שמש שהוזכרה קודם תחליף את הנסיעה הזו, כך שכפר סבא נשארת עם ארבע רכבות בשעה מתל אביב. כמו כן, פתח תקווה וראש העין אינן מפסידות שתי רכבות בשעה.


3. הארכת שלוש הרכבות הנותרות כך שתסיימנה בהרצליה (ובחזרה) במקום בסוקולוב. בשילוב עם הרכבת של בית שמש, הדבר יספק ארבע רכבות בשעה בין ראש העין להרצליה. כמו כן, אחת מהרכבות מתואמת עם הרכבת מנתניה לאשקלון. כך, תושבי רעננה יוכלו להחליף בהרצליה ולהגיע בזמן טוב לתל אביב, ובעצם יש להם שתי רכבות בשעה לתל אביב וממנה (אחת ישירה, אחת עם החלפה בהרצליה).


את התוצאה של תחילת היום אני מצרף כ-PDF - כמובן שלא הכנתי לו"ז לכל היום...
  • תוספת שירות מוצגת באותיות אדומות
  • גריעת שירות מוצגת באותיות אפורות מחוקות
הערות:
1. בתחילת היום אין רכבת מבית שמש, לכן הרכבת שיוצאת מראש העין לתל אביב בשעה 6:17 תתחיל מהרצליה.
2. מבחינת דיור רכבות לא נראה לי שתהיה בעיה. יש למצוא דיור לשלוש רכבות בהרצליה (אבל מנגד הרכבת מבית שמש שהיום מחייגת בהרצליה לא תעשה זאת יותר). כמו כן, ראש העין דרום בהחלט יכול לאכסן רכבת אחת בשעה ואני מניח שניתן לעשות זאת ללא הפרעה לרכבות המשא.
3. אין לי מושג לגבי מצבת הציוד הנייד וכח אדם, ואם היא תספיק ללו"ז כזה. אבל מטרת התכנית הזו להשתמש בתשתית המסילתית הקיימת ובכך אני חושב שהיא משיגה את מטרותיה.

אשמח להערות והארות מכם!
 

Bus Nerd

Active member
יש לך קשרים ברכבת להגיש להם את ההצעה?

תכנון לו"ז ראשוני לפתרון בעיית לולאת השרון
פתחתי שרשור חדש כי הקודם כבר אינו קופץ ונראה לי שמדובר בנושא חשוב דיו.

גנבתי את הרעיון של "עמוד השדרה", ועשיתי קצת חושבין מה ניתן לעשות כדי לא לפגוע בתושבי פתח תקווה וראש העין.

1. את הרכבות מבית שמש להרצליה לסיים בראש העין דרום, וכנ"ל בכיוון השני. זה יתן:
  • רכבת פעם בשעה מתל אביב לכ"ס במסילת השרון החדשה, כולל חיבור מהרצליה וכל תחנות השרון לראש העין דרום.
  • רכבת מראש העין דרום לתל אביב, עם החלפה קצת צפופה בראש העין צפון (31 דקות) או טיול דרך מסילת השרון למי שמתעצל להחליף (47 דקות).

2. קיצור של רכבת אחת בשעה ממשה דיין דרך פתח תקווה, שתסיים בראש העין צפון ולא תמשיך לסוקולוב. היא תחזור למשה דיין לאחר 10 דקות זמן התאוששות בראש העין צפון. הרכבת מבית שמש שהוזכרה קודם תחליף את הנסיעה הזו, כך שכפר סבא נשארת עם ארבע רכבות בשעה מתל אביב. כמו כן, פתח תקווה וראש העין אינן מפסידות שתי רכבות בשעה.


3. הארכת שלוש הרכבות הנותרות כך שתסיימנה בהרצליה (ובחזרה) במקום בסוקולוב. בשילוב עם הרכבת של בית שמש, הדבר יספק ארבע רכבות בשעה בין ראש העין להרצליה. כמו כן, אחת מהרכבות מתואמת עם הרכבת מנתניה לאשקלון. כך, תושבי רעננה יוכלו להחליף בהרצליה ולהגיע בזמן טוב לתל אביב, ובעצם יש להם שתי רכבות בשעה לתל אביב וממנה (אחת ישירה, אחת עם החלפה בהרצליה).


את התוצאה של תחילת היום אני מצרף כ-PDF - כמובן שלא הכנתי לו"ז לכל היום...
  • תוספת שירות מוצגת באותיות אדומות
  • גריעת שירות מוצגת באותיות אפורות מחוקות
הערות:
1. בתחילת היום אין רכבת מבית שמש, לכן הרכבת שיוצאת מראש העין לתל אביב בשעה 6:17 תתחיל מהרצליה.
2. מבחינת דיור רכבות לא נראה לי שתהיה בעיה. יש למצוא דיור לשלוש רכבות בהרצליה (אבל מנגד הרכבת מבית שמש שהיום מחייגת בהרצליה לא תעשה זאת יותר). כמו כן, ראש העין דרום בהחלט יכול לאכסן רכבת אחת בשעה ואני מניח שניתן לעשות זאת ללא הפרעה לרכבות המשא.
3. אין לי מושג לגבי מצבת הציוד הנייד וכח אדם, ואם היא תספיק ללו"ז כזה. אבל מטרת התכנית הזו להשתמש בתשתית המסילתית הקיימת ובכך אני חושב שהיא משיגה את מטרותיה.

אשמח להערות והארות מכם!
יש לך קשרים ברכבת להגיש להם את ההצעה?
 
אני מציע להעביר הצעה דו-שלבית:

יש לאן להעביר את זה...
אבל קודם שזה יעבור את מבחן הפורום
אני מציע להעביר הצעה דו-שלבית:
שלב ראשון - ההצעה שלך.
שלב שני - ההצעה המבוססת על מפת 2020 והארכת הקווים מרחובות והראשונים.
 

alantan

New member
עם כל הכבוד למפת 2020, אני לא בטוח עד כמה המפה הזו היא מפה

אני מציע להעביר הצעה דו-שלבית:
שלב ראשון - ההצעה שלך.
שלב שני - ההצעה המבוססת על מפת 2020 והארכת הקווים מרחובות והראשונים.
עם כל הכבוד למפת 2020, אני לא בטוח עד כמה המפה הזו היא מפה
אופרטיבית, ובכלל - אין לי שמץ של מושג מה הלו"ז של אותה מפה יהיה.
&nbsp
בהחלט כדאי שבהצעה שנעביר לרכבת נציין את הרכבות הללו ב-2020, ושנבקש שכשיתכננו את הלו"ז, ישקלו שילובן בקו השרון בצורה שהצעת.
 
אתה יכול להיות בטוח שהיא אופרטיבית ומייצגת את התכנון של

עם כל הכבוד למפת 2020, אני לא בטוח עד כמה המפה הזו היא מפה
אופרטיבית, ובכלל - אין לי שמץ של מושג מה הלו"ז של אותה מפה יהיה.
&nbsp
בהחלט כדאי שבהצעה שנעביר לרכבת נציין את הרכבות הללו ב-2020, ושנבקש שכשיתכננו את הלו"ז, ישקלו שילובן בקו השרון בצורה שהצעת.
אתה יכול להיות בטוח שהיא אופרטיבית ומייצגת את התכנון של
הרכבת.
אני הראיתי כבר מספר פעמים מקורות שונים שמבוססים על המפה הזו (כולל מפת 2030 שהופיעה לא מזמן במצגת של הרכבת וכולל תוכנית לו"ז חישמול הקווים שמופיעה בספר הפרויקטים של משרד התחבורה).
תסתכל בעמוד 41 בקישור הבא:
[URL]https://www.gov.il/BlobFolder/news/sefer_peulot/he/tashtiyot-projects.pdf[/URL]
הקווים המצויינים שם תואמים את מפת 2020.
 

alantan

New member
טוב, היתה גם תכנית אופרטיבית לחמש רכבות בשעה בקו החוף הדרומי

אתה יכול להיות בטוח שהיא אופרטיבית ומייצגת את התכנון של
הרכבת.
אני הראיתי כבר מספר פעמים מקורות שונים שמבוססים על המפה הזו (כולל מפת 2030 שהופיעה לא מזמן במצגת של הרכבת וכולל תוכנית לו"ז חישמול הקווים שמופיעה בספר הפרויקטים של משרד התחבורה).
תסתכל בעמוד 41 בקישור הבא:
[URL]https://www.gov.il/BlobFolder/news/sefer_peulot/he/tashtiyot-projects.pdf[/URL]
הקווים המצויינים שם תואמים את מפת 2020.
טוב, היתה גם תכנית אופרטיבית לחמש רכבות בשעה בקו החוף הדרומי
כאשר שתים מהירות ושלוש פרבריות... לא משנה שזה לא תואם את המציאות ובטח שאי אפשר היה לממש אותו בלי הכפלת המסילה באיילון.
&nbsp
דברים נוטים להשתנות לפי גחמות של פוליטיקאים ולחצים פוליטיים. מי יכול להבטיח שבאמת הרכבות תהיינה מהרצליה לראשונים ולא מנתניה? או שמספר הרכבות בשעה בקווים אלה יתאים למספר שיש במפה של 2020?
 

25306yosef

New member
המפה הזו שאתה כל כך מתגאה בה היא לא יותר מפרסום יחסי ציבור.

אתה יכול להיות בטוח שהיא אופרטיבית ומייצגת את התכנון של
הרכבת.
אני הראיתי כבר מספר פעמים מקורות שונים שמבוססים על המפה הזו (כולל מפת 2030 שהופיעה לא מזמן במצגת של הרכבת וכולל תוכנית לו"ז חישמול הקווים שמופיעה בספר הפרויקטים של משרד התחבורה).
תסתכל בעמוד 41 בקישור הבא:
[URL]https://www.gov.il/BlobFolder/news/sefer_peulot/he/tashtiyot-projects.pdf[/URL]
הקווים המצויינים שם תואמים את מפת 2020.
המפה הזו שאתה כל כך מתגאה בה היא לא יותר מפרסום יחסי ציבור.
משכך, אין ליחס למפה הזו כל משמעות וחשיבות מאחר והמפה הזו היא לא יותר מאשר פנטזיה של מישהו. פנטזיה שנועדה לצורך יחסי ציבור. בעברית אומרים היזיון.

כל המקורות "השונים" שבהם פורסמו פרסומים מקצועיים לכאורה (שגם הם פרסומי יחסי ציבור לכל דבר ועניין) שפרסמו את המפה הזו מתבססים על אותו מקור יחצני.

בכל משרדי יחסי הציבור עובדים שעות נוספות.....
 
המהות של השרשור הזה מתבססת על המפה הזו, כי מה המקור לבעיה

המפה הזו שאתה כל כך מתגאה בה היא לא יותר מפרסום יחסי ציבור.
משכך, אין ליחס למפה הזו כל משמעות וחשיבות מאחר והמפה הזו היא לא יותר מאשר פנטזיה של מישהו. פנטזיה שנועדה לצורך יחסי ציבור. בעברית אומרים היזיון.

כל המקורות "השונים" שבהם פורסמו פרסומים מקצועיים לכאורה (שגם הם פרסומי יחסי ציבור לכל דבר ועניין) שפרסמו את המפה הזו מתבססים על אותו מקור יחצני.

בכל משרדי יחסי הציבור עובדים שעות נוספות.....
המהות של השרשור הזה מתבססת על המפה הזו, כי מה המקור לבעיה
שתיווצר עם פתיחת מסילת השרון, שהשרשור הזה מציע לפתור?
הבעיה שנחשפה לראשונה עם פרסום המפה הזו בפורום....
אם המפה הזו היא היזיון, אז אפשר למחוק את השרשור הזה ואת כל השרשורים הקודמים שעסקו באותה בעיה.
 

25306yosef

New member
בלי מסילה רביעית באילון המפה היא היזיון.

המהות של השרשור הזה מתבססת על המפה הזו, כי מה המקור לבעיה
שתיווצר עם פתיחת מסילת השרון, שהשרשור הזה מציע לפתור?
הבעיה שנחשפה לראשונה עם פרסום המפה הזו בפורום....
אם המפה הזו היא היזיון, אז אפשר למחוק את השרשור הזה ואת כל השרשורים הקודמים שעסקו באותה בעיה.
בלי מסילה רביעית באילון המפה היא היזיון.
ללא מסילה רביעית באילון לא תהיה כל אפשרות לספק שירות ברמה סבירה כפי שמפורסם במפת ההיזיון הזו. לכן האפשרות של פיצול כפי שמוצע בשרשור הזה היא פתרון אפשרי לצורך מתן שירות בצורה סבירה. ללא פיצול השירות כפי שמוצא כאן האפשרות האחרת היא איחורים וביטולי רכבות בלי סוף וגם עומס וצפיפות בלתי נסבלת ברכבות שיופעלו.

לא זו אף זו, על פי מפת ההיזיון הזו יהיו בשנת 2020 רכבות ישירות מכרמיאל לירושלים האומה. אך כיצד יתכן הדבר בלי חישמול המסילות בחיפה?

כך שבנסיבות העניין הכל זה רק יחסי ציבור מאחר ולא ניתן להפעיל שירות ברמה סבירה עם מסילה אחת באילון ולא ניתן להפעיל רכבות מכרמיאל לירושלים האומה ללא חישמול בחיפה. חישמול בחיפה לא יהיה בשנת 2020 ואף לא מסילה רביעית באילון.
 
אתה מערבב בין דברים שונים

בלי מסילה רביעית באילון המפה היא היזיון.
ללא מסילה רביעית באילון לא תהיה כל אפשרות לספק שירות ברמה סבירה כפי שמפורסם במפת ההיזיון הזו. לכן האפשרות של פיצול כפי שמוצע בשרשור הזה היא פתרון אפשרי לצורך מתן שירות בצורה סבירה. ללא פיצול השירות כפי שמוצא כאן האפשרות האחרת היא איחורים וביטולי רכבות בלי סוף וגם עומס וצפיפות בלתי נסבלת ברכבות שיופעלו.

לא זו אף זו, על פי מפת ההיזיון הזו יהיו בשנת 2020 רכבות ישירות מכרמיאל לירושלים האומה. אך כיצד יתכן הדבר בלי חישמול המסילות בחיפה?

כך שבנסיבות העניין הכל זה רק יחסי ציבור מאחר ולא ניתן להפעיל שירות ברמה סבירה עם מסילה אחת באילון ולא ניתן להפעיל רכבות מכרמיאל לירושלים האומה ללא חישמול בחיפה. חישמול בחיפה לא יהיה בשנת 2020 ואף לא מסילה רביעית באילון.
אתה מערבב בין דברים שונים
המפה הזו לוקחת בחשבון שאין מסילה רביעית באיילון ולכן היא מציגה באופן ברור שעם פתיחת מסילת השרון, השירות במסילת הירקון ייגרע בשעות השיא ב 50%. וזו בדיוק הסיבה לשרשור הזה ולשרשורים קודמים לו.
ההיזיון הזה, כפי שאתה קורא לו, הוא זה שפתח את עיניי הפורום הזה לבעיה הזו.

לגבי קו כרמיאל-ירושלים האומה, הוא אכן תלוי בחישמול מסילות החוף, ולכן ברור שהמפה הזו לא תוכל להיות מיושמת במלואה בשנת 2020, אבל זה לא משנה את זה שהמפה הזו מייצגת את התכנון של רכבת ישראל למערך הקווים בעשור הבא.
לגבי העובדה שהתכנון הזה לא יוכל להיות מיושם במלואו כבר בשנת 2020, אין מחלוקת, זה לא הופך את התכנון שהמפה מציגה להזיון. זה לא יקרה ב-2020, אבל זה לא אומר שזה לא יקרה ב-2022, 2023 או 2024.

אתה פשוט תופס טרמפ גם על הנושא הזה כדי להביע בפעם האלף תשע מאות שמונים ושמונה את הגיגיך על יחסי ציבור, שאתה מנסה לדחוף לכל דיון.
 
מצאתי את השרשור שבו פורסמה מפת 2020 בפורום לראשונה

אתה מערבב בין דברים שונים
המפה הזו לוקחת בחשבון שאין מסילה רביעית באיילון ולכן היא מציגה באופן ברור שעם פתיחת מסילת השרון, השירות במסילת הירקון ייגרע בשעות השיא ב 50%. וזו בדיוק הסיבה לשרשור הזה ולשרשורים קודמים לו.
ההיזיון הזה, כפי שאתה קורא לו, הוא זה שפתח את עיניי הפורום הזה לבעיה הזו.

לגבי קו כרמיאל-ירושלים האומה, הוא אכן תלוי בחישמול מסילות החוף, ולכן ברור שהמפה הזו לא תוכל להיות מיושמת במלואה בשנת 2020, אבל זה לא משנה את זה שהמפה הזו מייצגת את התכנון של רכבת ישראל למערך הקווים בעשור הבא.
לגבי העובדה שהתכנון הזה לא יוכל להיות מיושם במלואו כבר בשנת 2020, אין מחלוקת, זה לא הופך את התכנון שהמפה מציגה להזיון. זה לא יקרה ב-2020, אבל זה לא אומר שזה לא יקרה ב-2022, 2023 או 2024.

אתה פשוט תופס טרמפ גם על הנושא הזה כדי להביע בפעם האלף תשע מאות שמונים ושמונה את הגיגיך על יחסי ציבור, שאתה מנסה לדחוף לכל דיון.
מצאתי את השרשור שבו פורסמה מפת 2020 בפורום לראשונה
באפריל 2015:
[URL]http://www.tapuz.co.il/forums/viewmsg/394/178317233/%D7%90%D7%A7%D7%98%D7%95%D7%90%D7%9C%D7%99%D7%94/%D7%AA%D7%97%D7%91%D7%95%D7%A8%D7%94_%D7%A6%D7%99%D7%91%D7%95%D7%A8%D7%99%D7%AA[/URL]

בעקבות פרסום המפה הזו אני העליתי בשרשור ההוא לראשונה בפורום את בעיית התדירות בלולאת השרון-הירקון.
כאן:
[URL]http://www.tapuz.co.il/forums/viewmsg/394/178318294/%D7%90%D7%A7%D7%98%D7%95%D7%90%D7%9C%D7%99%D7%94/%D7%AA%D7%97%D7%91%D7%95%D7%A8%D7%94_%D7%A6%D7%99%D7%91%D7%95%D7%A8%D7%99%D7%AA[/URL]

ובאופן מפורט יותר כאן:
[URL]http://www.tapuz.co.il/forums/viewmsg/394/178327809/%D7%90%D7%A7%D7%98%D7%95%D7%90%D7%9C%D7%99%D7%94/%D7%AA%D7%97%D7%91%D7%95%D7%A8%D7%94_%D7%A6%D7%99%D7%91%D7%95%D7%A8%D7%99%D7%AA[/URL]

כלומר, הבעיה שדנים בה כל כך הרבה בפורום צצה בעקבות פרסום המפה המכונה "מפת 2020" או "היזיון".
אם דנים בפורום כל כך הרבה בבעיה שצצה בעקבות מפה מסויימת, כנראה המפה אינה כל כך היזיון.
 

25306yosef

New member
בשורה התחתונה, מדובר כאמור בפרסום יחסי ציבור ותו לא.

מצאתי את השרשור שבו פורסמה מפת 2020 בפורום לראשונה
באפריל 2015:
[URL]http://www.tapuz.co.il/forums/viewmsg/394/178317233/%D7%90%D7%A7%D7%98%D7%95%D7%90%D7%9C%D7%99%D7%94/%D7%AA%D7%97%D7%91%D7%95%D7%A8%D7%94_%D7%A6%D7%99%D7%91%D7%95%D7%A8%D7%99%D7%AA[/URL]

בעקבות פרסום המפה הזו אני העליתי בשרשור ההוא לראשונה בפורום את בעיית התדירות בלולאת השרון-הירקון.
כאן:
[URL]http://www.tapuz.co.il/forums/viewmsg/394/178318294/%D7%90%D7%A7%D7%98%D7%95%D7%90%D7%9C%D7%99%D7%94/%D7%AA%D7%97%D7%91%D7%95%D7%A8%D7%94_%D7%A6%D7%99%D7%91%D7%95%D7%A8%D7%99%D7%AA[/URL]

ובאופן מפורט יותר כאן:
[URL]http://www.tapuz.co.il/forums/viewmsg/394/178327809/%D7%90%D7%A7%D7%98%D7%95%D7%90%D7%9C%D7%99%D7%94/%D7%AA%D7%97%D7%91%D7%95%D7%A8%D7%94_%D7%A6%D7%99%D7%91%D7%95%D7%A8%D7%99%D7%AA[/URL]

כלומר, הבעיה שדנים בה כל כך הרבה בפורום צצה בעקבות פרסום המפה המכונה "מפת 2020" או "היזיון".
אם דנים בפורום כל כך הרבה בבעיה שצצה בעקבות מפה מסויימת, כנראה המפה אינה כל כך היזיון.
בשורה התחתונה, מדובר כאמור בפרסום יחסי ציבור ותו לא.
לכן אין ליחס לפרסום היחצני הזה כל חשיבות. הפרסום היחצני הזה הוא בדיוק אותו הדבר כמו כל הודעה לעיתונות המפורסמת ע"י הדוברות שנועדה לפאר את כבודו של השר.

אני לא מיחס למפה היחצנית הזו כל חשיבות ואני לא מייחס חשיבות לשום פרסום יחצני. אבל אני מופתע מכך שהגולשים כאן בפורום מכלים את זמנם על הפרסום היחצני הזה ועל כל פרסום יחצני אחר.
 
ברכבת השלישית שיוצאת מהרצליה הזמן צריך להיות 05:54 ולא 05:44

תכנון לו"ז ראשוני לפתרון בעיית לולאת השרון
פתחתי שרשור חדש כי הקודם כבר אינו קופץ ונראה לי שמדובר בנושא חשוב דיו.

גנבתי את הרעיון של "עמוד השדרה", ועשיתי קצת חושבין מה ניתן לעשות כדי לא לפגוע בתושבי פתח תקווה וראש העין.

1. את הרכבות מבית שמש להרצליה לסיים בראש העין דרום, וכנ"ל בכיוון השני. זה יתן:
  • רכבת פעם בשעה מתל אביב לכ"ס במסילת השרון החדשה, כולל חיבור מהרצליה וכל תחנות השרון לראש העין דרום.
  • רכבת מראש העין דרום לתל אביב, עם החלפה קצת צפופה בראש העין צפון (31 דקות) או טיול דרך מסילת השרון למי שמתעצל להחליף (47 דקות).

2. קיצור של רכבת אחת בשעה ממשה דיין דרך פתח תקווה, שתסיים בראש העין צפון ולא תמשיך לסוקולוב. היא תחזור למשה דיין לאחר 10 דקות זמן התאוששות בראש העין צפון. הרכבת מבית שמש שהוזכרה קודם תחליף את הנסיעה הזו, כך שכפר סבא נשארת עם ארבע רכבות בשעה מתל אביב. כמו כן, פתח תקווה וראש העין אינן מפסידות שתי רכבות בשעה.


3. הארכת שלוש הרכבות הנותרות כך שתסיימנה בהרצליה (ובחזרה) במקום בסוקולוב. בשילוב עם הרכבת של בית שמש, הדבר יספק ארבע רכבות בשעה בין ראש העין להרצליה. כמו כן, אחת מהרכבות מתואמת עם הרכבת מנתניה לאשקלון. כך, תושבי רעננה יוכלו להחליף בהרצליה ולהגיע בזמן טוב לתל אביב, ובעצם יש להם שתי רכבות בשעה לתל אביב וממנה (אחת ישירה, אחת עם החלפה בהרצליה).


את התוצאה של תחילת היום אני מצרף כ-PDF - כמובן שלא הכנתי לו"ז לכל היום...
  • תוספת שירות מוצגת באותיות אדומות
  • גריעת שירות מוצגת באותיות אפורות מחוקות
הערות:
1. בתחילת היום אין רכבת מבית שמש, לכן הרכבת שיוצאת מראש העין לתל אביב בשעה 6:17 תתחיל מהרצליה.
2. מבחינת דיור רכבות לא נראה לי שתהיה בעיה. יש למצוא דיור לשלוש רכבות בהרצליה (אבל מנגד הרכבת מבית שמש שהיום מחייגת בהרצליה לא תעשה זאת יותר). כמו כן, ראש העין דרום בהחלט יכול לאכסן רכבת אחת בשעה ואני מניח שניתן לעשות זאת ללא הפרעה לרכבות המשא.
3. אין לי מושג לגבי מצבת הציוד הנייד וכח אדם, ואם היא תספיק ללו"ז כזה. אבל מטרת התכנית הזו להשתמש בתשתית המסילתית הקיימת ובכך אני חושב שהיא משיגה את מטרותיה.

אשמח להערות והארות מכם!
ברכבת השלישית שיוצאת מהרצליה הזמן צריך להיות 05:54 ולא 05:44
אם הבנתי נכון, ההצעה שלך מבוססת על כך ששלוש רכבות (מתוך הארבע) שיש היום בקו מ/ל הוד השרון יוארכו עד הרצליה וימשיכו לנסוע לתל אביב בכיוון השעון בלולאה, על הרכבת של בית שמש שתשמש כרכבת בכיוון המהיר מערי השרון לתל אביב ועל אפשרות נסיעה נוספת בכיוון המהיר עם החלפה בהרצליה.
כלומר רכבת אחת בשעה בכיוון המהיר בין ערי השרון לתל אביב (ללא החלפה).

זה יכול להיות פתרון זמני לתקופה שמפתיחת החיבור בין מסילות השרון לבין הרצליה ועד אשר מפת 2020 תיושם, אבל הפתרון לטווח הארוך יותר (עד שתהיה מסילה רביעית באיילון) זה הפתרון של הארכת הקווים מרחובות והראשונים שמתוכננים להסתיים ולהתחיל בהרצליה עד לראש העין.

הפתרון שאתה מציע עכשיו לא יחזיק מעמד בכל השנים עד שתהיה מסילה רביעית.

צריך לזכור שהציוד הנייד שמשמש בקו של בית שמש הוא בעל קיבולת נמוכה יותר מהציוד הנייד שמשמש בקו של לולאת השרון ובנוסף הקו של בית שמש לא מתוכנן להיות מחושמל בעתיד הנראה לעין.
 

alantan

New member
תודה על התיקון של 05.54 והסבר

ברכבת השלישית שיוצאת מהרצליה הזמן צריך להיות 05:54 ולא 05:44
אם הבנתי נכון, ההצעה שלך מבוססת על כך ששלוש רכבות (מתוך הארבע) שיש היום בקו מ/ל הוד השרון יוארכו עד הרצליה וימשיכו לנסוע לתל אביב בכיוון השעון בלולאה, על הרכבת של בית שמש שתשמש כרכבת בכיוון המהיר מערי השרון לתל אביב ועל אפשרות נסיעה נוספת בכיוון המהיר עם החלפה בהרצליה.
כלומר רכבת אחת בשעה בכיוון המהיר בין ערי השרון לתל אביב (ללא החלפה).

זה יכול להיות פתרון זמני לתקופה שמפתיחת החיבור בין מסילות השרון לבין הרצליה ועד אשר מפת 2020 תיושם, אבל הפתרון לטווח הארוך יותר (עד שתהיה מסילה רביעית באיילון) זה הפתרון של הארכת הקווים מרחובות והראשונים שמתוכננים להסתיים ולהתחיל בהרצליה עד לראש העין.

הפתרון שאתה מציע עכשיו לא יחזיק מעמד בכל השנים עד שתהיה מסילה רביעית.

צריך לזכור שהציוד הנייד שמשמש בקו של בית שמש הוא בעל קיבולת נמוכה יותר מהציוד הנייד שמשמש בקו של לולאת השרון ובנוסף הקו של בית שמש לא מתוכנן להיות מחושמל בעתיד הנראה לעין.
תודה על התיקון של 05.54 והסבר
שלוש הרכבות המדוברות להרצליה *יחזרו* לתל אביב, אכן בכיוון השעון דרך הלולאה. כלומר הן לא ימשיכו בדרך הקצרה לתל אביב, אלא יחייגו את עצמן חזרה לתל אביב דרך כפר סבא וראש העין. מקווה שהמפה שצירפתי מסבירה זאת.
&nbsp
זוהי בהחלט הצעה זמנית שמבוססת על הלו"ז הקיים היום ומטרתה למנוע פגיעה בתושבי פתח תקווה וראש העין. היא אינה מתבססת על חשמול, אלא רק על השלמת הלולאה, וגם אם היא תחזיק רק חצי שנה או שנה, זה עדיין עדיף מפגיעה כזו.
&nbsp
אני חושב שהתפוסה בין הרצליה ורעננה ועד לראש העין תהיה מספיק נמוכה כך שהציוד הזה יספיק. רוב העומס בקו הזה הוא בקטע שבין תל אביב לראש העין, וכיום המערכים מרווחים למדי בין ראש העין לסוקולוב.
 
השאלה אם הציוד הזה יספיק לתפוסה בין ערי השרון לבין תל אביב

תודה על התיקון של 05.54 והסבר
שלוש הרכבות המדוברות להרצליה *יחזרו* לתל אביב, אכן בכיוון השעון דרך הלולאה. כלומר הן לא ימשיכו בדרך הקצרה לתל אביב, אלא יחייגו את עצמן חזרה לתל אביב דרך כפר סבא וראש העין. מקווה שהמפה שצירפתי מסבירה זאת.
&nbsp
זוהי בהחלט הצעה זמנית שמבוססת על הלו"ז הקיים היום ומטרתה למנוע פגיעה בתושבי פתח תקווה וראש העין. היא אינה מתבססת על חשמול, אלא רק על השלמת הלולאה, וגם אם היא תחזיק רק חצי שנה או שנה, זה עדיין עדיף מפגיעה כזו.
&nbsp
אני חושב שהתפוסה בין הרצליה ורעננה ועד לראש העין תהיה מספיק נמוכה כך שהציוד הזה יספיק. רוב העומס בקו הזה הוא בקטע שבין תל אביב לראש העין, וכיום המערכים מרווחים למדי בין ראש העין לסוקולוב.
השאלה אם הציוד הזה יספיק לתפוסה בין ערי השרון לבין תל אביב
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה