רכבת ישראל והעיר רחובות

מצב
הנושא נעול.
רכבת ישראל והעיר רחובות

רכבת ישראל והעיר רחובות
בתכנית השירות של ר"י לשנת 2040 (שהופיעה בפורום מספר פעמים) נראה שהשירות לעיר רחובות לא ישתנה כמעט בכלל בדור הקרוב
. הפניתי את תשומת לב הנוגעים בדבר בעירייה לתכנית זו ואף נפגשתי איתם לפני מספר חודשים. לצערי, ניכר בפגישה כי בכירים באגף הנדסה של העירייה לא בקיאים בנושא השירות הרכבתי לעיר ו/או תכניות ר"י באיזור
.

לבקשתם, לאחר הפגישה העלתי מספר הצעות שלי על הכתב (חלקן לא מבוססות על תכנית ידועה כל שהיא) על מנת שיעלו גם הן בדו-שיח של העירייה מול ר"י. לאחרונה התקבלה התייחסות ר"י לרב נקודות האלו. אני מצרף את ההצעות שהעברתי לעירייה, ולאחריהן את התייחסות ר"י.

======== מכתב לעירייה =========
הנה תמצית הצעותי:
מבחינה תשתיתית:
1. מסילת 431 (תכנית מח/273): צו התחלת עבודה אמור להינתן בסוף שנה זו (רבעון רביעי 2017) והתכנית כוללת את החיבורים: רחובות-מודיעין , רחובות-ראשונים ומסילת 431-ירושלים. עד כאן הכל טוב, אבל: התכנית של קווי השירות (אותה צירפתי למכתבי הראשון) מתעלמת לחלוטין מחיבורים עתידיים אלו – ונדרשת מערבות העירייה על מנת שאכן יסעו רכבות בקווים אפשריים אלו.
2. יש להתחשב גם בעיר רחובות בעת תכנון החיבור חיבור בין תחנת ראשונים לתחנת משה דיין (ראה סעיף 6). התכנית מקודמת באופן עצמאי כרגע.
3. נגישות וחיבור לגשר ה-44 (לבקש כסף מ"פרוייקט שילובים"?). הנושא מוכר וידוע – לא לחכות לפרוייקט שער העיר.
4. להסביר לרכבת ישראל שתחנת "כפר גבירול" הגיונית (מבחינת עומס ברכבת) רק אם יש עוד רכבות.
5. השמשת הרציף הרביעי בתחנת רחובות לשימוש הקווים הנוספים (ראה למטה).

מבחינת קווי השירות הרכבתי – אפשר לחלק לפי כיוונים:
6. צפון-מערב: לאחר בניית מסילת 431 וחיבור בין תחנת ראשונים לתחנת משה דיין ניתן יהיה לקשר את רחובות עם כל ערי דרום גוש דן: ראשל"צ, בת-ים וחולון – בואכה ת"א.
7. צפון-מזרח: כרגע מקודמת תכנית "המסילה המזרחית" שתיצור ציר צפון-דרום עוקף לגוש-דן דרך 10 תחנות רכבת (רובן חדשות) – מחדרה בצפון ועד לוד בדרום. אני מציע להסיט את הקצה הדרומי של הקו מלוד לרחובות וע"י כך לחבר ישירות את רחובות לכל אותן ערים (+המשך למסילת עירון העתידית וכו').
8. ציר מזרח-מערב: לאחר השלמת מסילת 431 ניתן יהיה ליצור קו שירות חזק של אשקלון-אשדוד-רחובות-ירושלים/מודיעין. יש להציע לרכבת ישראל ולהיאבק של הקצאה של זמן מסילה (על A1) לכך.
9. דרום: ע"י הוספת קשת ניתן להתחבר ישירות לתנת רמלה ללא החלפה בלוד ולחבר את רחובות עם באר שבע (סבירות נמוכה יותר).
10. בכל מקרה: הארכה משמעותית של שעות הפעילות והשירות (עד חצות לפחות) בקווים הקיימים היום, כולל רכבת לילה (למשל ב"ש-אשקלון-רחובות-נתב"ג-ת"א והלאה צפונה). מספיק לראות את הביקוש לרכבת האחרונה בכל יום כדי להבין שיש ביקוש לשירות מאוחר יותר.


======== התייחסות רכבת ישראל =========
התקיימה פגישה בין ראש העיר, מינהל הנדסה וסמנכ"ל פיתוח חברת הרכבת. בפגישה עלו הנושאים שנדונו בפגישה בינינו ומהנדסת העיר.
להלן ההתייחסות שקיבלנו מהם:
1. תחנת רכבת שנייה בעיר באז"ת הורוביץ – הצורך הוצג לרכבת כולל סקירת הפיתוח הצפוי בסביבה. הובהר שתחנה זו תוכל לקום רק לאחר הכפלת המסילה הקיימת. העירייה תעביר בקשה רשמית להכללת התחנה בתכנית 2030 של הרכבת ותיבחן האפשרות לקידום מהיר במסגרת תכניות שכבר מקודמות היום בעיר. הרכבת הביעה נכונות עקרונית לתמוך בהקמת התחנה.
2. שירות רכבתי לירושלים – הרכבת מסרה שלאחר סיום פיתוח מערך המסילות, מתוכנן לפעול קו רכבת אשקלון – רחובות – ירושלים.
3. שירות רכבתי לתל אביב דרך מסילת 431 – לפי עמדת הרכבת, צורך זה מקבל מענה בקו הקיים. בנוסף נבדק החיבור לכיוון מערב למסילת 431 והוא נמצא בלתי אפשרי הנדסית.
4. הכפלת המסילה רחובות-פלשת – לרכבת אישור תקציבי לביצוע הכפלת המסילה. לאחר שיושג סיכום חסר מול עיריית יבנה הפרויקט יצא לביצוע.
5. השמשת רציף רביעי – נושא זה רלוונטי לאחר ביצוע הכפלת המסילה.
6. חיבור המסילה המזרחית לרחובות – בעבר תכנית זו נשקלה אך אפשרות זו ירדה מהפרק ואינה תואמת למערכת המסילות המקודמת היום.
7. הארכת שעות הפעילות – לפי עמדת הרכבת, קו מתל אביב לרחובות בשעה 23:20 וקו רחובות לתל אביב בשעה 21:40 מספקים טווח שירות ראוי לעיר.
8. שדרוג התחנה הקיימת – לרכבת תכנית שדרוג לתחנה הקיימת. התכנית כוללת תוספת קירוי, שערים, מכונות בידוק ואמצעים ושנים להקלה על הגודש. התכנית תוצג לעירייה להערות.
 

matrix200200

Active member


רכבת ישראל והעיר רחובות
בתכנית השירות של ר"י לשנת 2040 (שהופיעה בפורום מספר פעמים) נראה שהשירות לעיר רחובות לא ישתנה כמעט בכלל בדור הקרוב
. הפניתי את תשומת לב הנוגעים בדבר בעירייה לתכנית זו ואף נפגשתי איתם לפני מספר חודשים. לצערי, ניכר בפגישה כי בכירים באגף הנדסה של העירייה לא בקיאים בנושא השירות הרכבתי לעיר ו/או תכניות ר"י באיזור
.

לבקשתם, לאחר הפגישה העלתי מספר הצעות שלי על הכתב (חלקן לא מבוססות על תכנית ידועה כל שהיא) על מנת שיעלו גם הן בדו-שיח של העירייה מול ר"י. לאחרונה התקבלה התייחסות ר"י לרב נקודות האלו. אני מצרף את ההצעות שהעברתי לעירייה, ולאחריהן את התייחסות ר"י.

======== מכתב לעירייה =========
הנה תמצית הצעותי:
מבחינה תשתיתית:
1. מסילת 431 (תכנית מח/273): צו התחלת עבודה אמור להינתן בסוף שנה זו (רבעון רביעי 2017) והתכנית כוללת את החיבורים: רחובות-מודיעין , רחובות-ראשונים ומסילת 431-ירושלים. עד כאן הכל טוב, אבל: התכנית של קווי השירות (אותה צירפתי למכתבי הראשון) מתעלמת לחלוטין מחיבורים עתידיים אלו – ונדרשת מערבות העירייה על מנת שאכן יסעו רכבות בקווים אפשריים אלו.
2. יש להתחשב גם בעיר רחובות בעת תכנון החיבור חיבור בין תחנת ראשונים לתחנת משה דיין (ראה סעיף 6). התכנית מקודמת באופן עצמאי כרגע.
3. נגישות וחיבור לגשר ה-44 (לבקש כסף מ"פרוייקט שילובים"?). הנושא מוכר וידוע – לא לחכות לפרוייקט שער העיר.
4. להסביר לרכבת ישראל שתחנת "כפר גבירול" הגיונית (מבחינת עומס ברכבת) רק אם יש עוד רכבות.
5. השמשת הרציף הרביעי בתחנת רחובות לשימוש הקווים הנוספים (ראה למטה).

מבחינת קווי השירות הרכבתי – אפשר לחלק לפי כיוונים:
6. צפון-מערב: לאחר בניית מסילת 431 וחיבור בין תחנת ראשונים לתחנת משה דיין ניתן יהיה לקשר את רחובות עם כל ערי דרום גוש דן: ראשל"צ, בת-ים וחולון – בואכה ת"א.
7. צפון-מזרח: כרגע מקודמת תכנית "המסילה המזרחית" שתיצור ציר צפון-דרום עוקף לגוש-דן דרך 10 תחנות רכבת (רובן חדשות) – מחדרה בצפון ועד לוד בדרום. אני מציע להסיט את הקצה הדרומי של הקו מלוד לרחובות וע"י כך לחבר ישירות את רחובות לכל אותן ערים (+המשך למסילת עירון העתידית וכו').
8. ציר מזרח-מערב: לאחר השלמת מסילת 431 ניתן יהיה ליצור קו שירות חזק של אשקלון-אשדוד-רחובות-ירושלים/מודיעין. יש להציע לרכבת ישראל ולהיאבק של הקצאה של זמן מסילה (על A1) לכך.
9. דרום: ע"י הוספת קשת ניתן להתחבר ישירות לתנת רמלה ללא החלפה בלוד ולחבר את רחובות עם באר שבע (סבירות נמוכה יותר).
10. בכל מקרה: הארכה משמעותית של שעות הפעילות והשירות (עד חצות לפחות) בקווים הקיימים היום, כולל רכבת לילה (למשל ב"ש-אשקלון-רחובות-נתב"ג-ת"א והלאה צפונה). מספיק לראות את הביקוש לרכבת האחרונה בכל יום כדי להבין שיש ביקוש לשירות מאוחר יותר.


======== התייחסות רכבת ישראל =========
התקיימה פגישה בין ראש העיר, מינהל הנדסה וסמנכ"ל פיתוח חברת הרכבת. בפגישה עלו הנושאים שנדונו בפגישה בינינו ומהנדסת העיר.
להלן ההתייחסות שקיבלנו מהם:
1. תחנת רכבת שנייה בעיר באז"ת הורוביץ – הצורך הוצג לרכבת כולל סקירת הפיתוח הצפוי בסביבה. הובהר שתחנה זו תוכל לקום רק לאחר הכפלת המסילה הקיימת. העירייה תעביר בקשה רשמית להכללת התחנה בתכנית 2030 של הרכבת ותיבחן האפשרות לקידום מהיר במסגרת תכניות שכבר מקודמות היום בעיר. הרכבת הביעה נכונות עקרונית לתמוך בהקמת התחנה.
2. שירות רכבתי לירושלים – הרכבת מסרה שלאחר סיום פיתוח מערך המסילות, מתוכנן לפעול קו רכבת אשקלון – רחובות – ירושלים.
3. שירות רכבתי לתל אביב דרך מסילת 431 – לפי עמדת הרכבת, צורך זה מקבל מענה בקו הקיים. בנוסף נבדק החיבור לכיוון מערב למסילת 431 והוא נמצא בלתי אפשרי הנדסית.
4. הכפלת המסילה רחובות-פלשת – לרכבת אישור תקציבי לביצוע הכפלת המסילה. לאחר שיושג סיכום חסר מול עיריית יבנה הפרויקט יצא לביצוע.
5. השמשת רציף רביעי – נושא זה רלוונטי לאחר ביצוע הכפלת המסילה.
6. חיבור המסילה המזרחית לרחובות – בעבר תכנית זו נשקלה אך אפשרות זו ירדה מהפרק ואינה תואמת למערכת המסילות המקודמת היום.
7. הארכת שעות הפעילות – לפי עמדת הרכבת, קו מתל אביב לרחובות בשעה 23:20 וקו רחובות לתל אביב בשעה 21:40 מספקים טווח שירות ראוי לעיר.
8. שדרוג התחנה הקיימת – לרכבת תכנית שדרוג לתחנה הקיימת. התכנית כוללת תוספת קירוי, שערים, מכונות בידוק ואמצעים ושנים להקלה על הגודש. התכנית תוצג לעירייה להערות.
 

luckydude

Active member
לגבי מס׳ 1: מה צו התחלת עבודה בתוך פחות מחודש?

רכבת ישראל והעיר רחובות
בתכנית השירות של ר"י לשנת 2040 (שהופיעה בפורום מספר פעמים) נראה שהשירות לעיר רחובות לא ישתנה כמעט בכלל בדור הקרוב
. הפניתי את תשומת לב הנוגעים בדבר בעירייה לתכנית זו ואף נפגשתי איתם לפני מספר חודשים. לצערי, ניכר בפגישה כי בכירים באגף הנדסה של העירייה לא בקיאים בנושא השירות הרכבתי לעיר ו/או תכניות ר"י באיזור
.

לבקשתם, לאחר הפגישה העלתי מספר הצעות שלי על הכתב (חלקן לא מבוססות על תכנית ידועה כל שהיא) על מנת שיעלו גם הן בדו-שיח של העירייה מול ר"י. לאחרונה התקבלה התייחסות ר"י לרב נקודות האלו. אני מצרף את ההצעות שהעברתי לעירייה, ולאחריהן את התייחסות ר"י.

======== מכתב לעירייה =========
הנה תמצית הצעותי:
מבחינה תשתיתית:
1. מסילת 431 (תכנית מח/273): צו התחלת עבודה אמור להינתן בסוף שנה זו (רבעון רביעי 2017) והתכנית כוללת את החיבורים: רחובות-מודיעין , רחובות-ראשונים ומסילת 431-ירושלים. עד כאן הכל טוב, אבל: התכנית של קווי השירות (אותה צירפתי למכתבי הראשון) מתעלמת לחלוטין מחיבורים עתידיים אלו – ונדרשת מערבות העירייה על מנת שאכן יסעו רכבות בקווים אפשריים אלו.
2. יש להתחשב גם בעיר רחובות בעת תכנון החיבור חיבור בין תחנת ראשונים לתחנת משה דיין (ראה סעיף 6). התכנית מקודמת באופן עצמאי כרגע.
3. נגישות וחיבור לגשר ה-44 (לבקש כסף מ"פרוייקט שילובים"?). הנושא מוכר וידוע – לא לחכות לפרוייקט שער העיר.
4. להסביר לרכבת ישראל שתחנת "כפר גבירול" הגיונית (מבחינת עומס ברכבת) רק אם יש עוד רכבות.
5. השמשת הרציף הרביעי בתחנת רחובות לשימוש הקווים הנוספים (ראה למטה).

מבחינת קווי השירות הרכבתי – אפשר לחלק לפי כיוונים:
6. צפון-מערב: לאחר בניית מסילת 431 וחיבור בין תחנת ראשונים לתחנת משה דיין ניתן יהיה לקשר את רחובות עם כל ערי דרום גוש דן: ראשל"צ, בת-ים וחולון – בואכה ת"א.
7. צפון-מזרח: כרגע מקודמת תכנית "המסילה המזרחית" שתיצור ציר צפון-דרום עוקף לגוש-דן דרך 10 תחנות רכבת (רובן חדשות) – מחדרה בצפון ועד לוד בדרום. אני מציע להסיט את הקצה הדרומי של הקו מלוד לרחובות וע"י כך לחבר ישירות את רחובות לכל אותן ערים (+המשך למסילת עירון העתידית וכו').
8. ציר מזרח-מערב: לאחר השלמת מסילת 431 ניתן יהיה ליצור קו שירות חזק של אשקלון-אשדוד-רחובות-ירושלים/מודיעין. יש להציע לרכבת ישראל ולהיאבק של הקצאה של זמן מסילה (על A1) לכך.
9. דרום: ע"י הוספת קשת ניתן להתחבר ישירות לתנת רמלה ללא החלפה בלוד ולחבר את רחובות עם באר שבע (סבירות נמוכה יותר).
10. בכל מקרה: הארכה משמעותית של שעות הפעילות והשירות (עד חצות לפחות) בקווים הקיימים היום, כולל רכבת לילה (למשל ב"ש-אשקלון-רחובות-נתב"ג-ת"א והלאה צפונה). מספיק לראות את הביקוש לרכבת האחרונה בכל יום כדי להבין שיש ביקוש לשירות מאוחר יותר.


======== התייחסות רכבת ישראל =========
התקיימה פגישה בין ראש העיר, מינהל הנדסה וסמנכ"ל פיתוח חברת הרכבת. בפגישה עלו הנושאים שנדונו בפגישה בינינו ומהנדסת העיר.
להלן ההתייחסות שקיבלנו מהם:
1. תחנת רכבת שנייה בעיר באז"ת הורוביץ – הצורך הוצג לרכבת כולל סקירת הפיתוח הצפוי בסביבה. הובהר שתחנה זו תוכל לקום רק לאחר הכפלת המסילה הקיימת. העירייה תעביר בקשה רשמית להכללת התחנה בתכנית 2030 של הרכבת ותיבחן האפשרות לקידום מהיר במסגרת תכניות שכבר מקודמות היום בעיר. הרכבת הביעה נכונות עקרונית לתמוך בהקמת התחנה.
2. שירות רכבתי לירושלים – הרכבת מסרה שלאחר סיום פיתוח מערך המסילות, מתוכנן לפעול קו רכבת אשקלון – רחובות – ירושלים.
3. שירות רכבתי לתל אביב דרך מסילת 431 – לפי עמדת הרכבת, צורך זה מקבל מענה בקו הקיים. בנוסף נבדק החיבור לכיוון מערב למסילת 431 והוא נמצא בלתי אפשרי הנדסית.
4. הכפלת המסילה רחובות-פלשת – לרכבת אישור תקציבי לביצוע הכפלת המסילה. לאחר שיושג סיכום חסר מול עיריית יבנה הפרויקט יצא לביצוע.
5. השמשת רציף רביעי – נושא זה רלוונטי לאחר ביצוע הכפלת המסילה.
6. חיבור המסילה המזרחית לרחובות – בעבר תכנית זו נשקלה אך אפשרות זו ירדה מהפרק ואינה תואמת למערכת המסילות המקודמת היום.
7. הארכת שעות הפעילות – לפי עמדת הרכבת, קו מתל אביב לרחובות בשעה 23:20 וקו רחובות לתל אביב בשעה 21:40 מספקים טווח שירות ראוי לעיר.
8. שדרוג התחנה הקיימת – לרכבת תכנית שדרוג לתחנה הקיימת. התכנית כוללת תוספת קירוי, שערים, מכונות בידוק ואמצעים ושנים להקלה על הגודש. התכנית תוצג לעירייה להערות.
לגבי מס׳ 1: מה צו התחלת עבודה בתוך פחות מחודש?
היה מכרז בכלל?
 

itamo

New member
לדעתי הצורך הרכבתי הגדול ביותר ברחובות הוא הקמת תחנה נוספת

רכבת ישראל והעיר רחובות
בתכנית השירות של ר"י לשנת 2040 (שהופיעה בפורום מספר פעמים) נראה שהשירות לעיר רחובות לא ישתנה כמעט בכלל בדור הקרוב
. הפניתי את תשומת לב הנוגעים בדבר בעירייה לתכנית זו ואף נפגשתי איתם לפני מספר חודשים. לצערי, ניכר בפגישה כי בכירים באגף הנדסה של העירייה לא בקיאים בנושא השירות הרכבתי לעיר ו/או תכניות ר"י באיזור
.

לבקשתם, לאחר הפגישה העלתי מספר הצעות שלי על הכתב (חלקן לא מבוססות על תכנית ידועה כל שהיא) על מנת שיעלו גם הן בדו-שיח של העירייה מול ר"י. לאחרונה התקבלה התייחסות ר"י לרב נקודות האלו. אני מצרף את ההצעות שהעברתי לעירייה, ולאחריהן את התייחסות ר"י.

======== מכתב לעירייה =========
הנה תמצית הצעותי:
מבחינה תשתיתית:
1. מסילת 431 (תכנית מח/273): צו התחלת עבודה אמור להינתן בסוף שנה זו (רבעון רביעי 2017) והתכנית כוללת את החיבורים: רחובות-מודיעין , רחובות-ראשונים ומסילת 431-ירושלים. עד כאן הכל טוב, אבל: התכנית של קווי השירות (אותה צירפתי למכתבי הראשון) מתעלמת לחלוטין מחיבורים עתידיים אלו – ונדרשת מערבות העירייה על מנת שאכן יסעו רכבות בקווים אפשריים אלו.
2. יש להתחשב גם בעיר רחובות בעת תכנון החיבור חיבור בין תחנת ראשונים לתחנת משה דיין (ראה סעיף 6). התכנית מקודמת באופן עצמאי כרגע.
3. נגישות וחיבור לגשר ה-44 (לבקש כסף מ"פרוייקט שילובים"?). הנושא מוכר וידוע – לא לחכות לפרוייקט שער העיר.
4. להסביר לרכבת ישראל שתחנת "כפר גבירול" הגיונית (מבחינת עומס ברכבת) רק אם יש עוד רכבות.
5. השמשת הרציף הרביעי בתחנת רחובות לשימוש הקווים הנוספים (ראה למטה).

מבחינת קווי השירות הרכבתי – אפשר לחלק לפי כיוונים:
6. צפון-מערב: לאחר בניית מסילת 431 וחיבור בין תחנת ראשונים לתחנת משה דיין ניתן יהיה לקשר את רחובות עם כל ערי דרום גוש דן: ראשל"צ, בת-ים וחולון – בואכה ת"א.
7. צפון-מזרח: כרגע מקודמת תכנית "המסילה המזרחית" שתיצור ציר צפון-דרום עוקף לגוש-דן דרך 10 תחנות רכבת (רובן חדשות) – מחדרה בצפון ועד לוד בדרום. אני מציע להסיט את הקצה הדרומי של הקו מלוד לרחובות וע"י כך לחבר ישירות את רחובות לכל אותן ערים (+המשך למסילת עירון העתידית וכו').
8. ציר מזרח-מערב: לאחר השלמת מסילת 431 ניתן יהיה ליצור קו שירות חזק של אשקלון-אשדוד-רחובות-ירושלים/מודיעין. יש להציע לרכבת ישראל ולהיאבק של הקצאה של זמן מסילה (על A1) לכך.
9. דרום: ע"י הוספת קשת ניתן להתחבר ישירות לתנת רמלה ללא החלפה בלוד ולחבר את רחובות עם באר שבע (סבירות נמוכה יותר).
10. בכל מקרה: הארכה משמעותית של שעות הפעילות והשירות (עד חצות לפחות) בקווים הקיימים היום, כולל רכבת לילה (למשל ב"ש-אשקלון-רחובות-נתב"ג-ת"א והלאה צפונה). מספיק לראות את הביקוש לרכבת האחרונה בכל יום כדי להבין שיש ביקוש לשירות מאוחר יותר.


======== התייחסות רכבת ישראל =========
התקיימה פגישה בין ראש העיר, מינהל הנדסה וסמנכ"ל פיתוח חברת הרכבת. בפגישה עלו הנושאים שנדונו בפגישה בינינו ומהנדסת העיר.
להלן ההתייחסות שקיבלנו מהם:
1. תחנת רכבת שנייה בעיר באז"ת הורוביץ – הצורך הוצג לרכבת כולל סקירת הפיתוח הצפוי בסביבה. הובהר שתחנה זו תוכל לקום רק לאחר הכפלת המסילה הקיימת. העירייה תעביר בקשה רשמית להכללת התחנה בתכנית 2030 של הרכבת ותיבחן האפשרות לקידום מהיר במסגרת תכניות שכבר מקודמות היום בעיר. הרכבת הביעה נכונות עקרונית לתמוך בהקמת התחנה.
2. שירות רכבתי לירושלים – הרכבת מסרה שלאחר סיום פיתוח מערך המסילות, מתוכנן לפעול קו רכבת אשקלון – רחובות – ירושלים.
3. שירות רכבתי לתל אביב דרך מסילת 431 – לפי עמדת הרכבת, צורך זה מקבל מענה בקו הקיים. בנוסף נבדק החיבור לכיוון מערב למסילת 431 והוא נמצא בלתי אפשרי הנדסית.
4. הכפלת המסילה רחובות-פלשת – לרכבת אישור תקציבי לביצוע הכפלת המסילה. לאחר שיושג סיכום חסר מול עיריית יבנה הפרויקט יצא לביצוע.
5. השמשת רציף רביעי – נושא זה רלוונטי לאחר ביצוע הכפלת המסילה.
6. חיבור המסילה המזרחית לרחובות – בעבר תכנית זו נשקלה אך אפשרות זו ירדה מהפרק ואינה תואמת למערכת המסילות המקודמת היום.
7. הארכת שעות הפעילות – לפי עמדת הרכבת, קו מתל אביב לרחובות בשעה 23:20 וקו רחובות לתל אביב בשעה 21:40 מספקים טווח שירות ראוי לעיר.
8. שדרוג התחנה הקיימת – לרכבת תכנית שדרוג לתחנה הקיימת. התכנית כוללת תוספת קירוי, שערים, מכונות בידוק ואמצעים ושנים להקלה על הגודש. התכנית תוצג לעירייה להערות.
לדעתי הצורך הרכבתי הגדול ביותר ברחובות הוא הקמת תחנה נוספת
העומס בתחנה הנוכחית הוא בלתי נסבל ומהווה לדעתי גם בעיה בטיחותית חמורה ובשעות העומס אין מקום לעמוד על הרציפים והדוחק במדרגות במעבר היחיד שיש מתחת לפסים הוא מאוד גבוה, במיוחד אם מגיעות שתי רכבות ביחד לרציפים צמודים.
&nbsp
הפתרון האולטימטיבי לדעתי הוא לפזר את העומס עם תחנה נוספת, גם אם לא תהיה הכפלה של המסילה ואם לא תהיה עליה בתדירות הרכבות, עדיין העומס בתחנה ירד.
&nbsp
אם תחנת יבנה מזרח מסוגלת לתפקד עם מסילה אחת ורציף אחד, אז גם התחנה באזור התעשיה הורוביץ תוכל.
 

matrix200200

Active member
לדעתי אין מנוס מלשדרג את התחנה הקיימת גם

לדעתי הצורך הרכבתי הגדול ביותר ברחובות הוא הקמת תחנה נוספת
העומס בתחנה הנוכחית הוא בלתי נסבל ומהווה לדעתי גם בעיה בטיחותית חמורה ובשעות העומס אין מקום לעמוד על הרציפים והדוחק במדרגות במעבר היחיד שיש מתחת לפסים הוא מאוד גבוה, במיוחד אם מגיעות שתי רכבות ביחד לרציפים צמודים.
&nbsp
הפתרון האולטימטיבי לדעתי הוא לפזר את העומס עם תחנה נוספת, גם אם לא תהיה הכפלה של המסילה ואם לא תהיה עליה בתדירות הרכבות, עדיין העומס בתחנה ירד.
&nbsp
אם תחנת יבנה מזרח מסוגלת לתפקד עם מסילה אחת ורציף אחד, אז גם התחנה באזור התעשיה הורוביץ תוכל.
לדעתי אין מנוס מלשדרג את התחנה הקיימת גם
לכל הפחות יש צורך בלבנות עוד מעברים מתחת או מעל המסילות (לא ממש משנה) ולבנות מבנה טרמינל על הגשר בדומה למה שנעשה בסבידור מרכז.
תחנה באיזור הורוביץ בהחלט רצויה, אבל היא לא תפתור את רוב בעיות העומס בתחנה הקיימת.
אגב אני כן מאמין שגם תחנה עתידית במזכרת בתיה קצת תעזור (בתקווה שהקו 26 יותאם לעבור לידה).
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה