אין תמונות - יש דיווח קצר - פרויקט החשמול - מקטע א'

מצב
הנושא נעול.

GLSRA

Active member
אין תמונות - יש דיווח קצר - פרויקט החשמול - מקטע א'

אין תמונות - יש דיווח קצר - פרויקט החשמול - מקטע א'
יש תנועה לאורך המקטע, עובדים על גשר 1 (לצערי בעצלתיים).
לא ברור למה מתקינים ימוד אחד או שניים ומדלגים למקום אחר.
התקינו את העמוד השלישי, דלגו לקצה הגשר והתקינו עמוד רביעי.
חלם - זה כאן ?
מעניין מה השיקולים התפעוליים לעבוד בצורה שכזו ?
 

GLSRA

Active member
תמונה מסקרנת - לגמרי חדש בשטח - חדש בארץ

אין תמונות - יש דיווח קצר - פרויקט החשמול - מקטע א'
יש תנועה לאורך המקטע, עובדים על גשר 1 (לצערי בעצלתיים).
לא ברור למה מתקינים ימוד אחד או שניים ומדלגים למקום אחר.
התקינו את העמוד השלישי, דלגו לקצה הגשר והתקינו עמוד רביעי.
חלם - זה כאן ?
מעניין מה השיקולים התפעוליים לעבוד בצורה שכזו ?
תמונה מסקרנת - לגמרי חדש בשטח - חדש בארץ
חייכתי למראה השלט (נגיד מיני שלט) המתריע על החשמול של הקו.
שימו לב !

מעניין אם שלט דומה יחובר לכל העמודים לאטורך התוואי ? או רק אחת לכמה מאות מטרים. נחיה ונראה !

 

XrayCharlie

New member
מה מטרת הרמקולים?

תמונה מסקרנת - לגמרי חדש בשטח - חדש בארץ
חייכתי למראה השלט (נגיד מיני שלט) המתריע על החשמול של הקו.
שימו לב !

מעניין אם שלט דומה יחובר לכל העמודים לאטורך התוואי ? או רק אחת לכמה מאות מטרים. נחיה ונראה !
מה מטרת הרמקולים?
 

GLSRA

Active member
כל שני וחמישי אני חוטף צעקות מהרמקולים ....

יש מערכת שמזהה כניסה לשטח המסילות ולהזהיר את מי שנכנס
כל שני וחמישי אני חוטף צעקות מהרמקולים ....
"היי, אתה עם הכלב, לרדת מהמסילה !!!!"
במשך תקופה ארוכה זה היה ממש לא רלוונטי, אם כי מאז שהחלו עבודות החשמול, אכן עוברים כלי עבודה על המסילות.

הרמקולים ממוקמים משני צידי הגשרים לאורך התוואי
 

Bus Nerd

Active member
מעניין, אז זה מאוייש ולא אוטומטי?

כל שני וחמישי אני חוטף צעקות מהרמקולים ....
"היי, אתה עם הכלב, לרדת מהמסילה !!!!"
במשך תקופה ארוכה זה היה ממש לא רלוונטי, אם כי מאז שהחלו עבודות החשמול, אכן עוברים כלי עבודה על המסילות.

הרמקולים ממוקמים משני צידי הגשרים לאורך התוואי
מעניין, אז זה מאוייש ולא אוטומטי?
 

GLSRA

Active member
ההתרעה היא אוטומטית, זיהוי תנועה וכו' אבל הטיפול האירוע

מעניין, אז זה מאוייש ולא אוטומטי?
ההתרעה היא אוטומטית, זיהוי תנועה וכו' אבל הטיפול האירוע
הוא לגמרי אנושי. לא מדובר בהקלטה מראש, אלא התייחסות ספציפית לאירוע.
 

25306yosef

New member
מרכז חרום ובקרת הביטחון הארצי מאוייש

מעניין, אז זה מאוייש ולא אוטומטי?
מרכז חרום ובקרת הביטחון הארצי מאוייש
ברכבת ישראל קיים מרכז חרום ובקרת ביטחון ארצי הממוקם בתחנת ת"א סבידור. למרכז החרום ובקרת הביטחון הארצי מחוברות כל מצלמות הטמ"ס הפזורות בכל הארץ ומשם ניתן לכרוז לכל הרמקולים הממוקמים בעיקר בסמוך לגשרים. במרכז קיימת גם ביקורת על כל המחסומים ומפגשי כביש מסילה בכל הארץ.

מספר הטלפון של מרכז החרום ובקרת הביטחון הוא 03-6937XXX או 03-6937XXY. ובנוסף קיים גם מספר טלפון נוסף שהוא מספר חרום והוא למעשה מספר צל חסוי שאליו מנותבות כל השיחות של המתקשרים לכוכבית 2442 (מוקד החירום 2442*). על פי הנחייה ביטחונית חל איסור לפרסם את מספר הצל שעליו יושב מספר הכוכבית 2442.

רוצים לדעת את המספר המלא?
 

Bus Nerd

Active member
לא רוצים, כי יש איסור לפרסם ולא יעזור לנו לדעת

מרכז חרום ובקרת הביטחון הארצי מאוייש
ברכבת ישראל קיים מרכז חרום ובקרת ביטחון ארצי הממוקם בתחנת ת"א סבידור. למרכז החרום ובקרת הביטחון הארצי מחוברות כל מצלמות הטמ"ס הפזורות בכל הארץ ומשם ניתן לכרוז לכל הרמקולים הממוקמים בעיקר בסמוך לגשרים. במרכז קיימת גם ביקורת על כל המחסומים ומפגשי כביש מסילה בכל הארץ.

מספר הטלפון של מרכז החרום ובקרת הביטחון הוא 03-6937XXX או 03-6937XXY. ובנוסף קיים גם מספר טלפון נוסף שהוא מספר חרום והוא למעשה מספר צל חסוי שאליו מנותבות כל השיחות של המתקשרים לכוכבית 2442 (מוקד החירום 2442*). על פי הנחייה ביטחונית חל איסור לפרסם את מספר הצל שעליו יושב מספר הכוכבית 2442.

רוצים לדעת את המספר המלא?
לא רוצים, כי יש איסור לפרסם ולא יעזור לנו לדעת
מעניין למה מתקינים את הרמקולים ספציפית סמוך לגשרים. למנוע מאנשים להתאבד על גשרי רכבת? לתת הוראות לנוסעים שיירדו מרכבת שנתקעה על גשר?
 

easylivin

New member
הזכרת לי...


לא רוצים, כי יש איסור לפרסם ולא יעזור לנו לדעת
מעניין למה מתקינים את הרמקולים ספציפית סמוך לגשרים. למנוע מאנשים להתאבד על גשרי רכבת? לתת הוראות לנוסעים שיירדו מרכבת שנתקעה על גשר?
הזכרת לי...

בהקשר של השיחה, מעניין כמה אנשים ינחשו לאיזו סצנה מאיזה סרט מוביל הקישור: https://www.youtube.com/watch?v=4DdLH75GKkc
 

Bus Nerd

Active member
סצנה כזו לא ריאליסטית, הקטר אפילו לא ניסה לבלום

הזכרת לי...

בהקשר של השיחה, מעניין כמה אנשים ינחשו לאיזו סצנה מאיזה סרט מוביל הקישור: https://www.youtube.com/watch?v=4DdLH75GKkc
סצנה כזו לא ריאליסטית, הקטר אפילו לא ניסה לבלום
אגב במקרה כזה קיצוני שאין לאן לברוח (אם אין את הכף בזו בקדמת הקטר) הדבר הכי טוב לעשות זה להישכב כמה שיותר שטוח (בלי התיק!) במרכז המסילה, במקביל לפסים ולהרחיק את הגפיים מהפסים. לא מעט אנשים ניצלו ככה ברגע האחרון מדריסה.

נהגי הקטר כמובן לא ניצלו מנזק פסיכולוגי בלתי הפיך, אז עדיף לא לעשות כמו הילדים בסרטון ולעולם לא לחצות פסים פעילים ובטח שלא ללכת לאורכם.
נראה לי שבגשרי הרכבת בארץ יש אקסטרה מקום בצדדים כך שאפשר להידבק למעקה הגשר ולהימנע מדריסה, אבל עדיף לא להסתכן ככה.

הזכרת לי סרטון אחר:
https://www.youtube.com/watch?v=IJNR2EpS0jw
 

easylivin

New member
כן, לא הכי ריאליסטית. מצד שני, מרחק הבלימה של קטר קיטור

סצנה כזו לא ריאליסטית, הקטר אפילו לא ניסה לבלום
אגב במקרה כזה קיצוני שאין לאן לברוח (אם אין את הכף בזו בקדמת הקטר) הדבר הכי טוב לעשות זה להישכב כמה שיותר שטוח (בלי התיק!) במרכז המסילה, במקביל לפסים ולהרחיק את הגפיים מהפסים. לא מעט אנשים ניצלו ככה ברגע האחרון מדריסה.

נהגי הקטר כמובן לא ניצלו מנזק פסיכולוגי בלתי הפיך, אז עדיף לא לעשות כמו הילדים בסרטון ולעולם לא לחצות פסים פעילים ובטח שלא ללכת לאורכם.
נראה לי שבגשרי הרכבת בארץ יש אקסטרה מקום בצדדים כך שאפשר להידבק למעקה הגשר ולהימנע מדריסה, אבל עדיף לא להסתכן ככה.

הזכרת לי סרטון אחר:
https://www.youtube.com/watch?v=IJNR2EpS0jw
כן, לא הכי ריאליסטית. מצד שני, מרחק הבלימה של קטר קיטור
הרבה יותר גדול מקטר דיזל. לקטר קיטור אין בלמים דינמיים (חשמליים), בלימה מכנית טהורה הייתה הגורם למרחקי הבלימה הארוכים והידועים לשמצה ברכבות "של פעם".
אבל קלאסיקה לעולם תישאר קלאסיקה.
 

25306yosef

New member
אני חשבתי דווקא על האפשרות אולי למנוע ביצוע מעשי חבלה בגשרים

לא רוצים, כי יש איסור לפרסם ולא יעזור לנו לדעת
מעניין למה מתקינים את הרמקולים ספציפית סמוך לגשרים. למנוע מאנשים להתאבד על גשרי רכבת? לתת הוראות לנוסעים שיירדו מרכבת שנתקעה על גשר?
אני חשבתי דווקא על האפשרות אולי למנוע ביצוע מעשי חבלה בגשרים
ולמיטב ידיעתי הרמקולים האלה נמצאים גם בסמוך לגשרים מעל לנחלים. מעל הגשרים יש גם מצלמות אבטחה כולל מצלמות לראיית לילה, המערכות של חברת אלביט. כך שאני חושב שזה נועד אולי למנוע ביצוע מעשי חבלה בגשרים. כאשר המחבל הפוטנציאלי יודע שרואים אותו, יורדת לו המוטיבציה לפעולה.
 

bralor4247

New member
ישראל, ארץ השילוט והעמודים הבין לאומי

תמונה מסקרנת - לגמרי חדש בשטח - חדש בארץ
חייכתי למראה השלט (נגיד מיני שלט) המתריע על החשמול של הקו.
שימו לב !

מעניין אם שלט דומה יחובר לכל העמודים לאטורך התוואי ? או רק אחת לכמה מאות מטרים. נחיה ונראה !
ישראל, ארץ השילוט והעמודים הבין לאומי
כל הדגמים וכל הסוגים
 

easylivin

New member
תודה על העדכון! שלטי אזהרה - לא על כל עמוד, אבל בהרבה מקומות

תמונה מסקרנת - לגמרי חדש בשטח - חדש בארץ
חייכתי למראה השלט (נגיד מיני שלט) המתריע על החשמול של הקו.
שימו לב !

מעניין אם שלט דומה יחובר לכל העמודים לאטורך התוואי ? או רק אחת לכמה מאות מטרים. נחיה ונראה !
תודה על העדכון! שלטי אזהרה - לא על כל עמוד, אבל בהרבה מקומות
לאורך הגדרות, בסמוך למתקני חשמל כמובן (נקודות הזנה מהתה"רים) ועל גשרי הולכי רגל, בסגנון המצורף. אני מצפה לראות גם שלטים על הגשרים עצמם במקומות כמו תחנת ת"א מרכז, בשילוב גדרות רשת שאולי יסתירו את הנוף על המסילות (hopefully not).
 

GLSRA

Active member
אגב, במרכז הלוגיסטי של SEMI כמויות אדירות של עמודים וכל

אין תמונות - יש דיווח קצר - פרויקט החשמול - מקטע א'
יש תנועה לאורך המקטע, עובדים על גשר 1 (לצערי בעצלתיים).
לא ברור למה מתקינים ימוד אחד או שניים ומדלגים למקום אחר.
התקינו את העמוד השלישי, דלגו לקצה הגשר והתקינו עמוד רביעי.
חלם - זה כאן ?
מעניין מה השיקולים התפעוליים לעבוד בצורה שכזו ?
אגב, במרכז הלוגיסטי של SEMI כמויות אדירות של עמודים וכל
יתר האביזרים להמשך פריסת מערכות החשמול.
למה הכל קורה כל כך לאט, אני באמת לא מבין.
 

GLSRA

Active member
עדכון מהמשך העבודות באיזור עוקף לוד (כביש 40)

אין תמונות - יש דיווח קצר - פרויקט החשמול - מקטע א'
יש תנועה לאורך המקטע, עובדים על גשר 1 (לצערי בעצלתיים).
לא ברור למה מתקינים ימוד אחד או שניים ומדלגים למקום אחר.
התקינו את העמוד השלישי, דלגו לקצה הגשר והתקינו עמוד רביעי.
חלם - זה כאן ?
מעניין מה השיקולים התפעוליים לעבוד בצורה שכזו ?
עדכון מהמשך העבודות באיזור עוקף לוד (כביש 40)
עברתי שם היום, שעות אחרי הצהריים, עובדים במרץ כבר צפונית לצומת גינתון.
אמנם רק צד אחד (מסילה לכיוון מודיעין) אבל בהחלט התקדמו מהפעם האחרונה.
לאורך המסילה השניה, כבר יצקו את היסודות ופיזרו עמודים לאורך המסילה.

אני ראיתי שתי רכבות הנוסעות בכיוונים מנוגדים על אותה מסילה. לא מוכן להתחייב על זהב אבל אני כמעט בטוח, מה שאומר שמצליחים לעבוד על מסילה אחת מבלי לשבש באופן משמעותי את תנועת הרכבות בין נתב"ג לפאתי מודיעין.

מפה עם תיאור התקדמות העבודות באיזור. בצהוב, עמודים רק מצד אחד של המסילה.

 

Bus Nerd

Active member
מעולה שתדירות הקו מאפשרת את זה, אבל זה ישתנה בהמשך

עדכון מהמשך העבודות באיזור עוקף לוד (כביש 40)
עברתי שם היום, שעות אחרי הצהריים, עובדים במרץ כבר צפונית לצומת גינתון.
אמנם רק צד אחד (מסילה לכיוון מודיעין) אבל בהחלט התקדמו מהפעם האחרונה.
לאורך המסילה השניה, כבר יצקו את היסודות ופיזרו עמודים לאורך המסילה.

אני ראיתי שתי רכבות הנוסעות בכיוונים מנוגדים על אותה מסילה. לא מוכן להתחייב על זהב אבל אני כמעט בטוח, מה שאומר שמצליחים לעבוד על מסילה אחת מבלי לשבש באופן משמעותי את תנועת הרכבות בין נתב"ג לפאתי מודיעין.

מפה עם תיאור התקדמות העבודות באיזור. בצהוב, עמודים רק מצד אחד של המסילה.
מעולה שתדירות הקו מאפשרת את זה, אבל זה ישתנה בהמשך
אני מניח שמה שקורה זה שכשרכבת מתקרבת אומרים לעובדים בקשר להתרחק מהמסילה לרגע. בתדירות כמו של הקו למודיעין ממש לא בעיה. אבל לדעתי ברגע שיעברו את נתב"ג (ספציפית אחרי שפירים) זה ישתנה וכבר אי יהיה אפשר לעבוד על המסילה הפעילה, כי התדירות גבוהה מדי, ואז באמת יצטרכו השבתות ועבודה בסופ"שים.


עכשיו אני תוהה גם על צורת העבודה שלהם כשיביאו את הקטר החשמלי לנסיעות מבחן. אפשרות אחת זה לגרור אותו עם קטר דיזל עד תפעולית נתב"ג, ומשם להחליף כיוון ולנסוע עצמאית לכיוון ירושלים (כי לא נראה לי שמחשמלים את המקטע של המזרחית בין נתב"ג ללוד בתוכנית הנוכחית).

אפשרות שניה זה שיסע עד הולץ (או רק אחרי שמקטע לוד-הולץ יחושמל, או באמצעות גרירה ע"י קטר דיזל) ומשם יחליף כיוון וייסע עצמאית בנסיעות מבחן עד ירושלים. מה לדעתכם יותר סביר?

אה, וכמעט שכחתי את החשוב מכל: תודה על העדכונים!
 

GLSRA

Active member
לי נראה די ברור שבשלב ראשון הקטר החשמלי ייגרר עד לגשר מס 1

מעולה שתדירות הקו מאפשרת את זה, אבל זה ישתנה בהמשך
אני מניח שמה שקורה זה שכשרכבת מתקרבת אומרים לעובדים בקשר להתרחק מהמסילה לרגע. בתדירות כמו של הקו למודיעין ממש לא בעיה. אבל לדעתי ברגע שיעברו את נתב"ג (ספציפית אחרי שפירים) זה ישתנה וכבר אי יהיה אפשר לעבוד על המסילה הפעילה, כי התדירות גבוהה מדי, ואז באמת יצטרכו השבתות ועבודה בסופ"שים.


עכשיו אני תוהה גם על צורת העבודה שלהם כשיביאו את הקטר החשמלי לנסיעות מבחן. אפשרות אחת זה לגרור אותו עם קטר דיזל עד תפעולית נתב"ג, ומשם להחליף כיוון ולנסוע עצמאית לכיוון ירושלים (כי לא נראה לי שמחשמלים את המקטע של המזרחית בין נתב"ג ללוד בתוכנית הנוכחית).

אפשרות שניה זה שיסע עד הולץ (או רק אחרי שמקטע לוד-הולץ יחושמל, או באמצעות גרירה ע"י קטר דיזל) ומשם יחליף כיוון וייסע עצמאית בנסיעות מבחן עד ירושלים. מה לדעתכם יותר סביר?

אה, וכמעט שכחתי את החשוב מכל: תודה על העדכונים!
לי נראה די ברור שבשלב ראשון הקטר החשמלי ייגרר עד לגשר מס 1
מזרחית למחלף ענבה. משם ייסע הלוך וחזור מזרחה כולל המנהרה הראשונה.
רק שם תהיה אפשרות כרגע להשתמש במערך החשמול. כל שאר המקטעים בשלב עדיין מאוד מוקדם.
זה לא משהו שיקרה בחודשים הקרובים.
אם הקטר יתחיל לנסוע ממש בימים הקרובים, זה יהיה מאוד נחמד אם כי כבר הורידו את כל הדגלים שהיו פרוסים במקטע א', כך שנראה שכל החגיגות נדחו עד לאחר החגים "שלהם" ולא יקרה כלום עד אמצע ינואר.
זו ספקולציה בלבד לאור ההיעלמות של כל הדגלים.
 
תתפלא, הקטע בין נתב"ג ללוד התוסף לתוכנית החישמול לפי בקשת

מעולה שתדירות הקו מאפשרת את זה, אבל זה ישתנה בהמשך
אני מניח שמה שקורה זה שכשרכבת מתקרבת אומרים לעובדים בקשר להתרחק מהמסילה לרגע. בתדירות כמו של הקו למודיעין ממש לא בעיה. אבל לדעתי ברגע שיעברו את נתב"ג (ספציפית אחרי שפירים) זה ישתנה וכבר אי יהיה אפשר לעבוד על המסילה הפעילה, כי התדירות גבוהה מדי, ואז באמת יצטרכו השבתות ועבודה בסופ"שים.


עכשיו אני תוהה גם על צורת העבודה שלהם כשיביאו את הקטר החשמלי לנסיעות מבחן. אפשרות אחת זה לגרור אותו עם קטר דיזל עד תפעולית נתב"ג, ומשם להחליף כיוון ולנסוע עצמאית לכיוון ירושלים (כי לא נראה לי שמחשמלים את המקטע של המזרחית בין נתב"ג ללוד בתוכנית הנוכחית).

אפשרות שניה זה שיסע עד הולץ (או רק אחרי שמקטע לוד-הולץ יחושמל, או באמצעות גרירה ע"י קטר דיזל) ומשם יחליף כיוון וייסע עצמאית בנסיעות מבחן עד ירושלים. מה לדעתכם יותר סביר?

אה, וכמעט שכחתי את החשוב מכל: תודה על העדכונים!
תתפלא, הקטע בין נתב"ג ללוד התוסף לתוכנית החישמול לפי בקשת
רכבת ישראל.
תת"ל 18/א מתייחסת בדיוק לקטע הזה והיא אושרה לפני מספר חודשים.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה