סרטון הדמיה לתחנת מרכזית המפרץ החדשה הועלה לערוץ יוטיוב חיפה

מצב
הנושא נעול.

Yarenn

New member
לא ברוּר לי עד כמה מה נפרד

סרטון הדמיה לתחנת מרכזית המפרץ החדשה הועלה לערוץ יוטיוב חיפה
מודה שעם כל הסיבובים של התמונה התקשיתי להבין מי מו מה ואיפה... ולא ממש הבנתי מה קורה בעצם עם התחנות הקיימות.

האם התחנה החדשה תחליף את מסופי האוטובוסים החיצוניים כיום?
והאם בעצם תחנת הרכבת "תפוצל" לשתיים או שלוש תחנות "נפרדות" (או תחנה מקוטעת/מחולקת) במתחם כולו?
לא ברוּר לי עד כמה מה נפרד
אבל יש לב המפרץ הרגיל לכיוווּן כרמיאל ונהריה, יהיה לב המפרץ מזרח לבית שאן, ובמקביל ללב המפרץ הרגיל יהיה רכבת קלה כבדה לנצרת
 

joeire

New member
מה עם אופניים

סרטון הדמיה לתחנת מרכזית המפרץ החדשה הועלה לערוץ יוטיוב חיפה
מודה שעם כל הסיבובים של התמונה התקשיתי להבין מי מו מה ואיפה... ולא ממש הבנתי מה קורה בעצם עם התחנות הקיימות.

האם התחנה החדשה תחליף את מסופי האוטובוסים החיצוניים כיום?
והאם בעצם תחנת הרכבת "תפוצל" לשתיים או שלוש תחנות "נפרדות" (או תחנה מקוטעת/מחולקת) במתחם כולו?
מה עם אופניים
כרגיל, העומדים בראש עיריית חיפה והתכנון העירוני לוקים בחשיבה מוגבלת.

מה עם שבילי אופניים? למה לא לאפשר למי שעובד באיזור הצ'ק פוסט לחנות באופן בטוח את אופניו במשך הלילה.
למה אף אחד לא חשב על רוכבי האופניים בעת חפירת מנהרות הכרמל?
למה לא להיות יצירתיים ולשלב אולי פתרון של ויאדוקט+מנהרה שתוכל להוביל רוכבים ישירות לאיזור חניתה או נווה שאנן?
מה עם שביל אופניים לכיוון העיר התחתית?

מהפכה אמיתית בחיפה תבוא רק עם יצירת תשתית לתנועת אופניים בטוחה ונוחה עם יכולת לנעול באופן בטוח אופניים חשמליים בתוך התחנה.
קנו ליונה כרטיס טיסה להולנד.
 

trilliane

Well-known member
מנהל
במקום לקנות לו כרטיס אפשר לשים בקלפי כרטיס אחר. רק אומרת.

מה עם אופניים
כרגיל, העומדים בראש עיריית חיפה והתכנון העירוני לוקים בחשיבה מוגבלת.

מה עם שבילי אופניים? למה לא לאפשר למי שעובד באיזור הצ'ק פוסט לחנות באופן בטוח את אופניו במשך הלילה.
למה אף אחד לא חשב על רוכבי האופניים בעת חפירת מנהרות הכרמל?
למה לא להיות יצירתיים ולשלב אולי פתרון של ויאדוקט+מנהרה שתוכל להוביל רוכבים ישירות לאיזור חניתה או נווה שאנן?
מה עם שביל אופניים לכיוון העיר התחתית?

מהפכה אמיתית בחיפה תבוא רק עם יצירת תשתית לתנועת אופניים בטוחה ונוחה עם יכולת לנעול באופן בטוח אופניים חשמליים בתוך התחנה.
קנו ליונה כרטיס טיסה להולנד.
במקום לקנות לו כרטיס אפשר לשים בקלפי כרטיס אחר. רק אומרת.
אגב, העירייה הבטיחה שבילי אופניים לאורך רצועת החוף: "הכירו את שבילי האופניים של חיפה" (אהבתי שהכותרת מתייחסת לפרויקט עתידי כאל עובדה קיימת). זה היה בחורף 2016.

בינתיים נחנכו שבילי אופניים רק בקריית חיים. מפרגנת לקרייתים, אבל אלה לא שבילי החוף שאני מחכה להם.

בקיץ 2017 פורסם כי 'חברת "יפה נוף" נערכת בימים אלה לפרסום המכרז להקמת השלב השני ברצף שבילי האופניים והולכי הרגל אותם היא מקימה עבור עיריית חיפה לאורך רצועת החוף.'

זה בסדר, קחו ת'זמן; הרי ברור שאי אפשר לסלול שבילים בחופי חיפה בזמן שסוללים כבישים בקריית חיים. זה מתנגש. צריך לחנוך את הכבישים בקריית חיים, להתאושש, ורק אז אפשר בכלל להתחיל להיערך לפרסום המכרז לשבילים בעיר התחתית.
 

joeire

New member
שבילי אופניים שמובילים לשום מקום

במקום לקנות לו כרטיס אפשר לשים בקלפי כרטיס אחר. רק אומרת.
אגב, העירייה הבטיחה שבילי אופניים לאורך רצועת החוף: "הכירו את שבילי האופניים של חיפה" (אהבתי שהכותרת מתייחסת לפרויקט עתידי כאל עובדה קיימת). זה היה בחורף 2016.

בינתיים נחנכו שבילי אופניים רק בקריית חיים. מפרגנת לקרייתים, אבל אלה לא שבילי החוף שאני מחכה להם.

בקיץ 2017 פורסם כי 'חברת "יפה נוף" נערכת בימים אלה לפרסום המכרז להקמת השלב השני ברצף שבילי האופניים והולכי הרגל אותם היא מקימה עבור עיריית חיפה לאורך רצועת החוף.'

זה בסדר, קחו ת'זמן; הרי ברור שאי אפשר לסלול שבילים בחופי חיפה בזמן שסוללים כבישים בקריית חיים. זה מתנגש. צריך לחנוך את הכבישים בקריית חיים, להתאושש, ורק אז אפשר בכלל להתחיל להיערך לפרסום המכרז לשבילים בעיר התחתית.
שבילי אופניים שמובילים לשום מקום
שבילי אופניים על החוף הם שבילים שמובילים לשום מקום, זה אפילו לא התת-רמה של שבילי תל אביב שמביאים את הרוכב הישר אל איזור ההריגה, הצומת, שלפחות השבילים (המקוטעים) מובילים לשכונות מגורים (מוגזם לדרוש שיובילו לתחנות הרכבת).

כל השבילים האלה מוקמים ללא סטנדרט מודרני מינימלי, מסודר וגלובלי בהנחיה ובקרה של משרד התחבורה, אם בכלל הם שבילים ולא פס צבע על הכביש או המדרכה. אני בספק אם בכל המדינה הזו יש צומת אחד מותאם ובטוח לרוכבי אופניים.
לפחות מהתמונות שבמאמרים המקושרים נראה שאלה שבילי אספלט ולא הטמטום של תל אביב לסמן שבילים בצבע על מדרכה קיימת ואז להרטיב אותה כדי שרוכבים יחליקו וישפכו תכולת ראשם באמצע הרחוב.

צריך להקים ועדת חקירה על כל הילדים שנרצחו על הכביש ע"י הרשויות המקומיות שלא מקימות תשתיות בטוחות לרוכבים. הגורם היחיד שכן יכול להפעיל לחץ על הגורמים הרלוונטים היא התקשורת שעסוקה חודשים שלמים בכתבות על סיגרים ומאשימה את הרוכבים בכל פעם שהם נפגעים. הלוואי והיה לי פתרון אך נראה לי שכדי שמשהו ישתנה צריך שעוד ילדים ימותו, והרבה.
 

trilliane

Well-known member
מנהל
זה לא ממש מדויק, אבל חלק ממטרתם היא ספורטיבית, כמובן

שבילי אופניים שמובילים לשום מקום
שבילי אופניים על החוף הם שבילים שמובילים לשום מקום, זה אפילו לא התת-רמה של שבילי תל אביב שמביאים את הרוכב הישר אל איזור ההריגה, הצומת, שלפחות השבילים (המקוטעים) מובילים לשכונות מגורים (מוגזם לדרוש שיובילו לתחנות הרכבת).

כל השבילים האלה מוקמים ללא סטנדרט מודרני מינימלי, מסודר וגלובלי בהנחיה ובקרה של משרד התחבורה, אם בכלל הם שבילים ולא פס צבע על הכביש או המדרכה. אני בספק אם בכל המדינה הזו יש צומת אחד מותאם ובטוח לרוכבי אופניים.
לפחות מהתמונות שבמאמרים המקושרים נראה שאלה שבילי אספלט ולא הטמטום של תל אביב לסמן שבילים בצבע על מדרכה קיימת ואז להרטיב אותה כדי שרוכבים יחליקו וישפכו תכולת ראשם באמצע הרחוב.

צריך להקים ועדת חקירה על כל הילדים שנרצחו על הכביש ע"י הרשויות המקומיות שלא מקימות תשתיות בטוחות לרוכבים. הגורם היחיד שכן יכול להפעיל לחץ על הגורמים הרלוונטים היא התקשורת שעסוקה חודשים שלמים בכתבות על סיגרים ומאשימה את הרוכבים בכל פעם שהם נפגעים. הלוואי והיה לי פתרון אך נראה לי שכדי שמשהו ישתנה צריך שעוד ילדים ימותו, והרבה.
זה לא ממש מדויק, אבל חלק ממטרתם היא ספורטיבית, כמובן
וזו המטרה שמעניינת אותי, למען האמת... אני לא רוכבת אופניים, אני מחליקה ברולר בליידס, ולכן שבילי אספלט הם האפשרות היחידה מבחינתי (זו זוועה להחליק על ריצוף).
&nbsp
אני בכל מקרה גרה על ההר ומבחינתי נסיעה באופניים אינה רלוונטית אם היא לא מישורית בגדול (עליות קשות לי מדי, ירידות מפחידות אותי נורא). אם מדובר במרחקים של עד 4 ק"מ ויש לי כוח וזמן, אני כבר אלך אותם.
 

joeire

New member
bike commuting

זה לא ממש מדויק, אבל חלק ממטרתם היא ספורטיבית, כמובן
וזו המטרה שמעניינת אותי, למען האמת... אני לא רוכבת אופניים, אני מחליקה ברולר בליידס, ולכן שבילי אספלט הם האפשרות היחידה מבחינתי (זו זוועה להחליק על ריצוף).
&nbsp
אני בכל מקרה גרה על ההר ומבחינתי נסיעה באופניים אינה רלוונטית אם היא לא מישורית בגדול (עליות קשות לי מדי, ירידות מפחידות אותי נורא). אם מדובר במרחקים של עד 4 ק"מ ויש לי כוח וזמן, אני כבר אלך אותם.
bike commuting
מזכיר לי הולנדי שצחק על אמריקאים שראה חובשים קסדות, לבושים לייקרה, מעלים את המושב עד לא נודע, שעונים בכיפוף על הכידון כאילו רוכבים על אופנוע ספורט ב־200 קמ"ש והכי מצחיק שמרכיבים את האופניים במנשא על הרכב כדי להביא אותם לשביל.

לא, שבילי אופניים בתוך מטרופולין הם בראש ובראשונה צריכים להיות מיועדים ליוממות או Commuting, לא לספורט.

עליות וירידות לא ממש משנות לרוכב יומם כיוון שאופניים חשמליים שמתוכננים כראוי עבורן יכולים לצלוח אותן בקלות.
 

trilliane

Well-known member
מנהל
יש ויש, זה לא סותר... וכאמור, המבנה הטופוגרפי של חיפה בעייתי

bike commuting
מזכיר לי הולנדי שצחק על אמריקאים שראה חובשים קסדות, לבושים לייקרה, מעלים את המושב עד לא נודע, שעונים בכיפוף על הכידון כאילו רוכבים על אופנוע ספורט ב־200 קמ"ש והכי מצחיק שמרכיבים את האופניים במנשא על הרכב כדי להביא אותם לשביל.

לא, שבילי אופניים בתוך מטרופולין הם בראש ובראשונה צריכים להיות מיועדים ליוממות או Commuting, לא לספורט.

עליות וירידות לא ממש משנות לרוכב יומם כיוון שאופניים חשמליים שמתוכננים כראוי עבורן יכולים לצלוח אותן בקלות.
יש ויש, זה לא סותר... וכאמור, המבנה הטופוגרפי של חיפה בעייתי
ולו כלים חשמליים היו מספקים פתרון הולם, הייתי מצפה שהם יציפו את הרחובות, אבל הם ממש לא. דווקא בת"א המישורית מסתובבים כלים חשמליים בסדרי גודל אחרים לגמרי. כשאני נתקלת ברוכבי אופניים ברחובות חיפה (קורה לפעמים) אלא דווקא אופניים רגילים, ולפי הסגנון והלבוש מדובר באנשים שרוכבים בהם גם (אם לא רק) עבור הערך הספורטיבי, ולא כי הם מגיעים כך מהר יותר (הם לא) או כי אין הכבישים פקוקים (הם לא, לא בשעות האלה) או כי אין תחבורה ציבורית שאפשר להשתמש בה (יש).
 

joeire

New member
ממש לא

יש ויש, זה לא סותר... וכאמור, המבנה הטופוגרפי של חיפה בעייתי
ולו כלים חשמליים היו מספקים פתרון הולם, הייתי מצפה שהם יציפו את הרחובות, אבל הם ממש לא. דווקא בת"א המישורית מסתובבים כלים חשמליים בסדרי גודל אחרים לגמרי. כשאני נתקלת ברוכבי אופניים ברחובות חיפה (קורה לפעמים) אלא דווקא אופניים רגילים, ולפי הסגנון והלבוש מדובר באנשים שרוכבים בהם גם (אם לא רק) עבור הערך הספורטיבי, ולא כי הם מגיעים כך מהר יותר (הם לא) או כי אין הכבישים פקוקים (הם לא, לא בשעות האלה) או כי אין תחבורה ציבורית שאפשר להשתמש בה (יש).
ממש לא
הבעיה היחידה מהבחינה של טופוגרפיה היא המעבר מההר לחוף. את זה צריך לפתור באופן יצירתי, לדעתי הלא מלומדת, צריך לשקול שילוב של גשרים לאופנים עם מנהור כך שישמר שיפוע נמוך.

לדעתי הסיבה שאין הרבה יותר רוכבי אופניים חשמליים בחיפה היא שהאוכלוסיה הצעירה עוזבת את העיר ולתושבי חוץ בגילאים אלה אין כל כך מה לחפש בחיפה, ויש פשוט אחוז גבוה יותר במידה רבה של צעירים בגילאים 21-30 בתל אביב מאשר בחיפה.

אם תבואי לטכניון את תראי קצת חבר'ה ששוכרים בנווה שאנן ובסביבה ולא גרים במעונות מגיעים עם אופנים חשמליים. מה שלא היה קיים כלל לפני כ־4 שנים.

אם קיימת איזושהי מגבלה שמונעת שימוש באופניים חשמליים אז היא הבדיחה שהיא המדרכות בחיפה. לא נראה לי ששמעו על רצועת תשתית בעירייה, הטמנת קווי מתח, הטמנת פחים. הליכה במדרכות בחיפה היא הליכה במסלול מכשולים יותר גרוע מתל אביב, גם אם אין מכשול באמצע הדרך אז הרבה פעמים בקושי יש מקום לאדם אחד על המדרכה ושלא נזכיר את המדרכות שמסתיימות פתאום כמו בשמחה גולן ובחנקין. התחושה שלי כמי שלא תושב העיר היא שמבחינת תשתית להולכי רגל, שום דבר כנראה לא השתנה במשך ה־30 שנים אחרונות בחיפה, ועצם העובדה שממשיכים לבחור באותם אנשים מלמדת אותי שלאף אחד גם לא אכפת מכך.‏
 

trilliane

Well-known member
מנהל
אני באה לטכניון ולא רואה, אולי כי הם קצת... ונו"ש מישורית

ממש לא
הבעיה היחידה מהבחינה של טופוגרפיה היא המעבר מההר לחוף. את זה צריך לפתור באופן יצירתי, לדעתי הלא מלומדת, צריך לשקול שילוב של גשרים לאופנים עם מנהור כך שישמר שיפוע נמוך.

לדעתי הסיבה שאין הרבה יותר רוכבי אופניים חשמליים בחיפה היא שהאוכלוסיה הצעירה עוזבת את העיר ולתושבי חוץ בגילאים אלה אין כל כך מה לחפש בחיפה, ויש פשוט אחוז גבוה יותר במידה רבה של צעירים בגילאים 21-30 בתל אביב מאשר בחיפה.

אם תבואי לטכניון את תראי קצת חבר'ה ששוכרים בנווה שאנן ובסביבה ולא גרים במעונות מגיעים עם אופנים חשמליים. מה שלא היה קיים כלל לפני כ־4 שנים.

אם קיימת איזושהי מגבלה שמונעת שימוש באופניים חשמליים אז היא הבדיחה שהיא המדרכות בחיפה. לא נראה לי ששמעו על רצועת תשתית בעירייה, הטמנת קווי מתח, הטמנת פחים. הליכה במדרכות בחיפה היא הליכה במסלול מכשולים יותר גרוע מתל אביב, גם אם אין מכשול באמצע הדרך אז הרבה פעמים בקושי יש מקום לאדם אחד על המדרכה ושלא נזכיר את המדרכות שמסתיימות פתאום כמו בשמחה גולן ובחנקין. התחושה שלי כמי שלא תושב העיר היא שמבחינת תשתית להולכי רגל, שום דבר כנראה לא השתנה במשך ה־30 שנים אחרונות בחיפה, ועצם העובדה שממשיכים לבחור באותם אנשים מלמדת אותי שלאף אחד גם לא אכפת מכך.‏
אני באה לטכניון ולא רואה, אולי כי הם קצת... ונו"ש מישורית
יחסית (לפחות בחלקיה המרכזיים) ולכן מאפשרת זאת.
&nbsp
לגבי מדרכות בחיפה, לא הייתי מעזרה להחליק או לרכוב עליהן, אבל אני הולכת עליהן לא מעט ובהצלחה מרובה.
 
שבילי אופניים וצמתים

שבילי אופניים שמובילים לשום מקום
שבילי אופניים על החוף הם שבילים שמובילים לשום מקום, זה אפילו לא התת-רמה של שבילי תל אביב שמביאים את הרוכב הישר אל איזור ההריגה, הצומת, שלפחות השבילים (המקוטעים) מובילים לשכונות מגורים (מוגזם לדרוש שיובילו לתחנות הרכבת).

כל השבילים האלה מוקמים ללא סטנדרט מודרני מינימלי, מסודר וגלובלי בהנחיה ובקרה של משרד התחבורה, אם בכלל הם שבילים ולא פס צבע על הכביש או המדרכה. אני בספק אם בכל המדינה הזו יש צומת אחד מותאם ובטוח לרוכבי אופניים.
לפחות מהתמונות שבמאמרים המקושרים נראה שאלה שבילי אספלט ולא הטמטום של תל אביב לסמן שבילים בצבע על מדרכה קיימת ואז להרטיב אותה כדי שרוכבים יחליקו וישפכו תכולת ראשם באמצע הרחוב.

צריך להקים ועדת חקירה על כל הילדים שנרצחו על הכביש ע"י הרשויות המקומיות שלא מקימות תשתיות בטוחות לרוכבים. הגורם היחיד שכן יכול להפעיל לחץ על הגורמים הרלוונטים היא התקשורת שעסוקה חודשים שלמים בכתבות על סיגרים ומאשימה את הרוכבים בכל פעם שהם נפגעים. הלוואי והיה לי פתרון אך נראה לי שכדי שמשהו ישתנה צריך שעוד ילדים ימותו, והרבה.
שבילי אופניים וצמתים
הנחיות לתכנון שבילי אופניים יש (אנחנו, בעמותת ישראל בשביל אופניים היינו שותפים לגיבושם). ההמלצות שלנו לפתרונות מקובלים בעולם לחציות צמתים לא אומצו בספר ההנחיות ולכן אין פתרונות בשטח (בעיר). אנחנו מאימינים שבחודשים הקרובים יתקבלו ההמלצות. אופטימיות זהירה.
חיפה היא אכן אחת הערים היותר חלשות ככל הנוגע לפיתוח שבילי אופניים.
את מוזמנת להצטרף לרוכבים הפועלים לשנות את המצב אותם מרכז עמרי שפר [email protected]
בהצלחה,
ענת
ישראל בשביל אופניים [URL='http://www.bike.org.il']www.bike.org.il[/URL] facebook.com/bike.org
[email protected] 03-6429815
 

joeire

New member
חלקי ולא מחייב

שבילי אופניים וצמתים
הנחיות לתכנון שבילי אופניים יש (אנחנו, בעמותת ישראל בשביל אופניים היינו שותפים לגיבושם). ההמלצות שלנו לפתרונות מקובלים בעולם לחציות צמתים לא אומצו בספר ההנחיות ולכן אין פתרונות בשטח (בעיר). אנחנו מאימינים שבחודשים הקרובים יתקבלו ההמלצות. אופטימיות זהירה.
חיפה היא אכן אחת הערים היותר חלשות ככל הנוגע לפיתוח שבילי אופניים.
את מוזמנת להצטרף לרוכבים הפועלים לשנות את המצב אותם מרכז עמרי שפר [email protected]
בהצלחה,
ענת
ישראל בשביל אופניים [URL='http://www.bike.org.il']www.bike.org.il[/URL] facebook.com/bike.org
[email protected] 03-6429815
חלקי ולא מחייב
תודה על התגובה אך מקריאה זריזה ולא מעמיקה המסמך הזה לא נראה רציני.

האם הוא מחייב? האם יש גורם שאחראי על ביקורת שמתקנים ודרכים עומדים בתקן?
ההנחיות האלה לא קובעות תקן, לדוגמה ב־5.7 ניתנים שלושה פתרונות למפגש אופניים עם תחנת אוטובוס אך אין המלצה או דרישה לפתרון ללא קונפליקט (ג').

באופן דומה, ב־8.3.2 נאמר "השכבה הנושאת תהיה בדרך כלל מבטון-אספלט..."
מה ז"א "בדרך כלל"? איפה החיוב לדרך אספלט? אסור להשאיר איזשהו פתח לרשות המקומית, יש לחייב דרך אספלט ולפסול דרכים שסומנו כשביל אופניים ואינם עומדים בתקן, לא ייתכן שרוכבים ינועו על מדרכה ויחליקו כל פעם כשהעירייה פותחת את הממטרות.
למה אין סטנדרט לצבע אחיד של שבילי האופניים? כאשר השביל מסומן כנתיב על הכביש ללא הפרדה מדובר בעניין של חיים ומוות.

פרק 7 בנושא חנייה הוא פשוט בדיחה, יש התעלמות ממתקני חנייה סגורים.
למה יש תרשים של מתקן קשירה ואין תרשים של כלוב משותף לדיירי בניין על חשבון מקום חנייה לרכב?
למה אין סטנדרט לחדר אחסון אופניים בבניין? הרי ברור מה הקבלנים יעשו, כלום, כיוון שכבר היום יש מחסנים בבניינים.
למה אין חובה על מספר כלשהו של מקומות חנייה מאובטחים בתחנות רכבת? בתוספת העובדה שלא ניתן לאפשר הכנסת אופניים לקרון רכבת בשעות העומס ההתעלמות הזאת גובלת בחוסר הבנה בסיסי בצרכים של רוכבי אופניים.

טבלה 7.1, תקן חנייה מומלץ אופניים, ממחישה שוב את הבעיה במסמך הזה "מומלץ" אך לא מחייב, לכן זהו אינו תקן ולא סטנדרט, מסמך להעשרה כללית ותו לא.
צריך תקן מחייב, צריך גורם אחראי עם שיניים שיסגור דרכים שלא עומדות בתקן, יתן ניקוד ובונוס בתקציב והטבות לרשויות מקומיות עם ציון גבוה בתשתיות לרוכבים.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה