ישראל כץ יכריז מחר על רפורמות בתחבורה הציבורית

מצב
הנושא נעול.
ישראל כץ יכריז מחר על רפורמות בתחבורה הציבורית

ישראל כץ יכריז מחר על רפורמות בתחבורה הציבורית
מתוך "גלובס": בין הרפורמות צפוי כץ להכריז על מהלך להפחתת מחירי התחבורה במסגרתה יהיה לקנות כרטיס יומי חופשי שיאפשר גם נסיעות בינעירוניות, כפי שמקובל בעולם. הרפורמה השנייה עליה צפוי להכריז השר כץ מחר תעסוק במערך מוניות השירות בהן יוטמע לראשונה כרטיס הרב קו.
 

Bus Nerd

Active member
אם ההטמעה של הרב קו במוניות השירות תכלול סבסוד זה רע

ישראל כץ יכריז מחר על רפורמות בתחבורה הציבורית
מתוך "גלובס": בין הרפורמות צפוי כץ להכריז על מהלך להפחתת מחירי התחבורה במסגרתה יהיה לקנות כרטיס יומי חופשי שיאפשר גם נסיעות בינעירוניות, כפי שמקובל בעולם. הרפורמה השנייה עליה צפוי להכריז השר כץ מחר תעסוק במערך מוניות השירות בהן יוטמע לראשונה כרטיס הרב קו.
אם ההטמעה של הרב קו במוניות השירות תכלול סבסוד זה רע
לסבסד את מוניות השירות זה צעד פופוליסטי ומטופש, בעיקר כשזה כלי שבקושי יש עליו פיקוח
 

trilliane

Well-known member
מנהל
אם זה יגרום לכך שאפשר יהיה לנסוע בלילה ובסופ"ש במחיר מוזל

אם ההטמעה של הרב קו במוניות השירות תכלול סבסוד זה רע
לסבסד את מוניות השירות זה צעד פופוליסטי ומטופש, בעיקר כשזה כלי שבקושי יש עליו פיקוח
אם זה יגרום לכך שאפשר יהיה לנסוע בלילה ובסופ"ש במחיר מוזל
גם זו נחמה פורתא... לא די בכך שאין הנחות, המחיר במוניות השירות מזנק ברגע שאין להן תחרות
(או בתעריף 2, אף על פי שהן לא מוניות ספיישל). אני מסכימה שמוניות שירות אינן פתרון אידאלי וזה לא אמור להיות כך, אבל כץ לא מתכוון לאפשר לנו תח"ץ נורמלית בשבת, אז לכל הפחות אני אסתפק בלא-נורמלית בתקווה לשלם קצת פחות
.
 

Bus Nerd

Active member
לא סביר שזה יגרום לכך

אם זה יגרום לכך שאפשר יהיה לנסוע בלילה ובסופ"ש במחיר מוזל
גם זו נחמה פורתא... לא די בכך שאין הנחות, המחיר במוניות השירות מזנק ברגע שאין להן תחרות
(או בתעריף 2, אף על פי שהן לא מוניות ספיישל). אני מסכימה שמוניות שירות אינן פתרון אידאלי וזה לא אמור להיות כך, אבל כץ לא מתכוון לאפשר לנו תח"ץ נורמלית בשבת, אז לכל הפחות אני אסתפק בלא-נורמלית בתקווה לשלם קצת פחות
.
לא סביר שזה יגרום לכך
חרדים לעולם לא יסכימו לסבסד תח"צ בשבת. יכול להיות שהרב קו פשוט לא יעבוד בשבת במוניות השירות, או שיחליטו שמוניות שירות לא יפעלו בשבת.

אבל אם אני טועה, והן יסובסדו גם בשבת, זה ייפתח פתח לטענה מעולה בעד פתיחת תח"צ רגילה בשבת - "אם אין לכם בעיות עם מוניות שירות מסובסדות אז למה עם אוטבוסים כן".

בכל אופן אני מתנגד לסבסוד ללא פיקוח. איך אפשר מצד אחד לדרוש סבסוד, מצד שני להפעיל כלי רכב לא נגישים בעליל שלא נועדו להסעת בני אדם, לנהוג בצורה פראית ומסוכנת (ואין למי להתלונן), לפעול בתדירות שהיא בפועל אקראית לחלוטין, בלי מידע גלוי לציבור לגבי תחנות ומסלולים, וכו' וכו'. מוניות שירות הן רעה חולה של מערכת התח"צ הישראלית, ואם הן לא מצליחות להתקיים ללא סבסוד אין שום טיעון שמצדיק את קיומן במתכונת הנוכחית.

ולפני שמטריקס יבוא וידבר על כמה שהן טובות לו מרחובות: עדיף במקום הסבסוד הזה להוסיף קווי אוטובוס או מינבוס שיספקו את אותו שירות. אפשר גם להגדיר צורה חדשה של קו שירות שמופעל אקסלוסיבית במיניבוסים ומדלג על תחנות ביניים כשהוא מלא, או אפילו שירות עם מסלולים דינאמיים באמצעות אפליקציה מתאימה (כמו VIA, רק מסובסד ונגיש). אפשר להגביר תדירות בקווים קיימים ולהפעיל בהן מכונות ארוכות עם עלייה מכל הדלתות.

אם בכל זאת חייבים שהעוף המוזר הזה שנקרא מונית שירות ימשיך להתקיים, אם הוא מסובסד הוא צריך להיות מופעל אך ורק עם מיניבוסים *נגישים* נמוכי רצפה עם שילוט אלקטרוני וכריזה, להופיע במערכת זמן אמת ובאפליקציות הניווט, ולהיות חשוף לתלונות הציבור על התנהלות לא תקינה של נהגים. שירות מסובסד מחייב סטנדרטים. אי אפשר סתם ככה לתת סבסוד לעסק פרטי בלי לצפות ממנו לתת דבר בתרומה.
 

trilliane

Well-known member
מנהל
כן, חשבתי על זה... אבל אפשר לפנטז... מסכימה עם יתר דבריך

לא סביר שזה יגרום לכך
חרדים לעולם לא יסכימו לסבסד תח"צ בשבת. יכול להיות שהרב קו פשוט לא יעבוד בשבת במוניות השירות, או שיחליטו שמוניות שירות לא יפעלו בשבת.

אבל אם אני טועה, והן יסובסדו גם בשבת, זה ייפתח פתח לטענה מעולה בעד פתיחת תח"צ רגילה בשבת - "אם אין לכם בעיות עם מוניות שירות מסובסדות אז למה עם אוטבוסים כן".

בכל אופן אני מתנגד לסבסוד ללא פיקוח. איך אפשר מצד אחד לדרוש סבסוד, מצד שני להפעיל כלי רכב לא נגישים בעליל שלא נועדו להסעת בני אדם, לנהוג בצורה פראית ומסוכנת (ואין למי להתלונן), לפעול בתדירות שהיא בפועל אקראית לחלוטין, בלי מידע גלוי לציבור לגבי תחנות ומסלולים, וכו' וכו'. מוניות שירות הן רעה חולה של מערכת התח"צ הישראלית, ואם הן לא מצליחות להתקיים ללא סבסוד אין שום טיעון שמצדיק את קיומן במתכונת הנוכחית.

ולפני שמטריקס יבוא וידבר על כמה שהן טובות לו מרחובות: עדיף במקום הסבסוד הזה להוסיף קווי אוטובוס או מינבוס שיספקו את אותו שירות. אפשר גם להגדיר צורה חדשה של קו שירות שמופעל אקסלוסיבית במיניבוסים ומדלג על תחנות ביניים כשהוא מלא, או אפילו שירות עם מסלולים דינאמיים באמצעות אפליקציה מתאימה (כמו VIA, רק מסובסד ונגיש). אפשר להגביר תדירות בקווים קיימים ולהפעיל בהן מכונות ארוכות עם עלייה מכל הדלתות.

אם בכל זאת חייבים שהעוף המוזר הזה שנקרא מונית שירות ימשיך להתקיים, אם הוא מסובסד הוא צריך להיות מופעל אך ורק עם מיניבוסים *נגישים* נמוכי רצפה עם שילוט אלקטרוני וכריזה, להופיע במערכת זמן אמת ובאפליקציות הניווט, ולהיות חשוף לתלונות הציבור על התנהלות לא תקינה של נהגים. שירות מסובסד מחייב סטנדרטים. אי אפשר סתם ככה לתת סבסוד לעסק פרטי בלי לצפות ממנו לתת דבר בתרומה.
כן, חשבתי על זה... אבל אפשר לפנטז... מסכימה עם יתר דבריך
זו נקודה חשובה שכדאי להפנות למשרד התחבורה / לוועדה רלוונטית בכנסת / למחוקק מבין עניין (דב חנין?).
 

arseny92

Well-known member
מנהל
ב-GTFS חלק ממוניות השירות מופיעות מזה כבר הרבה זמן

לא סביר שזה יגרום לכך
חרדים לעולם לא יסכימו לסבסד תח"צ בשבת. יכול להיות שהרב קו פשוט לא יעבוד בשבת במוניות השירות, או שיחליטו שמוניות שירות לא יפעלו בשבת.

אבל אם אני טועה, והן יסובסדו גם בשבת, זה ייפתח פתח לטענה מעולה בעד פתיחת תח"צ רגילה בשבת - "אם אין לכם בעיות עם מוניות שירות מסובסדות אז למה עם אוטבוסים כן".

בכל אופן אני מתנגד לסבסוד ללא פיקוח. איך אפשר מצד אחד לדרוש סבסוד, מצד שני להפעיל כלי רכב לא נגישים בעליל שלא נועדו להסעת בני אדם, לנהוג בצורה פראית ומסוכנת (ואין למי להתלונן), לפעול בתדירות שהיא בפועל אקראית לחלוטין, בלי מידע גלוי לציבור לגבי תחנות ומסלולים, וכו' וכו'. מוניות שירות הן רעה חולה של מערכת התח"צ הישראלית, ואם הן לא מצליחות להתקיים ללא סבסוד אין שום טיעון שמצדיק את קיומן במתכונת הנוכחית.

ולפני שמטריקס יבוא וידבר על כמה שהן טובות לו מרחובות: עדיף במקום הסבסוד הזה להוסיף קווי אוטובוס או מינבוס שיספקו את אותו שירות. אפשר גם להגדיר צורה חדשה של קו שירות שמופעל אקסלוסיבית במיניבוסים ומדלג על תחנות ביניים כשהוא מלא, או אפילו שירות עם מסלולים דינאמיים באמצעות אפליקציה מתאימה (כמו VIA, רק מסובסד ונגיש). אפשר להגביר תדירות בקווים קיימים ולהפעיל בהן מכונות ארוכות עם עלייה מכל הדלתות.

אם בכל זאת חייבים שהעוף המוזר הזה שנקרא מונית שירות ימשיך להתקיים, אם הוא מסובסד הוא צריך להיות מופעל אך ורק עם מיניבוסים *נגישים* נמוכי רצפה עם שילוט אלקטרוני וכריזה, להופיע במערכת זמן אמת ובאפליקציות הניווט, ולהיות חשוף לתלונות הציבור על התנהלות לא תקינה של נהגים. שירות מסובסד מחייב סטנדרטים. אי אפשר סתם ככה לתת סבסוד לעסק פרטי בלי לצפות ממנו לתת דבר בתרומה.
ב-GTFS חלק ממוניות השירות מופיעות מזה כבר הרבה זמן
ולכן זמינות למוביט, גוגל מפות ושער האפליקציות
&nbsp
&nbsp
 

matrix200200

Active member
קראת לי?


לא סביר שזה יגרום לכך
חרדים לעולם לא יסכימו לסבסד תח"צ בשבת. יכול להיות שהרב קו פשוט לא יעבוד בשבת במוניות השירות, או שיחליטו שמוניות שירות לא יפעלו בשבת.

אבל אם אני טועה, והן יסובסדו גם בשבת, זה ייפתח פתח לטענה מעולה בעד פתיחת תח"צ רגילה בשבת - "אם אין לכם בעיות עם מוניות שירות מסובסדות אז למה עם אוטבוסים כן".

בכל אופן אני מתנגד לסבסוד ללא פיקוח. איך אפשר מצד אחד לדרוש סבסוד, מצד שני להפעיל כלי רכב לא נגישים בעליל שלא נועדו להסעת בני אדם, לנהוג בצורה פראית ומסוכנת (ואין למי להתלונן), לפעול בתדירות שהיא בפועל אקראית לחלוטין, בלי מידע גלוי לציבור לגבי תחנות ומסלולים, וכו' וכו'. מוניות שירות הן רעה חולה של מערכת התח"צ הישראלית, ואם הן לא מצליחות להתקיים ללא סבסוד אין שום טיעון שמצדיק את קיומן במתכונת הנוכחית.

ולפני שמטריקס יבוא וידבר על כמה שהן טובות לו מרחובות: עדיף במקום הסבסוד הזה להוסיף קווי אוטובוס או מינבוס שיספקו את אותו שירות. אפשר גם להגדיר צורה חדשה של קו שירות שמופעל אקסלוסיבית במיניבוסים ומדלג על תחנות ביניים כשהוא מלא, או אפילו שירות עם מסלולים דינאמיים באמצעות אפליקציה מתאימה (כמו VIA, רק מסובסד ונגיש). אפשר להגביר תדירות בקווים קיימים ולהפעיל בהן מכונות ארוכות עם עלייה מכל הדלתות.

אם בכל זאת חייבים שהעוף המוזר הזה שנקרא מונית שירות ימשיך להתקיים, אם הוא מסובסד הוא צריך להיות מופעל אך ורק עם מיניבוסים *נגישים* נמוכי רצפה עם שילוט אלקטרוני וכריזה, להופיע במערכת זמן אמת ובאפליקציות הניווט, ולהיות חשוף לתלונות הציבור על התנהלות לא תקינה של נהגים. שירות מסובסד מחייב סטנדרטים. אי אפשר סתם ככה לתת סבסוד לעסק פרטי בלי לצפות ממנו לתת דבר בתרומה.
קראת לי?

אתה קצת סותר את עצמך.
ציטוט שלך: "צורה חדשה של קו שירות שמופעל אקסלוסיבית במיניבוסים ומדלג על תחנות ביניים".
סלח לי, אבל עכשיו תיארת את מונית שרות

אז אני מבין שאתה כבר לא מתנגד למוניות שרות?
או שרק השם "מונית שרות" מעורר בך אנטגוניזם ואם נקרא לזה שרות "קווים דינאמיים" אז הכל בסדר?
היי אני מסכים איתך שיש תופעות שליליות במוניות שרות (נהגים מופרעים היא אולי העיקרית), אבל בשביל זה צריך פשוט לאכוף את חוקי התנועה ופעם אחרונה שבדקתי זה תפקידה של משטרה.
אז אולי פשוט במקום להמציא את הגלגל, נאכוף את החוקים ונוודא שכולם מתנהגים בצורה נאותה בכבישים?
 

Bus Nerd

Active member
בטח שיש הבדל!

קראת לי?

אתה קצת סותר את עצמך.
ציטוט שלך: "צורה חדשה של קו שירות שמופעל אקסלוסיבית במיניבוסים ומדלג על תחנות ביניים".
סלח לי, אבל עכשיו תיארת את מונית שרות

אז אני מבין שאתה כבר לא מתנגד למוניות שרות?
או שרק השם "מונית שרות" מעורר בך אנטגוניזם ואם נקרא לזה שרות "קווים דינאמיים" אז הכל בסדר?
היי אני מסכים איתך שיש תופעות שליליות במוניות שרות (נהגים מופרעים היא אולי העיקרית), אבל בשביל זה צריך פשוט לאכוף את חוקי התנועה ופעם אחרונה שבדקתי זה תפקידה של משטרה.
אז אולי פשוט במקום להמציא את הגלגל, נאכוף את החוקים ונוודא שכולם מתנהגים בצורה נאותה בכבישים?
בטח שיש הבדל!
פיקוח וסטנדרטים של כלי הרכב!

"קו שירות" הידוע גם בתור "קו אוטובוס" מופעל ע"י מפעיל שזכה במכרז, שנקנס על אי ביצוע נסיעות, שמחוייב להפעיל אוטובוסים שעומדים בסטנדרטים של משרד התחבורה, שמחוייב לטפל בתלונות הציבור, שמשרד התחבורה מבקר על רמת השירות ורמת העמידה בתנאי המכרז. המפעיל יכול לנקוט בצעדים משמעתיים נגד נהגים בעיתיים, יכול לדאוג לכך שיהיו נהגים חלופיים אם נהג חולה או בחופש, ושלא יהיה מצב שלא יוצאת נסיעה כי זה לא בא בטוב לנהג באותו הרגע או שהוא מחכה שהמונית תתמלא.

זה מוד עבודה שונה לגמרי - תחבורה *ציבורית*, ולא אדם פרטי שמסיע אותך ברכב שנועד לסחורה ולא לאנשים.
 

matrix200200

Active member
צר לי שאיני משתתף באמונות טפלות שלך שפיסת נייר שיש

בטח שיש הבדל!
פיקוח וסטנדרטים של כלי הרכב!

"קו שירות" הידוע גם בתור "קו אוטובוס" מופעל ע"י מפעיל שזכה במכרז, שנקנס על אי ביצוע נסיעות, שמחוייב להפעיל אוטובוסים שעומדים בסטנדרטים של משרד התחבורה, שמחוייב לטפל בתלונות הציבור, שמשרד התחבורה מבקר על רמת השירות ורמת העמידה בתנאי המכרז. המפעיל יכול לנקוט בצעדים משמעתיים נגד נהגים בעיתיים, יכול לדאוג לכך שיהיו נהגים חלופיים אם נהג חולה או בחופש, ושלא יהיה מצב שלא יוצאת נסיעה כי זה לא בא בטוב לנהג באותו הרגע או שהוא מחכה שהמונית תתמלא.

זה מוד עבודה שונה לגמרי - תחבורה *ציבורית*, ולא אדם פרטי שמסיע אותך ברכב שנועד לסחורה ולא לאנשים.
צר לי שאיני משתתף באמונות טפלות שלך שפיסת נייר שיש
עליה חותמת ממשלתית הופכת את אותו השרות (בפועל) למשהוא נעלה יותר מאשר אם היה מופעל על ידי אדם או חברה פרטית.
הפיקוח הממשלתי שאתה מדבר עליו, הוא לא יותר משקר מטופש שאמור לגרום לי להרגיש טוב עם עצמי (ולצערי הוא לא יעשה זאת).
טוב אם המדינה דפקה אותי זה הרבה יותר טוב אם חברה פרטית עשתה את זה, הרי קיבלתי את הצינור שעבר פיקוח ממשלתי

הרעיון של מונית שרות שלא יוצאת עד שהיא מתמלאת, אז זה בדיוק המהות של שרות "דינאמי" כפי שאתה בעצמך קראת לו.
אם תכריח את נהגי מוניות השרות לצאת חצי ריקים, אז יקרה אחד מהשתיים:
1. הם יעזבו כי זה לא ישתלם להם.
2. הם יפעילו לחץ על משרד התחבורה וכולנו נשלם על זה.
זה לא שממשלה תעשה כישוף ופתאום נסיעה של אוטובוס או מיניבוס חצי ריק תהפוך למשתלמת.
לגבי הרכבים שעברו "פיקוח" אז זאת בכלל טענה מגוכחת.
אתה באמת חושב שמדינה עכשיו תממן רכישת צי של מאות מיניבוסים ש"יעמדו בסטנדרטים הגבוהים של פיקוח ממשלתי"?
כרגיל יש פה שתי אופציות:
1. המדינה באמת תעשה את זה וכסף של משלמי המיסים ייזרק לפח בשביל שאתה תרגיש טוב עם עצמך (כמובן תוך שחיטות, מכרזים תפורים ושאר ירקות המאפיינים מכרזים כאלה).
2. המדינה תעלים עין ובדיעבד תכשיר את כל מוניות השרות שכרגע נוסעות על הכבישים.
 

Bus Nerd

Active member
כבר עכשיו לא משתלם להם! לא שמת לב שהם דורשים סבסוד?

צר לי שאיני משתתף באמונות טפלות שלך שפיסת נייר שיש
עליה חותמת ממשלתית הופכת את אותו השרות (בפועל) למשהוא נעלה יותר מאשר אם היה מופעל על ידי אדם או חברה פרטית.
הפיקוח הממשלתי שאתה מדבר עליו, הוא לא יותר משקר מטופש שאמור לגרום לי להרגיש טוב עם עצמי (ולצערי הוא לא יעשה זאת).
טוב אם המדינה דפקה אותי זה הרבה יותר טוב אם חברה פרטית עשתה את זה, הרי קיבלתי את הצינור שעבר פיקוח ממשלתי

הרעיון של מונית שרות שלא יוצאת עד שהיא מתמלאת, אז זה בדיוק המהות של שרות "דינאמי" כפי שאתה בעצמך קראת לו.
אם תכריח את נהגי מוניות השרות לצאת חצי ריקים, אז יקרה אחד מהשתיים:
1. הם יעזבו כי זה לא ישתלם להם.
2. הם יפעילו לחץ על משרד התחבורה וכולנו נשלם על זה.
זה לא שממשלה תעשה כישוף ופתאום נסיעה של אוטובוס או מיניבוס חצי ריק תהפוך למשתלמת.
לגבי הרכבים שעברו "פיקוח" אז זאת בכלל טענה מגוכחת.
אתה באמת חושב שמדינה עכשיו תממן רכישת צי של מאות מיניבוסים ש"יעמדו בסטנדרטים הגבוהים של פיקוח ממשלתי"?
כרגיל יש פה שתי אופציות:
1. המדינה באמת תעשה את זה וכסף של משלמי המיסים ייזרק לפח בשביל שאתה תרגיש טוב עם עצמך (כמובן תוך שחיטות, מכרזים תפורים ושאר ירקות המאפיינים מכרזים כאלה).
2. המדינה תעלים עין ובדיעבד תכשיר את כל מוניות השרות שכרגע נוסעות על הכבישים.
כבר עכשיו לא משתלם להם! לא שמת לב שהם דורשים סבסוד?
לא מבין אותך. מצד אחד אתה תומך ב"שוק חופשי", מצד שני אתה רוצה שהמדינה תסבסד עסק כושל.

אם הם רוצים לעבוד בצורה פרטית, בלי פיקוח ובלי קנסות - לא מגיע להם סבסוד. נקודה.
 

matrix200200

Active member
נדמה לי אתה מבלבל אותי עם מישהוא אחר.

כבר עכשיו לא משתלם להם! לא שמת לב שהם דורשים סבסוד?
לא מבין אותך. מצד אחד אתה תומך ב"שוק חופשי", מצד שני אתה רוצה שהמדינה תסבסד עסק כושל.

אם הם רוצים לעבוד בצורה פרטית, בלי פיקוח ובלי קנסות - לא מגיע להם סבסוד. נקודה.
נדמה לי אתה מבלבל אותי עם מישהוא אחר.
אני לא רוצה סבסוד ואני מתנגד לצעד הזה של ישראל כץ.
לדעתי צריך להניח אותם לנפשם ופשוט לבטל את כל הרגולציות שרק אפשר שאולי מגבילים אותם.
לא לתת להם סבסוד, לא לצרף אותם לרב קו.
שום דבר.
פשוט לתת להם לפעול.
איפה שמשתלם הם ישרדו, אני בטוח בזה.
אז אולי הכמות שלהם תצטמצם (לי אין בעיה עם זה), אולי הם יעלמו במקומות מסוימים (גם זה בסדר מבחינתי).
אני כן מודה שאני קצת אנוכי שאני אומר את זה, כי ברור לי שבקווי 201 ו164 הם לא יעלמו אז אני אישית לא אפגע מזה.
 

Bus Nerd

Active member
הם עצמם דורשים סבסוד, כי בלי הסבסוד הם לא ישרדו.

נדמה לי אתה מבלבל אותי עם מישהוא אחר.
אני לא רוצה סבסוד ואני מתנגד לצעד הזה של ישראל כץ.
לדעתי צריך להניח אותם לנפשם ופשוט לבטל את כל הרגולציות שרק אפשר שאולי מגבילים אותם.
לא לתת להם סבסוד, לא לצרף אותם לרב קו.
שום דבר.
פשוט לתת להם לפעול.
איפה שמשתלם הם ישרדו, אני בטוח בזה.
אז אולי הכמות שלהם תצטמצם (לי אין בעיה עם זה), אולי הם יעלמו במקומות מסוימים (גם זה בסדר מבחינתי).
אני כן מודה שאני קצת אנוכי שאני אומר את זה, כי ברור לי שבקווי 201 ו164 הם לא יעלמו אז אני אישית לא אפגע מזה.
הם עצמם דורשים סבסוד, כי בלי הסבסוד הם לא ישרדו.
 

matrix200200

Active member
מי לא דורש כסף במדינה הזאת?

הם עצמם דורשים סבסוד, כי בלי הסבסוד הם לא ישרדו.
מי לא דורש כסף במדינה הזאת?
מורים דורשים, חברת חשמל דורשת, עובדי הנמלים דורשים, נכים דורשים.
אז מה ניתן לכולם כי הם דורשים?
אני חושב שלא
 

Bus Nerd

Active member
אבל כץ נותן להם, לא שמת לב?

מי לא דורש כסף במדינה הזאת?
מורים דורשים, חברת חשמל דורשת, עובדי הנמלים דורשים, נכים דורשים.
אז מה ניתן לכולם כי הם דורשים?
אני חושב שלא
אבל כץ נותן להם, לא שמת לב?
לפחות ההצעה שלי של להפעיל אותם בצורה מפוקחת כמו קווי אוטובוס אחרים מאפשרים לשירות הזה להמשיך להתקיים בצורה "הגיונית" (פיקוח וטיפול בתלונות תמורת סבסוד) בשביל שאתה תוכל להגיע מהר מרחובות לת"א.
אם באמת ייתנו להם סבסוד בלי פיקוח זה מצב דפוק ולא תקין.
 

matrix200200

Active member
אני בכל מקרה מעדיף שיבזבזו כמה שפחות כסף של משלמי המיסים

אבל כץ נותן להם, לא שמת לב?
לפחות ההצעה שלי של להפעיל אותם בצורה מפוקחת כמו קווי אוטובוס אחרים מאפשרים לשירות הזה להמשיך להתקיים בצורה "הגיונית" (פיקוח וטיפול בתלונות תמורת סבסוד) בשביל שאתה תוכל להגיע מהר מרחובות לת"א.
אם באמת ייתנו להם סבסוד בלי פיקוח זה מצב דפוק ולא תקין.
אני בכל מקרה מעדיף שיבזבזו כמה שפחות כסף של משלמי המיסים
כץ עושה דבר פופוליסטי ומטופש, אבל בו לא נחמיר ונשפוך עוד מיליונים על מכוניות "בפיקוח" ועל שטויות מהסוג הזה.
אם כבר עושים שטות אז לפחות שלא יעשו שטות במימדי ענק.
לא יודע כמה הסיפור המטופש הזה יעלה בסוף לקופת המדינה, אני מקווה (בגלל כמות יחסית לא גדולה של נהגי מוניות שרות) שלא מדובר בסכומי עתק.
אז בוא נשאיר את זה ככה, מה אתה אומר?
 

Bus Nerd

Active member
אומר שלא. כי לא הגיוני לסבסד עסק פרטי ולתת לו לעשות מה שבא

אני בכל מקרה מעדיף שיבזבזו כמה שפחות כסף של משלמי המיסים
כץ עושה דבר פופוליסטי ומטופש, אבל בו לא נחמיר ונשפוך עוד מיליונים על מכוניות "בפיקוח" ועל שטויות מהסוג הזה.
אם כבר עושים שטות אז לפחות שלא יעשו שטות במימדי ענק.
לא יודע כמה הסיפור המטופש הזה יעלה בסוף לקופת המדינה, אני מקווה (בגלל כמות יחסית לא גדולה של נהגי מוניות שרות) שלא מדובר בסכומי עתק.
אז בוא נשאיר את זה ככה, מה אתה אומר?
אומר שלא. כי לא הגיוני לסבסד עסק פרטי ולתת לו לעשות מה שבא
גם לקבל את כספי משלמי המסים וגם לא לשאת באחריות? לא הגיוני.
אם כבר מסבסדים, צריך להתנות את הסבסוד ברמת שירות מינימלית ובהחלפת כל הטרניזטים במניבוסים נגישים. אם לא בא לנהגי מוניות השירות להתחייב לרמת שירות מינימלית, אז שלא יקבלו סבסוד.

הרי זה הכי "בזבוז כספי מסים" לסבסד מוניות שירות בעלות של מיליונים, ואז שמוניות השירות האלו יספקו שירות ברמה בזיונית כי מה איכפת להם הם במילא יקבלו סבסוד מהמדינה.
 

matrix200200

Active member
אני לא רוצה בכלל לסבסד אותם.

אומר שלא. כי לא הגיוני לסבסד עסק פרטי ולתת לו לעשות מה שבא
גם לקבל את כספי משלמי המסים וגם לא לשאת באחריות? לא הגיוני.
אם כבר מסבסדים, צריך להתנות את הסבסוד ברמת שירות מינימלית ובהחלפת כל הטרניזטים במניבוסים נגישים. אם לא בא לנהגי מוניות השירות להתחייב לרמת שירות מינימלית, אז שלא יקבלו סבסוד.

הרי זה הכי "בזבוז כספי מסים" לסבסד מוניות שירות בעלות של מיליונים, ואז שמוניות השירות האלו יספקו שירות ברמה בזיונית כי מה איכפת להם הם במילא יקבלו סבסוד מהמדינה.
אני לא רוצה בכלל לסבסד אותם.
אבל אם כבר כך רצה הגורל, אני רוצה לצמצם את הבזבוז למינימום.
זה מספיק גרוע שנסבסד להם נסיעות, אז אתה מציע לסבסד להם גם קניית רכבים חדשים?
 

Bus Nerd

Active member
לא, שיקנו בעצמם.

אני לא רוצה בכלל לסבסד אותם.
אבל אם כבר כך רצה הגורל, אני רוצה לצמצם את הבזבוז למינימום.
זה מספיק גרוע שנסבסד להם נסיעות, אז אתה מציע לסבסד להם גם קניית רכבים חדשים?
לא, שיקנו בעצמם.
 

matrix200200

Active member
אתה מיתמם.

לא, שיקנו בעצמם.
אתה מיתמם.
ברור לך שהם לא יעשו את זה.
אתה בעצמך אמרת שהם כבר בקשיים בגלל הירידה בביקוש, אז אתה באמת מצפה מהם לקנות מכונית חדשה שתעלה כמה מאות אלפי שקלים?
ברור לך שהם יפעילו לחץ על השר וברור גם שהוא יתקפל (נדמה לי שהתנהלות של השר בעניין אובר הוכיחה מעבר לכל ספק, שהוא נמצא בכיס של נהגי המוניות וזה מסיבות פוליטיות ברורות.).
תפסיק עם הצורת המחשבה הילדותית הזאת שמישהוא אחר ישלם בשבילך על מה שאתה רוצה.
זה לא יקרה, ולא משנה כמה אתה רוצה.
מי שמשלם זה תמיד משתמש הקצה.
שום רגולציה מטופשת לא תשנה את זה.
היה ראש ממשלה ברוסיה בתקופת ילצין שאמר משפט גאוני שאני מאוד אוהב:
"רצינו שיהיה יותר טוב, אבל יצא כמו תמיד".

הגיע הזמן שגם אתה תפנים שתמיד יוצא " כמו תמיד" ובמיוחד כאשר רוצים לעשות "יותר טוב".
 

Ccyclist

Well-known member
אז יהיו מכרזים כלשהם והתחייבויות לחידושי צי.

אתה מיתמם.
ברור לך שהם לא יעשו את זה.
אתה בעצמך אמרת שהם כבר בקשיים בגלל הירידה בביקוש, אז אתה באמת מצפה מהם לקנות מכונית חדשה שתעלה כמה מאות אלפי שקלים?
ברור לך שהם יפעילו לחץ על השר וברור גם שהוא יתקפל (נדמה לי שהתנהלות של השר בעניין אובר הוכיחה מעבר לכל ספק, שהוא נמצא בכיס של נהגי המוניות וזה מסיבות פוליטיות ברורות.).
תפסיק עם הצורת המחשבה הילדותית הזאת שמישהוא אחר ישלם בשבילך על מה שאתה רוצה.
זה לא יקרה, ולא משנה כמה אתה רוצה.
מי שמשלם זה תמיד משתמש הקצה.
שום רגולציה מטופשת לא תשנה את זה.
היה ראש ממשלה ברוסיה בתקופת ילצין שאמר משפט גאוני שאני מאוד אוהב:
"רצינו שיהיה יותר טוב, אבל יצא כמו תמיד".

הגיע הזמן שגם אתה תפנים שתמיד יוצא " כמו תמיד" ובמיוחד כאשר רוצים לעשות "יותר טוב".
אז יהיו מכרזים כלשהם והתחייבויות לחידושי צי.
לא שברור לי מדוע צריך אמצעי שעוקב אחרי קווי אוטובוס חזקים ובמקביל אליהם תוך שימוש במספרם, אבל אם מכניסים את מוניות השירות לכירטוס הסטנדרטי אפשר להכניס אותן לשאר הדרישות שדורשים ממפעילה פרטית כגון חידוש הצי או מפרט מסויים לרכבים.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה