משנת 2018 הנחת אזרח ותיק ברכבת תינתן רק באמצעות רב-קו

מצב
הנושא נעול.
משנת 2018 הנחת אזרח ותיק ברכבת תינתן רק באמצעות רב-קו

משנת 2018 הנחת אזרח ותיק ברכבת תינתן רק באמצעות רב-קו
בשלב הראשון שיתחיל ב-1.1.2018 לא יונפקו כרטיסי נייר עם ההנחה בכל תחנות תל אביב, חוף הכרמל, באר שבע צפון/אוניברסיטה, רחובות, עפולה, כרמיאל ואחיהוד.
https://www.rail.co.il/pages/updates/senior.aspx

שינוי נוסף מיום ראשון הקרוב:
"
החל מיום א' ה- 31.12.2017 יופסק שירות ההיסעים בימי א' בבוקר מתחנות הרכבת לעיר הבה"דים. המעוניינים בנסיעה ישירה לעיר הבה"דים יוכלו לעשות זאת באמצעות שירות "תופסים קו".
"
https://www.rail.co.il/pages/soldiers.aspx
 

scooby5

Member
תוספת רכבות בקו חיפה-כרמיאל

משנת 2018 הנחת אזרח ותיק ברכבת תינתן רק באמצעות רב-קו
בשלב הראשון שיתחיל ב-1.1.2018 לא יונפקו כרטיסי נייר עם ההנחה בכל תחנות תל אביב, חוף הכרמל, באר שבע צפון/אוניברסיטה, רחובות, עפולה, כרמיאל ואחיהוד.
https://www.rail.co.il/pages/updates/senior.aspx

שינוי נוסף מיום ראשון הקרוב:
"
החל מיום א' ה- 31.12.2017 יופסק שירות ההיסעים בימי א' בבוקר מתחנות הרכבת לעיר הבה"דים. המעוניינים בנסיעה ישירה לעיר הבה"דים יוכלו לעשות זאת באמצעות שירות "תופסים קו".
"
https://www.rail.co.il/pages/soldiers.aspx
תוספת רכבות בקו חיפה-כרמיאל
החל מהשבוע, מופעלות שתי רכבות נוספות, אחת בכל כיוון, בין כרמיאל לחוף הכרמל.
הרכבות תעצורנה בכל התחנות בדרך.
שעת יציאה מכרמיאל 2330.
שעת יציאה מחוף הכרמל 2357.
https://www.rail.co.il/pages/updates/heifa-karmiel.aspx
 
תוספת מבורכת, אבל מה עם להוסיף אוטובוס?

תוספת רכבות בקו חיפה-כרמיאל
החל מהשבוע, מופעלות שתי רכבות נוספות, אחת בכל כיוון, בין כרמיאל לחוף הכרמל.
הרכבות תעצורנה בכל התחנות בדרך.
שעת יציאה מכרמיאל 2330.
שעת יציאה מחוף הכרמל 2357.
https://www.rail.co.il/pages/updates/heifa-karmiel.aspx
תוספת מבורכת, אבל מה עם להוסיף אוטובוס?
כאשר החלה הרכבת לפעול, הרכבת האחרונה הייתה מגיעה לכרמיאל ב23:54.
על מנת לספק מענה לנוסעים החוזרים לכרמיאל ברכבת זו, הוסיפו נסיעה נוספת בקווים 6 ו7 המתואמת לרכבת.
כעת הרכבת האחרונה מגיעה לכרמיאל ב00:54, אך שירות האוטובוסים לא הוארך ונוצר מצב שאין איך לחזור מרכבת זו אל תוך כרמיאל. חבל שאין את התיאום הזה בין שירות האוטובוסים לשירות הרכבת.
&nbsp
אציין שאוטובוס לרכבת החדשה של 23:30 מכרמיאל יש, כיוון שקווים 6 ו7 הינם קווים סיבוביים.
 

scooby5

Member
אתה צודק, אך הבעיה איננה נחלתה

תוספת מבורכת, אבל מה עם להוסיף אוטובוס?
כאשר החלה הרכבת לפעול, הרכבת האחרונה הייתה מגיעה לכרמיאל ב23:54.
על מנת לספק מענה לנוסעים החוזרים לכרמיאל ברכבת זו, הוסיפו נסיעה נוספת בקווים 6 ו7 המתואמת לרכבת.
כעת הרכבת האחרונה מגיעה לכרמיאל ב00:54, אך שירות האוטובוסים לא הוארך ונוצר מצב שאין איך לחזור מרכבת זו אל תוך כרמיאל. חבל שאין את התיאום הזה בין שירות האוטובוסים לשירות הרכבת.
&nbsp
אציין שאוטובוס לרכבת החדשה של 23:30 מכרמיאל יש, כיוון שקווים 6 ו7 הינם קווים סיבוביים.
אתה צודק, אך הבעיה איננה נחלתה
הבלעדית של כרמיאל.
&nbsp
 
כמובן, פשוט במקרה של כרמיאל כבר התחילו להתאים, למה לא להמשיך

אתה צודק, אך הבעיה איננה נחלתה
הבלעדית של כרמיאל.
&nbsp
כמובן, פשוט במקרה של כרמיאל כבר התחילו להתאים, למה לא להמשיך
הרי הנסיעות האחרונות כבר הותאמו בצורה מרשימה, חבל שלא ממשיכים עם זה.
וכן, אין ספק שצריך לטפל בנושא גם בעוד לא מעט תחנות ברחבי הארץ. אחד הדברים החשובים בעיניי בנושא התחבורה הציבורית.
 
היית מציע להוסיף 20 נסיעות בקווים שונים לכל ישובי הסביבה?

תוספת מבורכת, אבל מה עם להוסיף אוטובוס?
כאשר החלה הרכבת לפעול, הרכבת האחרונה הייתה מגיעה לכרמיאל ב23:54.
על מנת לספק מענה לנוסעים החוזרים לכרמיאל ברכבת זו, הוסיפו נסיעה נוספת בקווים 6 ו7 המתואמת לרכבת.
כעת הרכבת האחרונה מגיעה לכרמיאל ב00:54, אך שירות האוטובוסים לא הוארך ונוצר מצב שאין איך לחזור מרכבת זו אל תוך כרמיאל. חבל שאין את התיאום הזה בין שירות האוטובוסים לשירות הרכבת.
&nbsp
אציין שאוטובוס לרכבת החדשה של 23:30 מכרמיאל יש, כיוון שקווים 6 ו7 הינם קווים סיבוביים.
היית מציע להוסיף 20 נסיעות בקווים שונים לכל ישובי הסביבה?
הגיוני ששירות האוטובוסים לא ימשך גם 1 בלילה ביחוד באיזור לא מרכזי.
 
אוקיי, אבל כרמיאל הוא המרכז של המסילה הזאת.

היית מציע להוסיף 20 נסיעות בקווים שונים לכל ישובי הסביבה?
הגיוני ששירות האוטובוסים לא ימשך גם 1 בלילה ביחוד באיזור לא מרכזי.
אוקיי, אבל כרמיאל הוא המרכז של המסילה הזאת.
כרמיאל היא העיר הגדולה ביותר אליה הרכבת הזו נותנת שירות.
מן הראוי שלעיר הגדולה ביותר שקשורה לשיפור השירות הזה של הרכבת, יהיה גם קו אוטובוס מהרכבת האחרונה הזו.
 
זה נראה יותר כמו רצף של ערים ועיירות

אוקיי, אבל כרמיאל הוא המרכז של המסילה הזאת.
כרמיאל היא העיר הגדולה ביותר אליה הרכבת הזו נותנת שירות.
מן הראוי שלעיר הגדולה ביותר שקשורה לשיפור השירות הזה של הרכבת, יהיה גם קו אוטובוס מהרכבת האחרונה הזו.
זה נראה יותר כמו רצף של ערים ועיירות
ולא בטוח האם הביקוש לשכונה ספציפית בכרמיאל יותר גבוה מאשר לנחף או רמה.
&nbsp
 
חוץ מזה שישנם כאלו שיסעו בתחץ רק אם הוא מגיע עד פתח הבית

זה נראה יותר כמו רצף של ערים ועיירות
ולא בטוח האם הביקוש לשכונה ספציפית בכרמיאל יותר גבוה מאשר לנחף או רמה.
&nbsp
חוץ מזה שישנם כאלו שיסעו בתחץ רק אם הוא מגיע עד פתח הבית
משיקולי ביטחון אישי, לכן הקפצה או מונית טובה יותר.
 
בגלל זה הדגשתי את קווים 6 ו7 שמסתובבים בכל העיר.

זה נראה יותר כמו רצף של ערים ועיירות
ולא בטוח האם הביקוש לשכונה ספציפית בכרמיאל יותר גבוה מאשר לנחף או רמה.
&nbsp
בגלל זה הדגשתי את קווים 6 ו7 שמסתובבים בכל העיר.
אלו קווי הערב שמחליפים את חמשת הקווים העירוניים הקצרים יותר.
 

נתנאל531

Well-known member
לא 20 נסיעות, מאספים שעוברים בכמה שיותר מקומות (קו לילה)

היית מציע להוסיף 20 נסיעות בקווים שונים לכל ישובי הסביבה?
הגיוני ששירות האוטובוסים לא ימשך גם 1 בלילה ביחוד באיזור לא מרכזי.
לא 20 נסיעות, מאספים שעוברים בכמה שיותר מקומות (קו לילה)
1-3 קווים שיעשו פיזור בכרמיאל, קו אחד בכיוון של ראמה-מירון-צפת (במסלול קו 361), קו אחד בכיוון של עמיעד-חצור-קרית שמונה (במקביל לקו 500 מחיפה, שכעת הנסיעה האחרונה עוברת בכרמיאל כמה דקות לפני שהרכבת צפויה להגיע לתחנה), קו אחד בכיוון סחנין-עראבה-דיר חנה (אם אין קישור תחבורתי בשעה הזו מחיפה לשם, אחרת אין טעם), וקו אחד בכיוון מראר-מגדל-טבריה.
&nbsp
אם רוצים לתת שירות לאזורים פריפריאלים עוד יותר, אפשר להעמיד קו המשך בצומת מירון שיעבור בכל ישובי הגליל העליון (בר יוחאי / גוש חלב / סאסא / ברעם / אביבים עד אזור צומת כ"ח, עם כניסה לפי בקשה לאזור דלתון-עלמה-ריחאניה), קו המשך בצומת מחניים (לכיוון גדות, חד-נס, קצרין וישובי מרכז / צפון / דרום רמת הגולן לפי בקשה וצורך), וקו המשך באזור טבריה לישובי עמק הירדן עד צמח / אשדות יעקב
 
אגב למה לא מקצרים את 500 ו503 לכרמיאל?

לא 20 נסיעות, מאספים שעוברים בכמה שיותר מקומות (קו לילה)
1-3 קווים שיעשו פיזור בכרמיאל, קו אחד בכיוון של ראמה-מירון-צפת (במסלול קו 361), קו אחד בכיוון של עמיעד-חצור-קרית שמונה (במקביל לקו 500 מחיפה, שכעת הנסיעה האחרונה עוברת בכרמיאל כמה דקות לפני שהרכבת צפויה להגיע לתחנה), קו אחד בכיוון סחנין-עראבה-דיר חנה (אם אין קישור תחבורתי בשעה הזו מחיפה לשם, אחרת אין טעם), וקו אחד בכיוון מראר-מגדל-טבריה.
&nbsp
אם רוצים לתת שירות לאזורים פריפריאלים עוד יותר, אפשר להעמיד קו המשך בצומת מירון שיעבור בכל ישובי הגליל העליון (בר יוחאי / גוש חלב / סאסא / ברעם / אביבים עד אזור צומת כ"ח, עם כניסה לפי בקשה לאזור דלתון-עלמה-ריחאניה), קו המשך בצומת מחניים (לכיוון גדות, חד-נס, קצרין וישובי מרכז / צפון / דרום רמת הגולן לפי בקשה וצורך), וקו המשך באזור טבריה לישובי עמק הירדן עד צמח / אשדות יעקב
אגב למה לא מקצרים את 500 ו503 לכרמיאל?
 

נתנאל531

Well-known member
יש כמה וכמה נוסעים מאזור חיפה / קריות / עכו לכרמיאל / עמיעד

אגב למה לא מקצרים את 500 ו503 לכרמיאל?
יש כמה וכמה נוסעים מאזור חיפה / קריות / עכו לכרמיאל / עמיעד
חצור / קרית שמונה ובכיוון ההפוך, יש נוסעים שמסלול האוטובוס עדיף להם מאשר שילוב עם הרכבת, במיוחד שבמהלך היום התדירות של הרכבת היא פעם בשעה
 
מקרית שמונה יש קו ישיר לחיפה

יש כמה וכמה נוסעים מאזור חיפה / קריות / עכו לכרמיאל / עמיעד
חצור / קרית שמונה ובכיוון ההפוך, יש נוסעים שמסלול האוטובוס עדיף להם מאשר שילוב עם הרכבת, במיוחד שבמהלך היום התדירות של הרכבת היא פעם בשעה
מקרית שמונה יש קו ישיר לחיפה
שלא עובר בכרמיאל ועכו במספר 505.
האוטובוס עם תדירות נמוכה של פעם בשעה ופעילותו מסתיימת מוקדם.

בנתיים קווים 503, 500 יוצא מצב אבסורדי בו האוטובוס מתמלא בעיר הקטנה (קצרין או קרית שמונה) ומתרוקן בכרמיאל, עכו וחיפה בשונה מרוב הקווים לפריפריה שבהם לרוב בעיר הגדולה האוטובוס עם מספר הנוסעים המרבי ומשם כמעט יורדים.

הדבר הטוב ביותר שאפשר לעשות זה לפצל את הקווים לשתיים.
אחד עד כרמיאל והשני לחיפה דרך צומת גולני החיסרון הוא כמובן הורדת הנגישות לתחנת הרכבת בעכו אבל כיוון שנסיעה ישירה לחיפה ארוכה רק בכעשר דקות זה סביר ולא יגרום להרעת השירות.

דבר דומה יש גם בקו 361 מצפת לחיפה שעובר דרך כרמיאל ועכו בנוסך לקו 364 הישיר לכרמיאל ולקו 363 שנוסע לעכו דרך כרמיאל (מצפת באמת עדיף לעלות לרכבת בתחנת הרכבת של עכו ולא בתחנת המפרץ)
 
בימי ראשון יש גם קו מעכו לחצור הגלילית

מקרית שמונה יש קו ישיר לחיפה
שלא עובר בכרמיאל ועכו במספר 505.
האוטובוס עם תדירות נמוכה של פעם בשעה ופעילותו מסתיימת מוקדם.

בנתיים קווים 503, 500 יוצא מצב אבסורדי בו האוטובוס מתמלא בעיר הקטנה (קצרין או קרית שמונה) ומתרוקן בכרמיאל, עכו וחיפה בשונה מרוב הקווים לפריפריה שבהם לרוב בעיר הגדולה האוטובוס עם מספר הנוסעים המרבי ומשם כמעט יורדים.

הדבר הטוב ביותר שאפשר לעשות זה לפצל את הקווים לשתיים.
אחד עד כרמיאל והשני לחיפה דרך צומת גולני החיסרון הוא כמובן הורדת הנגישות לתחנת הרכבת בעכו אבל כיוון שנסיעה ישירה לחיפה ארוכה רק בכעשר דקות זה סביר ולא יגרום להרעת השירות.

דבר דומה יש גם בקו 361 מצפת לחיפה שעובר דרך כרמיאל ועכו בנוסך לקו 364 הישיר לכרמיאל ולקו 363 שנוסע לעכו דרך כרמיאל (מצפת באמת עדיף לעלות לרכבת בתחנת הרכבת של עכו ולא בתחנת המפרץ)
בימי ראשון יש גם קו מעכו לחצור הגלילית
בימי ראשון קו 509 נוסע מעכו לחצור הגלילית דרך כרמיאל (נסיעה בכיוון אחד)
 

נתנאל531

Well-known member
500 ממש לא מתמלא בקרית שמונה

מקרית שמונה יש קו ישיר לחיפה
שלא עובר בכרמיאל ועכו במספר 505.
האוטובוס עם תדירות נמוכה של פעם בשעה ופעילותו מסתיימת מוקדם.

בנתיים קווים 503, 500 יוצא מצב אבסורדי בו האוטובוס מתמלא בעיר הקטנה (קצרין או קרית שמונה) ומתרוקן בכרמיאל, עכו וחיפה בשונה מרוב הקווים לפריפריה שבהם לרוב בעיר הגדולה האוטובוס עם מספר הנוסעים המרבי ומשם כמעט יורדים.

הדבר הטוב ביותר שאפשר לעשות זה לפצל את הקווים לשתיים.
אחד עד כרמיאל והשני לחיפה דרך צומת גולני החיסרון הוא כמובן הורדת הנגישות לתחנת הרכבת בעכו אבל כיוון שנסיעה ישירה לחיפה ארוכה רק בכעשר דקות זה סביר ולא יגרום להרעת השירות.

דבר דומה יש גם בקו 361 מצפת לחיפה שעובר דרך כרמיאל ועכו בנוסך לקו 364 הישיר לכרמיאל ולקו 363 שנוסע לעכו דרך כרמיאל (מצפת באמת עדיף לעלות לרכבת בתחנת הרכבת של עכו ולא בתחנת המפרץ)
500 ממש לא מתמלא בקרית שמונה
למרות שהוא מוגדר כקו 'ישיר', למעשה הוא קו מאסף ונוסעים (הרבה מהם חיילים) עולים ויורדים בו בכמות יפה בתחנות בין צומת מחניים ועד רכבת כרמיאל, יוצא לי לסוע בו לא מעט בזמן האחרון.
&nbsp
לגבי 503 צריך להחליט מה רוצים שיהיה, כי הרבה יותר יעיל ותדיר לסוע באחד משלל הקווים בין קצרין לצומת מחניים / חצור ושם להחליף לקו 500 לכרמיאל, מאשר להתבסס על קו 503 עם ארבע נסיעות יומיות. לדעתי עדיף להעביר את התשומות של הקו לחיזוק הקשר בין קצרין לרכבת כרמיאל שיהיה תדיר יותר (אולי אפילו דרך כביש אלמגור - עמיעד ולא דרך חצור), מאשר להחזיק קו לחיפה שמסלולו חופף למדי לרכבת
 

נייף

New member
כמה יורדים בכרמיאל ?

500 ממש לא מתמלא בקרית שמונה
למרות שהוא מוגדר כקו 'ישיר', למעשה הוא קו מאסף ונוסעים (הרבה מהם חיילים) עולים ויורדים בו בכמות יפה בתחנות בין צומת מחניים ועד רכבת כרמיאל, יוצא לי לסוע בו לא מעט בזמן האחרון.
&nbsp
לגבי 503 צריך להחליט מה רוצים שיהיה, כי הרבה יותר יעיל ותדיר לסוע באחד משלל הקווים בין קצרין לצומת מחניים / חצור ושם להחליף לקו 500 לכרמיאל, מאשר להתבסס על קו 503 עם ארבע נסיעות יומיות. לדעתי עדיף להעביר את התשומות של הקו לחיזוק הקשר בין קצרין לרכבת כרמיאל שיהיה תדיר יותר (אולי אפילו דרך כביש אלמגור - עמיעד ולא דרך חצור), מאשר להחזיק קו לחיפה שמסלולו חופף למדי לרכבת
כמה יורדים בכרמיאל ?
האם ניכרת התרוקנות משמעותית ?

כמו"כ, ה- 500 היוצא מחיפה:
1. באלו אחוזי תפוסה הוא מגיע לכרמיאל ?
2. האם עולים עליו אנשים רבים בכרמיאל ?
 

נתנאל531

Well-known member
בכיוון הנסיעה לחיפה יורדים 3/4 מהנוסעים בערך

כמה יורדים בכרמיאל ?
האם ניכרת התרוקנות משמעותית ?

כמו"כ, ה- 500 היוצא מחיפה:
1. באלו אחוזי תפוסה הוא מגיע לכרמיאל ?
2. האם עולים עליו אנשים רבים בכרמיאל ?
בכיוון הנסיעה לחיפה יורדים 3/4 מהנוסעים בערך
במקביל, עולים שם נוסעים לעכו (לרכבת הרי אין תחנה שם מכיוון כרמיאל) ולאזור הקריון, שאין תועלת בנסיעה ברכבת לקרית מוצקין + אוטובוס לקריון בהשוואה לנסיעה ישירה בקו 500 / 262 לשם.
&nbsp
בכיוון הנסיעה לקרית שמונה אני לא מכיר, היות ובחזור אני בוחר מסלול אחר ולא משתמש בקו, משיקולי תחבורת המשך בשעות הערב
 

נתנאל531

Well-known member
אגב, צומת כרמיאל הפכה לנקודת תורפה

כמה יורדים בכרמיאל ?
האם ניכרת התרוקנות משמעותית ?

כמו"כ, ה- 500 היוצא מחיפה:
1. באלו אחוזי תפוסה הוא מגיע לכרמיאל ?
2. האם עולים עליו אנשים רבים בכרמיאל ?
אגב, צומת כרמיאל הפכה לנקודת תורפה
נפח התנועה בצומת עלה מאוד מאז פתיחת תחנת הרכבת, והתנועה המגיעה ממזרח לכיוון כרמיאל יכולה להמתין מספר מחזורי רמזור, לעיתים זה קריטי ואפשר לפספס רכבת בגלל זה
 
הוא לא מתמלא בקרית שמונה

500 ממש לא מתמלא בקרית שמונה
למרות שהוא מוגדר כקו 'ישיר', למעשה הוא קו מאסף ונוסעים (הרבה מהם חיילים) עולים ויורדים בו בכמות יפה בתחנות בין צומת מחניים ועד רכבת כרמיאל, יוצא לי לסוע בו לא מעט בזמן האחרון.
&nbsp
לגבי 503 צריך להחליט מה רוצים שיהיה, כי הרבה יותר יעיל ותדיר לסוע באחד משלל הקווים בין קצרין לצומת מחניים / חצור ושם להחליף לקו 500 לכרמיאל, מאשר להתבסס על קו 503 עם ארבע נסיעות יומיות. לדעתי עדיף להעביר את התשומות של הקו לחיזוק הקשר בין קצרין לרכבת כרמיאל שיהיה תדיר יותר (אולי אפילו דרך כביש אלמגור - עמיעד ולא דרך חצור), מאשר להחזיק קו לחיפה שמסלולו חופף למדי לרכבת
הוא לא מתמלא בקרית שמונה
אבל החשבתי גם את חצור, ראש פינה, הקיבוצים והמושבים.
התכוונתי שכמעט ואין נוסעים שעולים מכרמיאל לעכו או לחיפה או מעכו לחיפה והפוך.
בגלל כמובן דרכים הרבה יותר מהירות, קווים שעוברים דרך השכונות ותדירות יותר גבוהה
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה