האם שליחת תלונות מועילה?

מצב
הנושא נעול.

דוד311

New member
האם שליחת תלונות מועילה?

האם שליחת תלונות מועילה?
אני נוסע באופן יומיומי הלוך ושוב בקו אוטובוס מסויים של חברת קווים, וחווה מקרים רבים של איחורים ושל אי-ביצוע. במשך תקופה הייתי משתדל להקפיד להתלונן כל פעם בפניות הציבור של קווים. אחרי כמה חודשים שלא חוויתי שיפור עברתי להתלונן כל פעם בפניות הציבור של משרד התחבורה, אבל שם בינתיים עברו חודשיים ועוד לא קיבלתי אפילו מענה שהתלונות טופלו.
האם יש משמעות לפניות האלו? האם יש בהן תועלת כלשהי לגרום למנהל הסניף להקפיד יותר על אמינות השירות? איפה עדיף להתלונן, בחברה או במשרד התחבורה? או שכל זה סתם בזבוז של הזמן והכח שלי?
 
שליחת תלונות מועילה

האם שליחת תלונות מועילה?
אני נוסע באופן יומיומי הלוך ושוב בקו אוטובוס מסויים של חברת קווים, וחווה מקרים רבים של איחורים ושל אי-ביצוע. במשך תקופה הייתי משתדל להקפיד להתלונן כל פעם בפניות הציבור של קווים. אחרי כמה חודשים שלא חוויתי שיפור עברתי להתלונן כל פעם בפניות הציבור של משרד התחבורה, אבל שם בינתיים עברו חודשיים ועוד לא קיבלתי אפילו מענה שהתלונות טופלו.
האם יש משמעות לפניות האלו? האם יש בהן תועלת כלשהי לגרום למנהל הסניף להקפיד יותר על אמינות השירות? איפה עדיף להתלונן, בחברה או במשרד התחבורה? או שכל זה סתם בזבוז של הזמן והכח שלי?
שליחת תלונות מועילה
מומלץ תמיד לשלוח גם למפעיל וגם למשרד התחבורה את אותה תלונה.

יש כמובן תלונות שיותר קל לטפל בהן וכאלה שפחות, אבל ככלל יש לתלונות השפעה, אם לא על התלונה הספציפית שלך אז על כובד המשקל שמשרד התחבורה שם לפתרון הבעיה הרוחבית.

בהקשר של התלונה הספציפית הזו יש אפשרות למשרד התחבורה לעשות "בקרה מיוחדת" שבה המפעיל ייקנס על כל נסיעה שלא ביצע בתקופה הזו (בניגוד לבקרה מדגמית שתופסת חלק קטן מהנסיעות) וזה גם ישפיע על הציון שלו. . זה אמור לייצר מאזן שייאלץ את המפעיל להתאמץ יותר להוציא את כל הנסיעות ברישיון. חשוב לציין שעל אף מצוקת הנהגים הידועה, אין שום הנחות למפעילי התחבורה הציבורית לחרוג מהרישיון שלהם. הם מחויבים לכל הנסיעות ברישיון ונקנסים בהתאם.

התגובה אולי לא מיידית, אך היא בהחלט קיימת.
 
תיעוד המקרים ואיסופם לצורך הגשת תביעה

האם שליחת תלונות מועילה?
אני נוסע באופן יומיומי הלוך ושוב בקו אוטובוס מסויים של חברת קווים, וחווה מקרים רבים של איחורים ושל אי-ביצוע. במשך תקופה הייתי משתדל להקפיד להתלונן כל פעם בפניות הציבור של קווים. אחרי כמה חודשים שלא חוויתי שיפור עברתי להתלונן כל פעם בפניות הציבור של משרד התחבורה, אבל שם בינתיים עברו חודשיים ועוד לא קיבלתי אפילו מענה שהתלונות טופלו.
האם יש משמעות לפניות האלו? האם יש בהן תועלת כלשהי לגרום למנהל הסניף להקפיד יותר על אמינות השירות? איפה עדיף להתלונן, בחברה או במשרד התחבורה? או שכל זה סתם בזבוז של הזמן והכח שלי?
תיעוד המקרים ואיסופם לצורך הגשת תביעה

זו פעולה שתועיל לך יותר.

כמי שעבד בבקרה של משרד התחבורה ושמע איך הדברים מתנהלים, אני יכול לומר שכיום רוב החברות לא ממש חוששות מהתלונות ולוקחות את הקנסות כחלק מהעלויות השנתיות.

הניקוד השלילי קיים, אך לא ממש משפיע ברגע האמת...
 

דוד311

New member
האם תביעה תעזור?

תיעוד המקרים ואיסופם לצורך הגשת תביעה

זו פעולה שתועיל לך יותר.

כמי שעבד בבקרה של משרד התחבורה ושמע איך הדברים מתנהלים, אני יכול לומר שכיום רוב החברות לא ממש חוששות מהתלונות ולוקחות את הקנסות כחלק מהעלויות השנתיות.

הניקוד השלילי קיים, אך לא ממש משפיע ברגע האמת...
האם תביעה תעזור?
האם תביעה תגרום למפעיל להקפיד על אמינות השירות?
בסך הכל אני רוצה לא להתייבש חצי שעה בתחנה פעם-פעמיים בכל שבוע. יש דרך לגרום לזה לקרות?
 
לא בהכרח ולא באופן מיידי

האם תביעה תעזור?
האם תביעה תגרום למפעיל להקפיד על אמינות השירות?
בסך הכל אני רוצה לא להתייבש חצי שעה בתחנה פעם-פעמיים בכל שבוע. יש דרך לגרום לזה לקרות?
לא בהכרח ולא באופן מיידי
אך זכייה בתביעה שכזו בסכום משמעותי ודאי תועיל יותר מהקנסות העלובים המושתים על החברות אם וכאשר...
 
גובה הקנסות על חריגות 1000-2000 ש"ח לחריגה

מה גובה הקנסות?
אני אצליח להוציא בתביעה קטנה אישית יותר מהקנס על אי ביצוע?
גובה הקנסות על חריגות 1000-2000 ש"ח לחריגה
&nbsp
לא יודע אם תקבל סכום שכזה לכל חקיגה, אך מצד שני רוב רובן של התלונות לא מסתיימות בקנס, שכן יש ועדה ודיונים ופקידים וערעורים...
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה