באתר הרשות הארצית לתח"צ מופיעה רשימת אשכולות מוניות השירות

מצב
הנושא נעול.
הם יפעלו בשבת? ומדוע מוניות שירות במקום אוטובוסים

באתר הרשות הארצית לתח"צ מופיעה רשימת אשכולות מוניות השירות
המוצעים והקווים בכל אשכול.
[URL]https://www.gov.il/he/Departments/news/influence_the_map_of_service_taxis_in_israel[/URL]
הם יפעלו בשבת? ומדוע מוניות שירות במקום אוטובוסים
זה כדי לצ'פר את נהגי מוניות השירות, במקום להייטיב עם הציבור?
 
חלק מהם יפעלו בשבת, אבל בשבתות וחגים לא יהיה סבסוד ולא יהיה

הם יפעלו בשבת? ומדוע מוניות שירות במקום אוטובוסים
זה כדי לצ'פר את נהגי מוניות השירות, במקום להייטיב עם הציבור?
חלק מהם יפעלו בשבת, אבל בשבתות וחגים לא יהיה סבסוד ולא יהיה
שימוש ברב-קו.

משרד התחבורה רואה במוניות השירות אמצעי משלים לתחבורה הציבורית הקיימת ומעוניין לשלב את מוניות השירות במערך התח"צ. כן, גם כדי לספק תעסוקה לנהגי ומפעילי מוניות השירות אבל גם כדי שיישאר לו הכסת"ח לשבתות וחגים.
משרד התחבורה זקוק למוניות השירות על מנת שיוכל להמשיך להשבית את האוטובוסים בקווי השירות בשבתות וחגים.
 
עדיף מוניות שירות בשבת מאשר שום דבר

חלק מהם יפעלו בשבת, אבל בשבתות וחגים לא יהיה סבסוד ולא יהיה
שימוש ברב-קו.

משרד התחבורה רואה במוניות השירות אמצעי משלים לתחבורה הציבורית הקיימת ומעוניין לשלב את מוניות השירות במערך התח"צ. כן, גם כדי לספק תעסוקה לנהגי ומפעילי מוניות השירות אבל גם כדי שיישאר לו הכסת"ח לשבתות וחגים.
משרד התחבורה זקוק למוניות השירות על מנת שיוכל להמשיך להשבית את האוטובוסים בקווי השירות בשבתות וחגים.
עדיף מוניות שירות בשבת מאשר שום דבר
סה"כ פתרון של פשרה המזכיר את ברית הזוגיות במקום נישואים דתיים.
מקווה רק שיהיה פיקוח על המוניות כך שיצאו בזמן , לא יורידו נוסעים כי לא טוב להם, וכמובן על חוקי התנועה.
 

846

Active member
ומה שיפה.... הנהגים ישמרו על המסלול

באתר הרשות הארצית לתח"צ מופיעה רשימת אשכולות מוניות השירות
המוצעים והקווים בכל אשכול.
[URL]https://www.gov.il/he/Departments/news/influence_the_map_of_service_taxis_in_israel[/URL]
ומה שיפה.... הנהגים ישמרו על המסלול
המדויק גם כשאין אף נוסע במונית.... חחחחחחחחחחחחחחח
 

alantan

New member
הציניות שלך מובנת וכנראה שגם צודקת

ומה שיפה.... הנהגים ישמרו על המסלול
המדויק גם כשאין אף נוסע במונית.... חחחחחחחחחחחחחחח
הציניות שלך מובנת וכנראה שגם צודקת
 

raya

Well-known member
בדרך כלל אני נמנעת מלנסוע במונית או מונית שירות, אבל

באתר הרשות הארצית לתח"צ מופיעה רשימת אשכולות מוניות השירות
המוצעים והקווים בכל אשכול.
[URL]https://www.gov.il/he/Departments/news/influence_the_map_of_service_taxis_in_israel[/URL]
בדרך כלל אני נמנעת מלנסוע במונית או מונית שירות, אבל
רציתי לנסוע פעם בשבת מבאר שבע לתל אביב, והסתבר לי שאין מוניות שירות בקו הזה.
מתל אביב לבאר שבע - יש ובכיוון ההפוך לא.
כלומר- נאמר לי שאם במקרה אמצא מונית שחוזרת לתל אביב - אולי אצליח לעלות עליה.
לפיכך - מדוע בקובץ המצורף אין קו שירות מבאר שבע לתל אביב?
רעיה
 
היום פורסמה גם הודעת יחצ"נות

באתר הרשות הארצית לתח"צ מופיעה רשימת אשכולות מוניות השירות
המוצעים והקווים בכל אשכול.
[URL]https://www.gov.il/he/Departments/news/influence_the_map_of_service_taxis_in_israel[/URL]
היום פורסמה גם הודעת יחצ"נות
[URL]https://www.gov.il/he/Departments/news/taxi_industry_reform[/URL]
ציטוט מההודעה:
"
השר כץ ציין כי הרפורמה בענף מוניות השירות, שתושלם כפי שהובטח, עד לסוף שנה זאת, תשפר באופן דרמטי את שירותי התחבורה הציבורית בישראל ותאפשר שילוב אופטימלי של המוניות במערך התחבורה הציבורית. לדבריו, עם יישום הרפורמה, ניתן יהיה לנסוע לראשונה באמצעות כרטיס "רב קו" בכל מוניות השירות בארץ וליהנות מכל הסדרי הנסיעה המוזלים וההטבות הקיימות בכרטיסים אלה.

הרפורמה במוניות כוללת שינויים מערכתיים שיסייעו בשילוב ענף המוניות כתחבורה ציבורית משלימה לאמצעים אחרים. בין היתר, מדובר בשימוש בטכנולוגיית GPS, שתאפשר מתן מידע בזמן אמת לנוסע והשתלבות במערכות מידע לציבור (שלטי מידע, אפליקציות, אתרי מידע וכו').
"

המשמעות של שילוב GPS, מתן מידע בזמן אמת לנוסע והשתלבות במערכות מידע לציבור היא שהמסלול והלו"ז לא יהיו גמישים באותה מידה כפי שהם היום.
 
מעניין אם הם יצליחו לתחמן את הGPS

היום פורסמה גם הודעת יחצ"נות
[URL]https://www.gov.il/he/Departments/news/taxi_industry_reform[/URL]
ציטוט מההודעה:
"
השר כץ ציין כי הרפורמה בענף מוניות השירות, שתושלם כפי שהובטח, עד לסוף שנה זאת, תשפר באופן דרמטי את שירותי התחבורה הציבורית בישראל ותאפשר שילוב אופטימלי של המוניות במערך התחבורה הציבורית. לדבריו, עם יישום הרפורמה, ניתן יהיה לנסוע לראשונה באמצעות כרטיס "רב קו" בכל מוניות השירות בארץ וליהנות מכל הסדרי הנסיעה המוזלים וההטבות הקיימות בכרטיסים אלה.

הרפורמה במוניות כוללת שינויים מערכתיים שיסייעו בשילוב ענף המוניות כתחבורה ציבורית משלימה לאמצעים אחרים. בין היתר, מדובר בשימוש בטכנולוגיית GPS, שתאפשר מתן מידע בזמן אמת לנוסע והשתלבות במערכות מידע לציבור (שלטי מידע, אפליקציות, אתרי מידע וכו').
"

המשמעות של שילוב GPS, מתן מידע בזמן אמת לנוסע והשתלבות במערכות מידע לציבור היא שהמסלול והלו"ז לא יהיו גמישים באותה מידה כפי שהם היום.
מעניין אם הם יצליחו לתחמן את הGPS
או להתחיל לנסוע גם כאשר לא משתלם להם כלכלית.
 

Ccyclist

Well-known member
ללא גמישות מדובר באוטובוס מקביל ועדיף שיתגברו את הקו הסדיר.

היום פורסמה גם הודעת יחצ"נות
[URL]https://www.gov.il/he/Departments/news/taxi_industry_reform[/URL]
ציטוט מההודעה:
"
השר כץ ציין כי הרפורמה בענף מוניות השירות, שתושלם כפי שהובטח, עד לסוף שנה זאת, תשפר באופן דרמטי את שירותי התחבורה הציבורית בישראל ותאפשר שילוב אופטימלי של המוניות במערך התחבורה הציבורית. לדבריו, עם יישום הרפורמה, ניתן יהיה לנסוע לראשונה באמצעות כרטיס "רב קו" בכל מוניות השירות בארץ וליהנות מכל הסדרי הנסיעה המוזלים וההטבות הקיימות בכרטיסים אלה.

הרפורמה במוניות כוללת שינויים מערכתיים שיסייעו בשילוב ענף המוניות כתחבורה ציבורית משלימה לאמצעים אחרים. בין היתר, מדובר בשימוש בטכנולוגיית GPS, שתאפשר מתן מידע בזמן אמת לנוסע והשתלבות במערכות מידע לציבור (שלטי מידע, אפליקציות, אתרי מידע וכו').
"

המשמעות של שילוב GPS, מתן מידע בזמן אמת לנוסע והשתלבות במערכות מידע לציבור היא שהמסלול והלו"ז לא יהיו גמישים באותה מידה כפי שהם היום.
ללא גמישות מדובר באוטובוס מקביל ועדיף שיתגברו את הקו הסדיר.
 
לחלק גדול מהקווים המוצעים אין קו אוטובוס מקביל

ללא גמישות מדובר באוטובוס מקביל ועדיף שיתגברו את הקו הסדיר.
לחלק גדול מהקווים המוצעים אין קו אוטובוס מקביל
ובנוסף, למוניות השירות יש ביקוש מסויים שהמדינה רוצה לתת לו מענה והמדינה זקוקה למוניות השירות בשביל כסת"ח השבת ואם צריך מוניות שירות בשבת, אי אפשר לא לתת להן לפעול בימי חול.
וזה עוד לפני המחסור בנהגי אוטובוס.

תתייחס לקווים המוצעים הללו כקווי שירות סדירים המופעלים על ידי מפעילים מקבילים למפעילי קווי האוטובוס. אם אתה רוצה, אתה יכול לכנות זאת כקווי "אוטובוס קטן", כמו matrix200200.
כפי שיש קווי אוטובוס שונים במקביל, כך יהיו גם קווי "אוטובוס קטן" שונים במקביל ובנוסף לקווי האוטובוס הרגילים, כשירות משלים.
היררכיה נוספת למערך התח"צ. במקום שיהיה מערך תחבורה פרטית שלא משולב במערך התח"צ, מערך התח"צ יתוגבר על ידי נדבך נוסף בהיררכיה.
 

Ccyclist

Well-known member
מדובר במספרי קווים מלפני הרפורמה ויש להחזיר קווים אלו.

לחלק גדול מהקווים המוצעים אין קו אוטובוס מקביל
ובנוסף, למוניות השירות יש ביקוש מסויים שהמדינה רוצה לתת לו מענה והמדינה זקוקה למוניות השירות בשביל כסת"ח השבת ואם צריך מוניות שירות בשבת, אי אפשר לא לתת להן לפעול בימי חול.
וזה עוד לפני המחסור בנהגי אוטובוס.

תתייחס לקווים המוצעים הללו כקווי שירות סדירים המופעלים על ידי מפעילים מקבילים למפעילי קווי האוטובוס. אם אתה רוצה, אתה יכול לכנות זאת כקווי "אוטובוס קטן", כמו matrix200200.
כפי שיש קווי אוטובוס שונים במקביל, כך יהיו גם קווי "אוטובוס קטן" שונים במקביל ובנוסף לקווי האוטובוס הרגילים, כשירות משלים.
היררכיה נוספת למערך התח"צ. במקום שיהיה מערך תחבורה פרטית שלא משולב במערך התח"צ, מערך התח"צ יתוגבר על ידי נדבך נוסף בהיררכיה.
מדובר במספרי קווים מלפני הרפורמה ויש להחזיר קווים אלו.
 

Ccyclist

Well-known member
המוניות ללא קו סדיר מקביל. הקו עבר רפורמה והמוניות המשיכו.

לא הבנתי, אילו קווים מלפני איזו רפורמה?
המוניות ללא קו סדיר מקביל. הקו עבר רפורמה והמוניות המשיכו.
הרפורמות שהחלו ב2011 שינו קווים ומסלולי קווים שחלקם קדם למדינה. אומצו מסלולים חדשים ושיטת המזלגים, ובהמשך היו קווים שחודשו וחלופות שנפתחו עקב לחץ ציבורי. קווי המוניות שאתה מגדיר "ללא קו" הן למעשה יתומים של קווי אוטובוס סדירים מלפני עידן הרפורמה. האוטובוסים עברו רפורמה אך היא לא חלה על המוניות שהמשיכו במסלול הקו הקודם ובמספרו. בירושלים שבה אין מוניות שירות פנימיות המוניות לתל אביב עדיין יוצאות מרחוב שהיה ליד התחנה המרכזית הראשונה של העיר באמצע מדרחוב יפו של היום ולא היתה בה תחנה מרכזית כבר 50 שנה, זו כוחה של האינרציה במערכת מוניות השירות.
 
ממש לא. חלק גדול מקווי מוניות השירות שמוצעים כעת מעולם לא

המוניות ללא קו סדיר מקביל. הקו עבר רפורמה והמוניות המשיכו.
הרפורמות שהחלו ב2011 שינו קווים ומסלולי קווים שחלקם קדם למדינה. אומצו מסלולים חדשים ושיטת המזלגים, ובהמשך היו קווים שחודשו וחלופות שנפתחו עקב לחץ ציבורי. קווי המוניות שאתה מגדיר "ללא קו" הן למעשה יתומים של קווי אוטובוס סדירים מלפני עידן הרפורמה. האוטובוסים עברו רפורמה אך היא לא חלה על המוניות שהמשיכו במסלול הקו הקודם ובמספרו. בירושלים שבה אין מוניות שירות פנימיות המוניות לתל אביב עדיין יוצאות מרחוב שהיה ליד התחנה המרכזית הראשונה של העיר באמצע מדרחוב יפו של היום ולא היתה בה תחנה מרכזית כבר 50 שנה, זו כוחה של האינרציה במערכת מוניות השירות.
ממש לא. חלק גדול מקווי מוניות השירות שמוצעים כעת מעולם לא
היו קיימים, גם לא כקו אוטובוס. חלקם בכלל לא קשורים לרפורמה שהייתה בלב גוש דן ב-2011, מהסיבה הפשוטה שהם באזורים אחרים.
 

אורי404

New member
בהחלט עדיף תגבור קו סדיר ולבצע שינוי אחר במוניות השירות

ללא גמישות מדובר באוטובוס מקביל ועדיף שיתגברו את הקו הסדיר.
בהחלט עדיף תגבור קו סדיר ולבצע שינוי אחר במוניות השירות
שאלה ישמשו בקווים שכונתיים או קווים ליישובים, מושבים וכו'. מקומות בהם יש ביקוש מסויים של נוסעים, אך לא כזה המצדיק אוטובוס.
אפשרות אחרת הייתה גם לשקול את המודל של מוניות שיתופיות. שם יש גמישות, יש תעסוקה ומהכיוון השני יש מענה של תחבורה ציבורית בסופי השבוע.
 
גם בשביל התחץ בשבת (מקווה) וגם בשביל לתת לחברות מוניות השירו

ללא גמישות מדובר באוטובוס מקביל ועדיף שיתגברו את הקו הסדיר.
גם בשביל התחץ בשבת (מקווה) וגם בשביל לתת לחברות מוניות השירו
ת , משאבים\מענק.
כמובן שעדיף שקווי אוטובוס\מיניבוס באותם המפעילים היו נוסעים, רק במצב הפוליטי הנוכחי זה לא אפשרי.
עדיף מוניות שירות מפוקחות משום דבר.
 

ציוניסט

New member
לפחות שהיו פועלים להנגשה של המוניות...

באתר הרשות הארצית לתח"צ מופיעה רשימת אשכולות מוניות השירות
המוצעים והקווים בכל אשכול.
[URL]https://www.gov.il/he/Departments/news/influence_the_map_of_service_taxis_in_israel[/URL]
לפחות שהיו פועלים להנגשה של המוניות...
אנחנו חוזרים אחורה לימים ללא כריזה, ללא שילוט וללא מקום לכיסאות גלגלים.
 

אורי404

New member
אחרת לא ממש צריך אותן.

לפחות שהיו פועלים להנגשה של המוניות...
אנחנו חוזרים אחורה לימים ללא כריזה, ללא שילוט וללא מקום לכיסאות גלגלים.
אחרת לא ממש צריך אותן.
בחברות האוטובוסים השונות פועלים מיניבוסים נגישים.
לא שמתי לב אם יש מחלקת אבידות. במידה שאין, יש עוד חיסרון.
 

matrix200200

Active member
הסתכלתי על הקווים הרלוונטיים אלי ויש דבר מעניין

באתר הרשות הארצית לתח"צ מופיעה רשימת אשכולות מוניות השירות
המוצעים והקווים בכל אשכול.
[URL]https://www.gov.il/he/Departments/news/influence_the_map_of_service_taxis_in_israel[/URL]
הסתכלתי על הקווים הרלוונטיים אלי ויש דבר מעניין
הם רוצים לעשות קו שיסיים את נסיעתו לא בתחנה מרכזית (כפי שמוניות שרות עושות היום), אלה באוניברסיטה.
הלוואי וזה יקרה, למרות שאני בכלל לא בטוח שנהגי מוניות כל כך יקפצו על המסלול הזה.
אם כן, הדבר יהיה פחות או יותר מושלם בשבילי.
מעניין שהדבר גם יפגע בקווי מוניות שרות בתל אביב עצמה (קו 51 לכל הפחות).
שימו לב גם שבעצם תיאור של הקו לא מזכיר תחנות קבועות, אלה מדבר על "מוקדי עניין לאורך המסלול".
נראה שגם משרד התחבורה מפנים שלא ניתן להפוך את מונית שרות ל"אוטובוס קטן" ולא קובע תחנות כמו שיש לקו אוטובוס.
במתכונת הזאת, זה נשמע כמו ראיון לא רע בכלל.
הבעיה היחידה כפי שאני רואה, זה מסלול מאוד ארוך, מה שפוגע ברווחיות הנסעיה מבחינת נהגי המוניות.
יהיה מעניין לראות מה תהיה היענות למכרזים האלה.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה