דקה לפני שיונה יהב מתקפל? דעה קצרה

מצב
הנושא נעול.

trilliane

Well-known member
מנהל
אין לי מושג. הייתי בשוק עצמו רק פעם אחת, באביב האחרון

מאז כבר עברה שנה, מה מצב העסקים שם כעת?
אין לי מושג. הייתי בשוק עצמו רק פעם אחת, באביב האחרון
עברתי שם בדרך והיה לי זמן פנוי, אז עצרתי לאכול. זו היית שעת ערב באמצע השבוע והמקום לא היה שומם, אבל גם לא מאוד שוקק חיים; החנויות לא נראו עמוסות, רוב האנשים היו כנראה כמוני (בערך) – עצרו לאכול משהו אחרי העבודה.
 

25306yosef

New member
מה המצב בשוק אלנבי רוטשילד? מה המצב במרכז ליד רכבת סבידור?

אין לי מושג. הייתי בשוק עצמו רק פעם אחת, באביב האחרון
עברתי שם בדרך והיה לי זמן פנוי, אז עצרתי לאכול. זו היית שעת ערב באמצע השבוע והמקום לא היה שומם, אבל גם לא מאוד שוקק חיים; החנויות לא נראו עמוסות, רוב האנשים היו כנראה כמוני (בערך) – עצרו לאכול משהו אחרי העבודה.
מה המצב בשוק אלנבי רוטשילד? מה המצב במרכז ליד רכבת סבידור?
ברחוב ניסים אלוני הסמוך לתחנת רכבת סבידור קיים מרכז קולינרי ובו מעדניות בוטיק יוקרתיות לאניני הטעם, מה המצב שם? האם גם שם שומם והעסקים הם על סף פשיטת רגל?

מה המצב בשוק בנמל תל אביב? מה המצב באבא אחימאיר ברמת אביב ג'? מה המצב באבן גבירול? האם כולם על סף פשיטת רגל? והאם כולם חיים מאשראי בנקאי?

מדברייך ניתן להתרשם שאף אחד לא קונה כלום וכל מעדניות הבוטיק היוקרתיות בתל אביב קיימות רק בזכות האשראי הבנקאי המוענק להם ע"י הבנקים. אז שרונה מרקט של גינדי לא מוצלח, אבל יש הרבה מקומות אחרים בתל אביב שהם דווקא כן מוצלחים.

ולמרות חוסר ההצלחה של שרונה מרקט, יש שם עדיין (נכון לנובמבר 2017) כמה מעדניות בוטיק יוקרתיות שאין בעיר חיפה. גם חנות הסיגרים הקובניים במתחם שרונה מרקט הצליחה יחסית בטרם הוצא נגדה צו הסגירה.

שרונה מרקט זה לא המקום בשביל לאכול כי אין שם באמת מסעדות של ממש. אבל דווקא זה כן יכול להיות מקום בשביל קניות למי שגר בקרבת מקום או למי שיש ברשותו רכב פרטי.
 

25306yosef

New member
והייתי מוסיף למקומות גם את רחוב שבזי בנווה צדק

מה המצב בשוק אלנבי רוטשילד? מה המצב במרכז ליד רכבת סבידור?
ברחוב ניסים אלוני הסמוך לתחנת רכבת סבידור קיים מרכז קולינרי ובו מעדניות בוטיק יוקרתיות לאניני הטעם, מה המצב שם? האם גם שם שומם והעסקים הם על סף פשיטת רגל?

מה המצב בשוק בנמל תל אביב? מה המצב באבא אחימאיר ברמת אביב ג'? מה המצב באבן גבירול? האם כולם על סף פשיטת רגל? והאם כולם חיים מאשראי בנקאי?

מדברייך ניתן להתרשם שאף אחד לא קונה כלום וכל מעדניות הבוטיק היוקרתיות בתל אביב קיימות רק בזכות האשראי הבנקאי המוענק להם ע"י הבנקים. אז שרונה מרקט של גינדי לא מוצלח, אבל יש הרבה מקומות אחרים בתל אביב שהם דווקא כן מוצלחים.

ולמרות חוסר ההצלחה של שרונה מרקט, יש שם עדיין (נכון לנובמבר 2017) כמה מעדניות בוטיק יוקרתיות שאין בעיר חיפה. גם חנות הסיגרים הקובניים במתחם שרונה מרקט הצליחה יחסית בטרם הוצא נגדה צו הסגירה.

שרונה מרקט זה לא המקום בשביל לאכול כי אין שם באמת מסעדות של ממש. אבל דווקא זה כן יכול להיות מקום בשביל קניות למי שגר בקרבת מקום או למי שיש ברשותו רכב פרטי.
והייתי מוסיף למקומות גם את רחוב שבזי בנווה צדק
שפועלת בו חנות מיוחדת שהיא גם חנות מתנות בוטיק וגם מעדנייה צרפתית מיוחדת לאניני הטעם.
 

trilliane

Well-known member
מנהל
אין לי מושג, לא רק שאני לא מכירה אותם, אפילו לא שמעתי עליהם.

מה המצב בשוק אלנבי רוטשילד? מה המצב במרכז ליד רכבת סבידור?
ברחוב ניסים אלוני הסמוך לתחנת רכבת סבידור קיים מרכז קולינרי ובו מעדניות בוטיק יוקרתיות לאניני הטעם, מה המצב שם? האם גם שם שומם והעסקים הם על סף פשיטת רגל?

מה המצב בשוק בנמל תל אביב? מה המצב באבא אחימאיר ברמת אביב ג'? מה המצב באבן גבירול? האם כולם על סף פשיטת רגל? והאם כולם חיים מאשראי בנקאי?

מדברייך ניתן להתרשם שאף אחד לא קונה כלום וכל מעדניות הבוטיק היוקרתיות בתל אביב קיימות רק בזכות האשראי הבנקאי המוענק להם ע"י הבנקים. אז שרונה מרקט של גינדי לא מוצלח, אבל יש הרבה מקומות אחרים בתל אביב שהם דווקא כן מוצלחים.

ולמרות חוסר ההצלחה של שרונה מרקט, יש שם עדיין (נכון לנובמבר 2017) כמה מעדניות בוטיק יוקרתיות שאין בעיר חיפה. גם חנות הסיגרים הקובניים במתחם שרונה מרקט הצליחה יחסית בטרם הוצא נגדה צו הסגירה.

שרונה מרקט זה לא המקום בשביל לאכול כי אין שם באמת מסעדות של ממש. אבל דווקא זה כן יכול להיות מקום בשביל קניות למי שגר בקרבת מקום או למי שיש ברשותו רכב פרטי.
אין לי מושג, לא רק שאני לא מכירה אותם, אפילו לא שמעתי עליהם.
וגם לא ברור לי מה הרשימה הזאת אמורה להביע, או מה הקשר של מרכז שוסטר (בלב שכונת היוקרה רמת רביב ג') לרחוב אבן גבירול (שמה רצית לומר לגביו?). בשום שלב לא טענתי שאין בת"א עסקים מצליחים, אבל מה הקשר של זה לענייננו?
&nbsp
כל שניסיתי לומר הוא שכשעירייה פותחת מתחמי קניות הם לא בהכרח מצליחים או שורדים. אתה בחרת בשרונה להשוואה שלך (אף שפועל, בניגוד לדבריך, יותר אנשים אוכלים שם מקונים שם), אתה טענת שצריך אטרקציה קולינרית, לא אני.
&nbsp
יש בחיפה חנויות יין, יש סיגרים (ויש גם וגם...) גם מעדניות יש. על איזו "מעדניית בוטיק" אתה מפנטז, אני לא יודעת, אבל מה הקשר בין קיומה של מעדנייה מצליחה בעיר לבין מתחם היסטורי שהעירייה אולי תשפץ?
&nbsp
מקום שאנשים באים לעשות בו קניות צריך להיות מקום נוח, נגיש, עם חניה בשפע. כל זה לא קשור לאזור היסטורי יפה שאפשר ונעים להסתובב בו וללמוד עליו עבור הערך ההיסטורי, הארכיטקטוני, הנוף ועוד. לא כל דבר בחיים צריך להיות קשור לקניות בכלל ולקניות מזון בפרט, קל וחומר מעדניות בוטיק לעשירים.
 

25306yosef

New member
בחיפה יש מעדניות???

אין לי מושג, לא רק שאני לא מכירה אותם, אפילו לא שמעתי עליהם.
וגם לא ברור לי מה הרשימה הזאת אמורה להביע, או מה הקשר של מרכז שוסטר (בלב שכונת היוקרה רמת רביב ג') לרחוב אבן גבירול (שמה רצית לומר לגביו?). בשום שלב לא טענתי שאין בת"א עסקים מצליחים, אבל מה הקשר של זה לענייננו?
&nbsp
כל שניסיתי לומר הוא שכשעירייה פותחת מתחמי קניות הם לא בהכרח מצליחים או שורדים. אתה בחרת בשרונה להשוואה שלך (אף שפועל, בניגוד לדבריך, יותר אנשים אוכלים שם מקונים שם), אתה טענת שצריך אטרקציה קולינרית, לא אני.
&nbsp
יש בחיפה חנויות יין, יש סיגרים (ויש גם וגם...) גם מעדניות יש. על איזו "מעדניית בוטיק" אתה מפנטז, אני לא יודעת, אבל מה הקשר בין קיומה של מעדנייה מצליחה בעיר לבין מתחם היסטורי שהעירייה אולי תשפץ?
&nbsp
מקום שאנשים באים לעשות בו קניות צריך להיות מקום נוח, נגיש, עם חניה בשפע. כל זה לא קשור לאזור היסטורי יפה שאפשר ונעים להסתובב בו וללמוד עליו עבור הערך ההיסטורי, הארכיטקטוני, הנוף ועוד. לא כל דבר בחיים צריך להיות קשור לקניות בכלל ולקניות מזון בפרט, קל וחומר מעדניות בוטיק לעשירים.
בחיפה יש מעדניות???
יש מעדנייה אחת ויחידה בשדרות הנשיא 35 וזהו. כל השאר זה חנויות מכולת ומינימרקטים. לסווידאן את קוראת מעדנייה? האפטייזר זה מעדנייה? לחנות הבשר ברחוב יפו את קוראת מעדנייה? טיב טעם זה מעדנייה? סטופ מרקט זה מעדנייה? חנויות של רוסים זה אצלך מעדנייה?

אכן יש חנויות יין רבות בעיר חיפה וגם חנות סיגרים קובניים של המפיץ האזורי של היבואן הרשמי ויש גם כמה קונדיטוריות, ויש כמה סניפים של רשתות למוצרי צמחונות וטבעונות, אבל מעדניות של ממש יש כאמור רק אחת ואין בה הרבה מבחר. לכן פעמים רבות אני נוסע במיוחד לתל אביב רק בשביל לרכוש כמה דברים שאין לצערי בחיפה. אני מניח שאם היית צורכת את המוצרים המיוחדים האלה אז וודאי היית מכירה את מעדניות הבוטיק בתל אביב.

הקשר של מרכז שוסטר לאבן גבירול הוא בכך שיש בשניהם מעדניות בוטיק מיוחדות שאין בחיפה.

לגבי מתחם היסטורי שהעירייה אולי תשפץ, אני כתבתי שבדמיוני אני רואה את המתחם כולו כמקום עם אטרקציות קולינריות. אמנם כתבתי שרונה מרקט אבל התכוונתי כאמור לקולינרייה משובחת ולא ספציפית למודל העסקי הכושל של חברת גינדי. אם לא תהיה שם קולינרייה ולא יהיו שם חנויות בוטיק ולא יהיה שם איזה מוזיאון, אז אין לי מה לעשות שם. בטיילת ליד הים אני אלך רק לאחר שאכלתי איזה משהו טוב.

מה שכתבת שמעדניות הבוטיק זה לעשירים זה לא מדוייק מאחר ומעדניות הבוטיק הן לאניני הטעם שלא יאכלו את האוכל הישראלי הנפוץ.
 

סנוי

New member
אפשר להבין איך הגעתם לנושא הזה? מחשמול למעדניות


בחיפה יש מעדניות???
יש מעדנייה אחת ויחידה בשדרות הנשיא 35 וזהו. כל השאר זה חנויות מכולת ומינימרקטים. לסווידאן את קוראת מעדנייה? האפטייזר זה מעדנייה? לחנות הבשר ברחוב יפו את קוראת מעדנייה? טיב טעם זה מעדנייה? סטופ מרקט זה מעדנייה? חנויות של רוסים זה אצלך מעדנייה?

אכן יש חנויות יין רבות בעיר חיפה וגם חנות סיגרים קובניים של המפיץ האזורי של היבואן הרשמי ויש גם כמה קונדיטוריות, ויש כמה סניפים של רשתות למוצרי צמחונות וטבעונות, אבל מעדניות של ממש יש כאמור רק אחת ואין בה הרבה מבחר. לכן פעמים רבות אני נוסע במיוחד לתל אביב רק בשביל לרכוש כמה דברים שאין לצערי בחיפה. אני מניח שאם היית צורכת את המוצרים המיוחדים האלה אז וודאי היית מכירה את מעדניות הבוטיק בתל אביב.

הקשר של מרכז שוסטר לאבן גבירול הוא בכך שיש בשניהם מעדניות בוטיק מיוחדות שאין בחיפה.

לגבי מתחם היסטורי שהעירייה אולי תשפץ, אני כתבתי שבדמיוני אני רואה את המתחם כולו כמקום עם אטרקציות קולינריות. אמנם כתבתי שרונה מרקט אבל התכוונתי כאמור לקולינרייה משובחת ולא ספציפית למודל העסקי הכושל של חברת גינדי. אם לא תהיה שם קולינרייה ולא יהיו שם חנויות בוטיק ולא יהיה שם איזה מוזיאון, אז אין לי מה לעשות שם. בטיילת ליד הים אני אלך רק לאחר שאכלתי איזה משהו טוב.

מה שכתבת שמעדניות הבוטיק זה לעשירים זה לא מדוייק מאחר ומעדניות הבוטיק הן לאניני הטעם שלא יאכלו את האוכל הישראלי הנפוץ.
אפשר להבין איך הגעתם לנושא הזה? מחשמול למעדניות
 

trilliane

Well-known member
מנהל
כן; אפילו נתת כמה דוגמאות... מעדנייה לא חייבת להיות "בוטיק"

בחיפה יש מעדניות???
יש מעדנייה אחת ויחידה בשדרות הנשיא 35 וזהו. כל השאר זה חנויות מכולת ומינימרקטים. לסווידאן את קוראת מעדנייה? האפטייזר זה מעדנייה? לחנות הבשר ברחוב יפו את קוראת מעדנייה? טיב טעם זה מעדנייה? סטופ מרקט זה מעדנייה? חנויות של רוסים זה אצלך מעדנייה?

אכן יש חנויות יין רבות בעיר חיפה וגם חנות סיגרים קובניים של המפיץ האזורי של היבואן הרשמי ויש גם כמה קונדיטוריות, ויש כמה סניפים של רשתות למוצרי צמחונות וטבעונות, אבל מעדניות של ממש יש כאמור רק אחת ואין בה הרבה מבחר. לכן פעמים רבות אני נוסע במיוחד לתל אביב רק בשביל לרכוש כמה דברים שאין לצערי בחיפה. אני מניח שאם היית צורכת את המוצרים המיוחדים האלה אז וודאי היית מכירה את מעדניות הבוטיק בתל אביב.

הקשר של מרכז שוסטר לאבן גבירול הוא בכך שיש בשניהם מעדניות בוטיק מיוחדות שאין בחיפה.

לגבי מתחם היסטורי שהעירייה אולי תשפץ, אני כתבתי שבדמיוני אני רואה את המתחם כולו כמקום עם אטרקציות קולינריות. אמנם כתבתי שרונה מרקט אבל התכוונתי כאמור לקולינרייה משובחת ולא ספציפית למודל העסקי הכושל של חברת גינדי. אם לא תהיה שם קולינרייה ולא יהיו שם חנויות בוטיק ולא יהיה שם איזה מוזיאון, אז אין לי מה לעשות שם. בטיילת ליד הים אני אלך רק לאחר שאכלתי איזה משהו טוב.

מה שכתבת שמעדניות הבוטיק זה לעשירים זה לא מדוייק מאחר ומעדניות הבוטיק הן לאניני הטעם שלא יאכלו את האוכל הישראלי הנפוץ.
כן; אפילו נתת כמה דוגמאות... מעדנייה לא חייבת להיות "בוטיק"
יש מסעדות שמוכרות מוצרים שלהן (למשל קפה לואיז או ביגה); יש מעדנייה במרכז המסחרי של סביוני דניה; יש מעדניות (בעיקר של רוסים, כן, אז מה?) בהדר; יש חנויות תבלינים ובשר וחנויות מיוחדות גם בואדי ניסנס, ואני מכירה חברים חיפאיים לשעבר שמגיעים לשם במיוחד לקנות בכל פעם שהם בעיר. אולי זה לא נקודתית מה שאתה מחפש, אבל העולם לא סובב סביבך וסביב הטעם הנקודתי שלך, ועם כל הכבוד, זה לא קשור לדיון הזה.

שוב, אם יש מעדניות טובות ומצליחות באבן גבירול ובשוסטר, אתה רק מחזק את הנקודה שלי שאין לזה שום קשר למתחם אוכל ייחודי... (כי הנה, עובדה שהן מצליחות בלי שום מתחם מיוחד, סתם מרכזי קניות ומסחר עירוניים ברחובות רגילים). אז איך זה קשור לדיון הראשוני? כאמור, מעדניות כאלה יכולות להיפתח גם בחיפה בלי שום קשר לעירייה, ואין סיבה שזה יהיה דווקא באזור היסטורי בעיר התחתית.

למה אתר היסטורי שהעירייה תשפץ צריך להפוך לאטרקציה קולינרית? זה מה שאני שואלת. אני מבינה שלך אין מה לעשות שם כי "בלי קולינריה לא יהיה שם שום דבר מעניין" אבל שכחתי בסוף המשפט את המילה "אותי". אתה לא מייצג את כל תושבי חיפה, ואם מקום מסוים לא מעניין אותך, אין פירוש הדבר שהוא "לא מעניין". העירייה לא צריכה לשפץ אזור היסטורי כדי שיתאים דווקא לך, וודאי לא כדי לפתוח בו איזושהי קניון מפונפן יותר. לא חסרים קניונים ומרכזי קניות בארצנו (להפך, חלקם נכשלים כי יש כבר רוויה).

העובדה שאנשים מגיעים לטיילת בחיפה על החוף והולכים בטיילת לואי (אף שאין בהן אוכל למעט בקצוות) ומגיעים למתחם שרונה אבל כדי להסתובב ולא כדי לקנות, מחזקת את הנקודה שלי: אנשים באים למקום לאו דווקא כדי לאכול, אלא כי הוא יפה, יש בו אווירה טובה, כי הוא מיוחד, כי נעים להסתובב בו. לא מזיק אם הם כבר שם שיהיה להם משהו לשים בפה, אני לא מתנגדת, אבל זו לא חייבת להיות האטרקציה וזו לא צריכה להיות ה-אטרקציה.

העובדה שיש מתחמים יפים עם מעדניות בוטיק כמו שרונה שסובלים מקשיים, או שוק האוכל ביפו שנסגר, מלמדת שבניגוד לדבריך, מתחם אוכל עם מעדניות בוטיק אינם בהכרח אטרקציה. אולי הם מעניינים אנשים כמוך, אבל כנראה שאין מספיק ממך, כי הם לא מצליחים להחזיק ולהצדיק את עצמם כלכלית כמתחם. וזה מחזיר אותי לנקודת ההתחלה: צריך לתכנן בצורה נבונה, כדי לא לחזור על הטעויות של מתחמים שנכשלו. לכן לא הייתי רוצה לראות בחיפה את שרונה 2.
 

25306yosef

New member
רוסמן וכל החנויות של הרוסים זה לא מעדניות.

כן; אפילו נתת כמה דוגמאות... מעדנייה לא חייבת להיות "בוטיק"
יש מסעדות שמוכרות מוצרים שלהן (למשל קפה לואיז או ביגה); יש מעדנייה במרכז המסחרי של סביוני דניה; יש מעדניות (בעיקר של רוסים, כן, אז מה?) בהדר; יש חנויות תבלינים ובשר וחנויות מיוחדות גם בואדי ניסנס, ואני מכירה חברים חיפאיים לשעבר שמגיעים לשם במיוחד לקנות בכל פעם שהם בעיר. אולי זה לא נקודתית מה שאתה מחפש, אבל העולם לא סובב סביבך וסביב הטעם הנקודתי שלך, ועם כל הכבוד, זה לא קשור לדיון הזה.

שוב, אם יש מעדניות טובות ומצליחות באבן גבירול ובשוסטר, אתה רק מחזק את הנקודה שלי שאין לזה שום קשר למתחם אוכל ייחודי... (כי הנה, עובדה שהן מצליחות בלי שום מתחם מיוחד, סתם מרכזי קניות ומסחר עירוניים ברחובות רגילים). אז איך זה קשור לדיון הראשוני? כאמור, מעדניות כאלה יכולות להיפתח גם בחיפה בלי שום קשר לעירייה, ואין סיבה שזה יהיה דווקא באזור היסטורי בעיר התחתית.

למה אתר היסטורי שהעירייה תשפץ צריך להפוך לאטרקציה קולינרית? זה מה שאני שואלת. אני מבינה שלך אין מה לעשות שם כי "בלי קולינריה לא יהיה שם שום דבר מעניין" אבל שכחתי בסוף המשפט את המילה "אותי". אתה לא מייצג את כל תושבי חיפה, ואם מקום מסוים לא מעניין אותך, אין פירוש הדבר שהוא "לא מעניין". העירייה לא צריכה לשפץ אזור היסטורי כדי שיתאים דווקא לך, וודאי לא כדי לפתוח בו איזושהי קניון מפונפן יותר. לא חסרים קניונים ומרכזי קניות בארצנו (להפך, חלקם נכשלים כי יש כבר רוויה).

העובדה שאנשים מגיעים לטיילת בחיפה על החוף והולכים בטיילת לואי (אף שאין בהן אוכל למעט בקצוות) ומגיעים למתחם שרונה אבל כדי להסתובב ולא כדי לקנות, מחזקת את הנקודה שלי: אנשים באים למקום לאו דווקא כדי לאכול, אלא כי הוא יפה, יש בו אווירה טובה, כי הוא מיוחד, כי נעים להסתובב בו. לא מזיק אם הם כבר שם שיהיה להם משהו לשים בפה, אני לא מתנגדת, אבל זו לא חייבת להיות האטרקציה וזו לא צריכה להיות ה-אטרקציה.

העובדה שיש מתחמים יפים עם מעדניות בוטיק כמו שרונה שסובלים מקשיים, או שוק האוכל ביפו שנסגר, מלמדת שבניגוד לדבריך, מתחם אוכל עם מעדניות בוטיק אינם בהכרח אטרקציה. אולי הם מעניינים אנשים כמוך, אבל כנראה שאין מספיק ממך, כי הם לא מצליחים להחזיק ולהצדיק את עצמם כלכלית כמתחם. וזה מחזיר אותי לנקודת ההתחלה: צריך לתכנן בצורה נבונה, כדי לא לחזור על הטעויות של מתחמים שנכשלו. לכן לא הייתי רוצה לראות בחיפה את שרונה 2.
רוסמן וכל החנויות של הרוסים זה לא מעדניות.
רוסמן שבסביוני דניה שלמיטב ידיעתי כבר נסגר וכל החנויות של הרוסים, אינם מעדניות כלל אלא סופרמרקטים לכל דבר ועניין. מכירת מוצרי מזון לא כשרים ו/או מיובאים, לא הופכת את המקום למעדנייה. ברשת שופרסל הכשרה יש מבחר גדול הרבה יותר של מעדנים ומוצרי פרימיום מאשר בכל החנויות של הרוסים.

גם קפה לואיז וביגה אינם מעדניות כלל. כמה קשקושים שמוצעים שם למכירה לא הופכים את המקום למעדנייה. ביקרתי כבר עשרות פעמים אם לא מאות פעמים בקפה לואיז ואף פעם לא קניתי שם כלום מאחר ואין שם מה לקנות חוץ מכמה קשקושים. בחנות קסם הטבע הסמוכה המבחר עשיר ומגוון הרבה יותר מאשר בקפה לואיז. אני בכלל לא מתחבר לקונספט הזה של "בריא", "בריא" עם מרכאות כי זה לא בדיוק בריא אלא רק סטיגמה ותדמית של בריא. ואם כבר בריא, אז כאמור קסם הטבע הסמוכה זה המקום.

גם בביגה חוץ מכמה קשקושים אין מה לקנות שם. בחנות ניצת הדובדבן הסמוכה ובחנות אניס החדשה במרכז חורב הסמוך המבחר עשיר ומגוון הרבה יותר.

בוואדי ניסנס ובמגזר הנוצרי בחיפה זה כבר ליגה אחרת לחלוטין ושם יש פתיחות רבה לאנינות הטעם, אבל גם שם המבחר דל ביותר ובמקומות כמו טיב טעם וסטופ מרקט יש מגוון רחב הרבה יותר.

למעשה מעדנייה אמיתית בעיר חיפה יש כאמור רק אחת בשדרות הנשיא 35. אבל לצערי גם בה המבחר דל ומצומצם ביותר ופעמים רבות אני נאלץ לנסוע במיוחד לתל אביב בשביל לרכוש כמה מוצרי מזון שאין בחיפה כלל אבל יש בכל חנות מכולת עלובה בצרפת.

*************************************

באשר למתחם ההיסטורי בחיפה,

לא חייבים להקים שם מתחם קולינרי, אפשר כאמור להסתפק באיזה מוזיאון לתולדות העיר חיפה או כל אטרקצייה לא קולינרית אחרת.
 

trilliane

Well-known member
מנהל
לשאלתך על המצב בשוק אלנבי רוטשילד: כרגע לא משהו

מה המצב בשוק אלנבי רוטשילד? מה המצב במרכז ליד רכבת סבידור?
ברחוב ניסים אלוני הסמוך לתחנת רכבת סבידור קיים מרכז קולינרי ובו מעדניות בוטיק יוקרתיות לאניני הטעם, מה המצב שם? האם גם שם שומם והעסקים הם על סף פשיטת רגל?

מה המצב בשוק בנמל תל אביב? מה המצב באבא אחימאיר ברמת אביב ג'? מה המצב באבן גבירול? האם כולם על סף פשיטת רגל? והאם כולם חיים מאשראי בנקאי?

מדברייך ניתן להתרשם שאף אחד לא קונה כלום וכל מעדניות הבוטיק היוקרתיות בתל אביב קיימות רק בזכות האשראי הבנקאי המוענק להם ע"י הבנקים. אז שרונה מרקט של גינדי לא מוצלח, אבל יש הרבה מקומות אחרים בתל אביב שהם דווקא כן מוצלחים.

ולמרות חוסר ההצלחה של שרונה מרקט, יש שם עדיין (נכון לנובמבר 2017) כמה מעדניות בוטיק יוקרתיות שאין בעיר חיפה. גם חנות הסיגרים הקובניים במתחם שרונה מרקט הצליחה יחסית בטרם הוצא נגדה צו הסגירה.

שרונה מרקט זה לא המקום בשביל לאכול כי אין שם באמת מסעדות של ממש. אבל דווקא זה כן יכול להיות מקום בשביל קניות למי שגר בקרבת מקום או למי שיש ברשותו רכב פרטי.
לשאלתך על המצב בשוק אלנבי רוטשילד: כרגע לא משהו
https://www.themarker.com/markets/1.5600764
&nbsp
במקרה נתקלתי בכתבה וזכרתי ששאלת...
 

asmopil

New member
השפעת החשמול

דקה לפני שיונה יהב מתקפל? דעה קצרה
יש לי תחושה שאנחנו דקה לפני שיונה יהב מתקפל מהדרישה לשיקוע.

הבסיס העיקרי של ההתנגדות שלו שמונע את החשמול במקטע הקצר בין חיפה מרכז לחוף הכרמל הוא בעיקר נופי ועל הדרך גם תופס טרמפ על חיבור העיר לים - "החשמול יכער את הנוף" הוא מכריז תוך הצגת הדמיות הזויות של עמודי ברזל מסיביים בצבע שחור (די נו, מתי בפעם האחרונה מישהו ראה עמודים בצבע שחור? לפחות שיהיה ריאלי) שחוסמים את הנוף.

אבל...

התמונות מהקו לירושלים מתחילות לזרום וכולנו רואים שההשפעה של העמודים על הנוף בכלל לא נוראית ואם היה עוד איכשהו למשרדי הממשלה זיקה לדעה של מר יהב - הרי שהנסיעה השקטה, החסכון בעלויות תפעול יובילו בסופו של דבר לתמימות דעים בקרב כולם והדרישה ההזוויה של השיקוע שתוקע את החשמול בכל הארץ בעצם - תשקע היא בעצמה תחת הלחץ המסיבי שיופעל עליו לוותר.

האם ישתמשו בקו לירושלים כדוגמה לכך שהשד לא נורא כל כך והישועה תגיע כשהרכבת הראשונה תצא מהרצליה לכיוון תחנת האומה החדשה?

עוד קצת נחכה ונראה - יש לי תחושה שהפתרון לנושא יגיע מהכיוון הבלתי צפוי הזה ולאו דווקא מהשיקוע שהסבירות שיקרה שואפת לאפס (וחבל - אבל זה כבר לדיון אחר)
השפעת החשמול
אני מבקש להזכיר שמדובר לא רק בחשמול אלא גם בריבוע המסילות, תוכנית זו יחד עם החשמול תהפוך את כל קו החוף החיפאי לרשת מסילות ברזל וגם תביא לפגיעה אסטרטגית בפיתוח העיר.
יש כמובן להעדיף את חלופת המנהור (לא שיקוע אלא מנהור), ממשלת ישראל מנסה לצייר את פטרוני העיר כבעייתיים, אבל ממשלת ישראל מסרבת מסרבת להתמודד עם תפוח האדמה הלוהט שנקרא מפרץ חיפה. שכן, סוגיית מעמד נמל חיפה, מסוף המטענים, שדה התעופה,ועוד קשורים בקשר עבותות בסוגיית פיתוח הרכבת באזור מפרץ חיפה.
לדוגמא עם הממשלה תחליט להעדיף את נמל אשדוד על חיפה ולפתח תיירותי את חזית הים החיפאית, ברור שמנהור תהיה החלופה הנכונה. ברם, השר הממונה מעדיף לא להתעמת עם ועד עובדי הנמלים, יש לו גם קושי לקבל החלטה בדבר שדה התעופה בחיפה. בקיצור, יש לנו שר תחבורה מצויין, אז הגיע הזמן שהוא יקבל החלטות ויבצע גם בנושא החיפאי, ויחדול מלטפול את האשמה על פרנסי העיר חיפה.
 

Ccyclist

Well-known member
חישמול התוואי הנוכחי חיוני לרכבות ירושלים-כרמיאל 2020

השפעת החשמול
אני מבקש להזכיר שמדובר לא רק בחשמול אלא גם בריבוע המסילות, תוכנית זו יחד עם החשמול תהפוך את כל קו החוף החיפאי לרשת מסילות ברזל וגם תביא לפגיעה אסטרטגית בפיתוח העיר.
יש כמובן להעדיף את חלופת המנהור (לא שיקוע אלא מנהור), ממשלת ישראל מנסה לצייר את פטרוני העיר כבעייתיים, אבל ממשלת ישראל מסרבת מסרבת להתמודד עם תפוח האדמה הלוהט שנקרא מפרץ חיפה. שכן, סוגיית מעמד נמל חיפה, מסוף המטענים, שדה התעופה,ועוד קשורים בקשר עבותות בסוגיית פיתוח הרכבת באזור מפרץ חיפה.
לדוגמא עם הממשלה תחליט להעדיף את נמל אשדוד על חיפה ולפתח תיירותי את חזית הים החיפאית, ברור שמנהור תהיה החלופה הנכונה. ברם, השר הממונה מעדיף לא להתעמת עם ועד עובדי הנמלים, יש לו גם קושי לקבל החלטה בדבר שדה התעופה בחיפה. בקיצור, יש לנו שר תחבורה מצויין, אז הגיע הזמן שהוא יקבל החלטות ויבצע גם בנושא החיפאי, ויחדול מלטפול את האשמה על פרנסי העיר חיפה.
חישמול התוואי הנוכחי חיוני לרכבות ירושלים-כרמיאל 2020
הריבוע יקרה במהלך שנות העשרים. אין קשר בין הדברים ואסור לתת לחישמול להיות בן ערובה לריבוע או לתוואי חלופי עתידי שלא יפתח עד 2025-2030 במקרה הטוב.
&nbsp
כמו כן עדיף שהתוואי הנוכחי (בשיפורים מסויימים והפרדה מפלסית מהכבישים) ישמר הן עבור חיבור נמל חיפה לרשת הרכבות הארצית (גם בעידן רכבות המטען החשמליות יהיו קטרי עיתוק דיזל ויש מטענים כולל פוספטים שעדיף שלא להעביר במנהרות ארוכות) והן עבור הרשת הפרברית בצפון שמגיע לה להנות מחיבור נוח למרכז חיפה. בתוואי הנוכחי תחנות בנות 4 רציפים כך שניתן להפעיל עליו רכבות אקספרס ללא תחנות ביניים ובעידן החישמול ניתן יהיה להעביר יותר מ 24 הרכבות בשעה של זוג מסילות ללא רציפי עקיפה.
&nbsp
אם יהיה גם תוואי אקספרס נוסח מנהרות הכרמל עדיף שתהיה בו תחנת ביניים אית מתחת לגראנד קניון עדיף שזו תיצור שדרה רכבתית שניה בעיר במקום להוציא את הרכבת מהעיר לחלוטין. ממילא כל רכבות חיפה יעצרו בלב המפרץ וחוף הכרמל.
 
גם החישמול יתבצע בשנות העשרים...

חישמול התוואי הנוכחי חיוני לרכבות ירושלים-כרמיאל 2020
הריבוע יקרה במהלך שנות העשרים. אין קשר בין הדברים ואסור לתת לחישמול להיות בן ערובה לריבוע או לתוואי חלופי עתידי שלא יפתח עד 2025-2030 במקרה הטוב.
&nbsp
כמו כן עדיף שהתוואי הנוכחי (בשיפורים מסויימים והפרדה מפלסית מהכבישים) ישמר הן עבור חיבור נמל חיפה לרשת הרכבות הארצית (גם בעידן רכבות המטען החשמליות יהיו קטרי עיתוק דיזל ויש מטענים כולל פוספטים שעדיף שלא להעביר במנהרות ארוכות) והן עבור הרשת הפרברית בצפון שמגיע לה להנות מחיבור נוח למרכז חיפה. בתוואי הנוכחי תחנות בנות 4 רציפים כך שניתן להפעיל עליו רכבות אקספרס ללא תחנות ביניים ובעידן החישמול ניתן יהיה להעביר יותר מ 24 הרכבות בשעה של זוג מסילות ללא רציפי עקיפה.
&nbsp
אם יהיה גם תוואי אקספרס נוסח מנהרות הכרמל עדיף שתהיה בו תחנת ביניים אית מתחת לגראנד קניון עדיף שזו תיצור שדרה רכבתית שניה בעיר במקום להוציא את הרכבת מהעיר לחלוטין. ממילא כל רכבות חיפה יעצרו בלב המפרץ וחוף הכרמל.
גם החישמול יתבצע בשנות העשרים...
כבר מזמן 2020 הפכה ל-2022 לפחות.
 
אין תלות בין שני הפרויקטים - אפשר לבצע חשמול בתוואי הקיים

השפעת החשמול
אני מבקש להזכיר שמדובר לא רק בחשמול אלא גם בריבוע המסילות, תוכנית זו יחד עם החשמול תהפוך את כל קו החוף החיפאי לרשת מסילות ברזל וגם תביא לפגיעה אסטרטגית בפיתוח העיר.
יש כמובן להעדיף את חלופת המנהור (לא שיקוע אלא מנהור), ממשלת ישראל מנסה לצייר את פטרוני העיר כבעייתיים, אבל ממשלת ישראל מסרבת מסרבת להתמודד עם תפוח האדמה הלוהט שנקרא מפרץ חיפה. שכן, סוגיית מעמד נמל חיפה, מסוף המטענים, שדה התעופה,ועוד קשורים בקשר עבותות בסוגיית פיתוח הרכבת באזור מפרץ חיפה.
לדוגמא עם הממשלה תחליט להעדיף את נמל אשדוד על חיפה ולפתח תיירותי את חזית הים החיפאית, ברור שמנהור תהיה החלופה הנכונה. ברם, השר הממונה מעדיף לא להתעמת עם ועד עובדי הנמלים, יש לו גם קושי לקבל החלטה בדבר שדה התעופה בחיפה. בקיצור, יש לנו שר תחבורה מצויין, אז הגיע הזמן שהוא יקבל החלטות ויבצע גם בנושא החיפאי, ויחדול מלטפול את האשמה על פרנסי העיר חיפה.
אין תלות בין שני הפרויקטים - אפשר לבצע חשמול בתוואי הקיים
ולהיאבק למען תוואי שונה למסילות במסגרת הריבוע.
חישמול התוואי הקיים לא קובע שום דבר לגבי תוואי המסילות בתוכנית הריבוע.
לפני מספר ימים היה בפורום שרשור שעסק בכך.
 

darkshadow1

New member
אין קשר בין החשמול לבין ריבוע המסילות.

השפעת החשמול
אני מבקש להזכיר שמדובר לא רק בחשמול אלא גם בריבוע המסילות, תוכנית זו יחד עם החשמול תהפוך את כל קו החוף החיפאי לרשת מסילות ברזל וגם תביא לפגיעה אסטרטגית בפיתוח העיר.
יש כמובן להעדיף את חלופת המנהור (לא שיקוע אלא מנהור), ממשלת ישראל מנסה לצייר את פטרוני העיר כבעייתיים, אבל ממשלת ישראל מסרבת מסרבת להתמודד עם תפוח האדמה הלוהט שנקרא מפרץ חיפה. שכן, סוגיית מעמד נמל חיפה, מסוף המטענים, שדה התעופה,ועוד קשורים בקשר עבותות בסוגיית פיתוח הרכבת באזור מפרץ חיפה.
לדוגמא עם הממשלה תחליט להעדיף את נמל אשדוד על חיפה ולפתח תיירותי את חזית הים החיפאית, ברור שמנהור תהיה החלופה הנכונה. ברם, השר הממונה מעדיף לא להתעמת עם ועד עובדי הנמלים, יש לו גם קושי לקבל החלטה בדבר שדה התעופה בחיפה. בקיצור, יש לנו שר תחבורה מצויין, אז הגיע הזמן שהוא יקבל החלטות ויבצע גם בנושא החיפאי, ויחדול מלטפול את האשמה על פרנסי העיר חיפה.
אין קשר בין החשמול לבין ריבוע המסילות.
למדינה יש אינטרס להקים את שתי המסילות הנוספות במנהרות בתוואי אחר מהתוואי הנוכחי- גם כדי לאפשר רכבות אקספרס שיעקפו את הסיבוב של מפרץ חיפה וגם כי העלות של ריבוע המסילות בתוואי הקיים עלולה להיות גבוהה יותר מעלות הקמת מסילות בתוואי האלטרנטיבי. חשמול זוג המסילות בתוואי הנוכחי לא ימנע את הזזתו בהמשך (העלות של חשמול התוואי זניחה), ובכל מקרה לא ברור האם הזזת התוואי תועיל לתושבי חיפה ומצדיקה את עלותה.
מה שעיריית חיפה מנסה לעשות, כרגיל, זה לאיים לתקוע את פרויקט החשמול האסטרטגי כדי לקדם פרויקטים שהיא מעוניינת בהם- גם אם מבחינה אובייקטיבית יש פרויקטים חשובים מהם ברמה הלאומית.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה