סרטון הדמיה לתחנת מרכזית המפרץ החדשה הועלה לערוץ יוטיוב חיפה

מצב
הנושא נעול.

trilliane

Well-known member
מנהל
סרטון הדמיה לתחנת מרכזית המפרץ החדשה הועלה לערוץ יוטיוב חיפה

סרטון הדמיה לתחנת מרכזית המפרץ החדשה הועלה לערוץ יוטיוב חיפה
מודה שעם כל הסיבובים של התמונה התקשיתי להבין מי מו מה ואיפה... ולא ממש הבנתי מה קורה בעצם עם התחנות הקיימות.

האם התחנה החדשה תחליף את מסופי האוטובוסים החיצוניים כיום?
והאם בעצם תחנת הרכבת "תפוצל" לשתיים או שלוש תחנות "נפרדות" (או תחנה מקוטעת/מחולקת) במתחם כולו?

 

Bus Nerd

Active member
למה את חושבת שהתחנה תתפצל? ועוד לשלוש?

סרטון הדמיה לתחנת מרכזית המפרץ החדשה הועלה לערוץ יוטיוב חיפה
מודה שעם כל הסיבובים של התמונה התקשיתי להבין מי מו מה ואיפה... ולא ממש הבנתי מה קורה בעצם עם התחנות הקיימות.

האם התחנה החדשה תחליף את מסופי האוטובוסים החיצוניים כיום?
והאם בעצם תחנת הרכבת "תפוצל" לשתיים או שלוש תחנות "נפרדות" (או תחנה מקוטעת/מחולקת) במתחם כולו?
למה את חושבת שהתחנה תתפצל? ועוד לשלוש?
 

trilliane

Well-known member
מנהל
המילה "רכבות" מופיעה שלוש פעמים בשלושה אזורים נפרדים במתחם

למה את חושבת שהתחנה תתפצל? ועוד לשלוש?
המילה "רכבות" מופיעה שלוש פעמים בשלושה אזורים נפרדים במתחם
 

Bus Nerd

Active member
נראה לי שההדמיה סתם מטופשת

המילה "רכבות" מופיעה שלוש פעמים בשלושה אזורים נפרדים במתחם
נראה לי שההדמיה סתם מטופשת
הרציפים הקיימים נשארים, אחד מהם יהפוך מרציף צד לרציף אי. הסיבה שיש שם שני גשרים בהדמיה מעל הרציפים היא לא שאחד מגיע לשני הרציפים והשני לא, אלא שאחד נועד ליציאה (בשביל מי שלא נכנס לתחום תחנת הרכבת) והשני נועד למי שרוצה להגיע לרציפים.

הפיצול היחיד שיכול להיות, אם יהיה, הוא פיצול לשניים (לא שלוש), בין הרציפים של רכבת העמק לבין הרציפים של מסילת החוף.

אני מקווה שיוסדר איזשהו מעבר מהיר בין הרציפים של מסילת העמק לרציפים האחרים, ולא יצטרכו לעבור בולידטורים פעמיים כשעושים שם החלפה בין הקווים האלו, אבל בגלל שהחברה שבונה את התחנה שיתפה כל כך קצת מידע, קשה לדעת כרגע.
אם ההחלפה תחייב מעבר בולידטורים פעמיים + הליכה בתוך התחנה המרכזית עצמה ביחד עם האנשים שיעדם הוא אוטובוסים יש סיכוי שההחלפה תהיה כל כך איטית שלאנשים שבאים (למשל) מנהריה ורוצים לעבור לקו העמק יהיה יותר משתלם להמשיך עד מרכז השמונה מאשר להחליף בלב המפרץ. אני מקווה שזה לא יהיה המצב.
 

trilliane

Well-known member
מנהל
אני לא מצליחה לדמיין את כל זה... מילא.

נראה לי שההדמיה סתם מטופשת
הרציפים הקיימים נשארים, אחד מהם יהפוך מרציף צד לרציף אי. הסיבה שיש שם שני גשרים בהדמיה מעל הרציפים היא לא שאחד מגיע לשני הרציפים והשני לא, אלא שאחד נועד ליציאה (בשביל מי שלא נכנס לתחום תחנת הרכבת) והשני נועד למי שרוצה להגיע לרציפים.

הפיצול היחיד שיכול להיות, אם יהיה, הוא פיצול לשניים (לא שלוש), בין הרציפים של רכבת העמק לבין הרציפים של מסילת החוף.

אני מקווה שיוסדר איזשהו מעבר מהיר בין הרציפים של מסילת העמק לרציפים האחרים, ולא יצטרכו לעבור בולידטורים פעמיים כשעושים שם החלפה בין הקווים האלו, אבל בגלל שהחברה שבונה את התחנה שיתפה כל כך קצת מידע, קשה לדעת כרגע.
אם ההחלפה תחייב מעבר בולידטורים פעמיים + הליכה בתוך התחנה המרכזית עצמה ביחד עם האנשים שיעדם הוא אוטובוסים יש סיכוי שההחלפה תהיה כל כך איטית שלאנשים שבאים (למשל) מנהריה ורוצים לעבור לקו העמק יהיה יותר משתלם להמשיך עד מרכז השמונה מאשר להחליף בלב המפרץ. אני מקווה שזה לא יהיה המצב.
אני לא מצליחה לדמיין את כל זה... מילא.
העיקר שיהיו החלפות נוחות...

&nbsp
אגב, למה זה יהיה נורא אם נוסעים יחליפו בחיפה מרכז השמונה?
 

Bus Nerd

Active member
לא יהיה "נורא" אם הם יחליפו במרכז השמונה, אבל

אני לא מצליחה לדמיין את כל זה... מילא.
העיקר שיהיו החלפות נוחות...

&nbsp
אגב, למה זה יהיה נורא אם נוסעים יחליפו בחיפה מרכז השמונה?
לא יהיה "נורא" אם הם יחליפו במרכז השמונה, אבל
אבל כן יהיה "נורא" אם התחנה החדשה תיבנה בצורה שלא מאפשרת החלפה נוחה. אם כבר בונים משהו כל כך חדש ויקר צריך לבנות אותו טוב.
 

trilliane

Well-known member
מנהל
אגב, אני אוהבת מאוד את תחנת מרכז השמונה הקומפקטית

לא יהיה "נורא" אם הם יחליפו במרכז השמונה, אבל
אבל כן יהיה "נורא" אם התחנה החדשה תיבנה בצורה שלא מאפשרת החלפה נוחה. אם כבר בונים משהו כל כך חדש ויקר צריך לבנות אותו טוב.
אגב, אני אוהבת מאוד את תחנת מרכז השמונה הקומפקטית
אני חושבת שהיא התחנה עם המרחק הקצר ביותר בין הכניסה לתחנה לבין הרציף...
מאוד נוח שאפשר ישר להיכנס וזהו בערך, וכדי לנסוע לת"א לא צריך להתחיל לעלות/לרדת וכמובן ללכת ללכת ללכת...
 
יהיה מעבר ללא לולידטורים

נראה לי שההדמיה סתם מטופשת
הרציפים הקיימים נשארים, אחד מהם יהפוך מרציף צד לרציף אי. הסיבה שיש שם שני גשרים בהדמיה מעל הרציפים היא לא שאחד מגיע לשני הרציפים והשני לא, אלא שאחד נועד ליציאה (בשביל מי שלא נכנס לתחום תחנת הרכבת) והשני נועד למי שרוצה להגיע לרציפים.

הפיצול היחיד שיכול להיות, אם יהיה, הוא פיצול לשניים (לא שלוש), בין הרציפים של רכבת העמק לבין הרציפים של מסילת החוף.

אני מקווה שיוסדר איזשהו מעבר מהיר בין הרציפים של מסילת העמק לרציפים האחרים, ולא יצטרכו לעבור בולידטורים פעמיים כשעושים שם החלפה בין הקווים האלו, אבל בגלל שהחברה שבונה את התחנה שיתפה כל כך קצת מידע, קשה לדעת כרגע.
אם ההחלפה תחייב מעבר בולידטורים פעמיים + הליכה בתוך התחנה המרכזית עצמה ביחד עם האנשים שיעדם הוא אוטובוסים יש סיכוי שההחלפה תהיה כל כך איטית שלאנשים שבאים (למשל) מנהריה ורוצים לעבור לקו העמק יהיה יותר משתלם להמשיך עד מרכז השמונה מאשר להחליף בלב המפרץ. אני מקווה שזה לא יהיה המצב.
יהיה מעבר ללא לולידטורים
בין שני חלקי מרכזית המפרץ (מסילת העמק ומסילת החוף).
הוא יהיה קצת ארוך אבל לפחות ללא עיכובים.
 

trilliane

Well-known member
מנהל
לצערי זה לא המקום היחיד שבו יש מרחקים כאלה


יתקינו מסועים כמו בנתב"ג?
זה מתבקש במרחקים כאלו.
לצערי זה לא המקום היחיד שבו יש מרחקים כאלה

אני מוצאת את עצמי צועדת לא מעט גם בחוף הכרמל (במעבר בין שער הורדת הנוסעים בתחנה המרכזית ועד לרציפי הרכבת) ועוד יותר גרוע בס... ארלוזרוב בת"א, שם כדי לצאת מהתחנה ולהגיע לתחנות ב"על פרשת דרכים" יש צורך לצעוד לא מעט.
 

Bus Nerd

Active member
חבל שלא בונים יציאה מאלרוזורוב לגשר של ז'בוטינסקי/בגין

לצערי זה לא המקום היחיד שבו יש מרחקים כאלה

אני מוצאת את עצמי צועדת לא מעט גם בחוף הכרמל (במעבר בין שער הורדת הנוסעים בתחנה המרכזית ועד לרציפי הרכבת) ועוד יותר גרוע בס... ארלוזרוב בת"א, שם כדי לצאת מהתחנה ולהגיע לתחנות ב"על פרשת דרכים" יש צורך לצעוד לא מעט.
חבל שלא בונים יציאה מאלרוזורוב לגשר של ז'בוטינסקי/בגין
היה בהחלט מקצר את ההליכה לחלק מהתחנות.
 

Bus Nerd

Active member
בונים יציאה לגשר שמצפון לתחנה, לא לגשר שמדרום לתחנה

אבל בונים שם משהו, לא?
בונים יציאה לגשר שמצפון לתחנה, לא לגשר שמדרום לתחנה
היציאה מצפון תעזור בעיקר לעובדים באיזור הצפוני יותר של מתחם הבורסה ברמת גן.

לא בונים יציאה על הגשר שמדרום לתחנה.

אבל כן בונים עוד דברים באיזור: מרחיבים את מסוף האוטובוסים כדי להגדיל את הקיבולת שלו ולהפוך אותו לנגיש יותר להולכי רגל, בונים את תחנת אלרוזורוב של הקו האדום שבה יהיו גם מנהרות הולכי רגל לחציית "על פרשת דרכים", ובונים את לולאת וולובלסקי אבל היא רלוונטית בעיקר לרכבים פרטיים ולא להולכי רגל.
 

trilliane

Well-known member
מנהל
נכון; אבל כתבת ז'בוטינסקי/בגין ולא ציינת באיזו עיר...


בונים יציאה לגשר שמצפון לתחנה, לא לגשר שמדרום לתחנה
היציאה מצפון תעזור בעיקר לעובדים באיזור הצפוני יותר של מתחם הבורסה ברמת גן.

לא בונים יציאה על הגשר שמדרום לתחנה.

אבל כן בונים עוד דברים באיזור: מרחיבים את מסוף האוטובוסים כדי להגדיל את הקיבולת שלו ולהפוך אותו לנגיש יותר להולכי רגל, בונים את תחנת אלרוזורוב של הקו האדום שבה יהיו גם מנהרות הולכי רגל לחציית "על פרשת דרכים", ובונים את לולאת וולובלסקי אבל היא רלוונטית בעיקר לרכבים פרטיים ולא להולכי רגל.
נכון; אבל כתבת ז'בוטינסקי/בגין ולא ציינת באיזו עיר...

אז חשבתי שאתה מתכוון לגשר של יעקב דורי, שממשיך את רחוב ז'בוטינסקי של תל אביב ומחבר אותו לרחוב בגין של רמת גן, כי יציאה לכיוון ז'בוטינסקי של רמת גן (די-מול) כבר יש.
 

Bus Nerd

Active member
אוי, לא שמתי לב

נכון; אבל כתבת ז'בוטינסקי/בגין ולא ציינת באיזו עיר...

אז חשבתי שאתה מתכוון לגשר של יעקב דורי, שממשיך את רחוב ז'בוטינסקי של תל אביב ומחבר אותו לרחוב בגין של רמת גן, כי יציאה לכיוון ז'בוטינסקי של רמת גן (די-מול) כבר יש.
אוי, לא שמתי לב
איזה מקרה מטופש! בשבילי ז'בוטינסקי זה כמעט תמיד ז'בוטינסקי הארוך, ובגין זה תמיד בגין של ת"א

שכחתי שיש בגין גם ברמת גן ועוד כל כך קרוב לשם. זה כאילו האנשים שנתנו שמות לרחובות האלו עשו דווקא כדי לבלבל.
 

trilliane

Well-known member
מנהל
אוקיי, אז איזה גשר/יציאה היית רוצה שיבנו ולאן?

אוי, לא שמתי לב
איזה מקרה מטופש! בשבילי ז'בוטינסקי זה כמעט תמיד ז'בוטינסקי הארוך, ובגין זה תמיד בגין של ת"א

שכחתי שיש בגין גם ברמת גן ועוד כל כך קרוב לשם. זה כאילו האנשים שנתנו שמות לרחובות האלו עשו דווקא כדי לבלבל.
אוקיי, אז איזה גשר/יציאה היית רוצה שיבנו ולאן?
כי הגשר הנוכחי לכיוון הבורסה (די-מול) מגיע לקצה ז'בוטינסקי (ר"ג) תחילת בגין (ת"א); וכדי להגיע לתחנות ב"על פרשת דרכים" (מזרחית לצומת נמיר-ארלוזרוב, יש בשני הכיוונים) בכל מקרה צריך לצאת מהיציאה הראשית וללכת, אין גשר שיעזור לצמצם את המרחק הזה.
&nbsp
דווקא לתחנות שנמצאות כיום על דרך מנחם בגין (שבראש שלי היא עדיין פ"ת...), כלומר לאוטובוסים שנוסעים דרומה, קל יותר להגיע מאז תחילת העבודות. בעבר זו הייתה הליכה ארוכה יותר כי הן היו מול בית רסיטל ז"ל (צריך היה לחצות את הצומת) אבל היום יוצאים מהתחנה ופונים מזרחה והן ממש שם.
&nbsp
לרוב הן לא רלוונטיות לי כי אני לא נוסעת דרומה... זה קרה רק פעם אחת, לפני כמה שבועות כשהרכבת השביתה את הרכבות דרומה (ללוד) בסופ"ש, והרכבת שלקחתי מחיפה בשישי בצהריים פתאום נגמרה לי בסבידור ולא המשיכה לת"א ההגנה... זה לא שוקף לי כשבדקתי את לוח הרכבות באתר/ביישום והזמנים הופיעו רגילים (ודווקא היו רכבות שהגיעו להגנה, רק ברציף אחר, והרכבת הבאה לשם הייתה עוד 25 דקות, מה שלא ממש עזר לי). אגב, גם הנוסעים שעלו לרכבת שהייתי בה (שנשארה על הרציף בסבידור והפכה לרכבת לנהרייה) היו מבולבלים מאוד ולא בטוחים אם זו הרכבת שהם צריכים לעלות עליה... בלגן שלם.
 

Bus Nerd

Active member
מהרציפים של סבידור ישר דרומה

אוקיי, אז איזה גשר/יציאה היית רוצה שיבנו ולאן?
כי הגשר הנוכחי לכיוון הבורסה (די-מול) מגיע לקצה ז'בוטינסקי (ר"ג) תחילת בגין (ת"א); וכדי להגיע לתחנות ב"על פרשת דרכים" (מזרחית לצומת נמיר-ארלוזרוב, יש בשני הכיוונים) בכל מקרה צריך לצאת מהיציאה הראשית וללכת, אין גשר שיעזור לצמצם את המרחק הזה.
&nbsp
דווקא לתחנות שנמצאות כיום על דרך מנחם בגין (שבראש שלי היא עדיין פ"ת...), כלומר לאוטובוסים שנוסעים דרומה, קל יותר להגיע מאז תחילת העבודות. בעבר זו הייתה הליכה ארוכה יותר כי הן היו מול בית רסיטל ז"ל (צריך היה לחצות את הצומת) אבל היום יוצאים מהתחנה ופונים מזרחה והן ממש שם.
&nbsp
לרוב הן לא רלוונטיות לי כי אני לא נוסעת דרומה... זה קרה רק פעם אחת, לפני כמה שבועות כשהרכבת השביתה את הרכבות דרומה (ללוד) בסופ"ש, והרכבת שלקחתי מחיפה בשישי בצהריים פתאום נגמרה לי בסבידור ולא המשיכה לת"א ההגנה... זה לא שוקף לי כשבדקתי את לוח הרכבות באתר/ביישום והזמנים הופיעו רגילים (ודווקא היו רכבות שהגיעו להגנה, רק ברציף אחר, והרכבת הבאה לשם הייתה עוד 25 דקות, מה שלא ממש עזר לי). אגב, גם הנוסעים שעלו לרכבת שהייתי בה (שנשארה על הרציף בסבידור והפכה לרכבת לנהרייה) היו מבולבלים מאוד ולא בטוחים אם זו הרכבת שהם צריכים לעלות עליה... בלגן שלם.
מהרציפים של סבידור ישר דרומה
לכיוון הגשר שמחבר את ז'בוטינסקי הארוך עם דרך בגין (בשבילך דרך פתח תקווה).

בפועל זה לא ממש אפשרי הנדסית, אבל אם היה, היה קצר יותר להגיע לתחנות שעל הצומת בגין/על פרשת דרכים, של כל הקווים שמגיעים מכיוון פ"ת/ר"ג. (עכשיו אחת מהן על הגשר עצמו ואחת קרוב למעקף של על פרשת דרכים, אבל כשתחנת אלרוזורוב תהיה מוכנה אני מניח שהן ייתקרבו שוב)
 
אבל רוב הקווים שעוצרים שם עוצרים גם בסמוך לבורסה ולתחנות

מהרציפים של סבידור ישר דרומה
לכיוון הגשר שמחבר את ז'בוטינסקי הארוך עם דרך בגין (בשבילך דרך פתח תקווה).

בפועל זה לא ממש אפשרי הנדסית, אבל אם היה, היה קצר יותר להגיע לתחנות שעל הצומת בגין/על פרשת דרכים, של כל הקווים שמגיעים מכיוון פ"ת/ר"ג. (עכשיו אחת מהן על הגשר עצמו ואחת קרוב למעקף של על פרשת דרכים, אבל כשתחנת אלרוזורוב תהיה מוכנה אני מניח שהן ייתקרבו שוב)
אבל רוב הקווים שעוצרים שם עוצרים גם בסמוך לבורסה ולתחנות
הסמוכות לבורסה אפשר להגיע בקלות מתחנת הרכבת.
 

trilliane

Well-known member
מנהל
לשם מה? לתחנות של הבורסה מגיעים עם הגשר הקיים, ולאלה שבצומת

מהרציפים של סבידור ישר דרומה
לכיוון הגשר שמחבר את ז'בוטינסקי הארוך עם דרך בגין (בשבילך דרך פתח תקווה).

בפועל זה לא ממש אפשרי הנדסית, אבל אם היה, היה קצר יותר להגיע לתחנות שעל הצומת בגין/על פרשת דרכים, של כל הקווים שמגיעים מכיוון פ"ת/ר"ג. (עכשיו אחת מהן על הגשר עצמו ואחת קרוב למעקף של על פרשת דרכים, אבל כשתחנת אלרוזורוב תהיה מוכנה אני מניח שהן ייתקרבו שוב)
לשם מה? לתחנות של הבורסה מגיעים עם הגשר הקיים, ולאלה שבצומת
כלומר אלה שהיו מול רסיטל ועברו צפונה, קל להגיע מהיציאה הראשית. בכל מקרה אני לא רואה איך זה אפשרי הנדסית...
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה