שמתי לב שיש כבר עמודי סימנור במסילת השרון

מצב
הנושא נעול.

Bus Nerd

Active member
שמתי לב שיש כבר עמודי סימנור במסילת השרון

שמתי לב שיש כבר עמודי סימנור במסילת השרון
באיזור שמריהו מזרח מערבית לתחנת רעננה מערב ראיתי כמה עמודי סימנור מותקנים כבר.
למרות זאת אומרים שהפתיחה של מקטע הרצליה-רעננה לא תהיה לפני 2019 (או 2020?). אז השאלה שלי היא מה בעצם מעכב את העבודות? אם כל המקטע במסילת השרון מוכן, נשמע שהדבר היחיד שצריך לעשות זה להניח את שתי המסילות הנוספות בין שמריהו מזרח להרצליה, ולחבר אותן לרציפים החדשים.

למה שזה ייקח שנה שלמה?
 
המסילות בין שמריהו מזרח להרצליה (לא כולל התחנה עצמה) דווקא

שמתי לב שיש כבר עמודי סימנור במסילת השרון
באיזור שמריהו מזרח מערבית לתחנת רעננה מערב ראיתי כמה עמודי סימנור מותקנים כבר.
למרות זאת אומרים שהפתיחה של מקטע הרצליה-רעננה לא תהיה לפני 2019 (או 2020?). אז השאלה שלי היא מה בעצם מעכב את העבודות? אם כל המקטע במסילת השרון מוכן, נשמע שהדבר היחיד שצריך לעשות זה להניח את שתי המסילות הנוספות בין שמריהו מזרח להרצליה, ולחבר אותן לרציפים החדשים.

למה שזה ייקח שנה שלמה?
המסילות בין שמריהו מזרח להרצליה (לא כולל התחנה עצמה) דווקא
קיימות כבר. מה שעוד נותר לעשות זה להקים את המסילות המזרחיות בין הרצליה לאוניברסיטה וזה יקח עוד הרבה זמן.
 

25306yosef

New member
זה יקח עוד הרבה זמן כי לא בדיוק עובדים....

המסילות בין שמריהו מזרח להרצליה (לא כולל התחנה עצמה) דווקא
קיימות כבר. מה שעוד נותר לעשות זה להקים את המסילות המזרחיות בין הרצליה לאוניברסיטה וזה יקח עוד הרבה זמן.
זה יקח עוד הרבה זמן כי לא בדיוק עובדים....
בעברית זה נקרא ישראבלוף. אם באמת היו עובדים, היה אפשר תוך כמה חודשים לגמור את הכל.
 
למה לא לתת שירות עד תחנת הרצליה?

המסילות בין שמריהו מזרח להרצליה (לא כולל התחנה עצמה) דווקא
קיימות כבר. מה שעוד נותר לעשות זה להקים את המסילות המזרחיות בין הרצליה לאוניברסיטה וזה יקח עוד הרבה זמן.
למה לא לתת שירות עד תחנת הרצליה?
מראש העין, כפר סבא, הוד השרון, רעננה - להרצליה.
יופי של שירות.
יש הרבה עובדים באיזור התעשייה שם.
&nbsp
 
השאלה מה עוד צריך לעשות כדי להשמיש את אי הרציפים החדש

למה לא לתת שירות עד תחנת הרצליה?
מראש העין, כפר סבא, הוד השרון, רעננה - להרצליה.
יופי של שירות.
יש הרבה עובדים באיזור התעשייה שם.
&nbsp
השאלה מה עוד צריך לעשות כדי להשמיש את אי הרציפים החדש
(המזרחי) בתחנת הרצליה.
מסילות עדיין אין שם ונדמה לי שגם פתיחת הגישה מהמנהרה של התחנה לאי הרציפים הזה עדיין לא בוצעה.
אם השמשת אי הרציפים יכולה להתבצע הרבה יותר מהר מכל השאר, אז יש מקום להפעלה זמנית של הקו עם תחנת קצה בהרצליה, אם לא - זה חסר טעם.

אגב, יכול להיות שגם במחלף שמריהו מזרח יש עדיין עבודות שצריך לבצע לפני שרכבות יוכלו לנסוע שם. אני מניח של"שבתשתיות" יש מידע לגבי זה.
 

Bus Nerd

Active member
יש הכנה לגישה מהמנהרה לרציפים החדשים

השאלה מה עוד צריך לעשות כדי להשמיש את אי הרציפים החדש
(המזרחי) בתחנת הרצליה.
מסילות עדיין אין שם ונדמה לי שגם פתיחת הגישה מהמנהרה של התחנה לאי הרציפים הזה עדיין לא בוצעה.
אם השמשת אי הרציפים יכולה להתבצע הרבה יותר מהר מכל השאר, אז יש מקום להפעלה זמנית של הקו עם תחנת קצה בהרצליה, אם לא - זה חסר טעם.

אגב, יכול להיות שגם במחלף שמריהו מזרח יש עדיין עבודות שצריך לבצע לפני שרכבות יוכלו לנסוע שם. אני מניח של"שבתשתיות" יש מידע לגבי זה.
יש הכנה לגישה מהמנהרה לרציפים החדשים
בפעם האחרונה שעברתי שם (לפני כמה חודשים טובים) ראיתי פתחים חסומים במעבר התת קרקעי (חסומים עם משהו זמני, נראה כמו קיר גבס או לוח של חומר מסוג דומה).

מכאן אני מסיק שפתיחה של הגישה לרציפים החדשים זה עניין של כמה ימים (מקסימום שבוע שבועיים) ולא עניין של חודשים ארוכים.
מבחינת הנחת מסילות, השאלה היא באיזה שלב השאירו את התוואי בין מחלף שמריהו מזרח להרצליה - יש כבר מבנה תחתון? מבנה עליון אני די בטוח שאין בכל מקרה. ומה עם מבנה תחתון ליד הרציפים החדשים?

בכל מקרה נראה לי מוזר שזה ייקח יותר משנה וחצי. כנראה עניין של תקציבים ולא עניין טכני, כי לא ראיתי בשבתשתיות שום עדכון על עבודה בזמן הזה.

קצת חבל לדעתי. יש הרבה ערך לגמישות התפעולית ולשירות הנוסעים שהחיבור הזה היה מוסיף גם לפני הכפלת התוואי בין הרצליה לת"א.
 
בין שמריהו מזרח להרצליה יש כבר מסילות

יש הכנה לגישה מהמנהרה לרציפים החדשים
בפעם האחרונה שעברתי שם (לפני כמה חודשים טובים) ראיתי פתחים חסומים במעבר התת קרקעי (חסומים עם משהו זמני, נראה כמו קיר גבס או לוח של חומר מסוג דומה).

מכאן אני מסיק שפתיחה של הגישה לרציפים החדשים זה עניין של כמה ימים (מקסימום שבוע שבועיים) ולא עניין של חודשים ארוכים.
מבחינת הנחת מסילות, השאלה היא באיזה שלב השאירו את התוואי בין מחלף שמריהו מזרח להרצליה - יש כבר מבנה תחתון? מבנה עליון אני די בטוח שאין בכל מקרה. ומה עם מבנה תחתון ליד הרציפים החדשים?

בכל מקרה נראה לי מוזר שזה ייקח יותר משנה וחצי. כנראה עניין של תקציבים ולא עניין טכני, כי לא ראיתי בשבתשתיות שום עדכון על עבודה בזמן הזה.

קצת חבל לדעתי. יש הרבה ערך לגמישות התפעולית ולשירות הנוסעים שהחיבור הזה היה מוסיף גם לפני הכפלת התוואי בין הרצליה לת"א.
בין שמריהו מזרח להרצליה יש כבר מסילות
ראיתי אותן אתמול במו עיני. לא ברור לי איך אתה כותב שאתה די בטוח שאין מבנה עליון. נתיבי ישראל כבר הקימו את כל המסילות בתוואי הזה.
בסביבת התחנה עצמה (מצפון לתחנה וליד הרציפים) עובדים כעת על המבנה התחתון.
 

Bus Nerd

Active member
כמה מסילות? 4 או 2?

בין שמריהו מזרח להרצליה יש כבר מסילות
ראיתי אותן אתמול במו עיני. לא ברור לי איך אתה כותב שאתה די בטוח שאין מבנה עליון. נתיבי ישראל כבר הקימו את כל המסילות בתוואי הזה.
בסביבת התחנה עצמה (מצפון לתחנה וליד הרציפים) עובדים כעת על המבנה התחתון.
כמה מסילות? 4 או 2?
אני לא יודע מה המצב *היום* בשטח, אבל בפעם האחרונה שהייתה תמונה של האיזור בשבתשתיות היה נראה שיש שם רק שתי מסילות כרגע. אחת מהן משמשת היום את הקו הראשי לכיוון אחד, והשניה תשמש אותו אחרי ההשבתה הבאה להסטת מסילות הקו הראשי לתוואי החדש.

לפי מה שהבנתי (אולי הבנתי לא נכון) המסילות שיבואו מרעננה לא אמורות להתחבר למסילות הקו הראשי לפני הכניסה לתחנת הרצליה. אבל שוב, יכול להיות שאני טועה.
 
4 מסילות - 2 של מסילות החוף ושתיים של מסילות השרון

כמה מסילות? 4 או 2?
אני לא יודע מה המצב *היום* בשטח, אבל בפעם האחרונה שהייתה תמונה של האיזור בשבתשתיות היה נראה שיש שם רק שתי מסילות כרגע. אחת מהן משמשת היום את הקו הראשי לכיוון אחד, והשניה תשמש אותו אחרי ההשבתה הבאה להסטת מסילות הקו הראשי לתוואי החדש.

לפי מה שהבנתי (אולי הבנתי לא נכון) המסילות שיבואו מרעננה לא אמורות להתחבר למסילות הקו הראשי לפני הכניסה לתחנת הרצליה. אבל שוב, יכול להיות שאני טועה.
4 מסילות - 2 של מסילות החוף ושתיים של מסילות השרון
שתי המסילות המזרחיות (של מסילות השרון צריכות להתחבר לאי הרציפים המזרחי בתחנת הרצליה ולשתי המסילות המזרחיות (שעדיין לא קיימות) מדרום לה.
אכן המסילות מכיוון רעננה לא יתחברו למסילות החוף, אבל בין שמריהו מזרח לצפונית לתחנת הרצליה המסילות של השרון כבר קיימות.
אגב, ראו את המסילות הללו כבר בהרבה תמונות שהופיעו בפורום.
ליתר דיוק, מצפון לתחנת הרצליה יש לא 4 אלא 6 מסילות, אבל שתיים מהן מסילות תפעוליות קצרות.
 

Bus Nerd

Active member
אבל 6 המסילות מגיעות לסט המפלגים הענקי ההוא

4 מסילות - 2 של מסילות החוף ושתיים של מסילות השרון
שתי המסילות המזרחיות (של מסילות השרון צריכות להתחבר לאי הרציפים המזרחי בתחנת הרצליה ולשתי המסילות המזרחיות (שעדיין לא קיימות) מדרום לה.
אכן המסילות מכיוון רעננה לא יתחברו למסילות החוף, אבל בין שמריהו מזרח לצפונית לתחנת הרצליה המסילות של השרון כבר קיימות.
אגב, ראו את המסילות הללו כבר בהרבה תמונות שהופיעו בפורום.
ליתר דיוק, מצפון לתחנת הרצליה יש לא 4 אלא 6 מסילות, אבל שתיים מהן מסילות תפעוליות קצרות.
אבל 6 המסילות מגיעות לסט המפלגים הענקי ההוא
ומשם ממשיכות רק שתיים (של מסילת החוף), לא? מה קורה מצפון למפלגים (ולתפעוליות הקצרות)? מסילות השרון קיימות?

אם כן, אז כל מה שצריך זה להניח את המסילות ברציפים, ואז להאריך הקו שהיום מסתיים בהוד השרון עד הרצליה... ולא נראה לי שייקח כל כך הרבה זמן להניח מסילות ברציפים שם. אז למה לא?

התועלת לנוסעים תהיה משמעותית - כל מי שהיום עובד ברעננה או כפר סבא ומגיע מהדרום או הצפון יוכל להחליף רכבת בהרצליה (במקום להחליף לשירות אוטובוסי בת"א שמהיר יותר מהרכבת הקיימת היום שלוקח לה בערך 40 דקות מת"א להוד השרון).
 
קיימות, הן פשוט יורדות למפלס נמוך יותר לקראת מחלף שמריהו מז'

אבל 6 המסילות מגיעות לסט המפלגים הענקי ההוא
ומשם ממשיכות רק שתיים (של מסילת החוף), לא? מה קורה מצפון למפלגים (ולתפעוליות הקצרות)? מסילות השרון קיימות?

אם כן, אז כל מה שצריך זה להניח את המסילות ברציפים, ואז להאריך הקו שהיום מסתיים בהוד השרון עד הרצליה... ולא נראה לי שייקח כל כך הרבה זמן להניח מסילות ברציפים שם. אז למה לא?

התועלת לנוסעים תהיה משמעותית - כל מי שהיום עובד ברעננה או כפר סבא ומגיע מהדרום או הצפון יוכל להחליף רכבת בהרצליה (במקום להחליף לשירות אוטובוסי בת"א שמהיר יותר מהרכבת הקיימת היום שלוקח לה בערך 40 דקות מת"א להוד השרון).
קיימות, הן פשוט יורדות למפלס נמוך יותר לקראת מחלף שמריהו מז'
כתבתי שאם פרק הזמן להשמשת אי הרציפים המזרחי בהרצליה קצר משמעותית מכל השאר, אז יהיה בזה טעם.
אבל הרכבות הבינעירוניות הארוכות מהצפון (צפונית לבנימינה) או הדרום (באר שבע) לא עוצרות בהרצליה ולא מתוכננות לעצור בהרצליה.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה