ישנן תחנות שנבנות מתוך המנהרה תוך החלפתה.
http://www.crossrail.co.uk/construction/tunnelling/building-the-station-tunnels
 
ישנן תחנות שנבנו מפירי חפירה (אני חושב שהפיר ב Finsbury Square קשור לבניית הרציפים בתחנת ליברפול סטריט למשל) ושם היו הפריצות המרשימות של ה TBM אל תוך חללי תחנות מוכנות, אך במקביל ישנה שיטה של בניית התחנות מתוך המנהרות עצמן.
 
בסדרה על הקמת קרוסרייל היו קטעים שהראו TBM מניחה סגמנטים במנהרה באזור שיהיה תחנה עתידית ובמקביל היה הסבר שהסגמנטים בקטע הזה יוסרו כדי לאפשר את בניית התחנה.
 
שיטת הקופסאות הנבנות מפני השטח ומטה לא מתאימה למערכות מטרו או רכבת פרברית תת קרקעית. גם תחנות התחתית העמוקה הוותיקות נחפרו 30 מטר מתחת לפני הקרקע בלי יותר ממספר פירי איוורור וגישה (בכל תחנת תחתית עמוקה ותיקה ישנו פיר מדרגות לולייניות והיה בעבר פיר מעליות שהיה הגישה העיקרית לפני השטח, הדרגנועים נוספו למערכת רק בשנות השלושים בתהליך רטרואקטיבי של חפירה חדשה ולכן ישנן מספר תחנות וותיקות ללא דרגנועים, הבולטת ביניהן במרכז לונדון קובנט גארדן.)
 
לגבי השימוש בצינור כדי לעבור בקופסאת תחנה קיימת - האם יתכן שהקופסה אינה בגימור הסופי ועדיף להגן על ה TBM מכל מני פיגומים, קורות זמניות (אם למשל אין תקרה יצוקה קבועה) וכדומה או שחפרו את רצפת הקופסה כמשטח שטוח מתחת לתוואי החפירה של ה TBM (יתכן שיש צורך באזור ניקוז מתחת למפלס המסילות והמנהרות) ?