מצד שני יש גם בעיה תפעולית ותחבורתית בתוכנית עמק רפאים
החליטו להוציא את הרכבת הקלה מעמק רפאים בטענת NIMBY
https://www.haaretz.co.il/news/local/1.4670142
החלטה שגוייה שנובעת מלחץ של תושבים שלא רואה לטווח הארוך.
מצד שני יש גם בעיה תפעולית ותחבורתית בתוכנית עמק רפאים
קודם כל יש את הקטע שבו היתה אמורה להיות מסילה אחת שתשמש את שתי הכיוונים. זה יכול לגרום לבעיות תפעוליות...
דבר שני, הסתכלתי בעבר בתוכנית התנועה של רחוב עמק רפאים ביחד עם הרכבת הקלה.
מדובר ברחוב חד סטרי לכלי רכב עם מיתון תנועה (הגבלה עד ל-30 קמ"ש, אם אני לא טועה רחוב מרוצף כזה, כמו בסמטאות של גאולה או של רחובות במרכז תל אביב. לא רחוב משולב, זה לא אותו דבר.)
השאלה שלי היתה לא על כלי הרכב, אלא על האוטובוסים, שאמורים היו להזין גם את הרכבת הקלה: אין ברחוב עמק רפאים צומת X אחת, כלומר, אם התוכנית היתה מאושרת - לא היתה שום יכולת לקווי אוטובוס להגיע בצורה דו-סטרית מרחוב רחל אמנו למקום כלשהו מעבר למסילת הרכבת הקלה או בחזרה. ברחוב רחל אמנו יש כמה קווי אוטובוס. לא נראה לי גם שקווי אוטובוס יכולים עפ"י התקנות לנסוע באיזור מיתון תנועה. מה היה קורה עם התחבורה הציבורית שצריכה להזין את תחנת הרק"ל עמק רפאים/רחל אמנו? לא זכור לי גם שתוכנן מסוף אוטובוסים או לפחות כיכר עגולה. אם מישהו היה רוצה לעלות על אוטובוס באזור קטמון הישנה ולהגיע למרכז המסחרי רחל אמנו למטרת קניות / בילוי / נסיעה ברכבת הקלה, הוא היה צריך לעשות הקפה מיותרת לצומת אורנים על צומת פייר קניג ולעלות על רכבת לתחנה אחת. לנסיעה כל כך קצרה, זה טיפשי לעשות את הנסיעה הזאת עם החלפה.