אושרה התוכנית למסילת משה דיין - ראשונים

מצב
הנושא נעול.
אושרה התוכנית למסילת משה דיין - ראשונים

אושרה התוכנית למסילת משה דיין - ראשונים
בהמשך להודעה הזו, אושרה תוכנית 413-0351288 למסילת משה דיין - ראשונים

מטרת התוכנית:
השלמת רשת מסילות הברזל הארצית ליצירת מערך מסילתי - מסילת רוחב, המחבר בין מסילת החוף למודיעין ולקו תל-אביב-ירושלים המהיר, דרך מסילת 431.
התוואי המוצע לאורך של כ-6.5 ק"מ יחבר בין שתי תחנות רכבת קיימות; ראשונים ומשה דיין. כמו כן, התכנית מציעה הקמת תחנה חדשה - "מעוין שורק".
התכנית הוגשה ע"י רכבת ישראל. התוכנית בסמכות ועדה מחוזית, תוך שהיא תואמת לתמ"מ 21/3 ומסדירה את התוויתה.

לאחר שהתוכנית הופקדה בתאריך 21/02/2017, פורסם אישור התוכנית בתאריך 23/11/2017.

קישור למסמכי התוכנית: https://goo.gl/UWYz0a
 
חבל שלא דבקים בתוכנית המקורית של סלילת מסילה

אושרה התוכנית למסילת משה דיין - ראשונים
בהמשך להודעה הזו, אושרה תוכנית 413-0351288 למסילת משה דיין - ראשונים

מטרת התוכנית:
השלמת רשת מסילות הברזל הארצית ליצירת מערך מסילתי - מסילת רוחב, המחבר בין מסילת החוף למודיעין ולקו תל-אביב-ירושלים המהיר, דרך מסילת 431.
התוואי המוצע לאורך של כ-6.5 ק"מ יחבר בין שתי תחנות רכבת קיימות; ראשונים ומשה דיין. כמו כן, התכנית מציעה הקמת תחנה חדשה - "מעוין שורק".
התכנית הוגשה ע"י רכבת ישראל. התוכנית בסמכות ועדה מחוזית, תוך שהיא תואמת לתמ"מ 21/3 ומסדירה את התוויתה.

לאחר שהתוכנית הופקדה בתאריך 21/02/2017, פורסם אישור התוכנית בתאריך 23/11/2017.

קישור למסמכי התוכנית: https://goo.gl/UWYz0a
חבל שלא דבקים בתוכנית המקורית של סלילת מסילה
דרך שדרות רבין והתחנה החדשה עם 2 תחנות שם, היה עוזר לרבים מתושבי ראשון לנסוע ברכבת.
 

darkshadow1

New member
מה ציפית מראשל"צ?

חבל שלא דבקים בתוכנית המקורית של סלילת מסילה
דרך שדרות רבין והתחנה החדשה עם 2 תחנות שם, היה עוזר לרבים מתושבי ראשון לנסוע ברכבת.
מה ציפית מראשל"צ?
במקום שתי תחנות במיקום מעולה- ראשל"צ תקבל תחנה באמצע שומקום שלא תעזור לאף אחד פרט לאנשים שיבואו לטייל בתחנת ההשנאה הסמוכה. אני בטוח שעוד 5-10 שנים גם נשמע תלונות על כך שהתחנה ממוקמת באמצע שומקום

לפחות במקרה הזה, בניגוד למאבקי nimbys אחרים, המפסידים העיקריים הם תושבי ראשל"צ עצמם- לנוסעים אחרים שבכל מקרה לא מחפשים להגיע למערב ראשל"צ החלופה שנבחרה דווקא תקצר את זמן הנסיעה.
 

luckydude

Active member
מסכים לגמרי. בעוד כמה שנים בטוח יהיו תלונות על המיקום ההזוי.

מה ציפית מראשל"צ?
במקום שתי תחנות במיקום מעולה- ראשל"צ תקבל תחנה באמצע שומקום שלא תעזור לאף אחד פרט לאנשים שיבואו לטייל בתחנת ההשנאה הסמוכה. אני בטוח שעוד 5-10 שנים גם נשמע תלונות על כך שהתחנה ממוקמת באמצע שומקום

לפחות במקרה הזה, בניגוד למאבקי nimbys אחרים, המפסידים העיקריים הם תושבי ראשל"צ עצמם- לנוסעים אחרים שבכל מקרה לא מחפשים להגיע למערב ראשל"צ החלופה שנבחרה דווקא תקצר את זמן הנסיעה.
מסכים לגמרי. בעוד כמה שנים בטוח יהיו תלונות על המיקום ההזוי.
מסע ההפחדה של עיריית רשל״צ מול התושבים כנגד התוואי המקורי שהיא בעצמה הסכימה לו בעת אישור תוכנית כביש 431 היה מיותר לגמרי.
 

zvir1

New member
אבא שלי אמר במקרים כאלה

מסכים לגמרי. בעוד כמה שנים בטוח יהיו תלונות על המיקום ההזוי.
מסע ההפחדה של עיריית רשל״צ מול התושבים כנגד התוואי המקורי שהיא בעצמה הסכימה לו בעת אישור תוכנית כביש 431 היה מיותר לגמרי.
אבא שלי אמר במקרים כאלה
כשאתה לא מבין משהו תדע שיש שם שחיתות. ראשון לציון...
 

ofirg4

New member
אכן הפסד עצום לראשון לציון

מסכים לגמרי. בעוד כמה שנים בטוח יהיו תלונות על המיקום ההזוי.
מסע ההפחדה של עיריית רשל״צ מול התושבים כנגד התוואי המקורי שהיא בעצמה הסכימה לו בעת אישור תוכנית כביש 431 היה מיותר לגמרי.
אכן הפסד עצום לראשון לציון
השאלה שלי אם היה מקום בשדרות יצחק רבין בראשון לציון גם למסילה הרכבת שתוכננה וגם לקו החום שמקודם כרגע? בקטע שבו היו אמורים לחפוף ( בין התחנה המרכזית למכללה למינהל).האם זה נלקח בחשבון?
 
אני חושב שהמסילה מקטינה את הצורך הדחוף בקו החום

אכן הפסד עצום לראשון לציון
השאלה שלי אם היה מקום בשדרות יצחק רבין בראשון לציון גם למסילה הרכבת שתוכננה וגם לקו החום שמקודם כרגע? בקטע שבו היו אמורים לחפוף ( בין התחנה המרכזית למכללה למינהל).האם זה נלקח בחשבון?
אני חושב שהמסילה מקטינה את הצורך הדחוף בקו החום
ולדעתי יש מקום לשניהם שם.
 

ofirg4

New member
אכן יכול להיות שזכות הדרך רחבה מספיק (~40 מטר)

אני חושב שהמסילה מקטינה את הצורך הדחוף בקו החום
ולדעתי יש מקום לשניהם שם.
אכן יכול להיות שזכות הדרך רחבה מספיק (~40 מטר)
ואפשר לעשות זאת על חשבון נתיבי נסיעה לרכב פרטי. אבל לדעתי הקו החום חשוב מאד בכל מקרה בגלל שמחבר את מערב העיר עם מרכזה ומזרחה. קו הרכבת היה משמש יותר לנסיעות לערים אחרות.
 

amit1270

New member
יש שטח פתוח רחב בין הכביש לבנייני המגורים

אכן יכול להיות שזכות הדרך רחבה מספיק (~40 מטר)
ואפשר לעשות זאת על חשבון נתיבי נסיעה לרכב פרטי. אבל לדעתי הקו החום חשוב מאד בכל מקרה בגלל שמחבר את מערב העיר עם מרכזה ומזרחה. קו הרכבת היה משמש יותר לנסיעות לערים אחרות.
יש שטח פתוח רחב בין הכביש לבנייני המגורים
אין שום בעיה של רוחב רצועה. ככל הידוע לי תוכננה גם מנהרה בחלק מהתוואי.
 

Bus Nerd

Active member
כבר ברגע שיתחילו לבנות יהיו תלונות

מסכים לגמרי. בעוד כמה שנים בטוח יהיו תלונות על המיקום ההזוי.
מסע ההפחדה של עיריית רשל״צ מול התושבים כנגד התוואי המקורי שהיא בעצמה הסכימה לו בעת אישור תוכנית כביש 431 היה מיותר לגמרי.
כבר ברגע שיתחילו לבנות יהיו תלונות
תלונות, כתבות בטלויזיה ובעיתון, כולם יאשימו את ר"י, "למה לא כמו אירופה?" "למה הרכבת לא במרכזי הערים" וכל הדברים הרגילים שמתלוננים עליהם. ומי שיסבול מהפרסום השלילי תהיה הרכבת, לא התושבים שהתנגדו ולא העירייה.

וזה בדיוק כמו מה שקרה בפ"ת, שהתושבים סילקו ממנה את הקו הסגול ועכשיו בוכים שלא תהיה להם דרך להגיע לרכבת.

בדיוק כמו שבוכים שלא תהיה אפילו אופציה תחנת רכבת במבשרת אחרי שהתנגדויות של תושבי מבשרת הרחיק את מנהרות הקו המהיר לירושלים מהעיר.
 
לגמרי. פשוט בכיה לדורות.

חבל שלא דבקים בתוכנית המקורית של סלילת מסילה
דרך שדרות רבין והתחנה החדשה עם 2 תחנות שם, היה עוזר לרבים מתושבי ראשון לנסוע ברכבת.
לגמרי. פשוט בכיה לדורות.
בירושלים בונים בצדק את התחנה 80 מטר מתחת לאדמה בשביל שתהיה צמודה לתחנה המרכזית ולמרכזי התעסוקה והפנאי סביבה.
האכזבה גדלה שבעתיים לאחר שנשמרה רצועת דרך במיוחד עבור המסילה.
&nbsp
 

Ccyclist

Well-known member
הכניסה לירושלים היא מוקד תחבורתי אך אינה מרכזית.

לגמרי. פשוט בכיה לדורות.
בירושלים בונים בצדק את התחנה 80 מטר מתחת לאדמה בשביל שתהיה צמודה לתחנה המרכזית ולמרכזי התעסוקה והפנאי סביבה.
האכזבה גדלה שבעתיים לאחר שנשמרה רצועת דרך במיוחד עבור המסילה.
&nbsp
הכניסה לירושלים היא מוקד תחבורתי אך אינה מרכזית.
היא נמצאת קילומטר וחצי מקצה מרכז העיר או 2 ק"מ מלב המרכז, 2.5 ק"מ משער יפו וממילא ומעל 3 ק"מ מהכותל. גם בכל הקשור לאזורי התעשייה של ירושלים היא מרוחקת נסיעת המשך סבירה מגבעת שאול והר חוצבים אך מרוחקת לפחות חצי שעת נסיעה ממלחה ותלפיות.
&nbsp
ולכן התוכניות להמשיך את המנהרה שמתחת לעיר לממילא (שלדעתי תיקרא "שער יפו" אף שמנסים למכור אותה כ"רכבת לכותל") שגובלת הן בעיר העתיקה והן במרכז העיר וחבל שאין תיכנון לתחנת ביניים באזור תחנת יפו מרכז של הרק"ל שתהיה בעתיד נקודת ההצטלבות של הקו האדום הקיים עם קו צפון דרום חדש- הקו הכחול.
&nbsp
לגבי רשל"צ - רכבת פרברית מחושמלת במרכז האזור העירוני היתה יכולה לייתר את הקו החום.
 
הקו החום מיועד לשרת גם את אזור צריפין עם תוכניותיו הגדולות,

הכניסה לירושלים היא מוקד תחבורתי אך אינה מרכזית.
היא נמצאת קילומטר וחצי מקצה מרכז העיר או 2 ק"מ מלב המרכז, 2.5 ק"מ משער יפו וממילא ומעל 3 ק"מ מהכותל. גם בכל הקשור לאזורי התעשייה של ירושלים היא מרוחקת נסיעת המשך סבירה מגבעת שאול והר חוצבים אך מרוחקת לפחות חצי שעת נסיעה ממלחה ותלפיות.
&nbsp
ולכן התוכניות להמשיך את המנהרה שמתחת לעיר לממילא (שלדעתי תיקרא "שער יפו" אף שמנסים למכור אותה כ"רכבת לכותל") שגובלת הן בעיר העתיקה והן במרכז העיר וחבל שאין תיכנון לתחנת ביניים באזור תחנת יפו מרכז של הרק"ל שתהיה בעתיד נקודת ההצטלבות של הקו האדום הקיים עם קו צפון דרום חדש- הקו הכחול.
&nbsp
לגבי רשל"צ - רכבת פרברית מחושמלת במרכז האזור העירוני היתה יכולה לייתר את הקו החום.
הקו החום מיועד לשרת גם את אזור צריפין עם תוכניותיו הגדולות,
את באר יעקב המתפתחת, את רמלה ואת לוד.
כך שרכבת כבדה בתוך ראשון לציון בכל מקרה לא מייתרת את הקו החום.
גם כאשר התכנון היה שהמסילה תעבור בשדרות רבין, זה לא היה במקום הקו החום, אלא לצד הקו החום.
לקו החום יש הצדקה שעומדת בפני עצמה.
 
כמובן שיש עוד מרכזים בירושלים, היתרון הגדול הוא כמובן במיקום

הכניסה לירושלים היא מוקד תחבורתי אך אינה מרכזית.
היא נמצאת קילומטר וחצי מקצה מרכז העיר או 2 ק"מ מלב המרכז, 2.5 ק"מ משער יפו וממילא ומעל 3 ק"מ מהכותל. גם בכל הקשור לאזורי התעשייה של ירושלים היא מרוחקת נסיעת המשך סבירה מגבעת שאול והר חוצבים אך מרוחקת לפחות חצי שעת נסיעה ממלחה ותלפיות.
&nbsp
ולכן התוכניות להמשיך את המנהרה שמתחת לעיר לממילא (שלדעתי תיקרא "שער יפו" אף שמנסים למכור אותה כ"רכבת לכותל") שגובלת הן בעיר העתיקה והן במרכז העיר וחבל שאין תיכנון לתחנת ביניים באזור תחנת יפו מרכז של הרק"ל שתהיה בעתיד נקודת ההצטלבות של הקו האדום הקיים עם קו צפון דרום חדש- הקו הכחול.
&nbsp
לגבי רשל"צ - רכבת פרברית מחושמלת במרכז האזור העירוני היתה יכולה לייתר את הקו החום.
כמובן שיש עוד מרכזים בירושלים, היתרון הגדול הוא כמובן במיקום
ליד תחנה מרכזית. וקווי הרכבת (האדום הקיים והירוק המתוכנן) מחברים ויחברו אותה היטב למרכזים האחרים.
לאחר שתכניות רובע הכניסה לעיר יתממשו האזור יהיה כמובן מרכזי עוד יותר גם בפני עצמו.
אגב, כידוע לך, הדיווחים על המשך הקו היו סותרים, אבל משום שהפרסום האחרון דיבר על שתי תחנות, בויקיפדיה קיים ערך על התחנה העתידית "ירושלים- מרכז" בצומת האיקסים.
חלומו של כל ירושלמי! (ואם זכרוני אינו מטעה גם אתה כזה במקור) מודה שמעבר לפן התחבורתי ולחיבור יעיל לצומת הרכבות של הקו האדום והכחול, יש גם פן של חיזוק אדיר של מרכז העיר, ובאיזהשהוא מקום אפילו צדנוסטלגי של הירושלמים להשלמת תהליך חזרתו של לב העיר לגדולתו שנפגעה קשות באינתיפאדה השניה, קיבל זריקת מרץ עם פתיחת הקו האדום, יקבל עוד אחת עם פתיחת הקו הכחול, ויגיע לשיא תפארתו בהקמת תחנת הרכבת הארצית דווקא שם.
אני מקווה מאוד שהתחנה תיכנס לתכנית החומש הבאה (בין אם כתחנה בדרך לכותל ובין אם המסילה תמשיך עד לתחנת החאן ההסטורית)
 
תחנה מרכזית ירושלים מאוד מרכזית כעת

הכניסה לירושלים היא מוקד תחבורתי אך אינה מרכזית.
היא נמצאת קילומטר וחצי מקצה מרכז העיר או 2 ק"מ מלב המרכז, 2.5 ק"מ משער יפו וממילא ומעל 3 ק"מ מהכותל. גם בכל הקשור לאזורי התעשייה של ירושלים היא מרוחקת נסיעת המשך סבירה מגבעת שאול והר חוצבים אך מרוחקת לפחות חצי שעת נסיעה ממלחה ותלפיות.
&nbsp
ולכן התוכניות להמשיך את המנהרה שמתחת לעיר לממילא (שלדעתי תיקרא "שער יפו" אף שמנסים למכור אותה כ"רכבת לכותל") שגובלת הן בעיר העתיקה והן במרכז העיר וחבל שאין תיכנון לתחנת ביניים באזור תחנת יפו מרכז של הרק"ל שתהיה בעתיד נקודת ההצטלבות של הקו האדום הקיים עם קו צפון דרום חדש- הקו הכחול.
&nbsp
לגבי רשל"צ - רכבת פרברית מחושמלת במרכז האזור העירוני היתה יכולה לייתר את הקו החום.
תחנה מרכזית ירושלים מאוד מרכזית כעת
בגלל הקרבה לשוק למרכז העיר לסינמה סיטי לשכונות שמסביב ולרקלת והאוטובוסים.
כמובן שבירושלים כמו כל עיר גדולה יש כמה מרכזים.
 

Ccyclist

Well-known member
1 ק"מ מהשוק, 650מ' סינימה סיטי, קרובה רק לבנייני האומה וסנטר

תחנה מרכזית ירושלים מאוד מרכזית כעת
בגלל הקרבה לשוק למרכז העיר לסינמה סיטי לשכונות שמסביב ולרקלת והאוטובוסים.
כמובן שבירושלים כמו כל עיר גדולה יש כמה מרכזים.
1 ק"מ מהשוק, 650מ' סינימה סיטי, קרובה רק לבנייני האומה וסנטר
אזור מעבר מובהק, לא יעד, ואם יפתחו תחנות הרכבת בהארכת A1 לעיר האזור יאבד חלק ניכר מהעוברים בו. אם יש קישור בין מחלף חמד למסוף תלפיות דרך בגין ומלחה אז האזור כבר איבד חשיבות בכל הנוגע לקווי פרוזדור ירושלים.
&nbsp
מרכז משני זה יעד פנאי בזכות עצמו: עמק רפאים וקניון מלחה למשל שנוסעים אליהם ולא דרכם.
&nbsp
&nbsp
 
אני מציע לך לעבור שם

1 ק"מ מהשוק, 650מ' סינימה סיטי, קרובה רק לבנייני האומה וסנטר
אזור מעבר מובהק, לא יעד, ואם יפתחו תחנות הרכבת בהארכת A1 לעיר האזור יאבד חלק ניכר מהעוברים בו. אם יש קישור בין מחלף חמד למסוף תלפיות דרך בגין ומלחה אז האזור כבר איבד חשיבות בכל הנוגע לקווי פרוזדור ירושלים.
&nbsp
מרכז משני זה יעד פנאי בזכות עצמו: עמק רפאים וקניון מלחה למשל שנוסעים אליהם ולא דרכם.
&nbsp
&nbsp
אני מציע לך לעבור שם
ברור שלו תחנה מרכזית הייתה במקום אחר אז היו שם פחות אנשים
אבל זה אתה יכול להגיד גם על השוק, קניון כלשהו, או כל אטרקציה אחרת.
כל הנוסעים בתוך העיר ופרבריה ורוב הנוסעים הבין עירוניים לא נוסעים לתל אביב לכן גם כאשר תוארך A1 ישארו הרבה נוסעים באיזור המרכזית.
נ.ב.
כבר מדברים על הארכה כאשר הרכבת עוד לא פועלת, זה יקח עוד שנים.
 
שכחת את פרויקט שער העיר

1 ק"מ מהשוק, 650מ' סינימה סיטי, קרובה רק לבנייני האומה וסנטר
אזור מעבר מובהק, לא יעד, ואם יפתחו תחנות הרכבת בהארכת A1 לעיר האזור יאבד חלק ניכר מהעוברים בו. אם יש קישור בין מחלף חמד למסוף תלפיות דרך בגין ומלחה אז האזור כבר איבד חשיבות בכל הנוגע לקווי פרוזדור ירושלים.
&nbsp
מרכז משני זה יעד פנאי בזכות עצמו: עמק רפאים וקניון מלחה למשל שנוסעים אליהם ולא דרכם.
&nbsp
&nbsp
שכחת את פרויקט שער העיר
12 מגדלי תעסוקה (ומלונאות) של 35 קומות על חניון בנייני האומה.
הכפלה של מרכז בנייני האומה
 

david80

Member
בניגוד למה שחשבתי עד כה ולאחר עיון בשרטוטים

לגמרי. פשוט בכיה לדורות.
בירושלים בונים בצדק את התחנה 80 מטר מתחת לאדמה בשביל שתהיה צמודה לתחנה המרכזית ולמרכזי התעסוקה והפנאי סביבה.
האכזבה גדלה שבעתיים לאחר שנשמרה רצועת דרך במיוחד עבור המסילה.
&nbsp
בניגוד למה שחשבתי עד כה ולאחר עיון בשרטוטים
אני מסיק שהמסילה כן תעבור במחלף המסילתי שהוכן דרומית לתחנת משה דיין, נכון?
 

luckydude

Active member
כן, אבל אז ביציאה מהמנהרה במקום להמשיך מזרחה היא תמשיך דרומה

בניגוד למה שחשבתי עד כה ולאחר עיון בשרטוטים
אני מסיק שהמסילה כן תעבור במחלף המסילתי שהוכן דרומית לתחנת משה דיין, נכון?
כן, אבל אז ביציאה מהמנהרה במקום להמשיך מזרחה היא תמשיך דרומה
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה