בקרוב תחרות לאגד בירושלים

מצב
הנושא נעול.

XrayCharlie

New member
"אין להנהלה שום מוטיבציה...להוסיף נהגים חדשים"?

לא מסכים אתכם
אגד חברה עייפה ושבעה.
&nbsp
נכון שיש מחסור בנהגים, אבל אין להנהלה שום מוטיבציה לדחוף ולדרבן את הקיימים ולהוסיף נהגים חדשים.
&nbsp
השירות בפריפריה של ירושלים שניתן על ידי אגד תעבורה, סופרבוס וקווים, טוב בהרבה מאשר השירות של אגד.
&nbsp
אני לא נגד להוציא לגמרי את אגד, אבל בהחלט בעד להוציא מהם קווים שהם לא נותנים בהם שירות טוב (כדוגמת 31/32) ובכך לשפר גם את אגד עצמה.
&nbsp
תחרות תמיד עושה טוב, למדינה זה ודאי יצא זול יותר, כיון שאגד מקבלת פי שתיים פר ק"מ על כל נסיעה לעומת שאר החברות. לא רואה סיבה שלא לנסות ולשנות.
&nbsp
"אין להנהלה שום מוטיבציה...להוסיף נהגים חדשים"?
אז מדוע יש / היה מבצע שמי שמצטרף לסניף הר נוף (ואולי סניפים נוספים בירושלים) היה מקבל בונוס של 20,000 ש"ח (סכום אדיר) במשך שנתיים?
למה לדבר שטויות כל הזמן?

נ.ב.
לא יאמן שאתם מאמינים לשר (שיודע יופי לסובב אנשים על האצבע)
אתם מתלוננים על איחורים. הוא יכול לעשות משהו (תוך חודש) נגד הפקקים הנוראיים בעיר הזאת (גם שאין חסימות לאח"מים, הפגנות של כל מי שבא לו ועוד)?
 

חעחעחע11

Active member
שירות יותר טוב של החברות האחרות?

לא מסכים אתכם
אגד חברה עייפה ושבעה.
&nbsp
נכון שיש מחסור בנהגים, אבל אין להנהלה שום מוטיבציה לדחוף ולדרבן את הקיימים ולהוסיף נהגים חדשים.
&nbsp
השירות בפריפריה של ירושלים שניתן על ידי אגד תעבורה, סופרבוס וקווים, טוב בהרבה מאשר השירות של אגד.
&nbsp
אני לא נגד להוציא לגמרי את אגד, אבל בהחלט בעד להוציא מהם קווים שהם לא נותנים בהם שירות טוב (כדוגמת 31/32) ובכך לשפר גם את אגד עצמה.
&nbsp
תחרות תמיד עושה טוב, למדינה זה ודאי יצא זול יותר, כיון שאגד מקבלת פי שתיים פר ק"מ על כל נסיעה לעומת שאר החברות. לא רואה סיבה שלא לנסות ולשנות.
&nbsp
שירות יותר טוב של החברות האחרות?
אגד תעבורה נותנת שירות על הפנים. במטה בנימין, גוש עציון וקרית ארבע, תלונות בלתי פוסקות! במטה בנימין היה בעבר קו אגד 148 לאריאל שאמנם היה עושה הרבה יישובים ולא היה לו תחליף אחר, אבל לרוב היה מדייק כמו שעון שוויצרי (ואני שנים נוסע הרבה בקווי אריאל-ירושלים). 4 שנים מאז הוחלפה חברה והשירות הולך ונהיה גרוע מיום ליום.
היום בגוש עציון והר חברון בוכים.
 

חעחעחע11

Active member
התגובה היא ל-londonisrael

שירות יותר טוב של החברות האחרות?
אגד תעבורה נותנת שירות על הפנים. במטה בנימין, גוש עציון וקרית ארבע, תלונות בלתי פוסקות! במטה בנימין היה בעבר קו אגד 148 לאריאל שאמנם היה עושה הרבה יישובים ולא היה לו תחליף אחר, אבל לרוב היה מדייק כמו שעון שוויצרי (ואני שנים נוסע הרבה בקווי אריאל-ירושלים). 4 שנים מאז הוחלפה חברה והשירות הולך ונהיה גרוע מיום ליום.
היום בגוש עציון והר חברון בוכים.
התגובה היא ל-londonisrael
 

olli3

New member
מנהל
בוא נדבר תכל'ס מה קורה כשיש ריבוי מפעילות באותו איזור הפעלה.

לא מסכים אתכם
אגד חברה עייפה ושבעה.
&nbsp
נכון שיש מחסור בנהגים, אבל אין להנהלה שום מוטיבציה לדחוף ולדרבן את הקיימים ולהוסיף נהגים חדשים.
&nbsp
השירות בפריפריה של ירושלים שניתן על ידי אגד תעבורה, סופרבוס וקווים, טוב בהרבה מאשר השירות של אגד.
&nbsp
אני לא נגד להוציא לגמרי את אגד, אבל בהחלט בעד להוציא מהם קווים שהם לא נותנים בהם שירות טוב (כדוגמת 31/32) ובכך לשפר גם את אגד עצמה.
&nbsp
תחרות תמיד עושה טוב, למדינה זה ודאי יצא זול יותר, כיון שאגד מקבלת פי שתיים פר ק"מ על כל נסיעה לעומת שאר החברות. לא רואה סיבה שלא לנסות ולשנות.
&nbsp
בוא נדבר תכל'ס מה קורה כשיש ריבוי מפעילות באותו איזור הפעלה.
1. המפעילה הוותיקה מבסוטה שעכשיו בחניונים שלה יש יותר מקום.
2. המפעילה החדשה מחפשת מקומות יצירתיים עבור חניון/חניונים ואלו לרוב נמצאים באיזור תעשיה, לפעמים אפילו בשטח של מפעל שכבר לא משתמש בכל השטח שלו ומתאים לו להשכיר רבע-חצי משטח המפעל לצורך חניון.
3. בתחנה המרכזית - כל מפעיל שוכר רציפים לפי מה שהוא צריך. אם לפני כן קווים עם יעד משותף היו באותו הרציף - שכח מזה. אתה יכול למצוא 5 רציפים שמפרידים בינהם עקב התחלפות מפעיל והקצאת רציפים.
4. שכח מתיאום בנוגע להחלפות קווים ואל תצפה שהממונה היחיד על כל המחוז במשרד התחבורה, ישים לב לכך שהתכנון עם השנים גרם לכך שעבור החלפת אוטובוס, תצטרך להמתין 20 דקות כי אתה תמיד תפספס את האוטובוס בכמה דקות.
5. מידע בתחנות (דגל התחנה) - יש מפעיל אחד שאחראי על המידע בשלט, זה המפעיל הדומימנטי שמפעיל את האשכול. למשל, בפתח תקווה מדובר באפיקים. אפיקים מפיקה שלטי 505 בתחנות בפתח תקווה גם לקווים של מפעילות אחרות. וכשמפעיל X מפיק שלט עם מידע על מפעילות אחרות, המידע לא יהיה כפי שהאזרח מצפה שהוא יופיע, אלא בצורה מגוחכת כפי שרואים כיום בלא מעט מקומות בארץ (דווקא אפיקים מפיקה שלטים טובים, לקחתי אותה רק כדוגמא).
6. בהמשך המידע לציבור - אם כיום את המידע על קו מסויים אתה מקבל מאתר אחד שיש בו פירוט של כל קווי אגד, כעת אתה נאלץ להשתמש בשני אתרים. ואתר BUS.GOV.IL לא תמיד אפקטיבי ולא הכי מוכר גם ככה. מה גם שבאתרים של מפעילות שהן לא אגד ודן, לא תמיד תקבל מידע מספק על תעריפי הנסיעה וכו'.
7. עמדות על הקו - לא מספיק שמטרטרים את הציבור כיום, יצטרכו לפתוח עוד עמדות על הקו של המפעילה החדשה. אל תצפה לפריסה עירונית ענפה אם מדובר בהוצאה של סדר גודל של 10 קווים מאגד למפעיל אחר בירושלים.
8. מסופי קצה. במסופי קצה קטנים יש חדר לנהגים. במסופי קצה גדולים יותר יש גם סדרן ולפעמים דברים נוספים. כמו שדן לא חולקת עם אגד את חדר הנהגים והסדרן בכרמלית ואם אני לא טועה גם לא חולקת עם מטרופולין - כך גם אגד לא תחלוק עם מפעיל אחר את המבנים האלו (שהיא גם משלמת עליהם ארנונה כמובן).
9. אם אין לי מקום לנהגים במסופי הקצה ואם אין לי מקום לסדרן במסוף הקצה ואם גם ככה מסוף הקצה כבר מזמן עבר את הקיבולת שלו והקמת מבנה נוסף לסדרן ונהגים יגזול שטח ממנו - זו בעיה. תוסיף את זה שעכשיו צריך להקצות חלק מהשטח למפעיל החדש וזה יהיה חלק פיצי כי נפח הפעילות שלו קטן ואתה מגיע לזה שלא יהיה מקום למספיק אוטובוסים למפעיל החדש במסוף. וזה בדיוק מה שקורה עם מטרופולין בכרמלית, מרוב שאין לה שם מקום, האוטובוסים חונים בצד, לא בתוך המסוף. ובגלל זה הקווים החדשים שנפתחו ולא עברו עליה מדן, מתחילים את נסיעתם בתחנה המרכזית ולא בכרמלית כך שהם יוצאים מהמרכזית לאיזור אלנבי ומשם ממשיכים מסלול בדומה לשאר הקווים של מטרופולין שיוצאים מהכרמלית.
 

orchilit

New member
אפיקים כזו טובה בהפקת שלטים, שלקח לה רק כמה חודשים לשלט את64

בוא נדבר תכל'ס מה קורה כשיש ריבוי מפעילות באותו איזור הפעלה.
1. המפעילה הוותיקה מבסוטה שעכשיו בחניונים שלה יש יותר מקום.
2. המפעילה החדשה מחפשת מקומות יצירתיים עבור חניון/חניונים ואלו לרוב נמצאים באיזור תעשיה, לפעמים אפילו בשטח של מפעל שכבר לא משתמש בכל השטח שלו ומתאים לו להשכיר רבע-חצי משטח המפעל לצורך חניון.
3. בתחנה המרכזית - כל מפעיל שוכר רציפים לפי מה שהוא צריך. אם לפני כן קווים עם יעד משותף היו באותו הרציף - שכח מזה. אתה יכול למצוא 5 רציפים שמפרידים בינהם עקב התחלפות מפעיל והקצאת רציפים.
4. שכח מתיאום בנוגע להחלפות קווים ואל תצפה שהממונה היחיד על כל המחוז במשרד התחבורה, ישים לב לכך שהתכנון עם השנים גרם לכך שעבור החלפת אוטובוס, תצטרך להמתין 20 דקות כי אתה תמיד תפספס את האוטובוס בכמה דקות.
5. מידע בתחנות (דגל התחנה) - יש מפעיל אחד שאחראי על המידע בשלט, זה המפעיל הדומימנטי שמפעיל את האשכול. למשל, בפתח תקווה מדובר באפיקים. אפיקים מפיקה שלטי 505 בתחנות בפתח תקווה גם לקווים של מפעילות אחרות. וכשמפעיל X מפיק שלט עם מידע על מפעילות אחרות, המידע לא יהיה כפי שהאזרח מצפה שהוא יופיע, אלא בצורה מגוחכת כפי שרואים כיום בלא מעט מקומות בארץ (דווקא אפיקים מפיקה שלטים טובים, לקחתי אותה רק כדוגמא).
6. בהמשך המידע לציבור - אם כיום את המידע על קו מסויים אתה מקבל מאתר אחד שיש בו פירוט של כל קווי אגד, כעת אתה נאלץ להשתמש בשני אתרים. ואתר BUS.GOV.IL לא תמיד אפקטיבי ולא הכי מוכר גם ככה. מה גם שבאתרים של מפעילות שהן לא אגד ודן, לא תמיד תקבל מידע מספק על תעריפי הנסיעה וכו'.
7. עמדות על הקו - לא מספיק שמטרטרים את הציבור כיום, יצטרכו לפתוח עוד עמדות על הקו של המפעילה החדשה. אל תצפה לפריסה עירונית ענפה אם מדובר בהוצאה של סדר גודל של 10 קווים מאגד למפעיל אחר בירושלים.
8. מסופי קצה. במסופי קצה קטנים יש חדר לנהגים. במסופי קצה גדולים יותר יש גם סדרן ולפעמים דברים נוספים. כמו שדן לא חולקת עם אגד את חדר הנהגים והסדרן בכרמלית ואם אני לא טועה גם לא חולקת עם מטרופולין - כך גם אגד לא תחלוק עם מפעיל אחר את המבנים האלו (שהיא גם משלמת עליהם ארנונה כמובן).
9. אם אין לי מקום לנהגים במסופי הקצה ואם אין לי מקום לסדרן במסוף הקצה ואם גם ככה מסוף הקצה כבר מזמן עבר את הקיבולת שלו והקמת מבנה נוסף לסדרן ונהגים יגזול שטח ממנו - זו בעיה. תוסיף את זה שעכשיו צריך להקצות חלק מהשטח למפעיל החדש וזה יהיה חלק פיצי כי נפח הפעילות שלו קטן ואתה מגיע לזה שלא יהיה מקום למספיק אוטובוסים למפעיל החדש במסוף. וזה בדיוק מה שקורה עם מטרופולין בכרמלית, מרוב שאין לה שם מקום, האוטובוסים חונים בצד, לא בתוך המסוף. ובגלל זה הקווים החדשים שנפתחו ולא עברו עליה מדן, מתחילים את נסיעתם בתחנה המרכזית ולא בכרמלית כך שהם יוצאים מהמרכזית לאיזור אלנבי ומשם ממשיכים מסלול בדומה לשאר הקווים של מטרופולין שיוצאים מהכרמלית.
אפיקים כזו טובה בהפקת שלטים, שלקח לה רק כמה חודשים לשלט את64
 

olli3

New member
מנהל
אחרי שהכרתי לעומק מה נדרש ממפעיל עבור הנפקת שלטים...

אפיקים כזו טובה בהפקת שלטים, שלקח לה רק כמה חודשים לשלט את64
אחרי שהכרתי לעומק מה נדרש ממפעיל עבור הנפקת שלטים...
אני לא ניכול להגיד מילה רעה על אפיקים בנושא.
&nbsp
הכי קל זה לקחת את מה שכתוב ברישוי כתחנה סופית, לזרוק את זה על השלט ולקבל "ברלב/המגינים" כשמדובר בקו 383 של מטרופולין לשדרות או "תחנה מרכזית תל אביב קומה 7" כשזה קו 64 למשל או 51 או דפנה/התהדר כשמדובר בקווי מטרופולין שמסיימים שם.
&nbsp
מכיר את ה505 שמפרטים את ידעי הביניים? זה הכל עבודה של אגד ודן שחלק מהמפעילות ירשו מהן והמשיכו לעבוד על פי אותו הנוהל, אבל רק לקווים שלהן. כי מאיפה להן מה המסלול שעושה קו של מפעילה אחרת?
&nbsp
ואז אתה מקבל שלט שבו המידע על הקווים שלך, מפורט יותר ושל שאר המפעילות תקבל שילוט מגוחך שבו כתוב למשל "תחנה מרכזית אשדוד/הורדה" כיעד הנסיעה לקו מסויים שמגיע לאשדוד לתחנה הסופית שנקראת כך.
&nbsp
או שאתה מקבל שילוט יעד על שם המועצה האיזורית שאליה הקו מגיע למרות שיש 3 קווים שמגיעים לשטח המועצה וכל אחד מגיע ליישובים אחרים, כל המידע שתקבל הוא שקו X מגיע למועצה Y. או שילוט שיהיה כתוב בו קו מסויים שמגיע ל"תל אביב יפו" וזהו.
&nbsp
התוצאה הסופית של אפיקים טובה מאד, זו הנקודה שלי.
 
תודה על המידע, צריך להסביר לכל מגיבי הפייסבוק

בוא נדבר תכל'ס מה קורה כשיש ריבוי מפעילות באותו איזור הפעלה.
1. המפעילה הוותיקה מבסוטה שעכשיו בחניונים שלה יש יותר מקום.
2. המפעילה החדשה מחפשת מקומות יצירתיים עבור חניון/חניונים ואלו לרוב נמצאים באיזור תעשיה, לפעמים אפילו בשטח של מפעל שכבר לא משתמש בכל השטח שלו ומתאים לו להשכיר רבע-חצי משטח המפעל לצורך חניון.
3. בתחנה המרכזית - כל מפעיל שוכר רציפים לפי מה שהוא צריך. אם לפני כן קווים עם יעד משותף היו באותו הרציף - שכח מזה. אתה יכול למצוא 5 רציפים שמפרידים בינהם עקב התחלפות מפעיל והקצאת רציפים.
4. שכח מתיאום בנוגע להחלפות קווים ואל תצפה שהממונה היחיד על כל המחוז במשרד התחבורה, ישים לב לכך שהתכנון עם השנים גרם לכך שעבור החלפת אוטובוס, תצטרך להמתין 20 דקות כי אתה תמיד תפספס את האוטובוס בכמה דקות.
5. מידע בתחנות (דגל התחנה) - יש מפעיל אחד שאחראי על המידע בשלט, זה המפעיל הדומימנטי שמפעיל את האשכול. למשל, בפתח תקווה מדובר באפיקים. אפיקים מפיקה שלטי 505 בתחנות בפתח תקווה גם לקווים של מפעילות אחרות. וכשמפעיל X מפיק שלט עם מידע על מפעילות אחרות, המידע לא יהיה כפי שהאזרח מצפה שהוא יופיע, אלא בצורה מגוחכת כפי שרואים כיום בלא מעט מקומות בארץ (דווקא אפיקים מפיקה שלטים טובים, לקחתי אותה רק כדוגמא).
6. בהמשך המידע לציבור - אם כיום את המידע על קו מסויים אתה מקבל מאתר אחד שיש בו פירוט של כל קווי אגד, כעת אתה נאלץ להשתמש בשני אתרים. ואתר BUS.GOV.IL לא תמיד אפקטיבי ולא הכי מוכר גם ככה. מה גם שבאתרים של מפעילות שהן לא אגד ודן, לא תמיד תקבל מידע מספק על תעריפי הנסיעה וכו'.
7. עמדות על הקו - לא מספיק שמטרטרים את הציבור כיום, יצטרכו לפתוח עוד עמדות על הקו של המפעילה החדשה. אל תצפה לפריסה עירונית ענפה אם מדובר בהוצאה של סדר גודל של 10 קווים מאגד למפעיל אחר בירושלים.
8. מסופי קצה. במסופי קצה קטנים יש חדר לנהגים. במסופי קצה גדולים יותר יש גם סדרן ולפעמים דברים נוספים. כמו שדן לא חולקת עם אגד את חדר הנהגים והסדרן בכרמלית ואם אני לא טועה גם לא חולקת עם מטרופולין - כך גם אגד לא תחלוק עם מפעיל אחר את המבנים האלו (שהיא גם משלמת עליהם ארנונה כמובן).
9. אם אין לי מקום לנהגים במסופי הקצה ואם אין לי מקום לסדרן במסוף הקצה ואם גם ככה מסוף הקצה כבר מזמן עבר את הקיבולת שלו והקמת מבנה נוסף לסדרן ונהגים יגזול שטח ממנו - זו בעיה. תוסיף את זה שעכשיו צריך להקצות חלק מהשטח למפעיל החדש וזה יהיה חלק פיצי כי נפח הפעילות שלו קטן ואתה מגיע לזה שלא יהיה מקום למספיק אוטובוסים למפעיל החדש במסוף. וזה בדיוק מה שקורה עם מטרופולין בכרמלית, מרוב שאין לה שם מקום, האוטובוסים חונים בצד, לא בתוך המסוף. ובגלל זה הקווים החדשים שנפתחו ולא עברו עליה מדן, מתחילים את נסיעתם בתחנה המרכזית ולא בכרמלית כך שהם יוצאים מהמרכזית לאיזור אלנבי ומשם ממשיכים מסלול בדומה לשאר הקווים של מטרופולין שיוצאים מהכרמלית.
תודה על המידע, צריך להסביר לכל מגיבי הפייסבוק
שהוספת חברה בירושלים עלולה לגרום לתופעות האלו.
 

Ccyclist

Well-known member
כמו כן חברה שלישית בירושלים עלולה להיות סקטוריאלית.

תודה על המידע, צריך להסביר לכל מגיבי הפייסבוק
שהוספת חברה בירושלים עלולה לגרום לתופעות האלו.
כמו כן חברה שלישית בירושלים עלולה להיות סקטוריאלית.
בירושלים יש "מפעילה שניה" בדמות החברות המזרח ירושלמיות וההבדל הסקטוריאלי הזה הופך אותן לבלתי רלוונטיות עבור הנוסע הישראלי.
&nbsp
המפעילה השלישית ההגיונית ביותר בעיר תהיה לציבור החרדי משום שיעדיו שונים בתכלית מיעדי הציבור הכללי, אפילו ברמה שמבחינתו מרכז העיר הוא בכלל בכיכר השבת והתחנה המרכזית אינה רלוונטית עבורו כיום בזכות קווים בינעירוניים מסנהדריה. העברת קווי צפון מרכז ירושלים למפעילה כזו והפעלת קווים של המפעילה לריכוזים חרדיים מובהקים (הר נוף, בית וגן) שאינם חלק רציף מצפון-מרכז ירושלים תגרע בסיס נוסעים חשוב מהמפעילה העיקרית בירושלים ועלולה להפוך אזורים כמו אזור התעשייה גבעת שאול לבלתי נגישים תח"צית לציבור הכללי בגלל חוסר הנוחות שבנסיעה בקווי מפעילה חרדית ייחודית.
&nbsp
אני גם נגד מפעילה ייחודית לקמפוסי האוניברסיטאות. חלק ניכר מהלימודים הוא במחקר עצמי ועל מחשבים וכל מפעילה "אוניברסיטאית" שתתרכז בשעות ההרצאות בלבד עלולה להפוך את הקמפוסים לאיים בודדים בערבים. כמו כן חלק אחר מהחיים האוניברסיטאיים הוא תאי הסטודנטים, מרכז הספורט בגבעת רם, וכן מעונות הסטודנטים למי שמצבו הכלכלי מצדיק מקום במעונות במקום שכירות פרטית. הפיתוי לנתק את כל זה ממרכז העיר ומקומות העבודה המתאימים לסטודנטים בשם "שעות הלימודים" גדול מדי ועלול להרוס את אורח החיים האוניברסיטאי בבירה שהיא למעשה עיר אוניברסיטה - באוניברסיטה העברית לומדים פי 5 סטודנטים מאשר בחינוך העל-יסודי הכללי בכיר. כמו כן מפעילה כזו עלולה לצמצם את שכונות המגורים הרלוונטיות לסטודנטים בשכירות פרטית ע"י צמצום קווים קיימים לשכונות שאינן בשכנות מיידית לקמפוסים או בציר המוביל אליהם כמו המושבה הגרמנית.
&nbsp
&nbsp
 
בירושלים "היהודית" כבר היום יש שתי מפעילות

כמו כן חברה שלישית בירושלים עלולה להיות סקטוריאלית.
בירושלים יש "מפעילה שניה" בדמות החברות המזרח ירושלמיות וההבדל הסקטוריאלי הזה הופך אותן לבלתי רלוונטיות עבור הנוסע הישראלי.
&nbsp
המפעילה השלישית ההגיונית ביותר בעיר תהיה לציבור החרדי משום שיעדיו שונים בתכלית מיעדי הציבור הכללי, אפילו ברמה שמבחינתו מרכז העיר הוא בכלל בכיכר השבת והתחנה המרכזית אינה רלוונטית עבורו כיום בזכות קווים בינעירוניים מסנהדריה. העברת קווי צפון מרכז ירושלים למפעילה כזו והפעלת קווים של המפעילה לריכוזים חרדיים מובהקים (הר נוף, בית וגן) שאינם חלק רציף מצפון-מרכז ירושלים תגרע בסיס נוסעים חשוב מהמפעילה העיקרית בירושלים ועלולה להפוך אזורים כמו אזור התעשייה גבעת שאול לבלתי נגישים תח"צית לציבור הכללי בגלל חוסר הנוחות שבנסיעה בקווי מפעילה חרדית ייחודית.
&nbsp
אני גם נגד מפעילה ייחודית לקמפוסי האוניברסיטאות. חלק ניכר מהלימודים הוא במחקר עצמי ועל מחשבים וכל מפעילה "אוניברסיטאית" שתתרכז בשעות ההרצאות בלבד עלולה להפוך את הקמפוסים לאיים בודדים בערבים. כמו כן חלק אחר מהחיים האוניברסיטאיים הוא תאי הסטודנטים, מרכז הספורט בגבעת רם, וכן מעונות הסטודנטים למי שמצבו הכלכלי מצדיק מקום במעונות במקום שכירות פרטית. הפיתוי לנתק את כל זה ממרכז העיר ומקומות העבודה המתאימים לסטודנטים בשם "שעות הלימודים" גדול מדי ועלול להרוס את אורח החיים האוניברסיטאי בבירה שהיא למעשה עיר אוניברסיטה - באוניברסיטה העברית לומדים פי 5 סטודנטים מאשר בחינוך העל-יסודי הכללי בכיר. כמו כן מפעילה כזו עלולה לצמצם את שכונות המגורים הרלוונטיות לסטודנטים בשכירות פרטית ע"י צמצום קווים קיימים לשכונות שאינן בשכנות מיידית לקמפוסים או בציר המוביל אליהם כמו המושבה הגרמנית.
&nbsp
&nbsp
בירושלים "היהודית" כבר היום יש שתי מפעילות
יש אגד ויש סיטיפס.
וכאשר תהיה רשת של שלושה קווי רק"ל (עם מספר גדול יותר של שלוחות) ממילא נפח הפעילות של מפעילת קווי האוטובוס יקטן לטובת מפעילת קווי הרק"ל (אם הבנתי נכון, כוונת המדינה שבירושלים מפעילה אחת תפעיל את כל קווי הרק"ל).

ההודעה הזו של משרד התחבורה זו אחיזת עיניים ונסיון להוריד את התלונות והמתלוננים מהגב שלהם.
הסיכוי שיהיו שתי מפעילות במקביל לקווי האוטובוס העירוניים בירושלים "היהודית" מזערי.
כפי שכבר כתבתי, משרד התחבורה ממילא מתכנן להוציא את הקווים העירוניים למכרז בתחילת העשור הבא. הסיכוי שבמעט השונים שנותרו עד אז תיכנס מפעילה במקביל לאגד קיים רק בהודעות הפופוליסטיות של משרד התחבורה.
כניסת מפעילה לאזור חדש זה עניין שממילא לוקח מספר שנים, גם כשהוא מתבצע ללא מכרז (נושא בעייתי בפני עצמו).
 
יש מעט מאוד קווים של סטודנטים

כמו כן חברה שלישית בירושלים עלולה להיות סקטוריאלית.
בירושלים יש "מפעילה שניה" בדמות החברות המזרח ירושלמיות וההבדל הסקטוריאלי הזה הופך אותן לבלתי רלוונטיות עבור הנוסע הישראלי.
&nbsp
המפעילה השלישית ההגיונית ביותר בעיר תהיה לציבור החרדי משום שיעדיו שונים בתכלית מיעדי הציבור הכללי, אפילו ברמה שמבחינתו מרכז העיר הוא בכלל בכיכר השבת והתחנה המרכזית אינה רלוונטית עבורו כיום בזכות קווים בינעירוניים מסנהדריה. העברת קווי צפון מרכז ירושלים למפעילה כזו והפעלת קווים של המפעילה לריכוזים חרדיים מובהקים (הר נוף, בית וגן) שאינם חלק רציף מצפון-מרכז ירושלים תגרע בסיס נוסעים חשוב מהמפעילה העיקרית בירושלים ועלולה להפוך אזורים כמו אזור התעשייה גבעת שאול לבלתי נגישים תח"צית לציבור הכללי בגלל חוסר הנוחות שבנסיעה בקווי מפעילה חרדית ייחודית.
&nbsp
אני גם נגד מפעילה ייחודית לקמפוסי האוניברסיטאות. חלק ניכר מהלימודים הוא במחקר עצמי ועל מחשבים וכל מפעילה "אוניברסיטאית" שתתרכז בשעות ההרצאות בלבד עלולה להפוך את הקמפוסים לאיים בודדים בערבים. כמו כן חלק אחר מהחיים האוניברסיטאיים הוא תאי הסטודנטים, מרכז הספורט בגבעת רם, וכן מעונות הסטודנטים למי שמצבו הכלכלי מצדיק מקום במעונות במקום שכירות פרטית. הפיתוי לנתק את כל זה ממרכז העיר ומקומות העבודה המתאימים לסטודנטים בשם "שעות הלימודים" גדול מדי ועלול להרוס את אורח החיים האוניברסיטאי בבירה שהיא למעשה עיר אוניברסיטה - באוניברסיטה העברית לומדים פי 5 סטודנטים מאשר בחינוך העל-יסודי הכללי בכיר. כמו כן מפעילה כזו עלולה לצמצם את שכונות המגורים הרלוונטיות לסטודנטים בשכירות פרטית ע"י צמצום קווים קיימים לשכונות שאינן בשכנות מיידית לקמפוסים או בציר המוביל אליהם כמו המושבה הגרמנית.
&nbsp
&nbsp
יש מעט מאוד קווים של סטודנטים
42 ברובו, וגם 68 ו19 7,9 ו77 בחלק מהקטעים, בשאר הקווים נוכחות הסטודנטים נמוכה מאוד, לכן לא נדרש מפעיל כזה.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה