שאלה - חוק כרמלית?

מצב
הנושא נעול.
שאלה - חוק כרמלית?

שאלה - חוק כרמלית?
לאחרונה הפכה הכרמלית לתחבורה ציבורית.
אני שואלת על התקופה שלפני כן, כאשר היא היתה בשליטת עיריית חיפה.
מה הייתה הסמכות החוקית של העירייה להפעיל את השירות התחבורתי הזה, ובעיקר מה סמכותה החוקית לגבות עליו תשלום? מי הגורם שקבע את התעריף?
 

olli3

New member
מנהל
כמו שירותי תחבורה ציבוריים באר שבע בע"מ ז"ל

שאלה - חוק כרמלית?
לאחרונה הפכה הכרמלית לתחבורה ציבורית.
אני שואלת על התקופה שלפני כן, כאשר היא היתה בשליטת עיריית חיפה.
מה הייתה הסמכות החוקית של העירייה להפעיל את השירות התחבורתי הזה, ובעיקר מה סמכותה החוקית לגבות עליו תשלום? מי הגורם שקבע את התעריף?
כמו שירותי תחבורה ציבוריים באר שבע בע"מ ז"ל
שעיריית באר שבע הפעילה את השירות העירוני בבאר שבע עד שנת 2003.
 

olli3

New member
מנהל
בימים ההם משרד התחבורה היה דיי חותמת גומי.

ולשאלת ההסמכה החוקית?
בימים ההם משרד התחבורה היה דיי חותמת גומי.
אגד לא רצה להפעיל תחבורה עירונית בבאר שבע, העירייה לא חיכתה שקואופרטיב כזה או אחר יחליט שהוא מעוניין להפעיל שירות עירוני בבאר שבע והקימה את החברה העירונית.
&nbsp
וזה כל הסיפור, הוקמה חברה בע"מ.
&nbsp
אני מניח שאם תחפשי "כרמלית" ברשם החברות, תמצאי גם את הכרמלית כחברה בע"מ.
 
גם היום הכרמלית נמצאת בבעלות עיריית חיפה

שאלה - חוק כרמלית?
לאחרונה הפכה הכרמלית לתחבורה ציבורית.
אני שואלת על התקופה שלפני כן, כאשר היא היתה בשליטת עיריית חיפה.
מה הייתה הסמכות החוקית של העירייה להפעיל את השירות התחבורתי הזה, ובעיקר מה סמכותה החוקית לגבות עליו תשלום? מי הגורם שקבע את התעריף?
גם היום הכרמלית נמצאת בבעלות עיריית חיפה
הסמכות החוקית הייתה אותה סמכות חוקית להפעלת הרכבל בין בת גלים לסטלה מאריס.
את התעריפים קבעה עיריית חיפה בהתאם לתעריפים של משרד התחבורה או של אגד.
 

אוהד1110

New member
הכרמלית היתה מאז ומתמיד אמצעי תח"צ ללא קשר לבעלות

שאלה - חוק כרמלית?
לאחרונה הפכה הכרמלית לתחבורה ציבורית.
אני שואלת על התקופה שלפני כן, כאשר היא היתה בשליטת עיריית חיפה.
מה הייתה הסמכות החוקית של העירייה להפעיל את השירות התחבורתי הזה, ובעיקר מה סמכותה החוקית לגבות עליו תשלום? מי הגורם שקבע את התעריף?
הכרמלית היתה מאז ומתמיד אמצעי תח"צ ללא קשר לבעלות
 
הכרמלית הוכרה על ידי משרד התחבורה כמפעילת תח"צ רק לפני כשנה

הכרמלית היתה מאז ומתמיד אמצעי תח"צ ללא קשר לבעלות
הכרמלית הוכרה על ידי משרד התחבורה כמפעילת תח"צ רק לפני כשנה
- שנה וחצי. לכן עד אז היא לא נכללה בחוזים המשותפים של הרפורמות החדשות ובערך צבור.
 
הכרמלית המחודשת צפויה לחזור לעבודה ב9.2018 בלי נדר

שאלה - חוק כרמלית?
לאחרונה הפכה הכרמלית לתחבורה ציבורית.
אני שואלת על התקופה שלפני כן, כאשר היא היתה בשליטת עיריית חיפה.
מה הייתה הסמכות החוקית של העירייה להפעיל את השירות התחבורתי הזה, ובעיקר מה סמכותה החוקית לגבות עליו תשלום? מי הגורם שקבע את התעריף?
הכרמלית המחודשת צפויה לחזור לעבודה ב9.2018 בלי נדר
פרסמו תמונת הדמיה של העיצוב החדש
&nbsp
http://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-5055317,00.html
&nbsp
הצצה ראשונה לכרמלית החדשה
קצת פחות משנה לאחר השריפה בכרמלית נחשף עיצוב הרכבת התחתית החדשה בעיר חיפה שתנחת כאן בחודש יולי הקרוב. היא תציע קרונות מודרניים בהרבה מקודמתה עם מסכי תצוגה לנוסעים, מערכת מיזוג חדשה ומערכת כיבוי אש מתקדמת
אחיה ראב"דפורסם: 11.12.17 , 17:37
קבלו הצצה ראשונה לעיצוב החדש של הכרמלית המשוקמת שתנחת כאן בחודש יולי. במקום גווני האדום והצהוב ששלטו ברכבת התחתית של חיפה, תהיה הכרמלית החדשה צבועה בגווני אפור ותכלת מודרניים יותר.
&nbsp
&nbsp
כפי שפרסמנו כאן ב-ynet הכרמלית החדשה תחזור לפעולה בספטמבר 2018, לאחר השריפה שפרצה בה בשנה שעברה. מערך הרכבות החדש של הכרמלית יסופק על-ידי התאגיד השוויצרי, "גאראוונטה-דופלמאייר" ועלותו כ-50 מיליון שקל שרובם ישולמו על ידי הביטוח בעקבות השריפה.
&nbsp
&nbsp
הכרמלית תורכב גם כעת משני מערכים שבכל אחד מהם שני קרונות עם 48 מקומות ישיבה בכל אחד. יחד עם מקומות עמידה, תוכל הכרמלית להסיע בכל מערך 264 נוסעים. מהירות הנסיעה תהיה 8 מטרים בשנייה (28 קמ"ש) והיא תעשה את המסלול במלואו, מכיכר פריז לגן האם ובכיוון ההפוך, כולל עצירה בתחנות הביניים ב-10 דקות.
&nbsp
&nbsp
כלקח מלקחי השריפה בכרמלית והנחיות שירותי הכיבוי, קבע ראש העיר, יונה יהב, כי בכל אחד מהקרונות תותקן מערכת כיבוי אש בשיטת ערפול מים. המערכת – שאינה קיימת כיום בשום כלי תחבורה בישראל - מבוססת על ערפל מים, אשר יופעל מנחירי התזה בתקרת הקרון, וימנע את התפשטות העשן בקרון במשך כ 10 דקות לפחות, זמן מספיק בכדי לאפשר את הגעת הרכבת לתחנה הקרובה.
&nbsp
בכרמלית החדשה יותקנו מערכת תאורה דקורטיבית, מושבים מרופדים ומערכת מיזוג-אוויר חדשה. בנוסף, יכללו הקרונות החדשים מסכי מידע לנוסע, אשר יציגו את מיקומו המדויק של המערך על ציר הנסיעה בכל רגע נתון. הנוסעים יוכלו להיעזר במסכי מידע על קווי האוטובוס, המטרונית או הרכבת המתחברים לכל אחת מתוך שש התחנות.
&nbsp
עם סיום הקמת מערך התשתיות החדש ובדיקת תקינות כלל המערכות, צפויה הכרמלית לעבור תקופת הרצה, אשר במהלכה יוכלו הנוסעים ליהנות מחוויית הנסיעה בכרמלית החדשה ללא תשלום.
&nbsp
&nbsp
גדי מרגלית, מנכ"ל עיריית חיפה אמר כי: "עיריית חיפה ואנשי המקצוע עובדים מסביב לשעון כדי להחזיר את הכרמלית לפעילות מהר ככל הניתן. עם חזרת הכרמלית לפעילות ציבור הנוסעים ייהנה מרכבת חדשנית, משוכללת ובטוחה יותר, שתכלול מערכות בטיחות חדישות שאינן קיימות כיום באף כלי תחבורה ציבורית אחר בארץ".
&nbsp
&nbsp
 

אבישי ק

New member
וואו, זה עוד המון זמן

הכרמלית המחודשת צפויה לחזור לעבודה ב9.2018 בלי נדר
פרסמו תמונת הדמיה של העיצוב החדש
&nbsp
http://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-5055317,00.html
&nbsp
הצצה ראשונה לכרמלית החדשה
קצת פחות משנה לאחר השריפה בכרמלית נחשף עיצוב הרכבת התחתית החדשה בעיר חיפה שתנחת כאן בחודש יולי הקרוב. היא תציע קרונות מודרניים בהרבה מקודמתה עם מסכי תצוגה לנוסעים, מערכת מיזוג חדשה ומערכת כיבוי אש מתקדמת
אחיה ראב"דפורסם: 11.12.17 , 17:37
קבלו הצצה ראשונה לעיצוב החדש של הכרמלית המשוקמת שתנחת כאן בחודש יולי. במקום גווני האדום והצהוב ששלטו ברכבת התחתית של חיפה, תהיה הכרמלית החדשה צבועה בגווני אפור ותכלת מודרניים יותר.
&nbsp
&nbsp
כפי שפרסמנו כאן ב-ynet הכרמלית החדשה תחזור לפעולה בספטמבר 2018, לאחר השריפה שפרצה בה בשנה שעברה. מערך הרכבות החדש של הכרמלית יסופק על-ידי התאגיד השוויצרי, "גאראוונטה-דופלמאייר" ועלותו כ-50 מיליון שקל שרובם ישולמו על ידי הביטוח בעקבות השריפה.
&nbsp
&nbsp
הכרמלית תורכב גם כעת משני מערכים שבכל אחד מהם שני קרונות עם 48 מקומות ישיבה בכל אחד. יחד עם מקומות עמידה, תוכל הכרמלית להסיע בכל מערך 264 נוסעים. מהירות הנסיעה תהיה 8 מטרים בשנייה (28 קמ"ש) והיא תעשה את המסלול במלואו, מכיכר פריז לגן האם ובכיוון ההפוך, כולל עצירה בתחנות הביניים ב-10 דקות.
&nbsp
&nbsp
כלקח מלקחי השריפה בכרמלית והנחיות שירותי הכיבוי, קבע ראש העיר, יונה יהב, כי בכל אחד מהקרונות תותקן מערכת כיבוי אש בשיטת ערפול מים. המערכת – שאינה קיימת כיום בשום כלי תחבורה בישראל - מבוססת על ערפל מים, אשר יופעל מנחירי התזה בתקרת הקרון, וימנע את התפשטות העשן בקרון במשך כ 10 דקות לפחות, זמן מספיק בכדי לאפשר את הגעת הרכבת לתחנה הקרובה.
&nbsp
בכרמלית החדשה יותקנו מערכת תאורה דקורטיבית, מושבים מרופדים ומערכת מיזוג-אוויר חדשה. בנוסף, יכללו הקרונות החדשים מסכי מידע לנוסע, אשר יציגו את מיקומו המדויק של המערך על ציר הנסיעה בכל רגע נתון. הנוסעים יוכלו להיעזר במסכי מידע על קווי האוטובוס, המטרונית או הרכבת המתחברים לכל אחת מתוך שש התחנות.
&nbsp
עם סיום הקמת מערך התשתיות החדש ובדיקת תקינות כלל המערכות, צפויה הכרמלית לעבור תקופת הרצה, אשר במהלכה יוכלו הנוסעים ליהנות מחוויית הנסיעה בכרמלית החדשה ללא תשלום.
&nbsp
&nbsp
גדי מרגלית, מנכ"ל עיריית חיפה אמר כי: "עיריית חיפה ואנשי המקצוע עובדים מסביב לשעון כדי להחזיר את הכרמלית לפעילות מהר ככל הניתן. עם חזרת הכרמלית לפעילות ציבור הנוסעים ייהנה מרכבת חדשנית, משוכללת ובטוחה יותר, שתכלול מערכות בטיחות חדישות שאינן קיימות כיום באף כלי תחבורה ציבורית אחר בארץ".
&nbsp
&nbsp
וואו, זה עוד המון זמן
כבר היום אני מכיר אנשים שהכרמלית יכלה לחסוך להם המון זמן.
אני מקווה שגם העיצוב של התחנות יעודכן.
 

trilliane

Well-known member
מנהל
בהתחלה אמרו יוני, עכשיו ספטמבר...
למה תמיד כ"כ הרבה זמן?

הכרמלית המחודשת צפויה לחזור לעבודה ב9.2018 בלי נדר
פרסמו תמונת הדמיה של העיצוב החדש
&nbsp
http://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-5055317,00.html
&nbsp
הצצה ראשונה לכרמלית החדשה
קצת פחות משנה לאחר השריפה בכרמלית נחשף עיצוב הרכבת התחתית החדשה בעיר חיפה שתנחת כאן בחודש יולי הקרוב. היא תציע קרונות מודרניים בהרבה מקודמתה עם מסכי תצוגה לנוסעים, מערכת מיזוג חדשה ומערכת כיבוי אש מתקדמת
אחיה ראב"דפורסם: 11.12.17 , 17:37
קבלו הצצה ראשונה לעיצוב החדש של הכרמלית המשוקמת שתנחת כאן בחודש יולי. במקום גווני האדום והצהוב ששלטו ברכבת התחתית של חיפה, תהיה הכרמלית החדשה צבועה בגווני אפור ותכלת מודרניים יותר.
&nbsp
&nbsp
כפי שפרסמנו כאן ב-ynet הכרמלית החדשה תחזור לפעולה בספטמבר 2018, לאחר השריפה שפרצה בה בשנה שעברה. מערך הרכבות החדש של הכרמלית יסופק על-ידי התאגיד השוויצרי, "גאראוונטה-דופלמאייר" ועלותו כ-50 מיליון שקל שרובם ישולמו על ידי הביטוח בעקבות השריפה.
&nbsp
&nbsp
הכרמלית תורכב גם כעת משני מערכים שבכל אחד מהם שני קרונות עם 48 מקומות ישיבה בכל אחד. יחד עם מקומות עמידה, תוכל הכרמלית להסיע בכל מערך 264 נוסעים. מהירות הנסיעה תהיה 8 מטרים בשנייה (28 קמ"ש) והיא תעשה את המסלול במלואו, מכיכר פריז לגן האם ובכיוון ההפוך, כולל עצירה בתחנות הביניים ב-10 דקות.
&nbsp
&nbsp
כלקח מלקחי השריפה בכרמלית והנחיות שירותי הכיבוי, קבע ראש העיר, יונה יהב, כי בכל אחד מהקרונות תותקן מערכת כיבוי אש בשיטת ערפול מים. המערכת – שאינה קיימת כיום בשום כלי תחבורה בישראל - מבוססת על ערפל מים, אשר יופעל מנחירי התזה בתקרת הקרון, וימנע את התפשטות העשן בקרון במשך כ 10 דקות לפחות, זמן מספיק בכדי לאפשר את הגעת הרכבת לתחנה הקרובה.
&nbsp
בכרמלית החדשה יותקנו מערכת תאורה דקורטיבית, מושבים מרופדים ומערכת מיזוג-אוויר חדשה. בנוסף, יכללו הקרונות החדשים מסכי מידע לנוסע, אשר יציגו את מיקומו המדויק של המערך על ציר הנסיעה בכל רגע נתון. הנוסעים יוכלו להיעזר במסכי מידע על קווי האוטובוס, המטרונית או הרכבת המתחברים לכל אחת מתוך שש התחנות.
&nbsp
עם סיום הקמת מערך התשתיות החדש ובדיקת תקינות כלל המערכות, צפויה הכרמלית לעבור תקופת הרצה, אשר במהלכה יוכלו הנוסעים ליהנות מחוויית הנסיעה בכרמלית החדשה ללא תשלום.
&nbsp
&nbsp
גדי מרגלית, מנכ"ל עיריית חיפה אמר כי: "עיריית חיפה ואנשי המקצוע עובדים מסביב לשעון כדי להחזיר את הכרמלית לפעילות מהר ככל הניתן. עם חזרת הכרמלית לפעילות ציבור הנוסעים ייהנה מרכבת חדשנית, משוכללת ובטוחה יותר, שתכלול מערכות בטיחות חדישות שאינן קיימות כיום באף כלי תחבורה ציבורית אחר בארץ".
&nbsp
&nbsp
בהתחלה אמרו יוני, עכשיו ספטמבר...
למה תמיד כ"כ הרבה זמן?
גם לפני כמה שנים כשנקרע הכבל חיכינו חודשים... ועכשיו יותר משנה וחצי...
&nbsp
עד שבדקו, ניקו, התייעצו, הוציאו מכרז, בחרו זוכה...

ועכשיו עדיין רק ביולי יגיעו הקרונות ורק בספטמבר היא תחזור לפעילות?!

למה תמיד בישראל הכול זז כ"כ ל-א-ט?
&nbsp
ומה נסגר עם החקירה לגבי השרפה? יודעים מה ואך קרה? כי בפרסומים בתקשורת זכור לי שנאמר משהו לגבי מערכת לכיבוי שרפות שהותקנה בכרמלית זמן לא רב לפני כן... ובהתחשב בתוצאות, היא כנראה לא ממש עשתה את שלה...
 

25306yosef

New member
סביר להניח שפתיחת הכרמלית תהיה כמה ימים לפני הבחירות לרשויות

בהתחלה אמרו יוני, עכשיו ספטמבר...
למה תמיד כ"כ הרבה זמן?
גם לפני כמה שנים כשנקרע הכבל חיכינו חודשים... ועכשיו יותר משנה וחצי...
&nbsp
עד שבדקו, ניקו, התייעצו, הוציאו מכרז, בחרו זוכה...

ועכשיו עדיין רק ביולי יגיעו הקרונות ורק בספטמבר היא תחזור לפעילות?!

למה תמיד בישראל הכול זז כ"כ ל-א-ט?
&nbsp
ומה נסגר עם החקירה לגבי השרפה? יודעים מה ואך קרה? כי בפרסומים בתקשורת זכור לי שנאמר משהו לגבי מערכת לכיבוי שרפות שהותקנה בכרמלית זמן לא רב לפני כן... ובהתחשב בתוצאות, היא כנראה לא ממש עשתה את שלה...
סביר להניח שפתיחת הכרמלית תהיה כמה ימים לפני הבחירות לרשויות
בתאריך 22/10/2013 התקיימו הבחירות לרשויות המקומיות בישראל...

הבחירות הבאות אמורות להתקיים רק בעוד 5 שנים, כלומר, לא לפני אוקטובר 2018...

לכן סביר להניח שפתיחת הכרמלית המחודשת תהיה רק כמה ימים לפני הבחירות לרשויות המקומיות. אז במקרה עסקינן התשובה לשאלתך מדוע לוקח הרבה מאוד זמן, היא ככל הנראה בגלל שראש עיריית חיפה רוצה לזכות בעוד כמה בוחרים...
 

trilliane

Well-known member
מנהל
אני יודעת שיהיו בחירות באוקטובר הקרוב, לא ברור לי אך זה קשור

סביר להניח שפתיחת הכרמלית תהיה כמה ימים לפני הבחירות לרשויות
בתאריך 22/10/2013 התקיימו הבחירות לרשויות המקומיות בישראל...

הבחירות הבאות אמורות להתקיים רק בעוד 5 שנים, כלומר, לא לפני אוקטובר 2018...

לכן סביר להניח שפתיחת הכרמלית המחודשת תהיה רק כמה ימים לפני הבחירות לרשויות המקומיות. אז במקרה עסקינן התשובה לשאלתך מדוע לוקח הרבה מאוד זמן, היא ככל הנראה בגלל שראש עיריית חיפה רוצה לזכות בעוד כמה בוחרים...
אני יודעת שיהיו בחירות באוקטובר הקרוב, לא ברור לי אך זה קשור
תושבי העיר יהיו אסירי תודה לראש העיר על כך שהמערכת לכיבוי שרפות לא עבדה והכרמלית הושבתה ליותר משנה וחצי, ועכשיו סוף סוף הצליחו לפתוח אותה?
אם זה מה שיעזור, כנראה יש יותר מדי תושבים מטומטמים (שיצביעו לו בכל מקרה) ולכן שום דבר לא יעזור.
 

25306yosef

New member
ככה עובדת השיטה בישראל.

אני יודעת שיהיו בחירות באוקטובר הקרוב, לא ברור לי אך זה קשור
תושבי העיר יהיו אסירי תודה לראש העיר על כך שהמערכת לכיבוי שרפות לא עבדה והכרמלית הושבתה ליותר משנה וחצי, ועכשיו סוף סוף הצליחו לפתוח אותה?
אם זה מה שיעזור, כנראה יש יותר מדי תושבים מטומטמים (שיצביעו לו בכל מקרה) ולכן שום דבר לא יעזור.
ככה עובדת השיטה בישראל.
לאנשים רבים יש נטייה לשכוח את מה שהיה בעבר והם מונעים על ידי מערכת יחסי הציבור המשומנת של ראש העיר.

סביר להניח שעיריית חיפה תשקיע הרבה מאוד כסף בפרסומי תדמית ויחסי ציבור על הכרמלית המחודשת וגם על הרבה דברים אחרים בחיפה, דבר שיגרום לרבים לשכוח בכלל מהשריפה ומכך שהכרמלית היתה מושבתת במשך למעלה משנה. כך בדיוק פועלת העבודה המקצועית של יחצנים ממשרדי יחסי ציבור.

בכרמיאל השיטה הזו עובדת כבר שנים רבות. אם בכרמיאל יש הרבה מאוד תושבים מטומטמים, אז סביר להניח שכך זה גם במקומות נוספים.
 

trilliane

Well-known member
מנהל


ככה עובדת השיטה בישראל.
לאנשים רבים יש נטייה לשכוח את מה שהיה בעבר והם מונעים על ידי מערכת יחסי הציבור המשומנת של ראש העיר.

סביר להניח שעיריית חיפה תשקיע הרבה מאוד כסף בפרסומי תדמית ויחסי ציבור על הכרמלית המחודשת וגם על הרבה דברים אחרים בחיפה, דבר שיגרום לרבים לשכוח בכלל מהשריפה ומכך שהכרמלית היתה מושבתת במשך למעלה משנה. כך בדיוק פועלת העבודה המקצועית של יחצנים ממשרדי יחסי ציבור.

בכרמיאל השיטה הזו עובדת כבר שנים רבות. אם בכרמיאל יש הרבה מאוד תושבים מטומטמים, אז סביר להניח שכך זה גם במקומות נוספים.
 

25306yosef

New member
לגבי שאלתך מה נסגר עם החקירה לגבי השרפה,

בהתחלה אמרו יוני, עכשיו ספטמבר...
למה תמיד כ"כ הרבה זמן?
גם לפני כמה שנים כשנקרע הכבל חיכינו חודשים... ועכשיו יותר משנה וחצי...
&nbsp
עד שבדקו, ניקו, התייעצו, הוציאו מכרז, בחרו זוכה...

ועכשיו עדיין רק ביולי יגיעו הקרונות ורק בספטמבר היא תחזור לפעילות?!

למה תמיד בישראל הכול זז כ"כ ל-א-ט?
&nbsp
ומה נסגר עם החקירה לגבי השרפה? יודעים מה ואך קרה? כי בפרסומים בתקשורת זכור לי שנאמר משהו לגבי מערכת לכיבוי שרפות שהותקנה בכרמלית זמן לא רב לפני כן... ובהתחשב בתוצאות, היא כנראה לא ממש עשתה את שלה...
לגבי שאלתך מה נסגר עם החקירה לגבי השרפה,
התשובה שלי היא לפנות לעיריית חיפה ו/או לחברה העירונית בבקשה לקבלת מידע מכוח חוק חופש המידע התשנ"ח-1998 (להלן החוק) ולבקש את דו"ח החקירה המלא.

במקרה של סרוב למסור את דו"ח החקירה המלא, על עיריית חיפה ו/או החברה העירונית חלה החובה בחוק לנמק מדוע ולמה היא לא יכולה למסור את המבוקש. ובמקרה של התחמקות מלנמק ולמעשה להפר את החוק במזיד, עיריית חיפה ו/או החברה העירונית תהיה חייבת לנמק לנציב תלונות הציבור במשרד מבקר המדינה מדוע היא לא משיבה עניינית ומפרה את החוק.

במקרה הספציפי הזה יש לראות אי תגובה כתגובה לכל דבר ועניין. ולכן אם בעיריית חיפה מסרבים לפרסם את הדו"ח המלא ובוחרים במזיד להפר את החוק, אז ככל הנראה יש להם מה להסתיר.
 

trilliane

Well-known member
מנהל
שאלתי כאן כי חשבתי אולי מישהו שמע/יודע; אין לי כוונה להשקיע

לגבי שאלתך מה נסגר עם החקירה לגבי השרפה,
התשובה שלי היא לפנות לעיריית חיפה ו/או לחברה העירונית בבקשה לקבלת מידע מכוח חוק חופש המידע התשנ"ח-1998 (להלן החוק) ולבקש את דו"ח החקירה המלא.

במקרה של סרוב למסור את דו"ח החקירה המלא, על עיריית חיפה ו/או החברה העירונית חלה החובה בחוק לנמק מדוע ולמה היא לא יכולה למסור את המבוקש. ובמקרה של התחמקות מלנמק ולמעשה להפר את החוק במזיד, עיריית חיפה ו/או החברה העירונית תהיה חייבת לנמק לנציב תלונות הציבור במשרד מבקר המדינה מדוע היא לא משיבה עניינית ומפרה את החוק.

במקרה הספציפי הזה יש לראות אי תגובה כתגובה לכל דבר ועניין. ולכן אם בעיריית חיפה מסרבים לפרסם את הדו"ח המלא ובוחרים במזיד להפר את החוק, אז ככל הנראה יש להם מה להסתיר.
שאלתי כאן כי חשבתי אולי מישהו שמע/יודע; אין לי כוונה להשקיע
זמן או כסף בשאילתות ובמחקר.
&nbsp
אגב, לפי YNET: "בשירותי הכיבוי סיימו את החקירה בדבר נסיבות השריפה לדברים אין ממצא ברור מה גרם לה."
http://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-4977406,00.html
 

25306yosef

New member
גם לי אין כל כוונה להשקיע זמן וכסף בשאילתות ובמחקר בנושא זה.

שאלתי כאן כי חשבתי אולי מישהו שמע/יודע; אין לי כוונה להשקיע
זמן או כסף בשאילתות ובמחקר.
&nbsp
אגב, לפי YNET: "בשירותי הכיבוי סיימו את החקירה בדבר נסיבות השריפה לדברים אין ממצא ברור מה גרם לה."
http://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-4977406,00.html
גם לי אין כל כוונה להשקיע זמן וכסף בשאילתות ובמחקר בנושא זה.
 

trilliane

Well-known member
מנהל
הכרמלית תמיד הייתה תחבורה ציבורית והיא עדיין בבעלות העירייה

שאלה - חוק כרמלית?
לאחרונה הפכה הכרמלית לתחבורה ציבורית.
אני שואלת על התקופה שלפני כן, כאשר היא היתה בשליטת עיריית חיפה.
מה הייתה הסמכות החוקית של העירייה להפעיל את השירות התחבורתי הזה, ובעיקר מה סמכותה החוקית לגבות עליו תשלום? מי הגורם שקבע את התעריף?
הכרמלית תמיד הייתה תחבורה ציבורית והיא עדיין בבעלות העירייה
המחירים היו מחירים תח"צ רגילים, אבל ללא הנחות (למעט לאזרחים ותיקים ואולי גם לסטודנטים). אאל"ט כשמחיר נסיעה ירדה ל-₪5.90 בכרמלית נשאר ₪6.90... ובכל מקרה לא הייתה הנחת הלוך ושוב, לא נסיעות המשך... ומכיוון שהקו קצרצר זה יצא די יקר.
&nbsp
בשנת 2016 התקינו בה מערכת רב-קו אבל עדיין לא היה שילוב חוזים. רק בתחילת 2017 פתחו סוף סוף את הכרמלית לכרטוס רגיל ברב-קו, כך שניתן היה להשתמש בערך צבור (ולקבל 20% הנחה), לשלב עם אוטובוסים בטווח 90 דקות... כל מה שמזמן היה צריך להיות (וחיכינו יובלות!).
&nbsp
נשמנו לרווחה, כמות הנוסעים זינקה, העתיד נראה נפלא... ואז בפברואר היא נשרפה.
 
אאוריקה מצאתי!

שאלה - חוק כרמלית?
לאחרונה הפכה הכרמלית לתחבורה ציבורית.
אני שואלת על התקופה שלפני כן, כאשר היא היתה בשליטת עיריית חיפה.
מה הייתה הסמכות החוקית של העירייה להפעיל את השירות התחבורתי הזה, ובעיקר מה סמכותה החוקית לגבות עליו תשלום? מי הגורם שקבע את התעריף?
אאוריקה מצאתי!
התשובה היא צו הרכבל מתשי"ח-1957
https://www.nevo.co.il/law_html/Law06/tak-0926.pdf
&nbsp
מתברר שהכרמלית מוגדרת כרכבל ושבעבר התשלום עבור נסיעה בה היה באמצעות שלשול אסימונים.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה