האם זה נכון?

מצב
הנושא נעול.

just sol

New member
האם זה נכון?

האם זה נכון?
שלום,
עליתי על קו של אגד בירושלים וביקשתי מהנהג שיטעין לי כרטיסייה.
הנהג אמר שאין יותר כרטיסיות אלא רק ‘ערך צבור׳. פעם ראשונה ששמעתי על זה.
שאלתי היא - האם זה תקף רק לירושלים או בכל החברות שקיימות בארץ?

תודה רבה למי שמגיב!
 
הנהג צודק, וערך צבור הוא ארצי. אין יותר כרטיסיות באוטובוסים.

האם זה נכון?
שלום,
עליתי על קו של אגד בירושלים וביקשתי מהנהג שיטעין לי כרטיסייה.
הנהג אמר שאין יותר כרטיסיות אלא רק ‘ערך צבור׳. פעם ראשונה ששמעתי על זה.
שאלתי היא - האם זה תקף רק לירושלים או בכל החברות שקיימות בארץ?

תודה רבה למי שמגיב!
הנהג צודק, וערך צבור הוא ארצי. אין יותר כרטיסיות באוטובוסים.
 
זה נכון. כרטיסיות נשארו רק באשכולות בהן יש הנחת מיגון, כמו

האם זה נכון?
שלום,
עליתי על קו של אגד בירושלים וביקשתי מהנהג שיטעין לי כרטיסייה.
הנהג אמר שאין יותר כרטיסיות אלא רק ‘ערך צבור׳. פעם ראשונה ששמעתי על זה.
שאלתי היא - האם זה תקף רק לירושלים או בכל החברות שקיימות בארץ?

תודה רבה למי שמגיב!
זה נכון. כרטיסיות נשארו רק באשכולות בהן יש הנחת מיגון, כמו
אשכול השומרון של אפיקים, עוטף ירושלים של אגד תעבורה וגם באשכול ביתר עילית של קווים וברכבת הקלה בירושלים, בגלל בעיות טכניות של סיטיפס.
מלבד אלה, ירושלים הייתה האחרונה שבה נמכרו כרטיסיות ומהחודש שעבר גם באגד בירושלים לא נמכרות כרטיסיות.
[URL]http://www.egged.co.il/%D7%9E%D7%90%D7%9E%D7%A8-14460-%D7%99%D7%A8%D7%95%D7%A9%D7%9C%D7%99%D7%9D-%D7%AA%D7%95%D7%A4%D7%A1%D7%A7-%D7%98%D7%A2%D7%99%D7%A0%D7%AA-%D7%9B%D7%A8%D7%98%D7%99%D7%A1%D7%99%D7%95%D7%AA-%D7%9E%D7%A2.aspx[/URL]
 

just sol

New member
תודה רבה על התשובות! מה הסיבה שהפסיקו עם זה?

האם זה נכון?
שלום,
עליתי על קו של אגד בירושלים וביקשתי מהנהג שיטעין לי כרטיסייה.
הנהג אמר שאין יותר כרטיסיות אלא רק ‘ערך צבור׳. פעם ראשונה ששמעתי על זה.
שאלתי היא - האם זה תקף רק לירושלים או בכל החברות שקיימות בארץ?

תודה רבה למי שמגיב!
תודה רבה על התשובות! מה הסיבה שהפסיקו עם זה?
 
ערך צבור פשוט יותר טוב

תודה רבה על התשובות! מה הסיבה שהפסיקו עם זה?
ערך צבור פשוט יותר טוב
הוא מספק את אותה הנחה של כרטיסיה, (אתה משלם X ומקבל יותר כסף, אבל מתמטית זו אותה הנחה).

אבל יש לו כמה יתרונות:
א. הוא ארצי - בשני מישורים.
א.1 הוא טוב אצל כל המפעילים, כולל רכבת.
א.2. הוא טוב לכל סוגי המחיר.
כלומר, במקום להסתובב עם כמה כרטיסיות טעונות, אתה מסתובב עם ערך צבור אחד וכל צרכי התחבורה הציבורית שלך כבר טעונים. הוא מספק יותר חופש לנוסע.

ב. הנהג לא צריך להתעסק עם כסף קטן - רבים מאיתנו עדיין קונים אצל הנהג וייקח זמן עד שהתופעה הזו תיעלם לחלוטין. לערך צבור אתה משלם לנהג רק בכפולות של 30,50 או 100. אין יותר עשרות אגורות מעצבנות שמעכבות את הזמן לכולם ומסיחות אותו מהנהיגה.
אגב, למי שבכל זאת מתעקש על הטענת סכום לא עגול, זה אפשרי דרך אפליקציית רב קו אונליין.
 

trilliane

Well-known member
מנהל
החיסרון הוא במקרה של עליית מחירים...

ערך צבור פשוט יותר טוב
הוא מספק את אותה הנחה של כרטיסיה, (אתה משלם X ומקבל יותר כסף, אבל מתמטית זו אותה הנחה).

אבל יש לו כמה יתרונות:
א. הוא ארצי - בשני מישורים.
א.1 הוא טוב אצל כל המפעילים, כולל רכבת.
א.2. הוא טוב לכל סוגי המחיר.
כלומר, במקום להסתובב עם כמה כרטיסיות טעונות, אתה מסתובב עם ערך צבור אחד וכל צרכי התחבורה הציבורית שלך כבר טעונים. הוא מספק יותר חופש לנוסע.

ב. הנהג לא צריך להתעסק עם כסף קטן - רבים מאיתנו עדיין קונים אצל הנהג וייקח זמן עד שהתופעה הזו תיעלם לחלוטין. לערך צבור אתה משלם לנהג רק בכפולות של 30,50 או 100. אין יותר עשרות אגורות מעצבנות שמעכבות את הזמן לכולם ומסיחות אותו מהנהיגה.
אגב, למי שבכל זאת מתעקש על הטענת סכום לא עגול, זה אפשרי דרך אפליקציית רב קו אונליין.
החיסרון הוא במקרה של עליית מחירים...
 

נתנאל531

Well-known member
מתקזז עם נזק קטן יותר במקרה אובדן

החיסרון הוא במקרה של עליית מחירים...
מתקזז עם נזק קטן יותר במקרה אובדן
השקעה כספית קטנה יותר, ואי-צורך להחזיק סדרת כרטיסיות לנסיעות חד-פעמיות שיתכן וינוצלו רק כעבור שנים.
&nbsp
לסיכום ערך צבור משתלם לנוסעים יותר מכרטיסיות
 

arseny92

Well-known member
מנהל
ערך צבור

ערך צבור
פועל כחוזה אחד מסוגו (עם קישור לפרופיל), וכולל מניה (counter) של היתרה עליו, אשר מחויבת ומוזכית בהתאם לסוגי הפעולות בחוזה
&nbsp
יתרת חוזה נשמרת כמונה ללא מספרים חלקיים אחרי הנקודה. יתרה של 168.60 ע"צ זה 16860 (או בעצם, 0x41DC קסדצימלים)
&nbsp
דוגמא
&nbsp
טעינה (פעולה 13)
ערך צבור (שיתוף 200)
מפעיל 3 אגד
ערך צבור 30 (קוד כרטוס מורחב 60)
פרופיל 0 רגיל
מונה 3750+ ליתרה הקיימת אם קיימת
&nbsp
חיוב (פעולה 1)
ערך צבור (שיתוף 200)
ללא זיהוי תלות במפעיל שטען את החוזה (לא משנה עם הטעינה בוצעה במפעיל אחר)
מפעיל מחייב: 3 אגד
ערך צבור 30 (כרטוס מורחב 60)
פרופיל 0 רגיל
חיוב קוד מחיר 8
קוד 8 שויך למחיר 16.00
מונה החוזה: חיוב 1600- מהיתרה
&nbsp
במקרה של שינוי מחירים לקודים, משנים את שיוכי המחירים במערכת כדי שחיובים של קוד מחיר יותאמו למחירים החדשים
באותו האופן היה שינוי של קוד 2/42 מ-6.90 ל-5.90 (ושאר הקודים)
משנים את ערכי המונה לחיובים, אבל קודי המחיר נשארים...
ואפשר גם להוסיף/להסיר קודי מחיר
 

trilliane

Well-known member
מנהל
עדיין לא הבנתי (או שאתה לא הבנת אותי)

ערך צבור
פועל כחוזה אחד מסוגו (עם קישור לפרופיל), וכולל מניה (counter) של היתרה עליו, אשר מחויבת ומוזכית בהתאם לסוגי הפעולות בחוזה
&nbsp
יתרת חוזה נשמרת כמונה ללא מספרים חלקיים אחרי הנקודה. יתרה של 168.60 ע"צ זה 16860 (או בעצם, 0x41DC קסדצימלים)
&nbsp
דוגמא
&nbsp
טעינה (פעולה 13)
ערך צבור (שיתוף 200)
מפעיל 3 אגד
ערך צבור 30 (קוד כרטוס מורחב 60)
פרופיל 0 רגיל
מונה 3750+ ליתרה הקיימת אם קיימת
&nbsp
חיוב (פעולה 1)
ערך צבור (שיתוף 200)
ללא זיהוי תלות במפעיל שטען את החוזה (לא משנה עם הטעינה בוצעה במפעיל אחר)
מפעיל מחייב: 3 אגד
ערך צבור 30 (כרטוס מורחב 60)
פרופיל 0 רגיל
חיוב קוד מחיר 8
קוד 8 שויך למחיר 16.00
מונה החוזה: חיוב 1600- מהיתרה
&nbsp
במקרה של שינוי מחירים לקודים, משנים את שיוכי המחירים במערכת כדי שחיובים של קוד מחיר יותאמו למחירים החדשים
באותו האופן היה שינוי של קוד 2/42 מ-6.90 ל-5.90 (ושאר הקודים)
משנים את ערכי המונה לחיובים, אבל קודי המחיר נשארים...
ואפשר גם להוסיף/להסיר קודי מחיר
עדיין לא הבנתי (או שאתה לא הבנת אותי)
כוונתי הייתה שבכרטיסייה משלמים על הנסיעה, ולכן גם אם מחירה עולה היא ממשיכה להיות אותה נסיעה. לעומת זאת בערך צבור יורידו לי את מחיר הנסיעה העדכני, כלומר הכסף שטענתי בעבר שווה פחות. חשבתי שאתה מסביר לי שלא, אבל לא הבנתי זאת מההסבר שלך.
 

arseny92

Well-known member
מנהל
אם למתקף יש תכנות טוב, אפשר לזהות תאריך טעינה של חוזה

עדיין לא הבנתי (או שאתה לא הבנת אותי)
כוונתי הייתה שבכרטיסייה משלמים על הנסיעה, ולכן גם אם מחירה עולה היא ממשיכה להיות אותה נסיעה. לעומת זאת בערך צבור יורידו לי את מחיר הנסיעה העדכני, כלומר הכסף שטענתי בעבר שווה פחות. חשבתי שאתה מסביר לי שלא, אבל לא הבנתי זאת מההסבר שלך.
אם למתקף יש תכנות טוב, אפשר לזהות תאריך טעינה של חוזה
ולחייב קודי מחיר במחירים הישנים עד שלא מחליפים את החוזה בטעינת עוד יתרה ובכך מעדכנים את שווי היתרה שיחויב במחירים החדשים
&nbsp
אם לא (מה שככל הנראה קורה בפועל) אז יוצא חיסרון כפי שאמרת
מה שאני מנסה לומר, שהחיסרון הזה קל לתיקון אם המפעיל רוצה
 

trilliane

Well-known member
מנהל
או, עכשיו ההסבר מובן... לא היה צורך בכל ההסברים הטכניים

אם למתקף יש תכנות טוב, אפשר לזהות תאריך טעינה של חוזה
ולחייב קודי מחיר במחירים הישנים עד שלא מחליפים את החוזה בטעינת עוד יתרה ובכך מעדכנים את שווי היתרה שיחויב במחירים החדשים
&nbsp
אם לא (מה שככל הנראה קורה בפועל) אז יוצא חיסרון כפי שאמרת
מה שאני מנסה לומר, שהחיסרון הזה קל לתיקון אם המפעיל רוצה
או, עכשיו ההסבר מובן... לא היה צורך בכל ההסברים הטכניים
(שרובם מובנים מאליהם, אבל בעיקר לא הבנתי איך הם קשורים לשאלתי).
 
לא חושב זה לשיקול המפעיל

אם למתקף יש תכנות טוב, אפשר לזהות תאריך טעינה של חוזה
ולחייב קודי מחיר במחירים הישנים עד שלא מחליפים את החוזה בטעינת עוד יתרה ובכך מעדכנים את שווי היתרה שיחויב במחירים החדשים
&nbsp
אם לא (מה שככל הנראה קורה בפועל) אז יוצא חיסרון כפי שאמרת
מה שאני מנסה לומר, שהחיסרון הזה קל לתיקון אם המפעיל רוצה
לא חושב זה לשיקול המפעיל
ובכל מקרה, מישהו זוכר את הפעם האחרונה שהעלו מחירים? לדעתי זה היה ב-2011.
המחירים עקרונית צמודים למדד המחירים לצרכן, כאשר יש אפשרות לשר (בתיאום עם האוצר) שלא להעלות אותם כאשר המדד עולה ואכן בשנים האחרונות גם כשהמדד עלה מחירי הכרטיסים לא עלו.
לא רק זה, תיקוני תעריםים שמשמעותם העלאה לחלק והורדה לחלק גם כבר לא קורים בהוראת שר, וזה הדבר העיקרי שמונע את הרפורמה במחירים הקטלוגיים שמכילים עיוותים רבים. (אי אפשר רק להוריד כי אז נוצרים כל הזמן עיוותים חדשים).

ולבסוף, מעטים האנשים שהחזיקו "סטוק" של כרטיסיות רק כדי שיוכלו להמשיך לנסוע במחיר הישן הרבה זמן אחרי שעודכן. לרוב האנשים היתה רק כרטיסייה אחת מכל סוג נדרש והם קנו חדשה כשהיא נגמרה.
כרטיסיות מיועדות לנוסע "די קבוע" כזה שמשתמש הרבה, אבל לא מספיק לחופשי חודשי, כך שבמקרים השכיחים הנוסע היה נהנה רק כמה נסיעות בודדות מהתעריף הישן עד שהיתה נגמרת לו הכרטיסייה והוא היה קונה כרטיסייה חדשה במחיר מעודכן.
אם תשווה זאת לכמות הנסיעות בכרטיסיות שפשוט לא נוצלו כי הפכו ללא רלוונטיות, או לכרטיסיות שהלכו לאיבוד תבין שיש פה הרבה יותר רווח מהפסד.
 

just sol

New member
תודה רבה על המידע!

ערך צבור פשוט יותר טוב
הוא מספק את אותה הנחה של כרטיסיה, (אתה משלם X ומקבל יותר כסף, אבל מתמטית זו אותה הנחה).

אבל יש לו כמה יתרונות:
א. הוא ארצי - בשני מישורים.
א.1 הוא טוב אצל כל המפעילים, כולל רכבת.
א.2. הוא טוב לכל סוגי המחיר.
כלומר, במקום להסתובב עם כמה כרטיסיות טעונות, אתה מסתובב עם ערך צבור אחד וכל צרכי התחבורה הציבורית שלך כבר טעונים. הוא מספק יותר חופש לנוסע.

ב. הנהג לא צריך להתעסק עם כסף קטן - רבים מאיתנו עדיין קונים אצל הנהג וייקח זמן עד שהתופעה הזו תיעלם לחלוטין. לערך צבור אתה משלם לנהג רק בכפולות של 30,50 או 100. אין יותר עשרות אגורות מעצבנות שמעכבות את הזמן לכולם ומסיחות אותו מהנהיגה.
אגב, למי שבכל זאת מתעקש על הטענת סכום לא עגול, זה אפשרי דרך אפליקציית רב קו אונליין.
תודה רבה על המידע!
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה