חדשות מנת"ע

מצב
הנושא נעול.

matrix200200

Active member
חדשות מנת"ע

חדשות מנת"ע
עד כה נחפרו "מעל" 5 קילומטרים.
יש לי הרגשה שקצב החפירות ירד.
אני תוהה, האם יש קשיים לוגיסטיים הנובעים מהעובדה שצריך לעבור יותר מרחק בשביל לפנות את האדמה ולהביא את הסגמנטים עד לTBM.
 

סילון91

New member
אני גם תוהה..התחילו בפברואר 17..כרגע פועלות 6 מכונות בו זמני

חדשות מנת"ע
עד כה נחפרו "מעל" 5 קילומטרים.
יש לי הרגשה שקצב החפירות ירד.
אני תוהה, האם יש קשיים לוגיסטיים הנובעים מהעובדה שצריך לעבור יותר מרחק בשביל לפנות את האדמה ולהביא את הסגמנטים עד לTBM.
אני גם תוהה..התחילו בפברואר 17..כרגע פועלות 6 מכונות בו זמני
ציפתי כבר שנחפרו לפחות 8 ק"מ
 

סילון91

New member
מה גם שתכף 2018....הם צריכים כבר להתחיל עם הנחת המסילות לפי

אני גם תוהה..התחילו בפברואר 17..כרגע פועלות 6 מכונות בו זמני
ציפתי כבר שנחפרו לפחות 8 ק"מ
מה גם שתכף 2018....הם צריכים כבר להתחיל עם הנחת המסילות לפי
לוח הזמנים שלהם
 

matrix200200

Active member
אני מקווה שהם יתחילו את הנחת המסילות בחלקים המוכנים של

מה גם שתכף 2018....הם צריכים כבר להתחיל עם הנחת המסילות לפי
לוח הזמנים שלהם
אני מקווה שהם יתחילו את הנחת המסילות בחלקים המוכנים של
המנהרה עוד לפני שיסתיימו החפירות.
אין סיבה להמתין לסיום עבודות הTBM
 

Bus Nerd

Active member
בטח שיש סיבה להמתין

אני מקווה שהם יתחילו את הנחת המסילות בחלקים המוכנים של
המנהרה עוד לפני שיסתיימו החפירות.
אין סיבה להמתין לסיום עבודות הTBM
בטח שיש סיבה להמתין
בתוך המנהרה יש מסילה זמנית צרה שמשמשת לקרוניות פינוי עפר מהמכונה והסעת עובדים לכיוון המכונה ובחזרה החוצה. אי אפשר לפרק אותה כדי להתקין את המסילה הסופית, כי אז לא יוכלו לפנות את העפר ולא יוכלו להסיע עובדים לעבר הTBM.

חייבים לחכות שהTBM תסיים לפני שמתחילים להתקין את המסילה האמיתית.
 

matrix200200

Active member
צודק, לא חשבתי על זה.

בטח שיש סיבה להמתין
בתוך המנהרה יש מסילה זמנית צרה שמשמשת לקרוניות פינוי עפר מהמכונה והסעת עובדים לכיוון המכונה ובחזרה החוצה. אי אפשר לפרק אותה כדי להתקין את המסילה הסופית, כי אז לא יוכלו לפנות את העפר ולא יוכלו להסיע עובדים לעבר הTBM.

חייבים לחכות שהTBM תסיים לפני שמתחילים להתקין את המסילה האמיתית.
צודק, לא חשבתי על זה.
אגב אם מישהוא רצה לדעת על סיבה לעיכובים (אולי אחת מיני רבים), בדיוק פירסמו ידיעה שTBM עכשיו נכנסה לשרוול בתחנת אם המושבות שהוכן בשבילה.
הם מסבירים שם שהמכונה מתקדמת לאט בתוך השרוול (כנראה בגלל הצורך בדיוק מירבי והפחד לגרום נזק למכונה).
אולי אחרי שיעברו את הצינור הזה, הדברים יזוזו יותר מהר.
 

Bus Nerd

Active member
כל העניין הזה עם הצינור כל כך מוזר לי

צודק, לא חשבתי על זה.
אגב אם מישהוא רצה לדעת על סיבה לעיכובים (אולי אחת מיני רבים), בדיוק פירסמו ידיעה שTBM עכשיו נכנסה לשרוול בתחנת אם המושבות שהוכן בשבילה.
הם מסבירים שם שהמכונה מתקדמת לאט בתוך השרוול (כנראה בגלל הצורך בדיוק מירבי והפחד לגרום נזק למכונה).
אולי אחרי שיעברו את הצינור הזה, הדברים יזוזו יותר מהר.
כל העניין הזה עם הצינור כל כך מוזר לי
1) מדובר במקטע שהכינו בשביל להיות פיר שילוח, ורק אחר כך "נזכרו" שצריך דרך להמשיך את המנהרה עד הדפו. בזבוז כסף משמעותי.

2) למה המכונה בכלל צריכה לעבור בצינור? הבנתי שזה כדי לשמור על הלחץ הנכון, אבל לא יותר פשוט to depressurize את כל העסק, להסיע אותה בלי צינור, ואז לעשות את התהליך של הpressurisation מחדש? או לחלופין היו פשוט יכולים להשתמש בתחנת אם המושבות כפיר שילוח כמו שתוכנן ואת החלק עד הדפו לחפור ב cut&cover

3) המכונות האלו אמורות להיות מסוגלות לעבור בתוך קופסת תחנה שכבר נחפרה, כך עושים בחו"ל כמעט בכל פרוייקט (שיטת ה"קודם TBM אחר כך נסיים עם הקופסה" היא לא משהו שנהוג בד"כ), ובתחנות המכונות לא אמורות לעבור בתוך צינור כזה. אז למה באם המושבות צריך אותו?
הייתי מבין אם היו אומרים לי שהמכונות אצלנו שונות כי צריכות להתמודד עם לחץ גבוה של מי תהום, אבל קשה לי להאמין שתוכננו צינורות כאלו *בתוך* קופסאות התחנות, שהרי לא רק שחלק מהמכונות יגיעו לתחנות שקופסתן כבר נבנתה אלא גם שזה היה התכנון המקורי.

בקיצור מאוד לא ברור והייתי שמח להסבר מדוייק יותר על למה עשו את זה ככה.
 

matrix200200

Active member
לא יודע בוודאות אבל יש לי כמה מחשבות.

כל העניין הזה עם הצינור כל כך מוזר לי
1) מדובר במקטע שהכינו בשביל להיות פיר שילוח, ורק אחר כך "נזכרו" שצריך דרך להמשיך את המנהרה עד הדפו. בזבוז כסף משמעותי.

2) למה המכונה בכלל צריכה לעבור בצינור? הבנתי שזה כדי לשמור על הלחץ הנכון, אבל לא יותר פשוט to depressurize את כל העסק, להסיע אותה בלי צינור, ואז לעשות את התהליך של הpressurisation מחדש? או לחלופין היו פשוט יכולים להשתמש בתחנת אם המושבות כפיר שילוח כמו שתוכנן ואת החלק עד הדפו לחפור ב cut&cover

3) המכונות האלו אמורות להיות מסוגלות לעבור בתוך קופסת תחנה שכבר נחפרה, כך עושים בחו"ל כמעט בכל פרוייקט (שיטת ה"קודם TBM אחר כך נסיים עם הקופסה" היא לא משהו שנהוג בד"כ), ובתחנות המכונות לא אמורות לעבור בתוך צינור כזה. אז למה באם המושבות צריך אותו?
הייתי מבין אם היו אומרים לי שהמכונות אצלנו שונות כי צריכות להתמודד עם לחץ גבוה של מי תהום, אבל קשה לי להאמין שתוכננו צינורות כאלו *בתוך* קופסאות התחנות, שהרי לא רק שחלק מהמכונות יגיעו לתחנות שקופסתן כבר נבנתה אלא גם שזה היה התכנון המקורי.

בקיצור מאוד לא ברור והייתי שמח להסבר מדוייק יותר על למה עשו את זה ככה.
לא יודע בוודאות אבל יש לי כמה מחשבות.
לגבי ההנקודה הראשונה שלך זה באמת מצער, לא זכור לי למה זה באמת קרה.
לגבי השתיים, אני לא לגמרי בטוח שזה אפשרי לעשות depressurize למכונה הזאת.
אולי היא בכלל לא בנויה למצב שבו הלחץ לפניה משתנה בצורה פתאומית?
לגבי ההצעה שלך של cut and cover, נכון זאת אופציה אבל חפירה בשיטה הזאת לדעתי היתה לוקחת יותר זמן, אז לא ברור אם זה היה עוזר.
אולי היה עולה פחות כסף, אבל גם זה לא בטוח.
לגבי שלוש דיברנו על זה כבר בעבר.
היתה כתבה בדה מרקר נדמה לי שהסבירה שהיה סכסוך בין משרד האוצר לחברות הזוכות בעניין עלויות בניית הקופסאות, מה שגרם לעיכוב בתחילת עבודות של בניית התחנות וזה הביא להחלטה לזרז את החפירה של מנהרות בשביל לא לגרום לעיכובים בפתיחת הקו.
כך לפחות היה בכתבה הזאת.

לגבי התחנות הייתכן שבעצם החלק של התחנות שמיעוד למעבר הTBM בעצם לא ייחפר בכלל והם ימתינו לTBM?
ורק אחרי שהיא תעבור ישבור את ה"קיר" בין המנהרה לבין שאר התחנה?
ככה הם לא צריכים להתמודד עם המצב של שינוי לחץ בתוך המנהרה הנחפרת.
 

Bus Nerd

Active member
לא יכול להיות שהחלק לא ייחפר

לא יודע בוודאות אבל יש לי כמה מחשבות.
לגבי ההנקודה הראשונה שלך זה באמת מצער, לא זכור לי למה זה באמת קרה.
לגבי השתיים, אני לא לגמרי בטוח שזה אפשרי לעשות depressurize למכונה הזאת.
אולי היא בכלל לא בנויה למצב שבו הלחץ לפניה משתנה בצורה פתאומית?
לגבי ההצעה שלך של cut and cover, נכון זאת אופציה אבל חפירה בשיטה הזאת לדעתי היתה לוקחת יותר זמן, אז לא ברור אם זה היה עוזר.
אולי היה עולה פחות כסף, אבל גם זה לא בטוח.
לגבי שלוש דיברנו על זה כבר בעבר.
היתה כתבה בדה מרקר נדמה לי שהסבירה שהיה סכסוך בין משרד האוצר לחברות הזוכות בעניין עלויות בניית הקופסאות, מה שגרם לעיכוב בתחילת עבודות של בניית התחנות וזה הביא להחלטה לזרז את החפירה של מנהרות בשביל לא לגרום לעיכובים בפתיחת הקו.
כך לפחות היה בכתבה הזאת.

לגבי התחנות הייתכן שבעצם החלק של התחנות שמיעוד למעבר הTBM בעצם לא ייחפר בכלל והם ימתינו לTBM?
ורק אחרי שהיא תעבור ישבור את ה"קיר" בין המנהרה לבין שאר התחנה?
ככה הם לא צריכים להתמודד עם המצב של שינוי לחץ בתוך המנהרה הנחפרת.
לא יכול להיות שהחלק לא ייחפר
אם זה היה המצב איך היו יכולים להתחיל לעבוד על הצורה הפנימית של התחנות לפני שהTBM עוברת? הרי כמו שאמרתי בחו"ל בד"כ מגיעים למצב שיש ממש התחלה של רציף לפני שהTBM עוברת. ולפי מה שראיתי לפחות הקירות במקום שבו עוברת הרכבת לא מורכבים מסגמנטים של TBM, זאת אומרת שהיא עוברת באוויר הפתוח. אם לא, היו צריכים לבנות קופסה בתוך קופסה כדי למנוע מהאדמה "הלא חפורה" פשוט לקרוס הצידה כשהTBM עוברת.

בקשר ל depressurization, עם תא לחץ מתאים היה אפשר לעשות את זה בהדרגתיות ולא בפתאומיות, נשמע יותר יעיל מכל הסיבוך עם הצינור, לא?

ובקשר לשינוי הסדר בשביל למנוע עיכובים - כן, הבנתי את זה, אבל הפואנטה היא שהמכונות אמורות להיות מסוגלות לעבור בתוך קופסת תחנה קיימת. זה לא שינוי לחץ פתאומי? הרי המכונה אמורה לפרוץ קיר בטונייט בכניסה לקופסת התחנה ואז שוב בצידה השני. וכשהיא בתוך הקופסה היא באוויר רגיל ולא מתחת לאדמה.
 

Ccyclist

Well-known member
ישנן תחנות שנבנות מתוך המנהרה תוך החלפתה.

לא יכול להיות שהחלק לא ייחפר
אם זה היה המצב איך היו יכולים להתחיל לעבוד על הצורה הפנימית של התחנות לפני שהTBM עוברת? הרי כמו שאמרתי בחו"ל בד"כ מגיעים למצב שיש ממש התחלה של רציף לפני שהTBM עוברת. ולפי מה שראיתי לפחות הקירות במקום שבו עוברת הרכבת לא מורכבים מסגמנטים של TBM, זאת אומרת שהיא עוברת באוויר הפתוח. אם לא, היו צריכים לבנות קופסה בתוך קופסה כדי למנוע מהאדמה "הלא חפורה" פשוט לקרוס הצידה כשהTBM עוברת.

בקשר ל depressurization, עם תא לחץ מתאים היה אפשר לעשות את זה בהדרגתיות ולא בפתאומיות, נשמע יותר יעיל מכל הסיבוך עם הצינור, לא?

ובקשר לשינוי הסדר בשביל למנוע עיכובים - כן, הבנתי את זה, אבל הפואנטה היא שהמכונות אמורות להיות מסוגלות לעבור בתוך קופסת תחנה קיימת. זה לא שינוי לחץ פתאומי? הרי המכונה אמורה לפרוץ קיר בטונייט בכניסה לקופסת התחנה ואז שוב בצידה השני. וכשהיא בתוך הקופסה היא באוויר רגיל ולא מתחת לאדמה.
ישנן תחנות שנבנות מתוך המנהרה תוך החלפתה.
http://www.crossrail.co.uk/construction/tunnelling/building-the-station-tunnels
&nbsp
ישנן תחנות שנבנו מפירי חפירה (אני חושב שהפיר ב Finsbury Square קשור לבניית הרציפים בתחנת ליברפול סטריט למשל) ושם היו הפריצות המרשימות של ה TBM אל תוך חללי תחנות מוכנות, אך במקביל ישנה שיטה של בניית התחנות מתוך המנהרות עצמן.
&nbsp
בסדרה על הקמת קרוסרייל היו קטעים שהראו TBM מניחה סגמנטים במנהרה באזור שיהיה תחנה עתידית ובמקביל היה הסבר שהסגמנטים בקטע הזה יוסרו כדי לאפשר את בניית התחנה.
&nbsp
שיטת הקופסאות הנבנות מפני השטח ומטה לא מתאימה למערכות מטרו או רכבת פרברית תת קרקעית. גם תחנות התחתית העמוקה הוותיקות נחפרו 30 מטר מתחת לפני הקרקע בלי יותר ממספר פירי איוורור וגישה (בכל תחנת תחתית עמוקה ותיקה ישנו פיר מדרגות לולייניות והיה בעבר פיר מעליות שהיה הגישה העיקרית לפני השטח, הדרגנועים נוספו למערכת רק בשנות השלושים בתהליך רטרואקטיבי של חפירה חדשה ולכן ישנן מספר תחנות וותיקות ללא דרגנועים, הבולטת ביניהן במרכז לונדון קובנט גארדן.)
&nbsp
לגבי השימוש בצינור כדי לעבור בקופסאת תחנה קיימת - האם יתכן שהקופסה אינה בגימור הסופי ועדיף להגן על ה TBM מכל מני פיגומים, קורות זמניות (אם למשל אין תקרה יצוקה קבועה) וכדומה או שחפרו את רצפת הקופסה כמשטח שטוח מתחת לתוואי החפירה של ה TBM (יתכן שיש צורך באזור ניקוז מתחת למפלס המסילות והמנהרות) ?
 

raminec

New member
תחנת אם המושבות

ישנן תחנות שנבנות מתוך המנהרה תוך החלפתה.
http://www.crossrail.co.uk/construction/tunnelling/building-the-station-tunnels
&nbsp
ישנן תחנות שנבנו מפירי חפירה (אני חושב שהפיר ב Finsbury Square קשור לבניית הרציפים בתחנת ליברפול סטריט למשל) ושם היו הפריצות המרשימות של ה TBM אל תוך חללי תחנות מוכנות, אך במקביל ישנה שיטה של בניית התחנות מתוך המנהרות עצמן.
&nbsp
בסדרה על הקמת קרוסרייל היו קטעים שהראו TBM מניחה סגמנטים במנהרה באזור שיהיה תחנה עתידית ובמקביל היה הסבר שהסגמנטים בקטע הזה יוסרו כדי לאפשר את בניית התחנה.
&nbsp
שיטת הקופסאות הנבנות מפני השטח ומטה לא מתאימה למערכות מטרו או רכבת פרברית תת קרקעית. גם תחנות התחתית העמוקה הוותיקות נחפרו 30 מטר מתחת לפני הקרקע בלי יותר ממספר פירי איוורור וגישה (בכל תחנת תחתית עמוקה ותיקה ישנו פיר מדרגות לולייניות והיה בעבר פיר מעליות שהיה הגישה העיקרית לפני השטח, הדרגנועים נוספו למערכת רק בשנות השלושים בתהליך רטרואקטיבי של חפירה חדשה ולכן ישנן מספר תחנות וותיקות ללא דרגנועים, הבולטת ביניהן במרכז לונדון קובנט גארדן.)
&nbsp
לגבי השימוש בצינור כדי לעבור בקופסאת תחנה קיימת - האם יתכן שהקופסה אינה בגימור הסופי ועדיף להגן על ה TBM מכל מני פיגומים, קורות זמניות (אם למשל אין תקרה יצוקה קבועה) וכדומה או שחפרו את רצפת הקופסה כמשטח שטוח מתחת לתוואי החפירה של ה TBM (יתכן שיש צורך באזור ניקוז מתחת למפלס המסילות והמנהרות) ?
תחנת אם המושבות
כך נראית הקופסה שאליה נכנס ראש הכריה מבחוץ.
הרצפה של התחנה עכשיו נראית כמשטח שטוח ללא תקרה שאחריו יש אזור קצר עם תקרה ואז שוב קטע קצר ללא תקרה שבו תתחיל חציבה של שלוש מנהרות. שתיים לכיוון מערב ואחת לכיוון מזרח.





 

matrix200200

Active member
הם ענו בפייסבוק לשאלה הזאת, אבל לדעתי תשובה לא מספקת.

לא יכול להיות שהחלק לא ייחפר
אם זה היה המצב איך היו יכולים להתחיל לעבוד על הצורה הפנימית של התחנות לפני שהTBM עוברת? הרי כמו שאמרתי בחו"ל בד"כ מגיעים למצב שיש ממש התחלה של רציף לפני שהTBM עוברת. ולפי מה שראיתי לפחות הקירות במקום שבו עוברת הרכבת לא מורכבים מסגמנטים של TBM, זאת אומרת שהיא עוברת באוויר הפתוח. אם לא, היו צריכים לבנות קופסה בתוך קופסה כדי למנוע מהאדמה "הלא חפורה" פשוט לקרוס הצידה כשהTBM עוברת.

בקשר ל depressurization, עם תא לחץ מתאים היה אפשר לעשות את זה בהדרגתיות ולא בפתאומיות, נשמע יותר יעיל מכל הסיבוך עם הצינור, לא?

ובקשר לשינוי הסדר בשביל למנוע עיכובים - כן, הבנתי את זה, אבל הפואנטה היא שהמכונות אמורות להיות מסוגלות לעבור בתוך קופסת תחנה קיימת. זה לא שינוי לחץ פתאומי? הרי המכונה אמורה לפרוץ קיר בטונייט בכניסה לקופסת התחנה ואז שוב בצידה השני. וכשהיא בתוך הקופסה היא באוויר רגיל ולא מתחת לאדמה.
הם ענו בפייסבוק לשאלה הזאת, אבל לדעתי תשובה לא מספקת.
מצד אחד הם הסכימו שאכן עדיף קודם לחפור את המנהרות ורק לאחר מכן להתקדם עם בניית הקופסאות ומצד שני אמרו שזה לא כל כך מסובך.
אז אני לא מבין, מה בכל זאת עדיף?
ולעניין עצמו די ברור שהסיבות למצב שבו היה צורך בלהתחיל את בניית הקופסה לפני שהמנהרה עברה שם, היא לא בתחום ההנדסי, אבל את זה הם כמובן לא יגידו
 
GLSRA - יש לך חדשות באתר נת"ע:

חדשות מנת"ע
עד כה נחפרו "מעל" 5 קילומטרים.
יש לי הרגשה שקצב החפירות ירד.
אני תוהה, האם יש קשיים לוגיסטיים הנובעים מהעובדה שצריך לעבור יותר מרחק בשביל לפנות את האדמה ולהביא את הסגמנטים עד לTBM.
GLSRA - יש לך חדשות באתר נת"ע:
וונדר וומן פרצה את הקיר
"
מכונת ה-TBM שיצאה מקריית אריה הגיעה לתחנת דרך אם המושבות בבני ברק, וכעת היא מתקדמת לאט לאט בתוך שרוול הפלדה הזה שהכנו לה לשם הבטיחות. השרוול מלא בעפר ובמים, כדי להשוות את הלחצים משני עברי הקיר. בימים הקרובים היא תשלים את המעבר, ורק אז נוכל לפתוח את המכסה ולראות את ראש הקידוח
"
 
עכשיו שמתי לב ש matrix200200 כבר הזכיר את זה

GLSRA - יש לך חדשות באתר נת"ע:
וונדר וומן פרצה את הקיר
"
מכונת ה-TBM שיצאה מקריית אריה הגיעה לתחנת דרך אם המושבות בבני ברק, וכעת היא מתקדמת לאט לאט בתוך שרוול הפלדה הזה שהכנו לה לשם הבטיחות. השרוול מלא בעפר ובמים, כדי להשוות את הלחצים משני עברי הקיר. בימים הקרובים היא תשלים את המעבר, ורק אז נוכל לפתוח את המכסה ולראות את ראש הקידוח
"
עכשיו שמתי לב ש matrix200200 כבר הזכיר את זה
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה