החליטו להוציא את הרכבת הקלה מעמק רפאים בטענת NIMBY

מצב
הנושא נעול.

EHP12

Active member
החליטו להוציא את הרכבת הקלה מעמק רפאים בטענת NIMBY

החליטו להוציא את הרכבת הקלה מעמק רפאים בטענת NIMBY
https://www.haaretz.co.il/news/local/1.4670142

החלטה שגוייה שנובעת מלחץ של תושבים שלא רואה לטווח הארוך.
 

Ccyclist

Well-known member
בכייה לדורות. זהו מרכז עירוני משני שיהנה מתח"צ טוב. מלחה 2 !

החליטו להוציא את הרכבת הקלה מעמק רפאים בטענת NIMBY
https://www.haaretz.co.il/news/local/1.4670142

החלטה שגוייה שנובעת מלחץ של תושבים שלא רואה לטווח הארוך.
בכייה לדורות. זהו מרכז עירוני משני שיהנה מתח"צ טוב. מלחה 2 !
נכון שבעולם שכולו כסף אני מצדד מנהרה דו קומתית בשיטת C&C מתחת לפארק המסילה עם רכבת כבדה בקומה התחתונה וקק"ל בקומה העליונה תוך חידוש אפשרי של החאן כתחנה במסלול הרק"ל אבל אם האפשרות הריאלית הינה רק"ל ברחוב עמק רפאים או הרס פארק המסילה עדיף שהמסלול יעבור בעמק רפאים.
&nbsp
מסביב לעמק רפאים ישנם מספיק רחובות עוקפים (דרך בית לחם, דובנוב / שופן ) שיאפשרו לתושבי האזור גישה ברכב.
&nbsp
זה מזכיר לי את ההחלטה לחדש את הקו הישן למלחה במקום לחאן.
 

davidfainshtein

Member
מנהל
לא האמנתי שהמאבק הזה יצליח.

החליטו להוציא את הרכבת הקלה מעמק רפאים בטענת NIMBY
https://www.haaretz.co.il/news/local/1.4670142

החלטה שגוייה שנובעת מלחץ של תושבים שלא רואה לטווח הארוך.
לא האמנתי שהמאבק הזה יצליח.
עוד לא נאמרה המילה האחרונה.
בואו נגיד ככה: התנגדתי נחרצות למאבק הזה, אבל אולי מעז ייצא מתוק:
אם החלופה שתיבחר תכלול מסילה כפולה לכל אורך התוואי במקום המסילה הבודדת באורך 400 מטר שהייתה אמורה לעבור בעמק רפאים, אולי זה לטובה.
 

אר ים

New member
התושבים צודקים ב-200 אחוז

החליטו להוציא את הרכבת הקלה מעמק רפאים בטענת NIMBY
https://www.haaretz.co.il/news/local/1.4670142

החלטה שגוייה שנובעת מלחץ של תושבים שלא רואה לטווח הארוך.
התושבים צודקים ב-200 אחוז
העבודות בעמק רפאים יארכו לפחות 5 שנים, יותר לכיוון 7-8 ובתקופה הזאת הם יחוו גיהנום עלי אדמות, שיגרום לקריסה מוחלטת של עסקים ונטישה המונית של מי שגר ברחוב. נראה אתכם חיים בענן אבק תמידי ומחזיקים מעמד, שלא לדבר על עומס התנועה שיגלוש לרחובות הקטנים הסמוכים ויפקוק את האיזור בצורה מוחלטת. אם ניתן לבצע מנהרה בגאולה, אז אין סיבה שלא ניתן באותה מידה בעמק רפאים. אם היו גומרים את הפרויקט בשנתיים(וזה אפשרי!) אז מילא, אבל זה לא יקרה ולכן אני עם התושבים, מצדיע להם מאחר והם הציגו אלטרנטיבות הגיוניות והוועדה המחוזית הבינה זאת, דבר נדיר מאוד במחוזותינו.
 
פחות מ5 שנים ושום קריסה, ניתן לפצות את בעלי העסקים לתקופה מו

התושבים צודקים ב-200 אחוז
העבודות בעמק רפאים יארכו לפחות 5 שנים, יותר לכיוון 7-8 ובתקופה הזאת הם יחוו גיהנום עלי אדמות, שיגרום לקריסה מוחלטת של עסקים ונטישה המונית של מי שגר ברחוב. נראה אתכם חיים בענן אבק תמידי ומחזיקים מעמד, שלא לדבר על עומס התנועה שיגלוש לרחובות הקטנים הסמוכים ויפקוק את האיזור בצורה מוחלטת. אם ניתן לבצע מנהרה בגאולה, אז אין סיבה שלא ניתן באותה מידה בעמק רפאים. אם היו גומרים את הפרויקט בשנתיים(וזה אפשרי!) אז מילא, אבל זה לא יקרה ולכן אני עם התושבים, מצדיע להם מאחר והם הציגו אלטרנטיבות הגיוניות והוועדה המחוזית הבינה זאת, דבר נדיר מאוד במחוזותינו.
פחות מ5 שנים ושום קריסה, ניתן לפצות את בעלי העסקים לתקופה מו
לתקופת ההקמה. ושום ענן אבק תמידי לא עובדים 24 שעות בכל הקטעים בעבודות עפר.
בוודאי שניתן לעשות מנהרה אבל מדוע שהציבור ישלם עליה.
 

Politics

New member
האיזור כבר עכשיו פקוק רוב הזמן ובעיקר בימי שישי

התושבים צודקים ב-200 אחוז
העבודות בעמק רפאים יארכו לפחות 5 שנים, יותר לכיוון 7-8 ובתקופה הזאת הם יחוו גיהנום עלי אדמות, שיגרום לקריסה מוחלטת של עסקים ונטישה המונית של מי שגר ברחוב. נראה אתכם חיים בענן אבק תמידי ומחזיקים מעמד, שלא לדבר על עומס התנועה שיגלוש לרחובות הקטנים הסמוכים ויפקוק את האיזור בצורה מוחלטת. אם ניתן לבצע מנהרה בגאולה, אז אין סיבה שלא ניתן באותה מידה בעמק רפאים. אם היו גומרים את הפרויקט בשנתיים(וזה אפשרי!) אז מילא, אבל זה לא יקרה ולכן אני עם התושבים, מצדיע להם מאחר והם הציגו אלטרנטיבות הגיוניות והוועדה המחוזית הבינה זאת, דבר נדיר מאוד במחוזותינו.
האיזור כבר עכשיו פקוק רוב הזמן ובעיקר בימי שישי
כך שלדעתי הם עשו טעות בטווח הארוך.

בלי קשר הצביעו בעד תחבורה ציבורית!
[URL]http://upmypost.com/currentEvents/Post/?id=10&type=1&desc=publictransport[/URL]
 
לפחות הציר הראשי בקו הכחול אושר, מקווה שיקימו בהקדם.

החליטו להוציא את הרכבת הקלה מעמק רפאים בטענת NIMBY
https://www.haaretz.co.il/news/local/1.4670142

החלטה שגוייה שנובעת מלחץ של תושבים שלא רואה לטווח הארוך.
לפחות הציר הראשי בקו הכחול אושר, מקווה שיקימו בהקדם.
לדעתי צריך לכרות מנהרה מכיכר פריס דרך קוממיות (טלביה) ולהקים תחנה מתחת תאטרון ירושלים ומשם עד לעמק רפאים פייר קניג שם יעלו לתוואי הכביש.
 
לא יודע מה באמת עדיף מבחינה תחבורתית

החליטו להוציא את הרכבת הקלה מעמק רפאים בטענת NIMBY
https://www.haaretz.co.il/news/local/1.4670142

החלטה שגוייה שנובעת מלחץ של תושבים שלא רואה לטווח הארוך.
לא יודע מה באמת עדיף מבחינה תחבורתית
האמת היא שתוואי המסילה ממש מקביל לרחוב עמק רפאים, ואם נשווה לקטע המסחרי בשדרות משה דיין (בין יקותיאל אדם לשדרות סיירת דוכיפת), שם הרכבת נוסעת כמעט ריקה
עם שתי תחנות בקצות הקטע המסחרי כך שהיא לא רלוונטית אולי לרוב החנויות. בעוד האוטובוסים (וגם הרכבים הפרטיים) נאלצים לעצור בעוד 6 רמזורים חדשים בנתיב אחד בודד - אולי יש צדק בדבריהם.
מצד שני, רחוב יפו אכן עבר מהפך כמובטח. ולכן אולי באמת עדיף להחליט-או מדרחוב עם רכבת או תוואי חלופי (או מנהרה), במיוחד כשהתכנון כלל את 400 המטרים עם המסילה הבודדת.
אבל דבר אחד נכון וזה עצוב - מר סעידוב צודק בהחלט, התושבים הצליחו כי הם מספיק בעלי אמצעים ומקושרים לאנשים הנכונים. וזה חבל שזו הדרך להצליח במאבק במדינתנו
 

aryeri

Member
מצד שני יש גם בעיה תפעולית ותחבורתית בתוכנית עמק רפאים

החליטו להוציא את הרכבת הקלה מעמק רפאים בטענת NIMBY
https://www.haaretz.co.il/news/local/1.4670142

החלטה שגוייה שנובעת מלחץ של תושבים שלא רואה לטווח הארוך.
מצד שני יש גם בעיה תפעולית ותחבורתית בתוכנית עמק רפאים
קודם כל יש את הקטע שבו היתה אמורה להיות מסילה אחת שתשמש את שתי הכיוונים. זה יכול לגרום לבעיות תפעוליות...

דבר שני, הסתכלתי בעבר בתוכנית התנועה של רחוב עמק רפאים ביחד עם הרכבת הקלה.
מדובר ברחוב חד סטרי לכלי רכב עם מיתון תנועה (הגבלה עד ל-30 קמ"ש, אם אני לא טועה רחוב מרוצף כזה, כמו בסמטאות של גאולה או של רחובות במרכז תל אביב. לא רחוב משולב, זה לא אותו דבר.)
השאלה שלי היתה לא על כלי הרכב, אלא על האוטובוסים, שאמורים היו להזין גם את הרכבת הקלה: אין ברחוב עמק רפאים צומת X אחת, כלומר, אם התוכנית היתה מאושרת - לא היתה שום יכולת לקווי אוטובוס להגיע בצורה דו-סטרית מרחוב רחל אמנו למקום כלשהו מעבר למסילת הרכבת הקלה או בחזרה. ברחוב רחל אמנו יש כמה קווי אוטובוס. לא נראה לי גם שקווי אוטובוס יכולים עפ"י התקנות לנסוע באיזור מיתון תנועה. מה היה קורה עם התחבורה הציבורית שצריכה להזין את תחנת הרק"ל עמק רפאים/רחל אמנו? לא זכור לי גם שתוכנן מסוף אוטובוסים או לפחות כיכר עגולה. אם מישהו היה רוצה לעלות על אוטובוס באזור קטמון הישנה ולהגיע למרכז המסחרי רחל אמנו למטרת קניות / בילוי / נסיעה ברכבת הקלה, הוא היה צריך לעשות הקפה מיותרת לצומת אורנים על צומת פייר קניג ולעלות על רכבת לתחנה אחת. לנסיעה כל כך קצרה, זה טיפשי לעשות את הנסיעה הזאת עם החלפה.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה