העיר עם התחבורה הציבורית הטובה בארץ

מצב
הנושא נעול.
העיר עם התחבורה הציבורית הטובה בארץ

העיר עם התחבורה הציבורית הטובה בארץ
לדעתי העיר עם התחבורה הכי טובה בארץ היא העיר חיפה ובפוסט הזה אנסה להסביר מדוע.

אני אחלק את הסיבות לשתיים- חלק ראשון יתרונות תחבורתיים שיש גם בערים אחרות בארץ והחלק השני יתרונות בלעדיים של חיפה.

יתרונות שקיימים גם בערים אחרות.

1. עליה מכל הדלתות בקווים מסוימים ובכך צמצום זמן הנסיעה והעצירה בתחנות. דבר שקיים גם בירושלים ובמרכז קווים עם עליה מכל הדלתות.

2. כרטיסי מעבר, כרטיסיות של חופשי יומי, שבועי וחודשי. דבר זה גם קיים בירושלים ובמרכז. לפני כשנה וחצי הרחיבו את כרטיסיות חופשי יומי, שבועי וחודשי לכל חלקי הארץ עם המטרופולין הקרוב.

3. קווים ישירים או כמעט ישירים ליעדים מרכזיים בארץ.
מחיפה יש רכבות ישירות לתל אביב ולנתב''ג בתדירות גבוהה לאורך כל שעות היממה. בנוסף יש רכבות לבאר שבע לאורך שעות היום.
יש קווי אוטובוס ישירים לירושלים ולאילת משתיי התחנות המרכזיות.
בנוסף לקווי אוטובוס כמעט לכל עיר בארץ.

בנוסף יש את היתרונות הייחודיים של חיפה.

4. תחבורה ציבורית בשבת.
חיפה היא העיר היחידה בארץ עם תחבורה ציבורית בשבת חוץ מאילת, נצרת עילית וערים ערביות ובדואיות כמן נצרת ורהט.
ולכן כל הצפון נהנה מקווי הלילה לחיפה.

5. תחבורה 24/7.
חיפה היא העיר היחידה בה פועלים קווים לילה במשך כל השבוע.
קו 1 של המטרונית פועל במשך כל שעות השבוע ביחד עם קווים 200 210 של אגד.
בנוסף להם יש גם את הקו לילה של הרכבת מנתב''ג לנהריה וכך חיפה מקושרת עם תל אביב ולנתב''ג שישה ימים בשבוע לאורך כל שעות היממה.

6. מטרונית.
בארץ יש מערכות הסעת המונים בירושלים ובחיפה בלבד.
ומתוכננים/ נבנים קווים נוספים במרכז, בירושלים, בבאר שבע ובחיפה.
בחיפה יש כיום שלושה קווים של מטרונית, ובעוד כשנתיים יתווסף קו נוסף.
בעתיד מתוכננים ליהות עשרה קווי מטרונית בנוסף לקו רכבת קלה לנצרת ולנצרת עילית.
היתרון של המטרונית הוא העלות הזולה והזמן הקצר לבנותו ולכן חיפה עם המטרוניות משיגה את כל הערים בארץ.

7. שתיי תחנות מרכזיות.
כדי שהאוטובוסים הבין עירוניים לא יסתובבו בעיר יש שתיי תחנות אוטובוס מרכזיות בעיר. אחת לבאים מצפון וממזרח ושניה לבאים מדרום וכך בעיר יש רק קווים עירוניים מחיפה והקריות (למעט כמה קווי חרדים משכונת הדר לערים חרדיות בארץ).

בנוסף בעיר יש גם כרמלית שכרגע מושבתת, קו רכבל בבניה ממרכזית המפרץ לטכניון דרך אוניברסיטת חיפה וכמובן את מערות הכרמל שמשפרות את התחבורה.
 

orenhz

Member
על ביתר עילית שמעת?

העיר עם התחבורה הציבורית הטובה בארץ
לדעתי העיר עם התחבורה הכי טובה בארץ היא העיר חיפה ובפוסט הזה אנסה להסביר מדוע.

אני אחלק את הסיבות לשתיים- חלק ראשון יתרונות תחבורתיים שיש גם בערים אחרות בארץ והחלק השני יתרונות בלעדיים של חיפה.

יתרונות שקיימים גם בערים אחרות.

1. עליה מכל הדלתות בקווים מסוימים ובכך צמצום זמן הנסיעה והעצירה בתחנות. דבר שקיים גם בירושלים ובמרכז קווים עם עליה מכל הדלתות.

2. כרטיסי מעבר, כרטיסיות של חופשי יומי, שבועי וחודשי. דבר זה גם קיים בירושלים ובמרכז. לפני כשנה וחצי הרחיבו את כרטיסיות חופשי יומי, שבועי וחודשי לכל חלקי הארץ עם המטרופולין הקרוב.

3. קווים ישירים או כמעט ישירים ליעדים מרכזיים בארץ.
מחיפה יש רכבות ישירות לתל אביב ולנתב''ג בתדירות גבוהה לאורך כל שעות היממה. בנוסף יש רכבות לבאר שבע לאורך שעות היום.
יש קווי אוטובוס ישירים לירושלים ולאילת משתיי התחנות המרכזיות.
בנוסף לקווי אוטובוס כמעט לכל עיר בארץ.

בנוסף יש את היתרונות הייחודיים של חיפה.

4. תחבורה ציבורית בשבת.
חיפה היא העיר היחידה בארץ עם תחבורה ציבורית בשבת חוץ מאילת, נצרת עילית וערים ערביות ובדואיות כמן נצרת ורהט.
ולכן כל הצפון נהנה מקווי הלילה לחיפה.

5. תחבורה 24/7.
חיפה היא העיר היחידה בה פועלים קווים לילה במשך כל השבוע.
קו 1 של המטרונית פועל במשך כל שעות השבוע ביחד עם קווים 200 210 של אגד.
בנוסף להם יש גם את הקו לילה של הרכבת מנתב''ג לנהריה וכך חיפה מקושרת עם תל אביב ולנתב''ג שישה ימים בשבוע לאורך כל שעות היממה.

6. מטרונית.
בארץ יש מערכות הסעת המונים בירושלים ובחיפה בלבד.
ומתוכננים/ נבנים קווים נוספים במרכז, בירושלים, בבאר שבע ובחיפה.
בחיפה יש כיום שלושה קווים של מטרונית, ובעוד כשנתיים יתווסף קו נוסף.
בעתיד מתוכננים ליהות עשרה קווי מטרונית בנוסף לקו רכבת קלה לנצרת ולנצרת עילית.
היתרון של המטרונית הוא העלות הזולה והזמן הקצר לבנותו ולכן חיפה עם המטרוניות משיגה את כל הערים בארץ.

7. שתיי תחנות מרכזיות.
כדי שהאוטובוסים הבין עירוניים לא יסתובבו בעיר יש שתיי תחנות אוטובוס מרכזיות בעיר. אחת לבאים מצפון וממזרח ושניה לבאים מדרום וכך בעיר יש רק קווים עירוניים מחיפה והקריות (למעט כמה קווי חרדים משכונת הדר לערים חרדיות בארץ).

בנוסף בעיר יש גם כרמלית שכרגע מושבתת, קו רכבל בבניה ממרכזית המפרץ לטכניון דרך אוניברסיטת חיפה וכמובן את מערות הכרמל שמשפרות את התחבורה.
על ביתר עילית שמעת?
אמנם אין בה רכבת ואין בה תח"צ שפועלת 24/7, אבל יש בה בדיוק את מה שהתושבים זקוקים לו כדי לוותר על הרכב הפרטי (שגם ככה אין להם)
 
ביתר עילית היא עיר חרדית ולכן ההשוואה קצת שונה

על ביתר עילית שמעת?
אמנם אין בה רכבת ואין בה תח"צ שפועלת 24/7, אבל יש בה בדיוק את מה שהתושבים זקוקים לו כדי לוותר על הרכב הפרטי (שגם ככה אין להם)
ביתר עילית היא עיר חרדית ולכן ההשוואה קצת שונה
חרדים נוסעים הרבה יותר בתחבורה ולכן הרבה פעמים מקבלים תחבורה ציבורית טובה.
אפשר לקרוא בהרחבה בפוסט של ''הרוכב לאוטובוסים''
http://israelbikebus.blogspot.co.il/2013/07/blog-post_15.html?m=1
 
ירושלים, להוציא את השבת כמובן.

העיר עם התחבורה הציבורית הטובה בארץ
לדעתי העיר עם התחבורה הכי טובה בארץ היא העיר חיפה ובפוסט הזה אנסה להסביר מדוע.

אני אחלק את הסיבות לשתיים- חלק ראשון יתרונות תחבורתיים שיש גם בערים אחרות בארץ והחלק השני יתרונות בלעדיים של חיפה.

יתרונות שקיימים גם בערים אחרות.

1. עליה מכל הדלתות בקווים מסוימים ובכך צמצום זמן הנסיעה והעצירה בתחנות. דבר שקיים גם בירושלים ובמרכז קווים עם עליה מכל הדלתות.

2. כרטיסי מעבר, כרטיסיות של חופשי יומי, שבועי וחודשי. דבר זה גם קיים בירושלים ובמרכז. לפני כשנה וחצי הרחיבו את כרטיסיות חופשי יומי, שבועי וחודשי לכל חלקי הארץ עם המטרופולין הקרוב.

3. קווים ישירים או כמעט ישירים ליעדים מרכזיים בארץ.
מחיפה יש רכבות ישירות לתל אביב ולנתב''ג בתדירות גבוהה לאורך כל שעות היממה. בנוסף יש רכבות לבאר שבע לאורך שעות היום.
יש קווי אוטובוס ישירים לירושלים ולאילת משתיי התחנות המרכזיות.
בנוסף לקווי אוטובוס כמעט לכל עיר בארץ.

בנוסף יש את היתרונות הייחודיים של חיפה.

4. תחבורה ציבורית בשבת.
חיפה היא העיר היחידה בארץ עם תחבורה ציבורית בשבת חוץ מאילת, נצרת עילית וערים ערביות ובדואיות כמן נצרת ורהט.
ולכן כל הצפון נהנה מקווי הלילה לחיפה.

5. תחבורה 24/7.
חיפה היא העיר היחידה בה פועלים קווים לילה במשך כל השבוע.
קו 1 של המטרונית פועל במשך כל שעות השבוע ביחד עם קווים 200 210 של אגד.
בנוסף להם יש גם את הקו לילה של הרכבת מנתב''ג לנהריה וכך חיפה מקושרת עם תל אביב ולנתב''ג שישה ימים בשבוע לאורך כל שעות היממה.

6. מטרונית.
בארץ יש מערכות הסעת המונים בירושלים ובחיפה בלבד.
ומתוכננים/ נבנים קווים נוספים במרכז, בירושלים, בבאר שבע ובחיפה.
בחיפה יש כיום שלושה קווים של מטרונית, ובעוד כשנתיים יתווסף קו נוסף.
בעתיד מתוכננים ליהות עשרה קווי מטרונית בנוסף לקו רכבת קלה לנצרת ולנצרת עילית.
היתרון של המטרונית הוא העלות הזולה והזמן הקצר לבנותו ולכן חיפה עם המטרוניות משיגה את כל הערים בארץ.

7. שתיי תחנות מרכזיות.
כדי שהאוטובוסים הבין עירוניים לא יסתובבו בעיר יש שתיי תחנות אוטובוס מרכזיות בעיר. אחת לבאים מצפון וממזרח ושניה לבאים מדרום וכך בעיר יש רק קווים עירוניים מחיפה והקריות (למעט כמה קווי חרדים משכונת הדר לערים חרדיות בארץ).

בנוסף בעיר יש גם כרמלית שכרגע מושבתת, קו רכבל בבניה ממרכזית המפרץ לטכניון דרך אוניברסיטת חיפה וכמובן את מערות הכרמל שמשפרות את התחבורה.
ירושלים, להוציא את השבת כמובן.
תראה תדיריות של קווים בירושלים לעומת גוש דן וחיפה, מרוב המקומות לא תחכה יותר מ15 שעה לאוטובוס\רקלת ובמקרים רבים החלפות יקצרו.
בשעות אחר הצהוריים למשל תחבורה שכוללת 2 החלפות בתוך העיר סבירה לחלוטין עקב התדיריות הגבוהות.
 

mister K

New member
בירושלים האוטובוסים עומדים בפקקים אדירים

ירושלים, להוציא את השבת כמובן.
תראה תדיריות של קווים בירושלים לעומת גוש דן וחיפה, מרוב המקומות לא תחכה יותר מ15 שעה לאוטובוס\רקלת ובמקרים רבים החלפות יקצרו.
בשעות אחר הצהוריים למשל תחבורה שכוללת 2 החלפות בתוך העיר סבירה לחלוטין עקב התדיריות הגבוהות.
בירושלים האוטובוסים עומדים בפקקים אדירים
הנסיעה בתח"צ בעיר הזאת איטית יותר מאשר בגוש דן.
להוציא את הרכבת הקלה.
 
בתור מי שגר בירושלים זה קורה במסלולים ושעות מסוימות

בירושלים האוטובוסים עומדים בפקקים אדירים
הנסיעה בתח"צ בעיר הזאת איטית יותר מאשר בגוש דן.
להוציא את הרכבת הקלה.
בתור מי שגר בירושלים זה קורה במסלולים ושעות מסוימות
וגם בהם יש את מת"ץ הקו הכחול העתידי שחוצה את הרקלת, לצירים האלו אפשר להגיע מרוב השכונות ב10 דקות נסיעה באוטובוס.
אשמח לראות הפרכה של הטענות שרשמתי.
 

mister K

New member
זו לפחות החוויה שלי בתור תל אביבי שמבקר בירושלים

בתור מי שגר בירושלים זה קורה במסלולים ושעות מסוימות
וגם בהם יש את מת"ץ הקו הכחול העתידי שחוצה את הרקלת, לצירים האלו אפשר להגיע מרוב השכונות ב10 דקות נסיעה באוטובוס.
אשמח לראות הפרכה של הטענות שרשמתי.
זו לפחות החוויה שלי בתור תל אביבי שמבקר בירושלים
 
רבים מהנתקעים הם נוסעים מתחנה מרכזית לדרום ירושלים

זו לפחות החוויה שלי בתור תל אביבי שמבקר בירושלים
רבים מהנתקעים הם נוסעים מתחנה מרכזית לדרום ירושלים
שלוקחים קו ישיר שעובר דרך מרכז העיר, במקום לנסוע ברקלת עד יפו מרכז ומשם לנסוע דרומה במת"ץ הקו הכחול. לחלופין קו 15 מגיע לאזורים בדרום ירושלים.
 
התחבורה בירושלים

בתור מי שגר בירושלים זה קורה במסלולים ושעות מסוימות
וגם בהם יש את מת"ץ הקו הכחול העתידי שחוצה את הרקלת, לצירים האלו אפשר להגיע מרוב השכונות ב10 דקות נסיעה באוטובוס.
אשמח לראות הפרכה של הטענות שרשמתי.
התחבורה בירושלים
בירושלים יש את קווי 7x שהם מהירים, אבל זה לא מספיק והעיר עדיין פקוקה למרות הביקוש הגבוה לתחבורה ציבורית.
הדרך היחידה להעלות את את ההציע לביקוש היא להפריט לגמרי את התחבורה בעיר וכך לגרום לתחרות בין חברות, הורדת מחירי הנסיעה והוספת נסיעות בעיר לפי הביקוש.
הפרטת התחבורה בעיר תצליח בטוח בגלל הביקוש הגבוה לתחבורה.

הכל מקרה בעוד כמה שנים הקו הכחול והירוק צפויים להיחנך ואז העומס בכבישים צפוי לרדת בגלל קירוב הרק''ל לאזורי תעסוקה כמו הר חוצבים, מלחה ותלפיות; ובגלל חיבור בין האוניברסיטה העברית להר הצופים.
 

נתנאל531

Well-known member
קשקוש, מערך הכבישים במרכז ירושלים צר מדי

התחבורה בירושלים
בירושלים יש את קווי 7x שהם מהירים, אבל זה לא מספיק והעיר עדיין פקוקה למרות הביקוש הגבוה לתחבורה ציבורית.
הדרך היחידה להעלות את את ההציע לביקוש היא להפריט לגמרי את התחבורה בעיר וכך לגרום לתחרות בין חברות, הורדת מחירי הנסיעה והוספת נסיעות בעיר לפי הביקוש.
הפרטת התחבורה בעיר תצליח בטוח בגלל הביקוש הגבוה לתחבורה.

הכל מקרה בעוד כמה שנים הקו הכחול והירוק צפויים להיחנך ואז העומס בכבישים צפוי לרדת בגלל קירוב הרק''ל לאזורי תעסוקה כמו הר חוצבים, מלחה ותלפיות; ובגלל חיבור בין האוניברסיטה העברית להר הצופים.
קשקוש, מערך הכבישים במרכז ירושלים צר מדי
ולא מסוגל להכיל את הביקושים העצומים לתחבורה ציבורית בירושלים, בדגש על השכונות החרדיות הותיקות, ציר יחזקאל - כיכר השבת וצומת סנהדריה.
&nbsp
בעיה נוספת בירושלים היא העדר תחנה מרכזית לקווים בינעירוניים לריכוזים חרדים, שמטיילים בתוך העיר ומוסיפים לעומס.
&nbsp
הדבר האחרון שירושלים צריכה הוא הגדלת היצע ותחרות. בירושלים יש גם בעיה קשה של מחסור בנהגים, בעיה חוזרת באיזורים בהם מחירי הדיור גבוהים מאוד. מחירי התחבורה הציבורית בירושלים זולים מאוד ביחס לתמורה, זמינות קוים וכיסוי תעריף עירוני שמגיע עד מעלה אדומים ותל ציון. הבעיות בירושלים הם עומסים חריגים, מחסור בנהגים, ובנייה של מערך התחבורה בצורה שבה קווי אוטובוס אינם מקבילים למסלול הרק"ל אפילו באופן מצומצם, משיקולים לא-עניינים
 
קווי אוטובוס מקבילים לרק"ל באים על חשבון קווים אחרים

קשקוש, מערך הכבישים במרכז ירושלים צר מדי
ולא מסוגל להכיל את הביקושים העצומים לתחבורה ציבורית בירושלים, בדגש על השכונות החרדיות הותיקות, ציר יחזקאל - כיכר השבת וצומת סנהדריה.
&nbsp
בעיה נוספת בירושלים היא העדר תחנה מרכזית לקווים בינעירוניים לריכוזים חרדים, שמטיילים בתוך העיר ומוסיפים לעומס.
&nbsp
הדבר האחרון שירושלים צריכה הוא הגדלת היצע ותחרות. בירושלים יש גם בעיה קשה של מחסור בנהגים, בעיה חוזרת באיזורים בהם מחירי הדיור גבוהים מאוד. מחירי התחבורה הציבורית בירושלים זולים מאוד ביחס לתמורה, זמינות קוים וכיסוי תעריף עירוני שמגיע עד מעלה אדומים ותל ציון. הבעיות בירושלים הם עומסים חריגים, מחסור בנהגים, ובנייה של מערך התחבורה בצורה שבה קווי אוטובוס אינם מקבילים למסלול הרק"ל אפילו באופן מצומצם, משיקולים לא-עניינים
קווי אוטובוס מקבילים לרק"ל באים על חשבון קווים אחרים
למשל קו מזין בפסגת זאב וקו 26 שהוקם בעקבות הרקלת.
 
וזאת אחת הסיבות שיבנו את הקו הכחול במנהרה קצרה מבר אילן

קשקוש, מערך הכבישים במרכז ירושלים צר מדי
ולא מסוגל להכיל את הביקושים העצומים לתחבורה ציבורית בירושלים, בדגש על השכונות החרדיות הותיקות, ציר יחזקאל - כיכר השבת וצומת סנהדריה.
&nbsp
בעיה נוספת בירושלים היא העדר תחנה מרכזית לקווים בינעירוניים לריכוזים חרדים, שמטיילים בתוך העיר ומוסיפים לעומס.
&nbsp
הדבר האחרון שירושלים צריכה הוא הגדלת היצע ותחרות. בירושלים יש גם בעיה קשה של מחסור בנהגים, בעיה חוזרת באיזורים בהם מחירי הדיור גבוהים מאוד. מחירי התחבורה הציבורית בירושלים זולים מאוד ביחס לתמורה, זמינות קוים וכיסוי תעריף עירוני שמגיע עד מעלה אדומים ותל ציון. הבעיות בירושלים הם עומסים חריגים, מחסור בנהגים, ובנייה של מערך התחבורה בצורה שבה קווי אוטובוס אינם מקבילים למסלול הרק"ל אפילו באופן מצומצם, משיקולים לא-עניינים
וזאת אחת הסיבות שיבנו את הקו הכחול במנהרה קצרה מבר אילן
עד מרכז העיר.
 

ציוניסט

New member
המערכת בירושלים אמנם טובה מזאת שבגוש דן

ירושלים, להוציא את השבת כמובן.
תראה תדיריות של קווים בירושלים לעומת גוש דן וחיפה, מרוב המקומות לא תחכה יותר מ15 שעה לאוטובוס\רקלת ובמקרים רבים החלפות יקצרו.
בשעות אחר הצהוריים למשל תחבורה שכוללת 2 החלפות בתוך העיר סבירה לחלוטין עקב התדיריות הגבוהות.
המערכת בירושלים אמנם טובה מזאת שבגוש דן
אבל לא הייתי מגדיר אותה הטובה בישראל. יש בה בעיות רבות והעיקרית: אם אתה לא מתכוון להגיע למרכז העיר, אין שום היגיון להשתמש בה. בשעות העומס האוטובוסים עומדים בפקקים, בשכונות שמחוץ למרכז העיר (שאלו דווקא השכונות הגדולות בירושלים) עדיף באופן ברור לנסוע ברכב. מלחה, הר חוצבים, האוניברסיטה בהר הצופים, קריית הממשלה, גבעת שאול - כולם מקומות מרכזיים שאין שום סיבה למי שיש רכב לנסוע אליהם באוטובוס.
 

ofirg4

New member
בת ים בולטת לטובה

העיר עם התחבורה הציבורית הטובה בארץ
לדעתי העיר עם התחבורה הכי טובה בארץ היא העיר חיפה ובפוסט הזה אנסה להסביר מדוע.

אני אחלק את הסיבות לשתיים- חלק ראשון יתרונות תחבורתיים שיש גם בערים אחרות בארץ והחלק השני יתרונות בלעדיים של חיפה.

יתרונות שקיימים גם בערים אחרות.

1. עליה מכל הדלתות בקווים מסוימים ובכך צמצום זמן הנסיעה והעצירה בתחנות. דבר שקיים גם בירושלים ובמרכז קווים עם עליה מכל הדלתות.

2. כרטיסי מעבר, כרטיסיות של חופשי יומי, שבועי וחודשי. דבר זה גם קיים בירושלים ובמרכז. לפני כשנה וחצי הרחיבו את כרטיסיות חופשי יומי, שבועי וחודשי לכל חלקי הארץ עם המטרופולין הקרוב.

3. קווים ישירים או כמעט ישירים ליעדים מרכזיים בארץ.
מחיפה יש רכבות ישירות לתל אביב ולנתב''ג בתדירות גבוהה לאורך כל שעות היממה. בנוסף יש רכבות לבאר שבע לאורך שעות היום.
יש קווי אוטובוס ישירים לירושלים ולאילת משתיי התחנות המרכזיות.
בנוסף לקווי אוטובוס כמעט לכל עיר בארץ.

בנוסף יש את היתרונות הייחודיים של חיפה.

4. תחבורה ציבורית בשבת.
חיפה היא העיר היחידה בארץ עם תחבורה ציבורית בשבת חוץ מאילת, נצרת עילית וערים ערביות ובדואיות כמן נצרת ורהט.
ולכן כל הצפון נהנה מקווי הלילה לחיפה.

5. תחבורה 24/7.
חיפה היא העיר היחידה בה פועלים קווים לילה במשך כל השבוע.
קו 1 של המטרונית פועל במשך כל שעות השבוע ביחד עם קווים 200 210 של אגד.
בנוסף להם יש גם את הקו לילה של הרכבת מנתב''ג לנהריה וכך חיפה מקושרת עם תל אביב ולנתב''ג שישה ימים בשבוע לאורך כל שעות היממה.

6. מטרונית.
בארץ יש מערכות הסעת המונים בירושלים ובחיפה בלבד.
ומתוכננים/ נבנים קווים נוספים במרכז, בירושלים, בבאר שבע ובחיפה.
בחיפה יש כיום שלושה קווים של מטרונית, ובעוד כשנתיים יתווסף קו נוסף.
בעתיד מתוכננים ליהות עשרה קווי מטרונית בנוסף לקו רכבת קלה לנצרת ולנצרת עילית.
היתרון של המטרונית הוא העלות הזולה והזמן הקצר לבנותו ולכן חיפה עם המטרוניות משיגה את כל הערים בארץ.

7. שתיי תחנות מרכזיות.
כדי שהאוטובוסים הבין עירוניים לא יסתובבו בעיר יש שתיי תחנות אוטובוס מרכזיות בעיר. אחת לבאים מצפון וממזרח ושניה לבאים מדרום וכך בעיר יש רק קווים עירוניים מחיפה והקריות (למעט כמה קווי חרדים משכונת הדר לערים חרדיות בארץ).

בנוסף בעיר יש גם כרמלית שכרגע מושבתת, קו רכבל בבניה ממרכזית המפרץ לטכניון דרך אוניברסיטת חיפה וכמובן את מערות הכרמל שמשפרות את התחבורה.
בת ים בולטת לטובה
עיר עם כיסוי מצוין של קווים תדירים הנוסעים על צירי תחבורה החוצים העיר בכיוון צפון-דרום וגם מזרח-מערב וקרובים למוקדי הביקוש. כוללת שתי תחנות רכבת הנגישות בתחבורה ציבורית תדירה מרוב חלקי העיר. הגישה לתל אביב תשתפר עוד עם הקו האדום.
לגבי חיפה, אני מסכים בהחלט עם נקודות 4 ו5. הבעיה בחיפה שהמבנה שלה מקשה על תחבורה ציבורית יעילה לשכונות בכרמל ושם הרבה פעמים צריך להסתמך על קוים לא תדירים במסלולי ספגטי.
 

Ccyclist

Well-known member
האם לתח"צ יש חלק בכך שהעיר נחשבת למעבר להרי החושך ?

בת ים בולטת לטובה
עיר עם כיסוי מצוין של קווים תדירים הנוסעים על צירי תחבורה החוצים העיר בכיוון צפון-דרום וגם מזרח-מערב וקרובים למוקדי הביקוש. כוללת שתי תחנות רכבת הנגישות בתחבורה ציבורית תדירה מרוב חלקי העיר. הגישה לתל אביב תשתפר עוד עם הקו האדום.
לגבי חיפה, אני מסכים בהחלט עם נקודות 4 ו5. הבעיה בחיפה שהמבנה שלה מקשה על תחבורה ציבורית יעילה לשכונות בכרמל ושם הרבה פעמים צריך להסתמך על קוים לא תדירים במסלולי ספגטי.
האם לתח"צ יש חלק בכך שהעיר נחשבת למעבר להרי החושך ?
אם היתה תח"צ טובה היה אפשר לצפות שמה שקרה לשנקין בשנות השמונים ופלורנטין בשנות התשעים יגיע לבת ים כיום בגלל מחירי הדיור. היעדר ג'נטריפיקציה ומעבר של סטודנטים לעיר מצביע על בעייתיות התח"צ שם בכל הנוגע לקישור ללב המטרופולין.
&nbsp
בלונדון מקומות דומים כמו האקני נחשבים ללב ההתברגנות החדשה (לפני 25 שנה אנשי מעמד הביניים היו מתרחקים מהאזור כמו ממגיפה) ולמרות שהתח"צ שם תלוייה בעיקר באוטובוסים משלימים או ברכבת פרברית שאינה נכנסת למרכז העיר האזור מושך אוכלוסיות צעירות שאינן יכולות להרשות לעצמן מחירים באזורים מבוססים יותר.
 
מה זה "מעבר להרי החושך"? הבעיה בבת ים מבחינת הגירת אוכלוסיה

האם לתח"צ יש חלק בכך שהעיר נחשבת למעבר להרי החושך ?
אם היתה תח"צ טובה היה אפשר לצפות שמה שקרה לשנקין בשנות השמונים ופלורנטין בשנות התשעים יגיע לבת ים כיום בגלל מחירי הדיור. היעדר ג'נטריפיקציה ומעבר של סטודנטים לעיר מצביע על בעייתיות התח"צ שם בכל הנוגע לקישור ללב המטרופולין.
&nbsp
בלונדון מקומות דומים כמו האקני נחשבים ללב ההתברגנות החדשה (לפני 25 שנה אנשי מעמד הביניים היו מתרחקים מהאזור כמו ממגיפה) ולמרות שהתח"צ שם תלוייה בעיקר באוטובוסים משלימים או ברכבת פרברית שאינה נכנסת למרכז העיר האזור מושך אוכלוסיות צעירות שאינן יכולות להרשות לעצמן מחירים באזורים מבוססים יותר.
מה זה "מעבר להרי החושך"? הבעיה בבת ים מבחינת הגירת אוכלוסיה
אליה לא קשורה לתחבורה הציבורית.
חלק מהבעיה קשור לתדמית של העיר, אבל הבעיה העיקרית של בת ים היא שזו עיר מאוד צפופה ובעלת שטח קטן (בת ים היא העיר השלישית מבחינת צפיפות אוכלוסיה בישראל, רק בני ברק וגבעתיים יותר צפופות ממנה) ולכן אין בה כמעט עתודות לבניה חדשה ומה שכן נבנה נבנה לגובה ולא ממש זול.
אחת הסיבות לכך ששוקלים לאחד אותה עם תל אביב - יפו זו הסיבה שלבת ים אין כמעט אפשרויות חדשות לפתח אזורי תעסוקה בתחומה.

חולון, השכנה של בת ים, כן מושכת צעירים כי לה יש עתודות קרקע גדולות.

וזה נכון שיחסית לערים אחרות בגוש דן, לבת ים יש תחבורה ציבורית מצויינת.
 

Ccyclist

Well-known member
הג'נטריפיקציה במקומות שמניתי התבססה על מבנים קיימים.

מה זה "מעבר להרי החושך"? הבעיה בבת ים מבחינת הגירת אוכלוסיה
אליה לא קשורה לתחבורה הציבורית.
חלק מהבעיה קשור לתדמית של העיר, אבל הבעיה העיקרית של בת ים היא שזו עיר מאוד צפופה ובעלת שטח קטן (בת ים היא העיר השלישית מבחינת צפיפות אוכלוסיה בישראל, רק בני ברק וגבעתיים יותר צפופות ממנה) ולכן אין בה כמעט עתודות לבניה חדשה ומה שכן נבנה נבנה לגובה ולא ממש זול.
אחת הסיבות לכך ששוקלים לאחד אותה עם תל אביב - יפו זו הסיבה שלבת ים אין כמעט אפשרויות חדשות לפתח אזורי תעסוקה בתחומה.

חולון, השכנה של בת ים, כן מושכת צעירים כי לה יש עתודות קרקע גדולות.

וזה נכון שיחסית לערים אחרות בגוש דן, לבת ים יש תחבורה ציבורית מצויינת.
הג'נטריפיקציה במקומות שמניתי התבססה על מבנים קיימים.
לא היה אלמנט של בנייה חדשה ובמקרה של האקני האוכלוסייה שקדמה לג'נטריפיקציה היתה מגוונת יותר ושונה יותר מהאוכלוסייה החדשה בהשוואה להבדלים שבין עדות שונות בישראל.
 
זה קורה בגבעתיים

האם לתח"צ יש חלק בכך שהעיר נחשבת למעבר להרי החושך ?
אם היתה תח"צ טובה היה אפשר לצפות שמה שקרה לשנקין בשנות השמונים ופלורנטין בשנות התשעים יגיע לבת ים כיום בגלל מחירי הדיור. היעדר ג'נטריפיקציה ומעבר של סטודנטים לעיר מצביע על בעייתיות התח"צ שם בכל הנוגע לקישור ללב המטרופולין.
&nbsp
בלונדון מקומות דומים כמו האקני נחשבים ללב ההתברגנות החדשה (לפני 25 שנה אנשי מעמד הביניים היו מתרחקים מהאזור כמו ממגיפה) ולמרות שהתח"צ שם תלוייה בעיקר באוטובוסים משלימים או ברכבת פרברית שאינה נכנסת למרכז העיר האזור מושך אוכלוסיות צעירות שאינן יכולות להרשות לעצמן מחירים באזורים מבוססים יותר.
זה קורה בגבעתיים
העיר שהיתה העיר הכי זקנה בישראל העבירה את הכתר לבת-ים
צעירים רבים נכנסו, ורחוב כצנלסון שופע מקומות בילוי "תל אביביים". (וגם וייצמן ושינקין הסמוכים).
הסיבה העיקרית היא מחירי השכירות הגבוהים בתל אביב שהבריחו צעירים רבים לגבעתיים. גבעתיים כמובן מנצחת את בת ים מבחינת קרבה למרכז העיר (לרבות ציר האיילון שהפך למוקד תעסוקה ענק).

יש אומרים שגם בת ים כבר חווה ניצנים של תופעה זאת.
 

Ccyclist

Well-known member
על גבעתיים ושנקין של גבעתיים שמעתי.

זה קורה בגבעתיים
העיר שהיתה העיר הכי זקנה בישראל העבירה את הכתר לבת-ים
צעירים רבים נכנסו, ורחוב כצנלסון שופע מקומות בילוי "תל אביביים". (וגם וייצמן ושינקין הסמוכים).
הסיבה העיקרית היא מחירי השכירות הגבוהים בתל אביב שהבריחו צעירים רבים לגבעתיים. גבעתיים כמובן מנצחת את בת ים מבחינת קרבה למרכז העיר (לרבות ציר האיילון שהפך למוקד תעסוקה ענק).

יש אומרים שגם בת ים כבר חווה ניצנים של תופעה זאת.
על גבעתיים ושנקין של גבעתיים שמעתי.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה