תחנות רעננה ייפתחו רק ביולי

מצב
הנושא נעול.

Bus Nerd

Active member
תחנות רעננה ייפתחו רק ביולי

תחנות רעננה ייפתחו רק ביולי
כך פורסם היום בעיתונות המקומית.

אני לא מבין. הרי ב"שבתשתיות" ראינו שכל מה שנשאר בתחנות האלו זה להתקין מערכות פנימיות (ולידטורים, מכונות כרטוס וכל זה), ולחבר כמה מטרים בודדים של מסילה בין המסילה החדשה לתחנת הוד השרון סוקולוב.

אז למה כל כך הרבה זמן? ולמה דחייה בשלושה חודשים מהתאריך שדיברו עליו מראש?

ושימו לב, זו פתיחה רק של המסלול "הארוך" דרך פתח תקווה, בלי לדבר בכלל על מתי ייפתח החיבור עד הרצליה.
 

Ccyclist

Well-known member
הם צריכים לבנות לו"ז חדש לקווי המסילה הבודדת באיילון.

תחנות רעננה ייפתחו רק ביולי
כך פורסם היום בעיתונות המקומית.

אני לא מבין. הרי ב"שבתשתיות" ראינו שכל מה שנשאר בתחנות האלו זה להתקין מערכות פנימיות (ולידטורים, מכונות כרטוס וכל זה), ולחבר כמה מטרים בודדים של מסילה בין המסילה החדשה לתחנת הוד השרון סוקולוב.

אז למה כל כך הרבה זמן? ולמה דחייה בשלושה חודשים מהתאריך שדיברו עליו מראש?

ושימו לב, זו פתיחה רק של המסלול "הארוך" דרך פתח תקווה, בלי לדבר בכלל על מתי ייפתח החיבור עד הרצליה.
הם צריכים לבנות לו"ז חדש לקווי המסילה הבודדת באיילון.
 

Bus Nerd

Active member
לא יכלו לחשוב על זה מראש?

הם צריכים לבנות לו"ז חדש לקווי המסילה הבודדת באיילון.
לא יכלו לחשוב על זה מראש?
זה נשמע לי כמו סוג הדברים שאפשר להכין מראש כמה חודשים.

חוץ מזה, אם זה רק עניין של לו"ז, זה לא מסביר למה המסילה עדיין לא מחוברת להוד השרון סוקולוב (נשארו ממש מטרים בודדים של מסילה לחבר, וזה באחריות חטיבת הביצוע של ר"י ולא הקבלן שהקים את המסילה החדשה) כדי שלפחות יוכלו לעשות נסיעות מבחן.
 

alantan

New member
אין צורך ממשי בלו"ז חדש כי פשוט יבטלו שתי נסיעות לכיוון פ"ת

הם צריכים לבנות לו"ז חדש לקווי המסילה הבודדת באיילון.
אין צורך ממשי בלו"ז חדש כי פשוט יבטלו שתי נסיעות לכיוון פ"ת
וראש העין ויעבירו אותן לכפר סבא דרך הרצליה. כנראה עם ויסות של בערך 5 דקות בכפר סבא או הוד השרון לפני שהרכבת ממשיכה לראש העין ופ"ת, חזרה לת"א, בדיוק כפי שקורה היום. בסופו של דבר, הלו"ז באיילון ודרומה נשאר על כנו.
 

Bus Nerd

Active member
ובכל מקרה הפתיחה ביולי תהיה של המסלול הארוך

אין צורך ממשי בלו"ז חדש כי פשוט יבטלו שתי נסיעות לכיוון פ"ת
וראש העין ויעבירו אותן לכפר סבא דרך הרצליה. כנראה עם ויסות של בערך 5 דקות בכפר סבא או הוד השרון לפני שהרכבת ממשיכה לראש העין ופ"ת, חזרה לת"א, בדיוק כפי שקורה היום. בסופו של דבר, הלו"ז באיילון ודרומה נשאר על כנו.
ובכל מקרה הפתיחה ביולי תהיה של המסלול הארוך
לכן יהיה ניתן להמשיך להשתמש בלו"ז הקיים, פשוט שבמקום לסיים/להתחיל בסוקולוב, הרכבות ימשיכו עד רעננה.

לפי שבתשתיות מה שנשאר זה להתקין מערכות פנימיות בתחנות, לקבל אישורים מרשויות החירום השונות (מכבי אש וכל זה), ולעשות נסיעות מבחן. אני לא מבין למה כל זה צריך לקחת חצי שנה.
 

Ccyclist

Well-known member
זה תלוי בזמן הדיור. אם הן מורידות ומחייגות ההארכה תשפיע.

ובכל מקרה הפתיחה ביולי תהיה של המסלול הארוך
לכן יהיה ניתן להמשיך להשתמש בלו"ז הקיים, פשוט שבמקום לסיים/להתחיל בסוקולוב, הרכבות ימשיכו עד רעננה.

לפי שבתשתיות מה שנשאר זה להתקין מערכות פנימיות בתחנות, לקבל אישורים מרשויות החירום השונות (מכבי אש וכל זה), ולעשות נסיעות מבחן. אני לא מבין למה כל זה צריך לקחת חצי שנה.
זה תלוי בזמן הדיור. אם הן מורידות ומחייגות ההארכה תשפיע.
תוספת של שתי תחנות ונסיעה חזרה לתחנת המוצא הקיימת כיום תשנה את הלו"ז. אם לשם הוויכוח מדובר ב 10 דק' לנסיעות ו5 דק' למעבר הנהג לצד השני של הרכבת הרי שללא דיור צריך להוסיף 25 דק' ללו"ז הקיים כיום וכשצריך להתעסק עם קטע חד מסילתי התוספת הזו מצריכה חישוב מחדש ויישום בלו"ז חדש.
 

alantan

New member
יש דיור של לפחות 15 דקות, כי כשרכבת אחת נכנסת לסוקולוב

זה תלוי בזמן הדיור. אם הן מורידות ומחייגות ההארכה תשפיע.
תוספת של שתי תחנות ונסיעה חזרה לתחנת המוצא הקיימת כיום תשנה את הלו"ז. אם לשם הוויכוח מדובר ב 10 דק' לנסיעות ו5 דק' למעבר הנהג לצד השני של הרכבת הרי שללא דיור צריך להוסיף 25 דק' ללו"ז הקיים כיום וכשצריך להתעסק עם קטע חד מסילתי התוספת הזו מצריכה חישוב מחדש ויישום בלו"ז חדש.
יש דיור של לפחות 15 דקות, כי כשרכבת אחת נכנסת לסוקולוב
השניה יוצאת.
 
היום בבוקר הרכבת של 7:53 מהוד השרון לא יצאה בגלל תקלה

אין צורך ממשי בלו"ז חדש כי פשוט יבטלו שתי נסיעות לכיוון פ"ת
וראש העין ויעבירו אותן לכפר סבא דרך הרצליה. כנראה עם ויסות של בערך 5 דקות בכפר סבא או הוד השרון לפני שהרכבת ממשיכה לראש העין ופ"ת, חזרה לת"א, בדיוק כפי שקורה היום. בסופו של דבר, הלו"ז באיילון ודרומה נשאר על כנו.
היום בבוקר הרכבת של 7:53 מהוד השרון לא יצאה בגלל תקלה
הרכבת שאחריה, שיוצאת ב-8:08, הייתה כל כך עמוסה ולא היה מקום לנוסעים רבים בתחנת קרית אריה.
הקטנת מספר הרכבות בשעות השיא במסילת הירקון לשתי רכבות משמעותה המעשית היא ביטול יכולת מתן השירות לתחנות במסילת הירקון.

במצב כזה כבר עדיף לפצל את הקו לשני קווים נפרדים שמתחילים בראש העין צפון, קו אחד שישרת את תחנות מסילת השרון וקו שני שישרת את תחנות מסילת הירקון, כי אחרת הרכבות שיסעו דרך מסילת הירקון יצברו נוסעים גם מכפר סבא והוד השרון (כמו היום) כי דרך רעננה והרצליה גם כן יהיו רק שתי רכבות בשעת שיא, ושתי הרכבות הללו לא יוכלו להכיל את הנוסעים בתחנות מסילת הירקון.

אם רוצים לנסות לתת שירות לתחנות במסילת הירקון עם שתי רכבות בשעה בלבד, אז יהיה צורך שהרכבות הללו לפחות לא יתמלאו עוד לפני שהן מגיעות לתחנות הללו. אחרת השירות לתחנות מסילת הירקון יהיה על הנייר (על הלו"ז) בלבד.

כדי לא לפגוע בשירות לתחנות מסילת השרון (ובמידה מסויימת אפילו לשפר אותו) אפשר להאריך את הרכבות המתוכננות בין הראשונים או רחובות לבין הרצליה עד לראש העין צפון דרך מסילת השרון ולהיפך.
למסילת הירקון אין פתרון לאי פגיעה במספר הרכבות, בגלל המחדל הגדול ביותר בתולדות המדינה בפיתוח התשתית המסילתית.
מחדל שעד היום יש בפורום אנשים שסבורים שלא דחוף לתקן אותו.
 
אז במצב שאתה מתאר של פגיעה כזאת בתחנות על מסילת הירקון

היום בבוקר הרכבת של 7:53 מהוד השרון לא יצאה בגלל תקלה
הרכבת שאחריה, שיוצאת ב-8:08, הייתה כל כך עמוסה ולא היה מקום לנוסעים רבים בתחנת קרית אריה.
הקטנת מספר הרכבות בשעות השיא במסילת הירקון לשתי רכבות משמעותה המעשית היא ביטול יכולת מתן השירות לתחנות במסילת הירקון.

במצב כזה כבר עדיף לפצל את הקו לשני קווים נפרדים שמתחילים בראש העין צפון, קו אחד שישרת את תחנות מסילת השרון וקו שני שישרת את תחנות מסילת הירקון, כי אחרת הרכבות שיסעו דרך מסילת הירקון יצברו נוסעים גם מכפר סבא והוד השרון (כמו היום) כי דרך רעננה והרצליה גם כן יהיו רק שתי רכבות בשעת שיא, ושתי הרכבות הללו לא יוכלו להכיל את הנוסעים בתחנות מסילת הירקון.

אם רוצים לנסות לתת שירות לתחנות במסילת הירקון עם שתי רכבות בשעה בלבד, אז יהיה צורך שהרכבות הללו לפחות לא יתמלאו עוד לפני שהן מגיעות לתחנות הללו. אחרת השירות לתחנות מסילת הירקון יהיה על הנייר (על הלו"ז) בלבד.

כדי לא לפגוע בשירות לתחנות מסילת השרון (ובמידה מסויימת אפילו לשפר אותו) אפשר להאריך את הרכבות המתוכננות בין הראשונים או רחובות לבין הרצליה עד לראש העין צפון דרך מסילת השרון ולהיפך.
למסילת הירקון אין פתרון לאי פגיעה במספר הרכבות, בגלל המחדל הגדול ביותר בתולדות המדינה בפיתוח התשתית המסילתית.
מחדל שעד היום יש בפורום אנשים שסבורים שלא דחוף לתקן אותו.
אז במצב שאתה מתאר של פגיעה כזאת בתחנות על מסילת הירקון
ראש העין צפון, פתח תקווה סגולה, פתח תקווה קריית אריה ובני ברק - מדוע להשלים את הלולאה כעת?
למה שלא יחכו עם הפתיחה שלה עד לשלב שבו פתיחת הקו מהוד השרון לת"א דרך רעננה והרצליה לא תפגע בתדירות לראש העין?
כבר כעת יש אנשים שמסתמכים על הרכבת בתחנות הנ"ל בעוד שבתחנות החדשות שיפתחו זה עוד לא קיים.
&nbsp
&nbsp
 
כי השקיעו כל כך הרבה במסילות השרון ולא ישאירו אותן כפיל לבן

אז במצב שאתה מתאר של פגיעה כזאת בתחנות על מסילת הירקון
ראש העין צפון, פתח תקווה סגולה, פתח תקווה קריית אריה ובני ברק - מדוע להשלים את הלולאה כעת?
למה שלא יחכו עם הפתיחה שלה עד לשלב שבו פתיחת הקו מהוד השרון לת"א דרך רעננה והרצליה לא תפגע בתדירות לראש העין?
כבר כעת יש אנשים שמסתמכים על הרכבת בתחנות הנ"ל בעוד שבתחנות החדשות שיפתחו זה עוד לא קיים.
&nbsp
&nbsp
כי השקיעו כל כך הרבה במסילות השרון ולא ישאירו אותן כפיל לבן
עוד שנים רבות עד שיתקנו את המחדל החמור של החוסר במסילה הרביעית באיילון.
על הסדר הדפוק בהקמת התשתיות הללו היה צריך לחשוב לפני עשר - חמש עשרה שנים, לא היום.
היום כבר נמצאים עמוק בתוך המצב שמסמכים של רשויות הממשלה מציינים בעצמם - כל שירות חדש יבוא על חשבון שירות קיים.
זה מופיע שחור על גבי לבן בטיוטת התוכנית הכלכלית של משרד האוצר לשנת 2019. מסמך שפורסם רק השבוע.
"משכך, היצע המסילות מנוצל עד תום, וכל תוספת של רכבת אשר צריכה לנוע דרך פרוזדור איילון דורשת הפחתת שירות מיעד אחר."
משרדי הממשלה בעצמם מודים במחדל הענק שלהם.
 
מסכים שמדובר במחדל

כי השקיעו כל כך הרבה במסילות השרון ולא ישאירו אותן כפיל לבן
עוד שנים רבות עד שיתקנו את המחדל החמור של החוסר במסילה הרביעית באיילון.
על הסדר הדפוק בהקמת התשתיות הללו היה צריך לחשוב לפני עשר - חמש עשרה שנים, לא היום.
היום כבר נמצאים עמוק בתוך המצב שמסמכים של רשויות הממשלה מציינים בעצמם - כל שירות חדש יבוא על חשבון שירות קיים.
זה מופיע שחור על גבי לבן בטיוטת התוכנית הכלכלית של משרד האוצר לשנת 2019. מסמך שפורסם רק השבוע.
"משכך, היצע המסילות מנוצל עד תום, וכל תוספת של רכבת אשר צריכה לנוע דרך פרוזדור איילון דורשת הפחתת שירות מיעד אחר."
משרדי הממשלה בעצמם מודים במחדל הענק שלהם.
מסכים שמדובר במחדל
אבל עד שיבנו את המסילה הרביעית (או יסללו, מה הפועל המתאים כאן?)
הפגיעה בשירות הקיים יוצרת נזק גדול יותר מאשר התועלת שתהיה בשימוש במסילה החדשה.
לכן אני מציע שיפתחו את המסילה מרעננה להרצליה רק לאחר שיוכלו לעשות זאת בלי פגיעה בתדירות הקיימת כיום במסילת ירקון.
&nbsp
דרך אגב, האם אפשר לעשות רכבת שעושה את הלולאה בלבד (מת"א אוניברסיטה דרך תחנות השרון כיום עד הוד השרון, משם לרעננה והרצליה וחזרה לת"א אוניברסיטה)? כך נמנעים מהחלק הפקוק של מסילות איילון שיוצר את מרבית הבעיה. בתחנות ת"א כבר יהיה ניתן להחליף רכבת דרומה או צפונה (כמו שכבר קורה היום).
&nbsp
 
אין אפשרות ללולאה כזו, כי תחנת האוניברסיטה מדרום ללולאה

מסכים שמדובר במחדל
אבל עד שיבנו את המסילה הרביעית (או יסללו, מה הפועל המתאים כאן?)
הפגיעה בשירות הקיים יוצרת נזק גדול יותר מאשר התועלת שתהיה בשימוש במסילה החדשה.
לכן אני מציע שיפתחו את המסילה מרעננה להרצליה רק לאחר שיוכלו לעשות זאת בלי פגיעה בתדירות הקיימת כיום במסילת ירקון.
&nbsp
דרך אגב, האם אפשר לעשות רכבת שעושה את הלולאה בלבד (מת"א אוניברסיטה דרך תחנות השרון כיום עד הוד השרון, משם לרעננה והרצליה וחזרה לת"א אוניברסיטה)? כך נמנעים מהחלק הפקוק של מסילות איילון שיוצר את מרבית הבעיה. בתחנות ת"א כבר יהיה ניתן להחליף רכבת דרומה או צפונה (כמו שכבר קורה היום).
&nbsp
אין אפשרות ללולאה כזו, כי תחנת האוניברסיטה מדרום ללולאה
והיא לא מתאימה לשמש כתחנת קצה.
אין טעם ללולאה של מסילות השרון והירקון ללא תחנות בתל אביב.

ואין אפשרות מעשית מבחינה פוליטית לדחות את פתיחת החיבור בין מסילות השרון להרצליה עד למועד בלתי ידוע בעוד עשור אולי.
המחדל כבר נעשה ולכן בהכרח יהיו מי שיסבלו ממנו.
כל פוליטיקאי יעדיף לגזור את סרטי תחנות רעננה והחיבור בין מסילות השרון והחוף ולהתפאר בפיתוח הנפלא, גם במחיר של תלונות וטרוניות מצד נוסעים מפתח תקוה וראש העין, מאשר להפוך השקעה אדירה לפיל לבן, להתנצל בפני תושבי השרון, להסביר שעשו מחדל עצום ולומר טעינו ולכן אי אפשר לממש את ההשקעה שביצענו בסדר לא נכון וללא מחשבה יתירה.
תראה אילו תמרונים עושים כעת מול תושבי אשדוד, אשקלון והנגב המערבי כדי להראות להם כאילו נותנים להם רכבות "מהירות".
 

Bus Nerd

Active member
צריך להשתמש בהרצליה בתור תחנת קצה, לדעתי

כי השקיעו כל כך הרבה במסילות השרון ולא ישאירו אותן כפיל לבן
עוד שנים רבות עד שיתקנו את המחדל החמור של החוסר במסילה הרביעית באיילון.
על הסדר הדפוק בהקמת התשתיות הללו היה צריך לחשוב לפני עשר - חמש עשרה שנים, לא היום.
היום כבר נמצאים עמוק בתוך המצב שמסמכים של רשויות הממשלה מציינים בעצמם - כל שירות חדש יבוא על חשבון שירות קיים.
זה מופיע שחור על גבי לבן בטיוטת התוכנית הכלכלית של משרד האוצר לשנת 2019. מסמך שפורסם רק השבוע.
"משכך, היצע המסילות מנוצל עד תום, וכל תוספת של רכבת אשר צריכה לנוע דרך פרוזדור איילון דורשת הפחתת שירות מיעד אחר."
משרדי הממשלה בעצמם מודים במחדל הענק שלהם.
צריך להשתמש בהרצליה בתור תחנת קצה, לדעתי
שבמקום שהרכבת תסיים את נסיעתה בהוד השרון, שתמשיך דרך תחנות רעננה ותסיים בהרצליה. מי שרוצה להגיע לת"א יוכל או להחליף רכבת בהרצליה, או לנסוע בדרך הארוכה.
 
אבל אז תושבי רעננה יגידו בצדק שהרכבת לא משרתת אותם

צריך להשתמש בהרצליה בתור תחנת קצה, לדעתי
שבמקום שהרכבת תסיים את נסיעתה בהוד השרון, שתמשיך דרך תחנות רעננה ותסיים בהרצליה. מי שרוצה להגיע לת"א יוכל או להחליף רכבת בהרצליה, או לנסוע בדרך הארוכה.
אבל אז תושבי רעננה יגידו בצדק שהרכבת לא משרתת אותם
נסיעה לתל אביב מרכז שכרוכה בהחלפת רכבת, אז ימשיכו לנסוע באוטו.
 
בכל מקרה יהיו או נוסעים שימשיכו לנסוע במכוניות פרטיות או

אבל אז תושבי רעננה יגידו בצדק שהרכבת לא משרתת אותם
נסיעה לתל אביב מרכז שכרוכה בהחלפת רכבת, אז ימשיכו לנסוע באוטו.
בכל מקרה יהיו או נוסעים שימשיכו לנסוע במכוניות פרטיות או
נוסעים שיחזרו לנסוע במכוניות פרטיות.
במצב המחדלי שנוצר, בכל מקרה יהיו תוצאות לוואי שליליות.
תוצאות הלוואי השליליות ניכרות כבר כיום:
היום קיים יחס גומלין בין רמת השירות לתושבי יבנה, אשדוד, אשקלון, שדרות, נתיבות ואופקים לבין רמת השירות לתושבי בת ים וחולון.
כשתיפתח מסילת השרון יהיה יחס גומלין גם בין רמת השירות לתושבי רעננה, כפר סבא והוד השרון ולעובדים בהן לעומת רמת השירות לתושבי פתח תקוה וראש העין ולעובדים ברמת החייל, באזור קניון איילון ובקרית אריה.
 


בכל מקרה יהיו או נוסעים שימשיכו לנסוע במכוניות פרטיות או
נוסעים שיחזרו לנסוע במכוניות פרטיות.
במצב המחדלי שנוצר, בכל מקרה יהיו תוצאות לוואי שליליות.
תוצאות הלוואי השליליות ניכרות כבר כיום:
היום קיים יחס גומלין בין רמת השירות לתושבי יבנה, אשדוד, אשקלון, שדרות, נתיבות ואופקים לבין רמת השירות לתושבי בת ים וחולון.
כשתיפתח מסילת השרון יהיה יחס גומלין גם בין רמת השירות לתושבי רעננה, כפר סבא והוד השרון ולעובדים בהן לעומת רמת השירות לתושבי פתח תקוה וראש העין ולעובדים ברמת החייל, באזור קניון איילון ובקרית אריה.
 
אפשר לשלב בין מה שאתה מציע למה שאני הצעתי בהודעה קודמת

צריך להשתמש בהרצליה בתור תחנת קצה, לדעתי
שבמקום שהרכבת תסיים את נסיעתה בהוד השרון, שתמשיך דרך תחנות רעננה ותסיים בהרצליה. מי שרוצה להגיע לת"א יוכל או להחליף רכבת בהרצליה, או לנסוע בדרך הארוכה.
אפשר לשלב בין מה שאתה מציע למה שאני הצעתי בהודעה קודמת
שתחנת הרצליה תהיה תחנת קצה לקו שנוסע באיילון הדרומי וראש העין צפון (או דרום) תהיה תחנת קצה לקווים מרחובות והראשונים (במקום הרצליה).
ואז יהיו ארבע רכבות שנוסעות בלולאה בכיוון של היום (עם הארכה עד הרצליה) ושתיים (כפי שמתוכנן) שנוסעות בחלק הצפוני של הלולאה בכיוון ההפוך (עם תחנת קצה בראש העין במקום בהרצליה).
אולי זה הפתרון.
 

alantan

New member
זה פתרון מעולה

אפשר לשלב בין מה שאתה מציע למה שאני הצעתי בהודעה קודמת
שתחנת הרצליה תהיה תחנת קצה לקו שנוסע באיילון הדרומי וראש העין צפון (או דרום) תהיה תחנת קצה לקווים מרחובות והראשונים (במקום הרצליה).
ואז יהיו ארבע רכבות שנוסעות בלולאה בכיוון של היום (עם הארכה עד הרצליה) ושתיים (כפי שמתוכנן) שנוסעות בחלק הצפוני של הלולאה בכיוון ההפוך (עם תחנת קצה בראש העין במקום בהרצליה).
אולי זה הפתרון.
זה פתרון מעולה
שגם יביא שירות נהדר של 6 רכבות בשעה לתושבי כפר סבא!
&nbsp
איפה אני חותם?
 
תציע את זה לרכבת ולמשרד התחבורה

זה פתרון מעולה
שגם יביא שירות נהדר של 6 רכבות בשעה לתושבי כפר סבא!
&nbsp
איפה אני חותם?
תציע את זה לרכבת ולמשרד התחבורה
אני מניח שאתה יודע באילו ערוצים לפנות אליהם.
 

ofirg4

New member
אכן כן, אבל אם אני מבין נכון הוא

זה פתרון מעולה
שגם יביא שירות נהדר של 6 רכבות בשעה לתושבי כפר סבא!
&nbsp
איפה אני חותם?
אכן כן, אבל אם אני מבין נכון הוא
מתבסס על מפת 2020 אשר מניחה שהשירות הבינעירוני לצפון יתבסס על ירושלים כרמיאל במקום מודיעין נהריה ( בנוסף לבאר שבע נהריה) ואז רכבות פרבריות לנתניה יצאו ממודיעין, ואז רכבות מרחובות וראשונים יתפנו להמשיך מהרצליה לראש העין דרך מסילת השרון. כל זה מניח חשמול של מסילת החוף.
אך אפילו בלי זה, ניתן להשתמש ברכבות שמסתיימות היום בהרצליה ותל אביב מרכז שמגיעות מבית שמש ( ושבמפת 2020 יוצאות מבית שמש ובאר שבע ומסתיימות בתל אביב מרכז) ולהאריך אותן לראש העין דרך הרצליה ומסילת השרון, נכון?
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה