דקה לפני שיונה יהב מתקפל? דעה קצרה

מצב
הנושא נעול.
דקה לפני שיונה יהב מתקפל? דעה קצרה

דקה לפני שיונה יהב מתקפל? דעה קצרה
יש לי תחושה שאנחנו דקה לפני שיונה יהב מתקפל מהדרישה לשיקוע.

הבסיס העיקרי של ההתנגדות שלו שמונע את החשמול במקטע הקצר בין חיפה מרכז לחוף הכרמל הוא בעיקר נופי ועל הדרך גם תופס טרמפ על חיבור העיר לים - "החשמול יכער את הנוף" הוא מכריז תוך הצגת הדמיות הזויות של עמודי ברזל מסיביים בצבע שחור (די נו, מתי בפעם האחרונה מישהו ראה עמודים בצבע שחור? לפחות שיהיה ריאלי) שחוסמים את הנוף.

אבל...

התמונות מהקו לירושלים מתחילות לזרום וכולנו רואים שההשפעה של העמודים על הנוף בכלל לא נוראית ואם היה עוד איכשהו למשרדי הממשלה זיקה לדעה של מר יהב - הרי שהנסיעה השקטה, החסכון בעלויות תפעול יובילו בסופו של דבר לתמימות דעים בקרב כולם והדרישה ההזוויה של השיקוע שתוקע את החשמול בכל הארץ בעצם - תשקע היא בעצמה תחת הלחץ המסיבי שיופעל עליו לוותר.

האם ישתמשו בקו לירושלים כדוגמה לכך שהשד לא נורא כל כך והישועה תגיע כשהרכבת הראשונה תצא מהרצליה לכיוון תחנת האומה החדשה?

עוד קצת נחכה ונראה - יש לי תחושה שהפתרון לנושא יגיע מהכיוון הבלתי צפוי הזה ולאו דווקא מהשיקוע שהסבירות שיקרה שואפת לאפס (וחבל - אבל זה כבר לדיון אחר)
 

raminec

New member
מאיפה הגעת למסקנה שיהב לפני קיפול?

דקה לפני שיונה יהב מתקפל? דעה קצרה
יש לי תחושה שאנחנו דקה לפני שיונה יהב מתקפל מהדרישה לשיקוע.

הבסיס העיקרי של ההתנגדות שלו שמונע את החשמול במקטע הקצר בין חיפה מרכז לחוף הכרמל הוא בעיקר נופי ועל הדרך גם תופס טרמפ על חיבור העיר לים - "החשמול יכער את הנוף" הוא מכריז תוך הצגת הדמיות הזויות של עמודי ברזל מסיביים בצבע שחור (די נו, מתי בפעם האחרונה מישהו ראה עמודים בצבע שחור? לפחות שיהיה ריאלי) שחוסמים את הנוף.

אבל...

התמונות מהקו לירושלים מתחילות לזרום וכולנו רואים שההשפעה של העמודים על הנוף בכלל לא נוראית ואם היה עוד איכשהו למשרדי הממשלה זיקה לדעה של מר יהב - הרי שהנסיעה השקטה, החסכון בעלויות תפעול יובילו בסופו של דבר לתמימות דעים בקרב כולם והדרישה ההזוויה של השיקוע שתוקע את החשמול בכל הארץ בעצם - תשקע היא בעצמה תחת הלחץ המסיבי שיופעל עליו לוותר.

האם ישתמשו בקו לירושלים כדוגמה לכך שהשד לא נורא כל כך והישועה תגיע כשהרכבת הראשונה תצא מהרצליה לכיוון תחנת האומה החדשה?

עוד קצת נחכה ונראה - יש לי תחושה שהפתרון לנושא יגיע מהכיוון הבלתי צפוי הזה ולאו דווקא מהשיקוע שהסבירות שיקרה שואפת לאפס (וחבל - אבל זה כבר לדיון אחר)
מאיפה הגעת למסקנה שיהב לפני קיפול?
הדבר העיקרי ששומט את הקרקע מתחת לטיעונים של יהב זו המציאות:
1. בערים מערביות רבות בעולם יש קו רכבת חשמלי על חוף הים ואין עם זה בעיה
2. הרכבת לא חוסמת את קו החוף יותר מאשר כביש החוף הרב מסלולי
3. יותר סביר ששיקוע של המסילות יקטין את הנגישות של קו חיפה-תל אביב לתושבי חיפה מאשר יגדיל אותה
לכן המסקנה בעיניי היא שיהב מנסה לקחת את החישמול כבן ערובה לצורך סחטנות כספית מן הממשלה. כשישלמו לו את הכופר, הוא פתאום ישכח מ"חומת המוות המחשמלת"...
 

Ccyclist

Well-known member
המאבק נוצח מזמן, ותודה לכל מי שתרם דוגמאות ותמונות בפורום.

מאיפה הגעת למסקנה שיהב לפני קיפול?
הדבר העיקרי ששומט את הקרקע מתחת לטיעונים של יהב זו המציאות:
1. בערים מערביות רבות בעולם יש קו רכבת חשמלי על חוף הים ואין עם זה בעיה
2. הרכבת לא חוסמת את קו החוף יותר מאשר כביש החוף הרב מסלולי
3. יותר סביר ששיקוע של המסילות יקטין את הנגישות של קו חיפה-תל אביב לתושבי חיפה מאשר יגדיל אותה
לכן המסקנה בעיניי היא שיהב מנסה לקחת את החישמול כבן ערובה לצורך סחטנות כספית מן הממשלה. כשישלמו לו את הכופר, הוא פתאום ישכח מ"חומת המוות המחשמלת"...
המאבק נוצח מזמן, ותודה לכל מי שתרם דוגמאות ותמונות בפורום.
 
לא קראת אני מבין.

מאיפה הגעת למסקנה שיהב לפני קיפול?
הדבר העיקרי ששומט את הקרקע מתחת לטיעונים של יהב זו המציאות:
1. בערים מערביות רבות בעולם יש קו רכבת חשמלי על חוף הים ואין עם זה בעיה
2. הרכבת לא חוסמת את קו החוף יותר מאשר כביש החוף הרב מסלולי
3. יותר סביר ששיקוע של המסילות יקטין את הנגישות של קו חיפה-תל אביב לתושבי חיפה מאשר יגדיל אותה
לכן המסקנה בעיניי היא שיהב מנסה לקחת את החישמול כבן ערובה לצורך סחטנות כספית מן הממשלה. כשישלמו לו את הכופר, הוא פתאום ישכח מ"חומת המוות המחשמלת"...
לא קראת אני מבין.
אבל פספסת שהפואנטה היא שהטיעון שזה קיים בכל העולם לא רלוונטי כי אם היה - הדבר היה נגמר לפני עשור, הנ"ל על משקל של "רחוק מהעין רחוק מהלב"
ועכשיו שהדבר יהיה ממש פה, אי אפשר יהיה להתעלם ולא לגחך מהתלונות שלו.
 
החישמול זה מאבק היסטורי של עיריית חיפה, המאבק האקטואלי של

דקה לפני שיונה יהב מתקפל? דעה קצרה
יש לי תחושה שאנחנו דקה לפני שיונה יהב מתקפל מהדרישה לשיקוע.

הבסיס העיקרי של ההתנגדות שלו שמונע את החשמול במקטע הקצר בין חיפה מרכז לחוף הכרמל הוא בעיקר נופי ועל הדרך גם תופס טרמפ על חיבור העיר לים - "החשמול יכער את הנוף" הוא מכריז תוך הצגת הדמיות הזויות של עמודי ברזל מסיביים בצבע שחור (די נו, מתי בפעם האחרונה מישהו ראה עמודים בצבע שחור? לפחות שיהיה ריאלי) שחוסמים את הנוף.

אבל...

התמונות מהקו לירושלים מתחילות לזרום וכולנו רואים שההשפעה של העמודים על הנוף בכלל לא נוראית ואם היה עוד איכשהו למשרדי הממשלה זיקה לדעה של מר יהב - הרי שהנסיעה השקטה, החסכון בעלויות תפעול יובילו בסופו של דבר לתמימות דעים בקרב כולם והדרישה ההזוויה של השיקוע שתוקע את החשמול בכל הארץ בעצם - תשקע היא בעצמה תחת הלחץ המסיבי שיופעל עליו לוותר.

האם ישתמשו בקו לירושלים כדוגמה לכך שהשד לא נורא כל כך והישועה תגיע כשהרכבת הראשונה תצא מהרצליה לכיוון תחנת האומה החדשה?

עוד קצת נחכה ונראה - יש לי תחושה שהפתרון לנושא יגיע מהכיוון הבלתי צפוי הזה ולאו דווקא מהשיקוע שהסבירות שיקרה שואפת לאפס (וחבל - אבל זה כבר לדיון אחר)
החישמול זה מאבק היסטורי של עיריית חיפה, המאבק האקטואלי של
העירייה אינו החישמול, אלא ריבוע מסילות החוף. במסגרת החישמול כנראה לא יהיה שיקוע, אבל עיריית חיפה כן יכולה להשיג תוואי חדש למסילות במסגרת פרויקט ריבוע המסילות ואז ממילא החישמול בתוואי הקיים יהיה זמני.
במקום להסתכל לאחור צריך להסתכל קדימה.
 

אורח117

New member
שטויות כאלה לא כתבו בפורום הזה הרבה זמן.

דקה לפני שיונה יהב מתקפל? דעה קצרה
יש לי תחושה שאנחנו דקה לפני שיונה יהב מתקפל מהדרישה לשיקוע.

הבסיס העיקרי של ההתנגדות שלו שמונע את החשמול במקטע הקצר בין חיפה מרכז לחוף הכרמל הוא בעיקר נופי ועל הדרך גם תופס טרמפ על חיבור העיר לים - "החשמול יכער את הנוף" הוא מכריז תוך הצגת הדמיות הזויות של עמודי ברזל מסיביים בצבע שחור (די נו, מתי בפעם האחרונה מישהו ראה עמודים בצבע שחור? לפחות שיהיה ריאלי) שחוסמים את הנוף.

אבל...

התמונות מהקו לירושלים מתחילות לזרום וכולנו רואים שההשפעה של העמודים על הנוף בכלל לא נוראית ואם היה עוד איכשהו למשרדי הממשלה זיקה לדעה של מר יהב - הרי שהנסיעה השקטה, החסכון בעלויות תפעול יובילו בסופו של דבר לתמימות דעים בקרב כולם והדרישה ההזוויה של השיקוע שתוקע את החשמול בכל הארץ בעצם - תשקע היא בעצמה תחת הלחץ המסיבי שיופעל עליו לוותר.

האם ישתמשו בקו לירושלים כדוגמה לכך שהשד לא נורא כל כך והישועה תגיע כשהרכבת הראשונה תצא מהרצליה לכיוון תחנת האומה החדשה?

עוד קצת נחכה ונראה - יש לי תחושה שהפתרון לנושא יגיע מהכיוון הבלתי צפוי הזה ולאו דווקא מהשיקוע שהסבירות שיקרה שואפת לאפס (וחבל - אבל זה כבר לדיון אחר)
שטויות כאלה לא כתבו בפורום הזה הרבה זמן.
 

25306yosef

New member
בכל מקרה, ימים יגידו מה באמת יהיה בעתיד בחיפה.

דקה לפני שיונה יהב מתקפל? דעה קצרה
יש לי תחושה שאנחנו דקה לפני שיונה יהב מתקפל מהדרישה לשיקוע.

הבסיס העיקרי של ההתנגדות שלו שמונע את החשמול במקטע הקצר בין חיפה מרכז לחוף הכרמל הוא בעיקר נופי ועל הדרך גם תופס טרמפ על חיבור העיר לים - "החשמול יכער את הנוף" הוא מכריז תוך הצגת הדמיות הזויות של עמודי ברזל מסיביים בצבע שחור (די נו, מתי בפעם האחרונה מישהו ראה עמודים בצבע שחור? לפחות שיהיה ריאלי) שחוסמים את הנוף.

אבל...

התמונות מהקו לירושלים מתחילות לזרום וכולנו רואים שההשפעה של העמודים על הנוף בכלל לא נוראית ואם היה עוד איכשהו למשרדי הממשלה זיקה לדעה של מר יהב - הרי שהנסיעה השקטה, החסכון בעלויות תפעול יובילו בסופו של דבר לתמימות דעים בקרב כולם והדרישה ההזוויה של השיקוע שתוקע את החשמול בכל הארץ בעצם - תשקע היא בעצמה תחת הלחץ המסיבי שיופעל עליו לוותר.

האם ישתמשו בקו לירושלים כדוגמה לכך שהשד לא נורא כל כך והישועה תגיע כשהרכבת הראשונה תצא מהרצליה לכיוון תחנת האומה החדשה?

עוד קצת נחכה ונראה - יש לי תחושה שהפתרון לנושא יגיע מהכיוון הבלתי צפוי הזה ולאו דווקא מהשיקוע שהסבירות שיקרה שואפת לאפס (וחבל - אבל זה כבר לדיון אחר)
בכל מקרה, ימים יגידו מה באמת יהיה בעתיד בחיפה.
אף אחד לא יודע מה יהיה בעתיד בחיפה.

בדמיוני אני רואה 4 מסילות רכבת במנהרה תת קרקעית המקשרת בין חיפה מזרח לבין חוף הכרמל.

בדמיוני אני גם רואה את אזור אל עתיקה בחיפה היכן שעוברות בו כיום מסילות הרכבת (כל האזור של הכנסייה היוונית קתולית ומתחם בוטאג'י הסמוך לתחנת הדלק סונול) הופך להיות למתחם בילויים עם מסעדות ובתי קפה וחנויות לממכר מוצרי מזון בסגנון שרונה מרקט.
 

trilliane

Well-known member
מנהל
עדיף משהו מוצלח יותר ממתחם שרונה...


בכל מקרה, ימים יגידו מה באמת יהיה בעתיד בחיפה.
אף אחד לא יודע מה יהיה בעתיד בחיפה.

בדמיוני אני רואה 4 מסילות רכבת במנהרה תת קרקעית המקשרת בין חיפה מזרח לבין חוף הכרמל.

בדמיוני אני גם רואה את אזור אל עתיקה בחיפה היכן שעוברות בו כיום מסילות הרכבת (כל האזור של הכנסייה היוונית קתולית ומתחם בוטאג'י הסמוך לתחנת הדלק סונול) הופך להיות למתחם בילויים עם מסעדות ובתי קפה וחנויות לממכר מוצרי מזון בסגנון שרונה מרקט.
עדיף משהו מוצלח יותר ממתחם שרונה...

ואגב, "שרונה מרקט" הוא רק החלק במתחם של השוק המקורה מתחת לבנייני המגורים (שממרר את חיי הדיירים, וגם בעלי העסקים בו לא כ"כ מרוצים).
 

25306yosef

New member
בלי קולינרייה לא יהיה שם שום דבר מעניין.

עדיף משהו מוצלח יותר ממתחם שרונה...

ואגב, "שרונה מרקט" הוא רק החלק במתחם של השוק המקורה מתחת לבנייני המגורים (שממרר את חיי הדיירים, וגם בעלי העסקים בו לא כ"כ מרוצים).
בלי קולינרייה לא יהיה שם שום דבר מעניין.
אין ספק שהניהול של חברת גינדי הוא כושל ולכן בעלי העסקים שם לא מרוצים. אבל לא חייבים לפעול לפי המודל של גינדי. בכל אופן בלי החלק הקולינרי לא יהיה שווה להגיע לשם.

גם במתחם לשעבר של בזק שנמצא שם (מרכזת מערב חיפה בדרך יפו 152) לא צפוי להיות מוזיאון לטלקומוניקציה, כך שרק טיילת ליד הים בלי אוכל זה לא מציאה גדולה. ברכבל בבת גלים יש קצת אוכל וגם למעלה בסטלה מאריס יש קצת אוכל. בדרך יפו יש רק שווארמה וחומוס עלובים ביותר וגם איזו מסעדה קטנה של פירות ים שלא מכבדת אשראי.
 

trilliane

Well-known member
מנהל
לא אמרתי שום דבר נגד קולינריה, רק הרמתי גבה לגבי ההשוואה...

בלי קולינרייה לא יהיה שם שום דבר מעניין.
אין ספק שהניהול של חברת גינדי הוא כושל ולכן בעלי העסקים שם לא מרוצים. אבל לא חייבים לפעול לפי המודל של גינדי. בכל אופן בלי החלק הקולינרי לא יהיה שווה להגיע לשם.

גם במתחם לשעבר של בזק שנמצא שם (מרכזת מערב חיפה בדרך יפו 152) לא צפוי להיות מוזיאון לטלקומוניקציה, כך שרק טיילת ליד הים בלי אוכל זה לא מציאה גדולה. ברכבל בבת גלים יש קצת אוכל וגם למעלה בסטלה מאריס יש קצת אוכל. בדרך יפו יש רק שווארמה וחומוס עלובים ביותר וגם איזו מסעדה קטנה של פירות ים שלא מכבדת אשראי.
לא אמרתי שום דבר נגד קולינריה, רק הרמתי גבה לגבי ההשוואה...
 

25306yosef

New member
אז אפשר אולי ללכת לפי הקו של שוק אלנבי רוטשילד.

לא אמרתי שום דבר נגד קולינריה, רק הרמתי גבה לגבי ההשוואה...
אז אפשר אולי ללכת לפי הקו של שוק אלנבי רוטשילד.
מה עם שוק אלנבי רוטשילד בת"א? גם שם יש איזו בעיה?

אולי בכלל אפשר לפתח שם באל-עתיקה מדרחוב עם חנויות בוטיק כמו בנווה צדק (עם אוכל כמובן)?
 

trilliane

Well-known member
מנהל
אני לא מכירה את המתחמים הנ"ל מהבחינה הזאת וגם לא מומחית

אז אפשר אולי ללכת לפי הקו של שוק אלנבי רוטשילד.
מה עם שוק אלנבי רוטשילד בת"א? גם שם יש איזו בעיה?

אולי בכלל אפשר לפתח שם באל-עתיקה מדרחוב עם חנויות בוטיק כמו בנווה צדק (עם אוכל כמובן)?
אני לא מכירה את המתחמים הנ"ל מהבחינה הזאת וגם לא מומחית
בנושא התחדשות עירונית וכיו"ב. צריך מן הסתם להבין למי פונים – לתושבי העיר? לתיירים? למבוגרים? לצעירים? ולתכנן בצורה נבונה, כי לא חסרים מתחמים כושלים או כאלה שנסגרו (למשל בנמל יפו) והשוק הטורקי בחיפה לא זוכה להצלחה גדולה...
 

25306yosef

New member
צריך לשלב מתחם משולב לתיירים ולתושבי העיר צעירים ומבוגרים.

אני לא מכירה את המתחמים הנ"ל מהבחינה הזאת וגם לא מומחית
בנושא התחדשות עירונית וכיו"ב. צריך מן הסתם להבין למי פונים – לתושבי העיר? לתיירים? למבוגרים? לצעירים? ולתכנן בצורה נבונה, כי לא חסרים מתחמים כושלים או כאלה שנסגרו (למשל בנמל יפו) והשוק הטורקי בחיפה לא זוכה להצלחה גדולה...
צריך לשלב מתחם משולב לתיירים ולתושבי העיר צעירים ומבוגרים.
גם אני לא מומחה להתחדשות עירונית, אבל אני יודע שאם לא יהיה שם אטרקצייה קולינרית או משהו עם חנויות, לא תהיה לי שום סיבה ללכת לשם. כמובן שאגיע לשם בפעם הראשונה לחפש את השרידים מן העבר שכנראה לא ישאר להם כל זכר, אבל לאחר הפעם הזו לא תהיה לי כאמור כל סיבה להגיע לשם.

נמל יפו והשוק הטורקי בחיפה הם לא מתחמים קולינריים (אין שם ולא היו שם מעדניות וחנויות יין...), והם גם לא מקום שיש בו חנויות בוטיק כמו שיש בנווה צדק. אז למה לי ללכת לשוק הטורקי בחיפה אם אין לי מה לחפש שם? יש לי ליד הבית את מתחם הקריון ושם יש הרבה יותר מה לחפש מאשר בשוק הטורקי.
 

trilliane

Well-known member
מנהל
מוקדי משיכה לא חייבים להיות דווקא אטרקציות קולינריות

צריך לשלב מתחם משולב לתיירים ולתושבי העיר צעירים ומבוגרים.
גם אני לא מומחה להתחדשות עירונית, אבל אני יודע שאם לא יהיה שם אטרקצייה קולינרית או משהו עם חנויות, לא תהיה לי שום סיבה ללכת לשם. כמובן שאגיע לשם בפעם הראשונה לחפש את השרידים מן העבר שכנראה לא ישאר להם כל זכר, אבל לאחר הפעם הזו לא תהיה לי כאמור כל סיבה להגיע לשם.

נמל יפו והשוק הטורקי בחיפה הם לא מתחמים קולינריים (אין שם ולא היו שם מעדניות וחנויות יין...), והם גם לא מקום שיש בו חנויות בוטיק כמו שיש בנווה צדק. אז למה לי ללכת לשוק הטורקי בחיפה אם אין לי מה לחפש שם? יש לי ליד הבית את מתחם הקריון ושם יש הרבה יותר מה לחפש מאשר בשוק הטורקי.
מוקדי משיכה לא חייבים להיות דווקא אטרקציות קולינריות
אין פירוש הדבר שלא צריכה להיות באזור אפשרות לקניית מזון, אבל זו לא חייבת להיות ה-אטרקציה. באזור השוק הטורקי יש פאבים ומסעדות, לא זו הסיבה שהוא לא הצליח.
&nbsp
לגבי נמל יפו אתה כנראה לא מכיר, אבל באחד ההאנגרים הוקם מתחם מזון גדול, שוק אוכל עם חנויות אוכל ובתי אוכל (לא שונה מאוד משרונה מרקט, רק עיצוב אחר ופחות מצוקות חניה...) והוא נסגר אחרי שנתיים וחצי.
http://www.mako.co.il/food-restaurants/restaurant-news/Article-49541e5f3302b41006.htm
 

25306yosef

New member
אם כבר הזכרת מסעדות, אז יש את רחוב הנמל הסמוך.

מוקדי משיכה לא חייבים להיות דווקא אטרקציות קולינריות
אין פירוש הדבר שלא צריכה להיות באזור אפשרות לקניית מזון, אבל זו לא חייבת להיות ה-אטרקציה. באזור השוק הטורקי יש פאבים ומסעדות, לא זו הסיבה שהוא לא הצליח.
&nbsp
לגבי נמל יפו אתה כנראה לא מכיר, אבל באחד ההאנגרים הוקם מתחם מזון גדול, שוק אוכל עם חנויות אוכל ובתי אוכל (לא שונה מאוד משרונה מרקט, רק עיצוב אחר ופחות מצוקות חניה...) והוא נסגר אחרי שנתיים וחצי.
http://www.mako.co.il/food-restaurants/restaurant-news/Article-49541e5f3302b41006.htm
אם כבר הזכרת מסעדות, אז יש את רחוב הנמל הסמוך.
ברחוב הנמל הסמוך ובשער פלמר יש כמה מסעדות. ואילו מה שיש בשוק הטורקי רחוק מלהיות ברמה של מה שקיים ברחוב הנמל ושער פלמר. בשוק הטורקי יש מקומות עממיים יתר על המידה מהסוג שאני לא נוהג לבקר בהם כלל.

לגבי מוקדי משיכה, אם לא אטרקציות קולינריות ולא חנויות בוטיק ולא רכבל ולא מוזיאונים / היסטוריה / צליינות, אז מה בדיוק נשאר? למה אנשים יגיעו לטיילת בחוף הים?
 

trilliane

Well-known member
מנהל
אתה עושה מיש-מש. מי אמר שלא יהיה שום דבר?

אם כבר הזכרת מסעדות, אז יש את רחוב הנמל הסמוך.
ברחוב הנמל הסמוך ובשער פלמר יש כמה מסעדות. ואילו מה שיש בשוק הטורקי רחוק מלהיות ברמה של מה שקיים ברחוב הנמל ושער פלמר. בשוק הטורקי יש מקומות עממיים יתר על המידה מהסוג שאני לא נוהג לבקר בהם כלל.

לגבי מוקדי משיכה, אם לא אטרקציות קולינריות ולא חנויות בוטיק ולא רכבל ולא מוזיאונים / היסטוריה / צליינות, אז מה בדיוק נשאר? למה אנשים יגיעו לטיילת בחוף הים?
אתה עושה מיש-מש. מי אמר שלא יהיה שום דבר?
אני רק טענתי שההשוואה שלך לשרונה תמוהה כי זה לא כזה סיפור הצלחה, ושאטרקציה לא חייבת להיות קולינרית. כתבתי שצריך לתכנן בצורה חכמה ולהבין למי פונים ואיך עושים זאת נכון. לא כתבתי "לא חנויות בוטיק ולא רכבל ולא מוזיאונים / היסטוריה / צליינות",
&nbsp
לשאלתך, אנשים מגיעים לטיילת בחוף הים כי נעים ללכת בה, יש נוף, יש אוויר, יש רומנטיקה, יש אפשרות לעשות ספורט או סתם לשבת וליהנות מהאווירה. לא חייבים להוציא כסף כדי ליהנות.
 

DanBus43Maalit72

Active member
מזעזע מה שעוברים הדיירים שם.

עדיף משהו מוצלח יותר ממתחם שרונה...

ואגב, "שרונה מרקט" הוא רק החלק במתחם של השוק המקורה מתחת לבנייני המגורים (שממרר את חיי הדיירים, וגם בעלי העסקים בו לא כ"כ מרוצים).
מזעזע מה שעוברים הדיירים שם.
תשתית שאינה מכילה את העומס מהמתחם ופירצות לבנייני המגורים.
&nbsp
אנשים ששילמו הרבה כסף לדירות האלו וזה מה שהם מקבלים.
 

25306yosef

New member
שכחת להזכיר את העשן שנכנס להם לתוך המשרדים (והבתים).

מזעזע מה שעוברים הדיירים שם.
תשתית שאינה מכילה את העומס מהמתחם ופירצות לבנייני המגורים.
&nbsp
אנשים ששילמו הרבה כסף לדירות האלו וזה מה שהם מקבלים.
שכחת להזכיר את העשן שנכנס להם לתוך המשרדים (והבתים).
לפני כשנה הוצא צו סגירה לאחת החנויות במתחם (חנות רפובליקה, חנות סיגרים של משפחת מוסרי מירושלים) בגלל עשן הסיגרים שנכנס למשרדים שלמעלה וזאת בגלל ליקויים חמורים בבנייה. משפחת מוסרי השקיעה הרבה מאוד כסף בעיצוב החנות (הרי ההשקעה בחנות סיגרים זה בעיקר בעיצוב החנות) ולטענתם לא היתה להם כל אפשרות לדעת על הליקויים החמורים בבנייה. כעת כל ההשקעה שלהם ירדה לטמיון. משפחת מוסרי תובעת כעת את החברה בגין הנזקים שנגרמו להם.

אבל למרות הכל, לאניני הטעם יש שם עדיין היכן לקנות אוכל. בחיפה לעומת זאת אין מקומות שכאלה.
 

trilliane

Well-known member
מנהל
מי אמר שאניני הטעם בת"א קונים? השוק עצמו בשרונה לא ממש הצלחה

שכחת להזכיר את העשן שנכנס להם לתוך המשרדים (והבתים).
לפני כשנה הוצא צו סגירה לאחת החנויות במתחם (חנות רפובליקה, חנות סיגרים של משפחת מוסרי מירושלים) בגלל עשן הסיגרים שנכנס למשרדים שלמעלה וזאת בגלל ליקויים חמורים בבנייה. משפחת מוסרי השקיעה הרבה מאוד כסף בעיצוב החנות (הרי ההשקעה בחנות סיגרים זה בעיקר בעיצוב החנות) ולטענתם לא היתה להם כל אפשרות לדעת על הליקויים החמורים בבנייה. כעת כל ההשקעה שלהם ירדה לטמיון. משפחת מוסרי תובעת כעת את החברה בגין הנזקים שנגרמו להם.

אבל למרות הכל, לאניני הטעם יש שם עדיין היכן לקנות אוכל. בחיפה לעומת זאת אין מקומות שכאלה.
מי אמר שאניני הטעם בת"א קונים? השוק עצמו בשרונה לא ממש הצלחה
בהתחלה היה מפוצץ כי היה חדש, עם הזמן כמות הקהל ירדה (גם הפיגוע שהיה לא עזר...), ואנשים באים לאכול אבל לא קונים, ורוב העסקים מפסידים (לטענתם; הבעלים טוענים אחרת).

27.06.16 המבצע לא מצליח להחיות את שרונה מרקט
https://www.calcalist.co.il/marketing/articles/0,7340,L-3691616,00.html
המבצע שיזמה גינדי החזקות במטרה להחיות את שרונה מרקט לא מתרומם. בשבוע האחרון ניסו בשרונה מרקט להחזיר את המבקרים וגם לגרום להם לבצע קנייה ולא רק לטייל במתחם האוכל.

בתל אביב כולם צעירים וחיים ממשכורת נמוכה ואין להם כסף לשלם את המחירים שגובים בשרונה מרקט". לדבריו, "שרונה מרקט הוא לא שוק אוכל ולא יהיה בחיים שוק אוכל. אנשים באים לבלות שם, לא לעשות קניות. עוברים שם 15 אלף איש ביום, כמה מהם יוצאים עם שקיות? מעט מאוד".

גם המתחם כולו לא ממש הצליח להתרומם (ולא רק החנויות, גם עסקי המזון לא מלקקים דבש):
24/06/2015 סקירת שטח: מתחמי הבילוי החדשים בת"א לא מצליחים להתרומם
https://www.globes.co.il/news/article.aspx?did=1001046447
25.01.2016 החנויות מפסידות: שרונה במהלך להבאת קונים
https://www.themarker.com/advertising/1.2830136
31.07.16 מנכ"ל שרונה: "נשנה את אופי המתחם"
https://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-4835123,00.html

21/11/2016 מתחם שרונה הולך ודועך: "מגיעים המון מבקרים - להסתובב, לא לקנות"
https://www.globes.co.il/news/article.aspx?did=1001161757

רשימה לא מלאה של העסקים שנסגרו בשרונה מרקט: חומוס אבו-חסן, ממתקי נצרת, קרלברג מעדניית בשרים, מיצי בשוק, חנות ירקות ברנס, פלאפל ג'ינה, קפה רומא, חצ'פורי, פורל על הדן (חנות ודוכן לדגים טריים), חנות מי עדן ועוד.

"איכר הבריאות" הוא דוכן לממכר ירקות טריים בשרונה מרקט, השייך לחקלאי ממעיין הבשור שבעוטף עזה. ב"איכר הבריאות" מסתפקים בסלסלה לכל ירק, מה שמעיד כמובן על הביקושים.
"חתך האוכלוסייה שונה. יותר רווקים ופנסיונרים, לא משפחות, וזה אומר שסל הקנייה שלהם נמוך", אומר לנו מוטי יעיש, אחיו של הבעלים העובד במקום.
- העסק רווחי?
"לא, הוא הפסדי. עצוב מאוד, אבל לא נראה לי שלבעלי הבית אכפת. כולם כאן מפסידים".

- למה חשבתם שזה יעבוד?
"בגלל תחזיות שנתנו לנו על כמויות האנשים שייכנסו לכאן. אנחנו כאן מהפתיחה, והתחזיות היו נכונות לחודשים הראשונים, כשהיתה התלהבות. המתחם נפתח בחופש הגדול והגיעו אנשים גם מחוץ לתל אביב. מי שנשאר זה רק התל אביבים".

לדברי מנהל שני עסקים במתחם שרונה, "גינדי חשבו שהם יבנו דבר אחד, אבל הם בנו משהו אחר. הקונספט של המקום היה שוק, קרי מכירה של ירקות, פירות, בשרים, דגים. בפועל, בנו פה קומה עליונה של קניון (שמוקדשת לרוב למזון מהיר - א"ח). אנשים באים לאכול וזהו".

בעל עסק נוסף אומר כי "הבעיה העיקרית היא שמי שמגיע לשוק זה בעיקר טיילים. זה לא דיירים מלמעלה ולא השכנים מהבניינים ליד. אפילו הדיירים מלמעלה עושים לנו דווקא, ולא צורכים מהעסקים במתחם כי דפקו אותם במכירה ובבנייה. נוצר מצב שאנחנו תצוגה לאלה שבאים לבלות, והחבר'ה מהמגדלים קונים לכל היותר שני מלפפונים ושתי עגבניות. אם היה לפחות את יום שישי כיום מכירות שנותן מקפצה, מילא. אבל אין. בודדים באים לעשות קניות וגם להם זה לא נוח. כל תחום השווקים הולך לקבל בומבה רצינית. אין הצדקה לדמי השכירות".

- היו חודשים שהרווחת?
"לא".

בצהרי היום, כמעט כל החנויות במתחם ריקות מקונים וברי המזל הם כאלה שיש להם קונים בודדים. העסקים היחידים שזוכים לתנועת לקוחות הם עסקי ההסעדה, מי יותר ומי פחות.

על פניו, שרונה מרקט אינו מספק תשתית נוחה לקניות לבית ולו רק בשל הצורך לסחוב את הקניות מרחקים ארוכים. גם תמהיל העסקים בו יותר מבעייתי. קיים ריבוי של עסקים מאותה קטגוריה וללא כל בידול ביניהם. כך למשל ישנן כמה חנויות ירקות ופירות, שתיים מהן פועלות בצמידות האחת לשנייה ושתיהן ריקות. שתי חנויות למזון אורגני ניצבות במרחק 10 מטרים זו מזו ושתי חנויות יין האחת מול השנייה. כולן עומדות שוממות.

בחנות היין המוכרנית מונעת מבעל העסק, אבשלום, לדבר איתנו. "אתה רוצה כתבה שתעשה עוד יח"צ שלילי ותפיל את המתחם? לא. יש מספיק יחסי ציבור שליליים".

גורם בענף מסביר שלמרות ש"המתחם יפהפה, חו"ל", הוא הפסיק לבלות בו. "השוק גדול מדי על מדינת ישראל. הוא הושק, כמו שגינדי יודעים, במחירים מאוד יקרים. לא נוח לשבת שם. אם אתה בא לארוחה מהירה בצהריים, אין בעיה. אבל אם אתה בא עם המשפחה, אז יש שם כל מיני פינות קטנות ולא נוח לשבת. אחרי שבאת כמה פעמים, האטרקציה נגמרה".

מהנהלת שרונה מרקט נמסר כי הטענות נגד המקום הן "ריכולי מסדרונות של מספר מועט של שוכרים שכשלו עסקית, ואין להם כל בסיס עובדתי". לדבריהם, "הטענות על שכירויות מוזלות לבאי המתחם החדשים הינן מופרכות. יצוין, כי כמות האנשים במתחם שברה שיאים בחודשיים האחרונים וזאת על פי ספירה מדוקדקת במערכת מצלמות במעגל סגור, ולא על פי תחושות בטן משוללות יסוד".

בגינדי מציינים כי "למורת רוחם של גורמים כאלה ואחרים, שרונה מרקט מהווה את מרכז הקולינריה של תל אביב. עד כה, במשך 16 חודשים, הוחלפו בשוק בסה"כ 9 עסקים בלבד מתוך 91 עסקים. מדובר על יחס של 7% תחלופה בשנה, הנמוך מכל המקובל במתחמי בילוי וקניונים, שם היחס הממוצע עומד על 15%"
 
מאז כבר עברה שנה, מה מצב העסקים שם כעת?

מי אמר שאניני הטעם בת"א קונים? השוק עצמו בשרונה לא ממש הצלחה
בהתחלה היה מפוצץ כי היה חדש, עם הזמן כמות הקהל ירדה (גם הפיגוע שהיה לא עזר...), ואנשים באים לאכול אבל לא קונים, ורוב העסקים מפסידים (לטענתם; הבעלים טוענים אחרת).

27.06.16 המבצע לא מצליח להחיות את שרונה מרקט
https://www.calcalist.co.il/marketing/articles/0,7340,L-3691616,00.html
המבצע שיזמה גינדי החזקות במטרה להחיות את שרונה מרקט לא מתרומם. בשבוע האחרון ניסו בשרונה מרקט להחזיר את המבקרים וגם לגרום להם לבצע קנייה ולא רק לטייל במתחם האוכל.

בתל אביב כולם צעירים וחיים ממשכורת נמוכה ואין להם כסף לשלם את המחירים שגובים בשרונה מרקט". לדבריו, "שרונה מרקט הוא לא שוק אוכל ולא יהיה בחיים שוק אוכל. אנשים באים לבלות שם, לא לעשות קניות. עוברים שם 15 אלף איש ביום, כמה מהם יוצאים עם שקיות? מעט מאוד".

גם המתחם כולו לא ממש הצליח להתרומם (ולא רק החנויות, גם עסקי המזון לא מלקקים דבש):
24/06/2015 סקירת שטח: מתחמי הבילוי החדשים בת"א לא מצליחים להתרומם
https://www.globes.co.il/news/article.aspx?did=1001046447
25.01.2016 החנויות מפסידות: שרונה במהלך להבאת קונים
https://www.themarker.com/advertising/1.2830136
31.07.16 מנכ"ל שרונה: "נשנה את אופי המתחם"
https://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-4835123,00.html

21/11/2016 מתחם שרונה הולך ודועך: "מגיעים המון מבקרים - להסתובב, לא לקנות"
https://www.globes.co.il/news/article.aspx?did=1001161757

רשימה לא מלאה של העסקים שנסגרו בשרונה מרקט: חומוס אבו-חסן, ממתקי נצרת, קרלברג מעדניית בשרים, מיצי בשוק, חנות ירקות ברנס, פלאפל ג'ינה, קפה רומא, חצ'פורי, פורל על הדן (חנות ודוכן לדגים טריים), חנות מי עדן ועוד.

"איכר הבריאות" הוא דוכן לממכר ירקות טריים בשרונה מרקט, השייך לחקלאי ממעיין הבשור שבעוטף עזה. ב"איכר הבריאות" מסתפקים בסלסלה לכל ירק, מה שמעיד כמובן על הביקושים.
"חתך האוכלוסייה שונה. יותר רווקים ופנסיונרים, לא משפחות, וזה אומר שסל הקנייה שלהם נמוך", אומר לנו מוטי יעיש, אחיו של הבעלים העובד במקום.
- העסק רווחי?
"לא, הוא הפסדי. עצוב מאוד, אבל לא נראה לי שלבעלי הבית אכפת. כולם כאן מפסידים".

- למה חשבתם שזה יעבוד?
"בגלל תחזיות שנתנו לנו על כמויות האנשים שייכנסו לכאן. אנחנו כאן מהפתיחה, והתחזיות היו נכונות לחודשים הראשונים, כשהיתה התלהבות. המתחם נפתח בחופש הגדול והגיעו אנשים גם מחוץ לתל אביב. מי שנשאר זה רק התל אביבים".

לדברי מנהל שני עסקים במתחם שרונה, "גינדי חשבו שהם יבנו דבר אחד, אבל הם בנו משהו אחר. הקונספט של המקום היה שוק, קרי מכירה של ירקות, פירות, בשרים, דגים. בפועל, בנו פה קומה עליונה של קניון (שמוקדשת לרוב למזון מהיר - א"ח). אנשים באים לאכול וזהו".

בעל עסק נוסף אומר כי "הבעיה העיקרית היא שמי שמגיע לשוק זה בעיקר טיילים. זה לא דיירים מלמעלה ולא השכנים מהבניינים ליד. אפילו הדיירים מלמעלה עושים לנו דווקא, ולא צורכים מהעסקים במתחם כי דפקו אותם במכירה ובבנייה. נוצר מצב שאנחנו תצוגה לאלה שבאים לבלות, והחבר'ה מהמגדלים קונים לכל היותר שני מלפפונים ושתי עגבניות. אם היה לפחות את יום שישי כיום מכירות שנותן מקפצה, מילא. אבל אין. בודדים באים לעשות קניות וגם להם זה לא נוח. כל תחום השווקים הולך לקבל בומבה רצינית. אין הצדקה לדמי השכירות".

- היו חודשים שהרווחת?
"לא".

בצהרי היום, כמעט כל החנויות במתחם ריקות מקונים וברי המזל הם כאלה שיש להם קונים בודדים. העסקים היחידים שזוכים לתנועת לקוחות הם עסקי ההסעדה, מי יותר ומי פחות.

על פניו, שרונה מרקט אינו מספק תשתית נוחה לקניות לבית ולו רק בשל הצורך לסחוב את הקניות מרחקים ארוכים. גם תמהיל העסקים בו יותר מבעייתי. קיים ריבוי של עסקים מאותה קטגוריה וללא כל בידול ביניהם. כך למשל ישנן כמה חנויות ירקות ופירות, שתיים מהן פועלות בצמידות האחת לשנייה ושתיהן ריקות. שתי חנויות למזון אורגני ניצבות במרחק 10 מטרים זו מזו ושתי חנויות יין האחת מול השנייה. כולן עומדות שוממות.

בחנות היין המוכרנית מונעת מבעל העסק, אבשלום, לדבר איתנו. "אתה רוצה כתבה שתעשה עוד יח"צ שלילי ותפיל את המתחם? לא. יש מספיק יחסי ציבור שליליים".

גורם בענף מסביר שלמרות ש"המתחם יפהפה, חו"ל", הוא הפסיק לבלות בו. "השוק גדול מדי על מדינת ישראל. הוא הושק, כמו שגינדי יודעים, במחירים מאוד יקרים. לא נוח לשבת שם. אם אתה בא לארוחה מהירה בצהריים, אין בעיה. אבל אם אתה בא עם המשפחה, אז יש שם כל מיני פינות קטנות ולא נוח לשבת. אחרי שבאת כמה פעמים, האטרקציה נגמרה".

מהנהלת שרונה מרקט נמסר כי הטענות נגד המקום הן "ריכולי מסדרונות של מספר מועט של שוכרים שכשלו עסקית, ואין להם כל בסיס עובדתי". לדבריהם, "הטענות על שכירויות מוזלות לבאי המתחם החדשים הינן מופרכות. יצוין, כי כמות האנשים במתחם שברה שיאים בחודשיים האחרונים וזאת על פי ספירה מדוקדקת במערכת מצלמות במעגל סגור, ולא על פי תחושות בטן משוללות יסוד".

בגינדי מציינים כי "למורת רוחם של גורמים כאלה ואחרים, שרונה מרקט מהווה את מרכז הקולינריה של תל אביב. עד כה, במשך 16 חודשים, הוחלפו בשוק בסה"כ 9 עסקים בלבד מתוך 91 עסקים. מדובר על יחס של 7% תחלופה בשנה, הנמוך מכל המקובל במתחמי בילוי וקניונים, שם היחס הממוצע עומד על 15%"
מאז כבר עברה שנה, מה מצב העסקים שם כעת?
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה