באיזו שנה הושק קו 826 ת"א-יקנעם-נצרת עלית?

מצב
הנושא נעול.

tristis

New member
באיזו שנה הושק קו 826 ת"א-יקנעם-נצרת עלית?

באיזו שנה הושק קו 826 ת"א-יקנעם-נצרת עלית?
 

oshri1987sg

Active member
אני לא יודע מתי הושק

באיזו שנה הושק קו 826 ת"א-יקנעם-נצרת עלית?
אני לא יודע מתי הושק
אבל אני יודע שבעבר פעל קו 826 מאסף ממגדל העמק לתל אביב דרך:הכביש הישן
(כביש 4,צומת רעננה,כביש רמתיים,פתח תקוה וציר ז'בוטינסקי)
 

tristis

New member
או קיי. אז מעניין מתי עבר לקו "ישיר" יחסית.

אני לא יודע מתי הושק
אבל אני יודע שבעבר פעל קו 826 מאסף ממגדל העמק לתל אביב דרך:הכביש הישן
(כביש 4,צומת רעננה,כביש רמתיים,פתח תקוה וציר ז'בוטינסקי)
או קיי. אז מעניין מתי עבר לקו "ישיר" יחסית.
האם הצורה הנוכחית שלו דרך כביש החוף-ואדי מילך, הייתה קיימת לפני שנות התשעים?
 

alantan

New member
בינתיים מצאתי רק את המודעה הזו על שינוי מ-10/10/82

או קיי. אז מעניין מתי עבר לקו "ישיר" יחסית.
האם הצורה הנוכחית שלו דרך כביש החוף-ואדי מילך, הייתה קיימת לפני שנות התשעים?
בינתיים מצאתי רק את המודעה הזו על שינוי מ-10/10/82
אני חושב שמדובר בקו המאסף שהזכיר אושרי.
http://jpress.org.il/Olive/APA/NLI_...de=image&href=MAR/1982/10/08&page=85&rtl=true
 

25306yosef

New member
אותי מעניין לראות את מספר הטלפון של מודיעין אגד 03-432414

בינתיים מצאתי רק את המודעה הזו על שינוי מ-10/10/82
אני חושב שמדובר בקו המאסף שהזכיר אושרי.
http://jpress.org.il/Olive/APA/NLI_...de=image&href=MAR/1982/10/08&page=85&rtl=true
אותי מעניין לראות את מספר הטלפון של מודיעין אגד 03-432414
ובתרגום ל-7 ספרות של שנת 2017 המספר כיום הוא 03-5432414.

קוד המרכזת 03-43 (03-543) מראה שמדובר על טווח חי"פ של ציר PCM אנלוגי (PRI דיגיטלי עוד לא היה בישראל בשנת 1982) והמרכזת היא מרכזת ירקון (מרכזת ויצמן) ברחוב ויצמן 58 בתל אביב.

בניין אגד הישן בדרך פתח תקווה היה באזור המשוייך למרכזת דפנה בבניין הדר דפנה אבל במרכזת דפנה לא היו באותם הימים צירי PCM ולכן הציר חובר למרכזת ירקון. כנ"ל גם לגבי רכבת ישראל סבידור שקיבלה בסוף שנות ה-80 ציר PRI (מספר מוביל 03-5421515) ממרכזת ירקון. וכנ"ל גם לגבי בניין הועד הפועל של ההסתדרות וגם בניין הטלויזיה הלימודית ברמת אביב.

לעומת זאת למלון הילטון תל אביב שהיה משוייך למרכזת הצפון (אבן גבירול 108) היתה בשנות ה-80 מרכזת תדקס של תדיראן שהיתה מחוברת בציר למרכזת מקווה ישראל ברחוב לבונטין וטווח המספור שלה היה אז 03-6402XX (בתרגום ל-7 ספרות זה 03-56402XX). עם שידרוגה של מרכזת הצפון ושידרוג מרכזת התדקס במלון למרכזת מסוג קורל, הטווח הועבר למרכזת הצפון והמספר הוחלף ל- 03-52022XX, שלושת הספרות האחרונות לא השתנו ונשארו כפי שהיו למעט המספר הפנימי 222 (03-5202222) שהפך להיות המרכזייה ולפני כן היה שלוחה פנימית במרכזת התדקס שהיתה קודם מרכזייה נוספת במלון שנועדה לעובדי המלון בלבד.

לעומת זאת, ברכבת ישראל תל אביב לא נשמר המספר הפנימי במלואו. כשהותקנו ברכבת ישראל בסוף שנות ה-80 מרכזות הקורל של תדיראן, הארץ חולקה ל-5 אזורי חיוג רכבתיים על פי התבנית של בזק בימים ההם של שנות ה-80:

רכבת חיפה: 4 - מעכו בצפון (בימים ההם נהריה לא היתה תחנה מאוישת) ועד נתניה.
רכבת תל אביב: 3 - מבית יהושע ועד לתל אביב כולל בני ברק וכולל משרדים ת"א.
רכבת לוד: 8 - מלוד דרומה, לא כולל בית שמש וירושלים שלא היה להן קו טלפון רכבתי למעט קו הפיקוד. באר שבע ודימונה קיבלו בימים ההם שני אזורי חיוג רכבתיים נפרדים המתחילים בספרה 5. כל מספרי הטלפון הפנימיים ברכבת היו בני 4 ספרות וניתן היה אפשר לחייג בין קווי הטלפון הפנימיים במרכזות הרכבתיות בכל הארץ ללא קידומת.

מרכזת הרכבת בחיפה (חיפה היתה אז בירת הרכבת) בתחנת בת גלים קיבלה בשנות ה-80 מחברת בזק את טווח המספור 04-564XXX ( בתרגום ל-7 ספרות זה 04-8564XXX) ממרכזת מערב חיפה בדרך יפו 152. כל מספרי הטלפון הרכבתיים המשוייכים למרכזת חיפה התחילו בספרה 4 וכך נשאר עד עצם היום הזה ללא כל שינוי.

ברכבת תל אביב המצב היה שונה לחלוטין. עם התקנת מרכזות הקורל החדישות בשנות ה-80 מרכזת הרכבת בתל אביב (03-254271 ובתרגום ל-7 ספרות זה 03-6954271, היה מחובר למרכזת דפנה) היתה ללא כל אפשרות לחיוג ישיר פנימה לשלוחות הפנימיות. מי שרצה בימים ההם של סוף שנות ה-80 להתקשר למספר פנימי ברכבת תל אביב היה צריך להתקשר למספר 03-254271 ולבקש שהמרכזן יעביר אותו לשלוחה 3XXX. המספרים הפנימיים ברכבת תל אביב התחילו כאמור בספרה 3.

כמה שנים מאוחר יותר רכבת ישראל הזמינה מבזק ציר PRI אך כאמור במרכזת דפנה לא היה בימים ההם אפשרות להקצאת צירי PRI ללקוחות העסקיים. לכן בזק הקצתה ציר ממרכזת ירקון כפי שהוקצה לאגד. טווח המספור שהקצתה בזק לרכבת ישראל היה אז בימים ההם ממספר 03-5421400 ועד למספר 03-5421599 (מספר מוביל 03-5421515).

בעקבות הקצאה זו, רכבת ישראל החליפה את הספרה הראשונה בכל מספרי הטלפון הרכבתיים של מרכזת תל אביב מהספרה 3 לספרה 1.

אך מאוחר יותר התברר שההחלפה הזו לא מועילה כלל מאחר וכאשר שודרגה מרכזת דפנה של בזק ונוספה בה האפשרות להקצאת צירי PRI ללקוחות העסקיים, מספר הטלפון של רכבת תל אביב הוחלף פעם נוספת למספר החדש 03-6937515. מספרי הטלפון הרכבתיים של תל אביב לא שונו מאז ונשארו עם הספרה הראשונה 1 וכך קרה שעל מנת לחייג למספר הפנימי בתל אביב יש לחייג את הקידומת 03-6937 ובתוספת 3 הספרות האחרונות וללא הספרה 1. כך זה עד עצם היום הזה.

לימים התברר שההקצאה שהוזמנה מבזק למרכזת הרכבת בתל אביב בראשית שנות ה-90 לא מספקת ויש צורך במספרים נוספים והטווח 03-6937 לא מסוגל לספק אותם מאחר והוא נמצא בשימוש של לקוחות עסקיים אחרים של בזק (לדוגמה 03-6937666 נמצא בשימוש בנק דיסקונט). הפתרון הזול היה הקצאת טווח מספור נוסף לרכבת ישראל במספר 03-60766XX וכך נוצר בלבול.....

במרכזת הרכבת בלוד (מספר מוביל 08-9778888) היה מצב דומה. גם בלוד הוזמן מבזק טווח מספור קטן וכמה שנים מאוחר יותר הטווח 08-9778 לא הספיק לרכבת לוד מאחר והוא נמצא גם בשימוש של לקוח עסקי נוסף של בזק (בית חולים אסף הרופא). לכן הפתרון הזול היה להוסיף טווח נוסף ללוד במספר 08-914YZXX. גם שם נוצרה בעייה דומה כמו בתל אביב.

למעשה רק ברכבת חיפה הוזמן מבזק טווח מספור ענק שלמיטב ידיעתי מספיק בינתיים לרכבת.
 

alantan

New member
הייתה לי תחושה שתמצא שם משהו...


אותי מעניין לראות את מספר הטלפון של מודיעין אגד 03-432414
ובתרגום ל-7 ספרות של שנת 2017 המספר כיום הוא 03-5432414.

קוד המרכזת 03-43 (03-543) מראה שמדובר על טווח חי"פ של ציר PCM אנלוגי (PRI דיגיטלי עוד לא היה בישראל בשנת 1982) והמרכזת היא מרכזת ירקון (מרכזת ויצמן) ברחוב ויצמן 58 בתל אביב.

בניין אגד הישן בדרך פתח תקווה היה באזור המשוייך למרכזת דפנה בבניין הדר דפנה אבל במרכזת דפנה לא היו באותם הימים צירי PCM ולכן הציר חובר למרכזת ירקון. כנ"ל גם לגבי רכבת ישראל סבידור שקיבלה בסוף שנות ה-80 ציר PRI (מספר מוביל 03-5421515) ממרכזת ירקון. וכנ"ל גם לגבי בניין הועד הפועל של ההסתדרות וגם בניין הטלויזיה הלימודית ברמת אביב.

לעומת זאת למלון הילטון תל אביב שהיה משוייך למרכזת הצפון (אבן גבירול 108) היתה בשנות ה-80 מרכזת תדקס של תדיראן שהיתה מחוברת בציר למרכזת מקווה ישראל ברחוב לבונטין וטווח המספור שלה היה אז 03-6402XX (בתרגום ל-7 ספרות זה 03-56402XX). עם שידרוגה של מרכזת הצפון ושידרוג מרכזת התדקס במלון למרכזת מסוג קורל, הטווח הועבר למרכזת הצפון והמספר הוחלף ל- 03-52022XX, שלושת הספרות האחרונות לא השתנו ונשארו כפי שהיו למעט המספר הפנימי 222 (03-5202222) שהפך להיות המרכזייה ולפני כן היה שלוחה פנימית במרכזת התדקס שהיתה קודם מרכזייה נוספת במלון שנועדה לעובדי המלון בלבד.

לעומת זאת, ברכבת ישראל תל אביב לא נשמר המספר הפנימי במלואו. כשהותקנו ברכבת ישראל בסוף שנות ה-80 מרכזות הקורל של תדיראן, הארץ חולקה ל-5 אזורי חיוג רכבתיים על פי התבנית של בזק בימים ההם של שנות ה-80:

רכבת חיפה: 4 - מעכו בצפון (בימים ההם נהריה לא היתה תחנה מאוישת) ועד נתניה.
רכבת תל אביב: 3 - מבית יהושע ועד לתל אביב כולל בני ברק וכולל משרדים ת"א.
רכבת לוד: 8 - מלוד דרומה, לא כולל בית שמש וירושלים שלא היה להן קו טלפון רכבתי למעט קו הפיקוד. באר שבע ודימונה קיבלו בימים ההם שני אזורי חיוג רכבתיים נפרדים המתחילים בספרה 5. כל מספרי הטלפון הפנימיים ברכבת היו בני 4 ספרות וניתן היה אפשר לחייג בין קווי הטלפון הפנימיים במרכזות הרכבתיות בכל הארץ ללא קידומת.

מרכזת הרכבת בחיפה (חיפה היתה אז בירת הרכבת) בתחנת בת גלים קיבלה בשנות ה-80 מחברת בזק את טווח המספור 04-564XXX ( בתרגום ל-7 ספרות זה 04-8564XXX) ממרכזת מערב חיפה בדרך יפו 152. כל מספרי הטלפון הרכבתיים המשוייכים למרכזת חיפה התחילו בספרה 4 וכך נשאר עד עצם היום הזה ללא כל שינוי.

ברכבת תל אביב המצב היה שונה לחלוטין. עם התקנת מרכזות הקורל החדישות בשנות ה-80 מרכזת הרכבת בתל אביב (03-254271 ובתרגום ל-7 ספרות זה 03-6954271, היה מחובר למרכזת דפנה) היתה ללא כל אפשרות לחיוג ישיר פנימה לשלוחות הפנימיות. מי שרצה בימים ההם של סוף שנות ה-80 להתקשר למספר פנימי ברכבת תל אביב היה צריך להתקשר למספר 03-254271 ולבקש שהמרכזן יעביר אותו לשלוחה 3XXX. המספרים הפנימיים ברכבת תל אביב התחילו כאמור בספרה 3.

כמה שנים מאוחר יותר רכבת ישראל הזמינה מבזק ציר PRI אך כאמור במרכזת דפנה לא היה בימים ההם אפשרות להקצאת צירי PRI ללקוחות העסקיים. לכן בזק הקצתה ציר ממרכזת ירקון כפי שהוקצה לאגד. טווח המספור שהקצתה בזק לרכבת ישראל היה אז בימים ההם ממספר 03-5421400 ועד למספר 03-5421599 (מספר מוביל 03-5421515).

בעקבות הקצאה זו, רכבת ישראל החליפה את הספרה הראשונה בכל מספרי הטלפון הרכבתיים של מרכזת תל אביב מהספרה 3 לספרה 1.

אך מאוחר יותר התברר שההחלפה הזו לא מועילה כלל מאחר וכאשר שודרגה מרכזת דפנה של בזק ונוספה בה האפשרות להקצאת צירי PRI ללקוחות העסקיים, מספר הטלפון של רכבת תל אביב הוחלף פעם נוספת למספר החדש 03-6937515. מספרי הטלפון הרכבתיים של תל אביב לא שונו מאז ונשארו עם הספרה הראשונה 1 וכך קרה שעל מנת לחייג למספר הפנימי בתל אביב יש לחייג את הקידומת 03-6937 ובתוספת 3 הספרות האחרונות וללא הספרה 1. כך זה עד עצם היום הזה.

לימים התברר שההקצאה שהוזמנה מבזק למרכזת הרכבת בתל אביב בראשית שנות ה-90 לא מספקת ויש צורך במספרים נוספים והטווח 03-6937 לא מסוגל לספק אותם מאחר והוא נמצא בשימוש של לקוחות עסקיים אחרים של בזק (לדוגמה 03-6937666 נמצא בשימוש בנק דיסקונט). הפתרון הזול היה הקצאת טווח מספור נוסף לרכבת ישראל במספר 03-60766XX וכך נוצר בלבול.....

במרכזת הרכבת בלוד (מספר מוביל 08-9778888) היה מצב דומה. גם בלוד הוזמן מבזק טווח מספור קטן וכמה שנים מאוחר יותר הטווח 08-9778 לא הספיק לרכבת לוד מאחר והוא נמצא גם בשימוש של לקוח עסקי נוסף של בזק (בית חולים אסף הרופא). לכן הפתרון הזול היה להוסיף טווח נוסף ללוד במספר 08-914YZXX. גם שם נוצרה בעייה דומה כמו בתל אביב.

למעשה רק ברכבת חיפה הוזמן מבזק טווח מספור ענק שלמיטב ידיעתי מספיק בינתיים לרכבת.
הייתה לי תחושה שתמצא שם משהו...
 

alantan

New member
מוקדש לך:

אותי מעניין לראות את מספר הטלפון של מודיעין אגד 03-432414
ובתרגום ל-7 ספרות של שנת 2017 המספר כיום הוא 03-5432414.

קוד המרכזת 03-43 (03-543) מראה שמדובר על טווח חי"פ של ציר PCM אנלוגי (PRI דיגיטלי עוד לא היה בישראל בשנת 1982) והמרכזת היא מרכזת ירקון (מרכזת ויצמן) ברחוב ויצמן 58 בתל אביב.

בניין אגד הישן בדרך פתח תקווה היה באזור המשוייך למרכזת דפנה בבניין הדר דפנה אבל במרכזת דפנה לא היו באותם הימים צירי PCM ולכן הציר חובר למרכזת ירקון. כנ"ל גם לגבי רכבת ישראל סבידור שקיבלה בסוף שנות ה-80 ציר PRI (מספר מוביל 03-5421515) ממרכזת ירקון. וכנ"ל גם לגבי בניין הועד הפועל של ההסתדרות וגם בניין הטלויזיה הלימודית ברמת אביב.

לעומת זאת למלון הילטון תל אביב שהיה משוייך למרכזת הצפון (אבן גבירול 108) היתה בשנות ה-80 מרכזת תדקס של תדיראן שהיתה מחוברת בציר למרכזת מקווה ישראל ברחוב לבונטין וטווח המספור שלה היה אז 03-6402XX (בתרגום ל-7 ספרות זה 03-56402XX). עם שידרוגה של מרכזת הצפון ושידרוג מרכזת התדקס במלון למרכזת מסוג קורל, הטווח הועבר למרכזת הצפון והמספר הוחלף ל- 03-52022XX, שלושת הספרות האחרונות לא השתנו ונשארו כפי שהיו למעט המספר הפנימי 222 (03-5202222) שהפך להיות המרכזייה ולפני כן היה שלוחה פנימית במרכזת התדקס שהיתה קודם מרכזייה נוספת במלון שנועדה לעובדי המלון בלבד.

לעומת זאת, ברכבת ישראל תל אביב לא נשמר המספר הפנימי במלואו. כשהותקנו ברכבת ישראל בסוף שנות ה-80 מרכזות הקורל של תדיראן, הארץ חולקה ל-5 אזורי חיוג רכבתיים על פי התבנית של בזק בימים ההם של שנות ה-80:

רכבת חיפה: 4 - מעכו בצפון (בימים ההם נהריה לא היתה תחנה מאוישת) ועד נתניה.
רכבת תל אביב: 3 - מבית יהושע ועד לתל אביב כולל בני ברק וכולל משרדים ת"א.
רכבת לוד: 8 - מלוד דרומה, לא כולל בית שמש וירושלים שלא היה להן קו טלפון רכבתי למעט קו הפיקוד. באר שבע ודימונה קיבלו בימים ההם שני אזורי חיוג רכבתיים נפרדים המתחילים בספרה 5. כל מספרי הטלפון הפנימיים ברכבת היו בני 4 ספרות וניתן היה אפשר לחייג בין קווי הטלפון הפנימיים במרכזות הרכבתיות בכל הארץ ללא קידומת.

מרכזת הרכבת בחיפה (חיפה היתה אז בירת הרכבת) בתחנת בת גלים קיבלה בשנות ה-80 מחברת בזק את טווח המספור 04-564XXX ( בתרגום ל-7 ספרות זה 04-8564XXX) ממרכזת מערב חיפה בדרך יפו 152. כל מספרי הטלפון הרכבתיים המשוייכים למרכזת חיפה התחילו בספרה 4 וכך נשאר עד עצם היום הזה ללא כל שינוי.

ברכבת תל אביב המצב היה שונה לחלוטין. עם התקנת מרכזות הקורל החדישות בשנות ה-80 מרכזת הרכבת בתל אביב (03-254271 ובתרגום ל-7 ספרות זה 03-6954271, היה מחובר למרכזת דפנה) היתה ללא כל אפשרות לחיוג ישיר פנימה לשלוחות הפנימיות. מי שרצה בימים ההם של סוף שנות ה-80 להתקשר למספר פנימי ברכבת תל אביב היה צריך להתקשר למספר 03-254271 ולבקש שהמרכזן יעביר אותו לשלוחה 3XXX. המספרים הפנימיים ברכבת תל אביב התחילו כאמור בספרה 3.

כמה שנים מאוחר יותר רכבת ישראל הזמינה מבזק ציר PRI אך כאמור במרכזת דפנה לא היה בימים ההם אפשרות להקצאת צירי PRI ללקוחות העסקיים. לכן בזק הקצתה ציר ממרכזת ירקון כפי שהוקצה לאגד. טווח המספור שהקצתה בזק לרכבת ישראל היה אז בימים ההם ממספר 03-5421400 ועד למספר 03-5421599 (מספר מוביל 03-5421515).

בעקבות הקצאה זו, רכבת ישראל החליפה את הספרה הראשונה בכל מספרי הטלפון הרכבתיים של מרכזת תל אביב מהספרה 3 לספרה 1.

אך מאוחר יותר התברר שההחלפה הזו לא מועילה כלל מאחר וכאשר שודרגה מרכזת דפנה של בזק ונוספה בה האפשרות להקצאת צירי PRI ללקוחות העסקיים, מספר הטלפון של רכבת תל אביב הוחלף פעם נוספת למספר החדש 03-6937515. מספרי הטלפון הרכבתיים של תל אביב לא שונו מאז ונשארו עם הספרה הראשונה 1 וכך קרה שעל מנת לחייג למספר הפנימי בתל אביב יש לחייג את הקידומת 03-6937 ובתוספת 3 הספרות האחרונות וללא הספרה 1. כך זה עד עצם היום הזה.

לימים התברר שההקצאה שהוזמנה מבזק למרכזת הרכבת בתל אביב בראשית שנות ה-90 לא מספקת ויש צורך במספרים נוספים והטווח 03-6937 לא מסוגל לספק אותם מאחר והוא נמצא בשימוש של לקוחות עסקיים אחרים של בזק (לדוגמה 03-6937666 נמצא בשימוש בנק דיסקונט). הפתרון הזול היה הקצאת טווח מספור נוסף לרכבת ישראל במספר 03-60766XX וכך נוצר בלבול.....

במרכזת הרכבת בלוד (מספר מוביל 08-9778888) היה מצב דומה. גם בלוד הוזמן מבזק טווח מספור קטן וכמה שנים מאוחר יותר הטווח 08-9778 לא הספיק לרכבת לוד מאחר והוא נמצא גם בשימוש של לקוח עסקי נוסף של בזק (בית חולים אסף הרופא). לכן הפתרון הזול היה להוסיף טווח נוסף ללוד במספר 08-914YZXX. גם שם נוצרה בעייה דומה כמו בתל אביב.

למעשה רק ברכבת חיפה הוזמן מבזק טווח מספור ענק שלמיטב ידיעתי מספיק בינתיים לרכבת.
מוקדש לך:
http://www.jpress.nli.org.il/Olive/...px?href=MAR/1976/04/01&id=Ad02000&sk=86BDBD16
 

25306yosef

New member
מספר הטלפון הראשי של רכבת ישראל בחיפה היה אז 04-41761

אמצע שנות ה-70 ובחיפה היו רק 5 ספרות....
מספר הטלפון הראשי של רכבת ישראל בחיפה היה אז 04-41761
עם המעבר בחיפה ל-6 ספרות התווספה הספרה 6 והמספר הפך להיות 04-641761.

זה היה מספר טלפון אנלוגי רגיל שהיה מחובר למרכזת מעלה השחרור בחיפה (מרכזת הבורג'). המרכזייה של הרכבת היתה בימים ההם בתחנת חיפה מרכז.

עם הפעלת מרכזת הטלפונים האוטומטית החדישה (בימים ההם) בתחנת הרכבת בת גלים, המספר הוחלף למספר החדש 04-531211 ובסוף שנות השמונים עם התקנת מרכזות הקורל הספרתיות ברכבת התומכות בחיוג ישיר פנימה לשלוחות הפנימיות, המספר הוחלף למספר החי"פ החדש 04-564564. עם המעבר ל-7 ספרות התווספה הספרה 8 לפני הספרה 5 והמספר הפך להיות 04-8564564 וכך עד עצם היום הזה.

בסוף שנות ה-80 היה אפשר לחייג מכל טלפון פנימי ברכבת למרכזייה על ידי חיוג 40 למרכזת חיפה או 30 למרכזת תל אביב או 80 למרכזת לוד (0 היה קוד החיוג למרכזת שאליה היה מחובר קו הטלפון הרכבתי). וכך בסוף שנות ה-80 אני פיתחתי שיטה לחיוג מקוצר למרכזייה של הרכבת בחיפה.

כאשר כל אזרחי ישראל היו מחייגים בימים ההם את המספר המלא 564564 על מנת להגיע למרכזייה של הרכבת בחיפה, אני חייגתי רק את המספר המקוצר 5640.
 

down und

New member
מבלי להכנס למחשב ומבלי לחפש בארכיון האישי שלך

מספר הטלפון הראשי של רכבת ישראל בחיפה היה אז 04-41761
עם המעבר בחיפה ל-6 ספרות התווספה הספרה 6 והמספר הפך להיות 04-641761.

זה היה מספר טלפון אנלוגי רגיל שהיה מחובר למרכזת מעלה השחרור בחיפה (מרכזת הבורג'). המרכזייה של הרכבת היתה בימים ההם בתחנת חיפה מרכז.

עם הפעלת מרכזת הטלפונים האוטומטית החדישה (בימים ההם) בתחנת הרכבת בת גלים, המספר הוחלף למספר החדש 04-531211 ובסוף שנות השמונים עם התקנת מרכזות הקורל הספרתיות ברכבת התומכות בחיוג ישיר פנימה לשלוחות הפנימיות, המספר הוחלף למספר החי"פ החדש 04-564564. עם המעבר ל-7 ספרות התווספה הספרה 8 לפני הספרה 5 והמספר הפך להיות 04-8564564 וכך עד עצם היום הזה.

בסוף שנות ה-80 היה אפשר לחייג מכל טלפון פנימי ברכבת למרכזייה על ידי חיוג 40 למרכזת חיפה או 30 למרכזת תל אביב או 80 למרכזת לוד (0 היה קוד החיוג למרכזת שאליה היה מחובר קו הטלפון הרכבתי). וכך בסוף שנות ה-80 אני פיתחתי שיטה לחיוג מקוצר למרכזייה של הרכבת בחיפה.

כאשר כל אזרחי ישראל היו מחייגים בימים ההם את המספר המלא 564564 על מנת להגיע למרכזייה של הרכבת בחיפה, אני חייגתי רק את המספר המקוצר 5640.
מבלי להכנס למחשב ומבלי לחפש בארכיון האישי שלך
(אם יש לך בכלל ארכיון אישי של מסמכים מודפסים וכו').
נראה אם אתה זוכר (או יודע) היכן לראשונה בארץ, בקו של בזק
עברו ל-7 ספרות לא כולל קידומת?

אני יודע אבל לא זוכר מתי. שוב, בלי לחפש בגוגל או ע"י האקינג לארכיון בזק וגם
בלי לחפש אצלך בארכיון של המסמכים. אתה זוכר/יודע?


הכוונה לדוגמא של תשובה אפשרית (מה שאני רושם כאן ממש אבל ממש לא נכון
אבל רק בתור המחשה לתשובה שאני מבקש): שכונות מסויימות בבית שמש
שבאזור חיוג 02 עברו בשנת 87' ל-7 ספרות.
אגב, התשובה היא ממש ממשי הממשים לא בית שמש.

היכן ומתי עברו ל-7 ספרות במספר עצמו, לא כולל קידומת?
 

25306yosef

New member
לא יודע

מבלי להכנס למחשב ומבלי לחפש בארכיון האישי שלך
(אם יש לך בכלל ארכיון אישי של מסמכים מודפסים וכו').
נראה אם אתה זוכר (או יודע) היכן לראשונה בארץ, בקו של בזק
עברו ל-7 ספרות לא כולל קידומת?

אני יודע אבל לא זוכר מתי. שוב, בלי לחפש בגוגל או ע"י האקינג לארכיון בזק וגם
בלי לחפש אצלך בארכיון של המסמכים. אתה זוכר/יודע?


הכוונה לדוגמא של תשובה אפשרית (מה שאני רושם כאן ממש אבל ממש לא נכון
אבל רק בתור המחשה לתשובה שאני מבקש): שכונות מסויימות בבית שמש
שבאזור חיוג 02 עברו בשנת 87' ל-7 ספרות.
אגב, התשובה היא ממש ממשי הממשים לא בית שמש.

היכן ומתי עברו ל-7 ספרות במספר עצמו, לא כולל קידומת?
לא יודע
זה לא משהו שאני זוכר בראש.

כל שאר הדברים שכתבתי אני זוכר בעל פה.
 

down und

New member
מכל הארץ, כנראה שבבזק משקיעים המון סטנדאפיסטים

לא יודע
זה לא משהו שאני זוכר בראש.

כל שאר הדברים שכתבתי אני זוכר בעל פה.
מכל הארץ, כנראה שבבזק משקיעים המון סטנדאפיסטים
ולכן, העיר שהחליפה את עיר המושא לבדיחות, כלומר העיר שהחליפה את בת ים
בהופועת של סטנדאפיסטים, הלא היא פתח תקווה, היתה לראשונה בארץ כנען
מאז המצאת הטלפון אי שם בשנות ה-70 של המאה ה-19 (כן, כן, הטלפון הומצא
לפני כמעט 150 שנה!!!) שקבלה 7 ספרות.

התחילית היתה 922XXXX.

לא זוכר מתי אבל במפורש שזה קרה לפני שנת 1988.
אולי קצת אחרי 83'? או אולי אחרי 84'?
חד משמעי שאני זוכר שזה קרה לפני 88' ושזה קרה באם המושבות הלא היא
פתח תקווה המקור למלא בדיחות באינטרנט ובטלוויזיה.
 

alantan

New member
יש לי זכרון מעומעם שאתה צודק לגבי היות פ"ת הראשונה

מכל הארץ, כנראה שבבזק משקיעים המון סטנדאפיסטים
ולכן, העיר שהחליפה את עיר המושא לבדיחות, כלומר העיר שהחליפה את בת ים
בהופועת של סטנדאפיסטים, הלא היא פתח תקווה, היתה לראשונה בארץ כנען
מאז המצאת הטלפון אי שם בשנות ה-70 של המאה ה-19 (כן, כן, הטלפון הומצא
לפני כמעט 150 שנה!!!) שקבלה 7 ספרות.

התחילית היתה 922XXXX.

לא זוכר מתי אבל במפורש שזה קרה לפני שנת 1988.
אולי קצת אחרי 83'? או אולי אחרי 84'?
חד משמעי שאני זוכר שזה קרה לפני 88' ושזה קרה באם המושבות הלא היא
פתח תקווה המקור למלא בדיחות באינטרנט ובטלוויזיה.
יש לי זכרון מעומעם שאתה צודק לגבי היות פ"ת הראשונה
לדעתי אולי זה היה באיזור של 1985 אבל מדובר בזכרון מאוד לא מדויק...
 

down und

New member
עכשיו אני כן מבקש ממך לבדוק בארכיונים

לא יודע
זה לא משהו שאני זוכר בראש.

כל שאר הדברים שכתבתי אני זוכר בעל פה.
עכשיו אני כן מבקש ממך לבדוק בארכיונים
מצידי לא אכפת לי כלל וכלל שכן תבצע האקינג למחשבי משרד התקשורת ו/או בזק
וספר לנו האם צדקתי (אני בוודאות של 100 אחוז בטוח שזה היה פ"ת)
אבל אשמח לתשובה מוסמכת ועוד יותר מעניין אותי מתי זה קרה.
 

25306yosef

New member
צר לי לומר לך, אבל לצערי הרב במחשבים של בזק ומשרד התקשורת לא

עכשיו אני כן מבקש ממך לבדוק בארכיונים
מצידי לא אכפת לי כלל וכלל שכן תבצע האקינג למחשבי משרד התקשורת ו/או בזק
וספר לנו האם צדקתי (אני בוודאות של 100 אחוז בטוח שזה היה פ"ת)
אבל אשמח לתשובה מוסמכת ועוד יותר מעניין אותי מתי זה קרה.
צר לי לומר לך, אבל לצערי הרב במחשבים של בזק ומשרד התקשורת לא
מחזיקים מידע היסטורי שכזה ובוודאי שלא כיום לאחר שבזק עברה הפרטה ונמצאת כיום בבעלות פרטית וציבורית. במשרד התקשורת לעומת זאת מחזיקים מידע שכזה עד ל-7 שנים בלבד.

כך שאם בכלל קיים המידע הזה ובתנאי שהועבר בזמנו למשרד התקשורת, הוא קיים כיום בארכיון המדינה ובמסמכי נייר שלא נסרקו עדיין.

אם בזק לא העבירה בזמנו מידע בעניין זה למשרד התקשורת, אז סביר להניח שכל החומר שהיה בחברת בזק נגרס והושמד.

אשר על כן, המקום היחידי שנותר לברר את הדבר הוא בספרייה הלאומית בירושלים המחזיקה את כל מדריכי הטלפון של משרד התקשורת ובזק.

למיטב ידיעתי מידע דיגיטלי ממוחשב בעניין זה לא קיים בשום מחשב ציבורי בישראל ולכן למיטב ידיעתי האקינג לא יעזור לנו.
 

down und

New member
ולך בבית אין מסמכים פיסיים, נניח גזרי עיתון וכו'

צר לי לומר לך, אבל לצערי הרב במחשבים של בזק ומשרד התקשורת לא
מחזיקים מידע היסטורי שכזה ובוודאי שלא כיום לאחר שבזק עברה הפרטה ונמצאת כיום בבעלות פרטית וציבורית. במשרד התקשורת לעומת זאת מחזיקים מידע שכזה עד ל-7 שנים בלבד.

כך שאם בכלל קיים המידע הזה ובתנאי שהועבר בזמנו למשרד התקשורת, הוא קיים כיום בארכיון המדינה ובמסמכי נייר שלא נסרקו עדיין.

אם בזק לא העבירה בזמנו מידע בעניין זה למשרד התקשורת, אז סביר להניח שכל החומר שהיה בחברת בזק נגרס והושמד.

אשר על כן, המקום היחידי שנותר לברר את הדבר הוא בספרייה הלאומית בירושלים המחזיקה את כל מדריכי הטלפון של משרד התקשורת ובזק.

למיטב ידיעתי מידע דיגיטלי ממוחשב בעניין זה לא קיים בשום מחשב ציבורי בישראל ולכן למיטב ידיעתי האקינג לא יעזור לנו.
ולך בבית אין מסמכים פיסיים, נניח גזרי עיתון וכו'
שיכולים לספר מתי היה המעבר הראשון בישראל למספר קווי של 7 ספרות
(כלומר 9 עם הקידומת)?
 

25306yosef

New member
לא שמרתי דברים כאלה.

ולך בבית אין מסמכים פיסיים, נניח גזרי עיתון וכו'
שיכולים לספר מתי היה המעבר הראשון בישראל למספר קווי של 7 ספרות
(כלומר 9 עם הקידומת)?
לא שמרתי דברים כאלה.
ובוודאי שלא של פתח תקווה שלא היה לי שם שום דבר מעניין.

יש לי ספרים בעברית של חברת טלרד ושל חברת תדיראן שמוסבר שם כיצד פועלת מרכזיית טלפונים וכיצד פועלת שיטת איתות 7 המשמשת לצורך תעבורת מידע בין המרכזיות. אבל אין שם נתונים על מספור.

ספר נוסף המצוי ברשותי הוא ספרו של עו"ד חיים קידר שהיה היועץ המשפטי של חברת בזק בשנותיה הראשונות, בספר מסופר קורותיה של חברת בזק בשנותיה הראשונות וכיצד הוקמה. גם שם אין כל מידע על מספרי הטלפון.

ספר נוסף המצוי ברשותי הוא מדריך ירושלים 1948 שזה למעשה כמו דפי זהב מסוף תקופת המנדט, שם ניתן למצוא מספרי טלפון משנת 1948.

ספר נוסף המצוי ברשותי הוא מדריך תל אביב 1941 של זאב וילנאי, שם ניתן לקרוא באיזו שנה נחנכה מרכזת הטלפונים הראשונה של תל אביב.

ספר נוסף זה קתדרה לתולדות ארץ ישראל מספר 12 משנת 1979 ששם יש מאמר על מדיניות הפיתוח הכלכלי של סר הרברט סמואל, גם שם אין את המידע המבוקש.

ספר נוסף זה שנתון הממשלה משנת 1998 ששם יש מספרי טלפון של משרדי הממשלה מהשנה הנ"ל, גם שם אין את המידע המבוקש.

ספרים נוספים זה מדריכים לשימוש במודם משנת 1995 ששם יש את מספרי הטלפון של ספקי האינטרנט בישראל שהיו בשנת 1995, גם שם אין את המידע המבוקש.

ספרים נוספים זה רשימות שונות של כל פרסומי הממשלה עד לשנת 2006 מהם ניתן לדעת מה קיים בארכיון המדינה, גם שם אין את המבוקש...

ספרים נוספים זה ספרות מחשבים מקצועית על תקשורת מחשבים, DOS, אסמבלרים, טיפול בדיסק הקשיח, וכו... גם שם אין את המבוקש.

ספרים נוספים זה מדריכי המיקוד של הדואר לשנים 1990 ו-2006 ששם יש את מספרי הטלפון של כל יחידות הדואר בארץ, גם שם אין את המבוקש.

ספר נוסף שאני שומר למזכרת זה מדריך לחייל המשוחרר, גם שם אין את המבוקש.

כל שאר החומר שהיה ברשותי על חברת בזק העברתי לארכיון המדינה לפני 15 שנה.

כל שאר החומר שהיה ברשותי שלא הועבר לארכיון המדינה שזה היה רשימות של מספרי טלפון שערכתי בכתב יד ותדפיסי שיחות שביצעתי בבזקכרט מבתי מלון שהזמנתי מחברת בזק, זרקתי לאחר שבזק עברה לרשת ה-NGN וזאת מאחר ולא היה לזה יותר כל ערך.

המידע החשוב באמת מצוי עדיין ברשותי אבל אין בו את המידע שאתה מחפש. במספרי הטלפון של פתח תקווה אין ולעולם לא היה שום דבר מעניין.
 
בירושלים זה קרה ב95 בתל אביב אני חושב קצת קודם.

מבלי להכנס למחשב ומבלי לחפש בארכיון האישי שלך
(אם יש לך בכלל ארכיון אישי של מסמכים מודפסים וכו').
נראה אם אתה זוכר (או יודע) היכן לראשונה בארץ, בקו של בזק
עברו ל-7 ספרות לא כולל קידומת?

אני יודע אבל לא זוכר מתי. שוב, בלי לחפש בגוגל או ע"י האקינג לארכיון בזק וגם
בלי לחפש אצלך בארכיון של המסמכים. אתה זוכר/יודע?


הכוונה לדוגמא של תשובה אפשרית (מה שאני רושם כאן ממש אבל ממש לא נכון
אבל רק בתור המחשה לתשובה שאני מבקש): שכונות מסויימות בבית שמש
שבאזור חיוג 02 עברו בשנת 87' ל-7 ספרות.
אגב, התשובה היא ממש ממשי הממשים לא בית שמש.

היכן ומתי עברו ל-7 ספרות במספר עצמו, לא כולל קידומת?
בירושלים זה קרה ב95 בתל אביב אני חושב קצת קודם.
 

25306yosef

New member
בתל אביב זה התחיל כבר בשנות ה-80

בירושלים זה קרה ב95 בתל אביב אני חושב קצת קודם.
בתל אביב זה התחיל כבר בשנות ה-80
אני זוכר שב-1988 היו בתל אביב מספרים עם 7 ספרות.

בירושלים ההמרה היתה פשוטה ביותר:

2 > 62
3 > 53
4 > 64
5 > 65
6 > 56
7 > 67
8 > 58
9 > 99


74 > 274 (בית לחם)
92 > 292 (יריחו / חברון)
95 > 295 (רמאללה)
98 > 298 (רמאללה)
 

alantan

New member
לא היו מספרים בירושלים בתבנית 99XXXX?

בתל אביב זה התחיל כבר בשנות ה-80
אני זוכר שב-1988 היו בתל אביב מספרים עם 7 ספרות.

בירושלים ההמרה היתה פשוטה ביותר:

2 > 62
3 > 53
4 > 64
5 > 65
6 > 56
7 > 67
8 > 58
9 > 99


74 > 274 (בית לחם)
92 > 292 (יריחו / חברון)
95 > 295 (רמאללה)
98 > 298 (רמאללה)
לא היו מספרים בירושלים בתבנית 99XXXX?
אני שואל כי אם מעבירים ל-999XXXX אז אי אפשר לנגן הקלטה של "המספר הוחלף ומעתה בעל שבע ספרות" (כי אי אפשר לדעת אם הבן אדם עדיין לא חייג את הספרה האחרונה).
&nbsp
דבר שני - אם 5 הפך ל-65 ו-6 הפך ל-56, אז מה החליפו קודם? אם התחילו עם החלפת 5, וכבר היו מספרים בתבנית של 65XXXX, אז איך טיפלו בכך? ולהיפך, אם התחילו עם החלפת 6 וכבר היו מספרים בתבנית של 56XXXX, אז הייתה אותה הבעיה.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה