רכבת מהירה מהדרום לתל אביב

מצב
הנושא נעול.
מה בדיוק חילופי ב2 התחנות בראשון? שהם באותה העיר?

שכחו שבאוטובוס מבת ים וחולון לתל אביב בבוקר-יותר משעה
מה שעושה את הרכבות ה"מהירות" שחוסכות מספר דקות מחלק מישובי הדרום
אך לא מהגדול שבהם - באר שבע (משם יש קו מזרחי), לגורם שיחזיר את המוני החוב"תים לרכב הפרטי ולפקקים.
אם ממש מוכרחים לקצץ תחנות, עדיף להוריד את ראשל"צ משה דיין, כי יש חלופה של תחנת הראשונים, או את יבנה מערב (יש מזרח) ולהשאיר או את תחנת קוממיות או את יוספטל, תחנות המשרתות גם חולונים וגם בת ימים.
גילוי נאות-אני מבת ים (בד"כ נוסעת באוטובוס).
מה בדיוק חילופי ב2 התחנות בראשון? שהם באותה העיר?
לחולוני או בת ימי יותר קרוב ברוב המקרים לנסוע למשה דיין מאשר לתושב ראשון מערב שיסע לתחנת הראשונים, וזה עוד בלי להתחשב בזמן הנסיעה הארוך לתל אביב והתדירות הנמוכה משם.
 

YuMi2017

Member
הרכבת הזאת לא מיועדת לתושבי באר שבע

שכחו שבאוטובוס מבת ים וחולון לתל אביב בבוקר-יותר משעה
מה שעושה את הרכבות ה"מהירות" שחוסכות מספר דקות מחלק מישובי הדרום
אך לא מהגדול שבהם - באר שבע (משם יש קו מזרחי), לגורם שיחזיר את המוני החוב"תים לרכב הפרטי ולפקקים.
אם ממש מוכרחים לקצץ תחנות, עדיף להוריד את ראשל"צ משה דיין, כי יש חלופה של תחנת הראשונים, או את יבנה מערב (יש מזרח) ולהשאיר או את תחנת קוממיות או את יוספטל, תחנות המשרתות גם חולונים וגם בת ימים.
גילוי נאות-אני מבת ים (בד"כ נוסעת באוטובוס).
הרכבת הזאת לא מיועדת לתושבי באר שבע
אלא לישובים האחרים בדרך.
סתם אנקדוטה, באר שבע אינה העיר הגדולה ביותר, אשדוד גדולה ממנה משמעותית וגם כמות הנוסעים ברכבת מאשדוד גדולה משמעותית מאשר מבאר שבע.
אני מסכים שהיה צריך לדלג גם על ראשלצ אגב.
&nbsp
באופן כללי, כמות התחנות שבנו בין ראשלצ משה דיין עד תל אביב ההגנה היא גדולה בצורה מגוכחת, זוהי רכבת כבדה והיא לא בנויה לעצור כל 800 מטר.
היו צריכים לעשות הרבה פחות תחנות במקטע הזה (אם בכלל).
לתושבי הערים הקרובות לתל אביב (בת ים וחולון) צריכים להציע פתרונות אחרים כמו רכבת תחתית/קלה/נת"צים וכו. אין היגיון ברכבת כבדה בסמיכות כזאת
 
שכחת את החשמול בקרוב

הרכבת הזאת לא מיועדת לתושבי באר שבע
אלא לישובים האחרים בדרך.
סתם אנקדוטה, באר שבע אינה העיר הגדולה ביותר, אשדוד גדולה ממנה משמעותית וגם כמות הנוסעים ברכבת מאשדוד גדולה משמעותית מאשר מבאר שבע.
אני מסכים שהיה צריך לדלג גם על ראשלצ אגב.
&nbsp
באופן כללי, כמות התחנות שבנו בין ראשלצ משה דיין עד תל אביב ההגנה היא גדולה בצורה מגוכחת, זוהי רכבת כבדה והיא לא בנויה לעצור כל 800 מטר.
היו צריכים לעשות הרבה פחות תחנות במקטע הזה (אם בכלל).
לתושבי הערים הקרובות לתל אביב (בת ים וחולון) צריכים להציע פתרונות אחרים כמו רכבת תחתית/קלה/נת"צים וכו. אין היגיון ברכבת כבדה בסמיכות כזאת
שכחת את החשמול בקרוב
ובהחלט רכבות כבדות מתאימות גם ל5-10 ק"מ מרחק.
 

YuMi2017

Member
זה נכון גם בעולם חשמלי

שכחת את החשמול בקרוב
ובהחלט רכבות כבדות מתאימות גם ל5-10 ק"מ מרחק.
זה נכון גם בעולם חשמלי
אין שום היגיון לשים ברכבת תחנה כל 800 מטר.
אין לי בעיה עם תחנות במרחקים של 5 קילומטר אחת מהשניה.
אבל לשים 5 תחנות על פני 6-7 קילומטר זה אבסורד.
אגב גם כמות הנוסעים בתחנות הללו מעידה שהן פשוט מיותרות, במיוחד 2 התחנות של חולון.
 
לגבי א)הסבר פרט ונמק

זה נכון גם בעולם חשמלי
אין שום היגיון לשים ברכבת תחנה כל 800 מטר.
אין לי בעיה עם תחנות במרחקים של 5 קילומטר אחת מהשניה.
אבל לשים 5 תחנות על פני 6-7 קילומטר זה אבסורד.
אגב גם כמות הנוסעים בתחנות הללו מעידה שהן פשוט מיותרות, במיוחד 2 התחנות של חולון.
לגבי א)הסבר פרט ונמק
כמות הנוסעים בחולון נמוכה כי התדירות נמוכה, מספר נוסעים פוטנציאלי גבוה, ועוד יגדל אחרי פתיחת הקו האדום.
 

YuMi2017

Member
התדירות בחולון זהה לתדירות בראשל"צ ובאשדוד

לגבי א)הסבר פרט ונמק
כמות הנוסעים בחולון נמוכה כי התדירות נמוכה, מספר נוסעים פוטנציאלי גבוה, ועוד יגדל אחרי פתיחת הקו האדום.
התדירות בחולון זהה לתדירות בראשל"צ ובאשדוד
ועדיין כמות הנוסעים נמוכה מאוד.
יש כמובן כמה סיבות לכך, אחת הוא מיקומה של הרכבת (במיוחד צומת חולון) וקירבתה המיוחדת לתל אביב.
הקו האדום עשוי להוסיף נוסעים לרכבת, אבל גם להוריד נוסעים אחרים שלא יצטרכו אותה יותר...
נחכה ונראה
 
לפי גישת אלה שחושבים שרכבת כבדה צריכה להיות מונופול של

הרכבת הזאת לא מיועדת לתושבי באר שבע
אלא לישובים האחרים בדרך.
סתם אנקדוטה, באר שבע אינה העיר הגדולה ביותר, אשדוד גדולה ממנה משמעותית וגם כמות הנוסעים ברכבת מאשדוד גדולה משמעותית מאשר מבאר שבע.
אני מסכים שהיה צריך לדלג גם על ראשלצ אגב.
&nbsp
באופן כללי, כמות התחנות שבנו בין ראשלצ משה דיין עד תל אביב ההגנה היא גדולה בצורה מגוכחת, זוהי רכבת כבדה והיא לא בנויה לעצור כל 800 מטר.
היו צריכים לעשות הרבה פחות תחנות במקטע הזה (אם בכלל).
לתושבי הערים הקרובות לתל אביב (בת ים וחולון) צריכים להציע פתרונות אחרים כמו רכבת תחתית/קלה/נת"צים וכו. אין היגיון ברכבת כבדה בסמיכות כזאת
לפי גישת אלה שחושבים שרכבת כבדה צריכה להיות מונופול של
תושבי הפריפריה הגיאוגרפית, אולי באמת היה צריך לקחת את התקציב שהוקדש למסילות באיילון הדרומי ולקו החוף המערבי, ולהשתמש בו להקמת מערכת רכבות תחתיות בלב גוש דן. ורק לאחר השלמת המערכת של גוש דן, להקים את המסילות עבור אלה שסבורים שהן צריכות לשמש רק אותם ומבחינתם המושג רכבות פרבריות לא קיים.
 
וכמובן שהפתרון לבעיה ידוע והוא לא לנכס את מסילות הרכבת

לפי גישת אלה שחושבים שרכבת כבדה צריכה להיות מונופול של
תושבי הפריפריה הגיאוגרפית, אולי באמת היה צריך לקחת את התקציב שהוקדש למסילות באיילון הדרומי ולקו החוף המערבי, ולהשתמש בו להקמת מערכת רכבות תחתיות בלב גוש דן. ורק לאחר השלמת המערכת של גוש דן, להקים את המסילות עבור אלה שסבורים שהן צריכות לשמש רק אותם ומבחינתם המושג רכבות פרבריות לא קיים.
וכמובן שהפתרון לבעיה ידוע והוא לא לנכס את מסילות הרכבת
לתושבי ערים מסויימות על חשבון תושבי ערים אחרות. הפתרון ידוע לכולם, אבל יש אנשים שסבורים שעדיף לנשל תושבי ערים שמפריעות להם בדרך מאשר להיאבק על מה שצריך לעשות עבור כולם. אבל למזלנו, משרד האוצר (כן כן, האוצר) עומד להיאבק למען הפתרון הזה.
 

YuMi2017

Member
אני לא מתווכח איתך על הסדר ובטח לא מפלה בין אזרחים

לפי גישת אלה שחושבים שרכבת כבדה צריכה להיות מונופול של
תושבי הפריפריה הגיאוגרפית, אולי באמת היה צריך לקחת את התקציב שהוקדש למסילות באיילון הדרומי ולקו החוף המערבי, ולהשתמש בו להקמת מערכת רכבות תחתיות בלב גוש דן. ורק לאחר השלמת המערכת של גוש דן, להקים את המסילות עבור אלה שסבורים שהן צריכות לשמש רק אותם ומבחינתם המושג רכבות פרבריות לא קיים.
אני לא מתווכח איתך על הסדר ובטח לא מפלה בין אזרחים
אבל רכבת כבדה לא אמורה לשמש כרכבת תחתית.
אני מניח שגם לך ברור שזהו אינה תפקידה של רכבת כבדה. רכבת כבדה אמורה לשנע כמות גדולה של אנשים על פני מרחקים גדולים.
כדי לשנע הרבה אנשים על פני מרחקים קצרים יש פתרונות אחרים.
מה שקורה היום בישראל (בין היתר בגלל חוסר במסילות באיילון) זה שאין הפרדה בין תפקידה וייעודה של הרכבת הכבדה לבין שאר התחבורה הציבורית.
ואין הפרדה בין רכבות פרבריות לבין רכבות מהירות, האנדרלמוסיה חוגגת וזה בא על חשבון זמן הנסיעה של הנוסעים שעקב כך בוחרים במספרים גדולים להמשיך ולנסוע במכונית הפרטית שלהם.
מדוע אתה חושב שרכבת צריכה לשמש רק אותי? איך אתה מסיק את זה?
אני גם חושב שזה אבסורד שתושבי באר שבע שנוסעים לתל אביב צריכים לעצור בקרית גת ובלוד בדרך (ובקרוב במזכרת בתיה וכפר נחום).
יש בישראל מטרופולין אחד דומיננטי שכל המדינה סובבת סביבו, האינטרס של המדינה הוא שאנשים יגורו בפריפריה הרחוקה אבל יוכלו להגיע למקום העבודה במהירות, כרגע זה ממש לא המצב.
אם להגיע לתל אביב ברכב (מאשדוד) זה יותר מהר מאשר לקחת רכבת, יש פה בעיה קשה בתכנון
 
רכבות פרבריות הן גם רכבות כבדות

אני לא מתווכח איתך על הסדר ובטח לא מפלה בין אזרחים
אבל רכבת כבדה לא אמורה לשמש כרכבת תחתית.
אני מניח שגם לך ברור שזהו אינה תפקידה של רכבת כבדה. רכבת כבדה אמורה לשנע כמות גדולה של אנשים על פני מרחקים גדולים.
כדי לשנע הרבה אנשים על פני מרחקים קצרים יש פתרונות אחרים.
מה שקורה היום בישראל (בין היתר בגלל חוסר במסילות באיילון) זה שאין הפרדה בין תפקידה וייעודה של הרכבת הכבדה לבין שאר התחבורה הציבורית.
ואין הפרדה בין רכבות פרבריות לבין רכבות מהירות, האנדרלמוסיה חוגגת וזה בא על חשבון זמן הנסיעה של הנוסעים שעקב כך בוחרים במספרים גדולים להמשיך ולנסוע במכונית הפרטית שלהם.
מדוע אתה חושב שרכבת צריכה לשמש רק אותי? איך אתה מסיק את זה?
אני גם חושב שזה אבסורד שתושבי באר שבע שנוסעים לתל אביב צריכים לעצור בקרית גת ובלוד בדרך (ובקרוב במזכרת בתיה וכפר נחום).
יש בישראל מטרופולין אחד דומיננטי שכל המדינה סובבת סביבו, האינטרס של המדינה הוא שאנשים יגורו בפריפריה הרחוקה אבל יוכלו להגיע למקום העבודה במהירות, כרגע זה ממש לא המצב.
אם להגיע לתל אביב ברכב (מאשדוד) זה יותר מהר מאשר לקחת רכבת, יש פה בעיה קשה בתכנון
רכבות פרבריות הן גם רכבות כבדות
אתה כתבת:
"
באופן כללי, כמות התחנות שבנו בין ראשלצ משה דיין עד תל אביב ההגנה היא גדולה בצורה מגוכחת, זוהי רכבת כבדה והיא לא בנויה לעצור כל 800 מטר.
היו צריכים לעשות הרבה פחות תחנות במקטע הזה (אם בכלל).
"
"אם בכלל"...

הרכבת הכבדה לא משמשת כרכבת תחתית אבל היא כן משמשת גם כרכבת פרברית. והסיבה לכך שאין הפרדה בין הרכבות הפרבריות לבינעירוניות ידועה לכולם. הפתרון ברור וידוע אף הוא, והוא לא לגזול רכבות ותחנות רכבת מערים מסויימות.
כל עוד קיים האילוץ, הדבר הנכון לעשות ולא הדבר הפופוליסטי לעשות, זה להתפשר מעט במשך הנסיעה מ/ל התחנות הרחוקות יותר מאשר לבטל רכבות בתחנות הקרובות יותר. משך נסיעה קצת יותר ארוך זו פשרה יותר מתונה מהקטנת מספר רכבות.

המקרה של באר שבע - קרית גת - לוד שונה. כי שם הפתרון המעשי לא מצריך מסילות נוספות, אלא פשוט תוספת של רכבות. הרכבת חייבת להוסיף רכבות בין באר שבע לתל אביב שחלקן תהיינה ישירות, חלקן מהירות וחלקן מאספות.

אבל כל עוד תוספת רכבות לא אפשרית בקו החוף המערבי, ההתפשרות צריכה להיות על המהירות ולא על מספר הרכבות בתחנות הקרובות יותר.

וכמובן, הפוקוס צריך להיות על זירוז השגת הפתרון, פתרון שחלק מהאנשים, כולל בפורום הזה, עדיין מטילים ספקות לא רק על המקום שצריך להיות לו בסדר העדיפויות אלא על נחיצותו.
אבל בשנה האחרונה יש שינוי במערכות הממשלתיות ושם כבר מבינים שזה הפרויקט המסילתי החשוב והדחוף ביותר.
 

DanBus43Maalit72

Active member
עצוב.


3 רכבות מהירות בבוקר + 3 בערב מהדרום לתל אביב
עכשיו פרסמו את הלו"ז החל מה 1.1.18.
תושבי הדרום יזכו ל - 3 רכבות מהירות בבוקר ו - 3 רכבות מהירות בערב שידלגו על תחנות בת ים וחולון בדרך לתל אביב.
מבורך.
&nbsp
ההודעה כפי שפורסמה על ידי דוברות משרד התחבורה:
&nbsp
דוברות משרד התחבורה:*
&nbsp
בעקבות הנחיית השר כץ
&nbsp
מהחודש הבא: שש רכבות מהירות ביום, בין באר שבע לתל אביב, שלוש רכבות לכל כיוון
&nbsp
בעקבות הצלחת הפיילוט. החל מ-14 בינואר 2018 תפעיל רכבת ישראל שש רכבות מהירות ביום, שלוש בכל כיוון, בין באר שבע לתל אביב והוד השרון. זאת בעקבות הנחייתו של שר התחבורה והמודיעין, ישראל כץ.
&nbsp
בשעות השיא בבוקר יופעלו שלוש רכבות מהירות בקו הנגב המערבי למרכז הארץ. הרכבות המהירות יצאו מתחנת באר שבע מרכז בשעות 05:27, 06:27 ו-07:27. הרכבות יעצרו בתחנות תל אביב ויגיעו עד להוד השרון.
&nbsp
בשעות השיא בערב יופעלו שלוש רכבות מהירות מהמרכז לנגב המערבי. הרכבות יצאו מתחנת הוד השרון בשעות 15:38, 16:38 ו-17:38.
&nbsp
השר כץ ציין כי הרחבת הפיילוט של הרכבות המהירות לדרום תיתן מענה הולם לתושבי הנגב ותאפשר להם להגיע במהירות ובנוחות למרכז הארץ ובחזרה.
עצוב.

רכבת מהירה על חשבון תושבי חולון בת ים.
את הרכבת המהירה יכלו להעביר דרך מסילת רחובות. שני דרכי מוצא יש מאשדוד ואשקלון.
מהלך זה יחזיר את תושבי חולון בת ים לרכב הפרטי שגם ככה לוקח שעה להגיע לתל אביב בשעות העומס. באזורים של מרבית התחנות הללו יש אוכלוסיה חלשה יחסית.
אני בתור תושב חולון בז למהלך זה.
 

alantan

New member
פגיעה קשה ברכבת הפרברים כשאין מטרו ואין חלופה אחרת

עצוב.

רכבת מהירה על חשבון תושבי חולון בת ים.
את הרכבת המהירה יכלו להעביר דרך מסילת רחובות. שני דרכי מוצא יש מאשדוד ואשקלון.
מהלך זה יחזיר את תושבי חולון בת ים לרכב הפרטי שגם ככה לוקח שעה להגיע לתל אביב בשעות העומס. באזורים של מרבית התחנות הללו יש אוכלוסיה חלשה יחסית.
אני בתור תושב חולון בז למהלך זה.
פגיעה קשה ברכבת הפרברים כשאין מטרו ואין חלופה אחרת
 

DanBus43Maalit72

Active member
ובנוסף בחולון אין נת"צים.

פגיעה קשה ברכבת הפרברים כשאין מטרו ואין חלופה אחרת
ובנוסף בחולון אין נת"צים.
באיזורים של מרבית התחנות יש אוכלוסייה חלשה יחסית הזקוקה לתחבורה ציבורית.
יכול לקחת שעה בפרייבט או אוטובוס כדי להגיע מחולון לתל אביב במיוחד עם הפקקים שיש בשדרות קוגל לכיוון צפון בבוקר שאפשר להיתקע שם 20 דקות בממוצע ואפילו קצת יותר.
 
אי אפשר להתארגן בצורה כלשהי?

עצוב.

רכבת מהירה על חשבון תושבי חולון בת ים.
את הרכבת המהירה יכלו להעביר דרך מסילת רחובות. שני דרכי מוצא יש מאשדוד ואשקלון.
מהלך זה יחזיר את תושבי חולון בת ים לרכב הפרטי שגם ככה לוקח שעה להגיע לתל אביב בשעות העומס. באזורים של מרבית התחנות הללו יש אוכלוסיה חלשה יחסית.
אני בתור תושב חולון בז למהלך זה.
אי אפשר להתארגן בצורה כלשהי?
לביטול רוע הגזרה?
(גילוי נאות- גם אני מבת ים)...
 

DanBus43Maalit72

Active member
יש עצומה מטעם מפלגת צעירים חולון לביטול הרכבות המהירות.

אי אפשר להתארגן בצורה כלשהי?
לביטול רוע הגזרה?
(גילוי נאות- גם אני מבת ים)...
יש עצומה מטעם מפלגת צעירים חולון לביטול הרכבות המהירות.
עצומה מבורכת אבל איני זוכר את הלינק אליה.
 
תתארגנו כדי שיבנו את המסילה ה4 באיילון כמה שיותר מהר

אי אפשר להתארגן בצורה כלשהי?
לביטול רוע הגזרה?
(גילוי נאות- גם אני מבת ים)...
תתארגנו כדי שיבנו את המסילה ה4 באיילון כמה שיותר מהר
כך יהיו גם רכבות מהירות וגם פרבריות.
 

levikon

New member
השמיכה קצרה מידי, משחק סכום אפס...

רכבת מהירה מהדרום לתל אביב
אני מאשדוד.
הבנתי שיש עכשיו קו מהיר פעם ביום מהדרום למרכז ובחזרה.
ושמעתי שהולכים להוסיף עוד 2 פעמים ביום מהחודש הבא.
מישהו יודע באיזו שעה הקווים האלה יוצאים? או אולי זה כתוב אפשהו?
גם הקו שיש עכשיו וגם אלה שמוסיפים.
השמיכה קצרה מידי, משחק סכום אפס...
כל אחד שיבחר את המטאפורה האהובה עליו...
 

scooby5

Member
ורכבת מהירה מהצפון לבאר שבע

רכבת מהירה מהדרום לתל אביב
אני מאשדוד.
הבנתי שיש עכשיו קו מהיר פעם ביום מהדרום למרכז ובחזרה.
ושמעתי שהולכים להוסיף עוד 2 פעמים ביום מהחודש הבא.
מישהו יודע באיזו שעה הקווים האלה יוצאים? או אולי זה כתוב אפשהו?
גם הקו שיש עכשיו וגם אלה שמוסיפים.
ורכבת מהירה מהצפון לבאר שבע
בימי ראשון.
תצא מנהריה ב 0621, מאספת לחוף הכרמל, ומשם ישירה ללוד. בהמשך תעצור ברמלה, ק.גת, להבים ובש.
יש רכבת שיוצאת מנהריה ב 0627 לבש, ומגיעה 3 דק לפני הרכבת הזו (1017).
מניח שתעבור דרך בני ברק והמסילה המזרחית עד לוד.
https://www.rail.co.il/pages/trains...20&Date=20171231&Hour=0600&IOT=true&IBA=false
 
מה שכתבת לגבי שתי הרכבות הללו מוכיח שעקיפת תל אביב

ורכבת מהירה מהצפון לבאר שבע
בימי ראשון.
תצא מנהריה ב 0621, מאספת לחוף הכרמל, ומשם ישירה ללוד. בהמשך תעצור ברמלה, ק.גת, להבים ובש.
יש רכבת שיוצאת מנהריה ב 0627 לבש, ומגיעה 3 דק לפני הרכבת הזו (1017).
מניח שתעבור דרך בני ברק והמסילה המזרחית עד לוד.
https://www.rail.co.il/pages/trains...20&Date=20171231&Hour=0600&IOT=true&IBA=false
מה שכתבת לגבי שתי הרכבות הללו מוכיח שעקיפת תל אביב
לא מקצרת את משך הנסיעה, אלא להיפך. הרכבת שנוסעת דרך תל אביב ועוצרת בכל התחנות שלה, יוצאת מנהריה מאוחר יותר ומגיעה לבאר שבע מוקדם יותר.
ויש לציין שבכל שאר התחנות מצפון לתל אביב ומדרום ללוד, אין הבדל בין שתי הרכבות.
 

YuMi2017

Member
נכון

מה שכתבת לגבי שתי הרכבות הללו מוכיח שעקיפת תל אביב
לא מקצרת את משך הנסיעה, אלא להיפך. הרכבת שנוסעת דרך תל אביב ועוצרת בכל התחנות שלה, יוצאת מנהריה מאוחר יותר ומגיעה לבאר שבע מוקדם יותר.
ויש לציין שבכל שאר התחנות מצפון לתל אביב ומדרום ללוד, אין הבדל בין שתי הרכבות.
נכון
אבל זה מאפשר כנראה להוסיף רכבת נוספת בלי לעבור בצוואר הבקבוק של איילון.
מבורך
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה