עדכון פרויקט החשמול - קו A1

מצב
הנושא נעול.

GLSRA

Active member
עדכון פרויקט החשמול - קו A1

עדכון פרויקט החשמול - קו A1
שלום לכל העוקבים אחרי הפרויקט הגדול הזה.
ובכן, כמובן שהפרויקט לא ייגמר במרץ 2018, אבל זה כבר לא חדש.
מצד שני, כן מתקדמים ועוד איך, יש פריצת דרך מערבה.

עמודי החשמול הגיעו כבר לכביש ארבעים, מעט צפונה לצומת גינתון.
ובכן, החל ממלף ענבה, לכל אורך התוואי ועד לכביש 40 פרוסים ומותקנים העמודים. לאורך מרבית התוואי משני תידי המסילות, ובמאות המטרים האחרונות, רק במסילה לכיוון ירושלים.
הלאה לכיוון ככביש אחד, עיסודות כבר מוכנים והעמודים מפוזרים לאורך התוואי.
 

GLSRA

Active member
למעט הגשרים, כמעט כל העמודים מותקנים.

עדכון פרויקט החשמול - קו A1
שלום לכל העוקבים אחרי הפרויקט הגדול הזה.
ובכן, כמובן שהפרויקט לא ייגמר במרץ 2018, אבל זה כבר לא חדש.
מצד שני, כן מתקדמים ועוד איך, יש פריצת דרך מערבה.

עמודי החשמול הגיעו כבר לכביש ארבעים, מעט צפונה לצומת גינתון.
ובכן, החל ממלף ענבה, לכל אורך התוואי ועד לכביש 40 פרוסים ומותקנים העמודים. לאורך מרבית התוואי משני תידי המסילות, ובמאות המטרים האחרונות, רק במסילה לכיוון ירושלים.
הלאה לכיוון ככביש אחד, עיסודות כבר מוכנים והעמודים מפוזרים לאורך התוואי.
למעט הגשרים, כמעט כל העמודים מותקנים.
ישנו גשר מעל כביש 6, עליו יש עבודה שאני מתקשה לזהות מרחוק, אך נראה שיש להם בעייה טכנית להתקין עליו את עמודי החשמול.
יש תכונה על הגשרים ונראה ששינו במיקומים מסוימים את מיקום המעקות ואולי שינויים נוספים לטובת עמודי החשמול.
על גשר 1, התקינו שני עמודים לניסיון והעבודה לא הושלמה שם מסיבה לא ברורה.
בהמשך מערבה, בגשר שמעל כביש 443 (במקביל לכביש 40) גם דילגו על הגשר.
 

GLSRA

Active member
מפה מאולתרת מצורפת

עדכון פרויקט החשמול - קו A1
שלום לכל העוקבים אחרי הפרויקט הגדול הזה.
ובכן, כמובן שהפרויקט לא ייגמר במרץ 2018, אבל זה כבר לא חדש.
מצד שני, כן מתקדמים ועוד איך, יש פריצת דרך מערבה.

עמודי החשמול הגיעו כבר לכביש ארבעים, מעט צפונה לצומת גינתון.
ובכן, החל ממלף ענבה, לכל אורך התוואי ועד לכביש 40 פרוסים ומותקנים העמודים. לאורך מרבית התוואי משני תידי המסילות, ובמאות המטרים האחרונות, רק במסילה לכיוון ירושלים.
הלאה לכיוון ככביש אחד, עיסודות כבר מוכנים והעמודים מפוזרים לאורך התוואי.
מפה מאולתרת מצורפת
בבקשה

 

GLSRA

Active member
השמטתי פיסת אינפורמציה חשובה, למרות שמרבית הקוראים יודעים

מפה מאולתרת מצורפת
בבקשה
השמטתי פיסת אינפורמציה חשובה, למרות שמרבית הקוראים יודעים
היטב שכל המקטע הזה הוא מקטע מסילה פעיל בקו מודיעין נתב"ג
 

Ccyclist

Well-known member
תודה על הכל, והצעה קטנה:

עדכון פרויקט החשמול - קו A1
שלום לכל העוקבים אחרי הפרויקט הגדול הזה.
ובכן, כמובן שהפרויקט לא ייגמר במרץ 2018, אבל זה כבר לא חדש.
מצד שני, כן מתקדמים ועוד איך, יש פריצת דרך מערבה.

עמודי החשמול הגיעו כבר לכביש ארבעים, מעט צפונה לצומת גינתון.
ובכן, החל ממלף ענבה, לכל אורך התוואי ועד לכביש 40 פרוסים ומותקנים העמודים. לאורך מרבית התוואי משני תידי המסילות, ובמאות המטרים האחרונות, רק במסילה לכיוון ירושלים.
הלאה לכיוון ככביש אחד, עיסודות כבר מוכנים והעמודים מפוזרים לאורך התוואי.
תודה על הכל, והצעה קטנה:
אמנם המטרה בשירשוריך היא להראות את התקדמות החישמול ולכן התמונות מתמקדות בחישמול מקרוב אבל כדאי גם להראות את ההשפעה המינימלית של החישמול על הנוף.
&nbsp
אם תוכל לצלם כמה תמונות נוף ממרחק של כ100-200 מטר מהמסילות והחישמולת כשהמסילות עוברות היכנשהו בתמונה אך עיקר העניין הוא נופי (שדות, עצים, הרים, מבט מגבעה לגבעה מעל למסילה וכדומה) הן יראו כיצד החיווט הדק נעלם ואינו מפריע לנופי הארץ ואפילו העמודים נבלעים בנוף. עשיתי דבר דומה בשוויץ בשיא וויכוחי החישמול אבל סט צילומי נוף ישראליים שידגימו זאת יהיו תמונת הניצחןן.
 

GLSRA

Active member
וואלה אשתדל, אבל למען האמת מאוד מסורבל כל נושא העלאת התמונות

תודה על הכל, והצעה קטנה:
אמנם המטרה בשירשוריך היא להראות את התקדמות החישמול ולכן התמונות מתמקדות בחישמול מקרוב אבל כדאי גם להראות את ההשפעה המינימלית של החישמול על הנוף.
&nbsp
אם תוכל לצלם כמה תמונות נוף ממרחק של כ100-200 מטר מהמסילות והחישמולת כשהמסילות עוברות היכנשהו בתמונה אך עיקר העניין הוא נופי (שדות, עצים, הרים, מבט מגבעה לגבעה מעל למסילה וכדומה) הן יראו כיצד החיווט הדק נעלם ואינו מפריע לנופי הארץ ואפילו העמודים נבלעים בנוף. עשיתי דבר דומה בשוויץ בשיא וויכוחי החישמול אבל סט צילומי נוף ישראליים שידגימו זאת יהיו תמונת הניצחןן.
וואלה אשתדל, אבל למען האמת מאוד מסורבל כל נושא העלאת התמונות
בפורום הזה.
אני עושה את זה כי באמת חשוב לי לעדכן וברצוני לתרום חומרים עדכניים ואיכותיים לפורום.
אבל, כל שרשור כזה הוא ממש קריעת ים סוף, הכל איטי, הכל מסורבל. אם למשל ב"טעות" צילמתי תמונה "כבדה מדי, מיד צריך להתחיל לעבד אותה כדי שתתאים לגודל המקסימלי שתפוז מאשרים וזה הופך את מלאכת העדכון למייגעת.

יש לי הרבה תמונות מעמק איילון בכל זווית אפשרית ומכל גבעה אפשרית אבל התתיאשתי להעלות אותן כי זה גוזל זמן אדיר. אשתדל באחת החופשות לספק את סקרנותך
 

matrix200200

Active member
אני חושב שאולי עדיף שתעלה לאיזה שרות שיתוף תמונות ופשוט

וואלה אשתדל, אבל למען האמת מאוד מסורבל כל נושא העלאת התמונות
בפורום הזה.
אני עושה את זה כי באמת חשוב לי לעדכן וברצוני לתרום חומרים עדכניים ואיכותיים לפורום.
אבל, כל שרשור כזה הוא ממש קריעת ים סוף, הכל איטי, הכל מסורבל. אם למשל ב"טעות" צילמתי תמונה "כבדה מדי, מיד צריך להתחיל לעבד אותה כדי שתתאים לגודל המקסימלי שתפוז מאשרים וזה הופך את מלאכת העדכון למייגעת.

יש לי הרבה תמונות מעמק איילון בכל זווית אפשרית ומכל גבעה אפשרית אבל התתיאשתי להעלות אותן כי זה גוזל זמן אדיר. אשתדל באחת החופשות לספק את סקרנותך
אני חושב שאולי עדיף שתעלה לאיזה שרות שיתוף תמונות ופשוט
תיתן קישור.
 

amit1270

New member
ההשפעה על הנוף אמנם קטנה, אבל יכלה להיות קטנה בהרבה

תודה על הכל, והצעה קטנה:
אמנם המטרה בשירשוריך היא להראות את התקדמות החישמול ולכן התמונות מתמקדות בחישמול מקרוב אבל כדאי גם להראות את ההשפעה המינימלית של החישמול על הנוף.
&nbsp
אם תוכל לצלם כמה תמונות נוף ממרחק של כ100-200 מטר מהמסילות והחישמולת כשהמסילות עוברות היכנשהו בתמונה אך עיקר העניין הוא נופי (שדות, עצים, הרים, מבט מגבעה לגבעה מעל למסילה וכדומה) הן יראו כיצד החיווט הדק נעלם ואינו מפריע לנופי הארץ ואפילו העמודים נבלעים בנוף. עשיתי דבר דומה בשוויץ בשיא וויכוחי החישמול אבל סט צילומי נוף ישראליים שידגימו זאת יהיו תמונת הניצחןן.
ההשפעה על הנוף אמנם קטנה, אבל יכלה להיות קטנה בהרבה
אם לא היו מאמצים כאן, בלחץ המשרד ל"הגנת" הסביבה, תקן קרינה מטורף שלא קיים באף מקום בעולם ומחייב פריסת כבלי זרם חוזר כפולים משני צדי המסילות המחושמלות. ומה שאבסורדי עוד יותר - הכבלים האלה נפרסים לכל אורך הקווים, גם במקומות לא מיושבים (ושם כמובן הפגיעה בנוף קשה יותר).

בשלוש מילים -
יקר, מכוער, מיותר
 

GLSRA

Active member
אני לא מבין מספיק בקרינה אלקטרומגנטית, אבל זה בהחלט הרבה

ההשפעה על הנוף אמנם קטנה, אבל יכלה להיות קטנה בהרבה
אם לא היו מאמצים כאן, בלחץ המשרד ל"הגנת" הסביבה, תקן קרינה מטורף שלא קיים באף מקום בעולם ומחייב פריסת כבלי זרם חוזר כפולים משני צדי המסילות המחושמלות. ומה שאבסורדי עוד יותר - הכבלים האלה נפרסים לכל אורך הקווים, גם במקומות לא מיושבים (ושם כמובן הפגיעה בנוף קשה יותר).

בשלוש מילים -
יקר, מכוער, מיותר
אני לא מבין מספיק בקרינה אלקטרומגנטית, אבל זה בהחלט הרבה
יותר כבלים הפרוסים ביןם העמודים מאשר באירופה. מבחינה נופית בהחלט מכוער ופחות אסטטי
 

davidfainshtein

Member
מנהל


ההשפעה על הנוף אמנם קטנה, אבל יכלה להיות קטנה בהרבה
אם לא היו מאמצים כאן, בלחץ המשרד ל"הגנת" הסביבה, תקן קרינה מטורף שלא קיים באף מקום בעולם ומחייב פריסת כבלי זרם חוזר כפולים משני צדי המסילות המחושמלות. ומה שאבסורדי עוד יותר - הכבלים האלה נפרסים לכל אורך הקווים, גם במקומות לא מיושבים (ושם כמובן הפגיעה בנוף קשה יותר).

בשלוש מילים -
יקר, מכוער, מיותר
 

matrix200200

Active member
תודה על העדכון, אותי אישית מעניין מתי נראה חשמולת נפרסת

עדכון פרויקט החשמול - קו A1
שלום לכל העוקבים אחרי הפרויקט הגדול הזה.
ובכן, כמובן שהפרויקט לא ייגמר במרץ 2018, אבל זה כבר לא חדש.
מצד שני, כן מתקדמים ועוד איך, יש פריצת דרך מערבה.

עמודי החשמול הגיעו כבר לכביש ארבעים, מעט צפונה לצומת גינתון.
ובכן, החל ממלף ענבה, לכל אורך התוואי ועד לכביש 40 פרוסים ומותקנים העמודים. לאורך מרבית התוואי משני תידי המסילות, ובמאות המטרים האחרונות, רק במסילה לכיוון ירושלים.
הלאה לכיוון ככביש אחד, עיסודות כבר מוכנים והעמודים מפוזרים לאורך התוואי.
תודה על העדכון, אותי אישית מעניין מתי נראה חשמולת נפרסת
בפרוזדור איילון.
זה יהיה האתגר האמיתי.
אגב מעניין איך יעשו את זה בתחנות כמו שלום וסבידור.
האם יהיו עמודים, או שיעשו את מה שעשו במנהרות?
 

Bus Nerd

Active member
אני זוכר שהייתי בתחנות בצרפת שבהם היו עמודים במיוחד לזה

תודה על העדכון, אותי אישית מעניין מתי נראה חשמולת נפרסת
בפרוזדור איילון.
זה יהיה האתגר האמיתי.
אגב מעניין איך יעשו את זה בתחנות כמו שלום וסבידור.
האם יהיו עמודים, או שיעשו את מה שעשו במנהרות?
אני זוכר שהייתי בתחנות בצרפת שבהם היו עמודים במיוחד לזה
אבל במקרה של סבידור, השלום וההגנה, הרציפים גם כך כל כך צפופים בעמודים, שלטים, ספסלים ואובייקטים אחרים שאין ממש מקום לעמודים נוספים - לכן הגיוני שייתלו את כבלי החשמול מעמודים קיימים.
אותי מעניין איך יאריקו (מלשון הארקה, או באנגלית to ground) את כל העסק.

אגב עמודים, בדיוק חשבתי על זה שהעובדה שאני לא ממש זוכר איך היו עמודי החשמול בתחנות למרות כל הנסיעות השונות שלי לאירופה מוכיחה כמה לא שמים לב אליהם, עוד טיעון מנצח נגד מתנגדי החשמול.
 

Ccyclist

Well-known member
אני לא חושב שיתלו חישמולת מעמודים שלא נועדו לכך.

אני זוכר שהייתי בתחנות בצרפת שבהם היו עמודים במיוחד לזה
אבל במקרה של סבידור, השלום וההגנה, הרציפים גם כך כל כך צפופים בעמודים, שלטים, ספסלים ואובייקטים אחרים שאין ממש מקום לעמודים נוספים - לכן הגיוני שייתלו את כבלי החשמול מעמודים קיימים.
אותי מעניין איך יאריקו (מלשון הארקה, או באנגלית to ground) את כל העסק.

אגב עמודים, בדיוק חשבתי על זה שהעובדה שאני לא ממש זוכר איך היו עמודי החשמול בתחנות למרות כל הנסיעות השונות שלי לאירופה מוכיחה כמה לא שמים לב אליהם, עוד טיעון מנצח נגד מתנגדי החשמול.
אני לא חושב שיתלו חישמולת מעמודים שלא נועדו לכך.
הנה תמונה מאיזו תחנה איטלקית מנסיעה שעדיין לא שירשרתי. לא התעמקתי בחישמולת. בתמונה השוויצרית לעומת זאת יש פורטלים די בולטים.
&nbsp
לדעתי אם חייבים להסיר עמודים יסירו את עמודי השילוט וכו' ויתכננו את הכל מחדש סביב עמודי החישמולת, בין אם אפשר לתלות עליהם גורמים נוספים או לא.



 

matrix200200

Active member
לדעתי זה לא ראיון כל כך טוב לשמש עמודי חשמולת לעוד דברים

אני לא חושב שיתלו חישמולת מעמודים שלא נועדו לכך.
הנה תמונה מאיזו תחנה איטלקית מנסיעה שעדיין לא שירשרתי. לא התעמקתי בחישמולת. בתמונה השוויצרית לעומת זאת יש פורטלים די בולטים.
&nbsp
לדעתי אם חייבים להסיר עמודים יסירו את עמודי השילוט וכו' ויתכננו את הכל מחדש סביב עמודי החישמולת, בין אם אפשר לתלות עליהם גורמים נוספים או לא.
לדעתי זה לא ראיון כל כך טוב לשמש עמודי חשמולת לעוד דברים
הייתי חושב שזה סכנה בטיחותית לעשות אותם נגישים לאנשים ברציפים.
 

Ccyclist

Well-known member
בדוגמה הזו מצפון לונדון אין שימוש משני אבל גם אין גידור.

לדעתי זה לא ראיון כל כך טוב לשמש עמודי חשמולת לעוד דברים
הייתי חושב שזה סכנה בטיחותית לעשות אותם נגישים לאנשים ברציפים.
בדוגמה הזו מצפון לונדון אין שימוש משני אבל גם אין גידור.
https://upload.wikimedia.org/wikipe...06.jpg/1920px-Kentish_Town_station_MMB_06.jpg
&nbsp
מסיבות היסטוריות בדרום אנגליה משתמשים בחישמול מסילה שלישית שמתאים לטבע הפרברי של מרבית הקווים באזור אך מגביל את הרכבות ל160 קמ"ש בלבד. מרבית הנסיעות הבינעירוניות שלי הינן במפעילות הדרומיות ולכן אני רגיל יותר לחישמול כזה. בתחתית ישנו חישמול ארבעה פסים עם שתי מסילות לגלגלים ושתי מסילות חישמולת. מהסיבה הזו אני לא מכיר את כל העניינים הטכניים של החישמולת העילית כי היא קיימת בעיקר בקווים שאינני משתמש בהם באופן שוטף.
&nbsp
אבל - "מסתבר ש" בתחנת קנטיש טאון העילית בצפון לונדון (נקודת מעבר מהטמזלינק לענף היי בארנט של הקו הצפוני שגרתי עליו) וגם בתחנת קנטיש טאון ווסט של האוברגראונד (ובכל קו צפון לונדון של האוברגראונד) יש חישמול עילי. זה לא שלא ידעתי אבל כפי ש Bus Nerd אמר - לא שמים לזה לב. החיווט אינו בגובה העיניים. הנה ערך התחנה השנייה שציינתי: https://en.m.wikipedia.org/wiki/Kentish_Town_West_railway_station
&nbsp
קו צפון לונדון והקו הראשי של המידלנדס שעליו פועלים השירותים הפרבריים של הטמזלינק מצפון למרכז לונדון היו שייכים לאזור המידלנדס של בריטיש רייל ולכן נהוג בהם החישמול העילי של אזור זה.
 

matrix200200

Active member
אני לא רואה בזה שום בעיה.

אני זוכר שהייתי בתחנות בצרפת שבהם היו עמודים במיוחד לזה
אבל במקרה של סבידור, השלום וההגנה, הרציפים גם כך כל כך צפופים בעמודים, שלטים, ספסלים ואובייקטים אחרים שאין ממש מקום לעמודים נוספים - לכן הגיוני שייתלו את כבלי החשמול מעמודים קיימים.
אותי מעניין איך יאריקו (מלשון הארקה, או באנגלית to ground) את כל העסק.

אגב עמודים, בדיוק חשבתי על זה שהעובדה שאני לא ממש זוכר איך היו עמודי החשמול בתחנות למרות כל הנסיעות השונות שלי לאירופה מוכיחה כמה לא שמים לב אליהם, עוד טיעון מנצח נגד מתנגדי החשמול.
אני לא רואה בזה שום בעיה.
כל מה שצריך זה עמוד ברזל בתוך האדמה שכבל הארקה מחובר אליו.
העמוד הזה יכול להיות בכל מקום ואפילו לא חייב להיות בתחנה עצמה.
 

GLSRA

Active member
גם זה מתקרב.....

תודה על העדכון, אותי אישית מעניין מתי נראה חשמולת נפרסת
בפרוזדור איילון.
זה יהיה האתגר האמיתי.
אגב מעניין איך יעשו את זה בתחנות כמו שלום וסבידור.
האם יהיו עמודים, או שיעשו את מה שעשו במנהרות?
גם זה מתקרב.....
לדעתי באיזור מרץ - אפריל שנה הבאה עבודות החשמול יגיעו לפרוזדור איילון. מרגע שהתחילו לעבוד על מסילה פעילה, אין הרבה הבדל אם כי עד למתבג, התנועה של הרכבות יותר דלילה....
מצד שני, מרגע שיעברו את הגשר הארוך מעל כביש מס' אחד לכיוון שדה התעופה, התקנת עמודי החישמולת הופכת להיות סטנדרטית וניתן יהיה להאריך את קצב ההתקדמות של העבודות.
בשבועות האחרונים, הכוח מפוזר קצת לכל אורך התוואי, בין ההכנות לביצוע הניסוי הראשון באיזור לטרון, התקנת החשמולת במקטע א' במסילה השניה ותחילת פריסת העמודים מערבה למחלף ענבה.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה